Rīgā
22.04.2008. Nr.90/TA-3492
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru
kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu
"Grozījumi
Elektronisko sakaru likumā". Likumprojektu izstrādāja
Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kaire 67028108, larisa.kaire@sam.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 8 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 21.aprīļa sēdes
protokola Nr.25 26.§
izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Truhņēviča 67082940
Izdarīt Elektronisko sakaru likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 23.nr.; 2005, 12.nr.;
2006, 24.nr.; 2007, 12.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 8.panta pirmās daļas 13.punktu šādā
redakcijā:
"13) paziņo Eiropas
Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai par plānoto pasākumu
kopumu (projektu) attiecībā uz elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus
definēšanu, elektronisko sakaru komersanta ar būtisku ietekmi tirgū noteikšanu
un lēmuma projektu par speciālo prasību piemērošanu, saglabāšanu, grozīšanu vai
atcelšanu šādam komersantam, kā arī par plānotajām piemērojamām saistībām
elektronisko sakaru komersantiem attiecībā uz piekļuvi, starpsavienojumu un
pasākumiem, kas var ietekmēt tirdzniecību starp dalībvalstīm. Regulators, uzklausot
un ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas
viedokli, var veikt grozījumus plānoto pasākumu kopumā un piemērojamajās
saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai."
2. Izteikt 30.panta otro daļu šādā redakcijā:
''(2) Nosakot konkrētos
elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus, Regulators konsultējas ar elektronisko
sakaru komersantiem Regulatora noteiktajā konsultāciju kārtībā un, ja
nepieciešams, ar Konkurences padomi. Nosakot no Eiropas Komisijas rekomendācijā
minētajiem tirgiem atšķirīgus tirgus, Regulators pirms attiecīga lēmuma
pieņemšanas konsultējas ar citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un
lēmuma projektu saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija, izvērtējot Regulatora
lēmuma projektu par elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu, norāda,
ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai tas neatbilst Eiropas
Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu uz
diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem
Eiropas Komisijas viedokli par lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu, tas
saskaņā ar šo viedokli lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza,
atsauc vai nepieņem."
3. Papildināt 31.pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Ja Regulators konstatē, ka tirgū ir
efektīva konkurence, tas attiecīgu lēmuma projektu vai atzinumu par plānoto
pasākumu kopuma noteikšanu attiecībā uz elektronisko sakaru komersantu ar
būtisku ietekmi tirgū saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija,
izvērtējot Regulatora lēmuma projektu vai atzinumu par plānoto pasākumu kopuma
noteikšanu, norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai tas
neatbilst Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma
projekta pieņemšanu vai plānoto pasākumu kopuma veikšanu uz diviem mēnešiem,
lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Ja Regulators saņem Eiropas Komisijas
viedokli par lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu, tas saskaņā ar šo
viedokli lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza, atsauc vai
nepieņem."
4. 36.pantā:
izslēgt pirmās daļas otro teikumu;
izslēgt otrajā daļā vārdus un skaitli "saskaņā
ar šā likuma IX nodaļu";
papildināt pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Pirms šā likuma 36.panta pirmajā un
otrajā daļā minēto saistību noteikšanas Regulators konsultējas ar elektronisko
sakaru tirgus dalībniekiem, Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un
Eiropas Komisiju, kā arī uzklausa citu Eiropas Savienības dalībvalstu
regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, ņemot vērā Eiropas
Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var veikt
grozījumus piemērojamās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai.''
5. Izteikt 38.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
''(1) Elektronisko
sakaru komersantam ar būtisku ietekmi tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā
Regulators var uzlikt caurredzamības, vienlīdzīgas attieksmes, atdalītas
finanšu uzskaites, tarifu regulēšanas un izmaksu aprēķināšanas saistības un
pienākumus un saistības attiecībā uz piekļuvi elektronisko sakaru tīklam. Izņēmuma gadījumos, ja iepriekš piemērotās saistības
nav pietiekami efektīvas konkurences nostiprināšanai, Regulators elektronisko
sakaru komersantam, kuram noteikta būtiska ietekme tirgū piekļuves vai
starpsavienojumu jomā, var uzlikt arī citas pamatotas saistības. Regulators
šādu pamatotu saistību piemērošanu saskaņo ar Eiropas Komisiju."
