Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zvērinātiem revidentiem"" anotācija

LATVIJAS  REPUBLIKAS  MINISTRU  KABINETS

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

17.04.2008.                   Nr.90/TA-874

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zvērinātiem revidentiem"". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Šondaka 67095615, Dace.Sondaka@fm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 13 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 14 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 15.aprīļa sēdes protokola
Nr.24  3.§ izraksts uz 1 lp.

4. Diskete.

 

 

 

Ministru prezidents                   I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījumi likumā "Par zvērinātiem revidentiem"

 

Izdarīt likumā "Par zvērinātiem revidentiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 12.nr.; 2004, 4.nr.; 2007, 10.nr.) šādus grozījumus:

 

1.  1.pantā:

aizstāt 4.punktā vārdus "sabiedriskā organizācija vai sabiedrisko organizāciju apvienība" ar vārdiem "biedrība vai nodibinājums";

aizstāt 8.punkta "b" apakšpunktā vārdu "izziņas" ar vārdu "izmeklēšanas";

papildināt 12.punktu aiz vārda "standarti" ar vārdiem "un ar tiem saistītie paziņojumi un standarti, ciktāl tie attiecas uz revīziju";

papildināt pantu ar 13., 14., 15., 16. un 17.punktu šādā redakcijā:

 

"13) revidentu komercsabiedrību tīkls – sistēma, kura ir vērsta uz sadarbību un kurai ir piederīgs zvērināts revidents vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība, un kuras mērķis ir ienākumu vai izmaksu dalīšana, kopīga pārvalde vai kopīgas īpašumtiesības, kopīga kvalitātes nodrošināšanas politika un procedūras vai kopīga saimnieciskās darbības stratēģija, un kura izmanto vienu un to pašu zīmolu vai šai struktūrai piederīgo zvērinātu revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību daļu;

14) starptautiskie grāmatvedības standarti – Starptautisko Grāmat­vedības standartu padomes izdoti vai pieņemti starptautiskie grāmatvedības standarti, starptautiskie finanšu pārskatu standarti un ar tiem saistītās interpretācijas, šo standartu un ar tiem saistīto interpretāciju turpmākie grozījumi, turpmākie standarti un ar tiem saistītās interpretācijas;

15) trešā valsts – valsts, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts un Eiropas Ekonomikas zonas valsts;

16) trešās valsts revidents – fiziska persona, kas saskaņā ar trešās valsts likumiem ir tiesīga veikt šajā valstī reģistrētas komercsabiedrības gada pārskata un konsolidētā gada pārskata revīziju (pārbaudi);

17) trešās valsts revidentu komercsabiedrība – trešajā valstī reģistrēta komercsabiedrība neatkarīgi no tās veida, kas saskaņā ar trešās valsts likumiem ir tiesīga veikt šajā valstī reģistrētas komercsabiedrības gada pārskata un konsolidētā gada pārskata revīziju (pārbaudi)."

 

2.  6.pantā:

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija:

1) pārstāv savu biedru intereses un aizstāv tās;

2) organizē zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenus;

3) lemj par sertifikāta izsniegšanu zvērinātam revidentam un licences izsniegšanu zvērinātu revidentu komercsabiedrībai;

4) kārto zvērinātu revidentu reģistru un zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistru;

5) izskata zvērinātu revidentu un klientu strīdus pēc strīdā iesaistītās puses pieprasījuma;

6) organizē un uzrauga zvērinātu revidentu izglītības turpināšanu un profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanu Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas atzītā tālākizglītības procesā;

7) veic citus likumos un savos statūtos noteiktos uzdevumus.";

 

papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

 

"(6) Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija reizi gadā informē sabiedrību par savu darbību, arī par zvērinātiem revidentiem piemērotajiem disciplinār­sodiem, ciktāl to neierobežo Informācijas atklātības likums. Minēto informāciju Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija ievieto savā tīmekļa vietnē (mājaslapā), kā arī nosūta Finanšu ministrijai."

 

3. Izteikt 13.panta nosaukumu un ievaddaļu šādā redakcijā:

 

"13.pants. Ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšana

Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija atzīst, ka tādas personas kvalifikācija, kura revidenta profesionālo kvalifikāciju ir ieguvusi ārvalstī (Eiropas Savienības dalībvalstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī vai trešajā valstī), ir līdzvērtīga zvērināta revidenta kvalifikācijai, un izsniedz viņai zvērināta revidenta sertifikātu, ja šis ārvalsts revidents atbilst visiem šajā pantā minētajiem nosacījumiem:".

 

4. Papildināt 14.pantu ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā:

 

"13) starptautiskie grāmatvedības standarti;

14) profesionālā ētika un neatkarība."

 

5. Aizstāt 16.panta pirmajā daļā vārdus "par zvērināta revidenta sertifikāta izsniegšanu" ar vārdiem "un izsniedz zvērināta revidenta sertifikātu".

 

6.  19.pantā:

izteikt otrās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

 

"2) prakses vietas adresi, tālruņa (telefaksa) numuru un norādi uz tīmekļa vietni (mājaslapas adresi), ja tāda ir;";

 

papildināt otro daļu ar 5. un 6.punktu šādā redakcijā:

 

"5) zvērinātu revidentu komercsabiedrības firmu (ar norādi uz komersanta veidu), juridisko adresi un reģistrācijas numuru komercreģistrā, ja zvērināts revidents ir darba attiecībās ar šo komercsabiedrību vai ir tās biedrs, akcionārs vai dalībnieks;

6) ja zvērināts revidents vienlaikus ir ārvalsts revidents, norāda arī tās ārvalsts reģistru, kurā revidents ir ierakstīts, un reģistrācijas numuru, ja attiecīgās ārvalsts likums paredz revidenta ierakstīšanu reģistrā.";

 

aizstāt trešajā daļā skaitļus un vārdus "1. un 2.punktā" ar skaitļiem un vārdiem "1., 2., 5. un 6.punktā";

 

papildināt pantu ar 3.1 un 3.2 daļu šādā redakcijā:

 

"(31) Zvērinātu revidentu reģistrā norāda, ka par zvērinātu revidentu sertificēšanu, darbības uzraudzību, revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroli, disciplinārlietu ierosināšanu, izskatīšanu, izmeklēšanu un disciplinārsodu piemērošanu ir atbildīga Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija, un norāda tās juridisko adresi. Papildus norāda, ka Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas valstisko uzraudzību veic Finanšu ministrija, un norāda tās adresi.

(32) Zvērinātu revidentu reģistru kārto latviešu valodā. Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija var papildus kārtot reģistru arī kādā citā Eiropas Savienības dalībvalsts oficiālajā valodā. Šādā gadījumā reģistrā norāda, vai tulkojums ir vai nav apliecināts.";

 

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Zvērinātu revidentu reģistrs ir publisks, un ikvienai personai ir tiesības ar to iepazīties. Zvērinātu revidentu reģistra informāciju kārto un glabā elektroniski, un tā ir pieejama Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas tīmekļa vietnē (mājaslapā)."

 

7.  21.pantā:

aizstāt trešajā daļā vārdus "ekonomiskās telpas" ar vārdiem "Ekonomikas zonas";

aizstāt ceturtajā daļā vārdu "valdes" ar vārdiem "valdes un padomes (ja padome ir izveidota)".

