Rīgā
06.03.2008. Nr.90/TA-3054
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā". Likumprojektu izstrādāja Satiksmes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Krastiņš 67028280, aigars.krastins@sam.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 11 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 20 lp.
3.
Ministru kabineta 2008.gada 19.februāra sēdes protokola Nr.11 6.§
izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar 41.4 un 41.5 pantu
šādā redakcijā:
"41.4 pants. Tādu personu
iekārtošana darbā uz kuģiem, kurām nav atbilstošu profesionālo kvalifikāciju
apliecinošu dokumentu
Par tādu
personu iekārtošanu darbā uz kuģiem, kurām nav atbilstošu profesionālo
kvalifikāciju apliecinošu dokumentu,
uzliek naudas sodu komersantam, kas nodarbojas ar
personu iekārtošanu darbā uz kuģiem, no piecsimt līdz trīstūkstoš latiem.
41.5 pants.
Jūrnieka strādāšana uz kuģa, ja tā panākta nelikumīgā veidā
Par strādāšanu uz kuģa, ja darba līguma noslēgšana
panākta ar nepatiesu ziņu sniegšanu, izmantojot nederīgus dokumentus vai citādā
nelikumīgā veidā,
uzliek naudas sodu jūrniekam no simt līdz
piecsimt latiem."
2. 43.pantā:
izslēgt pirmajā daļā vārdus "jūras un upju";
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"Par jūras transportā noteikto sanitāri
higiēnisko un sanitāri pretepidēmisko noteikumu pārkāpšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no
piecdesmit līdz divsimt latiem, bet juridiskajām personām no trīssimt līdz trīstūkstoš latiem."
3. Papildināt 65.pantu aiz vārda "kvalitāti" ar vārdiem
"vai ikgadējo vides kvalitātes valsts statistikas pārskatu neiesniegšanu
noteiktajā termiņā".
4. Aizstāt 87.1 panta
sestajā daļā vārdu "upju" ar vārdiem "iekšējo
ūdeņu".
5. Izteikt 115. un 116.pantu šādā redakcijā:
"115.pants. Kuģošanas drošības
noteikumu pārkāpšana, izņemot atpūtas kuģus iekšējos ūdeņos
Par 1972.gada
Konvencijā par starptautiskajiem kuģu sadursmju novēršanas noteikumiem, ostu
noteikumos un citos normatīvajos aktos noteikto kuģošanas drošības noteikumu
pārkāpšanu, tai skaitā uzlikto ziņošanas pienākumu neievērošanu,
uzliek naudas sodu kuģa kapteinim vai atpūtas
kuģa vadītājam no piecdesmit līdz piecsimt latiem.
Par kuģošanas
drošības noteikumu uzraudzību īstenojošo institūciju likumīgo prasību
nepildīšanu, nepatiesas ziņas saturošas informācijas sniegšanu šīm institūcijām
vai citādu to darbības traucēšanu
uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām
personām no trīssimt līdz piectūkstoš latiem.
Par atpūtas kuģi šajā pantā, 116., 116.1,
117.1 un 117.3117.9 pantā uzskatāms
sportam un atpūtai paredzēts kuģošanas līdzeklis, kura garums ir no 2,5 līdz 24
metriem, ko neizmanto komerciālos nolūkos un kam nav profesionālas apkalpes, kā
arī mazizmēra kuģošanas līdzeklis.
116.pants.
Kuģa ekspluatācijas noteikumu pārkāpšana, izņemot atpūtas kuģus iekšējos ūdeņos
Par kuģa ekspluatāciju, ja uz tā nav dokumentu, kuru
atrašanās uz kuģa ir obligāta, vai ja šie dokumenti nav apstiprināti,
reģistrēti, aizpildīti vai netiek uzglabāti atbilstoši normatīvajos aktos
noteiktajām prasībām (izņemot kuģa sertifikātus),
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt latiem, bet juridiskajām
personām no trīssimt līdz trīstūkstoš latiem.
Par kuģa
ekspluatāciju, ja tā kravas zīme vai cits kuģa marķējums neatbilst normatīvajos
aktos noteiktajām prasībām,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz divsimt latiem, bet juridiskajām personām no trīssimt līdz trīstūkstoš latiem.
Par kuģa
ekspluatāciju, ja tas ir nokomplektēts ar apkalpi, kura neatbilst normatīvajos
aktos par kuģa apkalpes minimālo sastāvu noteiktajām prasībām (izņemot
normatīvajos aktos noteiktos nepārvaramos apstākļus, piemēram, negaidītu
slimību vai nāvi),
uzliek
naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no piecsimt līdz piectūkstoš latiem.
Par kuģa
ekspluatāciju bez normatīvajos aktos noteiktajiem kuģa sertifikātiem, pēc to
derīguma termiņa izbeigšanās vai bez starpposmu atbilstības apliecinājumiem
tajos
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz
piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš līdz
desmittūkstoš latiem.
Par kuģa
ekspluatāciju, ja tā korpuss, mehānismi vai aprīkojums neatbilst normatīvajos
aktos noteiktajām prasībām,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš līdz desmittūkstoš
latiem.
Par kuģa
ekspluatāciju, pārkāpjot normatīvajos aktos noteiktos kuģa sardzes dienesta
noteikumus,
uzliek naudas sodu kuģa kapteinim vai atpūtas
kuģa vadītājam no simt līdz piecsimt latiem.
Par kuģa
ekspluatāciju, pārkāpjot normatīvajos aktos noteiktās prasības kuģa kravas,
pasažieru un apgādes operācijām,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš līdz desmittūkstoš
latiem.
Par kuģa
ekspluatāciju, ja tā aizsardzības sistēma neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām
kuģa aizsardzības prasībām,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš līdz desmittūkstoš
latiem.
Par kuģa
ekspluatācijas noteikumu uzraudzību īstenojošo institūciju likumīgo prasību
nepildīšanu, nepatiesas ziņas saturošas informācijas sniegšanu šīm institūcijām
vai citādu to darbības traucēšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz
piectūkstoš latiem.
Par tādu
prasību pārkāpšanu, kuru dēļ Latvijas kuģis ticis aizturēts ārvalsts ostā ostas
valsts kontroles inspekcijas rezultātā (izņemot šā panta pirmajā, otrajā,
trešajā, ceturtajā, piektajā, sestajā, septītajā, astotajā un devītajā
daļā noteiktos pārkāpumus),
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no trīssimt līdz
desmittūkstoš latiem.
Par citu kuģa ekspluatācijas noteikumu
pārkāpšanu, kas noteikti saskaņā ar starptautiskajiem un nacionālajiem
normatīvajiem aktiem,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet
juridiskajām personām no trīssimt līdz piectūkstoš latiem."
6. Papildināt kodeksu ar 116.1, 116.2, 116.3,
116.4 un 116.5 pantu šādā redakcijā:
"116.1 pants. Atrašanās uz kuģa
alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē,
izņemot atpūtas kuģus iekšējos ūdeņos
Par atrašanos
uz kuģa alkohola ietekmē no sardzes vai citu dienesta pienākumu veikšanas
brīvajā laikā, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola
koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles,
uzliek naudas sodu jūrniekam no piecdesmit
līdz četrsimt latiem.
Par atrašanos
uz kuģa alkohola ietekmē sardzes laikā vai citu dienesta pienākumu veikšanas
laikā
uzliek naudas sodu jūrniekam no simt līdz
piecsimt latiem.
Par atrašanos
uz kuģa narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu (izņemot
alkoholu) ietekmē
uzliek naudas sodu jūrniekam no simt līdz
piecsimt latiem.
Par atpūtas
kuģa vadīšanu alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo
vielu ietekmē
uzliek naudas sodu atpūtas kuģa vadītājam no simt līdz piecsimt latiem.
Par
alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu lietošanu pēc jūras
negadījuma, kā arī pēc tam, kad kuģis apturēts pēc tādu institūciju
pieprasījuma, kas atbildīgas par kuģošanas drošību, līdz pārbaudei, kas nosaka
alkohola koncentrāciju asinīs vai konstatē narkotisko vai citu apreibinošo
vielu ietekmi, vai atbrīvošanai no šīs pārbaudes noteiktajā kārtībā
uzliek naudas sodu jūrniekam vai atpūtas kuģa
vadītājam no simt līdz piecsimt latiem.
