Rīgā
27.03.2008. Nr.90/TA-363
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Krastiņš 67028280, aigars.krastins@sam.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 13 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 25.marta sēdes
protokola Nr.19 33.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā
Izdarīt Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003,
23.nr.; 2004, 23.nr.; 2005, 24.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 12.nr.) šādus
grozījumus:
1. Papildināt 5.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Ministru kabinets nosaka atbilstības
sertifikātu izsniegšanas un anulēšanas kārtību jūrnieku profesionālās
sagatavošanas programmās."
2. 6.pantā:
papildināt pirmo daļu ar 28.apakšpunktu šādā redakcijā:
"28) izsniedz uzņēmuma atbilstības
apliecību (sertifikātu) komersantiem, kas veic kuģu būvi, projektēšanu, modernizāciju
vai remontu.";
izteikt otrās
daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Ministru
kabinets nosaka Latvijas Jūras administrācijas valsts pārvaldes uzdevumu
ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi un tā piemērošanas kārtību, kā arī
to personu loku, kuras ir atbrīvojamas no samaksas par Latvijas Jūras
administrācijas valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegtajiem maksas
pakalpojumiem.";
izslēgt trešajā daļā vārdus "Avāriju izmeklēšanas nodaļas";
papildināt pantu ar 3.1 daļu šādā redakcijā:
"(31) Šā panta pirmajā daļā minēto funkciju īstenošanai
pieņemtos Latvijas Jūras administrācijas lēmumus var apstrīdēt un pārsūdzēt
šādā kārtībā:
1) Latvijas Jūras administrācijas lēmumus, ko sākotnēji pieņem Latvijas
Jūras administrācijas struktūrvienības, Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Latvijas
Jūras administrācijas direktoram. Latvijas Jūras administrācijas direktora
lēmumu var pārsūdzēt tiesā;
2) Latvijas Jūras administrācijas lēmumus, ko sākotnēji pieņem Latvijas
Jūras administrācijas direktors, Administratīvā procesa likumā noteiktajā
kārtībā var apstrīdēt Satiksmes ministrijā. Satiksmes ministrijas lēmumus var
pārsūdzēt tiesā."
3. 11.pantā:
izteikt pirmās daļas
9.apakšpunktu šādā redakcijā:
"9) 2005.gada Pasaules
Veselības organizācijas Starptautiskie veselības aizsardzības noteikumi;";
papildināt 11.panta pirmo
daļu ar 10.apakšpunktu šādā redakcijā:
"10) 2001.gada
Starptautiskā konvencija par kuģu kaitīgo pretapaugšanas sistēmu kontroli."
4. Izslēgt 40.panta pirmo daļu.
5. Aizstāt pārejas
noteikumu 14.punktā vārdus "Latvijas Jūras administrācija" ar vārdiem
"Latvijas Jūras administrācijas Avāriju izmeklēšanas nodaļa".
