Rīgā
12.03.2008. Nr.90/TA-2435
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Trofimovs 67219420, dmitrijs.trofimovs@iem.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 2 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 9 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 10.marta sēdes
protokola Nr.15 27.§
izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Krimināllikumā
Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.;
2002, 11., 16., 22., 23.nr.; 2003, 10., 15.nr.; 2004, 2., 3., 4., 6., 11., 12.,
13.nr.; 2005, 2., 11., 12., 13., 20., 21.nr.; 2006, 1., 7., 22.nr.; 2007, 3.,
15.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2007, 188., 208.nr.) šādus grozījumus:
1.
Papildināt likumu ar 163.1 pantu šādā redakcijā:
"163.1 pants.
Bordeļa izveidošana, uzturēšana, vadīšana un finansēšana
Par bordeļa (telpas vai vietas, vai tās daļas, kas
tiek izīrēta, iznomāta vai citādā veidā nodota personām prostitūcijai)
izveidošanu, uzturēšanu, vadīšanu vai finansēšanu
soda ar brīvības
atņemšanu uz laiku līdz pieciem gadiem vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas
sodu līdz simt minimālajām mēnešalgām."
2. 164.pantā:
izteikt nosaukumu un pirmās daļas dispozīciju šādā redakcijā:
"164.pants.
Personas iesaistīšana prostitūcijā un piespiešana nodarboties ar prostitūciju
(1) Par personas iesaistīšanu prostitūcijā ";
izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā:
"(2) Par piespiešanu nodarboties ar prostitūciju
vai par personas iesaistīšanu prostitūcijā, ļaunprātīgi izmantojot tās
uzticēšanos vai ar viltu, vai izmantojot personas atkarību no vainīgā, vai tās
bezpalīdzības stāvokli,
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no diviem līdz
sešiem gadiem vai ar naudas sodu līdz simt divdesmit minimālajām mēnešalgām, konfiscējot
mantu vai bez mantas konfiskācijas.
(3) Par šā panta pirmajā un otrajā daļā paredzētajām
darbībām, ja tās izdarītas atkārtoti vai ja tās izdarījusi personu grupa, vai
par nepilngadīgā pamudināšanu vai piespiešanu nodarboties ar prostitūciju, vai
par telpu nodošanu nepilngadīgām personām prostitūcijai
soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no pieciem līdz
astoņiem gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas."
3. 165.pantā:
aizstāt pirmās daļas sankcijā vārdus "līdz
četriem gadiem" ar vārdiem "līdz sešiem gadiem";
izslēgt otrās daļas dispozīcijā vārdus "pēc
iepriekšējas vienošanās".
Iekšlietu
ministra vietā
ārlietu
ministrs
M.Riekstiņš
Likumprojekta Grozījums Krimināllikumā anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Pašreizējā
situācija |
(1) 1990.gada 04.aprīlī Augstākajā Padomē
tika apstiprināta un 1992.gada 13.jūlijā stājās spēkā Apvienoto Nāciju
Organizācijas 1950.gada 21.marta
Konvencija par cilvēku tirdzniecības un prostitūcijas izmantošanas no trešo
personu puses novēršanu (turpmāk Konvencija). Konvencijas 1.pants nosaka, ka Šīs
Konvencijas Puses vienojas sodīt jebkuru personu, kas, lai apmierinātu citu
cilvēku vēlmes: (1) Sameklē, aizvilina vai aizved citu
personu ar mērķi nodarbināt prostitūcijā, pat ja tas noticis ar šīs personas
piekrišanu; (2) Izmanto prostitūcijā citu personu, pat
ar šīs personas piekrišanu. Savukārt Konvencijas 2.pantā noteikts, ka
Šīs Konvencijas Puses arī turpmāk piekrīt sodīt jebkuru personu, kas: (1) Uztur, vada, apzināti finansē vai arī
piedalās tā finansēšanā; (2) Apzināti nomā vai iznomā ēku vai jebkādu
citu vietu, vai kādu tās daļu ar mērķi nodarbināt prostitūcijā citas