 

8.  24.pantā:

aizstāt otrās daļas 1.punktā vārdu "firmu" ar vārdiem "firmu (ar norādi uz komersanta veidu)";

 

izteikt otrās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

 

"2) juridisko adresi, kontaktpersonu, tālruņa (telefaksa) numuru un norādi uz tīmekļa vietni (mājaslapas adresi), ja tāda ir;";

 

aizstāt otrās daļas 6.punktā vārdus "dzīvesvietas adresi" ar vārdiem "prakses vietas adresi";

aizstāt otrās daļas 7.punktā vārdu "valdes" ar vārdiem "valdes un padomes (ja padome ir izveidota)";

papildināt otro daļu ar 8.punktu šādā redakcijā:

 

"8) ja iespējams un ja zvērinātu revidentu komercsabiedrība ir piederīga zvērinātu revidentu komercsabiedrību tīklam, ziņas par šā tīkla dalībniekiem un ar šo tīklu saistītajiem uzņēmumiem vai norādi, kur ir publiski pieejama informācija par tiem.";

 

aizstāt trešajā daļā skaitļus un vārdus "6. un 7.punktā" ar skaitļiem un vārdiem "6., 7. un 8.punktā";

papildināt pantu ar 3.1 un 3.2 daļu šādā redakcijā:

 

"(31) Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistrā norāda, ka par zvērinātu revidentu komercsabiedrību licencēšanu un darbības uzraudzību ir atbildīga Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija, un norāda tās juridisko adresi. Papildus norāda, ka Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas valstisko uzraudzību veic Finanšu ministrija, un norāda tās adresi.

(32) Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistru kārto latviešu valodā. Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija var papildus kārtot reģistru arī kādā citā Eiropas Savienības dalībvalsts oficiālajā valodā. Šādā gadījumā reģistrā norāda, vai tulkojums ir vai nav apliecināts.";

 

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistrs ir publisks, un ikvienai personai ir tiesības ar to iepazīties. Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistra informāciju kārto un glabā elektroniski, un tā ir pieejama Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas tīmekļa vietnē (mājaslapā)."

 

9. Papildināt V nodaļu ar 24.1 pantu šādā redakcijā:

 

"24.1 pants. Trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistrs

(1) Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija sadarbībā ar Finanšu ministriju, pamatojoties uz šā likuma 19. un 24.pantu, kārto trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistru. Reģistrā ieraksta trešo valstu revidentus un trešo valstu revidentu komercsabiedrības, kuras sniedz revidenta ziņojumu par tādas komercsabiedrības gada pārskatu vai konsolidēto gada pārskatu, kas reģistrēta ārpus Eiropas Kopienas (turpmāk šajā pantā – trešās valsts komercsabiedrība) un kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti Latvijas regulētajā tirgū. Gada pārskatiem un konsolidētajiem gada pārskatiem, kurus revidējuši (pārbaudījuši) trešo valstu revidenti un trešo valstu revidentu komercsabiedrības, kas nav iekļautas trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistrā, nav juridiska spēka.

(2) Prasība ierakstīt revidentu un revidentu komercsabiedrību trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistrā neattiecas uz tādām trešo valstu komercsabiedrībām, kuras emitē tikai tādus parāda vērtspapīrus, kas ir iekļauti kādas dalībvalsts regulētajā tirgū un kuru viena vērtspapīra nominālvērtība emisijas dienā nav mazāka par 50000 EUR ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā kursa.

(3) Trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistru kārto latviešu valodā. Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija var papildus kārtot reģistru arī kādā citā Eiropas Savienības dalībvalsts oficiālajā valodā. Šādā gadījumā reģistrā norāda, vai tulkojums ir vai nav apliecināts.

(4) Trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistrs ir publisks, un ikvienai personai ir tiesības ar to iepazīties. Šā reģistra informāciju kārto un glabā elektroniski, un tā ir pieejama Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas tīmekļa vietnē (mājaslapā).

(5) Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijai ir tiesības saņemt parakstītu informāciju no trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistrā iekļauta trešās valsts revidenta un trešās valsts revidentu komercsabiedrības par jebkurām šajā reģistrā minēto ziņu izmaiņām. Pēc minētās informācijas saņemšanas Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija piecu darbdienu laikā atjauno (aktualizē) šajā reģistrā iekļautās ziņas."

 

10.  26.pantā:

izteikt otrās daļas 6.punktu šādā redakcijā:

 

"6) par revīzijas pakalpojumiem saņemtās atlīdzības atkarība no revīzijas iznākuma vai sniegtajiem papildu pakalpojumiem;";

 

papildināt pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Zvērināta revidenta, zvērinātu revidentu komercsabiedrības iecelta atbildīgā zvērināta revidenta un zvērinātu revidentu komercsabiedrības neatkarība ir apdraudēta arī tad, ja vismaz viens no šā panta otrajā daļā minētajiem apstākļiem attiecas uz zvērinātu revidentu komercsabiedrību tīklu, kurai ir piederīga zvērinātu revidentu komercsabiedrība.

(4) Zvērināta revidenta, zvērinātu revidentu komercsabiedrības iecelta atbildīgā zvērināta revidenta un zvērinātu revidentu komercsabiedrības pienākums ir revīzijas darba dokumentos norādīt šā panta otrajā daļā minētos apstākļus, ja tādi ir konstatēti, kā arī norādīt pasākumus, kas veikti, lai šos apstākļus novērstu."

 

11. Izteikt 27.pantu šādā redakcijā:

 

"27.pants. Konfidencialitātes prasības

(1) Zvērinātam revidentam ir aizliegts izpaust komercnoslēpumu, kuru viņš uzzinājis, pildot profesionālos pienākumus. Zvērinātam revidentam un zvērinātu revidentu komercsabiedrībai aizliegts izmantot vai atklāt bez klienta rakstveida piekrišanas komercnoslēpumu saturošu informāciju, izņemot šā panta otrajā daļā, šā likuma 33.pantā un likumā "Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu" minētos gadījumus vai gadījumus, kad zvērinātam revidentam ir tiesības vai pienākums to darīt saskaņā ar tiesas nolēmumu.

(2) Ja izbeigtas vai pārtrauktas klienta un zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības līgumattiecības un klients ir stājies līgumattiecībās ar citu zvērinātu revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību, tad zvērināts revidents vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība (ar kuru izbeigtas vai pārtrauktas līgumattiecības) nodrošina jaunajam zvērinātam revidentam vai zvērinātu revidentu komercsabiedrībai (ar kuru nodibinātas līgumattiecības) piekļuvi būtiskai informācijai par klientu.

(3) Šā panta pirmās daļas prasības zvērinātam revidentam un zvērinātu revidentu komercsabiedrībai ir obligātas līgumattiecību laikā ar klientu un arī pēc tam, kad šīs līgumattiecības ir izbeigtas vai pārtrauktas."