 
;
Satiksmes ministra vietā
bērnu un ģimenes lietu ministrs
A.Baštiks
Likumprojekta
"Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Izstrādājot jūrniecības nozares
normatīvos aktus, ir konstatētas atsevišķas Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likuma normas, kurās ir nepieciešams veikt labojumus. 1. Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likuma 5.panta 7.punkts nosaka, ka Satiksmes
ministrija izsniedz atbilstības sertifikātu jūrnieku profesionālās sagatavošanas
programmām. Taču Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā nav dots
deleģējums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā notiek šo atbilstības
sertifikātu izsniegšana un anulēšana. Pašlaik minimāls regulējums attiecībā
uz šiem atbilstības sertifikātiem ir iekļauts Ministru kabineta 2005.gada
15.novembra noteikumos Nr.856 Noteikumi par jūrnieku profesionālās
izglītības programmu atbilstības un jūrnieku profesionālās izglītības
īstenošanas uzraudzības kārtību un kritērijiem (9., 10., 21. punkts), taču
šis regulējums ir nepilnīgs. Ņemot vērā iepriekš minēto, ir
nepieciešams noteikt detalizētāku kārtību, kādā Satiksmes ministrija izsniedz
un anulē atbilstības sertifikātu jūrnieku profesionālās sagatavošanas
programmām, bet, lai to izdarītu, nepieciešams atbilstošs deleģējums Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likumā. 2. Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta pirmās daļas
1.apakšpunkts nosaka, ka Latvijas Jūras administrācija uzrauga Kuģu reģistrā
iekļauto kuģu atbilstību drošības prasībām, atzīst kuģu būves un
modernizācijas tehniskos projektus. Uz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības
likuma 11.panta ceturtajā daļā ietvertā deleģējuma pamata ir izstrādāti
Ministru kabineta noteikumi Noteikumi par kuģu drošību, kas nosaka drošības
prasības esošiem un jauniem Latvijas Kuģu reģistrā reģistrētiem
komercdarbībai paredzētiem kuģiem, kā arī prasības kuģa būves, pārbūves,
remonta un modernizācijas darbu veikšanai. Lai nodrošinātu kuģa būves,
pārbūves, remonta un modernizācijas darbu veikšanu atbilstoši noteikumos
noteiktajām drošības prasībām, šos darbus var veikt komersants, kurš saņēmis
Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcijas izsniegtu
atbilstības apliecību (sertifikātu). Līdz ar to nepieciešams papildināt
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta pirmo daļu, paredzot
uzņēmuma atbilstības apliecības (sertifikāta) izsniegšanu komersantam, kas
veic kuģa būvi, projektēšanu, modernizāciju vai remontu. 3. Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta otrā daļa pašreiz nosaka, ka
Ministru kabinets izdod noteikumus par to pakalpojumu cenrāža
apstiprināšanu, kurus Latvijas Jūras administrācija sniedz, pildot tai
deleģētos valsts pārvaldes uzdevumus, kā arī nosaka to personu loku, kuras ir
atbrīvojamas no samaksas par sniegtajiem pakalpojumiem. Uz Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta otrajā
daļā ietvertā deleģējuma pamata izstrādājot Ministru kabineta noteikumu
projektu Noteikumi par valsts akciju sabiedrības Latvijas Jūras administrācija
sniegto maksas pakalpojumu cenrādi, tika konstatēts, ka Ministru kabinetam
nepieciešams noteikt ne tikai pašu cenrādi, bet arī tā piemērošanas kārtību.
Vienlaikus tika konstatēts, ka spēkā esošā deleģējuma formulējums nav korekts
un tādēļ ir precizējams. Deleģējuma formulējums nosaka, ka Ministru kabinets
izdod noteikumus par pakalpojumu cenrāža apstiprināšanu, bet faktiski ir
nepieciešams, lai Ministru kabinets noteiktu pašas pakalpojumu cenas, nevis
to apstiprināšanas kārtību. Ņemot vērā iepriekš minēto, Ministru
kabinets ir devis uzdevumu Satiksmes ministrijai veikt atbilstošus grozījumus
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā (Ministru kabineta 2007.gada