personas.. Latvijā kārtību, kādā ierobežojama un
kontrolējama prostitūcija (seksuālo pakalpojumu sniegšana par maksu) nosaka
Ministru kabineta 2001.gada 22.aprīļa noteikumi Nr.210 Prostitūcijas
ierobežošanas noteikumi. Par minēto noteikumu neievērošanu vainīgās personas
saucamas pie atbildības likumā noteiktajā kārtībā. Persona ir saucama pie administratīvās
atbildības saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 174.4pantu
par prostitūcijas ierobežošanas noteikumu pārkāpšanu, uzliekot tai naudas
sodu līdz divsimt piecdesmit latiem. Savukārt par minēto noteikumu atkārtotu
pārkāpšanu persona ir saucama pie kriminālatbildības saskaņā ar
Krimināllikuma (turpmāk KL) 163.pantu, nosakot tai arestu vai piespiedu
darbu, vai uzliekot naudas sodu līdz piecdesmit minimālajām mēnešalgām. Augstāk minētās Konvencijas 1.panta prasības
ir ietvertas KL 164.pantā (Piespiešana nodarboties ar prostitūciju),
165.pantā (Sutenerisms), 165.1pantā (Personas nosūtīšana seksuālai
izmantošanai), 165.2 pantā (Nosūtīšana uz ārvalsti). Šobrīd ir vērojama tendence, ka prostitūtas
pakāpeniski pārceļas, ielas vietā dodot priekšroku dzīvokļiem, kur
individuāli pieņem un apkalpo klientus. Šie dzīvokļi nereti tiek reklamēti
internetā un citos medijos kā vietas, kur tiek sniegti masāžas pakalpojumi.
Pēc Valsts policijas sniegtās informācijas 2002.gadā tika aizturēta persona,
kura bija noorganizējusi 20-30 šāda veida dzīvokļu darbību un kura bija
izvietojusi attiecīgus reklāmas paziņojumus internetā. Pamatojoties uz
Latvijā spēkā esošo regulējumu, šādu personu var sodīt par sutenerismu, kura
gadījumā ir nepieciešams pierādīt materiālā labuma no prostitūcijas gūšanas
faktu. Taču šādu personu nevar saukt pie kriminālatbildības par bordeļa
izveidošanu un uzturēšanu. Turklāt šobrīd suteneri var izveidot un
uzturēt bordeļus pilnīgi legāli, ja vien juridiski materiālu labumu gūst no
telpu īres vai taksometra pakalpojumiem, nevis no prostitūcijas, kas ir
faktiskais peļņas gūšanas avots. Latvijas krimināltiesiskais regulējums
neparedz kriminālatbildību par bordeļa izveidošanu, uzturēšanu, vadīšanu vai
finanšēsanu. Līdz ar to, lai nodrošinātu Konvencijas 2.pantā minēto darbību
kriminalizēšanu un paredzētu kriminālatbildību par augstāk norādītajām
darbībām, ir nepieciešams veikt attiecīgos grozījumus KL. Turklāt minētā regulējuma izstrādes
pienākums ir ietverts ar 2004.gada 4.marta Ministru kabineta rīkojumu Nr.132
(prot.Nr.9, 11.§) apstiprinātajā Valsts programmā cilvēku tirdzniecības
novēršanai 2004. 2008.gadam. (2) Krimināllikuma 164.panta otrā daļa
paredz kriminālatbildību par personas iesaistīšanu prostitūcijā, ļaunprātīgi
izmantojot tās uzticēšanos vai ar viltu, vai izmantojot personas atkarību no
vainīgā vai tās bezpalīdzības stāvokli. Savukārt KL 165.pants paredz
kriminālatbildību par tādas personas izmantošanu iedzīvošanās nolūkā, kura
nodarbojas ar prostitūciju. Līdz ar to šobrīd nav paredzēta
kriminālatbildība par pilngadīgas personas iesaistīšanu prostitūcijā
gadījumā, kad nepastāv vardarbības elements vai nepastāv personas
iedzīvošanās nolūks. Ņemot vērā minēto, ir jāsecina, ka
nodarījumi, kuriem ir noziedzīgs raksturs, nevar tikt kvalificēti pēc spēkā
esošajiem noziedzīgo nodarījumu sastāviem, līdz ar to ir nepieciešams
paredzēt kriminālatbildību par pilngadīgas personas iesaistīšanu
prostitūcijā. Šādu darbību kriminalizācija ir notikusi arī Igaunijā (saskaņā ar
Igaunijas Sodu kodeksa 268.1panta pirmo daļu, persona ir saucama
pie kriminālatbildības par starpniecību prostitūcijā, telpas piedāvāšanu