Par
atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai vai
narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes
uzliek naudas sodu jūrniekam vai atpūtas kuģa
vadītājam no simt līdz piecsimt latiem.
116.2 pants. Ostas un ostas
iekārtas, un tām blakus esošo teritoriju ekspluatācijas noteikumu pārkāpšana
Par ostas vai
ostas iekārtas, vai tām blakus esošās teritorijas ekspluatāciju bez ostas vai
ostas iekārtas aizsardzības atbilstības apstiprinājuma, pēc tā derīguma termiņa
izbeigšanās vai bez starpposmu atbilstības apliecinājumiem tajā
uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no simt līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām
personām no tūkstoš līdz desmittūkstoš latiem.
Par ostas vai
ostas iekārtas, vai tām blakus esošās teritorijas ekspluatāciju, ja to
aizsardzības sistēma neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām ostas vai ostas
iekārtas aizsardzības prasībām,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz
piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no tūkstoš līdz desmittūkstoš
latiem.
Par ostas un
ostas iekārtas, un tām blakus esošo teritoriju ekspluatācijas noteikumu
uzraudzību īstenojošo institūciju likumīgo prasību nepildīšanu, nepatiesas
ziņas saturošas informācijas sniegšanu šīm institūcijām vai citādu to darbības
traucēšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz
piectūkstoš latiem.
116.3 pants. Uz kuģa, ostā un ostas
iekārtā, un tām blakus esošajās teritorijās noteikto drošības un aizsardzības
prasību pārkāpšana
Par
normatīvajos aktos noteikto kuģa drošības un aizsardzības prasību pārkāpšanu
uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no piecsimt līdz piectūkstoš latiem.
Par
normatīvajos aktos noteikto ostas vai ostas iekārtas, vai tām blakus esošo
teritoriju drošības un aizsardzības prasību pārkāpšanu
uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no piecsimt līdz piectūkstoš latiem.
Par tādu
institūciju likumīgo prasību nepildīšanu, kuras īsteno uz kuģa, ostā un ostas
iekārtā, un tām blakus esošajās teritorijās noteiktās drošības un aizsardzības
sistēmas uzraudzību, nepatiesas ziņas saturošas informācijas sniegšanu šīm
institūcijām vai citādu to darbības traucēšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz
piectūkstoš latiem.
116.4 pants. Latvijas Jūras administrācijas
darbības traucēšana
Par Latvijas
Jūras administrācijas amatpersonu likumīgo prasību nepildīšanu, ar Latvijas
Jūras administrāciju saskaņojamu darbību veikšanu bez atbilstoša saskaņojuma,
ziņu nesniegšanu vai nepatiesas ziņas saturošas informācijas sniegšanu Latvijas Jūras
administrācijai (izņemot pārkāpumus, par kuriem atbildība noteikta
saskaņā ar šā kodeksa 115., 116., 116.2, 116.3 un 117.10 pantu)
uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no piecsimt līdz piectūkstoš latiem.
116.5 pants. Nacionālo bruņoto
spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta
darbības traucēšana
Par Nacionālo
bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta amatpersonu likumīgo prasību
nepildīšanu, ziņu nesniegšanu vai nepatiesas ziņas saturošas informācijas
sniegšanu Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienestam
(izņemot pārkāpumus, par kuriem atbildība noteikta saskaņā ar šā kodeksa 115.,
116. un 117.10 pantu) vai par traucēšanu Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta
apsardzes dienestam veikt meklēšanas un glābšanas operatīvo darbu Jūras
meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra (MRCC) atbildības rajonā
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt
līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz
piectūkstoš latiem."
7. 117.1 pantā:
aizstāt desmitajā daļā vārdus "kuģošanas
līdzekļu" ar vārdiem "atpūtas kuģu";
izslēgt vienpadsmito daļu.
8. 117.4 pantā:
papildināt nosaukumu aiz vārda "kuģojot" ar
vārdiem "ar atpūtas kuģi";
aizstāt vārdus "kuģošanas līdzekļa" ar
vārdiem "atpūtas kuģa".
9. Aizstāt 117.5,
117.6, 117.7, 117.8 un 117.9 pantā
vārdus "kuģošanas līdzeklis" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
"atpūtas kuģis" (attiecīgā locījumā).
10. Izteikt 117.10
pantu šādā redakcijā:
"117.10 pants.
Navigācijas līdzekļu sistēmas uzturēšanas noteikumu pārkāpšana
Par navigācijas zīmju un uguņu bojāšanu, patvaļīgu uzstādīšanu,
noņemšanu vai par ostas un hidrotehnisko būvju, ierīču un iekārtu bojāšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt līdz
divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no piecsimt līdz
piectūkstoš latiem.
Par
neziņošanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā par izmaiņām navigācijas
līdzekļa darbībā, ja persona pārvalda vai apsaimnieko attiecīgo navigācijas
līdzekli,
uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām
personām no piecsimt līdz piectūkstoš latiem.
Par
neziņošanu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā par konstatēto navigācijas
līdzekļu un navigācijas šķēršļu neatbilstību apzīmējumiem kartēs, locijā vai
citos oficiālajos navigācijas izdevumos
uzliek naudas sodu kuģa kapteinim no simt līdz
piecsimt latiem.
Par
navigācijas līdzekļu sistēmas uzturēšanas noteikumu uzraudzību īstenojošo
institūciju likumīgo prasību nepildīšanu, nepatiesas ziņas saturošas
informācijas sniegšanu šīm institūcijām vai citādu to darbības traucēšanu
uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no piecsimt līdz piectūkstoš latiem."
11. Izslēgt 119.pantu.
12. 120.pantā:
izslēgt nosaukumā vārdus "jūras, upju";
izslēgt pirmajā daļā vārdus "jūras un upju".
13. 134.pantā:
izslēgt nosaukumā vārdus "jūras un upju";
izslēgt pirmajā daļā vārdus "jūras vai
upju".
14. 136.pantā:
izslēgt otrās daļas 3., 4. un 5.punktu;
izslēgt trešās daļas 3., 4. un 5.punktu.
15. Aizstāt 138.panta nosaukumā vārdu "upju" ar
vārdiem "iekšējo ūdeņu".
16. Papildināt III sadaļas nosaukumu aiz vārda "lietas"
ar vārdiem "un sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolus".
17. Izslēgt 213.pantā
skaitli un vārdus "116.panta otrajā daļā".
18. Izteikt 217.pantu
šādā redakcijā:
"217.pants. Jūrlietu pārvaldes institūcijas
Jūrlietu pārvaldes institūcijas izskata šā kodeksa 41.4
un 41.5 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas,
43.panta trešajā daļā (par pārkāpumiem, ko Latvijas kuģis vai uz tā esoša
persona izdarījusi ārpus Latvijas Republikas teritorijas), 115.116.1 pantā
(par pārkāpumiem, ko Latvijas kuģis vai uz tā esoša persona izdarījusi ārpus
Latvijas Republikas teritorijas) un 116.4 pantā paredzēto
administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un piemērot
administratīvos sodus jūrlietu pārvaldes institūciju vārdā ir tiesīga Satiksmes
ministrija.
Jūrlietu pārvaldes institūcijas sastāda administratīvā
pārkāpuma protokolus par šā kodeksa 41.4 un 41.5 pantā,
43.panta trešajā daļā, 115.116.5 pantā un 117.10 pantā
paredzētajiem administratīvajiem pārkāpumiem.
Sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolus jūrlietu
pārvaldes institūciju vārdā ir tiesīgi:
1) Latvijas Jūras administrācijas amatpersonas
par visiem administratīvajiem pārkāpumiem, kas paredzēti šā panta trešajā daļā;
2) ostu kapteiņi par administratīvajiem
pārkāpumiem, kas paredzēti šā kodeksa 43.panta trešajā daļā, 115.116.5
pantā un 117.10 pantā (ja pārkāpums izdarīts ostā vai ostas pievedceļos);
3) kuģu kapteiņi par administratīvajiem
pārkāpumiem, kas paredzēti šā kodeksa 116.3 panta pirmajā
daļā."
19. 226.
1 pantā:
papildināt pirmo daļu aiz skaitļa un vārda "114.3
pantā" ar skaitļiem un vārdiem "115.116.1 pantā
(izņemot pārkāpumus, ko Latvijas kuģis vai uz tā esoša persona izdarījusi ārpus
Latvijas Republikas teritorijas)";
papildināt otrās daļas 4.punktu aiz vārdiem "šā
kodeksa" ar skaitļiem un vārdu "115.116.1 pantā".
