Rīgā
17.04.2008. Nr.90/TA-874
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zvērinātiem revidentiem"". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Šondaka 67095615, Dace.Sondaka@fm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 13 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 14 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 15.aprīļa sēdes
protokola
Nr.24 3.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt likumā "Par zvērinātiem revidentiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 12.nr.; 2004, 4.nr.; 2007, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
aizstāt 4.punktā vārdus "sabiedriskā organizācija vai sabiedrisko
organizāciju apvienība" ar vārdiem "biedrība vai nodibinājums";
aizstāt 8.punkta "b"
apakšpunktā vārdu "izziņas"
ar vārdu "izmeklēšanas";
papildināt 12.punktu aiz vārda
"standarti" ar vārdiem "un ar tiem saistītie paziņojumi un
standarti, ciktāl tie attiecas uz revīziju";
papildināt pantu ar 13., 14., 15., 16. un 17.punktu šādā redakcijā:
"13) revidentu komercsabiedrību tīkls
sistēma, kura ir vērsta uz sadarbību un kurai ir piederīgs zvērināts revidents
vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība, un kuras mērķis ir ienākumu vai
izmaksu dalīšana, kopīga pārvalde vai kopīgas īpašumtiesības, kopīga kvalitātes
nodrošināšanas politika un procedūras vai kopīga saimnieciskās darbības
stratēģija, un kura izmanto vienu un to pašu zīmolu vai šai struktūrai
piederīgo zvērinātu revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību daļu;
14) starptautiskie grāmatvedības standarti
Starptautisko Grāmatvedības standartu padomes izdoti vai pieņemti
starptautiskie grāmatvedības standarti, starptautiskie finanšu pārskatu
standarti un ar tiem saistītās interpretācijas, šo standartu un ar tiem
saistīto interpretāciju turpmākie grozījumi, turpmākie standarti un ar tiem
saistītās interpretācijas;
15) trešā valsts valsts, kas nav Eiropas
Savienības dalībvalsts un Eiropas Ekonomikas zonas valsts;
16) trešās valsts revidents
fiziska persona, kas saskaņā ar trešās valsts likumiem ir tiesīga veikt šajā
valstī reģistrētas komercsabiedrības gada pārskata un konsolidētā gada pārskata
revīziju (pārbaudi);
17) trešās valsts revidentu komercsabiedrība trešajā valstī reģistrēta komercsabiedrība
neatkarīgi no tās veida, kas saskaņā ar trešās valsts likumiem ir tiesīga veikt
šajā valstī reģistrētas komercsabiedrības gada pārskata un konsolidētā gada
pārskata revīziju (pārbaudi)."
2. 6.pantā:
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācija:
1) pārstāv savu biedru intereses un
aizstāv tās;
2) organizē zvērinātu revidentu
kvalifikācijas eksāmenus;
3) lemj par sertifikāta
izsniegšanu zvērinātam revidentam un licences izsniegšanu zvērinātu revidentu
komercsabiedrībai;
4) kārto zvērinātu revidentu
reģistru un zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistru;
5) izskata zvērinātu revidentu un
klientu strīdus pēc strīdā iesaistītās puses pieprasījuma;
6) organizē un uzrauga zvērinātu
revidentu izglītības turpināšanu un profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanu
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas atzītā tālākizglītības procesā;
7) veic citus likumos un savos
statūtos noteiktos uzdevumus.";
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
"(6) Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija reizi gadā informē
sabiedrību par savu darbību, arī par zvērinātiem revidentiem piemērotajiem
disciplinārsodiem, ciktāl to neierobežo Informācijas atklātības likums. Minēto
informāciju Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija ievieto savā tīmekļa vietnē
(mājaslapā), kā arī nosūta Finanšu ministrijai."
3. Izteikt
13.panta nosaukumu un ievaddaļu šādā
redakcijā:
"13.pants. Ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšana
Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācija atzīst, ka tādas personas kvalifikācija, kura revidenta
profesionālo kvalifikāciju ir ieguvusi ārvalstī (Eiropas Savienības
dalībvalstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī vai trešajā valstī), ir līdzvērtīga zvērināta revidenta kvalifikācijai, un
izsniedz viņai zvērināta revidenta sertifikātu, ja šis ārvalsts revidents
atbilst visiem šajā pantā minētajiem nosacījumiem:".
4. Papildināt
14.pantu ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā:
"13)
starptautiskie grāmatvedības standarti;
14) profesionālā ētika un
neatkarība."
5. Aizstāt 16.panta pirmajā daļā
vārdus "par zvērināta revidenta sertifikāta izsniegšanu" ar vārdiem
"un izsniedz zvērināta revidenta sertifikātu".
6. 19.pantā:
izteikt otrās
daļas 2.punktu šādā redakcijā:
"2) prakses vietas adresi, tālruņa (telefaksa) numuru un norādi uz tīmekļa vietni (mājaslapas adresi),
ja tāda ir;";
papildināt otro daļu ar 5. un 6.punktu šādā redakcijā:
"5)
zvērinātu revidentu komercsabiedrības firmu (ar norādi uz komersanta veidu), juridisko adresi un
reģistrācijas numuru komercreģistrā, ja zvērināts revidents ir
darba attiecībās ar šo komercsabiedrību vai ir tās biedrs, akcionārs vai
dalībnieks;
6) ja zvērināts revidents vienlaikus ir ārvalsts revidents, norāda arī tās ārvalsts reģistru, kurā
revidents ir ierakstīts, un reģistrācijas numuru, ja attiecīgās ārvalsts likums
paredz revidenta ierakstīšanu reģistrā.";
aizstāt
trešajā daļā skaitļus un vārdus "1. un 2.punktā" ar skaitļiem un
vārdiem "1., 2., 5. un 6.punktā";
papildināt
pantu ar 3.1 un 3.2 daļu šādā redakcijā:
"(31)
Zvērinātu revidentu reģistrā norāda, ka par zvērinātu revidentu sertificēšanu,
darbības uzraudzību, revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroli,
disciplinārlietu ierosināšanu, izskatīšanu, izmeklēšanu un disciplinārsodu
piemērošanu ir atbildīga Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija, un norāda tās
juridisko adresi. Papildus norāda, ka Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas
valstisko uzraudzību veic Finanšu ministrija, un norāda tās adresi.
(32)
Zvērinātu revidentu reģistru kārto latviešu valodā. Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācija var papildus kārtot reģistru arī kādā citā Eiropas
Savienības dalībvalsts oficiālajā valodā.
Šādā gadījumā reģistrā norāda, vai tulkojums ir vai nav apliecināts.";
izteikt
ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Zvērinātu
revidentu reģistrs ir publisks, un ikvienai personai ir tiesības ar to
iepazīties. Zvērinātu revidentu reģistra informāciju kārto un glabā
elektroniski, un tā ir pieejama Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas
tīmekļa vietnē (mājaslapā)."
7. 21.pantā:
aizstāt trešajā daļā vārdus "ekonomiskās telpas" ar vārdiem
"Ekonomikas zonas";
aizstāt ceturtajā daļā vārdu "valdes" ar vārdiem "valdes un padomes (ja padome ir
izveidota)".
