Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2008.gada 16.aprīlī
Nr._____________
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā
iesniedzam likumprojektu "Grozījumi Saeimas kārtības rullī.
Pielikumā:
2.
Anotācija (uz 3 lp.).
9. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Grozījumi Saeimas kārtības rullī
Izdarīt
Saeimas kārtības rullī (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 17., 24.nr.; 1995, 10., 24.nr.; 1996, 13., 22.nr.; 1997, 12.,
21.nr.; 1998, 22.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 5., 10.nr.; 2002, 12., 22.nr.; 2004,
23.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 8., 14., 24.nr.;2008, 3.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 54.panta pirmo daļu šādā
redakcijā:
54. (1) Gadījumos, kas paredzēti 8.pantā,
31.panta otrajā daļā, 40., 41., 49., 51., 52., 65., 77., 82.pantā, 831.panta
trešajā daļā, 84., 90., 92., 93., 98., 104., 117., 127., 133., 135., 136.,
140. un 142.pantā, pirms balsošanas vārdu dod tikai diviem deputātiem: vienam -
par, otram - pret priekšlikumu un ne ilgāk kā piecas minūtes katram.
2. Izteikt 64. panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Pārējiem runātājiem, apspriežot Satversmes
grozījumus, lēmuma projektus par uzticības vai neuzticības izteikšanu, likumprojektus
kas iesniegti Saeimai likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu
ierosināšanu" noteiktajā kārtībā pirms to nodošanas komisijām,
likumprojektus un patstāvīgos priekšlikumus pirmajā lasījumā, kā arī
pieprasījumus, runas laiks nedrīkst pārsniegt piecpadsmit minūtes, bet, runājot
otro reizi, - piecas minūtes, pārējos gadījumos - piecas minūtes pirmo reizi un
divas minūtes otro reizi.
3. Papildināt likumu ar 831.pantu
šādā redakcijā:
831. (1)
Ja likumprojekts Saeimai iesniegts likumā "Par tautas nobalsošanu un
likumu ierosināšanu" noteiktajā kārtībā, Prezidijs:
1) dod atzinumu par
šī likumprojekta tālākvirzīšanu,
2) iekļauj ziņojumu
par minēto likumprojektu Saeimas sēdes vai Saeimas ārkārtas sēdes darba
kārtībā, ievērojot likumā "Par tautas nobalsošanu un likumu
ierosināšanu" nosacījumus.
(2) Pēc Prezidija
ziņojuma atklājamas debates (64.p.)
(3) Pirms balsošanas
par Prezidija atzinumā ietverto Saeimas lēmuma projektu Saeima lemj (54.p.) par
priekšlikumiem izdarīt tajā šādus grozījumus:
1) nodot
likumprojektu arī atzinumā neminētai komisijai;
2) nenodot
likumprojektu kādai atzinumā minētai komisijai;
3) noteikt citu
atbildīgo komisiju.
(4) Šā panta trešajā daļā minētos
priekšlikumus var iesniegt Saeimas komisija vai deputāts rakstveidā vai
mutvārdos.
(5) Ja Saeima nepieņem lēmumu par
likumprojektu nodošanu komisijām, likumprojekts uzskatāms par noraidītu.
(6) Ja Saeima pieņem lēmumu par likumprojekta
nodošanu komisijām, uzskatāms, ka ar brīdi, kad pieņemts lēmums par nodošanu
komisijām, attiecīgais likumprojekts pieņemts pirmajā lasījumā.
(7) Uz likumā "Par tautas nobalsošanu un
likumu ierosināšanu" noteiktajā kārtībā iesniegtajiem likumprojektiem, kas
nodoti komisijām, attiecināmi arī Saeimas kārtības ruļļa 85.panta piektās daļas
noteikumi.
9.
Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
likumprojektam
Grozījumi Saeimas kārtības
rullī
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašreiz Saeimas kārtības rullī
nav paredzēta atsevišķa izskatīšanas procedūra tiem likumprojektiem, kas
iesniegti likuma "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"
noteiktajā kārtībā. Tas dod iespēju Saeimai bez jebkādām diskusijām, 10
minūšu laikā, noraidīt vairāk kā 100 000 cilvēku atbalstītu
likumprojektu. Šāda situācija ir neloģiska, neatbilst demokrātiskas un
tiesiskas valsts principiem un būtu steidzami labojama. |
|
|||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz piemērot
attiecībā uz likuma "Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu"
noteiktajā kārtībā iesniegtajiem likumprojektiem tādu pašu izskatīšanas
procedūru, kāda savā laikā tika piemērota attiecībā pret Satversmes 81. panta
kārtībā pieņemtajiem Ministru kabineta noteikumiem: priekšlikuma pieņemšana
uzreiz pirmajā lasījumā un atbilstoša pilnvērtīga diskusija par iesniegto
likumprojektu. |
|
|||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Tiks novērsta deputātu pāreja uz citām frakcijām, tādējādi paaugstinot
sabiedrības uzticību Saeimai. |
|
|||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
||||||||||
6. Cita
informācija |
- |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Normatīvie akti nav jāizdod |
|
|||||||||
2. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
- |
|
|||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
- |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|
|||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|
|||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrād
āti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|
|||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
|
|||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas; esošo institūciju funkcijas netiek
paplašinātas. |
|
|||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
kabineta Ziņotājs. |
|
|||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|
|||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|
|||||||||