20. Papildināt kodeksu ar 226.2 pantu šādā redakcijā:
"226.2 pants. Nacionālo bruņoto
spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienests
Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes
dienests izskata šā kodeksa 116.2, 116.3 un 116.5 pantā paredzēto administratīvo
pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un piemērot
administratīvos sodus Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta
vārdā ir tiesīgi Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta
priekšnieks un Nacionālo bruņoto spēku
Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta priekšnieka pilnvaroti struktūrvienību
vadītāji un viņu vietnieki.
Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes
dienesta amatpersonas ir tiesīgas sastādīt administratīvā pārkāpuma protokolus
par šā kodeksa 43.panta trešajā daļā, 115.116.5 pantā un 117.10
pantā (izņemot pārkāpumus, ko Latvijas kuģis vai uz tā esoša persona
izdarījusi ārpus Latvijas Republikas teritorijas) paredzētajiem
administratīvajiem pārkāpumiem."
21. Papildināt 243.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"Alkohola koncentrāciju asinīs un izelpotajā
gaisā un narkotisko un citu apreibinošo vielu iespaidu konstatē, veicot pārbaudes saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nosakāma alkohola koncentrācija asinīs
un izelpotajā gaisā un konstatējams narkotisko un citu apreibinošo vielu
iespaids."
22. Papildināt 249.panta otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Ja protokols sastādīts uz Latvijas kuģa ārpus Latvijas teritorijas,
tas jānosūta ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā no tā sastādīšanas
brīža."
23. Papildināt 257.panta
pirmo daļu aiz vārdiem "Pārtikas un veterinārā
dienesta ģenerāldirektors un viņa pilnvarotas personas" ar vārdiem
"vai Satiksmes
ministrijas pilnvarotas amatpersonas, Latvijas Jūras
administrācijas direktora pilnvarotas amatpersonas, Nacionālo bruņoto spēku
Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta priekšnieks vai viņa pilnvarotas
amatpersonas vai ostu kapteiņi".
24. Papildināt 260.panta
trešās daļas trešo teikumu ar vārdiem "kā arī gadījumos, kad pie
administratīvās atbildības sauc ārvalsts kuģa īpašnieku, berbouta fraktētāju
vai operatoru. Šajā gadījumā uz lietas izskatīšanu kuģa īpašnieka, berbouta
fraktētāja vai operatora pārstāvja statusā uzaicina kuģa kapteini".
25. Papildināt 270.pantu
ar sesto daļu šādā redakcijā:
"Lietas par administratīvajiem pārkāpumiem jūras
transportā, ja pārkāpumu izdarījis ārvalsts kuģa īpašnieks, berbouta fraktētājs vai
operators, vai ārvalsts kuģa apkalpes loceklis, izskata triju darbdienu laikā
no pārkāpuma izdarīšanas dienas, izņemot gadījumus, kad izskata lietas par šā
kodeksa 116.1 pantā paredzētajiem administratīvajiem
pārkāpumiem, kas saistīti ar narkotisko vai citu apreibinošo vielu lietošanu,
un ir nepieciešams saņemt ekspertīzes atzinumu. Šādas lietas izskata ne vēlāk
kā triju dienu laikā pēc ekspertīzes atzinuma saņemšanas."
26. 277.pantā:
aizstāt pirmajā daļā skaitli "116." ar
skaitli "114.3";
aizstāt pirmajā daļā vārdus "upju
transportā" ar vārdiem "jūras un iekšējo ūdeņu transportā";
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
"Ja institūcijas vai amatpersonas izskata šā
kodeksa 43.panta trešajā daļā, 115.116.3 pantā vai 117.10 pantā
paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas, tās par pārkāpuma izdarītājam
uzliktajiem sodiem paziņo Latvijas Jūras administrācijai. Par jūrniekam uzlikto
sodu Latvijas Jūras administrācija paziņo viņa darba devējam."
27.
Papildināt 280.panta pirmo daļu ar 2.1 punktu šādā redakcijā:
"21)
Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta lēmumu
administratīvajā rajona tiesā;".
28. Papildināt 283.pantu
ar trešo daļu šādā redakcijā:
"Sūdzības vai protesta iesniegšana neaptur lēmuma
par administratīvā soda uzlikšanu izpildi lietās par administratīvajiem pārkāpumiem
jūras transportā un vides aizsardzībā, ko izdarījis ārvalsts kuģa
īpašnieks, berbouta fraktētājs vai operators vai ārvalsts kuģa apkalpes
loceklis."
29. Papildināt 291.panta
trešo daļu aiz skaitļa un vārdiem "299.1 panta trešajā
daļā" ar vārdiem un skaitli "vai 299.2 panta otrajā
daļā".
30. Papildināt kodeksu ar 299.2 pantu šādā redakcijā:
"299.2 pants. Lēmuma par naudas
soda uzlikšanu izpilde lietās par administratīvajiem pārkāpumiem jūras
transportā un vides aizsardzībā
Ja naudas sods par administratīvo pārkāpumu jūras
transportā nav samaksāts noteiktā termiņā, līdz naudas soda samaksai Latvijas Jūras
administrācija:
1) neizsniedz pārkāpuma izdarītājam
profesionālo kvalifikāciju apliecinošus dokumentus;
2) neveic tāda kuģa kārtējo apskati, kas
atrodas pārkāpuma izdarītāja pārvaldībā vai ar kuru izdarīts pārkāpums;
3) nereģistrē kuģi, kas atrodas pārkāpuma izdarītāja pārvaldībā vai
ar kuru izdarīts pārkāpums.
Ja naudas sods par administratīvo pārkāpumu jūras
transportā nav samaksāts noteiktā termiņā, līdz naudas soda samaksai Satiksmes
ministrija pārkāpuma izdarītājam komersantam, kas nodarbojas ar personu
iekārtošanu darbā uz kuģiem, neizsniedz un nepārreģistrē speciālo atļauju
(licenci) šīs komercdarbības veikšanai.
Par
administratīvo pārkāpumu jūras transportā vai vides aizsardzībā, ja to
izdarījis ārvalsts kuģa īpašnieks, berbouta fraktētājs vai operators vai
ārvalsts kuģa apkalpes loceklis, naudas sods jāsamaksā ne vēlāk kā triju dienu
laikā no soda uzlikšanas dienas.
Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēku Krasta apsardzes
dienestam ir tiesības kuģim, ar kuru izdarīts pārkāpums, aizliegt izbraukt no Latvijas,
ja nav
samaksāts naudas sods saskaņā ar šā panta trešo daļu. Aizlieguma
tiesības īsteno, izvērtējot pārkāpuma smagumu, atkārtotību, pārkāpēja personību
un potenciālās iespējas izvairīties no naudas soda samaksas."
31. Papildināt informatīvo
atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.,
10., 11., 12., 13. un 14.punktu šādā redakcijā:
"3) Padomes 1997.gada 11.decembra Direktīvas
97/70/EK, ar ko nosaka saskaņotu drošības režīmu zvejas kuģiem, kuru garums ir
24 metri vai lielāks;
4) Padomes 1998.gada 17.marta Direktīvas 98/18/EK par
pasažieru kuģu drošības noteikumiem un standartiem;
5) Padomes 1998.gada 18.jūnija Direktīvas 98/41/EK par
to personu reģistrāciju, kas atrodas uz pasažieru kuģiem, kuri kursē uz
Kopienas dalībvalstu ostām vai no tām;
6) Padomes 1999.gada 29.aprīļa Direktīvas 1999/35/EK
par obligāto apsekojumu sistēmu ro-ro prāmju un ātrgaitas pasažieru kuģu
regulārās satiksmes drošībai;
7) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 4.aprīļa
Direktīvas 2001/25/EK par jūrnieku minimālo sagatavotības līmeni;
8) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 4.decembra
Direktīvas 2001/96/EK, ar ko nosaka saskaņotas prasības un procedūras
beramkravu kuģu drošai iekraušanai un izkraušanai;
9) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 19.decembra
Direktīvas 2001/106/EK, ar kuru groza Direktīvu 95/21/EK, kas nosaka, kā
kuģošanai Kopienas ostās un dalībvalstu jurisdikcijai pakļautajos ūdeņos
piemērot starptautiskos standartus attiecībā uz kuģu drošību, piesārņojuma
novēršanu un dzīves un darba apstākļiem uz kuģiem (ostas valsts kontrole);
10) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 27.jūnija
Direktīvas 2002/59/EK, ar ko izveido Kopienas kuģu satiksmes uzraudzības un
informācijas sistēmu un atceļ Padomes Direktīvu 93/75/EEK;
11) Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 14.aprīļa
Direktīvas 2003/25/EK par īpašām stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem;
12) Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 16.jūnija
Direktīvas 2003/44/EK, ar ko groza Direktīvu 94/25/EK par dalībvalstu normatīvo
un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz izpriecu kuģiem;
13) Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada
7.septembra Direktīvas 2005/45/EK par dalībvalstu izsniegto jūrnieku
sertifikātu savstarpēju atzīšanu un Direktīvas 2001/25/EK grozīšanu;
14) Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 26.oktobra
Direktīvas 2005/65/EK par ostu aizsardzības pastiprināšanu."