8. 24.pantā:
aizstāt otrās daļas 1.punktā vārdu
"firmu" ar vārdiem "firmu (ar norādi uz komersanta veidu)";
izteikt otrās daļas
2.punktu šādā redakcijā:
"2) juridisko adresi,
kontaktpersonu, tālruņa (telefaksa) numuru un norādi uz tīmekļa vietni (mājaslapas adresi), ja tāda ir;";
aizstāt otrās daļas 6.punktā vārdus "dzīvesvietas
adresi" ar vārdiem "prakses vietas adresi";
aizstāt otrās daļas 7.punktā vārdu "valdes"
ar vārdiem "valdes un padomes (ja padome ir izveidota)";
papildināt otro daļu ar 8.punktu šādā redakcijā:
"8) ja
iespējams un ja zvērinātu revidentu komercsabiedrība ir piederīga zvērinātu
revidentu komercsabiedrību tīklam, ziņas par šā tīkla dalībniekiem un ar šo
tīklu saistītajiem uzņēmumiem vai norādi, kur ir publiski pieejama informācija
par tiem.";
aizstāt
trešajā daļā skaitļus un vārdus "6. un 7.punktā" ar skaitļiem un
vārdiem "6., 7. un 8.punktā";
papildināt
pantu ar 3.1 un 3.2 daļu šādā redakcijā:
"(31)
Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistrā norāda, ka par zvērinātu
revidentu komercsabiedrību licencēšanu un darbības uzraudzību ir atbildīga
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija, un norāda tās juridisko adresi.
Papildus norāda, ka Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas valstisko
uzraudzību veic Finanšu ministrija, un norāda tās adresi.
(32)
Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistru kārto latviešu valodā. Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācija var papildus kārtot reģistru arī kādā citā
Eiropas Savienības dalībvalsts oficiālajā valodā. Šādā gadījumā reģistrā norāda, vai tulkojums ir vai nav
apliecināts.";
izteikt ceturto daļu šādā
redakcijā:
"(4)
Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistrs ir publisks, un ikvienai personai
ir tiesības ar to iepazīties. Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistra
informāciju kārto un glabā elektroniski, un tā ir pieejama Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācijas tīmekļa
vietnē (mājaslapā)."
9.
Papildināt V nodaļu ar 24.1 pantu šādā redakcijā:
"24.1 pants. Trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību
reģistrs
(1) Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācija sadarbībā ar Finanšu ministriju, pamatojoties uz
šā likuma 19. un 24.pantu, kārto trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu
komercsabiedrību reģistru. Reģistrā ieraksta trešo valstu revidentus un trešo valstu revidentu
komercsabiedrības, kuras sniedz revidenta ziņojumu par tādas komercsabiedrības
gada pārskatu vai konsolidēto gada pārskatu, kas reģistrēta ārpus Eiropas Kopienas
(turpmāk šajā pantā trešās valsts komercsabiedrība) un kuras pārvedami
vērtspapīri ir iekļauti Latvijas regulētajā tirgū. Gada pārskatiem un
konsolidētajiem gada pārskatiem, kurus revidējuši (pārbaudījuši) trešo valstu
revidenti un trešo valstu revidentu komercsabiedrības, kas nav iekļautas trešo
valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistrā, nav
juridiska spēka.
(2) Prasība ierakstīt
revidentu un revidentu komercsabiedrību trešo valstu revidentu un trešo valstu
revidentu komercsabiedrību reģistrā neattiecas uz tādām trešo valstu
komercsabiedrībām, kuras emitē tikai tādus parāda vērtspapīrus, kas ir iekļauti
kādas dalībvalsts regulētajā tirgū un kuru viena vērtspapīra nominālvērtība
emisijas dienā nav mazāka par 50000 EUR ekvivalentu latos pēc Latvijas
Bankas noteiktā kursa.
(3) Trešo valstu revidentu un
trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistru kārto latviešu valodā. Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācija var papildus kārtot reģistru arī kādā citā
Eiropas Savienības dalībvalsts oficiālajā valodā. Šādā gadījumā reģistrā norāda, vai tulkojums ir vai nav
apliecināts.
(4) Trešo valstu
revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistrs
ir publisks, un ikvienai personai ir tiesības ar to iepazīties. Šā reģistra informāciju
kārto un glabā elektroniski, un tā ir pieejama Latvijas Zvērinātu revidentu
asociācijas tīmekļa vietnē
(mājaslapā).
(5) Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācijai ir tiesības saņemt parakstītu informāciju no trešo valstu
revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistrā iekļauta trešās
valsts revidenta un trešās valsts revidentu komercsabiedrības par jebkurām šajā
reģistrā minēto ziņu izmaiņām. Pēc minētās informācijas saņemšanas Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācija piecu darbdienu laikā atjauno (aktualizē) šajā
reģistrā iekļautās ziņas."
10. 26.pantā:
izteikt otrās daļas 6.punktu šādā redakcijā:
"6) par revīzijas pakalpojumiem saņemtās
atlīdzības atkarība no revīzijas iznākuma vai sniegtajiem papildu
pakalpojumiem;";
papildināt pantu ar trešo un ceturto daļu šādā
redakcijā:
"(3) Zvērināta
revidenta, zvērinātu revidentu komercsabiedrības iecelta atbildīgā zvērināta
revidenta un zvērinātu revidentu komercsabiedrības neatkarība ir apdraudēta arī
tad, ja vismaz viens no šā panta otrajā daļā minētajiem apstākļiem attiecas uz
zvērinātu revidentu komercsabiedrību tīklu, kurai ir piederīga zvērinātu
revidentu komercsabiedrība.
(4) Zvērināta
revidenta, zvērinātu revidentu komercsabiedrības iecelta atbildīgā zvērināta
revidenta un zvērinātu revidentu komercsabiedrības pienākums ir revīzijas darba
dokumentos norādīt šā panta otrajā daļā minētos apstākļus, ja tādi ir
konstatēti, kā arī norādīt pasākumus, kas veikti, lai šos apstākļus
novērstu."
11. Izteikt 27.pantu šādā redakcijā:
"27.pants.
Konfidencialitātes prasības
(2) Ja izbeigtas vai pārtrauktas
klienta un zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības
līgumattiecības un klients ir stājies līgumattiecībās ar citu zvērinātu
revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību, tad zvērināts revidents vai
zvērinātu revidentu komercsabiedrība (ar kuru izbeigtas vai pārtrauktas
līgumattiecības) nodrošina jaunajam zvērinātam revidentam vai zvērinātu
revidentu komercsabiedrībai (ar kuru nodibinātas līgumattiecības) piekļuvi būtiskai informācijai par
klientu.
(3) Šā panta pirmās daļas
prasības zvērinātam revidentam un zvērinātu revidentu komercsabiedrībai ir
obligātas līgumattiecību laikā ar klientu un arī pēc tam, kad šīs
līgumattiecības ir izbeigtas vai pārtrauktas."
12. 29.pantā:
izteikt pirmās daļas
1.punktu šādā redakcijā:
"1) pēc klienta uzaicinājuma, valsts vai
pašvaldību institūcijās un to padotībā esošajās iestādēs un organizācijās pēc
augstākas institūcijas vadības uzaicinājuma, bet kapitālsabiedrībās, kurās
valsts vai pašvaldības institūcija ir valsts vai pašvaldības kapitāla daļu
turētājs, pēc pašas kapitālsabiedrības vai pēc kapitāla daļu turētāja
uzaicinājuma;";
papildināt pantu ar 3.1
daļu šādā redakcijā:
"(31)
Klients var pārtraukt vai lauzt revīzijas pakalpojumu līgumu ar zvērinātu
revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību tikai tad, ja tam ir
pamatots iemesls. Klienta un zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu
komercsabiedrības viedokļa atšķirības par grāmatvedības metodēm vai revīzijas
procedūrām nav pamats līgumattiecību pārtraukšanai. Klientam, kas ir pārtraucis
revīzijas pakalpojumu līgumu, kā arī zvērinātam revidentam un zvērinātu
revidentu komercsabiedrībai, ar kuru pārtrauktas līgumattiecības, ir pienākums
par to ziņot Finanšu ministrijai un Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijai,
norādot iemeslus.";
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Zvērinātam
revidentam un atbildīgajam zvērinātam revidentam nav tiesību ilgāk nekā
septiņus gadus pēc kārtas veikt gada pārskata revīziju (pārbaudi) vienā un tajā
pašā finanšu institūcijā vai kapitālsabiedrībā, kuras pārvedami vērtspapīri ir
iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū, kā arī aizliegts vismaz divus gadus pēc
šā laikposma beigām piedalīties minētā klienta gada pārskata revīzijā
(pārbaudē).";
papildināt pantu ar
piekto un sesto daļu šādā redakcijā:
"(5) Zvērinātam
revidentam un atbildīgajam zvērinātam revidentam aizliegts vismaz divus gadus
pēc revīzijas pakalpojumu līgumattiecību izbeigšanas ieņemt amatu vienas un tās
pašas finanšu institūcijas valdē vai padomē, kā arī tādas kapitālsabiedrības
valdē vai padomē, kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti dalībvalstu
regulētajā tirgū.
