Rīgā
10.04.2008. Nr.90/TA-2514
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kurme 67219310, Gunta.Kurme@iem.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 9 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 13 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 8.aprīļa sēdes
protokola Nr.22 9.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām
dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā
Izdarīt Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un
Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm
dienesta gaitas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2006, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 5.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Izdienā amatpersonai neieskaita laiku, kad
tā saskaņā ar šā likuma 14.panta pirmo, otro vai trešo daļu bijusi atstādināta
no amata pienākumu izpildes un Kriminālprocesa likumā noteiktajā kārtībā atzīta
par vainīgu noziedzīga nodarījuma izdarīšanā."
2. Izslēgt 9.panta otro daļu.
3. 12.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Amatpersonu citā prombūtnē
esošas amatpersonas amatā vai citā vakantā amatā, ņemot vērā attiecīgajam
amatam noteiktās prasības, var pārcelt:
1) dienesta interesēs uz noteiktu laiku,
lai nodrošinātu efektīvu dienesta pienākumu izpildi;
2) dienesta interesēs uz nenoteiktu laiku,
lai nodrošinātu efektīvu dienesta pienākumu izpildi;
3) pēc pašas vēlēšanās;
4) sakarā ar neatbilstību amatam;
5) likvidējot amatu vai struktūrvienību
(Iestādi) vai to reorganizējot;
6) sakarā ar Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestādes absolvēšanu.";
papildināt pantu ar 1.1 daļu
šādā redakcijā:
"(11)
Amatpersonu var pārcelt uz Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādi
izglītības iegūšanai.";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Šā panta pirmās
daļas 2. un 5.punktā, kā arī 1.1 daļā minētajā gadījumā
amatpersonu citā amatā var pārcelt tikai ar tās piekrišanu.";
papildināt sesto daļu ar otro teikumu šādā
redakcijā:
"Amatpersonai, kura
pārcelta uz Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādi izglītības
iegūšanai, saglabā iepriekšējā amatā noteikto mēneša amatalgu.";
papildināt pantu ar astoto un devīto daļu šādā
redakcijā:
"(8) Ja amatpersona
pārcelta amatā šā panta pirmās daļas 1.punktā un 1.1 daļā
noteiktajā kārtībā, amatpersonai piemērojot šā panta sesto daļu, un mainās
minētās amatpersonas izdiena vai mēneša amatalga, tās Iestādes vadītājs, uz
kuru pārcelta amatpersona, nosaka minētās amatpersonas mēneša amatalgas apmēru
atbilstoši amatam, no kura amatpersona tika pārcelta.
(9) Ja amatpersona pārcelta amatā šā panta
pirmās daļas 2.punktā noteiktajā kārtībā, amatpersonai piemērojot šā panta
sesto daļu, un mainās minētās amatpersonas izdiena vai mēneša amatalga, tās
Iestādes vadītājs, uz kuru pārcelta amatpersona, vai viņa pilnvarota
amatpersona nosaka minētās amatpersonas mēneša amatalgas apmēru atbilstoši
amatam, uz kuru tā tika pārcelta."
4. 14.pantā:
izslēgt pirmajā daļā vārdus "kompensācijas,
izņemot uzturdevas kompensāciju, un pabalstus";
izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā:
"(2) Amatpersonu, kurai
kā drošības līdzeklis ir piemērots noteiktas nodarbošanās aizliegums ar
ierobežojumu uz laiku pildīt konkrēta amata pienākumus vai mājas arests, ar rakstveida rīkojumu atstādina no
amata pienākumu izpildes. Par atstādināšanas laiku tai neizmaksā darba samaksu.
(3) Amatpersonu, kurai kā drošības
līdzeklis ir piemērots apcietinājums, ar rakstveida rīkojumu atstādina no amata
pienākumu izpildes. Par atstādināšanas laiku tai neizmaksā darba samaksu un
uzturdevas kompensāciju."
5. 15.pantā:
papildināt pirmo daļu aiz vārdiem "Amatam
noteiktās prasības" ar vārdiem iekavās "(tajā skaitā nepieciešamo minimālo izglītību)";
papildināt pantu ar trešo daļu šādā
redakcijā:
"(3) Amatpersonas
amata aprakstā norāda šādu attiecīgajā nozarē nepieciešamo minimālo izglītību:
1) ierindnieka speciālajai dienesta
pakāpei atbilstošajam amatam vidējā izglītība;
2) kaprāļa, seržanta, virsseržanta vai
virsniekvietnieka speciālajai dienesta pakāpei atbilstošajam amatam profesionālā
vidējā izglītība;
3) leitnanta, virsleitnanta vai kapteiņa
speciālajai dienesta pakāpei atbilstošajam amatam pirmā līmeņa profesionālā
augstākā izglītība;
4) majora, pulkvežleitnanta, pulkveža vai
ģenerāļa speciālajai dienesta pakāpei atbilstošajam amatam akadēmiskā vai
otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība."
6. 17.pantā:
izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā:
"(2) Iestādes vadītājs vai viņa
pilnvarota amatpersona, izvērtējusi amatpersonas kvalifikācijas paaugstināšanas
nepieciešamību, nodrošina iespēju amatpersonai paaugstināt kvalifikāciju mācību
kursos, saglabājot tai mēneša amatalgu, piemaksu par speciālo dienesta pakāpi,
piemaksu par izdienu un uzturdevas kompensāciju. Ministru kabinets nosaka
kārtību, kādā amatpersonu nosūta paaugstināt kvalifikāciju mācību kursos, un ar
amatpersonas kvalifikācijas paaugstināšanu saistīto izdevumu segšanas un
atmaksāšanas nosacījumus un kārtību.
