Rīgā

LATVIJAS  REPUBLIKAS  MINISTRU  KABINETS

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

22.04.2008.                Nr.90/TA-3492

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu
"
Grozījumi Elektronisko sakaru likumā". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kaire 67028108, larisa.kaire@sam.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 2 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 8 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 21.aprīļa sēdes protokola Nr.25    26.§ izraksts uz 1 lp.

4. Diskete.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Truhņēviča 67082940

 


Likumprojekts

 

Grozījumi Elektronisko sakaru likumā

 

Izdarīt Elektronisko sakaru likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 23.nr.; 2005, 12.nr.; 2006, 24.nr.; 2007, 12.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 8.panta pirmās daļas 13.punktu šādā redakcijā:

 

"13) paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai par plānoto pasākumu kopumu (projektu) attiecībā uz elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, elektronisko sakaru komersanta ar būtisku ietekmi tirgū noteikšanu un lēmuma projektu par speciālo prasību piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai atcelšanu šādam komersantam, kā arī par plānotajām piemērojamām saistībām elektronisko sakaru komersantiem attiecībā uz piekļuvi, starpsavienojumu un pasākumiem, kas var ietekmēt tirdz­niecību starp dalībvalstīm. Regulators, uzklausot un ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var veikt grozījumus plānoto pasākumu kopumā un piemē­rojamajās saistībās, par ko pa­ziņo Eiropas Komisijai."

 

2. Izteikt 30.panta otro daļu šādā redakcijā:

 

''(2) Nosakot konkrētos elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus, Re­gulators konsultējas ar elektronisko sakaru komersantiem Regulatora noteiktajā konsultāciju kārtībā un, ja nepieciešams, ar Konkurences padomi. Nosakot no Eiropas Komisijas rekomendācijā minētajiem tirgiem atšķirīgus tirgus, Regulators pirms attiecīga lēmuma pieņemšanas konsultējas ar citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un lēmuma projektu saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējot Regulatora lēmuma projektu par elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai tas neatbilst Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu, tas saskaņā ar šo viedokli lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza, atsauc vai nepieņem."

 

3. Papildināt 31.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:


"(5) Ja Regulators konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence, tas attiecīgu lēmuma projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu attiecībā uz elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējot Regulatora lēmuma projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu, norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai tas neatbilst Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu vai plānoto pasākumu kopuma veikšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu, tas saskaņā ar šo viedokli lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza, atsauc vai nepieņem."

 

4. 36.pantā:

izslēgt pirmās daļas otro teikumu;

izslēgt otrajā daļā vārdus un skaitli "saskaņā ar šā likuma IX nodaļu";

papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

 

"(5) Pirms šā likuma 36.panta pirmajā un otrajā daļā minēto saistību noteikšanas Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem, Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisiju, kā arī uzklausa citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var veikt grozījumus piemērojamās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai.''

 

5. Izteikt 38.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

 

''(1) Elektronisko sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā Regulators var uzlikt caurredzamības, vienlīdzīgas attieksmes, atdalītas finanšu uzskaites, tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības un pienākumus un saistības attiecībā uz piekļuvi elektronisko sakaru tīklam. Izņēmuma gadījumos, ja iepriekš piemērotās saistības nav pietiekami efektīvas konkurences nostiprināšanai, Regulators elektronisko sakaru komersantam, kuram noteikta būtiska ietekme tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā, var uzlikt arī citas pamatotas saistības. Regulators šādu pamatotu saistību piemērošanu saskaņo ar Eiropas Komisiju."

 

 

 

 

 

Satiksmes ministra vietā –

bērnu un ģimenes lietu ministrs

A.Baštiks


Likumprojekta

“Grozījumi Elektronisko sakaru likumā”

anotācija

 

I.                   Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta sēdes protokola Nr.45 29.§ 5.punkts.

2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Likumprojekts „Grozījumi Elektronisko sakaru likumā” (turpmāk – likumprojekts) izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta sēdes protokola Nr.45 29.§ 5.punktu, ar kuru Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas ministriju tika uzdots sagatavot likumprojektu "Grozījumi Elektronisko sakaru likumā", lai atbilstoši Eiropas Komisijas 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 minētajai pārkāpuma procedūrai lietā Nr.2123 ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) 7.panta 3. un 4.punktu un Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva) 5.pantu, un līdz 2007.gada 1.decembrim noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā.