 

12.  29.pantā:

izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

 

"1) pēc klienta uzaicinājuma, valsts vai pašvaldību institūcijās un to padotībā esošajās iestādēs un organizācijās – pēc augstākas institūcijas vadības uzaicinājuma, bet kapitālsabiedrībās, kurās valsts vai pašvaldības institūcija ir valsts vai pašvaldības kapitāla daļu turētājs, – pēc pašas kapitālsabiedrības vai pēc kapitāla daļu turētāja uzaicinājuma;";

 

papildināt pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā:

 

"(31) Klients var pārtraukt vai lauzt revīzijas pakalpojumu līgumu ar zvērinātu revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību tikai tad, ja tam ir pamatots iemesls. Klienta un zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības viedokļa atšķirības par grāmatvedības metodēm vai revīzijas procedūrām nav pamats līgumattiecību pārtraukšanai. Klientam, kas ir pārtraucis revīzijas pakalpojumu līgumu, kā arī zvērinātam revidentam un zvērinātu revidentu komercsabiedrībai, ar kuru pārtrauktas līgumattiecības, ir pienākums par to ziņot Finanšu ministrijai un Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijai, norādot iemeslus.";

 

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Zvērinātam revidentam un atbildīgajam zvērinātam revidentam nav tiesību ilgāk nekā septiņus gadus pēc kārtas veikt gada pārskata revīziju (pārbaudi) vienā un tajā pašā finanšu institūcijā vai kapitālsabiedrībā, kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū, kā arī aizliegts vismaz divus gadus pēc šā laikposma beigām piedalīties minētā klienta gada pārskata revīzijā (pārbaudē).";

 

papildināt pantu ar piekto un sesto daļu šādā redakcijā:

 

"(5) Zvērinātam revidentam un atbildīgajam zvērinātam revidentam aizliegts vismaz divus gadus pēc revīzijas pakalpojumu līgumattiecību izbeigšanas ieņemt amatu vienas un tās pašas finanšu institūcijas valdē vai padomē, kā arī tādas kapitālsabiedrības valdē vai padomē, kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū.

(6) Zvērināts revidents, zvērinātu revidentu komercsabiedrība un atbildīgais zvērināts revidents reizi gadā sniedz rakstisku apliecinājumu par savas zvērināta revidenta profesionālās darbības neatkarību no revidējamā klienta tādas kapitālsabiedrības revīzijas komitejai, kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū, kā arī informē par jebkuriem šim klientam papildus sniegtajiem pakalpojumiem. Zvērināts revidents, zvērinātu revidentu komercsabiedrība un atbildīgais zvērināts revidents informē klienta revīzijas komiteju par apstākļiem, kas apdraud viņa neatkarību šā likuma 26.panta otrās daļas izpratnē un konsultējas par pasākumiem, kas veikti, lai šos apstākļus novērstu."

 

13. Izslēgt 32.panta 7.punktā vārdus "personas kods un".

 

14. Aizstāt 33.panta pirmajā daļā vārdus "vadību (izpildinstitūciju vai tās atbildīgos locekļus)" ar vārdiem "vadību (izpildinstitūciju vai tās atbildīgos locekļus) vai revīzijas komiteju, ja revīzijas komiteja ir izveidota".

 

15. Papildināt likumu ar 33.1 pantu šādā redakcijā:

 

"33.1 pants. Zvērināta revidenta un zvērinātu revidentu komercsabiedrības informācija atklātībai

(1) Zvērināts revidents un zvērinātu revidentu komercsabiedrība, kas sniedz revīzijas pakalpojumus finanšu institūcijai vai komercsabiedrībai, kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū, trīs mēnešus pēc katra pārskata gada beigām publicē savā tīmekļa vietnē (mājaslapā) atklātībai nododamu informāciju (turpmāk – atklātības ziņojums).

(2) Atklātības ziņojumā par šā panta pirmajā daļā minēto zvērinātu revidentu komercsabiedrību sniedz šādas ziņas:

1) komersanta veids, īpašnieki un piederība revidentu komercsabiedrību tīklam. Ja zvērinātu revidentu komercsabiedrība ir piederīga revidentu komercsabiedrību tīklam, šā tīkla apraksts un zvērinātu revidentu komercsabiedrības statuss šajā tīklā;

2) organizatoriskās un vadības struktūras apraksts;

3) iekšējās kvalitātes kontroles sistēmas galvenās iezīmes un vadības ziņojums par šīs sistēmas darbības efektivitāti;

4) informācija par to, kad pēdējo reizi veikta šā likuma 35.1 pantā minētā revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontrole;

5) to finanšu institūciju un komercsabiedrību uzskaitījums, kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū un kurām iepriekšējā pārskata gadā tika sniegti revīzijas pakalpojumi;

6) komercsabiedrības neatkarības politikas apraksts un apstiprinājums, ka ir veikta iekšēja pārbaude par atbilstību neatkarības prasībām;

7) informācija par zvērinātu revidentu profesionālās tālākizglītības politiku;

8) informācija par būtiskiem revidentu komercsabiedrības finanšu rādītājiem, arī kopējo apgrozījumu, atsevišķi norādot daļu, kas attiecas uz gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu revīziju (pārbaudi), un daļu, kas attiecas uz citiem ar revīziju nesaistītiem pakalpojumiem;

9) atbildīgo zvērinātu revidentu atalgojuma politika.

(3) Šā panta pirmajā daļā minētās zvērinātu revidentu komercsabiedrības atklātības ziņojumu paraksta persona, kas rīkojas šīs zvērinātu revidentu komercsabiedrības vārdā."

 

16. Papildināt likumu ar 34.1 pantu šādā redakcijā:

 

"34.1 pants. Konsolidētā gada pārskata revīzijas darba dokumenti

(1) Zvērināts revidents un zvērinātu revidentu komercsabiedrības vadības iecelts atbildīgais zvērināts revidents, kas veic konsolidētā gada pārskata revīziju (pārbaudi) (turpmāk – koncerna atbildīgais revidents), ir pilnībā atbildīgs par revidenta ziņojumu par konsolidēto gada pārskatu.

(2) Koncerna atbildīgais revidents pārbauda revīzijas darbu, kuru koncerna revīzijas (pārbaudes) laikā veikusi cita persona – cits zvērināts revidents vai trešās valsts revidents, cita zvērinātu revidentu komercsabiedrība vai trešās valsts revidentu komercsabiedrība. Koncerna atbildīgais revidents sagatavo citas personas veiktā revīzijas darba pārbaudes materiālus, kurus iekļauj savos revīzijas darba dokumentos. Pārbaudes materiālus sagatavo tā, lai kompetentā institūcija varētu pārbaudīt koncerna atbildīgā revidenta darbu citas personas veiktajā revīzijas darba pārbaudē.

(3) Ja konsolidācijā iesaistītās koncerna meitas sabiedrības gada pārskata revīziju (pārbaudi) veic trešās valsts revidents vai trešās valsts revidentu komercsabiedrība un ja ar šīs trešās valsts kompetento institūciju revīzijas jomā nav sadarbības, koncerna atbildīgais revidents ir atbildīgs, lai trešās valsts revidenta vai trešās valsts revidentu komercsabiedrības sagatavotie revīzijas darba dokumenti, kas attiecas uz konkrēto konsolidētā gada pārskata revīziju (pārbaudi), tiktu iesniegti kompetentajai institūcijai pēc tās pieprasījuma.

(4) Lai nodrošinātu šā panta trešajā daļā minētās prasības izpildi, koncerna atbildīgais revidents savos darba dokumentos iekļauj trešās valsts revidenta vai trešās valsts revidentu komercsabiedrības sagatavoto darba dokumentu kopijas vai vienojas ar trešās valsts revidentu vai trešās valsts revidentu komercsabiedrību par atbilstošu un neierobežotu pieeju šiem dokumentiem pēc pieprasījuma.

(5) Ja juridiski vai citi apstākļi kavē piekļuvi trešās valsts revidenta vai trešās valsts revidentu komercsabiedrības sagatavotajiem revīzijas darba dokumentiem, koncerna atbildīgais revidents saviem darba dokumentiem pievieno pierādījumus, ka viņš ir veicis visus atbilstošos pasākumus, lai iegūtu piekļuvi trešās valsts revidenta vai trešās valsts revidentu komercsabiedrības sagatavotajiem revīzijas darba dokumentiem, un pierādījumus par kavējošo apstākļu esību."

