2008. gada _______________
9/4 - __________
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija lūdz
iekļaut Saeimas plenārsēdes darba kārtībā
likumprojektu Grozījumi
Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības
likumā (reģ.nr.688/Lp9) izskatīšanai
2. lasījumā.
Pielikumā: likumprojekts 2. lasījumam un priekšlikumu apkopojums.
Cieņā
komisijas priekšsēdētājs Jānis
Šmits
Likumprojekts 2. lasījumam
19.06.08.
Saeimas
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija
Priekšlikumi likumprojektam
Grozījumi Publisku izklaides un svētku
pasākumu drošības likumā
(reģ.nr.688/Lp9)
Spēkā esošā likuma redakcija |
1. lasījuma redakcija |
Nr. p.k. |
Iesniegtie priekšlikumi (3) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija 2.
lasījumam |
Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likums |
Izdarīt Publisku izklaides un svētku pasākumu
drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2005, 14.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Publisku izklaides un svētku pasākumu
drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2005, 14.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants. Likumā lietotie termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) publisks pasākums fiziskās vai juridiskās personas plānots un organizēts sabiedrībai pieejams svētku, piemiņas, izklaides, sporta vai atpūtas pasākums publiskā vietā neatkarīgi no īpašuma piederības; 2) pasākuma organizators rīcībspējīga fiziskā persona, juridiskā persona vai arī valsts vai pašvaldības iestāde, kas plāno un organizē publisku pasākumu; 3) par sabiedrisko kārtību un drošību atbildīgā persona rīcībspējīga fiziskā persona, kura uzņēmusies atbildību par sabiedriskās kārtības un drošības ievērošanu publiskā pasākumā un no šā pasākuma sākuma līdz beigām atrodas tā norises vietā; 4) par tehnisko drošību atbildīgā persona pasākuma organizators, kā arī cita fiziskā vai juridiskā persona, ar kuru pasākuma organizators ir noslēdzis līgumu par pasākumā izmantojamo iekārtu un būvju drošas ekspluatācijas un pasākuma norises kopējās tehniskās drošības uzraudzību; 5) kārtības uzturētāji Valsts policija vai pašvaldības policija, Zemessardze, kā arī juridiskā persona, kurai izsniegta licence apsardzes darbības veikšanai un ar kuru pasākuma organizators ir noslēdzis līgumu par sabiedriskās kārtības un drošības, kā arī ugunsdrošības prasību izpildi pasākuma laikā, vai pasākuma organizatora norīkotas personas, kas publiska pasākuma laikā gādā par sabiedriskās kārtības, drošības un ugunsdrošības prasību ievērošanu. Privātpersonu organizētā publiskā pasākumā Valsts policija, pašvaldības policija vai Zemessardze ir kārtības uzturētāji saskaņā ar savstarpēji noslēgtu līgumu. |
1. Papildināt 1.pantu ar 1.1 punktu
šādā redakcijā: "11)
publiska vieta šā
likuma izpratnē ir jebkura vieta, kura neatkarīgi no tās faktiskās
izmantošanas vai īpašuma formas kalpo sabiedrības kopējo vajadzību un
interešu nodrošināšanai un kura par maksu vai bez maksas ir pieejama ikvienai
fiziskajai personai, kas nav attiecīgās vietas īpašnieks, tiesiskais
valdītājs, turētājs, algots darbinieks vai cita persona, kuras atrašanās
attiecīgajā vietā ir saistīta ar darba pienākumu izpildi, pasākuma
organizēšanu vai ir uz uzņēmuma līguma pamata;". |
1. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Aizstāt 1.panta 11) punktā vārdus šā likuma izpratnē ir ar vārdiem šā likuma izpratnē. |
Atbalstīts |
1. Papildināt 1.pantu ar 1.1 punktu
šādā redakcijā: "11)
publiska vieta šā likuma izpratnē jebkura vieta, kura
neatkarīgi no tās faktiskās izmantošanas vai īpašuma formas kalpo sabiedrības
kopējo vajadzību un interešu nodrošināšanai un kura par maksu vai bez maksas
ir pieejama ikvienai fiziskajai personai, kas nav attiecīgās vietas
īpašnieks, tiesiskais valdītājs, turētājs, algots darbinieks vai cita
persona, kuras atrašanās attiecīgajā vietā ir saistīta ar darba pienākumu
izpildi, pasākuma organizēšanu vai ir uz uzņēmuma līguma pamata;". |