Satiksmes ministra vietā
bērnu un ģimenes lietu ministrs
A.Baštiks
Likumprojekta
Grozījumi Elektronisko sakaru
likumā
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
Ministru kabineta 2007.gada
14.augusta sēdes protokola Nr.45 29.§ 5.punkts. |
|
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts Grozījumi Elektronisko
sakaru likumā (turpmāk likumprojekts) izstrādāts, pamatojoties uz Ministru
kabineta 2007.gada 14.augusta sēdes protokola Nr.45 29.§ 5.punktu, ar kuru Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas ministriju tika uzdots
sagatavot likumprojektu "Grozījumi Elektronisko sakaru likumā", lai
atbilstoši Eiropas Komisijas 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā
Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 minētajai pārkāpuma procedūrai lietā Nr.2123
ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas
2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz
elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) 7.panta
3. un 4.punktu un Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/19/EK
par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām
un to savstarpēju savienojumu (piekļuves direktīva) 5.pantu, un līdz
2007.gada 1.decembrim noteiktā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā. Eiropas Komisija 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 pārkāpuma procedūrai lietā Nr.2006/2123 norādīja, ka Latvijas Republika nacionālajos tiesību aktos nav pilnībā un pienācīgi ieviesusi Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (turpmāk pamatdirektīva) 7.panta 3. un 4.punktu, jo nacionālie tiesību akti neparedz, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk Regulators) jāpaziņo par plānotajiem pasākumiem, uz kuriem attiecas Eiropa s Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvas 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītajām iekārtām un to savstarpēju savienojumu (turpmāk piekļuves direktīva) 5.pants. Ar Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta sēdes protokola Nr.45 29.§ 1.punktu Ministru kabinets apstiprinājis Ekonomikas ministrijas sagatavoto nostājas projektu par to, ka Latvijas Republika atzīst Eiropas Komisijas 2007.gada 27.jūnija argumentētajā atzinumā Nr.SG-Greffe(2007)D/204133 minēto pārkāpumu lietā Nr.2006/2123 Latvijas Republikas nostāja noteiktā kārtībā ir iesniegta Eiropas Komisijai. Pašreiz nacionālajos tiesību aktos pilnībā nav noregulēti jautājumi, kas
attiecināmi uz pamatdirektīvas 7.panta 3. un 4.punkta prasībām, tādēļ
nepieciešami grozījumi Elektronisko sakaru likumā nosakot, ka Regulators
paziņo Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai par
piemērotajiem īpašajiem pienākumiem elektronisko sakaru komersantiem saskaņā
ar Elektronisko sakaru likuma 36.pantu un atbilstoši piekļuves direktīvas
5.pantam, kā arī gadījumā, ja Eiropas Komisija par Regulatora paziņoto
pasākumu kopumu (kas noteikti pamatdirektīvas 7.panta 4.punkta a) un b) apakšpunktos)
norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam tirgum, vai arī, ja Eiropas Komisijai
ir nopietnas šaubas par to savietojamību ar Eiropas Kopienas tiesību aktiem,
tad Regulators pasākumu kopumu nepieņem vēl divus mēnešus. |
|
Pamatdirektīva
paredz, ka lēmumi valsts līmenī nedrīkst atstāt nelabvēlīgu ietekmi uz
vienoto tirgu, tāpēc valsts pārvaldes iestādēm ir jāpaziņo Eiropas Komisijai
un citām valsts pārvaldes iestādēm par dažiem lēmumprojektiem, lai tām būtu
iespēja dot savas atsauksmes, turklāt valsts pārvaldes iestādēm ir lietderīgi
apspriesties ar ieinteresētajām personām par visiem pasākumu projektiem,
kuriem ir ietekme uz tirdzniecību starp dalībvalstīm. Izstrādātā likumprojekta mērķis ir pilnībā saskaņot nacionālo tiesisko regulējumu atbilstoši pamatdirektīvas
7.panta 3. un 4.punkta un piekļuves direktīvas 5.panta prasībām. Likuma grozījumi
nepārprotami paredzēs atbildīgajai valsts pārvaldes institūcijai pienākumu
sadarboties ar Eiropas Savienības dalībvalstīm un Eiropas Komisiju un dot
ieguldījumu vienota tirgus izveidē, izmantojot paziņošanas procedūru. Lai nacionālajos
normatīvajos aktos pilnībā ieviestu minēto direktīvu prasības, likumprojekts
paredz izdarīt grozījumus Elektronisko sakaru likumā: 1) 8.panta
pirmās daļas 13.punktā, paredzot, ka Regulators paziņo Eiropas Savienības
dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisijai arī par plānotajām piemērojamām
saistībām elektronisko sakaru komersantiem attiecībā uz piekļuvi un
starpsavienojumu un pasākumiem, kas var ietekmēt tirdzniecību starp
dalībvalstīm. Likumprojekts paredz, ka Regulators uzklausa citu Eiropas
Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators,
pēc Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokļa
uzklausīšanas, ņem to vērā, kā arī var veikt grozījumus plānoto pasākumu
kopumā un piemērojamajās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai; 2) izteikt
30.panta otro daļu ar teikumu, paredzot, ja Eiropas Komisija par Regulatora
lēmuma projektu par elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus definēšanu norāda,
ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai arī nav saskaņā ar
Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta
pieņemšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli.