30.oktobra sēdes protokols Nr.61, 17.§, 2.punkts). 4. Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta trešajā daļā ir noteikts, ka
valsts akciju sabiedrība Latvijas Jūras administrācija (turpmāk Latvijas
Jūras administrācija) cita starpā nodrošina arī Avāriju izmeklēšanas nodaļas
darbību. Ar 2007.gada 10.maija grozījumiem
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2007, 12.nr.) no Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likuma tika izslēgta 6.panta pirmās daļas 5.punkta daļa, kas noteica
Latvijas Jūras administrācijai funkciju izmeklēt un analizēt jūras
negadījumus. Tā kā Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta pirmā
daļa vairs nenosaka Latvijas Jūras administrācijai funkciju izmeklēt un
analizēt jūras negadījumus, nepieciešams precizēt arī Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likuma 6.panta trešo daļu, kas nosaka, kādu struktūrvienību darbību
nodrošina Latvijas Jūras administrācija, lai veiktu 6.panta pirmajā daļā
minētās funkcijas nepieciešams izslēgt atsauci uz Avāriju izmeklēšanas
nodaļu. Latvijas Jūras administrācija Avāriju izmeklēšanas nodaļas darbību
turpmāk nodrošinās saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma
Pārejas noteikumu 14.punktu, kas nosaka, ka Transporta nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojs jūras negadījumu izmeklēšanu un analīzi uzsāk
tikai no 2010.gada 1.janvāra, bet līdz tam laikam attiecīgo funkciju kā līdz
šim turpina nodrošināt Latvijas Jūras administrācija. Lai nodrošinātu
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta trešās daļas redakcionālo saskaņotību ar šī likuma
pārejas noteikumu 14.punktu, pārejas noteikumu 14.punktā nepieciešams
noteikt, kura no Latvijas Jūras administrācijas struktūrvienībām nodrošinās
jūras negadījumu izmeklēšanu un analīzi līdz brīdim, kad attiecīgo funkciju
izpildi pārņems Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas
birojs. 5. Saskaņā ar
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 5.panta 5.punktu uzraudzību un
kontroli pār Latvijas Jūras administrācijai nodoto funkciju izpildi īsteno
Satiksmes ministrija. Šīs normas interpretācija ir radījusi dažādus viedokļus
un dažādu praksi attiecībā uz to, kam būtu apstrīdami Latvijas Jūras
administrācijas struktūrvienību pieņemtie administratīvie akti un Latvijas
Jūras administrācijas direktora pieņemtie administratīvie akti. Lai nepārprotami noteiktu Latvijas Jūras
administrācijas pieņemto administratīvo aktu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas
kārtību, Valsts kancelejas Juridiskais departaments vairāku jūrniecības
nozares normatīvo aktu projektu izskatīšanas gaitā ir izteicis priekšlikumu
regulējumu par Latvijas Jūras administrācijas pieņemto administratīvo aktu
apstrīdēšanu un pārsūdzēšanu nostiprināt Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības
likumā. Šo priekšlikumu ir atbalstījis arī
Ministru kabinets un devis uzdevumu Satiksmes ministrijai veikt atbilstošus
grozījumus Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā (Ministru kabineta
2007.gada 13.novembra sēdes protokols Nr.64, 5.§, 2.punkts). 6. Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likuma 11 panta pirmajā daļā ir dots Latvijai
saistošo starptautisko līgumu uzskaitījums, kuru prasības Latvijai ir
jāievēro attiecībā uz kuģu drošību un kuģu drošības uzraudzības kārtību.
Saistībā ar jaunu starptautisko normatīvo aktu pieņemšanu, 11. panta pirmās
daļas 9 apakšpunktā minētos 1969.gada Pasaules Veselības Organizācijas
Starptautiskos medicīniski sanitāros noteikumus nepieciešams aizstāt ar
2005.gada Pasaules Veselības organizācijas Starptautiskajiem veselības
aizsardzības noteikumiem. Bez tam, tā kā ar 2003.gada 22.oktobri Latvijā ir
stājies spēkā likums, ar kuru tika pieņemta un apstiprināta 2001.gada
Starptautiskā konvencija par kuģu kaitīgo pretapaugšanas sistēmu kontroli, ir
