27.05.2008.
9/8-
Saeimas
Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā trešajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu „Grozījumi Enerģētikas
likumā” (Nr.646/Lp9) .
Pielikumā:
apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta trešajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts
trešajam lasījumam
(reģ. nr. 646)
Spēkā esošā likuma
redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (10) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
Enerģētikas likums
|
Grozījumi
Enerģētikas likumā
|
|
|
|
Grozījumi
Enerģētikas likumā
|
|
Izdarīt Enerģētikas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 20.nr.;
2000, 17.nr.; 2001, 12.nr.; 2005, 8., 13.nr.) šādus grozījumus:
|
|
|
|
Izdarīt Enerģētikas likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 20.nr.;
2000, 17.nr.; 2001, 12.nr.; 2005, 8., 13.nr.) šādus grozījumus:
|
1.pants Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
|
|
1) enerģija - šā
likuma izpratnē: prece ar noteiktu vērtību - iegūtā elektroenerģija vai
siltumenerģija, kā arī gāze;
|
|
|
|
|
|
2) energoapgāde - enerģētikas jomā
veicama komercdarbība, kurai ir nepieciešama licence un kura ietver
elektroenerģijas vai siltumenerģijas ražošanu, elektroenerģijas,
siltumenerģijas vai gāzes iepirkšanu, pārveidi, uzglabāšanu, pārvadi, sadali
vai tirdzniecību; |
|
|
|
|
|
3) energoapgādes komersants
— licencēts komersants, kas nodarbojas ar energoapgādi;
|
|
|
|
|
|
4) energoapgādes komersanta objekts
- energoapgādes komersantam piederoša vai tā lietošanā esoša manta (ēkas,
būves, stacijas, iekārtas, ierīces, ietaises, tīkli, līnijas un to
piederumi), kuru tieši izmanto energoapgādei; |
|
|
|
|
|
5) energoefektivitāte - enerģijas
izmantošanas lietderīguma pakāpe, kas izpaužas kā galaprodukta veida un
kvalitātes samērs ar enerģijas patēriņu; |
|
|
|
|
|
6) energoresursi - apzinātie kurināmā krājumi un enerģijas avoti, kurus var izmantot tiešai lietošanai vai enerģijas iegūšanai; |
|
|
|
|
|
7) (izslēgts ar 17.03.2005.
likumu);
|
|
|
|
|
|
8) sekundārie energoresursi -
energoresursi, kuri rodas jebkura veida tehnoloģiskajos procesos kā
blakusprodukts, arī tehnoloģiskajā procesā neizlietotā enerģija, kas ir
derīga tālākai izmantošanai; |
|
|
|
|
|
9) vietējie energoresursi - Latvijā
apzinātie atjaunojamie energoresursi un kurināmā krājumi, kurus var izmantot
tiešai lietošanai vai enerģijas iegūšanai; |
|
|
|
|
|
10) enerģijas lietotājs
- fiziskā vai juridiskā persona, kas no energoapgādes komersantiem pērk un
savām vajadzībām patērē konkrētā veida enerģiju vai kurināmo vai lieto to
energoapgādē vai cita veida komercdarbībā;
|
|
|
|
|
|
11) enerģijas pārvade -
energoapgādes veids, kas ietver enerģijas transportēšanu pa augsta sprieguma
tīkliem vai augsta spiediena vadiem, lai piegādātu to attiecīgai sadales
sistēmai vai tieši lietotājiem, izņemot enerģijas tirdzniecību; |
|
|
|
|
|
12) enerģijas sadale -
energoapgādes veids, kas ietver energoresursu vai enerģijas transportēšanu pa
vidēja un zema sprieguma tīkliem vai augsta, vidēja un zema spiediena vadiem,
izņemot enerģijas tirdzniecību; |
|
|
|
|
|
13) enerģijas tirdzniecība—
energoapgādes veids, kas ietver enerģijas iepirkšanu pārdošanai un pārdošanu
enerģijas lietotājiem; |
|
|
|
|
|
14) enerģijas ražošana -
energoapgādes veids, kas ietver energoresursu pārveidošanu lietošanai
nepieciešamā enerģijā; |
|
|
|
|
|
15) (izslēgts ar 17.03.2005.