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.jūlijā.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta
"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Pirmkārt, Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā (turpmāk APK) ir ietvertas vairākas
normas, kas nosaka atbildību par administratīvajiem pārkāpumiem jūras un upju
transportā (piemēram, 115., 116., 119., 120., 134., 136., 138.pants), bet
sakarā ar izmaiņām jūrniecības jomas tiesiskajā regulējumā, atbilstošs APK
ietvertais tiesiskais regulējums ir kļuvis nepilnīgs: -
tas neaptver
visus pārkāpumus jūrniecības jomā, par kuriem Eiropas Savienības tiesību akti
pieprasa dalībvalstīs ieviest darboties spējīgu soda sankciju sistēmu
(piemēram, par pārkāpumiem ostu aizsardzības jomā); -
tas neatbilst
jaunākajiem nacionālajiem tiesību aktiem (piemēram, nosaka atbildību par
pārkāpumiem upju transportā, lai gan šādu terminu attiecībā uz kuģošanu
iekšējos ūdeņos vairs nelieto); -
tas nosaka
nesamērīgi mazas soda sankcijas par administratīvajiem pārkāpumiem
jūrniecības jomā, kas nespēj nodrošināt šo pārkāpumu prevenciju (piemēram,
APK 43.panta pirmā daļa par sanitāri higiēnisko noteikumu pārkāpšanu jūras
transportā nosaka naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem). Tiesiskā regulējuma nepilnība ir
arī tā, ka vairākas APK normas, kas nosaka atbildību par pārkāpumiem
jūrniecības jomā, pārklājas, piemēram, APK 120.panta pirmā daļa pārklājas ar
APK 116.panta pirmās daļas 11.punktu. Otrkārt, APK 217.pants, kas nosaka
amatpersonas, kas ir tiesīgas izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas
jūrniecības jomā: -
ir novecojis
jo Latvijā vairs nav tādas amatpersonas kā Latvijas ostu galvenais kapteinis; -
nekad
praktiski nav darbojies, jo neatbilst šo amatpersonu funkcijām un tiešajiem
pienākumiem (piemēram, ostu kapteiņu kompetencē neietilpst kuģošanas drošības
kontrole ārpus ostas un ostas pievadceļu akvatorijas). Līdz ar to nepieciešams veidot
jaunu administratīvo lietu jūrniecības jomā izskatīšanas institucionālo
sistēmu. Treškārt,
2007.gada 17.maijā pieņemto grozījumu APK, kas saistīti ar kuģošanas līdzekļu
kontroli iekšējos ūdeņos, atsevišķas normas ir noformulētas, attiecinot šo
kontroli uz visiem kuģošanas līdzekļiem, ne tikai atpūtas kuģiem. Attiecināt
kontroli uz visiem kuģošanas līdzekļiem nevarēja būt šo grozījumu mērķis, jo
atpūtas kuģu un komercdarbībā iesaistīto kuģu darbības un uzraudzības
tiesiskais regulējums ievērojami atšķiras, atpūtas kuģa izdarīts pārkāpums ir
ar mazāku bīstamību, nekā, piemēram, tankkuģa izdarīts pārkāpums ostas
akvatorijā, tādēļ ir skaidri jānosaka, ka ar 2007.gada 17.maija grozījumiem
APK ietvertās normas attiecas tikai uz atpūtas kuģiem iekšējos ūdeņos. Normas
attiecībā uz komercdarbībā iesaistītajiem kuģiem (ar pārkāpuma bīstamībai
atbilstošām bargākām sankcijām un arī sabalansēti ar šo kuģu kontroli ārpus
iekšējiem ūdeņiem) tiek veidotas ar šo likumprojektu. Minētais jautājums
sasaistās arī ar kuģošanas līdzekļu terminoloģiju. Institūciju starpā dažkārt
nav vienotas izpratnes par to, kas saprotams ar jēdzieniem kuģošanas
līdzeklis, kuģis, atpūtas kuģis u.tml. Ceturtkārt, APK ietvertās procesuālās
normas nav pietiekamas, lai nodrošinātu lēmuma par administratīvā soda
uzlikšanu izpildi gadījumos, kad par pārkāpumu atbildīgs ir ārvalsts kuģa
īpašnieks, berbouta fraktētājs vai operators, vai ārvalsts kuģa apkalpes
loceklis. No vienas puses, lai gan saskaņā ar starptautiskajiem normatīvajiem
aktiem ir pieļaujama ārvalsts kuģa aizturēšana par tā izdarītajiem
pārkāpumiem piekrastes valsts jurisdikcijā esošajos ūdeņos, tomēr vienlaikus
tiek prasīts ņemt vērā arī kuģošanas intereses un pārmērīgi neaizkavēt kuģi.
No otras puses, ja lēmums netiek izpildīts labprātīgi, ir faktiski
neiespējami to izpildīt, ja ārvalstu kuģis atstāj Latvijas teritoriju,
nesniedzot nekādu garantiju par naudas soda nomaksu. Līdz ar to, veidojot APK
procesuālās normas, ir nepieciešams sabalansēt šīs divas intereses (kuģa
pārmērīgu neaizkavēšanu un lēmuma par administratīvā soda uzlikšanu
izpildi). Šī iemesla dēļ nepieciešams
noteikt arī saīsinātu administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanas termiņu
gadījumos, kad pārkāpumu izdarījis ārvalsts kuģis vai tā apkalpes loceklis,
citādi vai nu kuģis būs nesamērīgi ilgi jāaizkavē, vai arī nebūs iespējams
izpildīt par administratīvo pārkāpumu uzlikto sodu (ņemot vērā, ka kuģis un
tā apkalpe izbrauks no valsts). Piektkārt, 277.pants nepamatoti nosaka nepieciešamību par ikvienu jūrniecības jomas
administratīvo pārkāpumu ziņot pārkāpēja darbavietai un citām APK 277.pantā
noteiktajām institūcijām, piemēram, par to, ka persona nesankcionēti
iekļuvusi ostas teritorijā un tādējādi pārkāpusi likumprojektā paredzētā 116.3.panta
otro daļu. Par citu līdzīgu pārkāpumu izdarīšanu APK nav paredzēta paziņošana
sabiedrībai. Turklāt ļoti lielā daļā jūrniecības jomas administratīvo
pārkāpumu pie administratīvās atbildības būs saucams arī pats darba devējs. |
|||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz: Precizēt administratīvo
pārkāpumu veidus jūrniecības jomā un par tiem paredzētās soda sankcijas
atbilstoši spēkā esošajam jūrniecības jomas tiesiskajam regulējumam. 1)
Ņemot vērā šīs
sadaļas 1.punktā minēto par APK 43.panta regulējumu (nesamērīgi mazās soda
sankcijas par sanitāri higiēnisko un sanitāri pretepidēmisko prasību
pārkāpšanu uz kuģiem), attiecībā uz kuģiem šai pantā izveidot atsevišķu daļu,
paredzot tajā par attiecīgo pārkāpumu samērīgu soda sankciju. 2)
Papildus citām
likumprojekta normām noteikt administratīvo atbildību arī par tādu prasību
pārkāpšanu, kuru dēļ Latvijas kuģis ticis aizturēts ārvalsts ostā ostas
valsts kontroles rezultātā. Gadījumi, kādos Latvijas kuģi var aizturēt
ārvalsts ostā visbiežāk atbilst tiem, kas ir noteikti Parīzes saprašanās
memoranda par ostas valsts kontroli 1.pielikuma 9.daļā (skat. Ministru
kabineta 2005.gada 27.septembra noteikumus Nr.744 Par Parīzes saprašanās
memorandu par ostas valsts kontroli, ar ko šis memorands ir pieņemts un
apstiprināts Latvijā), un visbiežāk tie būs pārkāpumi, par kuriem atbildība
paredzēta jau citās likumprojekta normās. Bet bez šiem pārkāpumiem pastāv arī
citi apstākļi, kura dēļ kuģi bieži tiek aizturēti, piemēram, cilvēka
faktors apkalpes locekļa vienaldzība un neprofesionalitāte savu pienākumu
veikšanā, tas, cik labi (slikti) kuģa īpašnieks, operators un kuģa kapteinis
ir sagatavojuši un motivējuši apkalpi būt gataviem avārijas situācijām.