(3) Iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota
amatpersona, izvērtējusi dienesta nepieciešamību, var nosūtīt amatpersonu uz
izglītības iestādi (izņemot Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādi),
lai amatpersona iegūtu attiecīgu profesionālo izglītību, saglabājot tai mēneša
amatalgu, piemaksu par speciālo dienesta pakāpi, piemaksu par izdienu un
uzturdevas kompensāciju. Ministru kabinets nosaka, kādi izdevumi uzskatāmi par
izdevumiem, kas saistīti ar profesionālās izglītības iegūšanu, kā arī ar
amatpersonas profesionālās izglītības iegūšanu saistīto izdevumu segšanas un
atmaksāšanas kārtību.";
papildināt pantu ar 3.1 daļu
šādā redakcijā:
"(31)
Ar amatpersonas izglītības ieguvi Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības
iestādē saistītos izdevumus finansē no valsts budžeta līdzekļiem. Ministru
kabinets nosaka no valsts budžeta līdzekļiem finansētos izdevumus, ko Iestādei
atmaksā amatpersona, kuru atvaļina no dienesta (izņemot šā likuma 47.panta pirmās
daļas 3., 6., 9., 10.punktā un otrās daļas 1.punktā minētos gadījumus) vai kas
pēc izglītības iestādes pabeigšanas nodienējusi Iekšlietu ministrijas sistēmā
vai Ieslodzījuma vietu pārvaldē mazāk nekā piecus gadus, kā arī šo izdevumu
atmaksāšanas kārtību.";
izteikt ceturto daļu šādā
redakcijā:
"(4) Ja amatpersona, nepārtraucot
dienesta pienākumu pildīšanu, lai iegūtu amata aprakstā noteikto izglītību,
sekmīgi par maksu mācās citā valsts akreditētā augstākās izglītības iestādē, tā
saņem kompensāciju, kas sedz pusi no mācību gada maksas. Kompensāciju izmaksā
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.";
aizstāt piektajā daļā vārdus un skaitļus
"izņemot šā likuma 47.panta pirmās daļas 3., 6., 9. un 10.punktā minētos
gadījumus" ar vārdiem un skaitļiem "izņemot šā likuma 47.panta pirmās
daļas 3., 6., 9., 10.punktā un otrās daļas 1.punktā minētos gadījumus".
7. Izteikt 20.panta ceturtās daļas 2.punktu
šādā redakcijā:
"2) amatpersona ir ieguvusi amata aprakstā
noteikto izglītību;".
8. Izteikt 22.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Amatpersonai kārtējo speciālo
dienesta pakāpi piešķir šādā secībā:
1) kaprālis ja iegūta amata aprakstā
noteiktā profesionālā vidējā izglītība;
2) seržants pēc triju gadu nodienēšanas
kaprāļa speciālajā dienesta pakāpē;
3) virsseržants pēc četru gadu nodienēšanas
seržanta speciālajā dienesta pakāpē;
4) virsniekvietnieks pēc piecu gadu
nodienēšanas virsseržanta speciālajā dienesta pakāpē;
5) leitnants pēc iecelšanas šā
likuma 21.panta 2.punktā minētajā amatā;
6) virsleitnants pēc divu gadu
nodienēšanas leitnanta speciālajā dienesta pakāpē;
7) kapteinis pēc triju gadu
nodienēšanas virsleitnanta speciālajā dienesta pakāpē;
8) majors pēc četru gadu nodienēšanas
kapteiņa speciālajā dienesta pakāpē;
9) pulkvežleitnants pēc piecu gadu
nodienēšanas majora speciālajā dienesta pakāpē;
10) pulkvedis pēc piecu gadu nodienēšanas
pulkvežleitnanta speciālajā dienesta pakāpē;
11) ģenerālis pēc piecu gadu
nodienēšanas pulkveža speciālajā dienesta pakāpē."
9. Izslēgt 26.panta trešo daļu.
10. Izteikt 28.pantu šādā redakcijā:
"28.pants.
Summētais darba laiks
(1) Ja darba rakstura dēļ nav iespējams
ievērot normālo dienas vai nedēļas darba laika ilgumu, Iestādes vadītājs vai
viņa pilnvarota amatpersona nosaka summēto darba laiku.
(2) Summētais darba laiks nedrīkst
pārsniegt normālā dienas darba laika stundu skaitu attiecīgajā četru mēnešu
darba laika uzskaites periodā.
(3) Ja ir noteikts summētais darba laiks,
amatpersonu darbā iesaista saskaņā ar darba grafiku.
(4) Nedēļas atpūtas laiku amatpersonai piešķir
saskaņā ar darba grafiku. Nedēļas atpūtas laiks septiņu dienu periodā nedrīkst
būt īsāks par 36 stundām pēc kārtas."
11. 29.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Izņēmuma gadījumā ar Iestādes
vadītāja vai viņa pilnvarotas amatpersonas rīkojumu amatpersonu var iesaistīt
darbā virs noteiktā darba laika, nedēļas atpūtas dienās un likumā noteiktajās
svētku dienās.";
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā:
"(4) Ja amatpersonai noteikts normālais
darba laiks, virsstundu darba uzskaites periods ir kalendāra mēnesis. Ja
amatpersonai noteikts summētais darba laiks, virsstundu darba uzskaites periods
ir četri kalendāra mēneši."
12. Papildināt 32.panta pirmo daļu ar otro
teikumu šādā redakcijā:
"Amatpersona, kas mācās Iekšlietu
ministrijas sistēmas izglītības iestādē, nesaņem normatīvajos aktos paredzēto
studējošā (izglītojamā) stipendiju."