likumu); |
|
|
|
|
|
16) kurināmais - nafta un naftas
produkti, dabasgāze, sašķidrinātā gāze, degakmens, degakmens gāze un
eļļa, ogles, kūdra, kurināmā koksne un cita biomasa, kodoldegviela, kuru sadedzina
enerģijas iegūšanai; |
1. Izteikt 1.panta 16.punktu šādā
redakcijā: “16) kurināmais – nafta un naftas produkti, dabasgāze, degakmens, degakmens gāze un eļļa, ogles, kūdra, kurināmā koksne un cita biomasa, kuru sadedzina enerģijas iegūšanai;". |
1 |
Atbildīgā komisija Izteikt
1.panta 16.punktu šādā redakcijā: “16) kurināmais – nafta un naftas produkti, arī
sašķidrinātā naftas gāze, dabasgāze, arī sašķidrinātā dabasgāze,
degakmens, degakmens gāze un eļļa, ogles, kūdra, kurināmā koksne un cita
biomasa, kuru sadedzina enerģijas iegūšanai;". |
Atbalstīts |
1. Izteikt 1.panta 16.punktu šādā
redakcijā: “16) kurināmais – nafta un naftas produkti, arī
sašķidrinātā naftas gāze, dabasgāze, arī sašķidrinātā dabasgāze, degakmens,
degakmens gāze un eļļa, ogles, kūdra, kurināmā koksne un cita biomasa, kuru
sadedzina enerģijas iegūšanai;". |
17) kurināmā drošības rezerve -
energoapgādes komersanta īpašumā esošs noteikts kurināmā krājums, kas ir
nepieciešams, lai nodrošinātu enerģijas lietotāju nepārtrauktu apgādi ar
attiecīgā veida enerģiju; |
|
|
|
|
|
18) licence
- saskaņā ar likumu izsniegta speciāla atļauja, kas nosaka energoapgādes
komersanta tiesības un pienākumu nodarboties ar energoapgādi licences
darbības zonā;
|
|
|
|
|
|
19) licences darbības zona
- licencē noteikta teritorija, kurā ir tiesīgs darboties konkrētais
energoapgādes komersants un enerģijas lietotājs;
|
|
|
|
|
|
20) regulators - valsts vai pašvaldības iestāde, kura
saskaņā ar likumu regulē energoapgādi; |
|
|
|
|
|
21) horizontālā integrācija — viens
energoapgādes komersants vai koncerns veic vismaz vienu no enerģijas
ražošanas, pārvades, sadales, piegādes vai dabasgāzes uzglabāšanas funkcijām
un kādu darbību, kas nav saistīta ar energoapgādi; |
|
|
|
|
|
22) vertikālā integrācija
— viens energoapgādes komersants vai koncerns veic vismaz vienu no šādiem
energoapgādes veidiem: enerģijas pārvade vai sadale vai dabasgāzes
uzglabāšana un vismaz vienu no šādiem energoapgādes veidiem: enerģijas
ražošana vai tirdzniecība;
|
|
|
|
|
|
23) sistēmas operators
— energoapgādes komersants, kas pilda enerģijas pārvades, sadales vai
dabasgāzes uzglabāšanas funkcijas un atbild par sistēmas ekspluatāciju,
uzturēšanas nodrošināšanu un, ja vajadzīgs, — attīstību noteiktā teritorijā,
kā arī par sistēmas savstarpēju savienošanu ar citām sistēmām un par sistēmas
spēju ilgtermiņā nodrošināt pamatotu pieprasījumu attiecībā uz enerģijas
transportēšanu un uzglabāšanu;
|
|
|
|
|
|
24) atjaunojamie energoresursi
- vēja, saules, ģeotermālā, viļņu, paisuma-bēguma, ūdens enerģija, atkritumu
poligonu un notekūdeņu attīrīšanas iekārtu gāzes un biogāze, biomasa
[bioloģiski noārdāmā frakcija produktos, rūpniecības un sadzīves atkritumos,
lauksaimniecības (ieskaitot augu un dzīvnieku izcelsmes vielas), kā arī
mežsaimniecības un līdzīgu nozaru ražošanas atlikumos];
|
|
|
|
|
|
25) sistēmas lietotājs—fiziskā vai
juridiskā persona, kas izmanto enerģijas pārvades vai sadales sistēmas vai
dabasgāzes krātuves pakalpojumus; |
|
|
|
|
|
26) savstarpēji savienota sistēma — vairākas sistēmas, kas
savienotas savā starpā; |
|
|
|
|
|
27) fiksēta maksājuma apjoma līgums
— līgums, kurā iekļauta pircēja un pārdevēja vienošanās, ka gadījumā, ja