prostitūcijai vai cita personas nodarbošanās ar prostitūciju veicināšanu) un
Krievijā (saskaņā ar Kriminālkodeksa 240.panta pirmo daļu, persona ir saucama
pie kriminālatbildības par iesaistīšanu prostitūcijā vai piespiešanu turpināt
nodarboties ar prostitūciju). (3) Šobrīd KL 164.panta otrajā daļā un
165.panta pirmajā daļā paredzētais brīvības atņemšanas termiņš nepieļauj
attiecīgo noziedzīgo nodarījumu gadījumos piemērot speciālās izmeklēšanas
darbības, kas būtiski apgrūtina kompetento iestāžu darbu pierādījumu vākšanā
un izmeklēšanā. Jānorāda, ka minētajos pantos iekļauto noziedzīgo nodarījumu
efektīva izmeklēšana Igaunijas Republikā pēc tās kompetento iestāžu sniegtās
informācijas notiek tikai ar operatīvās darbības metožu un pasākumu
palīdzību. Igaunijā pamatā tiek izmantotas operatīvās darbības metodes, kas
nodrošina pierādījumu iegūšanu par personas īstajiem nolūkiem. Līdz ar to, lai nodrošinātu efektīvu cīņu
pret: 1) personas piespiešanu nodarboties ar prostitūciju vai par personas
iesaistīšanu prostitūcijā, ja tas izdarīts atkārtoti vai ja to izdarījusi
personu grupa; 2) personas iesaistīšanu prostitūcijā, ļaunprātīgi izmantojot
tās uzticēšanos vai ar viltu, vai izmantojot personas atkarību no vainīgā vai
tās bezpalīdzības stāvokli; 3) tādas personas izmantošanu iedzīvošanās
nolūkā, kura nodarbojas ar prostitūciju (sutenerisms), ir nepieciešams
paredzēt iespēju piemērot speciālās izmeklēšanas darbības, palielinot
attiecīgas brīvības atņemšanas soda sankcijas, sakarā ar ko minētie
noziedzīgo nodarījumu sastāvi tiks uzskatīti par smago noziegumu sastāviem. Ņemot vērā to, ka atbilstoši Kriminālprocesa
likuma 210.panta trešajai daļai, kas nosaka, ka speciālās izmeklēšanas
darbības drīkst veikt, vienīgi izmeklējot smagus vai sevišķi smagus
noziegumus, Valsts policijai tiks nodrošināta iespēja veikt pilna apjoma
speciālās izmeklēšanas darbības. Taču primārais mērķis, kādēļ tiek palielināts brīvības atņemšanas
termiņš KL 164. panta otrajā daļā un 165. panta pirmajā daļā, ir vainīgo
personu bargāka sodīšana par izdarīto noziedzīgo nodarījumu. Turklāt,
palielinot minēto brīvības atņemšanas termiņu, tiks panākts tas, ka notiesātais
un citas personas pildīs likumus un atturēsies no attiecīgā noziedzīga
nodarījuma izdarīšanas (4) KL 165.panta otrā daļa paredz personas
saukšanu pie kriminālatbildības par tādas personas izmantošanu iedzīvošanās
nolūkā, kura nodarbojas ar prostitūciju, ja to izdarījusi personu grupa pēc
iepriekšējas vienošanās (...). Praksē pierādīt iepriekšējo vienošanos bieži
vien ir neiespējami, jo suteneri, lai apmierinātu klientu pieprasījumu, pēc
vienreizēja rakstura lūgumiem piegādā viens otram personas, kas nodarbojas ar
prostitūciju. Šie gadījumi bieži notiek bez jebkādas iepriekšējas vienošanās,
līdz ar to minētā noziedzīga nodarījuma sastāva gadījumā ir nepieciešams
svītrot vārdus pēc iepriekšējas vienošanās. |
||||||||||
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
KL tiek papildināts ar jaunu 163.1pantu,
nosakot kriminālatbildību par telpas vai vietas, vai tās daļas, kas tiek
izīrēta, iznomāta vai citādā veidā nodota personām prostitūcijai izveidošanu,
uzturēšanu, vadīšanu vai finansēšanu. Minētās telpas vai vietas, vai tās
daļas krimināltiesiskais apzīmējums ir bordelis. Ar šādiem grozījumiem
anotācijas I sadaļas 1.punktā norādītās problēmas tiks atrisinātas pilnīgi. Papildus normatīvā akta
projekts 1) papildina KL 164.pantā ietverto noziedzīga nodarījuma sastāvu, paredzot