13. Papildināt 33.panta 11.daļas otro teikumu aiz
vārda "atsaukta" ar vārdiem "un nepiemēro šā panta astotās daļas
nosacījumus".
14. 37.pantā:
izslēgt pirmajā daļā vārdus "(izņemot
pārcelšanu uz izglītības iestādi vai no izglītības iestādes sakarā ar
izglītības iegūšanu)";
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Amatpersona bērna piedzimšanas
gadījumā saņem pabalstu šādā apmērā:
1) triju mēneša amatalgu apmērā, ja
amatpersona nepārtraukti nodienējusi (nostrādājusi) no valsts budžeta pilnīgi
finansētās iestādēs, kā arī valsts aģentūrās (turpmāk valsts iestādes) mazāk
par trijiem gadiem;
2) četru mēneša amatalgu apmērā, ja
amatpersona nepārtraukti nodienējusi (nostrādājusi) valsts iestādēs no trijiem
līdz sešiem gadiem;
3) sešu mēneša amatalgu apmērā, ja amatpersona
nepārtraukti nodienējusi (nostrādājusi) valsts iestādēs sešus gadus un
vairāk.";
papildināt pantu ar 2.1, 2.2,
2.3 un 2.4 daļu šādā redakcijā:
"(21) Pabalstu bērna
piedzimšanas gadījumā aprēķina, ņemot vērā amatpersonas nepārtraukti nodienēto
(nostrādāto) gadu skaitu valsts iestādēs līdz bērna piedzimšanai. Dienesta
(darba) tiesiskās attiecības uzskata par nepārtrauktām, ja pārtraukums starp
dienesta (darba) attiecību izbeigšanu un to uzsākšanu citā vai tajā pašā valsts
iestādē nav ilgāks par vienu mēnesi. Ja dienesta (darba) tiesiskās attiecības
valsts iestādēs pārtrauktas ilgāk par vienu mēnesi, šajā likumā noteiktajā kārtībā
aprēķinot pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā, neņem vērā valsts iestādēs
pirms dienesta (darba) tiesisko attiecību pārtraukšanas nepārtraukti nodienēto
(nostrādāto) gadu skaitu.
(22) Ja abi bērna vecāki dien (strādā) valsts iestādēs un abiem normatīvajos aktos ir paredzētas tiesības uz pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā, tiesības saņemt pabalstu ir vienam no viņiem.
(23) Amatpersona nav tiesīga saņemt pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā, ja tai nav beidzies noteiktais pārbaudes termiņš un amatpersona iepriekš nav dienējusi (strādājusi) valsts iestādē vai ir dienējusi (strādājusi) mazāk par sešiem mēnešiem.
(24 ) Ja vienās dzemdībās dzimuši
vairāki bērni, pabalstu šajā pantā noteiktajā apmērā amatpersona saņem par
katru piedzimušo bērnu.";
papildināt trešās daļas 2.punktu aiz vārda
"atvaļinājumā" ar vārdiem iekavās "(turpmāk atvaļinājuma
pabalsts)";
aizstāt ceturtajā daļā vārdu "vienreizēju"
ar vārdu "atvaļinājuma";
izteikt devīto daļu šādā redakcijā:
"(9) Ministru
kabinets nosaka šajā pantā un šā likuma 38.panta pirmajā un trešajā daļā minēto pabalstu saņemšanas kārtību un gadījumus, kad neizmaksā šā panta
desmitajā daļā un šā likuma 38.panta pirmajā daļā minēto pabalstu, kā arī
kārtību, kādā sedz ar amatpersonas apbedīšanu saistītos izdevumus, un šo
izdevumu apmēru, ja amatpersona gājusi bojā, pildot dienesta pienākumus.";
papildināt pantu ar desmito un vienpadsmito
daļu šādā redakcijā:
"(10) Ja amatpersona, pildot dienesta
pienākumus, ir cietusi nelaimes gadījumā un guvusi veselības traucējumu, tai izmaksā
pabalstu. Šo pabalstu izmaksā papildus citiem likumos noteiktajiem pabalstiem.
Veselības traucējumus, par kuriem amatpersonai izmaksā minēto pabalstu, un
pabalsta apmēru nosaka Ministru kabinets.
(11) Lēmumu par šā panta desmitajā daļā minētā
pabalsta izmaksu pieņem nelaimes gadījuma izmeklēšanas komisija."
15. 39.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Ja amatpersona, kuru dienesta
interesēs pārceļ amatā uz citu administratīvo teritoriju, maina dzīvesvietu, tai
kompensē ar pārcelšanos saistītos izdevumus un tā saņem kompensāciju par jaunās
dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem. Kompensāciju par jaunās
dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem piešķir amatpersonai, kura
pārcelta amatā uz citu administratīvo teritoriju uz noteiktu laiku.";
izslēgt ceturto daļu;
izteikt piekto un sesto daļu šādā redakcijā:
"(5) Amatpersona saņem uzturdevas
kompensāciju, izņemot šā likuma 14.panta trešajā daļā un 36.pantā minētos
gadījumus, kā arī izņemot laiku, kad amatpersona atradusies atvaļinājumā bērna
tēvam vai bērna kopšanas atvaļinājumā.
(6) Šajā pantā noteikto kompensāciju apmēru un
izmaksas kārtību, kā arī gadījumus, kad amatpersona nesaņem kompensāciju par
jaunās dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem, nosaka Ministru
kabinets.";
izslēgt septīto daļu.