 

17. Izteikt 35.1 panta otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontrolei ir pakļautas:

1) visas zvērinātu revidentu komercsabiedrības un zvērināti revidenti, kas veic profesionālo darbību kā individuālie komersanti vai pašnodarbinātas personas, – ne retāk kā reizi piecos gados;

2) visas zvērinātu revidentu komercsabiedrības un zvērināti revidenti, kas sniedz revīzijas pakalpojumus finanšu institūcijām un komercsabiedrībām, kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti dalībvalstu regulētajā tirgū, – ne retāk kā reizi trijos gados."

 

18.  37.pantā:

papildināt pirmo daļu ar otru teikumu šādā redakcijā:

 

"Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas statūtus, ētikas kodeksu, komiteju nolikumus, kā arī citus Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas nolikumus apstiprina Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija pēc saskaņošanas ar Finanšu ministriju.";

 

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Finanšu ministrijas pilnvarotie pārstāvji ir tiesīgi piedalīties Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas kopsapulcēs, valdes sēdēs un komiteju sēdēs, kā arī iepazīties ar Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas pieņemtajiem lēmumiem."

 

19. Papildināt VIII nodaļu ar 37.1, 37.2 un 37.3 pantu šādā redakcijā:

 

"37.1 pants. Sadarbība ar citu dalībvalstu kompetentajām institūcijām

(1) Finanšu ministrija, kas izstrādā un īsteno valsts politiku revīzijas jomā, ir atbildīgā kompetentā institūcija sadarbībā ar citu dalībvalstu un trešo valstu kompetentajām institūcijām revīzijas jomā.

(2) Finanšu ministrija pēc citas dalībvalsts kompetentās institūcijas pieprasījuma nekavējoties sniedz palīdzību izmeklēšanas darbībās, kas saistītas ar komercsabiedrību gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu revīzijām (pārbaudēm), kuras veikuši zvērināti revidenti vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības. Šā panta izpratnē palīdzība nozīmē izmeklēšanu un informācijas sniegšanu pēc dalībvalsts kompetentās institūcijas pieprasījuma, kā arī atļaujas došanu citas dalībvalsts kompetentajai institūcijai vai tās pilnvarotajām personām piedalīties izmeklēšanā. Ja Finanšu ministrija nevar nekavējoties sniegt pieprasīto palīdzību, tā informē pieprasījuma iesniedzēju par šo apstākli, norādot kavēšanās iemeslus.

(3) Finanšu ministrija var atteikties sniegt šā panta otrajā daļā minēto palīdzību, ja:

1) informācijas sniegšana vai izmeklēšana varētu kaitēt valsts interesēm vai ir pretrunā valsts drošības noteikumiem;

2) ir uzsākta tiesvedība pret tiem pašiem zvērinātiem revidentiem vai tām pašām zvērinātu revidentu komercsabiedrībām, par kurām vai par kuru sniegtajiem tiem pašiem revīzijas pakalpojumiem saņemts šā panta otrajā daļā minētās palīdzības sniegšanas pieprasījums;

3) par tām pašām darbībām jau ir pieņemts galīgais lēmums attiecībā uz tiem pašiem zvērinātiem revidentiem vai tām pašām zvērinātu revidentu komercsabiedrībām, par kurām vai par kuru sniegtajiem revīzijas pakalpojumiem saņemts šā panta otrajā daļā minētais palīdzības pieprasījums.

(4) Finanšu ministrijai ir tiesības pieprasīt no citas dalībvalsts kompetentās institūcijas nepieciešamo informāciju, lai palīdzētu izmeklēšanas darbībās, kas saistītas ar komercsabiedrību gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu revīzijām (pārbaudēm), kuras veikuši citas dalībvalsts revidenti vai revidentu komercsabiedrības, kas ir tiesīgas veikt šajā dalībvalstī reģistrētu komercsabiedrību gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu revīzijas (pārbaudes).

(5) Finanšu ministrija ievēro konfidencialitātes prasības, sadarbojoties ar citu dalībvalstu kompetentajām institūcijām revīzijas jomā. Sniedzot šā panta otrajā daļā minēto informāciju citas dalībvalsts kompetentajai institūcijai, Finanšu ministrija norāda, vai konkrētā informācija satur komercnoslēpumu. Ja konkrētā informācija satur komercnoslēpumu, konfidencialitātes prasības attiecas uz visām personām, kurām, veicot izmeklēšanu, kļuvusi zināma šī informācija, arī ja attiecīgā persona ir beigusi pildīt savus pienākumus saistībā ar minēto izmeklēšanu.

 

37.2 pants. Revīzijas konsultatīvā padome

(1) Ministru kabinets izveido Revīzijas konsultatīvo padomi (turpmāk – Padome), kuras darbības mērķis ir veicināt revīzijas pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu. Padomes darbību finansē no valsts budžeta līdzekļiem.

(2) Padomes sastāvā ir pa vienam pārstāvim no Finanšu ministrijas, Tieslietu ministrijas, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas, Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas, Latvijas Grāmatvežu asociācijas, Rīgas Fondu biržas, Ārvalstu investoru padomes Latvijā, Latvijas Darba devēju konfederācijas un kādas no Latvijas augstskolām. Padomes personālsastāvu apstiprina Ministru kabinets.

(3) Padome darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. Padomes darbību nodrošina Finanšu ministrija no tai šim mērķim valsts budžetā piešķirtiem līdzekļiem.

 

37.3 pants. Revīzijas konsultatīvās padomes uzdevumi un tiesības

(1) Padome izskata Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas sagatavotos dokumentus par zvērinātu revidentu pretendentu eksamināciju un sertificēšanu, zvērinātu revidentu komercsabiedrību licencēšanu, zvērinātu revidentu kvalifikācijas uzturēšanu un profesionālās darbības kvalitātes kontroli, kā arī par Latvijā atzītiem starptautiskajiem revīzijas standartiem un ētikas nostādnēm un sniedz ieteikumus Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijai to pilnveidošanai, vienlaikus informējot arī Finanšu ministriju par sniegtajiem ieteikumiem.

(2) Padomei ir tiesības saņemt no Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas informāciju un dokumentus, kas nepieciešami Padomes uzdevumu izpildei.

(3) Padomes pilnvarotajiem locekļiem ir tiesības piedalīties Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas kopsapulcēs, valdes sēdēs un komiteju sēdēs, kurās tiek izskatīti šā panta pirmajā daļā minētie dokumenti, kā arī iepazīties ar šajās kopsapulcēs un sēdēs pieņemtajiem lēmumiem, kuri attiecas uz šā panta pirmajā daļā minētajiem dokumentiem.

(4) Padomei ir tiesības sniegt priekšlikumus Finanšu ministrijai par nepieciešamajiem grozījumiem revīzijas jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos.

(5) Padomes locekļi ievēro konfidencialitātes prasības saistībā ar Padomes uzdevumu izpildi. Konfidencialitātes prasības attiecas uz visiem Padomes locekļiem, kuriem saistībā ar Padomes uzdevumu izpildi kļuvis zināms komercnoslēpums, arī ja attiecīgā persona ir beigusi pildīt savus pienākumus Padomē.

(6) Padome reizi gadā rakstveidā iesniedz Finanšu ministrijā apkopotu informāciju par savu darbību."

 


20. Papildināt likumu ar 38.1 pantu šādā redakcijā:

 

"38.1 pants. Disciplinārlietu ierosināšana, izskatīšana un sodu piemērošana

(1) Zvērināts revidents normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā par savu profesionālo darbību ir disciplināri, civiltiesiski un krimināltiesiski atbildīgs.