Eiropas Komisija 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 pārkāpuma procedūrai lietā Nr.2006/2123 norādīja, ka Latvijas Republika nacionālajos tiesību aktos nav pilnībā un pienācīgi ieviesusi Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (turpmāk – pamatdirektīva) 7.panta 3. un 4.punktu, jo nacionālie tiesību akti neparedz, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) jāpaziņo par plānotajiem pasākumiem, uz kuriem attiecas Eiropa s Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītajām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (turpmāk – piekļuves direktīva) 5.pants.

Ar Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta sēdes protokola Nr.45 29.§ 1.punktu Ministru kabinets apstiprinājis Ekonomikas ministrijas sagatavoto nostājas projektu par to, ka Latvijas Republika atzīst Eiropas Komisijas 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 minēto pārkāpumu lietā Nr.2006/2123 Latvijas Republikas nostāja noteiktā kārtībā ir iesniegta Eiropas Komisijai.

Pašreiz nacionālajos tiesību aktos pilnībā nav noregulēti jautājumi, kas attiecināmi uz pamatdirektīvas 7.panta 3. un 4.punkta prasībām, tādēļ nepieciešami grozījumi Elektronisko sakaru likumā nosakot, ka Regulators paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai par piemērotajiem īpašajiem pienākumiem elektronisko sakaru komersantiem saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 36.pantu un atbilstoši piekļuves direktīvas 5.pantam, kā arī gadījumā, ja Eiropas Komisija par Regulatora paziņoto pasākumu kopumu (kas noteikti pamatdirektīvas 7.panta 4.punkta a) un b) apakšpunktos) norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam tirgum, vai arī, ja Eiropas Komisijai ir nopietnas šaubas par to savietojamību ar Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators pasākumu kopumu nepieņem vēl divus mēnešus.

3. Normatīvā akta projekta būtība

 

Pamatdirektīva paredz, ka lēmumi valsts līmenī nedrīkst atstāt nelabvēlīgu ietekmi uz vienoto tirgu, tāpēc valsts pārvaldes iestādēm ir jāpaziņo Eiropas Komisijai un citām valsts pārvaldes iestādēm par dažiem lēmumprojektiem, lai tām būtu iespēja dot savas atsauksmes, turklāt valsts pārvaldes iestādēm ir lietderīgi apspriesties ar ieinteresētajām personām par visiem pasākumu projektiem, kuriem ir ietekme uz tirdzniecību starp dalībvalstīm.

Izstrādātā likumprojekta mērķis ir pilnībā saskaņot nacionālo tiesisko regulējumu atbilstoši pamatdirektīvas 7.panta 3. un 4.punkta un piekļuves direktīvas 5.panta prasībām.

Likuma grozījumi nepārprotami paredzēs atbildīgajai valsts pārvaldes institūcijai pienākumu sadarboties ar Eiropas Savienības dalībvalstīm un Eiropas Komisiju un dot ieguldījumu vienota tirgus izveidē, izmantojot paziņošanas procedūru.

Lai nacionālajos normatīvajos aktos pilnībā ieviestu minēto direktīvu prasības, likumprojekts paredz izdarīt grozījumus Elektronisko sakaru likumā:

1) 8.panta pirmās daļas 13.punktā, paredzot, ka Regulators paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai arī par plānotajām piemērojamām saistībām elektronisko sakaru komersantiem attiecībā uz piekļuvi un starpsavienojumu un pasākumiem, kas var ietekmēt tirdzniecību starp dalībvalstīm. Likumprojekts paredz, ka Regulators uzklausa citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, pēc Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokļa uzklausīšanas, ņem to vērā, kā arī var veikt grozījumus plānoto pasākumu kopumā un piemērojamajās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai;

2) izteikt 30.panta otro daļu ar teikumu, paredzot, ja Eiropas Komisija par Regulatora lēmuma projektu par elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai arī nav saskaņā ar Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Regulators saskaņā ar Eiropas Komisijas viedokli lēmuma projektu groza vai atsauc vai to nepieņem;