16. 43.pantā:
aizstāt ceturtajā daļā vārdus "vēstniecību
vai" ar vārdiem "diplomātisko vai konsulāro";
papildināt pantu ar 4.1 daļu
šādā redakcijā:
"(41) Iestāde sedz
šādus ar šā panta ceturtajā daļā minētās amatpersonas uzturēšanos ārvalstī
saistītos izdevumus:
1) ar amatpersonas veselības apdrošināšanu un
apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem saistītos izdevumus par laiku, kad
amatpersona uzturējusies ārvalstī;
2) Ministru kabineta noteiktajā apmērā
izdevumus, kas saistīti ar dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem."
17. 44.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Amatpersonas formas tērpa un
atšķirības zīmju aprakstu, speciālā apģērba, individuālo aizsardzības līdzekļu,
ekipējuma un inventāra veidus un to izsniegšanas normas nosaka Ministru
kabinets.";
izslēgt trešajā daļā vārdus "Valsts
policijas, Drošības policijas, Valsts robežsardzes un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes";
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Amatpersona, kuru atvaļina no
dienesta (izņemot šā likuma 47.panta pirmās daļas 3., 6., 9., 10.punktā un
otrās daļas 1.punktā minētos gadījumus), Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
un apmērā atmaksā izsniegtā formas tērpa priekšmetu vērtību."
18. 47.pantā:
papildināt otro daļu ar 3.punktu šādā
redakcijā:
"3) sakarā ar atskaitīšanu no studējošo
(izglītojamo) skaita Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādē
(saskaņojot ar tās Iestādes vadītāju, no kuras amatpersona tika pārcelta uz Iekšlietu
ministrijas sistēmas izglītības iestādi).";
papildināt piekto daļu ar otro teikumu šādā
redakcijā:
"Minētais neattiecas uz gadījumiem, kad
amatpersonu atvaļina no dienesta pēc pašas vēlēšanās vai piemērojot
disciplinārsodu atvaļināšana no dienesta.";
papildināt pantu ar 7.1 daļu
šādā redakcijā:
"(71) Ja saskaņā ar šā panta
pirmās daļas 3., 6., 9. un 10.punktu un otro daļu no dienesta atvaļina
amatpersonu, kura atvaļināšanas gadā ir izmantojusi ikgadējo atvaļinājumu vai
tā daļu, no amatpersonas darba samaksas neietur izmaksāto vidējo izpeļņu par
neatstrādātajām ikgadējā atvaļinājuma dienām.";
izslēgt astoto daļu.
19. Papildināt pārejas noteikumus ar 11.,
12., 13. un 14.punktu šādā redakcijā:
"11. Amatpersonai, kura,
nepārtraucot dienesta pienākumu pildīšanu, pēc 2008.gada 1.septembra sekmīgi
turpina par maksu mācīties Latvijas Policijas akadēmijā, lai iegūtu dienesta
(amata) pienākumu izpildei nepieciešamās zināšanas, un kurai pirms 2008.gada
1.septembra piešķirta kompensācija, kas sedz pusi no mācību gada maksas,
turpmākos mācību izdevumus kompensē pilnā apmērā.
12. Amatpersona, kura līdz 2008.gada
1.jūlijam dienesta interesēs uz nenoteiktu laiku pārcelta amatā (izņemot
pārcelšanu uz izglītības iestādi vai no izglītības iestādes), Ministru kabineta
noteiktajā apmērā līdz 2010.gada 1.jūlijam turpina saņemt kompensāciju par
jaunās dzīvojamās telpas īri un komunālajiem pakalpojumiem.
13. Likuma 37.panta otrā, 2.1, 2.2
un 2.3 daļa stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. Amatpersona,
kuras bērns piedzimis līdz 2008.gada 31.decembrim, saņem vienreizēju pabalstu
sešu mēneša amatalgu apmērā. Ja abi bērna vecāki ir amatpersonas, tiesības uz
pabalstu ir vienam no viņiem. Ja abi bērna vecāki strādā valsts institūcijās,
kuru darbību regulējošajos normatīvajos aktos ir paredzētas tiesības uz
pabalstu bērna piedzimšanas gadījumā, tiesības uz pabalstu ir vienam no viņiem.
14. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu
izdošanai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 31.decembrim piemērojami Ministru
kabineta 2006.gada 24.oktobra noteikumi Nr.878 "Kārtība, kādā Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonai ar
speciālo dienesta pakāpi sedz ar mācībām saistītos izdevumus, un šo izdevumu
atmaksāšanas kārtība" un Ministru kabineta 2006.gada 31.oktobra noteikumi
Nr.900 "Noteikumi par pabalstiem un kompensācijām Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām
dienesta pakāpēm", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.jūlijā.