(2) Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija var ierosināt disciplinārlietu pret zvērinātu revidentu pēc tiesas priekšlikuma, juridiskas vai fiziskas personas sūdzības vai pēc savas iniciatīvas, par to rakstiski informējot Finanšu ministriju. Disciplinārlietu ierosināšanas, izskatīšanas un sodu piemērošanas kārtību īsteno saskaņā ar nolikumu, ko pēc saskaņošanas ar Finanšu ministriju apstiprina Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija.

(3) Finanšu ministrija ievēro konfidencialitātes prasības, saņemot šā panta otrajā daļā minēto informāciju. Konfidencialitātes prasības attiecas uz visām personām, kurām informācijas saņemšanas laikā un pēc tam kļuvis zināms komercnoslēpums, arī ja attiecīgā persona ir beigusi pildīt savus pienākumus saistībā ar Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas darbības valstisko uzraudzību.

(4) Šā panta otrajā daļā minētās disciplinārlietas ierosina par likumu un citu normatīvo aktu, par Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas lēmumu, profesionālo darbību reglamentējošo norādījumu vai ētikas kodeksa normu pārkāpšanu vai par to, ka zvērināts revidents nav ievērojis izglītības turpināšanas un profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanas prasības Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas atzītā tālākizglītības procesā.

(5) Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija rakstiski informē Finanšu ministriju par visiem disciplinārlietās pieņemtajiem lēmumiem. Minēto informāciju Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija nosūta piecu darbdienu laikā pēc lēmuma stāšanās spēkā."

 

21.  42.pantā:

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Sniedzot revīzijas pakalpojumus finanšu institūcijai, kā arī kapitāl­sabiedrībai, kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū, pakalpojuma sniedzēja – zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas minimālais atbildības limits ir divi procenti no tā revidējamā klienta aktīvu summas, kuram šie aktīvi ir vislielākie iepriekšējā pārskata gada beigās, taču ne vairāk par 10 miljonu EUR ekvivalentu, kas pārrēķināts latos pēc Latvijas Bankas noteiktā valūtas kursa.";

 

izteikt ceturtās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

 

"2) Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas dalībvalstī un Eiropas Ekonomikas zonas valstī reģistrētu apdrošināšanas sabiedrību, ar kuru noslēdzot civiltiesiskās atbildības līgumu, zvērināts revidents vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība izpilda šā likuma prasības."

 

22. Papildināt pārejas noteikumus ar 9.punktu šādā redakcijā:

 

"9. Grozījumi šā likuma 19. un 24.pantā un 24.1 pants stājas spēkā 2009.gada 29.jūnijā."

 

23. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 17.maija direktīvas 2006/43/EK, ar ko paredz gada pārskatu un konsolidēto pārskatu obligātās revīzijas, groza Padomes direktīvu 78/660/EEK un Padomes direktīvu 83/349/EEK un atceļ Padomes direktīvu 84/253/EEK."

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 29.jūnijā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs

A.Slakteris


 
Likumprojekta
“Grozījumi likumā „Par zvērinātiem revidentiem””
Anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1.                  Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Likumprojekts “Grozījumi likumā „Par zvērinātiem revidentiem”” (turpmāk – likumprojekts) sagatavots saistībā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 17.maija Direktīvas 2006/43/EK (turpmāk – direktīva  2006/43/EK), ar ko paredz gada pārskatu un konsolidēto pārskatu obligātās revīzijas, groza Padomes Direktīvu 78/660/EEK un Padomes Direktīvu 83/349/EEK un atceļ Padomes Direktīvu 84/253/EEK 53.pantu, kas nosaka, ka dalībvalstis līdz 2008.gada 29.jūnijam pieņem un publicē noteikumus, kas nepieciešami, lai nodrošinātu atbilstību direktīvai 2006/43/EK.

 

2.                  Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pašlaik likums „Par zvērinātiem revidentiem” (turpmāk – likums) ir pilnībā saskaņots ar Padomes 1984.gada 10.aprīļa Astoto direktīvu 84/253/EEK (turpmāk – direktīva 84/253/EEK), kas attiecas uz personu apstiprināšanu grāmatvedības dokumentu obligāto revīziju veikšanai. Tomēr dažās jomās (prasība piemērot vienotu starptautisko revīzijas standartu kopumu, noteikt un piemērot profesionālās ētikas standartus, izglītības prasības, disciplināro un kvalitātes nodrošināšanas sistēmu) likums izvirza stingrākas prasības nekā  direktīva 84/253/EEK. Šīs prasības pēc būtības atbilst atsevišķām jaunās direktīvas 2006/43/EK izvirzītajām prasībām.

Pašlaik  likums nosaka, ka Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija (turpmāk – LZRA) veic zvērinātu revidentu sertificēšanu un profesionālās darbības uzraudzību, zvērinātu revidentu komercsabiedrību licencēšanu un darbības uzraudzību, revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroli, kārto  Zvērinātu revidentu reģistru un Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistru, kā arī veic citus likumā noteiktos uzdevumus. LZRA ir neatkarīga Latvijas zvērinātu revidentu profesionāla korporācija, kurā pēc profesionālās darbības principa ir apvienoti visi Latvijas zvērināti revidenti un zvērinātu revidentu komercsabiedrības. LZRA attiecībā uz likumā noteikto uzdevumu izpildi atrodas Finanšu ministrijas valstiskā pārraudzībā.

Minētā kārtība tikai daļēji atbilst jaunās direktīvas 2006/43/EK izvirzītajai prasībai nodrošināt efektīvu publisko pārraudzību pār tām personām, kuras ir atbildīgas par obligātās revīzijas veikšanu (zvērinātiem revidentiem un zvērinātu revidentu komercsabiedrībām). Papildus jaunā direktīva 2006/43/EK pieprasa noteikt kompetentās institūcijas revīzijas jomā, lai varētu nodrošināt sadarbību starp dalībvalstu kompetentajām institūcijām šajā jomā. Tādēļ likumā būtu jānosaka minētās kompetentās institūcijas (arī atbildīgā kompetentā institūcija).

Direktīva 2006/43/EK arī paredz stingrākas prasības neatkarības un revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontroles jomā attiecībā uz tiem zvērinātiem revidentiem un tām zvērinātu revidentu komercsabiedrībām, kas sniedz revīzijas pakalpojumus finanšu institūcijām un komercsabiedrībām, kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū. Direktīva 2006/43/EK arī paredz īpašus noteikumus  konsolidēto gada pārskatu revīzijām (pārbaudēm).

Likumprojekts par attiecīgiem likuma grozījumiem nepieciešams, lai likums būtu pilnībā saskaņots ar  direktīvu 2006/43/EK.

 

3. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekts izstrādāts, lai likumu saskaņotu ar direktīvas 2006/43/EK prasībām.