nepieciešams papildināt Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 11.panta
pirmo daļu ar atsauci uz minēto konvenciju. 7. Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likuma 40.panta pirmā daļa nosaka, ka tankkuģiem
ar izolētā balasta tankiem Latvijas ostās piemēro ostu maksas atlaides un par
navigācijas pakalpojumiem iekasējamās maksas atlaides atbilstoši
samazinātajai bruto tilpībai. Augstāk minētā norma Jūrlietu pārvaldes
un jūras drošības likumā tika iekļauta, lai piemērotu Padomes 1994.gada
21.novembra Regulu (EK) Nr.2978/94, ar ko īsteno SJO Rezolūciju A.747 (18)
par balasta tilpņu tilpības noteikšanu naftas tankkuģiem ar izolētā balasta
tilpnēm (turpmāk Regula Nr.2978/94) un tādējādi sasniegtu tajā noteikto
mērķi veicināt dubultkorpusa vai līdzvērtīgu konstrukciju ieviešanu
attiecībā uz vienkorpusa naftas tankkuģiem (lai mazinātu draudus jūras
videi). Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes
2002.gada 18.februāra Regulas (EK) Nr.417/2002, ar ko paredz paātrināti
pakāpeniski ieviest prasību par dubultkorpusu vai līdzvērtīgu konstrukciju
attiecībā uz vienkārša korpusa naftas tankkuģiem un atceļ Padomes Regulu (EK)
Nr.2978/94 (turpmāk Regula Nr.417/2002) 12.pantu no 2007.gada 31.decembra
Regula Nr.2978/94 tiek atcelta, jo tās piemērošanai zūd praktiska
nepieciešamība sakarā ar to, ka: 1)
saskaņā ar
Regulas Nr.417/2002 4.panta 1.punkta a) apakšpunktu uz doto brīdi visiem
1.kategorijas naftas tankkuģiem, kas kuģo zem dalībvalsts karoga vai ieiet
dalībvalsts ostās vai piestātnēs atklātā jūrā, kas atrodas kādas dalībvalsts
jurisdikcijā, ir jābūt ar dubultkorpusu līdz ar to ir zudusi nepieciešamība
veicināt videi drošas konstrukcijas 1.kategorijas tankkuģu izmantošanu; 2)
saskaņā ar
Regulas Nr.417/2002 4.panta 1.punkta b) apakšpunktu attiecībā uz vairākiem 2.
un 3. kategorijas vienkorpusa naftas tankkuģiem, kas kuģo zem dalībvalsts
karoga vai ieiet dalībvalsts ostās vai piestātnēs atklātā jūrā, kas atrodas
kādas dalībvalsts jurisdikcijā, uz doto brīdi jau ir jābūt ar dubultkorpusu,
attiecībā uz pārējiem 2. un 3. kategorijas naftas tankkuģiem šis termiņš
tuvojas (visu 2. un 3. kategorijas vienkorpusa naftas tankkuģu ekspluatācija
nedrīkst turpināties pēc to piegādes datuma 2010.gadā, ja vien tas nav
dubultkorpusa vai ar līdzvērtīgu naftas tankkuģu konstrukciju) līdz ar to
ir ievērojami mazinājusies nepieciešamība veicināt videi drošas konstrukcijas
2. un 3. kategorijas tankkuģu izmantošanu, turklāt šīs kategorijas naftas
tankkuģi rada salīdzinoši mazākus draudus videi, nekā 1.kategorijas naftas
tankkuģi, uz ko primāri tika vērsts Regulas Nr.2978/94 regulējums. Ņemot vērā augstāk minēto, atbilstoši ir
precizējams arī Jūrlietu pārvaldes jūras drošības likums, vairs neparedzot
tajā ostu maksas un maksas par navigācijas pakalpojumiem atlaides tankkuģiem
ar izolētā balasta tankiem. |
|||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Normatīvā akta mērķis ir precizēt
atsevišķas Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma normas, lai tādējādi
uzlabotu jūrniecības nozares normatīvo aktu sistēmu. Šīs anotācijas I nodaļas 1.punktā
minētās problēmas paredzēts atrisināt: 1.
Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likumā ietverot deleģējumu Ministru kabinetam
noteikt kārtību, kādā notiek atbilstības sertifikātu izsniegšana un anulēšana
jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmām; 2.
nosakot, ka
Latvijas Jūras administrācija izsniedz uzņēmuma atbilstības apliecību
(sertifikātu) komersantam, kas veic kuģa būvi, projektēšanu, modernizāciju
vai remontu; 3.
nosakot, ka
Ministru kabinets nosaka nevis cenrāža apstiprināšanas kārtību, bet gan pašu
cenrādi, kā arī nosakot, ka Ministru kabinets nosaka ne tikai Latvijas Jūras
administrācijas valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegto maksas pakalpojumu
cenrādi, bet arī tā piemērošanas kārtību; 4.