Iekšlietu ministra vietā
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs
E.Zalāns
Likumprojekta
Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
2006.gada 1.oktobrī spēkā stājās Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta
pakāpēm dienesta gaitas likums (turpmāk Likums). Pieņemot Ministru kabineta
noteikumus saistībā ar Likumu, Ministru kabinets uzdeva Iekšlietu ministrijai
uzdevumu sagatavot vairākus grozījumus Likumā 1) Ministru kabineta 2006.gada 26.septembra sēdes protokola Nr.49,
41§ 2.punktā dotais uzdevums Iekšlietu
ministrijai sagatavot grozījumu projektu Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta
pakāpēm dienesta gaitas likuma 28.pantā, paredzot noteikt, ka summētā darba
laika uzskaites periods ir četri kalendāra mēneši; 2) Ministru kabineta 2006.gada 26.septembra sēdes protokola Nr.49,
42§ 2.punktā dotais uzdevums Iekšlietu
ministrijai sagatavot grozījumu projektu Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta
pakāpēm dienesta gaitas likuma 43.panta ceturtajā daļā, paredzot noteikt
konkrētus ar amatpersonas uzturēšanos ārvalstī saistīto izdevumu veidus; 3) Ministru kabineta 2006.gada 24.oktobra sēdes protokola Nr.55, 56§
2.punktā dotais uzdevums Iekšlietu ministrijai
sagatavot projektu par grozījumiem Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un
Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm
dienesta gaitas likuma 17.pantā, paredzot uzdevumu Ministru kabinetam
noteikt: 4) Ministru kabineta 2006.gada 31.oktobra sēdes protokola Nr.56, 51§
2.punktā dotais uzdevums Iekšlietu ministrijai
sagatavot likumprojektu par grozījumiem Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta
pakāpēm dienesta gaitas likumā, paredzot: Bez tam, piemērojot Likumu, praksē tika konstatētas vairākas
nepilnības, kuras nepieciešams precizēt: 1) pašreiz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes vai Ieslodzījuma
vietu pārvaldes amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi (turpmāk
amatpersona) prasības par nepieciešamo izglītību noteiktas Likuma 9.panta
otrajā daļā, kas nosaka, kāda izglītība nepieciešama, lai pieņemtu dienestā.
Tomēr minētās prasības nebūtu attiecināmas tikai uz personām, kuras pieņem
dienestā, bet būtu nepieciešams noteikt šīs prasības arī attiecībā uz
amatpersonām, kuras tiek pārceltas Iekšlietu ministrijas sistēmas un
Ieslodzījuma vietu pārvaldes ietvaros, papildinot Likuma 15.pantu un nosakot,
kāda minimālā nepieciešamā izglītība norādāma amatpersonu amata aprakstā; 2) Likuma 12.panta pirmajā daļā noteikti amatpersonu pārcelšanas citā
amatā pamati, tomēr to uzskaitījums nav pilnīgs, jo neparedz konkrētu pamatu
amatpersonu pārcelšanai uz Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādi
izglītības iegūšanai un pēc Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības
iestādes absolvēšanas pārcelšanai uz citu Iekšlietu ministrijas sistēmas
iestādi vai Ieslodzījuma vietu pārvaldi. Ņemot vērā minēto, nepieciešams
paredzēt, ka amatpersonu var pārcelt uz Iekšlietu ministrijas sistēmas
izglītības iestādi izglītības iegūšanai un arī sakarā ar Iekšlietu
ministrijas sistēmas izglītības iestādes absolvēšanu; 3) šobrīd Likums neregulē gadījumus, kā rīkoties, ja mainās pārceltās
amatpersonas izdiena vai mēneša amatalga, ņemot vērā minēto, nepieciešams
papildināt Likuma 12.pantu ar attiecīgām normām; 4) Likuma 14.pants paredz, ka amatpersonai tās atstādināšanas laikā
neizmaksā pabalstus un kompensācijas. Minēto nosacījumu nepieciešams svītrot,
jo pabalsti un kompensācijas ir amatpersonas sociālās garantijas, kas tomēr
būtu izmaksājamas; 5) Likuma 14.panta otrā daļa paredz, ka amatpersonu, attiecībā uz
kuru pieņemts lēmums par noteiktas nodarbošanās aizliegumu, ar rakstveida
rīkojumu atstādina no amata pienākumu izpildes. No pašreizējās redakcijas
izriet, ka gadījumā, ja šī drošības līdzekļa ietvaros tiks pieņemts lēmums
par aizliegumu pildīt amata atsevišķus (daļu) pienākumus (piemēram, pieņemt
konkrētus lēmumus), tad jebkurā gadījumā amatpersona būs atstādināma, nedodot
izvēles iespējas. Kaut gan pārējos amatpersonas amata pienākumus šis lēmums
neskars. Lai novērstu minēto, nepieciešams precizēt Likuma 14.panta otrās
daļas redakciju, kā arī paredzēt papildu drošības līdzekli mājas arests,
svītrojot to no šā paša panta trešās daļas, jo šajā laikā amatpersonai būtu
saglabājama uzturdevas kompensācija; 6) Likuma 17.panta trešajā daļā paredzēta iespēja amatpersonu nosūtīt
uz izglītības iestādi profesionālās izglītības iegūšanai. Ņemot vērā to, ka
Iekšlietu ministrijas sistēmas ietvaros attiecībā uz amatpersonu piemēro
tikai pārcelšanas procedūru, nepieciešams precizēt šo normu; 7) Likuma 17.panta ceturtajā daļā paredzēta iespēja amatpersonai,
kura, nepārtraucot dienesta pienākumu pildīšanu, sekmīgi par maksu mācās
valsts akreditētā augstākās izglītības iestādē, lai iegūtu dienesta (amata)
pienākumu izpildei nepieciešamās zināšanas, saņem kompensāciju, kas sedz pusi
no mācību gada maksas. Minēto kompensāciju iespējams saņemt, ja amatpersona
mācās arī Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādē. Ņemot vērā to,
ka Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādēs iespējams iegūt
izglītību jau ar lielāku ievirzi dienestam Iekšlietu ministrijas sistēmā un
Ieslodzījuma vietu pārvaldē, nepieciešams veicināt amatpersonu izglītības
iegūšanu Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādēs. Ņemot vērā
minēto, Likumu tiek piedāvāts papildināt ar normu, kas nosaka, ka ar
amatpersonas izglītības ieguvi Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības
iestādēs saistītos izdevumus finansē no valsts budžeta līdzekļiem; 8) Likuma 22.pantā noteikta speciālo dienesta pakāpju piešķiršanas
secība, kur paredzēta arī nepieciešamā izglītība kārtējās speciālās dienesta
pakāpes piešķiršanai. Ņemot vērā to, ka izglītība vairāk būtu saistāma ar
amatu, nevis speciālo dienesta pakāpi, tad nepieciešams precizēt Likuma
22.panta nosacījumus kārtējās speciālās dienesta pakāpes piešķiršanai.
