Rīgā
10.04.2008. Nr.90/TA-777
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību"". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Golubevs 67027369, Konstantins.Golubevs@zm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 4
lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 8.aprīļa sēdes
protokola Nr.22 21.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums likumā "Par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību"
Izdarīt likumā "Par
narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību"
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 12.nr.; 1998,
15.nr.; 2000, 10.nr.; 2003, 15.nr.; 2006, 12.nr.; 2007, 12., 21.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 44.pantu ar
trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Pārtikas
un veterinārais dienests uzrauga un kontrolē veterinārmedicīniskās aprūpes
uzņēmumus un personas, kuras nodarbojas ar veterinārmedicīnisko praksi
(praktizējošie veterinārārsti un veterinārmedicīniskās aprūpes komersanti,
veterinārās aptiekas, to skaitā slēgta tipa jeb veterinārmedicīniskās aprūpes
komersantu aptiekas) un veic darbības ar II un III sarakstā iekļautajām vielām
un zālēm."
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījumi likumā Par narkotisko un
psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumā Par narkotisko un
psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību 37.panta 5.punktā
noteikts, ka Ministru kabinets nosaka II un III sarakstā iekļauto zāļu
saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas, uzskaites
un iznīcināšanas kārtību praktizējošiem veterinārārstiem un
veterinārmedicīniskās aprūpes komersantiem. Pašreizēja situācija ir tāda, ka
personas, kas veic darbības ar veterinārajām zālēm, tai skaitā narkotiskajām
un psihotropajām zālēm, šīs zālēs izplata, uzskaita un uzglabā atbilstoši
Ministru kabineta 2007.gada 19.jūlija noteikumu Nr.407 Veterināro zāļu
marķēšanas, izplatīšanas un kontroles noteikumi un Ministru kabineta
2004.gada 6.aprīļa noteikumu Nr.244 Kārtība, kādā veterinārmedicīniskās
aprūpes uzņēmumi un personas, kas nodarbojas ar veterinārmedicīnisko praksi,
iegādājas, uzglabā un izlieto zāles prasībām. Šo personu uzraudzību pēc
iepriekšminēto noteikumu prasībām atbilstoši kompetencei veic Veselības
inspekcija un Pārtikas un veterinārais dienests. Likuma 44.pantā noteikts, ka
Veselības inspekcija uzrauga un kontrolē fiziskās un juridiskās personas,
kuras veic darbības ar II un III sarakstā iekļautajām vielām un zālēm. Atbilstoši Ministru kabineta
2005.gada 14.oktobra rīkojumam Nr.672 Par funkciju optimizāciju un finanšu
resursu pārdali starp Veselības ministriju un Zemkopības ministriju
praktizējošo veterinārārstu un veterinārmedicīniskās aprūpes komersantu
darbības uzraudzību veic Pārtikas un veterinārais dienests. Līdz ar to nepieciešams noteikt
Pārtikas un veterinārā dienesta kompetenci II un III sarakstā iekļauto zāļu
aprites uzraudzībā. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Zemkopības ministrija ir izstrādājusi grozījumus likumā Par
narkotisko un psihotropo vielu un zāļu likumīgās aprites kārtību, lai
noteiktu, ka Pārtikas un veterinārais dienests veic to praktizējošo veterinārārstu
un veterinārmedicīniskās aprūpes komersantu uzraudzību, kuri veic darbības ar
II un III sarakstā iekļautajām vielām un zālēm. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar.
|
|||||||||||
2. Ietekme uz komercdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Veterinārfarmaceitisko komersantu darbība
netiks ierobežota. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts pozitīvi ietekmēs veterinārās aprūpes komersantus un
praktizējošos veterinārārstus, kuriem prakses veikšanai ir nepieciešamas II
un III sarakstā iekļautās vielas un zāles. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Ministru kabinetam līdz 2008.gada 30.decembrim ir jāizdod
noteikumi, kuri nosaka kārtību, kādā veterinārmedicīnas aprūpes komersanti un
praktizējoši veterinārārsti iegādājas, uzglabā un izlieto zāles.
Projektā tiks reglamentēta kārtība: 1) kādā personas, kas nodarbojas ar
veterinārmedicīnisko praksi, iegādājas, uzglabā un izlieto narkotiskas un
psihotropas vielas un zāles; 2) kādā šīs personas veic narkotisko un
psihotropo vielu un zāļu uzskaiti un sniedz atskaites Pārtikas un
veterinārajam dienestam par izlietotajām zālēm; 3) kādā Pārtikas un veterinārais dienests
kontrolē šīs personas. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
30.03.1961. ANO konvencija par narkotiskām vielām, 21.02. 1971.gada
ANO konvencija par psihotropām vielām, 20.12.1988. ANO konvencija pret
narkotiku un psihotropo vielu nelegālu apgrozījumu. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Ar Latvijas Veterinārārstu biedrību un Lauksaimnieku
organizāciju sadarbības padomi. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs) |
Projektu atbalsta bez priekšlikumiem un iebildumiem |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav notikuši. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas
|
Jaunas institūcijas netiek
veidotas. Izpildi nodrošinās Pārtikas un veterinārais dienests.
|
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Pēc likumprojekta pieņemšanas
Saeimā likumprojekts tiks publicēts periodiskajā izdevumā Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs.
|
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo
|
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
D.Lucaua |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
K.Golubevs |
03.03.2008. 11:56
948
K.Golubevs
67027369, Konstantins.Golubevs@zm.gov.lv