(6) Zvērināts
revidents, zvērinātu revidentu komercsabiedrība un atbildīgais zvērināts
revidents reizi gadā sniedz rakstisku apliecinājumu par savas zvērināta
revidenta profesionālās darbības neatkarību no revidējamā klienta tādas
kapitālsabiedrības revīzijas komitejai, kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti
dalībvalstu regulētajā tirgū, kā arī informē par jebkuriem šim klientam
papildus sniegtajiem pakalpojumiem. Zvērināts revidents, zvērinātu revidentu
komercsabiedrība un atbildīgais zvērināts revidents informē klienta revīzijas
komiteju par apstākļiem, kas apdraud viņa neatkarību šā likuma 26.panta otrās
daļas izpratnē un konsultējas par pasākumiem, kas veikti, lai šos apstākļus
novērstu."
13. Izslēgt 32.panta
7.punktā vārdus "personas kods un".
14. Aizstāt 33.panta
pirmajā daļā vārdus "vadību (izpildinstitūciju vai tās atbildīgos
locekļus)" ar vārdiem "vadību (izpildinstitūciju vai tās atbildīgos
locekļus) vai revīzijas komiteju, ja revīzijas komiteja ir izveidota".
15. Papildināt likumu ar
33.1 pantu šādā redakcijā:
"33.1 pants. Zvērināta
revidenta un zvērinātu revidentu komercsabiedrības informācija atklātībai
(1)
Zvērināts revidents un zvērinātu revidentu komercsabiedrība, kas sniedz revīzijas
pakalpojumus finanšu institūcijai vai komercsabiedrībai, kuras pārvedami
vērtspapīri ir iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū, trīs mēnešus pēc katra pārskata
gada beigām publicē savā tīmekļa vietnē (mājaslapā)
atklātībai nododamu informāciju (turpmāk atklātības ziņojums).
(2) Atklātības ziņojumā
par šā panta pirmajā daļā minēto zvērinātu revidentu komercsabiedrību sniedz
šādas ziņas:
1) komersanta veids, īpašnieki un piederība
revidentu komercsabiedrību tīklam. Ja zvērinātu revidentu komercsabiedrība ir
piederīga revidentu komercsabiedrību tīklam, šā tīkla apraksts un zvērinātu
revidentu komercsabiedrības statuss šajā tīklā;
2) organizatoriskās un vadības struktūras
apraksts;
3) iekšējās kvalitātes
kontroles sistēmas galvenās iezīmes un vadības ziņojums par šīs sistēmas
darbības efektivitāti;
4) informācija par to,
kad pēdējo reizi veikta šā likuma 35.1 pantā minētā revīzijas
pakalpojumu kvalitātes kontrole;
5) to finanšu
institūciju un komercsabiedrību uzskaitījums, kuru pārvedami vērtspapīri ir
iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū un kurām iepriekšējā pārskata gadā tika
sniegti revīzijas pakalpojumi;
6) komercsabiedrības
neatkarības politikas apraksts un apstiprinājums, ka ir veikta iekšēja pārbaude
par atbilstību neatkarības prasībām;
7) informācija par
zvērinātu revidentu profesionālās tālākizglītības politiku;
8) informācija
par būtiskiem revidentu komercsabiedrības finanšu rādītājiem, arī kopējo apgrozījumu,
atsevišķi norādot daļu, kas attiecas uz gada pārskatu un konsolidēto gada
pārskatu revīziju (pārbaudi), un daļu, kas attiecas uz citiem ar revīziju
nesaistītiem pakalpojumiem;
9)
atbildīgo zvērinātu revidentu atalgojuma politika.
(3)
Šā panta pirmajā daļā minētās zvērinātu revidentu komercsabiedrības atklātības
ziņojumu paraksta persona, kas rīkojas šīs zvērinātu revidentu
komercsabiedrības vārdā."
16. Papildināt likumu ar 34.1 pantu šādā
redakcijā:
"34.1
pants. Konsolidētā gada pārskata revīzijas darba dokumenti
(1)
Zvērināts revidents un zvērinātu revidentu komercsabiedrības vadības iecelts
atbildīgais zvērināts revidents, kas veic konsolidētā gada pārskata revīziju
(pārbaudi) (turpmāk koncerna atbildīgais revidents), ir pilnībā atbildīgs par
revidenta ziņojumu par konsolidēto gada pārskatu.
(2) Koncerna
atbildīgais revidents pārbauda revīzijas darbu, kuru koncerna revīzijas
(pārbaudes) laikā veikusi cita persona cits zvērināts revidents vai trešās valsts
revidents, cita zvērinātu revidentu komercsabiedrība vai trešās valsts
revidentu komercsabiedrība. Koncerna atbildīgais revidents sagatavo citas
personas veiktā revīzijas darba pārbaudes materiālus, kurus iekļauj savos
revīzijas darba dokumentos. Pārbaudes materiālus sagatavo tā, lai kompetentā
institūcija varētu pārbaudīt koncerna atbildīgā revidenta darbu citas personas
veiktajā revīzijas darba pārbaudē.
(3) Ja konsolidācijā
iesaistītās koncerna meitas sabiedrības gada pārskata revīziju (pārbaudi) veic
trešās valsts revidents vai trešās valsts revidentu komercsabiedrība un ja ar
šīs trešās valsts kompetento institūciju revīzijas jomā nav sadarbības,
koncerna atbildīgais revidents ir atbildīgs, lai trešās valsts revidenta vai
trešās valsts revidentu komercsabiedrības sagatavotie revīzijas darba
dokumenti, kas attiecas uz konkrēto konsolidētā gada pārskata revīziju
(pārbaudi), tiktu iesniegti kompetentajai institūcijai pēc tās pieprasījuma.
(4) Lai nodrošinātu šā panta trešajā daļā minētās prasības
izpildi, koncerna atbildīgais revidents savos darba dokumentos iekļauj trešās
valsts revidenta vai trešās valsts revidentu komercsabiedrības sagatavoto darba dokumentu kopijas vai vienojas ar
trešās valsts revidentu vai trešās valsts revidentu komercsabiedrību par
atbilstošu un neierobežotu pieeju šiem dokumentiem pēc pieprasījuma.
(5) Ja juridiski vai
citi apstākļi kavē piekļuvi trešās valsts revidenta vai trešās valsts revidentu
komercsabiedrības sagatavotajiem revīzijas darba dokumentiem, koncerna
atbildīgais revidents saviem darba dokumentiem pievieno pierādījumus, ka viņš
ir veicis visus atbilstošos pasākumus, lai iegūtu piekļuvi trešās valsts
revidenta vai trešās valsts revidentu komercsabiedrības sagatavotajiem
revīzijas darba dokumentiem, un pierādījumus par kavējošo apstākļu esību."