pircējs nevēlas saņemt visu līgumā noteikto preces apjomu, tas maksā par visu
līgumā noteikto preces apjomu; |
|
|
|
|
|
28) tiešā līnija — dabasgāzes vads,
kas papildina savstarpēji savienotas dabasgāzes pārvades sistēmas; |
|
|
|
|
|
29) pārvades sistēma — enerģijas
pārvades tīkls ar visiem pārvades funkciju veikšanai nepieciešamajiem
energoapgādes komersanta objektiem, kurus izmanto enerģijas transportēšanai; |
|
|
|
|
|
30) sadales sistēma — enerģijas
sadales tīkls ar visiem sadales funkciju veikšanai nepieciešamajiem
energoapgādes komersanta objektiem, kurus izmanto enerģijas transportēšanai
un sadalei; |
|
|
|
|
|
31) tīkls — līniju un iekārtu
kopums, kas nepieciešams enerģijas transportēšanai. Ielu apgaismojuma tīkls
ir atsevišķs, ar uzskaites mēraparātu tehniski nodalīts līniju vai iekārtu
kopums, ko izmanto ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzētu
teritoriju apgaismošanai un kas netiek izmantots elektroenerģijas
transportēšanai un sadalei citiem enerģijas lietotājiem; |
|
|
|
|
|
32) autonomais ražotājs —
komersants, fiziskā vai juridiskā persona, kas ražo elektroenerģiju vai
siltumenerģiju nolūkā patērēt to paša vajadzībām; |
|
|
|
|
|
33) neatkarīgais ražotājs —
energoapgādes komersants, kas ražo elektroenerģiju vai siltumenerģiju, bet
neveic tās sadali vai pārvadi sistēmā, kurā ir iekļauts; |
|
|
|
|
|
34) sistēma — visi pārvades un
sadales tīkli un uzglabāšanas iekārtas, kas pieder dabasgāzes apgādes
komersantam un ko tas ekspluatē, kā arī šim komersantam piederošās iekārtas,
kas nodrošina papildpakalpojumus, un komersanti, kuru pakalpojumi
nepieciešami, lai nodrošinātu pieeju pārvadei un sadalei; |
|
|
|
|
|
35) papildpakalpojumi — visi
pakalpojumi, kas nepieciešami, lai piekļūtu pie pārvades un sadales tīkliem
un uzglabāšanas iekārtām vai ekspluatētu šos tīklus un iekārtas, tostarp
balansēšana, izņemot iekārtas, kuras izmanto tikai pārvades sistēmu
operatori; |
|
|
|
|
|
36) balansēšana — nepārtraukts
process, kas nodrošina pastāvīgu līdzsvaru starp sistēmā ievadīto enerģiju un
enerģijas patēriņu; |
|
|
|
|
|
37) starpvalstu savienojums —
enerģijas pārvades līnija, kas saista atsevišķās valstīs izvietotas pārvades
sistēmas; |
|
|
|
|
|
38) galalietotājs — enerģijas
lietotājs, kurš pērk enerģiju izlietošanai paša vajadzībām (galapatēriņam); |
|
|
|
|
|
39) mājsaimniecības lietotājs —
galalietotājs, kurš pērk un izlieto enerģiju savā mājsaimniecībā paša
vajadzībām (galapatēriņam), izņemot komercdarbības vai cita veida
profesionālās darbības vajadzībām; |
|
|
|
|
|
40) saistītais lietotājs — enerģijas
lietotājs, kurš neizmanto iespēju kļūt par tirgus dalībnieku, lai brīvi
izvēlētos enerģijas tirgotāju; |
|
|
|
|
|
41) tirgotājs — lietotājs, kurš pērk
un pārdod (piegādā — pārdošanas nozīmē) enerģiju citam enerģijas lietotājam. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 10.05.2001. likumu,
17.03.2005. likumu un 26.05.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
2.pants |
2. Izteikt 2., 3. un 4.pantu
šādā redakcijā:
"2.pants
|
|
|
|
2. Izteikt 2., 3. un 4.pantu
šādā redakcijā:
"2.pants
|
Šis likums reglamentē enerģētiku kā
tautsaimniecības infrastruktūru, kas aptver energoresursu ieguvi, izmantošanu
un dažāda veida enerģijas ražošanu, iegādi, pārveidi, uzglabāšanu, pārvadi,
sadali, piegādi enerģijas lietotājiem un energoresursu patēriņu, kā arī