Turklāt līdz ar to nepieciešams arī precizēt Likuma 20.panta ceturtajā daļā
minētos vispārīgos noteikumus kārtējās speciālās dienesta pakāpes
piešķiršanai; 9) ņemot vērā Likuma piemērošanas gaitā konstatētās nepilnības
attiecībā uz amatpersonu darba laika organizāciju, nepieciešams precizēt
Likuma VII nodaļā Darba laika organizācija ietvertās normas; 10) saskaņā ar Likuma 32.panta pirmo daļu amatpersona saņem darba
samaksu. Minētais attiecas arī uz Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības
iestādēs studējošajām amatpersonām. Tādēļ, lai neradītu normatīvo aktu
dažādas interpretācijas problēmas, nepieciešams Likumā paredzēt, ka
amatpersona, kura mācās Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādē,
nesaņem normatīvajos aktos paredzēto studējošo (izglītojamo) stipendiju; 11) Likuma 33.panta astotajā daļā paredzēti nosacījumi ikgadējā
apmaksātā atvaļinājuma dalīšanai daļās, paredzot atvaļinājuma daļu minimālo
ilgumu. Savukārt šā paša panta vienpadsmitā daļa paredz, ka amatpersonu
iespējams atsaukt no atvaļinājuma, pēc tam pagarinot atvaļinājumu par
attiecīgo dienu skaitu. Ņemot vērā personas tiesības izmantot atvaļinājuma
dienas, uz kurām tā bijusi atsaukta, ikgadējā atvaļinājuma daļu ilguma
ierobežojums nebūtu attiecināms uz minēto gadījumu; 12) šobrīd Likuma 37.panta otrajā daļā paredzēts amatpersonām
piešķiramais pabalsts bērna piedzimšanas gadījumā sešu mēneša amatalgu
apmērā. Tomēr Ministru kabineta 2006.gada 26.septembra sēdē atbalstītā
koncepcija "Valsts dienestā (civildienestā, tiesā, prokuratūrā, Valsts
kontrolē, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestādēs, Ieslodzījuma vietu pārvaldē) nodarbināto personu sociālo
garantiju sistēma" paredz diferencēt šo pabalstu atkarībā no nostrādāto
gadu skaita valsts iestādēs. Ņemot vērā minēto, nepieciešams precizēt Likuma
37.pantu. 13) Likums šobrīd skaidri neregulē gadījumus, kad amatpersonai maksā
vai nemaksā uzturdevas kompensāciju. No pašreizējās redakcijas nav skaidrs,
vai tā maksājama atvaļinājuma bērna tēvam laikā, bērna kopšanas atvaļinājuma
laikā un citos gadījumos, kad attaisnojošu iemeslu dēļ amatpersona neveic
dienesta pienākumus. Ņemot vērā minēto, nepieciešams precizēt Likuma
39.pantu, nosakot konkrētos gadījumus uzturdevas kompensācijas izmaksai; 14) Likuma 44.panta otrajā daļā dotajā deleģējumā Ministru kabinetam
nepieciešams paredzēt pilnvarojumu noteikt arī amatpersonu ekipējuma un
inventāra veidus un izsniegšanas normas; 15) nepieciešams paredzēt, ka kompensāciju amatpersonām, kuras
dienesta pienākumus veic pastāvīgi nenēsājot formas tērpu, izmaksā visu
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonām. Ņemot vērā minēto,
nepieciešams precizēt Likuma 44.panta trešo daļu; 16) šobrīd likums neparedz pienākumu amatpersonām, kuras tiek
atvaļinātas no dienesta, atmaksāt izsniegtā formas tērpa vērtību. Ņemot vērā
minēto, nepieciešams papildināt Likuma 44.pantu ar attiecīgu normu; 17) šobrīd Likums neparedz regulējumu amatpersonas atvaļināšanai no
dienesta, ja amatpersona tiek atskaitīta no studējošo (izglītojamo) skaita
Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādē. Ņemot vērā minēto,
nepieciešams precizēt Likuma 47.pantu; 18) Likuma 47.panta piektajā daļā paredzēts, ka nav atļauts atvaļināt
no dienesta amatpersonu tās pārejošas darbnespējas laikā, kā arī laikā, kad
amatpersona ir atvaļinājumā vai nepilda pienākumus citu attaisnojošu iemeslu
dēļ. Savukārt Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārās
atbildības likuma 26.panta otrajā daļā paredzēts, ka lēmumu par disciplinārsoda
atvaļināšana no dienesta piemērošanu izpilda nekavējoties pēc tā stāšanās
spēkā. Ņemot vērā minēto, nepieciešams papildināt Likuma 47.panta piekto
daļu, nosakot, ka minētais neattiecas uz gadījumiem, kad amatpersona tiek
atvaļināta no dienesta pēc pašas vēlēšanās un gadījumiem, kad tiek piemērots
disciplinārsods atvaļināšana no dienesta; 19) ņemot vērā Darba likumā noteiktos gadījumus par to, kad netiek
ieturēta izmaksātā vidējā izpeļņa par neatstrādātajām ikgadējā atvaļinājuma
dienām, nepieciešams precizēt Likuma 47.pantu, papildinot to ar minēto
regulējumu; 20) Likuma 47.panta astotajā daļā paredzēts, ka gadījumos, ja no
amata pienākumu izpildes atstādinātā amatpersona atzīta par vainīgu tīša
noziedzīga nodarījuma izdarīšanā un šo amatpersonu atvaļina no dienesta, tā
uzskatāma par atvaļinātu, skaitot no atstādināšanas dienas. Minēto normu
nepieciešams izslēgt, jo likumā paredzēts arī, ka atstādināšanas laikā
amatpersonai maksājama, piemēram, uzturdevas kompensācija. Šādas situācijas rezultātā
izriet, ka atvaļinātai amatpersonai tikušas izmaksātas naudas summas, kas