17. Izteikt 35.1
panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Revīzijas
pakalpojumu kvalitātes kontrolei ir pakļautas:
1) visas zvērinātu
revidentu komercsabiedrības un zvērināti revidenti, kas veic profesionālo
darbību kā individuālie komersanti vai pašnodarbinātas personas, ne retāk kā
reizi piecos gados;
2) visas zvērinātu
revidentu komercsabiedrības un zvērināti revidenti, kas sniedz revīzijas
pakalpojumus finanšu institūcijām un komercsabiedrībām, kuru pārvedami
vērtspapīri ir iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū, ne retāk kā reizi
trijos gados."
18. 37.pantā:
papildināt pirmo daļu ar
otru teikumu šādā redakcijā:
"Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācijas statūtus, ētikas kodeksu, komiteju nolikumus, kā arī
citus Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas nolikumus apstiprina Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācija pēc saskaņošanas ar Finanšu ministriju.";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Finanšu
ministrijas pilnvarotie pārstāvji ir tiesīgi piedalīties Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācijas kopsapulcēs, valdes sēdēs un komiteju sēdēs, kā arī iepazīties ar Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas pieņemtajiem lēmumiem."
19. Papildināt VIII nodaļu ar 37.1, 37.2
un 37.3 pantu šādā redakcijā:
"37.1 pants.
Sadarbība ar citu dalībvalstu kompetentajām institūcijām
(1) Finanšu ministrija,
kas izstrādā un īsteno valsts politiku revīzijas jomā, ir atbildīgā kompetentā
institūcija sadarbībā ar citu dalībvalstu un trešo valstu kompetentajām
institūcijām revīzijas jomā.
(2) Finanšu
ministrija pēc citas dalībvalsts
kompetentās institūcijas pieprasījuma nekavējoties sniedz palīdzību
izmeklēšanas darbībās, kas saistītas ar komercsabiedrību gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu revīzijām
(pārbaudēm), kuras veikuši zvērināti revidenti vai zvērinātu revidentu
komercsabiedrības. Šā panta izpratnē palīdzība nozīmē izmeklēšanu un
informācijas sniegšanu pēc dalībvalsts kompetentās institūcijas pieprasījuma,
kā arī atļaujas došanu citas dalībvalsts kompetentajai institūcijai vai tās pilnvarotajām personām piedalīties
izmeklēšanā. Ja Finanšu ministrija nevar nekavējoties sniegt pieprasīto
palīdzību, tā informē pieprasījuma iesniedzēju par šo apstākli, norādot
kavēšanās iemeslus.
(3) Finanšu
ministrija var atteikties sniegt šā panta otrajā daļā minēto palīdzību, ja:
1) informācijas
sniegšana vai
izmeklēšana varētu kaitēt valsts interesēm vai ir pretrunā valsts drošības
noteikumiem;
2) ir uzsākta
tiesvedība pret tiem pašiem zvērinātiem revidentiem vai tām pašām zvērinātu
revidentu komercsabiedrībām, par kurām vai par kuru sniegtajiem tiem pašiem
revīzijas pakalpojumiem saņemts šā panta otrajā daļā minētās palīdzības
sniegšanas pieprasījums;
3) par tām
pašām darbībām jau ir pieņemts galīgais lēmums attiecībā uz tiem pašiem
zvērinātiem revidentiem vai tām pašām zvērinātu revidentu komercsabiedrībām,
par kurām vai par kuru sniegtajiem revīzijas pakalpojumiem saņemts šā panta
otrajā daļā minētais palīdzības pieprasījums.
(4) Finanšu ministrijai
ir tiesības pieprasīt no citas dalībvalsts
kompetentās institūcijas nepieciešamo informāciju, lai palīdzētu izmeklēšanas
darbībās, kas saistītas ar komercsabiedrību
gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu revīzijām (pārbaudēm), kuras veikuši
citas dalībvalsts revidenti vai revidentu komercsabiedrības, kas ir tiesīgas
veikt šajā dalībvalstī reģistrētu komercsabiedrību gada pārskatu un konsolidēto
gada pārskatu revīzijas (pārbaudes).
(5)
Finanšu ministrija ievēro konfidencialitātes prasības, sadarbojoties ar citu
dalībvalstu kompetentajām institūcijām revīzijas jomā. Sniedzot šā panta otrajā
daļā minēto informāciju citas dalībvalsts kompetentajai institūcijai, Finanšu
ministrija norāda, vai konkrētā informācija satur komercnoslēpumu. Ja konkrētā
informācija satur komercnoslēpumu, konfidencialitātes prasības attiecas uz
visām personām, kurām, veicot izmeklēšanu, kļuvusi zināma šī informācija, arī
ja attiecīgā persona ir beigusi pildīt savus pienākumus saistībā ar minēto
izmeklēšanu.
37.2 pants.
Revīzijas konsultatīvā padome
(1) Ministru kabinets izveido Revīzijas
konsultatīvo padomi (turpmāk Padome), kuras darbības mērķis ir veicināt
revīzijas pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu. Padomes darbību finansē no
valsts budžeta līdzekļiem.
(2) Padomes sastāvā
ir pa vienam pārstāvim no Finanšu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Finanšu
un kapitāla tirgus komisijas, Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas,
Latvijas Grāmatvežu asociācijas, Rīgas Fondu biržas, Ārvalstu investoru padomes
Latvijā, Latvijas Darba devēju konfederācijas un kādas no Latvijas augstskolām. Padomes personālsastāvu apstiprina
Ministru kabinets.
(3) Padome darbojas
saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. Padomes darbību nodrošina
Finanšu ministrija no tai šim mērķim valsts budžetā piešķirtiem līdzekļiem.
37.3 pants.
Revīzijas konsultatīvās padomes uzdevumi
un tiesības
(1) Padome izskata Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas
sagatavotos dokumentus par zvērinātu revidentu pretendentu eksamināciju un
sertificēšanu, zvērinātu revidentu komercsabiedrību licencēšanu, zvērinātu
revidentu kvalifikācijas uzturēšanu un profesionālās darbības kvalitātes
kontroli, kā arī par Latvijā atzītiem starptautiskajiem revīzijas standartiem un ētikas nostādnēm un sniedz ieteikumus Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācijai to pilnveidošanai, vienlaikus informējot arī
Finanšu ministriju par sniegtajiem ieteikumiem.
(2) Padomei ir tiesības
saņemt no Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas informāciju un dokumentus,
kas nepieciešami Padomes uzdevumu izpildei.
(3) Padomes
pilnvarotajiem locekļiem ir tiesības piedalīties Latvijas Zvērinātu revidentu
asociācijas kopsapulcēs, valdes sēdēs un komiteju sēdēs, kurās tiek izskatīti
šā panta pirmajā daļā minētie dokumenti, kā arī iepazīties ar šajās kopsapulcēs
un sēdēs pieņemtajiem lēmumiem, kuri attiecas uz šā panta pirmajā daļā
minētajiem dokumentiem.
(4) Padomei ir
tiesības sniegt priekšlikumus Finanšu ministrijai par nepieciešamajiem
grozījumiem revīzijas jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos.
(5) Padomes locekļi
ievēro konfidencialitātes prasības saistībā ar Padomes uzdevumu izpildi.
Konfidencialitātes prasības attiecas uz visiem Padomes locekļiem, kuriem
saistībā ar Padomes uzdevumu izpildi kļuvis zināms komercnoslēpums, arī ja
attiecīgā persona ir beigusi pildīt savus pienākumus Padomē.