3) papildināt 31.pantu ar piekto daļu, paredzot, ka Regulators lēmuma projektu, ar kuru konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence vai par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu attiecībā uz elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū, saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija par Regulatora lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai nav saskaņā ar Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu vai plānoto pasākumu kopumu veikšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Regulators saskaņā ar Eiropas Komisijas viedokli lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza vai atsauc vai to nepieņem;

4) izslēgt no 36.panta pirmās daļas pēdējo teikumu un no 36.panta otrās daļas vārdus un ciparu „saskaņā ar šā likuma IX nodaļu”, jo regulējums tiks ietverts 36.panta piektajā daļā, kā arī papildināt 36.pantu ar piekto daļu, paredzot, ka pirms 36.panta pirmajā un otrajā daļā minēto saistību noteikšanas Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem, Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisiju. Regulators uzklausa citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var veikt grozījumus piemērojamās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai,

5) papildināt 38.panta pirmo daļu ar teikumu, paredzot, ka izņēmuma gadījumos, ja iepriekš piemērotās saistības nav pietiekami efektīvas konkurences nostiprināšanai, Regulators elektronisko sakaru komersantam, kuram noteikta būtiska ietekme tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā, var uzlikt arī citas pamatotas saistības. Regulators šādu pamatotu saistību piemērošanu saskaņo ar Eiropas Komisiju.

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 



II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Nav attiecināms

2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

    2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Nav attiecināms

3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

 

 

Nav attiecināms

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

5. Sociālā ietekme: 

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

Nav attiecināms

6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

Nav attiecināms

7. Cita ietekme

Nav attiecināms

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

n-tais gads

Turpmākie trīs gadi

 

2008

2009

2010

2011

1

2

3

4

5

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

 

Nav attiecināms

2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

 

Ja savlaicīgi netiks novērsts Eiropas Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums lietā Nr.2006/2123, iespējama tiesvedība lietā. Izmaiņas budžeta izdevumos uz šo brīdi nav paredzamas.

 

3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

 

Nav attiecināms

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

 

Nav attiecināms

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

 

Nav attiecināms

6. Cita informācija 

 

Nav attiecināms

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Nav attiecināms

2. Cita informācija

Nav attiecināms

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva).

2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvu 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva).

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Nav attiecināms

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saisto­šajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Nav attiecināms

4.Atbilstības izvērtējums                                                                                           1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva) (publicēts OV L 108, 24/04/2002 Lpp. 0007 – 0020);

Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) (publicēts OV L 108, 24/04/2002 Lpp. 0033 – 0050).

 

2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Komentāri

2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants

1.pants

Papildus komentāru nav

2002/21/EK 7.pants

2.pants

Papildus komentāru nav

2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants

3.pants

Papildus komentāru nav

2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants

4.pants

Papildus komentāru nav

2002/21/EK 7.pants 2002/19/EK 5. un 8.pants

5.pants

Papildus komentāru nav

5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas, jo, ņemot vērā normatīvajā aktā noteiktās izmaiņas, konsultācijas nav nepieciešamas.

2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Nav attiecināms

3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Nav attiecināms

4. Konsultācijas ar ekspertiem

Nav attiecināms

5. Cita informācija

Notikušas konsultācijas ar Regulatoru. Ir saņemti priekšlikumi Elektronisko sakaru likuma grozījumiem, kas ir ņemti vērā un iestrādāti likumprojektā.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpildei nav nepieciešams izveidot jaunas institūcijas. Normatīvajā aktā paredzēto saistību izpildi nodrošina Regulators. Jaunu institūciju izveide nebūs nepieciešama.

Normatīvā akta izpilde iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas. Tā izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams papildu laiks vai pārejas periods

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likumu “Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, kā arī būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

 
Satiksmes ministrs                                                                        A.Šlesers

 

                                     
 
                                                           

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

J.Maršāns

L.Priedīte-Kancēviča

I.Strauta

I.Tukris

 

09.04.2008. 14:41

1866

L.Kaire, 67028108,

larisa.kaire@sam.gov.lv