izslēdzot no
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 6.panta trešās daļas norādi, ka
Latvijas Jūras administrācija nodrošina Avāriju izmeklēšanas nodaļas darbību
un atbilstoši papildinot Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma pārejas
noteikumu 14.punktu; 5.
nosakot
Latvijas Jūras administrācijas pieņemto administratīvo aktu apstrīdēšanas un
pārsūdzēšanas kārtību; 6.
izsakot
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 11.panta pirmās daļas
9.apakšpunktu jaunā redakcijā, atbilstoši starptautiskajam normatīvajam
aktam, kas aizstāj pašreiz likumā norādīto starptautisko normatīvo aktu; 7.
papildinot
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 11.panta pirmo daļu ar atsauci
(10. apakšpunkts) uz 2001.gada Starptautisko konvenciju par kuģu kaitīgo
pretapaugšanas sistēmu kontroli; 8.
atbilstoši
Regulā Nr.417/2002 noteiktajam izslēdzot no Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likuma 40.panta pirmo daļu. |
|||||||||
3. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Attiecībā par
ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, likumprojekts ir vērsts uz starptautiskā
pakalpojumu sektora sakārtošanu, paredzot vienotus noteikumus komersantiem
atbilstības sertifikāta iegūšanai jūrnieku profesionālās sagatavošanas
programmām. |
|||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
|
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||
6. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|
|||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projektā paredzēti
pilnvarojumi Ministru kabinetam noteikt: 1)
kārtību, kādā notiek atbilstības sertifikātu izsniegšana un anulēšana
jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmām pašlaik spēkā esošie
Ministru kabineta 2005.gada 15.novembra noteikumus Nr.856 Noteikumi par
jūrnieku profesionālās izglītības programmu atbilstības un jūrnieku
profesionālās izglītības īstenošanas uzraudzības kārtību un kritērijiem tiks
pārstrādāti un izdoti no jauna, pamatojoties gan uz Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likuma 26.panta pirmo daļu, gan uz jauno 5.panta otro daļu, kā
arī tiks papildināti ar normām, kas attiecas uz atbilstības sertifikātu
izsniegšanu un anulēšanu. Šāds noteikumu projekts ir izstrādāts, un to
paredzēts izsludināt Valsts sekretāru sanāksmē divu mēnešu laikā pēc
normatīvā akta projekta pieņemšanas Saeimā; 2)
noteikt Latvijas Jūras administrācijas valsts pārvaldes uzdevumu
ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi un tā piemērošanas kārtību, kā
arī to personu loku, kuras ir atbrīvojamas no samaksas par Latvijas Jūras
administrācijas valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegtajiem maksas
pakalpojumiem pēc satura atbilstošu regulējumu Ministru kabinets jau ir
noteicis, pieņemot Ministru kabineta 2007.gada 30.oktobra noteikumus
Nr.727 Noteikumi par valsts akciju
sabiedrības Latvijas Jūras administrācija sniegto maksas pakalpojumu
cenrādi. Lai minētos noteikumus precizētu atbilstoši jaunajam deleģējumam,
pēc normatīvā akta projekta pieņemšanas būs nepieciešams izstrādāt grozījumus
šajos noteikumos. Attiecīgos grozījumus paredzēts izstrādāt divu mēnešu laikā
pēc normatīvā akta projekta pieņemšanas Saeimā. |
|
||||||||
2. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
|||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Ar normatīvā
akta projektu paredzēts piemērot Regulas Nr.417/2002 12.pantu, ar kuru tiek
atcelta Regula Nr.2978/94. Pārējās Regulas Nr.417/2002 normas tiek piemērotas
un to izpilde tiek kontrolēta Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma
12.pantā noteiktās kuģu karoga valsts uzraudzības un Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likuma 15.pantā noteiktās ostas valsts kontroles ietvaros.