(6) Padome reizi
gadā rakstveidā iesniedz Finanšu ministrijā apkopotu informāciju par savu
darbību."
20. Papildināt likumu ar
38.1 pantu šādā
redakcijā:
"38.1 pants.
Disciplinārlietu ierosināšana, izskatīšana un sodu piemērošana
(1) Zvērināts revidents normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā par savu profesionālo darbību ir disciplināri,
civiltiesiski un krimināltiesiski atbildīgs.
(2) Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācija var ierosināt disciplinārlietu pret zvērinātu revidentu
pēc tiesas priekšlikuma, juridiskas vai fiziskas personas sūdzības vai pēc
savas iniciatīvas, par to rakstiski informējot Finanšu ministriju.
Disciplinārlietu ierosināšanas, izskatīšanas un sodu piemērošanas kārtību
īsteno saskaņā ar nolikumu, ko pēc saskaņošanas ar Finanšu ministriju
apstiprina Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija.
(3) Finanšu ministrija
ievēro konfidencialitātes prasības, saņemot šā panta otrajā daļā minēto
informāciju. Konfidencialitātes prasības attiecas uz visām personām, kurām
informācijas saņemšanas laikā un pēc tam kļuvis zināms komercnoslēpums, arī ja
attiecīgā persona ir beigusi pildīt savus pienākumus saistībā ar Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācijas darbības valstisko uzraudzību.
(4) Šā panta otrajā daļā
minētās disciplinārlietas ierosina par likumu un citu normatīvo aktu, par
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas lēmumu, profesionālo darbību
reglamentējošo norādījumu vai ētikas kodeksa normu pārkāpšanu vai par to, ka
zvērināts revidents nav ievērojis izglītības turpināšanas un profesionālās
kvalifikācijas pilnveidošanas prasības Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas
atzītā tālākizglītības procesā.
(5) Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācija rakstiski informē Finanšu ministriju par visiem
disciplinārlietās pieņemtajiem lēmumiem. Minēto informāciju Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācija nosūta piecu darbdienu laikā pēc lēmuma stāšanās
spēkā."
21. 42.pantā:
izteikt trešo daļu šādā
redakcijā:
"(3) Sniedzot revīzijas
pakalpojumus finanšu institūcijai, kā arī kapitālsabiedrībai, kuras pārvedami
vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū, pakalpojuma sniedzēja zvērināta revidenta
vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības civiltiesiskās atbildības
apdrošināšanas minimālais atbildības limits ir divi procenti no tā revidējamā
klienta aktīvu summas, kuram šie aktīvi ir vislielākie iepriekšējā pārskata
gada beigās, taču ne vairāk par 10 miljonu EUR ekvivalentu, kas pārrēķināts
latos pēc Latvijas Bankas noteiktā valūtas kursa.";
izteikt ceturtās daļas
2.punktu šādā redakcijā:
"2) Ekonomiskās sadarbības un attīstības
organizācijas dalībvalstī un Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētu
apdrošināšanas sabiedrību, ar kuru noslēdzot civiltiesiskās atbildības līgumu,
zvērināts revidents vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība izpilda šā likuma
prasības."
22. Papildināt
pārejas noteikumus ar 9.punktu šādā redakcijā:
"9. Grozījumi
šā likuma 19.
un 24.pantā un 24.1 pants stājas spēkā 2009.gada 29.jūnijā."
23. Papildināt informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 5.punktu šādā redakcijā:
"5) Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006.gada 17.maija direktīvas 2006/43/EK, ar ko paredz
gada pārskatu un konsolidēto pārskatu obligātās revīzijas, groza Padomes
direktīvu 78/660/EEK un Padomes direktīvu 83/349/EEK un atceļ Padomes direktīvu
84/253/EEK."
Likums stājas spēkā
2008.gada 29.jūnijā.
Finanšu ministrs
A.Slakteris
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs
|
|
||||||
1.
Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas
plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt
normatīvā akta projektu |
Likumprojekts Grozījumi likumā Par zvērinātiem
revidentiem (turpmāk likumprojekts) sagatavots saistībā ar Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006.gada 17.maija Direktīvas 2006/43/EK (turpmāk
direktīva 2006/43/EK), ar ko paredz
gada pārskatu un konsolidēto pārskatu obligātās revīzijas, groza Padomes
Direktīvu 78/660/EEK un Padomes Direktīvu 83/349/EEK un atceļ Padomes
Direktīvu 84/253/EEK 53.pantu, kas nosaka, ka dalībvalstis līdz 2008.gada
29.jūnijam pieņem un publicē noteikumus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu
atbilstību direktīvai 2006/43/EK. |
|
|||||
2.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik likums
Par zvērinātiem revidentiem (turpmāk likums) ir pilnībā saskaņots ar
Padomes 1984.gada 10.aprīļa Astoto direktīvu 84/253/EEK (turpmāk direktīva
84/253/EEK), kas attiecas uz personu apstiprināšanu grāmatvedības dokumentu
obligāto revīziju veikšanai. Tomēr dažās jomās (prasība piemērot vienotu
starptautisko revīzijas standartu kopumu, noteikt un piemērot profesionālās
ētikas standartus, izglītības prasības, disciplināro un kvalitātes
nodrošināšanas sistēmu) likums izvirza stingrākas prasības nekā direktīva 84/253/EEK. Šīs prasības pēc
būtības atbilst atsevišķām jaunās direktīvas 2006/43/EK izvirzītajām prasībām.
Pašlaik
likums nosaka, ka Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija (turpmāk
LZRA) veic zvērinātu revidentu sertificēšanu un profesionālās darbības
uzraudzību, zvērinātu revidentu komercsabiedrību licencēšanu un darbības
uzraudzību, revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroli, kārto Zvērinātu revidentu reģistru un Zvērinātu
revidentu komercsabiedrību reģistru, kā arī veic citus likumā noteiktos
uzdevumus. LZRA ir neatkarīga Latvijas zvērinātu revidentu profesionāla
korporācija, kurā pēc profesionālās darbības principa ir apvienoti visi
Latvijas zvērināti revidenti un zvērinātu revidentu komercsabiedrības. LZRA
attiecībā uz likumā noteikto uzdevumu izpildi atrodas Finanšu ministrijas
valstiskā pārraudzībā. Minētā kārtība tikai daļēji atbilst jaunās direktīvas
2006/43/EK izvirzītajai prasībai nodrošināt efektīvu publisko pārraudzību pār
tām personām, kuras ir atbildīgas par obligātās revīzijas veikšanu
(zvērinātiem revidentiem un zvērinātu revidentu komercsabiedrībām). Papildus
jaunā direktīva 2006/43/EK pieprasa noteikt kompetentās institūcijas
revīzijas jomā, lai varētu nodrošināt sadarbību starp dalībvalstu
kompetentajām institūcijām šajā jomā. Tādēļ likumā būtu jānosaka minētās
kompetentās institūcijas (arī atbildīgā kompetentā institūcija). Direktīva 2006/43/EK arī paredz stingrākas
prasības neatkarības un revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroles jomā
attiecībā uz tiem zvērinātiem revidentiem un tām zvērinātu revidentu
komercsabiedrībām, kas sniedz revīzijas pakalpojumus finanšu institūcijām un
komercsabiedrībām, kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū.