nebūtu pieļaujams. Vienlaikus ar šīs normas izslēgšanu, nepieciešams
papildināt Likuma 5.pantu, nosakot, ka amatpersonai izdienā neieskaita laiku,
kad tā bijusi atstādināta no amata pienākumu izpildes un atzīta par vainīgu
tīša noziedzīga izdarīšanā. |
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā paredzēts: 1) precizēt Likumā doto deleģējumu izdot Ministru kabineta noteikumus
saturu saskaņā ar Ministru kabineta doto uzdevumu; 2) noteikt divus jaunus pārcelšanas pamatus: - sakarā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādes
absolvēšanu; - pārcelšana uz Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības iestādi
izglītības iegūšanai; 3) noteikt nosacījumus, pēc kādiem pārceltajām amatpersonām pārskata
mēneša amatalgas apmēru, aizsargājot tās amatpersonas, kuras pārceltas uz
izglītības iestādi izglītības iegūšanai un kuras pārceltas citā amatā uz
noteiktu laiku bez to piekrišanas; 4) precizēt noteikumus, kas attiecas uz darba samaksu pārceltajām
amatpersonām: - noteikts, ka amatpersonai, kura pārcelta uz Iekšlietu ministrijas
sistēmas izglītības iestādi izglītības iegūšanai, saglabā iepriekšējā amatā
noteikto mēneša amatalgu; - noteikts, ka gadījumā, kad mainās pārceltās amatpersonas izdiena
vai mēneša amatalga, tai nosaka mēneša amatalgas apmēru atbilstoši amatam, no
kura vai uz kuru amatpersona tika pārcelta (atkarībā no piemērotā pārcelšanas
pamatojuma); 5) noteikt, kāda minimālā izglītība norādāma amata aprakstā, kas
ņemama vērā, nosakot konkrēto nepieciešamo izglītību amata aprakstā; 6) noteikt, ka ar amatpersonas izglītības ieguvi Iekšlietu
ministrijas sistēmas izglītības iestādēs saistītos izdevumus finansē no
valsts budžeta līdzekļiem; 7) precizēt nosacījumus kārtējās speciālās dienesta pakāpes
piešķiršanai: - sasaistot kārtējās speciālās dienesta pakāpes piešķiršanu ar
izdienu konkrētajā speciālajā dienesta pakāpē; - nosakot, ka kārtējo speciālo dienesta pakāpi iespējams saņemt, ja
amatpersona ieguvusi amata aprakstā noteikto izglītību; 8) noteikt, ka summētais darba laiks nedrīkst pārsniegt normālā
dienas darba laika stundu skaitu attiecīgajā četru mēnešu darba laika
uzskaites periodā, kā arī noteikt summētā darba laika četru mēnešu uzskaites
periodu; 9) noteikt virsstundu darba uzskaites periodu: - ja noteikts normālais darba laiks kalendārais mēnesis; - ja noteikts summētais darba laiks četri kalendārie mēneši; 10) atbilstoši Ministru kabineta koncepcijai diferencēt pabalsta
bērna piedzimšanas gadījumā apmēru atkarībā no nodienētā (nostrādātā) laika
valsts iestādēs: - trīs mēneša amatalgu apmērā, ja amatpersona nepārtraukti
nodienējusi (nostrādājusi) valsts iestādēs mazāk par trim gadiem; - četru mēneša amatalgu apmērā, ja amatpersona nepārtraukti nodienējusi
(nostrādājusi) valsts iestādēs trīs līdz sešus gadus; - sešu mēneša amatalgu apmērā, ja amatpersona nepārtraukti
nodienējusi (nostrādājusi) valsts iestādēs sešus gadus un vairāk; 11) kompensācija par nelaimes gadījumā gūtajiem veselības traucējumiem
noteikt kā pabalsts; 12) kompensāciju amatpersonai, kas dienesta interesēs pārcelta uz
citu administratīvo teritoriju, par jaunās dzīvojamās telpas īri un
komunālajiem pakalpojumiem piešķirt tikai gadījumā, ja pārcelšana bijusi
tikai uz noteiktu laiku; 13) izslēgt likuma 37.panta pirmajā daļā vārdus (izņemot pārcelšanu
uz izglītības iestādi vai no izglītības iestādes sakarā ar izglītības
iegūšanu). Minētais pamatojams ar to, ka likuma 12.pants tiek papildināts ar
jaunu pārcelšanas pamatu pārcelšana uz izglītības iestādi izglītības
iegūšanai. Ņemot vērā minēto, pārcelšanai uz izglītības iestādi tiks
izmantots speciālais pamatojums un tas netiks darīts pārcelšanas dienesta
interesēs ietvaros. 14) amatpersonas pienākumu atvaļināšanas gadījumā Ministru kabineta
noteiktajā apmērā un kārtībā atmaksāt izsniegto formas tērpa priekšmetu
vērtību; 15) noteikt jaunu atvaļināšanas pamatu sakarā ar atskaitīšanu no
studējošo (izglītojamo) skaita Iekšlietu ministrijas sistēmas izglītības
iestādē; 16) precizēt terminoloģiju, atbilstoši Diplomātiskā un konsulārā
dienesta likumam; 17) amatpersonai izdienā neieskaitīt laiku, kad tā bijusi atstādināta
no amata pienākumu izpildes un Kriminālprocesa likumā noteiktajā kārtībā
atzīta par vainīgu tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanā; 18) precizēt drošības līdzekļu veidus, sakarā ar kuriem amatpersona
atstādināma no amata pienākumu izpildes; 19) noteikt, ka amatpersona, kura mācās Iekšlietu ministrijas
sistēmas izglītības iestādē, nesaņem normatīvajos aktos paredzēto studējošo (izglītojamo)
