4.06.2008.
9/8-
Saeimas
Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi Dzelzceļa likumā
(Nr.669/Lp9) .
Pielikumā: apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis Blumbergs
Iesniedz
Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts
trešajam lasījumam
Grozījumi Dzelzceļa likumā
( Reģ. nr. 669/Lp9 )
Spēkā esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (1) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
Dzelzceļa likums |
Grozījumi Dzelzceļa likumā |
|
|
|
Grozījumi
Dzelzceļa likumā |
|
Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10.,
23.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 21.nr.; 2006, 1.nr.; 2007, 13., 15.nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Dzelzceļa likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 1999, 5., 23.nr.; 2001, 1.nr.; 2003, 6., 10.,
23.nr.; 2004, 8.nr.; 2005, 21.nr.; 2006, 1.nr.; 2007, 13., 15.nr.) šādus
grozījumus: |
24.pants. Valsts vai
pašvaldības dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma slēgšanas kārtība (1) Valsts vai pašvaldības dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumi
slēdzami atbilstoši šā likuma, likuma Par iepirkumu valsts vai pašvaldību
vajadzībām un citu normatīvo aktu noteikumiem. Kārtību, kādā organizējami un
koordinējami valsts vai pašvaldības dzelzceļa pasažieru pārvadājumu
pasūtījumi, nosaka Ministru kabinets. |
1. 24.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Valsts vai pašvaldības dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumi
slēdzami atbilstoši šā likuma un citos normatīvajos aktos noteiktajām
prasībām. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
1. 24.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Valsts vai pašvaldības dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgumi
slēdzami atbilstoši šā likuma un citu normatīvo aktu prasībām.; |
(2) Valsts un pašvaldības (turpmāk arī - pasūtītājs) ir tiesīgas
sabiedrības interesēs pieprasīt, lai pārvadātājs, izpildot dzelzceļa
pārvadājumu pasūtījumu, nodrošina: |
|
|
|
|
|
1) dzelzceļa pārvadājumu pakalpojumu atbilstību pasūtītāja
noteiktajiem kritērijiem attiecībā uz ātrumu, regularitāti, biežumu, apjomu
un citiem rādītājiem; |
|
|
|
|
|
2) pazeminātu braukšanas maksu (dzelzceļa tarifu) un īpašus
nosacījumus attiecībā uz atsevišķām pasažieru kategorijām vai attiecībā uz
atsevišķiem dzelzceļa maršrutiem, reģioniem; |
izslēgt otrās daļas 2.punktu; |
|
|
|
izslēgt otrās daļas 2.punktu; |
3) pakalpojumu pielāgošanu reālajam tirgus pieprasījumam un citiem
faktoriem. |
|
|
|
|
|
(3) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījumus pārvadātājs izpilda uz līguma
pamata. |
|
|
|
|
|
(4) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtītājs valsts vārdā var būt
Autotransporta direkcija un ieinteresētās ministrijas, pašvaldības vārdā -
attiecīgā pašvaldība vai vairākas pašvaldības kopīgi. |
izslēgt ceturto un septīto daļu. |
|
|
|
izslēgt ceturto un septīto daļu. |
(5) Dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līguma projektu sagatavo
pasūtītājs, saskaņojot to ar pārvadātāju, ieinteresētajām ministrijām un
institūcijām vai attiecīgo pašvaldību. |
|
|
|
|
|
(6) Dzelzceļa kravu pārvadājumu pasūtījuma līguma projekts
iesniedzams saskaņošanai Valsts dzelzceļa administrācijā. |
|
|
|
|
|
(7) Kārtību, kādā saskaņojami un slēdzami dzelzceļa pasažieru
pārvadājumu pasūtījumu līgumi, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
(8) (Izslēgta ar 04.03.2004. likumu). |
|
|
|
|
|
(9) Ja tiek noslēgts dzelzceļa pārvadājumu pasūtījuma līgums, pārvadātājs
atver atsevišķu norēķinu kontu maksājumiem par dzelzceļa pārvadājumu
pasūtījuma izpildi un šos naudas līdzekļus grāmatvedības dokumentos uzrāda
atsevišķi. Pārvadātājs nav tiesīgs naudas līdzekļus, kas samaksāti par
dzelzceļa pārvadājumu pasūtījumu, izmantot citiem transporta pakalpojumiem,
kurus tas sniedz, vai citiem komercdarbības veidiem, kurus tas veic. |
|
|
|
|
|
(10) Noslēgtos dzelzceļa kravu pārvadājumu pasūtījuma līgumus
reģistrē un to izpildi kontrolē Valsts dzelzceļa administrācija. |
|
|
|
|
|
(11) (Izslēgta ar 14.06.2007. likumu. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 06.02.2003. likumu,