Likumprojekts  paredz:

1) ka valsts politiku revīzijas jomā izstrādā un īsteno Finanšu ministrija.  Finanšu ministrija ir atbildīgā kompetentā institūcija sadarbībā ar dalībvalstu kompetentajām institūcijām revīzijas jomā. Finanšu ministrija sniedz palīdzību citu dalībvalstu kompetentajām institūcijām pēc šo institūciju pieprasījuma gadījumos, ja tiek veiktas izmeklēšanas darbības, kas saistītas ar komercsabiedrību gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu revīzijām (pārbaudēm), kuras veikuši zvērināti revidenti vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības  (likumprojekta 19.pantā paredzētais likuma jaunais 37.1 pants);

2) ka Ministru kabinets izveido Revīzijas konsultatīvo padomi, kuras darbības mērķis ir veicināt revīzijas pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu. Revīzijas konsultatīvā padome  izskata LZRA sagatavotos dokumentus par zvērinātu revidentu pretendentu eksamināciju un sertificēšanu, zvērinātu revidentu komercsabiedrību licencēšanu, zvērinātu revidentu kvalifikācijas uzturēšanu un profesionālās darbības kvalitātes kontroli, kā arī par likumā noteikto revīziju veikšanai piemērojamajiem standartiem un ētikas nostādnēm un sniedz ieteikumus LZRA. Revīzijas konsultatīvai padomei ir tiesības iesniegt priekšlikumus Finanšu ministrijai par nepieciešamajiem grozījumiem revīzijas jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos (likumprojekta 19.pantā paredzētais likuma jaunais 37.2 un 37.3 pants);

3) ka zvērinātu revidentu komercsabiedrības, kas sniedz revīzijas pakalpojumus finanšu institūcijām vai komercsabiedrībām, kuru pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū, katru gadu publicē savā interneta vietnē (mājaslapā) atklātībai nododamu informāciju (atklātības ziņojumu) un ir pakļautas revīzijas pakalpojumu kvalitātes kontrolei reizi trijos gados (likumprojekta 15.pantā paredzētais likuma jaunais 33.1 pants un likumprojekta 17.pantā paredzētā likuma 35.1 panta jaunā otrā daļa);

4) ka zvērinātiem revidentiem jāievēro īpaši noteikumi, veicot konsolidēto gada pārskatu revīzijas (pārbaudes) (likumprojekta 16.pantā paredzētais likuma jaunais 34.1 pants);

5) ka LZRA sadarbībā ar Finanšu ministriju kārto trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistru (likumprojekta 9.pantā paredzētais likuma jaunais 24.¹ pants);

6) ka zvērinātiem revidentiem jāievēro konfidencialitātes prasības, pildot profesionālos pienākumus, kā arī pēc tam, kad līgumattiecības ir izbeigtas vai pārtrauktas. Ja klienta un zvērināta revidenta vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības līgumattiecības ir izbeigtas vai pārtrauktas un klients ir stājies līgumattiecībās ar citu zvērinātu revidentu vai zvērinātu revidentu komercsabiedrību, tad zvērināts revidents vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība, ar kuru līgumattiecības izbeigtas vai pārtrauktas, nodrošina jaunajam zvērinātam revidentam vai zvērinātu revidentu komercsabiedrībai pieeju būtiskai informācijai par klientu (likumprojekta 11.pantā paredzētais likuma 27.pants);

7) prasību zvērinātiem revidentiem un zvērinātu revidentu komercsabiedrībām reizi gadā sniegt revīzijas komitejai rakstisku apliecinājumu par savas profesionālās darbības neatkarību no klienta un apstākļiem, kas to apdraud (ja tādi ir), kā arī informāciju par jebkuriem klientam papildus sniegtajiem pakalpojumiem (likumprojekta 12.pantā paredzētā likuma 29.panta jaunā sestā daļa);

8) prasības attiecībā uz disciplinārlietu ierosināšanu, izskatīšanu un sodu piemērošanu zvērinātiem revidentiem (likumprojekta 20.pantā paredzētais jaunais likuma 38.¹ pants);

9) likumā precizēt vai iekļaut jaunus atsevišķu terminu skaidrojumus (likumprojekta 1.pantā paredzētie likuma 1.panta grozījumi) un precizēt atsevišķu likuma pantu redakciju, lai likumu pilnībā saskaņotu ar direktīvu 2006/43/EK un spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem (likumprojekta 2.pantā paredzētais likuma 6.panta grozījums, 4.pantā paredzētie likuma 14.panta grozījumi, 5.pantā paredzētais likuma 16.panta grozījums, 6.pantā paredzētie likuma 19.panta grozījumi, 7.pantā paredzētie likuma 21.panta grozījumi, 8.pantā paredzētie likuma 24.panta grozījumi, 10.pantā paredzētie likuma 26.panta grozījumi, 11.pantā paredzētie likuma 27.panta grozījumi, 12.pantā paredzētie likuma 29.panta grozījumi, 13.pantā paredzētais likuma 32.panta grozījums, 14.pantā paredzētais likuma 33.panta grozījums, 17.pantā paredzētie likuma 35.¹ panta grozījumi un 18.pantā paredzētie likuma 37.panta grozījumi).

 

4. Cita informācija

Nav

 

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1.       Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Likumprojekts varētu pozitīvi ietekmēt finanšu un kapitāla tirgus attīstību.

 

2.Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursa izmantošanas efektivitāte

Likumprojekts varētu nodrošināt  investoru uzticību revidētajiem finanšu pārskatiem, investoru aizsardzību un veicināt finanšu un kapitāla tirgus attīstību.

 

3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām 

     Likumprojekts veicinās komersantu, investoru un citu ieinteresēto personu uzticību zvērinātu revidentu un zvērinātu revidentu komercsabiedrību profesionālajai darbībai un  sniegto revīzijas pakalpojuma kvalitātei. Likumprojekts neparedz administratīvo procedūru vienkāršošanu.

 

4.    Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5.    Sociālā ietekme:

5.1.  sociālās situācijas izmaiņas;

5.2.  nodarbinātība

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

6.        Ietekme uz vidi:

6.1.  dabas resursu lietošana;

6.2.  ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3.  darbības radītie atkritumi;

6.4.  ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5.  ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6.  ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7.  cita veida piesārņojuma emisija vidē

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

7. Cita ietekme

Nav

 

 

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
 valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

 

(tūkst. latu)

 

Rādītāji

2008.

Turpmākie trīs gadi

 

2009.

2010.

2011.

 

1

2

3

4

5

 

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

0

0

0

0

 

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets

 

 

 

0

 

 

 

22,0

 

 

 

20,1

 

 

 

20,1

 

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

 

 

 

0

 

 

 

-22,0

 

 

 

-20,1

 

 

 

-20,1

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

0

0

0

0

 

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins :

 

 

 

 

 

5.1. atlīdzība juriskonsultam:

-darba samaksa juriskonsultam[1]:

No 2009.gada Ls 636 x 12 mēn.+ Ls 636 = Ls 8268 (Ls 636 x 5% (piemaksa par darba intensitāti)  x 12 mēn.= Ls 381,60) = Ls 8649,60 + 15% (no atalgojuma fonda, ko izlieto darbinieka materiālai stimulēšanai) = Ls 9947,04.

-valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas:

No 2009.gada Ls 9947,04 x 24,09% = Ls 2396,24.

0

0

 

 

 

 

 

 

0

12,3

9,9

 

 

 

 

 

 

2,4

12,3

9,9

 

 

 

 

 

 

2,4

12,3

9,9

 

 

 

 

 

 

2,4

 

5.2. Preces un pakalpojumi juriskonsulta un Revīzijas konsultatīvās padomes darbības nodrošināšanai (telpu noma, komunālie maksājumi, sakaru izdevumi, pasta pakalpojumi, kancelejas preču iegādes izdevumi, kopētāja uzturēšanas materiāli, printera uzturēšana, datortīkla izveide un apkope):

No 2009.gada 1 štata vienība x Ls 200 x 12 mēneši= Ls 2400.

