Rīgā
22.04.2008. Nr.90/TA-264
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu
"Grozījumi
Standartizācijas likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Rēpele
67013150, gunta.repele@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 4 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 21.aprīļa sēdes
protokola Nr.25 7.§ izraksts
uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Truhņēviča 67082940
Izdarīt
Standartizācijas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1998, 22.nr.; 2001, 15.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 12.pantu ar 1.1 daļu
šādā redakcijā:
"(11) Piemērojamais standarts ir
pēc Eiropas Komisijas pieprasījuma Eiropas Standartizācijas komitejas, Eiropas
Elektrotehniskās standartizācijas komitejas vai Eiropas Telekomunikāciju
standartu institūta pieņemts standarts, kas ir adaptēts Latvijas nacionālā
standarta statusā."
2. Izteikt 12.panta otrās daļas ievaddaļu šādā
redakcijā:
"(2) Standarti iedalāmi šādi:".
3. Papildināt 13.panta pirmo daļu ar otro teikumu šādā
redakcijā:
"Ministrijas sadarbībā ar attiecīgo standartizācijas
tehnisko komiteju iesaka nacionālajai standartizācijas institūcijai Latvijas
nacionālā standarta statusā adaptējamos piemērojamos standartus, kas ir
brīvprātīgi piemērojami normatīvajos aktos noteikto būtisko prasību izpildei."
4. Papildināt 17.panta pirmo daļu ar sesto punktu šādā
redakcijā:
"6) piemērojamo standartu sarakstu publicēšanu
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis"."
5. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām
šādā redakcijā:
''Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no:
1) Eiropas Parlamenta un
Padomes 1998.gada 22.jūnija Direktīvas 98/34/EK, ar ko nosaka informācijas
sniegšanas kārtību tehnisko standartu un noteikumu jomā;
2) Eiropas Parlamenta un
Padomes 1998.gada 20.jūlija Direktīvas 98/48/EK, ar kuru groza Direktīvu 98/34/EK,
ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko standartu un noteikumu
jomā;
3) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Direktīvas 2004/22/EK
par mērinstrumentiem."
Ekonomikas ministrs
K.Gerhards
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Piemērojamo standartu izstrāde un pieņemšana
balstās uz norādījumiem, kas satur sēriju principu attiecībā uz
standartizāciju, tādu kā ieinteresēto pušu (piemēram, ražotāju, patērētāju
asociāciju un arodbiedrību) dalība, valsts iestāžu loma, standartu kvalitāte
un vienota standartu pielietošana visā Eiropas Kopienā. Tehniskās
specifikācijas, kas atbilst direktīvās noteiktajām būtiskajām prasībām, ir
noteiktas piemērojamos standartos. Turklāt piemērojamam standartam nav obligāti jāaptver visas
būtiskās prasības. Piemērojamie standarti sniedz pieņēmumu par atbilstību
būtiskajām prasībām, ja atsauce uz tiem ir publicēta un tie ir pārņemti
nacionālā līmenī. Piemērojamie
standarti ir brīvprātīgi. To galvenā un svarīgākā īpašība ir nodrošināt
kopēju tehnoloģisku pamatu preču, pakalpojumu un sistēmu ražošanai un
tirdzniecībai jebkurā vietā. Ministru kabineta noteikumos, ar kuriem tiek
pārņemtas Eiropas Savienības tiesību aktu (direktīvu) prasības, tiek lietots
jēdziens piemērojamie standarti. Šobrīd Standartizācijas likumā nav definēts, kas ir piemērojamais
standarts, līdz ar to izstrādājot normatīvos aktus saistībā ar šo jēdzienu
nereti rodas neskaidrības. Turklāt līdz ar šī termina ietveršanu Standartizācijas
likumā tiks pārņemtas Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta
direktīvas 2004/22/EK par mērinstrumentiem 4.panta h)punkta prasības. |
|
Likumprojekts definē jēdzienu piemērojamais
standarts, precizē standartu iedalījumu un atsevišķas normas attiecībā uz
piemērojamo standartu sarakstu publiskošanu. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojektā precizētās prasības atvieglos
izpratni par normatīvajos aktos lietoto terminu piemērojamie standarti.
Uzņēmējiem neradīsies papildus izdevumi, jo Ministru kabineta noteikumos jau
pašreiz ir ietverti nosacījumi, ka piemērojamos standartus var izmantot, lai izpildītu noteiktās būtiskās
prasības. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
tūkst. Ls |
||||
Rādītāji |
Kārtējais (2008. gads) |
Nākamie trīs gadi (2009. 2011.) |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā
ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
6. Cita informācija Likumprojekta īstenošanai papildus budžeta
līdzekļi nav nepieciešami. Piemērojamo
standartu sarakstu publicēšanu laikrakstā Latvijas Vēstnesis notiek pastāvīgi,
piešķirtā finansējuma ietvaros no valsts budžeta. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi
normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai
ir sagatavoti to projekti. |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
2. Cita
informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts |
||||
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts izstrādāts, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta
un Padomes 2004.gada 31.marta direktīvas 2004/22/EK par mērinstrumentiem
4.panta h)punkta prasības. |
|||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi
dokumenti (piem. Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas un, tml.,
numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija) |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta
direktīva 2004/22/EK par mērinstrumentiem (OJ L135, 30.04.2005, p.1 80). |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas tiesību akta projekta norma
(attiecīgā punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri
|
||
12.panta pirmās daļas (1)1 |
direktīvas 2004/22/EK 4.panta h)punkts |
Atbilst |
|
||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
Konsultācijas
nav notikušas |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
Konsultācijas nav notikušas. |
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta prasību
izpildīšanai netiks radītas jaunas valsts institūcijas un netiks paplašinātas
esošo institūciju funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta, publicējot likumu pēc tā pieņemšanas
likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta
pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā
esamību noteiktajā kārtībā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma
vai Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Ekonomikas
ministrs
K.Gerhards
Ekonomikas ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā departamenta
vadītāja |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
K.Gerhards |
A.Matīss |
Dž.Innusa |
D.Pūne |
G.Rēpele |
2008.04.22. 15:29
816
G.Rēpele
67013150,gunta.repele@em.gov.lv