nosaka pārvades kārtību enerģētikā un energoapgādes komersantu darbības
organizēšanas un attīstības principus. |
Šis likums reglamentē enerģētiku kā
tautsaimniecības nozari, kas aptver energoresursu iegūšanu un izmantošanu dažāda veida enerģijas ražošanai,
enerģijas pārveidi, iegādi, uzglabāšanu, pārvadi, sadali, tirdzniecību un
izmantošanu. |
|
|
|
Šis likums reglamentē enerģētiku kā
tautsaimniecības nozari, kas aptver energoresursu iegūšanu un izmantošanu dažāda veida enerģijas ražošanai,
enerģijas pārveidi, iegādi, uzglabāšanu, pārvadi, sadali, tirdzniecību un
izmantošanu. |
3.pants |
3.pants |
|
|
|
3.pants |
Lai nodrošinātu tautsaimniecību un
iedzīvotājus ar elektroenerģiju, siltumenerģiju un gāzi noteiktā kvalitātē un
pieprasītajā daudzumā, kā arī veicinātu Latvijas integrāciju starptautiskajā
enerģētisko materiālu un produktu tirgū, investīciju piesaistīšanu un
privatizāciju enerģētikā, energoapgādes attīstību un energoefektivitātes
paaugstināšanu, šā likuma mērķis ir: |
Likuma mērķis ir: |
|
|
|
Likuma mērķis ir: |
1) nodrošināt efektīvu enerģijas lietošanu
un paaugstināt energoapgādes efektivitāti, sabalansējot enerģijas patēriņu; |
1) nodrošināt enerģijas
lietotāju efektīvu, drošu un kvalitatīvu apgādi ar enerģiju pieprasītajā
daudzumā un par pamatotām cenām, dažādojot izmantojamo energoresursu veidus,
palielinot energoapgādes drošumu un ievērojot vides aizsardzības prasības;
|
|
|
|
1) nodrošināt enerģijas
lietotāju efektīvu, drošu un kvalitatīvu apgādi ar enerģiju pieprasītajā
daudzumā un par pamatotām cenām, dažādojot izmantojamo energoresursu veidus,
palielinot energoapgādes drošumu un ievērojot vides aizsardzības prasības;
|
2) nodrošināt enerģijas lietotāju
nepārtrauktu, drošu, kvalitatīvu apgādi ar enerģiju, dažādojot izmantojamā
kurināmā veidus, palielinot energoapgādes drošumu un uzlabojot enerģijas
sadali un piegādi; |
2) veicināt enerģijas efektīvu izmantošanu
un tās līdzsvarotu patēriņu; |
|
|
Redakc. precizēts |
2) veicināt enerģijas efektīvu izmantošanu
un līdzsvarotu patēriņu; |
3) radīt labvēlīgus apstākļus vietējo,
atjaunojamo un sekundāro energoresursu izmantošanai un importēto
energoresursu daudzveidībai; |
3) nodrošināt enerģijas lietotāju tiesības
izvēlēties patērējamās enerģijas veidu un tirgotāju; |
|
|
3) nodrošināt enerģijas lietotāju tiesības
izvēlēties patērējamās enerģijas veidu un tirgotāju; |
|
4) veicināt enerģijas tirgus un tranzīta
attīstību un infrastruktūras modernizāciju, cenu un tarifu noteikšanas
atklātību, pārskatāmību un pakāpenību; |
4) veicināt ekonomiski pamatotu
konkurenci;
|
|
|
|
4) veicināt ekonomiski pamatotu
konkurenci;
|
5) nodrošināt enerģijas lietotāju tiesības
izvēlēties patērējamās enerģijas veidu; |
5) noteikt pārvaldes kārtību
enerģētikā un energoapgādes komersantu darbības organizēšanas un regulēšanas
principus;
|
|
|
|
5) noteikt pārvaldes kārtību
enerģētikā un energoapgādes komersantu darbības organizēšanas un regulēšanas
principus;
|
6) veidot investīcijām labvēlīgu vidi; |
6) veicināt vietējo,
atjaunojamo un sekundāro energoresursu izmantošanu;
|
|
|
|
6) veicināt vietējo,
atjaunojamo un sekundāro energoresursu izmantošanu;
|
7) veicināt ekonomiski pamatotu konkurenci; |
7) veicināt saudzējošu
enerģētikas ietekmi uz vidi un vidi saudzējošu efektīvu tehnoloģiju
izmantošanu.
|
|
|
|
7) veicināt saudzējošu
enerģētikas ietekmi uz vidi un vidi saudzējošu efektīvu tehnoloģiju
izmantošanu.