Tādējādi likumprojektā ietvertā APK 116.panta desmitās daļas iekļaušana APK
stimulētu kuģošanas kompānijas rūpīgāk izturēties pret saviem pienākumiem,
apkalpju sagatavošanu un motivēšanu. Šāda prakse pastāv arī citās valstīs. Piemēram,
Igaunijas Jūras drošības likuma 94. paragrāfs paredz 50 000 kronu naudas sodu
par Igaunijas kuģa aizturēšanu ārvalsts ostā ostas valsts kontroles ietvaros. 3)
APK 120.pantu
un 134.pantu vairs neattiecināt uz jūras transportu, lai novērstu šīs sadaļas
1.punktā minēto pašreiz pastāvošo normu pārklāšanos. Ugunsdrošības noteikumu
pārkāpšana jūras un upju transportā (APK 120.panta pirmā daļa) un bīstamu
kravu vai īpašu kategoriju kravu, vielu vai priekšmetu pārvadāšanas noteikumu
pārkāpšanu jūras un upju transportā (APK 134.pants) ir jūras transporta
noteikumu pārkāpumi, kas apdraud cilvēku vai kuģu drošību (APK 116.panta
pirmās daļas 11.punkts) un kuģošanas līdzekļiem iekšējos ūdeņos noteikto
prasību pārkāpšana (APK 117.1 panta desmitā daļa). Saskaņā ar likumprojektu
atbildība par ugunsdrošības noteikumu pārkāpšanu turpmāk būs noteikta APK
116.panta vienpadsmitajā daļā. Atbildība par bīstamu kravu vai
īpašu kategoriju kravu, vielu vai priekšmetu pārvadāšanas noteikumu
pārkāpšanu būs noteikta APK 116.panta septītajā daļa. 4)
2007.gada
17.maijā pieņemtos grozījumus APK, kas saistīti ar kuģošanas līdzekļu
kontroli iekšējos ūdeņos, attiecināt tikai uz atpūtas kuģiem, bet regulējumu
attiecībā uz pārējiem kuģiem veidot likumprojektā no jauna, lai tādējādi
nodrošinātu samērīgas soda sankcijas par komercdarbībā iesaistīto kuģu
izdarītajiem administratīvajiem pārkāpumiem iekšējos ūdeņos. Lai nerastos
pārpratumi par to, kas saprotams ar atpūtas kuģi, likumprojektā ir ietverta
norma, kas sniedz atpūtas kuģa definīciju. 5)
Noteikt
institūcijas, kuras ir kompetentas sastādīt administratīvā pārkāpuma
protokolus un izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas jūrniecības jomā,
ņemot vērā, ka līdz šim noteiktā sistēma praktiski nedarbojas. Nosakot
institūcijas, kas būs tiesīgas sastādīt administratīvā pārkāpuma protokolus
un izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas attiecībā uz katru pārkāpuma
veidu, tika ņemti vērā šādi apstākļi: -
institūcijas
atbilstība APK 205.panta prasībām; -
normatīvajos
aktos noteiktā katras institūcijas kompetence; -
normatīvajos
aktos noteiktās kompetences pārklāšanās gadījumā - katras institūcijas
praktiskā kompetence (pieredze administratīvo lietu izskatīšanā un pārkāpumu
kontrolē, profesionalitāte), resursi, kā arī nepieciešamība pēc iespējas
nesadrumstalot attiecīgo administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanas sistēmu. Tā, piemēram likumprojekts paredz, ka jūrlietu pārvaldes
institūcijas un Valsts robežsardze veic likumprojektā ietverto APK 115.-116.¹
pantā minēto administratīvo pārkāpumu kontroli dažādās teritorijās. Valsts
robežsardze Latvijas teritorijā, jo: saskaņā ar normatīvajos aktos
noteiktajām Valsts robežsardzes funkcijām tā nav tiesīga īstenot atbilstošu
kontroli ārpus Latvijas teritorijas; var efektīvāk nekā jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības institūcijas realizēt attiecīgo kontroli Latvijas teritorijā,
ņemot vērā tās statusu un resursus. Jūrlietu pārvaldes institūcijas attiecībā
uz Latvijas kuģiem ārpus Latvijas teritorijas, jo: saskaņā ar normatīvajos
aktos noteiktajām funkcijām jūrlietu pārvaldes institūcijas veic Latvijas
kuģu uzraudzību neatkarīgi no to atrašanās vietas; var efektīvāk nekā Valsts
robežsardze realizēt attiecīgo kontroli ārpus Latvijas teritorijas, ņemot
vērā, ka ārvalstu kompetentās institūcijas informāciju par Latvijas kuģu
izdarītajiem pārkāpumiem sūta jūrlietu pārvaldes institūcijām, vai arī pašas
šīs institūcijas konstatē pārkāpumu ārpus Latvijas teritorijas. 6)
Noteikt tādu procesuālo regulējumu, kas nodrošina lēmumu par
administratīvā soda uzlikšanu izpildi, ja administratīvais pārkāpums izdarīts
ar kuģi vai atrodoties uz kuģa. Lai nodrošinātu lēmuma par administratīvā
soda uzlikšanu izpildi gadījumos, kad par pārkāpumu atbildīgs ir ārvalsts
kuģa īpašnieks, berbouta fraktētājs vai operators, vai ārvalsts kuģa apkalpes
loceklis, vienlaikus pārmērīgi neaizkavējot kuģi, ir paredzēts attiecībā uz
pārkāpumiem, ko izdarījis ārvalsts kuģis vai tā apkalpes loceklis: -
noteikt saīsinātu lietas izskatīšanas termiņu. Attiecībā uz prognozi
par institūciju kapacitāti attiecīgo resursu ietvaros nodrošināt lietu
izskatīšanu saīsinātā termiņā vispārēji prognozējams, ka administratīvo
pārkāpumu jūras transportā apjoms būs neliels, līdz ar to pārkāpumu
izskatīšana neprasīs lielus papildus resursus. Precīzākas prognozes uz doto
brīdi izdarīt ir grūti, jo praktiski nav prakses administratīvo pārkāpumu
jūras transportā izskatīšanā, tādēļ nav iespējams pilnvērtīgi prognozēt visas
iespējamās grūtības attiecīgā regulējuma piemērošanā; -
noteikt, ka sūdzības vai protesta iesniegšana neaptur lēmuma par
administratīvā soda uzlikšanu izpildi; -
noteikt saīsinātus naudas soda samaksas
termiņus. 7)
Ņemot vērā šīs
sadaļas 1.punktā minēto par APK 277.panta regulējumu, noteikt jaunu sistēmu
attiecībā uz paziņošanu sabiedrībai par jūrniecības jomas administratīvajiem
pārkāpumiem, vienlaikus atrisinot arī to problēmu, ka par visiem jūrniecības
jomā izdarītajiem pārkāpumiem jābūt informētai Latvijas Jūras administrācijai
(lai tā, pamatojoties uz lēmumu administratīvo pārkāpumu lietā, varētu veikt
tās kompetencē ietilpstošās darbības, ko pieprasa jūrniecības jomas
starptautiskās konvencijas, piemēram, anulēt kuģim vai ostai izsniegto
sertifikātu). Proti, paredzēts, ka informācija darba devējam tiks sniegta ar
Latvijas Jūras administrācijas starpniecību. Turklāt informācija tiks sniegta
darba devējam tikai tajos gadījumos, kad tā tiešā veidā norāda uz pārkāpēja
nekompetenci veikt savus darba pienākumus un tādējādi var radīt lielu
bīstamību, ja pārkāpējs šos pienākumus turpinās veikt lai darba devējs
varētu pieņemt lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu. Satiksmes ministrija uzskata, ka kuģošanas
drošības nolūkos būtiski ir sniegt informāciju kuģošanas kompānijai par tās
jūrnieka izdarītu administratīvo pārkāpumu. Citos gadījumos šāda paziņošana
sabiedrībai nav samērīga un tādēļ nav nepieciešama, arī par citiem līdzīgiem
pārkāpumiem (ne jūrniecības jomā) šāda paziņošana nav paredzēta. Paredzams, ka ieviešot praksē augstāk minēto likumprojektā paredzēto