5.pants. Publiska pasākuma pieteikšana (1) Lai pieteiktu publisku pasākumu un saņemtu atļauju tā rīkošanai, pasākuma organizators pašvaldībai, kuras administratīvajā teritorijā paredzēts šo pasākumu rīkot, iesniedz iesniegumu atbilstoši šā likuma 6.panta prasībām. Ja publiska pasākuma norises vieta atrodas vairāku pašvaldību administratīvajā teritorijā, iesniegumu iesniedz visām attiecīgajām pašvaldībām. Pasākuma organizators nosūta iesnieguma kopiju attiecīgajai Valsts policijas iestādei, bet, ja publisku pasākumu paredzēts rīkot pierobežas joslā, arī attiecīgajai Valsts robežsardzes pārvaldei. |
2. Papildināt 5.panta pirmās daļas pirmo
teikumu aiz vārdiem "kuras
administratīvajā teritorijā paredzēts šo pasākumu rīkot" ar vārdiem
"ne vēlāk kā 15 dienas pirms
plānotā publiskā pasākuma norises sākuma". |
|
|
|
2. Papildināt 5.panta pirmās daļas pirmo
teikumu pēc vārdiem "kuras administratīvajā teritorijā paredzēts šo
pasākumu rīkot" ar vārdiem "ne vēlāk kā 15 dienas pirms
plānotā publiskā pasākuma norises sākuma". |
7.pants. Iesnieguma izskatīšana (1) Pašvaldība iesniegumu izskata 10 dienu laikā. |
3. 7.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Pašvaldība izskata iesniegumu
10 dienu laikā no iesnieguma
saņemšanas dienas."; |
2. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Aizstāt 7.panta pirmajā daļā vārdus no iesnieguma ar vārdiem no tā. |
Atbalstīts |
3. 7.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Pašvaldība izskata iesniegumu
10 dienu laikā no tā saņemšanas dienas."; |
(6) Ja pašvaldība pieņem lēmumu par atļaujas izsniegšanu publiska pasākuma rīkošanai, pasākuma organizators apdrošina savu civiltiesisko atbildību. Atļauju publiska pasākuma rīkošanai pašvaldība izsniedz pēc tam, kad šā pasākuma organizators ir iesniedzis savas civiltiesiskās apdrošināšanas faktu apliecinošu dokumentu kopijas, uzrādot oriģinālus. |
papildināt sesto daļu ar trešo un ceturto teikumu šādā redakcijā: "Civiltiesiskās apdrošināšanas faktu
apliecinošu dokumentu kopijas pasākuma organizators iesniedz ne vēlāk kā
divas dienas pirms plānotā publiskā pasākuma norises sākuma. Ja pasākuma
organizators noteiktajā laikā neiesniedz civiltiesiskās apdrošināšanas faktu
apliecinošu dokumentu kopijas, pašvaldība neizsniedz atļauju attiecīgā
pasākuma rīkošanai." |
3. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Aizstāt 7.panta paredzētajā ievaddaļā par
grozījumiem sestajā daļā vārdus ar
trešo un ceturto teikumu ar vārdiem ar tekstu. |
Atbalstīts |
papildināt sesto daļu ar tekstu šādā redakcijā: "Civiltiesiskās apdrošināšanas faktu
apliecinošu dokumentu kopijas pasākuma organizators iesniedz ne vēlāk kā
divas dienas pirms plānotā publiskā pasākuma norises sākuma. Ja pasākuma
organizators noteiktajā laikā neiesniedz civiltiesiskās apdrošināšanas faktu
apliecinošu dokumentu kopijas, pašvaldība neizsniedz atļauju attiecīgā
pasākuma rīkošanai." |
10.pants. Pasākuma organizatora tiesības,
pienākumi un atbildība (1) Pasākuma organizatoram ir šādas
tiesības: 1) rīkot publiskus
pasākumus atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām; 2) izstrādāt noteikumus,
kas attiecas uz publiska pasākuma apmeklētāju un dalībnieku apģērbu, vecumu,
līdzi ņemamiem priekšmetiem un kārtību, kas jāievēro tā apmeklētājiem un
dalībniekiem, ierodoties uz pasākumu un tā norises laikā. (2) Pasākuma organizatoram ir šādi pienākumi: 1) nodrošināt, lai
publiska pasākuma norises vieta būtu norobežota un iekārtota atbilstoši
sabiedriskās kārtības un drošības, ugunsdrošības, darba aizsardzības un vides
aizsardzības prasībām; 2) rakstveidā vienoties
par veidu, kādā par sabiedrisko kārtību un drošību atbildīgā persona, par
tehnisko drošību atbildīgā persona un kārtības uzturētājs garantēs šajā
likumā un citos normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildi, kā arī
pārliecināties par minēto personu kompetenci; 3) nodrošināt par
sabiedrisko kārtību un drošību atbildīgās personas, par tehnisko drošību
atbildīgās personas un kārtības uzturētāju piedalīšanos attiecīgajā pasākumā; 4) ja nepieciešams,
nodrošināt pirmo medicīnisko palīdzību publiska pasākuma apmeklētājiem un
dalībniekiem un Ministru kabineta noteiktajā kārtībā nodrošināt šo pasākumu
ar neatliekamo medicīnisko palīdzību; 5) informēt publiska
pasākuma apmeklētājus un dalībniekus par noteikumiem, kas jāievēro,