kriminālatbildību par pilngadīgas personas iesaistīšanu prostitūcijā; 2)
papildina KL 164.panta otrās daļas dispozīciju ar tādām kvalificējošām
pazīmēm kā atkārtotība un noziedzīga nodarījuma izdarīšana personu grupā;
3) palielina KL 164.panta otrajā daļā un 165.panta pirmajā daļā paredzēto
brīvības atņemšanas termiņu uz laiku līdz sešiem gadiem, tādējādi nodrošinot
iespēju attiecīgo noziedzīgo nodarījumu gadījumos piemērot speciālās
izmeklēšanas darbības; 4) aizstāj KL 165.panta otrajā daļā ietverto
kvalificējošo pazīmi personu grupa pēc iepriekšējas vienošanās ar pazīmi
personu grupa. |
||||||||||
3. Cita informācija |
2006. gada 12. janvārī Valsts sekretāru
sanāksmē (prot. Nr.2 10.§, VSS
Nr.46) augstāk minētais likumprojekts Grozījumi Krimināllikumā, kas paredz
kriminālatbildības noteikšanu saistībā ar bordeļa izveidi, uzturēšanu,
vadīšanu un finansēšanu, tika izsludināts un saskaņots ar Tieslietu
ministriju, Finanšu ministriju, Bērnu un ģimenes lietu ministriju, Ekonomikas
ministriju, Labklājības ministriju, Veselības ministriju, Īpašu uzdevumu
ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariātu, Ģenerālprokuratūru un
Valsts kancelejas Politikas koordinācijas departamentu. 2006. gada 14. martā starpministriju
(starpinstitūciju) saskaņošanas sanāksmē tika panākta vienošanās par
Tieslietu ministrijas, Bērnu un ģimenes lietu ministrijas, Labklājības
ministrijas, Ģenerālprokuratūras un Valsts kancelejas Politikas koordinācijas
departamenta izteiktajiem iebildumiem. Minētās sanāksmes protokolu parakstīja
visi tās dalībnieki. Likumprojekta virzības apturēšanas
rezultātā, 2006. gada 27. jūlijā Valsts sekretāru sanāksmē (prot.Nr.28 29.§)
2006.gada 12.janvāra Valsts sekretāru
sanāksmē Iekšlietu ministrijas izsludinātais likumprojekts Grozījumi
Krimināllikumā (prot. Nr.2 10.§) tika atsaukts un tā kontrole tika izbeigta. |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Izdarot grozījumus Krimināllikumā un tos piemērojot, personas tiks
aizsargātas no iesaistīšanas prostitūcijā un ekspluatēšanas. Tā kā vairākums
prostitūcijā iesaistīto ir sievietes, tiks mazināta arī vardarbība pret
sievietēm. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžeta un pašvaldības budžetiem |
|||||||||||
|
(tūkst.latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1.Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Finansu ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta ietekmi uz valsts budžetu pašreiz nav iespējams
prognozēt, jo tas būs atkarīgs no tiesas spriedumiem krimināllietās, kas
skars bordeļa izveidošanu, uzturēšanu, vadīšanu vai finansēšanu. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz
spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Papildus izstrādātajam normatīvā akta
projektam ir sagatavots Ministru kabineta noteikumu Prostitūcijas
ierobežošanas noteikumi projekts, kas 1) paredz seksuālo pakalpojumu
saņēmēja atbildību par noteikumu neievērošanu; 2) izslēdz iespēju personām
sniegt un saņemt prostitūcijas pakalpojumus klienta īpašumā vai tādā īpašumā,
par kuru klients ir noslēdzis īres līgumu, kā arī citā vietā, uz kuru aicina
klients; 3) aizstāj vārdu prostitūta ar vārdu persona, jo šāds apzīmējums
nepamatoti norāda uz tā saikni tikai ar sieviešu dzimumu. Šāds apstāklis ir
uzskatāms par diskriminējošo; 4) nosaka noteikumos noteikto iestāžu vadītāju
pienākumu nodrošināt, lai šajās iestādēs netiktu piedāvāti, sniegti vai
saņemti seksuālie pakalpojumi, jo praksē bieži šajās vietās, piemēram, masāžas