stipendiju; 20) noteikt gadījumus, kad amatpersona nesaņem uzturdevas
kompensāciju: - laikā, kad amatpersona atstādināta no amata pienākumu izpildes un
tai kā drošības līdzeklis piemērots apcietinājums; - atvaļinājuma bez darba samaksas saglabāšanas laikā; - atvaļinājuma bērna tēvam laikā; - bērna kopšanas atvaļinājuma laikā; 21) noteikt, ka par izdevumiem, kas saistīti ar amatpersonas
uzturēšanos ārvalstī (attiecībā uz amatpersonām, kuras savus dienesta
pienākumus veic ārvalstīs), uzskatāmi: - veselības apdrošināšanas un apdrošināšanas pret nelaimes gadījumiem
saistītie izdevumi; - izdevumi, kas saistīti ar dzīvojamās telpas īri un komunālajiem
pakalpojumiem; 22) noteikt, ka atvaļināšanas gadījumā no amatpersonas neietur
izmaksāto vidējo izpeļņu par neatstrādātajām ikgadējā atvaļinājuma dienām
šādos gadījumos atvaļināšanas gadījumos: - sakarā ar noteiktajām prasībām neatbilstošu veselības stāvokli; - sakarā ar iestādes vai amatpersonas amata likvidāciju vai
amatpersonu skaita samazināšanu; - sasniedzot likumā noteikto vecumu; - sakarā ar amatpersonas nāvi. |
|||||||||||||
3. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi
un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts skar ierobežotu personu loku Iekšlietu ministrijas
sistēmas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonas ar speciālajām dienesta
pakāpēm. Sociālo garantiju veidi ar likumprojektu netiek mainīti (izņemot
viena kompensācija pārveidota par pabalstu), tomēr mainīts apjoms. Sociālo
garantiju apjoma izmaiņas būtiski neietekmēs amatpersonu ar speciālajām
dienesta pakāpēm sociālo drošību. Likumprojekts neskar sieviešu un vīriešu vienādo tiesību un iespēju
ievērošanu. |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
|
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojektā noteikto normu ieviešana tiks nodrošināta Iekšlietu
ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
|||||||||||||
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
trīs mēnešu laikā pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā tiks
izstrādāti Ministru kabineta noteikumi: 1) par amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mācību izdevumu un
šo izdevumu atmaksāšanas kārtību; 2) par pabalstiem un kompensācijām amatpersonām ar speciālajām
dienesta pakāpēm; 3) par grozījumiem Ministru kabineta 2006.gada 24.oktobra noteikumos
Nr.873 Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amata aprakstu
izstrādāšanas kārtība; 4) par grozījumiem Ministru kabineta 2006.gada 26.septembra noteikumi
Nr.803 Noteikumi par pabalsta un kompensācijas apmēru Iekšlietu ministrijas
sistēmas iestāžu amatpersonām ar speciālo dienesta pakāpi, kuras ārvalstī
apsargā Latvijas Republikas vēstniecību vai pārstāvniecību, kā arī kārtību,
kādā sedz ar minēto amatpersonu uzturēšanos ārvalstī saistītos izdevumus; 5) par amatpersonas formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu,
speciālā apģērba, individuālo aizsardzības līdzekļu, ekipējuma un inventāra
veidiem, un to izsniegšanas normām; 6) par kārtību, kādā amatpersona, kuru atvaļina no dienesta atmaksā
izsniegtā formas tērpa priekšmetu vērtību, un šo apmēru. |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
|
|||||||||||||
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Veiktas konsultācijas ar Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku
arodbiedrību LAKRS un Latvijas Apvienotajai Policistu arodbiedrību. |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Ņemts vērā Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrības LAKRS
un Latvijas Apvienotās Policistu arodbiedrības priekšlikums par ikgadējā
atvaļinājuma ilguma saglabāšanu pašreizējā apmērā, to nesamazinot. Nav ņemti vērā priekšlikumi par likuma papildināšanu ar jautājumiem,
kas skar amatpersonu pārstāvību, speciālo dienesta pakāpju sistēmu un bērna
piedzimšanas pabalsta apmēru. |
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav veiktas. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Līdz ar likumprojekta pieņemšanu jaunas valsts institūcijas netiks
radītas, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta ar publikācijām
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un izdevumā "Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs", kā arī ar ievietošanu
Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un portālā www.likumi.lv |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||
Iekšlietu ministrs M.Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktora pienākumu izpildītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
I.Šnepsta |
T.Stragova |
G.Kurme |
|
|
|
|
06.02.2008. 11:20
2911
Kurme
7219310, Gunta.Kurme