regulējumu, tiks atrisinātas šīs anotācijas I sadaļas 1.punktā minētās
problēmas. |
|||||||
3. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar
|
|||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
|||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Valsts budžeta ieņēmumi nav prognozēja-mi |
Valsts budžeta
ieņēmumi nav prognozēja-mi |
Valsts budžeta
ieņēmumi nav prognozēja-mi |
Valsts budžeta
ieņēmumi nav prognozēja-mi |
Valsts budžeta
ieņēmumi nav prognozē-jami |
|
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
3. Finansiālā
ietekme |
Fiskālā ietekme nav prognozēja-ma |
Fiskālā ietekme nav
prognozēja-ma |
Fiskālā ietekme nav
prognozēja-ma |
Fiskālā ietekme nav
prognozēja-ma |
Fiskālā ietekme nav
prognozē-jama |
|
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekt
s šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
6. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Lai nodrošinātu pārkāpuma Atrašanās uz kuģa alkohola, narkotisko,
psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē kontroli,
nepieciešams precizēt normatīvo regulējumu par kārtību, kādā nosakāma
alkohola koncentrācija asinīs un izelpotajā gaisā un konstatējams narkotisko
vai citu apreibinošo vielu iespaids, attiecinot šo regulējumu ne tikai uz
sauszemes, bet arī uz jūras un iekšējo ūdeņu satiksmi. Līdz ar to paredzēts: 1)
līdz 2008.gada 1.maijam
- izstrādāt grozījumus Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likumā, tā 31.panta piektajā daļā: -
nosakot, ka alkohola koncentrācijas pārbaudi var veikt tikai ar
prasībām atbilstošu mērierīci (līdzīgi kā tas noteikts Ceļu satiksmes likuma
43.5 panta pirmajā daļā); -
ietverot deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā atpūtas
kuģa vadītājam un jūrniekam nosakāma alkohola koncentrācija asinīs un
izelpotajā gaisā un konstatējams narkotisko vai citu apreibinošo vielu
iespaids; 2)
līdz 2008.gada 1.jūlijam izstrādāt grozījumus Ministru kabineta 2005.gada 11.janvāra
noteikumos Nr.15 Kārtība, kādā nosakāma alkohola koncentrācija asinīs un
izelpotajā gaisā un konstatējams narkotisko vai citu apreibinošo vielu
iespaids un Ministru kabineta 2005.gada 20.decembra noteikumos Nr.977
Prasības mēraparātiem, ar kuriem nosaka alkohola koncentrāciju personu
izelpotajā gaisā, saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā
ietvertajiem jaunajiem deleģējumiem šos noteikumus attiecinot uz jūras un
iekšējo ūdeņu satiksmi. Lai Latvijas normatīvajos aktos novērstu jēdziena
atpūtas kuģis dažādas interpretācijas iespējas, līdz 2008.gada 1.jūlijam
izstrādāt atbilstošus grozījumus Jūras kodeksā. |
|||||
2. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts veicinās praktiski visu Eiropas Savienības tiesību aktu jūrniecības
jomā (kuģošanas drošība, kuģu un ostu aizsardzība, jūrnieku sertificēšana
u.c.) efektīvāku piemērošanu un
nodrošinās šajos tiesību aktos ietverto prasību izveidot darboties spējīgu sankciju mehānismu par attiecīgajos
tiesību aktos noteikto prasību neievērošanu. Ar
likumprojektu paredzēts pārņemt tikai vienu normu no katras zemāk minētās
direktīvas, proti, normu, kas pieprasa dalībvalstij nodrošināt efektīvu,
samērīgu un preventīvu sankciju ieviešanu par attiecīgajā direktīvā noteikto
normu pārkāpšanu. Ņemot vērā, ka Latvijas tiesību sistēma paredz visus
administratīvos pārkāpumus un sodus par tiem kodificēt, nav iespējams
attiecīgo direktīvu normu pārņemt ar citiem normatīvajiem aktiem kā vien ar
likumprojektu Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Formāli
šīs direktīvu normas ir jau pārņemtas ar APK 116. un 217.pantu, bet, kā jau
minēts iepriekš, praktiski šīs APK normas nedarbojas un līdz ar to arī
saistības pret Eiropas Savienību netiek pildītas uz to atbilstošu Latvijas
kā Eiropas Savienības dalībvalsts pārbaužu rezultātā ir norādījušas arī
jūrniecības nozari pārraugošās Eiropas Savienības institūcijas. Pārējās zemāk
minēto direktīvu normas jau ir pārņemtas Latvijas normatīvajos aktos ar
citiem normatīvajiem aktiem. Tātad likumprojekts nodrošina šādu Eiropas
Savienības direktīvu daļēju pārņemšanu Latvijas normatīvajos aktos.: 1)
Padomes
1997.gada 11.decembra direktīva 97/70/EK, ar ko nosaka saskaņotu drošības
režīmu zvejas kuģiem, kuru garums ir 24 metri vai lielāks. Šīs direktīvas
mērķis ir noteikt drošības standartus jauniem un esošiem jūras zvejas kuģiem,
kuru garums ir 24 metri vai lielāks. Šīs direktīvas ieviešanas termiņš bija
2004.gada 1.maijs. Pārējās šīs direktīvas normas ir pārņemtas ar Ministru
kabineta 2006.gada 28.marta noteikumiem Nr.248 Noteikumi par zvejas kuģu
drošību. 2)
Padomes
1998.gada 17.marta direktīva 98/18/EK par pasažieru kuģu drošības noteikumiem
un standartiem. Šīs direktīvas mērķis ir ieviest dzīvības un īpašuma drošības
vienādu līmeni uz jauniem un esošiem pasažieru kuģiem un ātrgaitas pasažieru
kuģiem, kad abu kategoriju kuģi veic vietējos reisus, un noteikt
starptautiska līmeņa sarunu procedūru, lai saskaņotu noteikumus attiecībā uz
pasažieru kuģiem, kas veic starptautiskus reisus. Šīs direktīvas ieviešanas
termiņš bija 2004.gada 1.maijs. Pārējās šīs direktīvas normas ir pārņemtas ar
Ministru kabineta 2006.gada 14.februāra noteikumiem Nr.146 Noteikumi par
pasažieru kuģu drošības prasībām. 3)
Padomes
1998.gada 18.jūnija direktīva 98/41/EK par to personu reģistrāciju, kas
atrodas uz pasažieru kuģiem, kuri kursē uz Kopienas dalībvalstu ostām vai no
tām. Šīs direktīvas mērķis ir paaugstināt drošību un to pasažieru un apkalpes
izglābšanas iespējas, kas atrodas uz pasažieru kuģiem, kuri veic reisus uz
Kopienas dalībvalstu ostām vai no tām, un nodrošināt to, ka paaugstinās
meklēšanas un glābšanas darbu, kā arī jebkura negadījuma seku likvidēšanas
efektivitāte. Šīs direktīvas ieviešanas termiņš bija 2004.gada 1.maijs.
Pārējās šīs direktīvas normas ir pārņemtas ar Ministru kabineta 2003.gada
23.decembra noteikumiem Nr.747 Kuģu pasažieru reģistrācijas kārtība. 4)
Padomes
1999.gada 29.aprīļa direktīva 1999/35/EK par obligāto apsekojumu sistēmu
ro-ro prāmju un ātrgaitas pasažieru kuģu regulārās satiksmes drošībai. Šīs
direktīvas mērķis ir noteikt obligāto apsekojumu sistēmu, kas nodrošinās
lielāku pārliecību par to regulāro reisu pilnīgu drošību, kurus ro-ro prāmji
un ātrgaitas pasažieru kuģi veic uz Kopienas ostām vai no tām, kā arī
paredzēt dalībvalstu tiesības veikt, piedalīties vai sekmēt izmeklēšanu
sakarā ar ikvienu negadījumu vai starpgadījumu uz jūras šāda veida reisos.