Regulators saskaņā ar Eiropas Komisijas viedokli lēmuma projektu groza vai
atsauc vai to nepieņem; 3) papildināt 31.pantu ar piekto daļu, paredzot, ka Regulators lēmuma projektu, ar kuru konstatē, ka tirgū ir efektīva konkurence vai par plānoto pasākumu kopuma noteikšanu attiecībā uz elektronisko sakaru komersantu ar būtisku ietekmi tirgū, saskaņo ar Eiropas Komisiju. Ja Eiropas Komisija par Regulatora lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu norāda, ka tas radīs šķēršļus vienotam Eiropas Kopienu tirgum vai nav saskaņā ar Eiropas Kopienas tiesību aktiem, tad Regulators atliek lēmuma projekta pieņemšanu vai plānoto pasākumu kopumu veikšanu uz diviem mēnešiem, lai saņemtu Eiropas Komisijas viedokli. Regulators saskaņā ar Eiropas Komisijas viedokli lēmuma projektu vai plānoto pasākumu kopumu groza vai atsauc vai to nepieņem; 4) izslēgt no 36.panta pirmās daļas pēdējo teikumu un no 36.panta otrās daļas vārdus un ciparu saskaņā ar šā likuma IX nodaļu, jo regulējums tiks ietverts 36.panta piektajā daļā, kā arī papildināt 36.pantu ar piekto daļu, paredzot, ka pirms 36.panta pirmajā un otrajā daļā minēto saistību noteikšanas Regulators konsultējas ar elektronisko sakaru tirgus dalībniekiem, Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoriem un Eiropas Komisiju. Regulators uzklausa citu Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli. Regulators, ņemot vērā Eiropas Savienības dalībvalstu regulatoru un Eiropas Komisijas viedokli, var veikt grozījumus piemērojamās saistībās, par ko paziņo Eiropas Komisijai, 5) papildināt 38.panta pirmo daļu ar teikumu, paredzot, ka izņēmuma
gadījumos, ja iepriekš piemērotās saistības nav pietiekami efektīvas
konkurences nostiprināšanai, Regulators elektronisko sakaru komersantam,
kuram noteikta būtiska ietekme tirgū piekļuves vai starpsavienojumu jomā, var
uzlikt arī citas pamatotas saistības. Regulators šādu pamatotu saistību
piemērošanu saskaņo ar Eiropas Komisiju. |
Nav attiecināms |
|
|
|
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. 1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem |
|||||
|
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||
|
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Ja savlaicīgi netiks novērsts Eiropas Komisijas argumentētajā atzinumā
minētais pārkāpums lietā Nr.2006/2123, iespējama tiesvedība lietā. Izmaiņas
budžeta izdevumos uz šo brīdi nav paredzamas. |
||||
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
1) Eiropas Parlamenta un
Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko
komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju
savienojumu (piekļuves direktīva). 2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvu 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva). |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav attiecināms |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
||
4.Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Eiropas Parlamenta un
Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/19/EK par piekļuvi elektronisko
komunikāciju tīkliem un ar tiem saistītām iekārtām un to savstarpēju
savienojumu (piekļuves direktīva) (publicēts OV L 108, 24/04/2002 Lpp. 0007 0020); Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva) (publicēts OV L 108, 24/04/2002 Lpp. 0033 0050). |
||
2.tabula |
|||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants |
1.pants |
Papildus komentāru nav |
|
2002/21/EK 7.pants |
2.pants |
Papildus komentāru nav |
|
2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants |
3.pants |
Papildus komentāru nav |
|
2002/21/EK 7.pants un 2002/19/EK 5.pants |
4.pants |
Papildus komentāru nav |
|
2002/21/EK 7.pants 2002/19/EK 5. un 8.pants |
5.pants |
Papildus komentāru nav |
|
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas, jo, ņemot vērā normatīvajā aktā noteiktās izmaiņas, konsultācijas
nav nepieciešamas. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav attiecināms |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms |
5. Cita informācija |
Notikušas
konsultācijas ar Regulatoru. Ir saņemti priekšlikumi Elektronisko sakaru
likuma grozījumiem, kas ir ņemti vērā un iestrādāti likumprojektā. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildei nav nepieciešams izveidot jaunas institūcijas. Normatīvajā aktā paredzēto saistību izpildi nodrošina Regulators. Jaunu institūciju izveide nebūs nepieciešama. Normatīvā akta izpilde iespējama uzreiz pēc tā pieņemšanas. Tā izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams papildu laiks vai pārejas periods |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis, kā arī būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Maršāns |
L.Priedīte-Kancēviča |
I.Strauta |
I.Tukris |
09.04.2008. 14:41
1866
L.Kaire,
67028108,
larisa.kaire@sam.gov.lv