0

2,4

2,4

2,4

 

5.3. Kapitālie izdevumi

- juriskonsulta darba vietas iekārtošana:

2009.gadā: 1 štata vienība x Ls 600  (biroja mēbeļu komplekts – galds, krēsls, skapis)

- darba vietas tehniskais aprīkojums:  2009.gadā:  1  x Ls 1300 (dators, printeris, programmnodrošinājums)

0

0

 

 

 

 

0

1,9

0,6

 

 

 

 

1,3

0

0

 

 

 

 

0

0

0

 

 

 

 

0

 

5.3. sociālie pabalsti, kompensācijas (slimības nauda, atvaļinājuma pabalsts, mācību maksas kompensācija, izdevumi veselības apdrošināšanai):

0

1,2

1,2

1,2

 

5.4. Komandējumi 1 darbiniekam (plānojami braucieni uz ārvalstīm, lai piedalītos ES darba grupā[2]):

No 2009.gada 6[3] reizes gadā (dienas nauda Ls 35 x 3= Ls 105; viesnīca  Ls 110  x 2 = Ls 220;  vietējais transports                    10,50 x 3 = Ls 31,50;  aviobiļete Ls 350) kopā =  Ls 4239 (706,50 x 6).

0

4,2

4,2

4,2

 

6. Cita informācija

 

 

 

 

 

 

 

 

Saskaņā ar likumprojektu, ir paredzēts izveidot Revīzijas konsultatīvo padomi,  kuras darbības tehniskai nodrošināšanai un likumprojektā paredzēto papildus funkciju efektīvai izpildei Finanšu ministrijai būs nepieciešama papildus viena štata vienība – juriskonsults.

            Kopā ar likumprojektu ir sagatavots Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts, kurā paredzēts, ka priekšlikums par papildus valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Finanšu ministrijai likumprojektā noteikto normu īstenošanai 2009.gadā un turpmākajos gados jāskata Ministru kabinetā vienlaicīgi ar visu ministriju budžeta prioritāšu pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā.

 

 

 

 

 

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Likumprojekts paredz izdot Ministru kabineta noteikumus „Revīzijas konsultatīvās padomes nolikums”, kuros tiks noteikti Revīzijas konsultatīvās padomes galvenie uzdevumi, tiesības, pienākumi, padomes sastāvs, padomes priekšsēdētāja kompetence, kā arī šīs padomes darba tehniskās nodrošināšanas un lēmumu pieņemšanas kārtība. Šo Ministru kabineta noteikumu projektu ir paredzēts sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumu Nr.111 „Ministru kabineta kārtības rullis” 219.punktā paredzētajā termiņā.

Likumprojekts paredz izdot Ministru kabineta rīkojumu „Par Revīzijas konsultatīvās padomes sastāvu”. Ministru kabineta rīkojuma projektu ir paredzēts sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta 2002.gada 12.marta noteikumu Nr.111 „Ministru kabineta kārtības rullis” 219.punktā paredzētajā termiņā.

 

2. Cita informācija

Nav

 


 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts atbilst Latvijas saistībām, kuras tā uzņēmusies, 2003.gadā Atēnās parakstot un noteiktā kārtībā ratificējot Pievienošanās Eiropas Savienībai līgumu.

2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

 

4. Atbilstības izvērtējums

                                                                                                 1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 17. maija Direktīva Nr. 2006/43/EK, ar ko paredz gada pārskatu un konsolidēto pārskatu obligātās revīzijas, groza Padomes Direktīvu 78/660/EEK un Padomes Direktīvu 83/349/EEK un atceļ Padomes Direktīvu 84/253/EEK (OJ No L 157, 2006/06/09)  

2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Komentāri

Direktīvas 2006/43/EK 2.panta 4.punkts

Likumprojekta 1.pants: likuma 1.panta 17.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 2.panta 5.punkts

Likumprojekta  1.pants: likuma 1.panta 16.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 2.panta 7.punkts

Likumprojekta  1.pants: likuma 1.panta 13. punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 2.panta 11.punkts

Likumprojekta  1.pants: likuma 1.pants

 

Direktīvas 2006/43/EK 2.panta 12.punkts

Likumprojekta  1.pants: likuma 1.panta 14.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 8.panta 1.punkta c) apakšpunkts

Likumprojekta 4.pants: likuma 14.panta 13.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 8.panta 1.punkta j) apakšpunkts

Likumprojekta  4.pants: likuma 14.panta 14.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 13.pants

Likumprojekta  2.pants: likuma 6.panta sestā daļa

Direktīvas 2006/43/EK 13.panta prasības attiecībā uz atbilstīgu sankciju piemērošanu par tālākizglītības prasību neievērošanu ir noteiktas Projekta 20.pantā: likuma 38.¹ panta ceturtajā daļa.

Direktīvas 2006/43/EK 13.pants un 30.panta 2.punkts

Likumprojekta 20.pants: likuma 38¹.pants

Direktīvas 2006/43/EK 13.panta prasības obligātajiem revidentiem piedalīties attiecīgās tālākizglītības programmās  ir noteiktas likumprojekta 2.pantā: likuma 6. panta sestā daļa.

Direktīvas 2006/43/EK 15.panta 3.punkts

Likumprojekta  6.pants: likuma 19.panta trešā prim daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 15.panta 2.punkta otrais teikums

Likumprojekta  6.pants: likuma 19.panta ceturtā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 15.panta 3.punkts

Likumprojekta  8.pants: likuma 24.panta trešā prim daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 15.panta 2.punkta otrais teikums

Likumprojekta  8.pants: likuma 24.panta ceturtā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 15.panta 2. punkts

Likumprojekta  9.pants: likuma 24¹.panta ceturtā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 15.panta 4.punkts

Likumprojekta 22.pants: likuma pārejas noteikumu 9.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 16.panta 1.punkta a) apakšpunkts

Likumprojekta  6.pants: likuma 19.panta otrās daļas 2) punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 16.panta 1.punkta b) apakšpunkts

Likumprojekta 6.pants: likuma 19.panta otrās daļas 5) punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 16.panta 1.punkta c) apakšpunkts

Likumprojekta  6.pants: likuma 19.panta otrās daļas 6) punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 17.panta 1.punkta b) apakšpunkts

Likumprojekta  8.pants: likuma 24.panta otrās daļas 1)  punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 17.panta 1.punkta c) apakšpunktu

Likumprojekta  8.pants: likuma 24.panta otrās daļas 2) punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 17.panta 1.punkta h) apakšpunkts

Likumprojekta  8.pants: likuma 24.panta otrās daļas 8) punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 18.pants un 19.panta pirmais teikums

Likumprojekta  9.pants: likuma 24¹. panta piektā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 20.pants

Likumprojekta  6.pants: likuma 19.panta trešā divi prim daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 20.pants

Likumprojekta  8.pants: likuma 24.panta trešā divi prim daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 20.pants

Likumprojekta  9.pants: likuma 24¹.panta trešā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 22.panta 2.punkta pirmais teikums

Likumprojekta 10.pants: likuma 26.panta trešā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 22.panta 3.punkts

Likumprojekta  10.pants: likuma 26.panta ceturtā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 23.panta 1.punkts

Likumprojekta 11.pants: likuma 27.panta pirmā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 23.panta 3.punkts

Likumprojekta 11.pants: likuma 27.panta otrā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 23.panta 4.punkts

Likumprojekta 11.pants: likuma 27.panta trešā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 25.panta a) apakšpunkts

Likumprojekta  10.pants: likuma 26.panta otrās daļas 6.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 27.panta a) punkts

Likumprojekta 16.pants: likuma 34¹.panta pirmā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 27.panta b) punkts

Likumprojekta 16.pants: likuma 34¹.panta otrā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 27.panta c) punkta otrais teikums

Likumprojekta 16.pants: likuma 34¹.panta ceturtā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 27.panta c) punkta pirmais teikums

Likumprojekta 16.pants: likuma 34¹.panta trešā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 27.panta c) punkta pēdējais teikums

Likumprojekta 16.pants: likuma 34¹.panta piektā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 30.panta 1.punkts

Likumprojekta 20.pants: likuma 38¹.panta pirmā daļa, otrās daļas pirmā rindkopa, trešā daļa, ceturtā un piektā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 30.panta 2.punkts

Likumprojekta 20.pants: likuma 38¹.panta otrās daļas otrā rindkopa

 

Direktīvas 2006/43/EK 32.pants

Likumprojekta 2. pants: likuma 6.panta ceturtā un sestā daļa, likumprojekta 19.pants: likuma 371.panta pirmā daļa.