Regulas
Nr.2978/94 mērķis bija veicināt tādu dubultkorpusa naftas tankkuģu vai
alternatīvas konstrukcijas naftas tankkuģu ieviešanu, kas atbilst 1973.gada
Starptautiskās konvencijas par piesārņošanas novēršanu no kuģiem un tās
1978.gada protokola ar tās grozījumiem I pielikuma 19.noteikuma prasībām. Lai
sasniegtu šo mērķi, Regula Nr.2978/94 paredzēja tankkuģiem ar izolētā balasta
tankiem piemērot ostu maksas un maksas par navigācijas pakalpojumiem
atlaides. Lai ieviestu Regulu Nr.2978/94, atbilstošu atlaižu piemērošana tika
noteikta arī Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā.
Regulas Nr.417/2002 preambulā tiek
konstatēts, ka Regulas Nr.2978/94 mērķis lielā mērā ir sasniegts tādēļ nav
pamata saglabāt atšķirīgu tarifikācijas sistēmu un Regula Nr.2978/94 būtu
atceļama. Saskaņā ar Regulas Nr.417/2002 12.pantu
Regula Nr.2978/94 un attiecīgi arī atšķirīgā tarifikācijas sistēma tankkuģiem
ar izolētā balasta tankiem no 2007.gada 31.decembra tiek atcelta. Līdz ar to
nepieciešams atcelt arī atbilstošās normas Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likumā. Ar normatīvā akta projektu paredzēts to izdarīt. |
|
||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Apvienoto Nāciju Organizācijas
specializētā aģentūra Starptautiskā Jūrniecības organizācija (turpmāk SJO)
ar Rezolūciju A.747(18) par balasta tanku tilpības noteikšanu naftas
tankkuģiem ar izolētā balasta tankiem (turpmāk SJO Rezolūcija A.747(18))
SJO dalībvalstīm iesaka piemērot ostu maksas un maksas par navigācijas
pakalpojumiem atlaides tankkuģiem ar izolētā balasta tankiem (arī Regulas
Nr.2978/94 prasības šajā sakarā tika pieņemta saskaņā ar šo ieteikumu). Uz doto brīdi SJO Rezolūcija A.747(18),
atšķirībā no Regulas Nr.2978/94, netiek atcelta. Ar normatīvā akta projektu paredzēts no
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma izslēgt normas, kas atbilst SJO
Rezolūcijā A.747(18) ietvertajam ieteikumam piemērot ostu maksas un maksas
par navigācijas pakalpojumiem atlaides tankkuģiem ar izolētā balasta tankiem,
jo: 1)
saskaņā ar
Regulā Nr.417/2002 noteikto šis ieteikums tiešām zaudē nozīmi Eiropas
Savienības ietvaros; 2)
attiecīgo
normu neizslēgšana no Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma draud ar
sankcijām no Eiropas Savienības par nepamatotu atlaižu piemērošanu. |
|
||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|
|||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Eiropas Parlamenta
un Padomes 2002.gada 18.februāra Regula (EK) Nr.417/2002, ar ko paredz
paātrināti pakāpeniski ieviest prasību par dubultkorpusu vai līdzvērtīgu
konstrukciju attiecībā uz vienkārša korpusa naftas tankkuģiem un atceļ
Padomes Regulu (EK) Nr.2978/94 (Oficiālais
Vēstnesis L 064 , 07/03/2002 Lpp. 0001 0005) |
|
||||||||
2.tabula |
|
|||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
||||||
4. |
Regula Nr.417/2002
12.pants |
Atbilst |
|
|
||||||
|
|
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|
|||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas |
|
||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav
notikušas |
|
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti |
|
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas |
|
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta
izpildei jaunas valsts institūcijas netiks radītas un esošo institūciju
funkcijas netiks paplašinātas. |
|
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu
Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto
aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis.
Normatīvais akts tiks publicēts arī tiesību aktu portālā www.likumi.lv un
normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
|
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
|
4. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Maršāns
|
L.Priedīte-Kancēviča |
I.Strauta |
A.Krastiņš |
26.02.2008 16:26
2833
A.Logina
67062156
anete.logina@lja.lv