Direktīva 2006/43/EK arī paredz īpašus noteikumus konsolidēto gada pārskatu revīzijām (pārbaudēm). Likumprojekts par attiecīgiem likuma grozījumiem
nepieciešams, lai likums būtu pilnībā saskaņots ar direktīvu 2006/43/EK. |
|
|||||
|
Likumprojekts izstrādāts, lai likumu saskaņotu ar
direktīvas 2006/43/EK prasībām. Likumprojekts
paredz: 1) ka valsts politiku revīzijas jomā izstrādā un
īsteno Finanšu ministrija. Finanšu
ministrija ir atbildīgā kompetentā institūcija sadarbībā ar dalībvalstu
kompetentajām institūcijām revīzijas jomā. Finanšu ministrija sniedz
palīdzību citu dalībvalstu kompetentajām institūcijām pēc šo institūciju
pieprasījuma gadījumos, ja tiek veiktas izmeklēšanas darbības, kas saistītas
ar komercsabiedrību gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu revīzijām
(pārbaudēm), kuras veikuši zvērināti revidenti vai zvērinātu revidentu
komercsabiedrības (likumprojekta 19.pantā
paredzētais likuma jaunais 37.1 pants); 2) ka Ministru kabinets izveido Revīzijas
konsultatīvo padomi, kuras darbības mērķis ir veicināt revīzijas pakalpojumu
kvalitātes paaugstināšanu. Revīzijas konsultatīvā padome izskata LZRA sagatavotos dokumentus par zvērinātu
revidentu pretendentu eksamināciju un sertificēšanu, zvērinātu revidentu
komercsabiedrību licencēšanu, zvērinātu revidentu kvalifikācijas uzturēšanu
un profesionālās darbības kvalitātes kontroli, kā arī par likumā noteikto
revīziju veikšanai piemērojamajiem standartiem un ētikas nostādnēm un sniedz
ieteikumus LZRA. Revīzijas konsultatīvai padomei ir tiesības iesniegt
priekšlikumus Finanšu ministrijai par nepieciešamajiem grozījumiem revīzijas
jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos (likumprojekta 19.pantā paredzētais
likuma jaunais 37.2 un 37.3 pants); 3) ka zvērinātu revidentu komercsabiedrības, kas
sniedz revīzijas pakalpojumus finanšu institūcijām vai komercsabiedrībām,
kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū, katru gadu publicē
savā interneta vietnē (mājaslapā) atklātībai nododamu informāciju (atklātības
ziņojumu) un ir pakļautas revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontrolei reizi
trijos gados (likumprojekta 15.pantā paredzētais likuma jaunais 33.1
pants un likumprojekta 17.pantā paredzētā likuma 35.1 panta jaunā
otrā daļa); 4) ka zvērinātiem revidentiem jāievēro īpaši
noteikumi, veicot konsolidēto gada pārskatu revīzijas (pārbaudes)
(likumprojekta 16.pantā paredzētais likuma jaunais 34.1 pants); 5) ka LZRA sadarbībā ar Finanšu ministriju kārto
trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistru
(likumprojekta 9.pantā paredzētais likuma jaunais 24.¹ pants); 6) ka zvērinātiem revidentiem jāievēro
konfidencialitātes prasības, pildot profesionālos pienākumus, kā arī pēc tam,
kad līgumattiecības ir izbeigtas vai pārtrauktas. Ja klienta un zvērināta
revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības līgumattiecības ir
izbeigtas vai pārtrauktas un klients ir stājies līgumattiecībās ar citu
zvērinātu revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību, tad zvērināts
revidents vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība, ar kuru līgumattiecības
izbeigtas vai pārtrauktas, nodrošina jaunajam zvērinātam revidentam vai
zvērinātu revidentu komercsabiedrībai pieeju būtiskai informācijai par klientu
(likumprojekta 11.pantā paredzētais likuma 27.pants); 7) prasību zvērinātiem revidentiem un zvērinātu
revidentu komercsabiedrībām reizi gadā sniegt revīzijas komitejai rakstisku
apliecinājumu par savas profesionālās darbības neatkarību no klienta un
apstākļiem, kas to apdraud (ja tādi ir), kā arī informāciju par jebkuriem
klientam papildus sniegtajiem pakalpojumiem (likumprojekta 12.pantā paredzētā
likuma 29.panta jaunā sestā daļa); 8) prasības attiecībā uz disciplinārlietu
ierosināšanu, izskatīšanu un sodu piemērošanu zvērinātiem revidentiem
(likumprojekta 20.pantā paredzētais jaunais likuma 38.¹ pants); 9) likumā precizēt vai iekļaut jaunus atsevišķu
terminu skaidrojumus (likumprojekta 1.pantā paredzētie likuma 1.panta
grozījumi) un precizēt atsevišķu likuma pantu redakciju, lai likumu pilnībā
saskaņotu ar direktīvu 2006/43/EK un spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem
(likumprojekta 2.pantā paredzētais likuma 6.panta grozījums, 4.pantā
paredzētie likuma 14.panta grozījumi, 5.pantā paredzētais likuma 16.panta
grozījums, 6.pantā paredzētie likuma 19.panta grozījumi, 7.pantā paredzētie
likuma 21.panta grozījumi, 8.pantā paredzētie likuma 24.panta grozījumi, 10.pantā
paredzētie likuma 26.panta grozījumi, 11.pantā paredzētie likuma 27.panta
grozījumi, 12.pantā paredzētie likuma 29.panta grozījumi, 13.pantā
paredzētais likuma 32.panta grozījums, 14.pantā paredzētais likuma 33.panta
grozījums, 17.pantā paredzētie likuma 35.¹ panta grozījumi un 18.pantā
paredzētie likuma 37.panta grozījumi). |
|
|||||
4. Cita informācija |
Nav |
|
|||||
|
|
||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
||||||
1.
Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Likumprojekts varētu pozitīvi ietekmēt finanšu
un kapitāla tirgus attīstību. |
|
|||||
2.Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu
ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursa
izmantošanas efektivitāte |
Likumprojekts varētu nodrošināt investoru uzticību revidētajiem finanšu
pārskatiem, investoru aizsardzību un veicināt finanšu un kapitāla tirgus
attīstību. |
|
|||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Likumprojekts
veicinās komersantu, investoru un citu ieinteresēto personu uzticību
zvērinātu revidentu un zvērinātu revidentu komercsabiedrību profesionālajai
darbībai un sniegto revīzijas
pakalpojuma kvalitātei. Likumprojekts neparedz administratīvo procedūru
vienkāršošanu. |
|
|||||
4.
Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
5.
Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|
|||||
6.
Ietekme uz
vidi: 6.1.
dabas resursu
lietošana; 6.2.
ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3.
darbības
radītie atkritumi; 6.4.
ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5.
ietekme uz
īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6.
ietekme uz
īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7.
cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||
Nav |
|
||||||
|
|
||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||
Rādītāji |
2008. |
Turpmākie
trīs gadi |
|
||||
2009. |
2010. |
2011. |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1.
valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un
citi pašu ieņēmumi; 1.2.
speciālais budžets; 1.3.
pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1.
valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2.
speciālais budžets; 2.3.
pašvaldību budžets |
0 |
22,0 |
20,1 |
20,1 |
|
||
3.
Finansiālā ietekme: 3.1.
valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2.
speciālais budžets; 3.3.
pašvaldību budžets |
0 |
-22,0 |
-20,1 |
-20,1 |
|
||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
||
5.
Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins : |
|
|
|
|
|
||
5.1. atlīdzība juriskonsultam: -darba samaksa
juriskonsultam[1]: No 2009.gada Ls 636 x 12
mēn.+ Ls 636 = Ls 8268 (Ls 636 x 5% (piemaksa par darba intensitāti) x 12 mēn.= Ls 381,60) = Ls 8649,60 + 15%
(no atalgojuma fonda, ko izlieto darbinieka materiālai stimulēšanai) = Ls
9947,04. -valsts sociālās
apdrošināšanas iemaksas: No 2009.gada Ls 9947,04 x
24,09% = Ls 2396,24. |
0 0 0 |
12,3 9,9 2,4 |
12,3 9,9 2,4 |
12,3 9,9 2,4 |
|
||
5.2. Preces un pakalpojumi
juriskonsulta un Revīzijas konsultatīvās padomes darbības nodrošināšanai
(telpu noma, komunālie maksājumi, sakaru izdevumi, pasta pakalpojumi,
kancelejas preču iegādes izdevumi, kopētāja uzturēšanas materiāli, printera
uzturēšana, datortīkla izveide un apkope): No 2009.gada 1 štata vienība x Ls 200 x 12 mēneši=
Ls 2400. |
0 |
2,4 |
2,4 |
2,4 |
|
||
5.3. Kapitālie izdevumi - juriskonsulta darba
vietas iekārtošana: 2009.gadā: 1 štata vienība x
Ls 600 (biroja mēbeļu komplekts
galds, krēsls, skapis) - darba vietas tehniskais
aprīkojums: 2009.gadā:
1 x Ls 1300 (dators,
printeris, programmnodrošinājums) |
0 0 0 |
1,9 0,6 1,3 |
0 0 0 |
0 0 0 |
|
||
5.3. sociālie pabalsti,
kompensācijas (slimības nauda, atvaļinājuma pabalsts, mācību maksas
kompensācija, izdevumi veselības apdrošināšanai): |
0 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
|
||
5.4. Komandējumi 1
darbiniekam (plānojami braucieni uz ārvalstīm, lai piedalītos ES darba grupā[2]): No 2009.gada 6[3]
reizes gadā (dienas nauda Ls 35 x 3= Ls 105; viesnīca Ls 110
x 2 = Ls 220; vietējais
transports 10,50 x
3 = Ls 31,50; aviobiļete Ls 350) kopā
= Ls 4239 (706,50 x 6). |
0 |
4,2 |
4,2 |
4,2 |
|
||
6. Cita informācija |
Saskaņā ar likumprojektu, ir paredzēts izveidot
Revīzijas konsultatīvo padomi, kuras darbības tehniskai nodrošināšanai un
likumprojektā paredzēto papildus funkciju efektīvai izpildei Finanšu
ministrijai būs nepieciešama papildus viena štata vienība juriskonsults. Kopā ar likumprojektu ir sagatavots Ministru kabineta
sēdes protokollēmuma projekts, kurā paredzēts, ka priekšlikums par papildus valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Finanšu
ministrijai likumprojektā noteikto normu īstenošanai 2009.gadā un
turpmākajos gados jāskata Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju
budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta
sagatavošanas un izskatīšanas procesā. |
|
|||||
|
|
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga
par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru
izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi
un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
|
||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|
|||||
|
|||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
|
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
atbilst Latvijas saistībām, kuras tā uzņēmusies, 2003.gadā Atēnās
parakstot un noteiktā kārtībā ratificējot Pievienošanās Eiropas Savienībai
līgumu. |
||
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek
pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2006.gada 17. maija Direktīva Nr. 2006/43/EK, ar ko
paredz gada pārskatu un konsolidēto pārskatu obligātās revīzijas, groza
Padomes Direktīvu 78/660/EEK un Padomes Direktīvu 83/349/EEK un atceļ Padomes
Direktīvu 84/253/EEK (OJ No L 157,
2006/06/09) |
||
2.tabula |
|||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
Direktīvas 2006/43/EK 2.panta
4.punkts |
Likumprojekta 1.pants: likuma
1.panta 17.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK 2.panta
5.punkts |
Likumprojekta
1.pants: likuma 1.panta 16.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK 2.panta
7.punkts |
Likumprojekta
1.pants: likuma 1.panta 13. punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK 2.panta
11.punkts |
Likumprojekta
1.pants: likuma 1.pants |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK 2.panta
12.punkts |
Likumprojekta
1.pants: likuma 1.panta 14.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK 8.panta
1.punkta c) apakšpunkts |
Likumprojekta 4.pants: likuma
14.panta 13.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK 8.panta
1.punkta j) apakšpunkts |
Likumprojekta
4.pants: likuma 14.panta 14.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
13.pants |
Likumprojekta
2.pants: likuma 6.panta sestā daļa |
Direktīvas
2006/43/EK 13.panta prasības attiecībā uz atbilstīgu sankciju piemērošanu par
tālākizglītības prasību neievērošanu ir noteiktas Projekta 20.pantā: likuma
38.¹ panta ceturtajā daļa. |
|
Direktīvas 2006/43/EK
13.pants un 30.panta 2.punkts |
Likumprojekta 20.pants: likuma 38¹.pants |
Direktīvas
2006/43/EK 13.panta prasības obligātajiem revidentiem piedalīties attiecīgās
tālākizglītības programmās ir
noteiktas likumprojekta 2.pantā: likuma 6. panta sestā daļa. |
|
Direktīvas 2006/43/EK
15.panta 3.punkts |
Likumprojekta 6.pants: likuma 19.panta trešā prim daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
15.panta 2.punkta otrais teikums |
Likumprojekta 6.pants: likuma 19.panta ceturtā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
15.panta 3.punkts |
Likumprojekta
8.pants: likuma 24.panta trešā prim daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
15.panta 2.punkta otrais teikums |
Likumprojekta
8.pants: likuma 24.panta ceturtā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
15.panta 2. punkts |
Likumprojekta
9.pants: likuma 24¹.panta ceturtā
daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
15.panta 4.punkts |
Likumprojekta 22.pants: likuma pārejas noteikumu 9.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
16.panta 1.punkta a) apakšpunkts |
Likumprojekta
6.pants: likuma 19.panta otrās daļas
2) punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
16.panta 1.punkta b) apakšpunkts |
Likumprojekta
6.pants: likuma 19.panta otrās daļas 5) punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
16.panta 1.punkta c) apakšpunkts |
Likumprojekta
6.pants: likuma 19.panta otrās daļas
6) punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
17.panta 1.punkta b) apakšpunkts |
Likumprojekta
8.pants: likuma 24.panta otrās daļas
1) punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
17.panta 1.punkta c) apakšpunktu |
Likumprojekta 8.pants: likuma 24.panta otrās daļas 2) punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
17.panta 1.punkta h) apakšpunkts |
Likumprojekta 8.pants: likuma 24.panta otrās daļas 8)
punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
18.pants un 19.panta pirmais teikums |
Likumprojekta
9.pants: likuma 24¹. panta piektā
daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
20.pants |
Likumprojekta
6.pants: likuma 19.panta trešā divi
prim daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
20.pants |
Likumprojekta
8.pants: likuma 24.panta trešā divi
prim daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
20.pants |
Likumprojekta
9.pants: likuma 24¹.panta trešā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
22.panta 2.punkta pirmais teikums |
Likumprojekta
10.pants: likuma 26.panta trešā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
22.panta 3.punkts |
Likumprojekta
10.pants: likuma 26.panta ceturtā
daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
23.panta 1.punkts |
Likumprojekta
11.pants: likuma 27.panta pirmā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
23.panta 3.punkts |
Likumprojekta
11.pants: likuma 27.panta otrā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
23.panta 4.punkts |
Likumprojekta 11.pants:
likuma 27.panta trešā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK 25.panta
a) apakšpunkts |
Likumprojekta
10.pants: likuma 26.panta otrās daļas
6.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
27.panta a) punkts |
Likumprojekta
16.pants: likuma 34¹.panta pirmā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
27.panta b) punkts |
Likumprojekta
16.pants: likuma 34¹.panta otrā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
27.panta c) punkta otrais teikums |
Likumprojekta
16.pants: likuma 34¹.panta ceturtā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
27.panta c) punkta pirmais teikums |
Likumprojekta
16.pants: likuma 34¹.panta trešā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
27.panta c) punkta pēdējais teikums |
Likumprojekta 16.pants:
likuma 34¹.panta piektā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
30.panta 1.punkts |
Likumprojekta
20.pants: likuma 38¹.panta pirmā daļa, otrās daļas pirmā rindkopa, trešā
daļa, ceturtā un piektā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
30.panta 2.punkts |
Likumprojekta 20.pants: likuma 38¹.panta
otrās daļas otrā rindkopa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
32.pants |
Likumprojekta
2. pants: likuma 6.panta ceturtā un sestā daļa, likumprojekta 19.pants:
likuma 371.panta pirmā daļa. |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
33.pants |
Likumprojekta
19.pants: likuma 37¹.panta pirmā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
36.panta 1.punkts |
Likumprojekta 19.pants:
likuma 37¹.panta otrās daļas pirmais un otrais teikums |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
36.panta 1.punkts |
Likumprojekta
19.pants: likuma 37¹.panta ceturtā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
36.panta 4.punkta otrā rindkopa |
Likumprojekta
19.pants: likuma 37¹.panta otrās daļas pēdējais teikums |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
36.panta 4.punkta a) apakšpunkts |
Likumprojekta
19.pants: likuma 37¹.panta trešās daļas 1.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
36.panta 4.punkta b) apakšpunkts |
Likumprojekta
19.pants: likuma 37¹.panta trešās daļas 2.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
36.panta 4.punkta c) apakšpunkts |
Likumprojekta
19.pants: likuma 37¹.panta trešās daļas 3.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
36.panta 2. un 3.punkts |
Likumprojekta
19.pants: likuma 37¹.panta piektā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
38.pants |
Likumprojekta
12.pants: likuma 29.panta trešā prim daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta pirmā un otrā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkta a) un b) apakšpunkti |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 1.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkta c) apakšpunkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 2.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkta d) apakšpunkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 3.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkta e) apakšpunkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 4.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkta f) apakšpunkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 5.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkta g) apakšpunkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 6.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkta h) apakšpunkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 7.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkta i) apakšpunkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 8.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 1.punkta j) apakšpunkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 9.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
40.panta 2.punkts |
Likumprojekta
15.pants: likuma 33¹.panta trešā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
42.panta 1.punkts un 1.punkta a), b) un c) apakšpunkti |
Likumprojekta 12.pants:
likuma 29.panta sestā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
42.panta 2.punkts |
Likumprojekta
12.pants: likuma 29.panta ceturtā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
42.panta 3.punkts |
Likumprojekta
12.pants: likuma 29.panta piektā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
43.pants |
Likumprojekta 16.pants:
likuma 35¹.panta otrās daļas 2.punkts |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
45.panta 1.punkts |
Likumprojekta
9.pants: likuma 24.¹ panta pirmās
daļas pirmais teikums un otrā daļa |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
45.panta 4.punkts |
Likumprojekta
9.pants: likuma 24.¹ panta pirmās
daļas otrais teikums |
|
|
Direktīvas 2006/43/EK
53.panta 2.punkts |
Likumprojekta 23.pants: likuma informatīvās atsauces 5.punkts |
|
|
5. Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
|
||
6. Cita informācija
|
Lai pilnībā pārņemtu direktīvu 2006/43/EK, papildus izstrādāti grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā. Atsevišķas direktīvas 2006/43/EK prasības, piemēram, 49.pants, jau ir pārņemti Gada pārskata likumā 45.panta sestajā daļā, 54.panta pirmajā un otrajā daļā un 24.panta pirmajā un otrajā daļā, un Konsolidēto gada pārskatu likuma 28.panta sestajā daļā. |
||
|
|||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||
1. Ar
kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts
bija nosūtīts izvērtēšanai un priekšlikumu sniegšanai Latvijas Zvērinātu
revidentu asociācijai un Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijai. |
||
2.
Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu
iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas
Zvērinātu revidentu asociācija un Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācija
atbalsta likumprojektā paredzētos grozījumus, jo uzskata, ka tādējādi tiks
palielināta sabiedrības uzticība revīzijas pakalpojumam un tā sniedzējiem.
Sniegtie priekšlikumi pamatā ir iestrādāti likumprojektā. |
||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Informēšanas
pasākumi nav veikti. |
||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Direktīvas
2006/43/EK prasību pārņemšanas procesā konsultācijas ir notikušas ar Pasaules
Bankas pārstāvjiem Šveices finansiālās un tehniskās palīdzības programmas
ietvaros. |
||
5. Cita informācija |
Likumprojekta
izstrādes laikā notika vairākas sanāksmes, kurās tika uzaicināti pārstāji no
Tieslietu ministrijas, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas, Rīgas Fondu
biržas, Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas un Latvijas Republikas
Grāmatvežu asociācijas. |
||
|
|||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|||
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Ministru
kabinets izveido Revīzijas konsultatīvo padomi, kuras darbu materiāltehniski
nodrošina Finanšu ministrija. Likumprojekts paredz paplašināt Finanšu
ministrijas kompetences jomu. |
||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts
pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis,
izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī
ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). Par jaunākajiem
grozījumiem revīziju reglamentējošajos normatīvajos aktos tiks plaši
informēts vairākos specializētajos periodiskajos izdevumos. Sabiedrības
informēšanas pasākumi tiks veikti arī ar Finanšu ministrijas mājas lapas www.fm.gov.lv un sabiedrisko attiecību speciālistu starpniecību
dažādos plašsaziņas līdzekļos. |
||
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts
neierobežo indivīda tiesības. Ja būs neskaidrības, indivīds varēs griezties ar
viņu interesējošiem jautājumiem šā likumprojekta sagatavotājā un iesniedzējā
institūcijā Finanšu ministrijā. Indivīds lēmumus varēs apstrīdēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Turklāt savas tiesības
indivīds varēs aizstāvēt arī vispārējā kārtībā, griežoties tiesā. |
||
4. Cita informācija |
Nav |
||
Finanšu ministrs A.Slakteris
Valsts sekretāre
|
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
I.Krūmane
|
E.Strazdiņa
|
M.Radeiko
|
D.Šodnaka
|
03.04.2008 10:23
3171
I.Purviņa
67083805; Ieva.Purvina@fm.gov.lv
[1] Ņemot vērā, ka nevar paredzēt, kādas kvalifikācijas darbinieks tiks pieņemts darbā, aprēķināts vidējais atalgojums, pieņemot, ka darbiniekam būs 5. kvalifikācijas kategorija (21 vai 26.3.saime, IV līmenis)
[2] Paredzams, ka tiks izveidota Revīziju tehniskā
komiteja vai grupa, kurā piedalīsies pārstāvji no ES dalībvalstu publiskās
pārraudzības institūcijām, un kura palīdzēs Eiropas Komisijai izvērtēt
Starptautiskos revīzijas standartus piemērošanai Kopienā.
[3] ES darba grupā viena gada laikā paredzētais
tikšanās skaits noteikts pamatojoties uz Eiropas Komisijas Grāmatvedību
regulējošās komitejas (turpmāk ARC) vidējo sanāksmju skaitu iepriekšējos gados.
ARC ir Eiropas Komisijas darba grupa, kurā piedalās ES dalībvalstu pārstāvji,
un kura sniedz viedokli Eiropas Komisijai par Starptautiskajiem grāmatvedības
(finanšu pārskatu) standartiem, kuri tiek pieņemti saskaņā ar Eiropas
Parlamenta un Padomes regulu (EK) Nr.1606/2002 (2002.gada 19.jūlijs) par
starptautisko grāmatvedības standartu piemērošanu.