 

Direktīvas 2006/43/EK 33.pants

Likumprojekta 19.pants: likuma 37¹.panta pirmā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 36.panta 1.punkts

Likumprojekta 19.pants: likuma 37¹.panta otrās daļas pirmais un otrais teikums

 

Direktīvas 2006/43/EK 36.panta 1.punkts

Likumprojekta 19.pants: likuma 37¹.panta ceturtā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 36.panta 4.punkta otrā rindkopa

Likumprojekta 19.pants: likuma 37¹.panta otrās daļas pēdējais teikums

 

Direktīvas 2006/43/EK 36.panta 4.punkta a) apakšpunkts

Likumprojekta 19.pants: likuma 37¹.panta trešās daļas 1.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 36.panta 4.punkta b) apakšpunkts

Likumprojekta 19.pants: likuma 37¹.panta trešās daļas 2.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 36.panta 4.punkta c) apakšpunkts

Likumprojekta 19.pants: likuma 37¹.panta trešās daļas 3.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 36.panta 2. un 3.punkts

Likumprojekta 19.pants: likuma 37¹.panta piektā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 38.pants

Likumprojekta 12.pants: likuma 29.panta trešā prim daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta pirmā un otrā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkta a) un b) apakšpunkti

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 1.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkta c) apakšpunkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 2.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkta d) apakšpunkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 3.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkta e) apakšpunkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 4.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkta f) apakšpunkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 5.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkta g) apakšpunkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 6.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkta h) apakšpunkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 7.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkta i) apakšpunkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 8.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 1.punkta j) apakšpunkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta otrās daļas 9.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 40.panta 2.punkts

Likumprojekta 15.pants: likuma 33¹.panta trešā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 42.panta 1.punkts un 1.punkta a), b) un c) apakšpunkti

Likumprojekta 12.pants: likuma 29.panta sestā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 42.panta 2.punkts

Likumprojekta 12.pants: likuma 29.panta ceturtā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 42.panta 3.punkts

Likumprojekta 12.pants: likuma 29.panta piektā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 43.pants

Likumprojekta 16.pants: likuma 35¹.panta otrās daļas 2.punkts

 

Direktīvas 2006/43/EK 45.panta 1.punkts

Likumprojekta  9.pants: likuma 24.¹ panta pirmās daļas pirmais teikums un otrā daļa

 

Direktīvas 2006/43/EK 45.panta 4.punkts

Likumprojekta  9.pants: likuma 24.¹ panta pirmās daļas otrais teikums

 

Direktīvas 2006/43/EK 53.panta 2.punkts

Likumprojekta 23.pants: likuma informatīvās atsauces 5.punkts

 

5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

 

6. Cita informācija

Lai pilnībā pārņemtu direktīvu  2006/43/EK, papildus izstrādāti grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā. Atsevišķas direktīvas 2006/43/EK prasības, piemēram, 49.pants, jau ir pārņemti Gada pārskata likumā 45.panta sestajā daļā, 54.panta pirmajā un otrajā daļā un 24.panta pirmajā un otrajā daļā, un Konsolidēto gada pārskatu likuma 28.panta sestajā daļā.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Likumprojekts bija nosūtīts izvērtēšanai un priekšlikumu sniegšanai Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijai un Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijai.

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija un Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācija atbalsta likumprojektā paredzētos grozījumus, jo uzskata, ka tādējādi tiks palielināta sabiedrības uzticība revīzijas pakalpojumam un tā sniedzējiem. Sniegtie priekšlikumi pamatā ir iestrādāti likumprojektā.

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Informēšanas pasākumi nav veikti.

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

Direktīvas 2006/43/EK prasību pārņemšanas procesā konsultācijas ir notikušas ar Pasaules Bankas pārstāvjiem Šveices finansiālās un tehniskās palīdzības programmas ietvaros.

 5. Cita informācija

Likumprojekta izstrādes laikā notika vairākas sanāksmes, kurās tika uzaicināti pārstāji no Tieslietu ministrijas, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas, Rīgas Fondu biržas, Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas un Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācijas.

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Ministru kabinets izveido Revīzijas konsultatīvo padomi, kuras darbu materiāltehniski nodrošina Finanšu ministrija. Likumprojekts paredz paplašināt Finanšu ministrijas kompetences jomu.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”, kā arī ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). Par jaunākajiem grozījumiem revīziju reglamentējošajos normatīvajos aktos tiks plaši informēts vairākos specializētajos periodiskajos izdevumos. Sabiedrības informēšanas pasākumi tiks veikti arī ar Finanšu ministrijas mājas lapas www.fm.gov.lv un sabiedrisko attiecību speciālistu starpniecību dažādos plašsaziņas līdzekļos.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības.

Ja būs neskaidrības, indivīds varēs griezties ar viņu interesējošiem jautājumiem šā likumprojekta sagatavotājā un iesniedzējā institūcijā – Finanšu ministrijā. Indivīds lēmumus varēs apstrīdēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Turklāt savas tiesības indivīds varēs aizstāvēt arī vispārējā kārtībā, griežoties tiesā.

 4. Cita informācija

Nav

 

 

 

 

Finanšu ministrs            A.Slakteris

 

 

 

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā

amatpersona

 

 

 

 

 

 

I.Krūmane

E.Strazdiņa

M.Radeiko
D.Šodnaka

 

 

03.04.2008 10:23

3171

I.Purviņa

67083805; Ieva.Purvina@fm.gov.lv



[1] Ņemot vērā, ka nevar paredzēt, kādas kvalifikācijas darbinieks tiks pieņemts darbā, aprēķināts vidējais atalgojums, pieņemot, ka darbiniekam būs 5. kvalifikācijas kategorija (21 vai 26.3.saime, IV līmenis)

[2] Paredzams, ka tiks izveidota Revīziju tehniskā komiteja vai grupa, kurā piedalīsies pārstāvji no ES dalībvalstu publiskās pārraudzības institūcijām, un kura palīdzēs Eiropas Komisijai izvērtēt Starptautiskos revīzijas standartus piemērošanai Kopienā.

[3] ES darba grupā viena gada laikā paredzētais tikšanās skaits noteikts pamatojoties uz Eiropas Komisijas Grāmatvedību regulējošās komitejas (turpmāk ARC) vidējo sanāksmju skaitu iepriekšējos gados. ARC ir Eiropas Komisijas darba grupa, kurā piedalās ES dalībvalstu pārstāvji, un kura sniedz viedokli Eiropas Komisijai par Starptautiskajiem grāmatvedības (finanšu pārskatu) standartiem, kuri tiek pieņemti saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (EK) Nr.1606/2002 (2002.gada 19.jūlijs) par starptautisko grāmatvedības standartu piemērošanu.