Rīgā

LATVIJAS  REPUBLIKAS  MINISTRU  KABINETS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

10.04.2008.                Nr.90/TA-777

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību"". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Golubevs 67027369, Konstantins.Golubevs@zm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 4 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 8.aprīļa sēdes protokola Nr.22  21.§ izraksts uz 1 lp.

4. Diskete.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību"

 

Izdarīt likumā "Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 12.nr.; 1998, 15.nr.; 2000, 10.nr.; 2003, 15.nr.; 2006, 12.nr.; 2007, 12., 21.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt 44.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

 

"(3) Pārtikas un veterinārais dienests uzrauga un kontrolē veterinārmedicīniskās aprūpes uzņēmumus un personas, kuras nodarbojas ar veterinārmedicīnisko praksi (praktizējošie veterinārārsti un veterinār­medicīniskās aprūpes komersanti, veterinārās aptiekas, to skaitā slēgta tipa jeb veterinārmedicīniskās aprūpes komersantu aptiekas) un veic darbības ar II un III sarakstā iekļautajām vielām un zālēm."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zemkopības ministrs

M.Roze


Likumprojekta “Grozījumi likumā „Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību””

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Likumā „Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību” 37.panta 5.punktā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka II un III sarakstā iekļauto zāļu saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību praktizējošiem veterinārārstiem un veterinārmedicīniskās aprūpes komersantiem.

Pašreizēja situācija ir tāda, ka personas, kas veic darbības ar veterinārajām zālēm, tai skaitā narkotiskajām un psihotropajām zālēm, šīs zālēs izplata, uzskaita un uzglabā atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 19.jūlija noteikumu Nr.407 „Veterināro zāļu marķēšanas, izplatīšanas un kontroles noteikumi” un Ministru kabineta 2004.gada 6.aprīļa noteikumu Nr.244 „Kārtība, kādā veterinārmedicīniskās aprūpes uzņēmumi un personas, kas nodarbojas ar veterinārmedicīnisko praksi, iegādājas, uzglabā un izlieto zāles” prasībām. Šo personu uzraudzību pēc iepriekšminēto noteikumu prasībām atbilstoši kompetencei veic Veselības inspekcija un Pārtikas un veterinārais dienests.

Likuma 44.pantā noteikts, ka Veselības inspekcija uzrauga un kontrolē fiziskās un juridiskās personas, kuras veic darbības ar II un III sarakstā iekļautajām vielām un zālēm.

Atbilstoši Ministru kabineta 2005.gada 14.oktobra rīkojumam Nr.672 „Par funkciju optimizāciju un finanšu resursu pārdali starp Veselības ministriju un Zemkopības ministriju” praktizējošo veterinārārstu un veterinārmedicīniskās aprūpes komersantu darbības uzraudzību veic Pārtikas un veterinārais dienests.

Līdz ar to nepieciešams noteikt Pārtikas un veterinārā dienesta kompetenci II un III sarakstā iekļauto zāļu aprites uzraudzībā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Zemkopības ministrija ir izstrādājusi grozījumus likumā „Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību”, lai noteiktu, ka Pārtikas un veterinārais dienests veic to praktizējošo veterinārārstu un veterinārmedicīniskās aprūpes komersantu uzraudzību, kuri veic darbības ar II un III sarakstā iekļautajām vielām un zālēm.

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz komercdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Veterinārfarmaceitisko komersantu darbība netiks ierobežota.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts pozitīvi ietekmēs veterinārās aprūpes komersantus un praktizējošos veterinārārstus, kuriem prakses veikšanai ir nepieciešamas II un III sarakstā iekļautās vielas un zāles.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Ministru kabinetam līdz 2008.gada 30.decembrim ir jāizdod noteikumi, kuri nosaka kārtību, kādā veterinārmedicīnas aprūpes komersanti un praktizējoši veterinārārsti iegādājas, uzglabā un izlieto zāles.

Projektā tiks reglamentēta kārtība:

1) kādā personas, kas nodarbojas ar veterinārmedicīnisko praksi, iegādājas, uzglabā un izlieto narkotiskas un psihotropas vielas un zāles;

2) kādā šīs personas veic narkotisko un psihotropo vielu un zāļu uzskaiti un sniedz atskaites Pārtikas un veterinārajam dienestam par izlietotajām zālēm;

3) kādā Pārtikas un veterinārais dienests kontrolē šīs personas.

2. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

30.03.1961. ANO konvencija par narkotiskām vielām, 21.02. 1971.gada ANO konvencija par psihotropām vielām, 20.12.1988. ANO konvencija pret narkotiku un psihotropo vielu nelegālu apgrozījumu.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

Likumprojekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Ar Latvijas Veterinārārstu biedrību un Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs)

Projektu atbalsta bez priekšlikumiem un iebildumiem

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav notikuši.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas institūcijas netiek veidotas. Izpildi nodrošinās Pārtikas un veterinārais dienests.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā likumprojekts tiks publicēts periodiskajā izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

 

 

Zemkopības ministrs                                                                 M.Roze

 

 

 

 

 

 

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

D.Lucaua

 

 

S.Grigaļūna

 

 

I.Smilga

 

 

K.Golubevs

 

 

 

 

03.03.2008. 11:56

948

K.Golubevs

67027369, Konstantins.Golubevs@zm.gov.lv