Rīgā
17.04.2008. Nr.90/TA-994
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastors 67507576, edgars.pastors@vid.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 4 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 15.aprīļa sēdes
protokola
Nr.24 37.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Par nekustamo īpašumu
atsavināšanu Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām
1.pants. Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām valsts
atsavina:
1) nekustamo īpašumu "Robežnieki" (kadastra Nr. 6896 006 0002, reģistrēts Zaļesjes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.28) – zemes vienību 6,15 hektāru platībā – Ludzas rajona Zilupes novada Zaļesjes pagastā;
2) nekustamā īpašuma "Maliņas"
(kadastra Nr. 6896 006 0113, reģistrēts Zaļesjes pagasta
zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000086495) sastāvā esošo zemes vienību
1,7 hektāru platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0041)
Ludzas rajona Zilupes novada Zaļesjes pagastā;
3) nekustamā īpašuma "Klusumiņš"
(kadastra Nr. 6896 006 0149, reģistrēts Zaļesjes pagasta
zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000094456) sastāvā esošās zemes vienības (zemes
vienības kadastra apzīmējums 6896 006 0109) daļu 0,3124 hektāru
platībā Ludzas rajona Zilupes novada Zaļesjes pagastā.
2.pants.
Šā likuma 1.pantā minētie nekustamie īpašumi atsavināmi likumā "Par
nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām"
noteiktajā kārtībā.
3.pants. Finanšu ministrija šā likuma 1.pantā minētos nekustamos īpašumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ieraksta zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Finanšu ministrs
A.Slakteris
„Par nekustamo īpašumu atsavināšanu Terehovas robežkontroles punkta vajadzībām” anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 20.februāra sēdes protokola Nr.14 44§ „Informatīvais ziņojums par pasākumiem situācijas normalizēšanai uz Latvijas-Krievijas robežas” ir apstiprināts Terehovas robežkontroles punkta (kadastra Nr.68960060025) modernizācijas plāns. Saskaņā ar izsludināto Terehovas robežkontroles
punkta rekonstrukcijas būvprojektēšanas konkursu, tā ir jāpabeidz līdz
2008.gada 3.aprīlim un būvniecību paredzēts uzsākt 2008.gada rudenī. Pirms projektēšanas veicot izpēti minēto
robežkontroles punktu modernizācijas nolūkā, Valsts ieņēmumu dienests
konstatēja, ka modernizācijas plāna realizācijai nepieciešamas papildus zemes
vienības. Terehovas robežkontroles punkta modernizācijas plāna realizācijai
nepieciešamās zemes vienības ir fizisku un juridiskas personas īpašumā. Tika
uzsāktas sarunas ar valstij nepieciešamo zemju īpašniekiem un pieprasīti
sertificēta nekustamo īpašumu vērtēšanas eksperta novērtējumi minētajām zemes
vienībām. Pēc ilgstošām sarunām ar zemes vienību īpašniekiem tika konstatēts, ka īpašnieku vēlamais kompensācijas apmērs par viņiem piederošajām zemes vienībām vairākkārt pārsniedz pēc Valsts ieņēmumu dienesta pasūtījuma veiktajā novērtējumā noteikto tirgus vērtību. Minētā modernizācijas plāna realizēšanai nepieciešamas papildus šādas zemes vienības Ludzas rajona Zaļesjes pagastā: „Robežnieki” 6,15 hektāru, „Maliņas” 1,7 hektāru platībā un daļa no zemes vienības „Klusumiņš” 0,3124 hektāru platībā, īpašuma tiesības uz kurām zemesgrāmatā nostiprinātas fiziskām personām un SIA „Austrumu kravu terminālis”. Līdzšinējās sarunas un sarakste ar minēto zemes vienību īpašniekiem par zemes gabala pirkšanu nav devušas pozitīvus rezultātus – nav izdevies vienoties par zemes atsavināšanu un pirkuma maksu. |
|
Likumprojekts paredz Terehovas robežkontroles punkta modernizācijas plāna ietvaros paredzētajai būvniecībai nepieciešamo zemes vienību atsavināšanu. |
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību &nbs
p; |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
tūkst. latu |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2008.g |
Trīs nākamie gadi 2009.g 2010.g. 2011.g |
*)*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
180,0 |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
36,0 |
3. Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
180,0 |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar - |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
6.Cita
informācija |
Atsavināmā nekustamā īpašuma
tirgus vērtība saskaņā ar SIA „Latio” novērtējumu 180 000 latu. Valsts ieņēmumu dienests (FM)
iesniegs budžeta pieprasījumu par papildus līdzekļu piešķiršanu
2009.gadā. |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Tiesību akta projekts neatstāj ietekmi uz
esošo tiesību normu sistēmu, nav nepieciešama papildus normatīvo aktu
izdošana. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst tiesību akts |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar. |
||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi
dokumenti (piemēram, Ei
ropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.),
numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||
Latvijas tiesību akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
Neskar |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
tiesību akta projektu |
|||
Konsultācijas netika veiktas. |
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas netika veiktas. |
||
Konsultācijas netika veiktas. |
|||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde
no valsts puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību akta
izpildi nodrošinās Finanšu ministrija, Valsts ieņēmumu dienests un valsts
akciju sabiedrība “Latvijas Hipotēku un zemes banka”. |
||
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
Finanšu ministrs A.Slakteris
Finanšu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Slakteris |
I.Krūmane |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
S.Ozoliņš
|
14.03.2008. 11.34
844
E.Pastors
Valsts ieņēmumu
dienesta
Resursu
nodrošināšanas un
administrēšanas
pārvaldes Materiālo
resursu
nodrošināšanas un nekustamā
īpašuma pārvaldīšanas
daļas
galvenais speciālists
67507576,
edgars.pastors@vid.gov.lv