ierodoties uz šo pasākumu un tā laikā; 6) nodrošināt, lai šajā
pasākumā tiktu ievērotas normatīvo aktu prasības attiecībā uz nepilngadīgo
uzturēšanos sabiedriskā vietā nakts laikā; 7) nodrošināt ar
publiska pasākuma organizēšanu saistīto izdevumu (par satiksmes organizēšanu,
teritorijas norobežošanu un tās uzkopšanu pēc pasākuma u.c. darbībām)
segšanu; 8) noslēgt
civiltiesiskās apdrošināšanas līgumu, lai nodrošinātu to, ka zaudējumi, kas
pasākuma organizatora darbības vai bezdarbības dēļ pasākuma laikā var rasties
trešajām personām, tiktu atlīdzināti. Kārtību, kādā tiek apdrošināta pasākuma
organizatora civiltiesiskā atbildība, kā arī civiltiesiskās atbildības
apdrošinājuma minimālo summu nosaka Ministru kabinets; 9) nodrošināt, lai
pirotehniskie pakalpojumi pasākuma laikā tiktu sniegti normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā; 10) pārtraukt attiecīgo
pasākumu, ja netiek ievērotas šajā likumā noteiktās publiska pasākuma
organizēšanas prasības vai to pieprasa par tehnisko drošību atbildīgā persona
vai sakarā ar draudiem pasākuma apmeklētāja vai dalībnieka drošībai Valsts
policijas atbildīgā amatpersona; 11) nodrošināt publiska
pasākuma organizēšanas un norises laikā šā likuma un citu normatīvo aktu
ievērošanu. (3) Pasākuma
organizators ir atbildīgs par tā drošību kopumā un par šajā pantā minēto
pienākumu nepildīšanu saucams pie atbildības normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
4. Papildināt 10.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: "(21) Ja publiska pasākuma vienīgais
organizators ir valsts vai pašvaldības iestāde, tā ir tiesīga neievērot šā
panta otrās daļas 8.punkta prasības. Valsts un pašvaldību iestādei ir
pienākums atlīdzināt zaudējumus, kas pasākuma organizatora darbības vai
bezdarbības dēļ pasākuma laikā var rasties trešajām personām." |
|
|
|
4. Papildināt 10.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: "(21) Ja publiska pasākuma vienīgais
organizators ir valsts vai pašvaldības iestāde, tā ir tiesīga neievērot šā
panta otrās daļas 8.punkta prasības. Valsts un pašvaldību iestādei ir
pienākums atlīdzināt zaudējumus, kas pasākuma organizatora darbības vai
bezdarbības dēļ pasākuma laikā var rasties trešajām personām." |
Likumprojekts 2.lasījumam
19.06.08.
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija
Grozījumi Publisku izklaides un svētku pasākumu
drošības likumā
Izdarīt Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 14.nr.) šādus
grozījumus:
1. Papildināt 1.pantu ar 1.1 punktu šādā redakcijā:
11) publiska vieta šā likuma izpratnē jebkura vieta, kura
neatkarīgi no tās faktiskās
izmantošanas vai īpašuma formas kalpo sabiedrības
kopējo vajadzību un interešu nodrošināšanai un kura par maksu vai bez maksas ir
pieejama ikvienai fiziskajai personai, kas nav attiecīgās vietas īpašnieks,
tiesiskais valdītājs, turētājs, algots darbinieks vai cita persona, kuras
atrašanās attiecīgajā vietā ir saistīta ar darba pienākumu izpildi, pasākuma
organizēšanu vai ir uz uzņēmuma līguma pamata;.
2. Papildināt 5.panta pirmās daļas pirmo teikumu pēc vārdiem kuras administratīvajā teritorijā paredzēts šo
pasākumu rīkot ar vārdiem un skaitli ne vēlāk kā 15 dienas pirms plānotā publiskā
pasākuma norises sākuma.
3. 7.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Pašvaldība izskata iesniegumu 10 dienu laikā no tā saņemšanas
dienas.;
papildināt sesto daļu ar tekstu šādā redakcijā:
Civiltiesiskās apdrošināšanas faktu apliecinošu dokumentu kopijas pasākuma
organizators iesniedz ne vēlāk kā divas dienas pirms plānotā publiskā pasākuma
norises sākuma. Ja pasākuma organizators noteiktajā laikā neiesniedz
civiltiesiskās apdrošināšanas faktu apliecinošu dokumentu kopijas, pašvaldība
neizsniedz atļauju attiecīgā pasākuma rīkošanai.
4. Papildināt 10.pantu ar 2.1 daļu šādā redakcijā:
(21) Ja publiska pasākuma vienīgais organizators ir valsts vai
pašvaldības iestāde, tā ir tiesīga neievērot šā panta otrās daļas 8.punkta
prasības. Valsts un pašvaldības iestādei ir pienākums atlīdzināt zaudējumus,
kas pasākuma organizatora darbības vai bezdarbības dēļ pasākuma laikā var
rasties trešajām personām.