salonos, tiek piedāvāti, sniegti un saņemti seksuālie pakalpojumi, bet to
vadība, kas organizē to darbu paziņo, ka neko nezin un tā esot klienta un
pakalpojuma sniedzēja brīvprātīga abpusēja vienošanās; 5) paplašina to
kompetento iestāžu loku, kas ir tiesīgas kontrolēt noteikumu izpildi. Papildus minētajam normatīvā akta projektam
vienlaikus ir izstrādāts likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā (turpmāk LAPK). LAPK 174.4 panta soda sankcija
tiek izteikta jaunā redakcijā, nosakot naudas sodu fiziskajām personām no
divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no
piecsimt līdz tūkstoš latiem. Papildus tiek paplašināts to institūciju
loks, kas ir tiesīgas kontrolēt Prostitūcijas ierobežošanas noteikumu izpildi,
proti, LAPK 214.1 pants, kas nosaka pašvaldības policijas
kompetenci, tiek papildināts ar minēto noteikumu izpildes kontroli. Minētie normatīvo aktu projekti Valsts sekretāru sanāksmē tiks
izsludināti vienlaikus. |
||||||||||
V. Kādam Latvijas starptautiskajām
saistībām
atbilst
normatīvais akts |
|||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Latvijas Republikas saistībās pret Apvienoto Nāciju Organizācijas 1950.gada 21.marta Konvencijas par cilvēku
tirdzniecības un prostitūcijas izmantošanas no trešo personu puses novēršanu
prasībām tiks izpildītas pilnībā. |
||||||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības Pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
|
|
|
|
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, Sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|||||||||||
1.Ar kurām
nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
2007.gada 18.jūnijā Iekšlietu ministrijā notika
sanāksmē, kurā piedalījās pārstāvji no Tieslietu ministrijas, Rīgas Domes,
Valsts policijas, pašvaldības policijas, Starptautiskās migrācijas
organizācijas, sabiedriskās organizācijas Resursu centrs sievietēm Marta. |
||||||||||
2. Kādi ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Anotācijas VI sadaļas 1.punktā minētajā sanāksmē tika panākta
konceptuāla vienošanās par normatīvā akta projekta saturu un tā virzību
vispārīgajā kārtībā. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
2007.gada 20.jūnijā notika iekšlietu ministra preses konference, kurā
tika sniegta informācija par izstrādāto normatīvā akta projektu, kā arī
citiem normatīvo aktu projektiem, kas vērsti uz prostitūcijas kontroles
stingrāku ierobežojumu noteikšanu (informāciju var apskatīt pēc adreses:
http://www.delfi.lv/news/national/politics/article.php?id=18249169). |
||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Anotācijas VI sadaļas 1.punktā minētajā sanāksmē, kurā tika panākta
konceptuālā vienošanās par normatīvā akta projektu, piedalījās arī
Starptautiskās migrācijas organizācijas pārstāve. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldības puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas
|
Jaunas institūcijas netiks radītas, kā arī netiks paplašinātas esošo
institūciju funkcijas. Likumprojektā ietvertā noziedzīga nodarījuma izmeklēšanu veiks Valsts
policija. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta projekts pēc izsludināšanas tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
||||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Kriminālprocesa likuma
noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Iekšlietu ministrs M.Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A.Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
D.Trofimovs |
|
|
|
|
18.01.2008 11:45
2120
D.Trofimovs 7219420