Šīs direktīvas ieviešanas termiņš bija 2004.gada 1.maijs. Pārējās šīs
direktīvas normas ir pārņemtas ar Ministru kabineta 2006.gada 14.februāra
noteikumiem Nr.145 Noteikumi par ro-ro pasažieru kuģu un ātrgaitas pasažieru
kuģu drošību. 5)
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 4.aprīļa direktīva 2001/25/EK par jūrnieku
minimālo sagatavotības līmeni. Šīs direktīvas mērķis ir uzlabot apkalpju
sagatavotību un izglītību uz Kopienas kuģiem. Šīs direktīvas ieviešanas
termiņš bija 2004.gada 1.maijs. Pārējās šīs direktīvas normas ir pārņemtas ar
Ministru kabineta 2005.gada 22.novembra noteikumiem Nr.895 Jūrnieku
sertificēšanas noteikumi. 6)
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 4.decembra direktīva 2001/96/EK, ar ko nosaka
saskaņotas prasības un procedūras beramkravu kuģu drošai iekraušanai un
izkraušanai. Šīs direktīvas mērķis ir uzlabot beramkravu kuģu drošību, kad
tie piestāj dalībvalstu terminālos saistībā ar cietu beramkravu iekraušanu
vai izkraušanu, samazinot kuģa konstrukciju pārslodzes risku un fizisko
bojājumu risku, kas rodas iekraušanas vai izkraušanas laikā. Šīs direktīvas
ieviešanas termiņš bija 2004.gada 1.maijs. Pārējās šīs direktīvas normas ir
pārņemtas ar Ministru kabineta 2006.gada 14.februāra noteikumiem Nr.143
Beramkravu kuģu drošas kraušanas noteikumi. 7)
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 19.decembra direktīva 2001/106/EK, ar kuru
groza Direktīvu 95/21/EK, kas nosaka, kā kuģošanai Kopienas ostās un
dalībvalstu jurisdikcijai pakļautajos ūdeņos piemērot starptautiskos
standartus attiecībā uz kuģu drošību, piesārņojuma novēršanu un dzīves un
darba apstākļiem uz kuģiem (ostas valsts kontrole). Šīs direktīvas mērķis ir
palīdzēt krasi samazināt standartiem neatbilstīgu kuģošanu dalībvalstu
jurisdikcijām pakļautos ūdeņos. Šīs direktīvas ieviešanas termiņš bija 2004.gada
1.maijs. Pārējās šīs direktīvas normas ir pārņemtas ar Ministru kabineta
2006.gada 14.marta noteikumiem Nr.197 Ostas valsts kontroles kārtība. 8)
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2002.gada 27.jūnija direktīva 2002/59/EK, ar ko izveido
Kopienas kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas sistēmu un atceļ Padomes
Direktīvu 93/75/EEK. Šīs direktīvas mērķis ir izveidot Kopienā kuģu satiksmes
uzraudzības un informācijas sistēmu, lai palielinātu jūras satiksmes drošību
un efektivitāti. Šīs direktīvas ieviešanas termiņš bija 2004.gada 1.maijs.
Pārējās šīs direktīvas normas ir pārņemtas ar Ministru kabineta 2006.gada
3.oktobra noteikumiem Nr.826 Kārtība, kādā nodrošināma Automātiskās
identifikācijas sistēmas (AIS) krasta sakaru tīkla darbība Kuģu satiksmes
uzraudzības un informācijas datu apmaiņas sistēmas ietvaros. 9)
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2003.gada 14.aprīļa direktīva 2003/25/EK par īpašām
stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem. Šīs direktīvas mērķis ir
noteikt vienotu līmeni īpašām stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem,
tādējādi uzlabojot šā tipa kuģu ilgizturību pēc bojājumu gūšanas sadursmē un
nodrošinot augstu pasažieru un apkalpes drošības līmeni. Šīs direktīvas
ieviešanas termiņš bija 2004.gada 17.novembris. Pārējās šīs direktīvas normas
ir pārņemtas ar Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumiem Nr.1042
Noteikumi par īpašām stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem. 10)Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 16.jūnija
direktīva 2003/44/EK, ar ko groza Direktīvu 94/25/EK par dalībvalstu
normatīvo un administratīvo aktu tuvināšanu attiecībā uz izpriecu kuģiem. Šīs
direktīvas mērķis ir noteikt vienotus standartus izpriecu kuģiem. Šīs
direktīvas ieviešanas termiņš bija 2004.gada 30.jūnijs. Pārējās šīs
direktīvas normas ir pārņemtas ar Ministru kabineta 2005.gada 30.augusta
noteikumiem Nr.647 Noteikumi par atpūtas kuģu būvniecību, atbilstības
novērtēšanu un piedāvāšanu tirgū. 11)Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 7.septembra
direktīva 2005/45/EK par dalībvalstu izsniegto jūrnieku sertifikātu
savstarpēju atzīšanu un Direktīvas 2001/25/EK grozīšanu. Šīs direktīvas
mērķis ir dalībvalstu izsniegto jūrnieku sertifikātu savstarpēja atzīšana.
Šīs direktīvas ieviešanas termiņš ir 2007.gada 20.oktobris. Pārējās šīs
direktīvas normas ir pārņemtas ar Ministru kabineta 2005.gada 22.novembra
noteikumiem Nr.895 Jūrnieku sertificēšanas noteikumi. 12)Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada 26.oktobra
direktīva 2005/65/EK par ostu aizsardzības pastiprināšanu. Šīs direktīvas
mērķis ir ieviest Kopienas pasākumus, lai pastiprinātu ostu aizsardzību,
ņemot vērā ar aizsardzību saistītu incidentu draudus. Šīs direktīvas
ieviešanas termiņš bija 2007.gada 15.jūnijs. Daļa pārējo šīs direktīvas normu
ir pārņemta ar Ministru kabineta 2006.gada 22.augusta noteikumiem Nr.682
Noteikumi par kuģu un kuģošanas kompāniju, ostu un ostas iekārtu
aizsardzības funkciju sadalījumu. Pārējās šīs direktīvas normas paredzēts
pārņemt ar Ministru kabineta noteikumiem Kuģu, ostu un ostas iekārtu
aizsardzības noteikumi un Ministru kabineta noteikumiem Noteikumi par
atzītajām aizsardzības organizācijām (noteikumu projekti izsludināti valsts
sekretāru sanāksmē 2007.gada 17.maijā un uz doto brīdi notiek to saskaņošanas
process). Likumprojektā ietvertās
sankcijas atbilst direktīvās noteiktajiem efektivitātes, samērīguma un
prevencijas kritērijiem. Vērtējot sankciju efektivitāti un preventīvo
funkciju, jāsecina, ka mazas soda sankcijas par pārkāpumiem jūrniecības jomā
ir mazefektīvas un nenodrošina prevenciju, jo jūrniecības nozares uzņēmumu un
šajā nozarē strādājošo ienākumi lielākoties ir salīdzinoši lieli. Lai
nodrošinātu sankcijas samērīgumu noteikumu projektā soda sankcijas noteiktas
pietiekami plašās robežās. APK nav iespējams detalizēti izdalīt visas
atšķirīgās situācijas, kādās iespējami noteiktie pārkāpumi, ņemot vērā, ka
pārkāpuma bīstamību var ietekmēt, piemēram: -
kuģa tips
(piemēram, tankkuģa izdarīts pārkāpums var būt ar lielāku bīstamību nekā
atpūtas kuģa izdarīts pārkāpums; tāpat jūrnieka pretlikumīga iekārtošana darbā
uz tankkuģa potenciāli sevī satur lielāku bīstamību); -
kuģa izmērs
(piemēram, kuģa ar tilpību 10 000BT izdarīts pārkāpums var būt ar lielāku
bīstamību nekā kuģa ar 1000 BT izdarīts pārkāpums); -
pārkāpuma
izdarīšanas vietas (piemēram, pārkāpuma izdarīšana ostā var būt ar lielāku
bīstamību nekā tā izdarīšana atklātā jūrā; tāpat navigācijas zīmju bojāšana
vietās, kur ir intensīva kuģu satiksme, ir bīstamāka kā vietās, kur satiksme
ir mazāk bīstama) u.tml. Pastāvot šādai iespējamo faktisko
apstākļu dažādībai, APK nosakot konkrētākus sodus, nebūs iespējams ievērot
APK 32.panta otrās daļas prasības (respektīvi, samērīgumu) uzliekot sodu,
ņemt vērā izdarītā pārkāpuma raksturu, pārkāpēja personību, viņa vainas
pakāpi, mantisko stāvokli, atbildību mīkstinošos un pastiprinošos
apstākļus. Ņemot vērā, ka lielākās
daļas augstāk minēto direktīvu ieviešanas termiņš jau ir iestājies,
likumprojektu nepieciešams pieņemt pēc iespējas ātrāk, lai izvairītos no
Eiropas Savienības sankcijām par attiecīgo direktīvu faktisku neieviešanu. |