04.03.2004. likumu un 24.11.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
33.1
pants. Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs (1) Smagas dzelzceļa avārijas gadījumā izmeklēšanas darbības
organizē, veic un kontrolē Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojs - Satiksmes ministrijas pārraudzībā esoša tiešās valsts
pārvaldes iestāde. |
|
|
|
|
|
(2) Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs
organizatoriski, juridiski un savu lēmumu pieņemšanā ir neatkarīgs no
dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja, pārvadātāja un dzelzceļa tehniskās
ekspluatācijas kontroles un uzraudzības institūcijas, kā arī no institūcijas,
kas atbild par dzelzceļa infrastruktūras maksas noteikšanu un iekasēšanu,
dzelzceļa infrastruktūras jaudas iedalīšanu vai valsts pārvaldes realizēšanu
dzelzceļa transporta jomā, un no personām, kuru intereses var būt pretrunā ar
Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja uzdevumiem. |
|
|
|
|
|
(3) Veicot dzelzceļa avāriju izmeklēšanu, Transporta nelaimes
gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja izmeklētājiem ir tiesības: |
|
|
|
|
|
1) brīvi piekļūt dzelzceļa avārijas vietai, avārijā iesaistītajam
ritošajam sastāvam, attiecīgajai dzelzceļa infrastruktūrai, kustības vadības
un signalizācijas iekārtām; |
|
|
|
|
|
2) nekavējoties uzsākt tiešo pierādījumu, ritošā sastāva vraku un
atlūzu, dzelzceļa infrastruktūras iekārtu vai to komponentu savākšanu pārbaudei
vai analīzēm; |
|
|
|
|
|
3) piekļūt ritošā sastāva datu reģistrēšanas ierīču, balss sakaru
ierakstīšanas ierīču, signalizācijas un kustības vadības sistēmas darbības
reģistrācijas iekārtu saturam un to izmantot; |
|
|
|
|
|
4) iepazīties ar upuru mirstīgo atlieku un cietušo apskates
rezultātiem; |
|
|
|
|
|
5) iepazīties ar dzelzceļa avārijā iesaistīto dzelzceļa speciālistu,
citu avārijā iesaistīto personu, kā arī liecinieku nopratināšanas un aptaujas
rezultātiem un liecībām; |
|
|
|
|
|
6) iztaujāt avārijā iesaistītos dzelzceļa speciālistus, citas avārijā
iesaistītās personas, kā arī lieciniekus; |
|
|
|
|
|
7) piekļūt Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas, dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītāja un avārijā iesaistītā pārvadātāja informācijai
un dokumentācijai; |
|
|
|
|
|
8) noteikt, kad ritošo sastāvu, tā detaļas vai atlūzas, vrakus, kravu
un citus pierādījumus var aizvākt no notikuma vietas, kā arī iznīcināt
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; |
|
|
|
|
|
9) savas kompetences ietvaros veikt citos normatīvajos aktos
noteiktās darbības. (2007.gada 24.maija likuma redakcijā /par
spēkā stāšanos sk. Pārejas noteikumu 22.punktu/) |
33.1 pantā: izteikt trešās daļas 9.punktu šādā redakcijā: 9) pieaicināt policijas darbiniekus, lai dzelzceļa satiksmes
negadījumā iesaistītajiem dzelzceļa speciālistiem veiktu alkoholisko,
narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes
konstatēšanu vai nogādātu šīs personas ārstniecības iestādē minēto vielu
ietekmes noteikšanai.; |
|
Juridiskais
birojs Izteikt 33.1 panta trešās daļas 9.punktu šādā redakcijā: 9) pieaicināt policijas darbiniekus, lai dzelzceļa satiksmes
negadījumā iesaistītajiem dzelzceļa speciālistiem veiktu alkohola,
narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmes konstatēšanu vai nogādātu
šīs personas ārstniecības iestādē minēto vielu ietekmes noteikšanai. |
Atbalstīts |
2. 33.1 pantā: izteikt trešās daļas 9.punktu šādā redakcijā: 9) pieaicināt policijas darbiniekus, lai dzelzceļa satiksmes
negadījumā iesaistītajiem dzelzceļa speciālistiem veiktu alkohola,
narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu ietekmes konstatēšanu vai nogādātu
šīs personas ārstniecības iestādē minēto vielu ietekmes noteikšanai.; |
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja
izmeklētājiem savas kompetences ietvaros ir tiesības veikt arī citos
normatīvajos aktos noteiktās darbības. |
|
|
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja
izmeklētājiem savas kompetences ietvaros ir tiesības veikt arī citos
normatīvajos aktos noteiktās darbības. |