|||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts nodrošina
iespēju pilnvērtīgāk realizēt saistības pret Apvienoto Nāciju Organizāciju un
tās specializēto aģentūru Starptautisko Jūrniecības organizāciju, jo līdz šim
par šo organizāciju jūrniecības jomā izdotajos normatīvajos aktos noteikto
pienākumu nepil
dīšanu soda sankciju mehānisms Latvijā praktiski
nedarbojās. |
|||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts nodrošina iespēju
pilnvērtīgāk realizēt visus jūrniecības jomas starptautiskos līgumus, jo
padara praktiski piemērojamu visu šo līgumu vienu būtisku aspektu, proti,
sankcijas par šajos līgumos noteikto pienākumu nepildīšanu. Kā būtiskākos
starptautiskos līgumus, kuru saistības būs iespējams realizēt pilnvērtīgāk,
ja likumprojekts tiks pieņemts, var minēt: 1974.gada Starptautisko konvenciju
par cilvēku dzīvības aizsardzību uz jūras (SOLAS); 1972.gada Starptautisko
konvenciju par starptautiskajiem kuģu sadursmju novēršanas noteikumiem
(COLREG); 1978.gada Starptautisko konvenciju par jūrnieku sagatavošanu un
diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu (STCW). Pārējos aspektos šo
starptautisko līgumu piemērošana ir nodrošināta. |
|||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
-
Padomes
1997.gada 11.decembra direktīvas 97/70/EK, ar ko nosaka saskaņotu drošības
režīmu zvejas kuģiem, kuru garums ir 24 metri vai lielāks; -
Padomes
1998.gada 17.marta direktīvas 98/18/EK par pasažieru kuģu drošības
noteikumiem un standartiem; -
Padomes
1998.gada 18.jūnija direktīvas 98/41/EK par to personu reģistrāciju, kas
atrodas uz pasažieru kuģiem, kuri kursē uz Kopienas dalībvalstu ostām vai no
tām; -
Padomes
1999.gada 29.aprīļa direktīvas 1999/35/EK par obligāto apsekojumu sistēmu
ro-ro prāmju un ātrgaitas pasažieru kuģu regulārās satiksmes drošībai; -
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 4.aprīļa direktīvas 2001/25/EK par jūrnieku
minimālo sagatavotības līmeni; -
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 4.decembra direktīvas 2001/96/EK, ar ko
nosaka saskaņotas prasības un procedūras beramkravu kuģu drošai iekraušanai
un izkraušanai; -
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2001.gada 19.decembra direktīvas 2001/106/EK, ar kuru
groza Direktīvu 95/21/EK, kas nosaka, kā kuģošanai Kopienas ostās un
dalībvalstu jurisdikcijai pakļautajos ūdeņos piemērot starptautiskos
standartus attiecībā uz kuģu drošību, piesārņojuma novēršanu un dzīves un
darba apstākļiem uz kuģiem (ostas valsts kontrole); -
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2002.gada 27.jūnija direktīvas 2002/59/EK, ar ko
izveido Kopienas kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas sistēmu un atceļ
Padomes Direktīvu 93/75/EEK; -
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2003.gada 14.aprīļa direktīvas 2003/25/EK par īpašām
stabilitātes prasībām ro-ro pasažieru kuģiem; -
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2003.gada 16.jūnija direktīvas 2003/44/EK, ar ko groza
Direktīvu 94/25/EK par dalībvalstu normatīvo un administratīvo aktu
tuvināšanu attiecībā uz izpriecu kuģiem; -
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2005.gada 7.septembra direktīvas 2005/45/EK par
dalībvalstu izsniegto jūrnieku sertifikātu savstarpēju atzīšanu un Direktīvas
2001/25/EK grozīšanu; -
Eiropas
Parlamenta un Padomes 2005.gada 26.oktobra direktīvas 2005/65/EK par ostu
aizsardzības pastiprināšanu. |
|||||
2.tabula |
|||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||
1. |
Direktīvas 2001/25/EK 8.pants Direktīvas 2005/45/EK 4.panta 2.punkts |
Atbilst |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||
5. |
Direktīvas 97/70/EK 11.pants Direktīvas 98/18/EK 13.pants Direktīvas 98/41/EK 14.pants Direktīvas 1999/35/EK 18.pants Direktīvas 2001/25/EK 8.pants Direktīvas 2001/96/EK 16.pants Direktīvas 2001/106/EK 1.panta 17.punkts Direktīvas 2002/59/EK 25.pants Direktīvas 2003/25/EK 12.pants Direktīvas 2003/44/EK 4.pants Direktīvas 2005/45/EK 4.panta 2.punkts Direktīvas 2005/65/EK 17.pants |
Atbilst |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||
6. |
Direktīvas 2005/65/EK 17.pants |
Atbilst
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||
|
|||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
|||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas |
||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas
nav notikušas |
||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas |
||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā
akta izpildei jaunas valsts institūcijas netiks radītas. Normatīvā akta izpildi
nodrošinās Valsts robežsardze, Satiksmes ministrija un
tās funkcionālā padotībā esošā Latvijas Jūras administrācija, Nacionālo
bruņoto spēku Jūras spēki, kā arī Latvijas ostu pārvaldes un Latvijas kuģu
kapteiņi. Atbilstoši tiks paplašinātas visu šo institūciju funkcijas: -
Valsts
robežsardze administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšana par kuģošanas
drošības un kuģu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu Latvijas teritorijā; -
Satiksmes
ministrija
administratīvo pārkāpuma protokolu sastādīšana un administratīvo pārkāpumu lietu
izskatīšana par kuģošanas drošības un kuģu ekspluatācijas noteikumu
pārkāpšanu no Latvijas kuģu puses ārpus Latvijas teritorijas, kā arī par
pārkāpumiem, kas saistīti ar jūrnieku darba tiesiskajām attiecībām; -
Latvijas Jūras
administrācija administratīvo pārkāpumu protokolu sastādīšana par praktiski
visiem administratīvajiem pārkāpumiem jūrniecības jomā; -
Nacionālo
bruņoto spēku Jūras spēki administratīvo pārkāpumu protokolu sastādīšana
par kuģošanas drošības un kuģu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu Latvijas
teritorijā un administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšana par ostu un
ostas iekārtu aizsardzības prasību pārkāpšanu un uz kuģiem un ostās noteikto drošības/aizsardzības prasību
pārkāpšanu; -
Latvijas ostu
pārvaldes - administratīvo pārkāpumu protokolu sastādīšana par kuģošanas
drošības un kuģu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu ostā un tās pievadceļos; -
Latvijas kuģu
kapteiņi administratīvo pārkāpumu protokolu sastādīšana par kuģa
drošības/aizsardzības režīma pārkāpšanu. Ņemot vērā, ka atbilstošas
funkcijas augstāk minētās institūcijas agrāk faktiski nav veikušas,
nepieciešams pārejas periods, lai varētu sagatavoties attiecīgo funkciju
veikšanai. Likumprojektā paredzēts, ka šīs funkcijas augstāk minētās
institūcijas sāk veikt ar 2008.gada 1.jūlija. |
||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Normatīvais akts tiks publicēts arī tiesību
aktu portālā www.likumi.lv |
||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Persona varēs pārsūdzēt administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtos
lēmumus saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 279.-281.pantu. |
||||
4. Cita
informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||
17.01.2008 10:31
4527
A.Logina
67062156
anete.logina@lja.bkc.lv
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Jūrniecības departamenta direktors |
|
|
|
|
J.Maršāns
|
L.Priedīte-Kancēviča |
I.Strauta |
A.Krastiņš |