|
8) veicināt enerģētikas saudzējošu ietekmi
uz vidi un vidi saudzējošu efektīvu tehnoloģiju izmantošanu. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 10.05.2001. likumu,
kas stājas spēkā no 01.06.2001.) |
|
|
|
|
|
4.pants |
4.pants |
|
|
|
4.pants |
Enerģētikas politika ir valsts tautsaimniecības
politikas sastāvdaļa, un tās īstenošanas stratēģiju nosaka Ministru kabinets
Latvijas enerģētikas nacionālajā programmā, kuru izstrādā 15 gadiem un
periodiski - ik pēc pieciem gadiem - koriģē, pamatojoties uz zinātniskajiem
pētījumiem, pārmaiņām tautsaimniecībā un tās attīstību, kā arī ņemot vērā
starptautiskus faktorus, kuri ietekmē enerģētiku un energoapgādi valstī. |
Enerģētikas politika ir valsts
tautsaimniecības politikas sastāvdaļa, un tās pamatprincipus, mērķus un
virzienus nosaka Ministru kabinets politikas plānošanas dokumentos." |
|
|
|
Enerģētikas politika ir valsts
tautsaimniecības politikas sastāvdaļa, un tās pamatprincipus, mērķus un
virzienus nosaka Ministru kabinets politikas plānošanas dokumentos." |
6.pants |
|
|
|
|
|
(1) Sistēmas operatoram tā licences
darbības zonā un licencē noteiktajā termiņā ir pastāvīgas saistības
nodrošināt sistēmas lietotājiem un pretendentiem pieeju enerģijas pārvades
vai sadales sistēmām vai dabasgāzes uzglabāšanas krātuvei, ja šī pieeja ir
pastāvīgi savietojama ar atbilstošiem tehniskajiem noteikumiem un drošības
prasībām. |
|
|
|
|
|
(2)
Sistēmas operatoram noteiktās saistības saglabājas, ja mainās
kapitālsabiedrības dalībnieks (akcionārs), komercdarbības forma, tiek veikta
reorganizācija vai gadījumos, kad nepieciešama jauna licence, līdz tās
saņemšanai. |
|
|
|
|
|
(3) Energoapgādes komersants, kas piegādā
enerģiju saistītajiem lietotājiem, pārdod enerģiju tiem nepieciešamajā vai
noteiktajā kvalitātē un pieprasītajā daudzumā par regulatora noteiktajiem
tarifiem vai par tarifiem, ko noteicis attiecīgais pakalpojumu sniedzējs
saskaņā ar regulatora noteikto tarifu aprēķināšanas metodiku, ja ir saņemta
regulatora atļauja. |
|
|
|
|
|
(26.05.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
3. Papildināt 6.pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā: “(4) Strīdus par maksājuma dokumentiem,
energoapgādes komersantu aktiem un citiem dokumentiem, kas sastādīti, lai sagatavotu
vai pamatotu maksājuma dokumentus, izskata Civilprocesa likuma noteiktajā
kārtībā.” |
|
|
|
3. Papildināt 6.pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā: “(4) Strīdus par maksājuma dokumentiem,
energoapgādes komersantu aktiem un citiem dokumentiem, kas sastādīti, lai sagatavotu
vai pamatotu maksājuma dokumentus, izskata Civilprocesa likumā noteiktajā
kārtībā.” |
8.pants |
|
|
|
|
|
Energoapgādes komersantam izsniegtajā
licencē norāda: |
|
|
|
|
|
1) veicamās energoapgādes veidu un tā
nodrošināšanai nepieciešamās prasības; |
|
|
|
|
|
2) licences darbības zonu kā ģeogrāfisku
teritoriju; |
|
|
|
|
|
3) licences termiņu; |
|
|
|
|
|
4) energoapgādes komersanta pienākumu
nodrošināt un uzturēt savus energoapgādes veikšanai nepieciešamos objektus. |
4. 8.pantā: papildināt 4.punktu pēc vārda
"objektus" ar vārdiem "(izņemot licenci enerģijas
tirdzniecībai)"; |
|
|
|
4. 8.pantā: papildināt 4.punktu pēc vārda
"objektus" ar vārdiem "(izņemot licenci enerģijas tirdzniecībai)"; |
5) vides aizsardzības (ekoloģiskās
ekspertīzes) nosacījumus; |
izslēgt 5.punktu;
|
|
|
|
izslēgt 5.punktu;
|
6) kurināmā drošības rezerves apjomu,
nosakot kurināmā veidus un energoapgādes komersanta pienākumu enerģētiskās
krīzes laikā pārdot kurināmo Ministru kabineta noteiktajā kārtībā pēc valsts
vai pašvaldības enerģētiskās krīzes centra pieprasījuma; |
papildināt 6.punktu pēc vārda
"pieprasījuma" ar vārdiem "(licencē enerģijas ražošanai)
".
|
|
|
|
papildināt 6.punktu pēc vārda
"pieprasījuma" ar vārdiem "(licencē enerģijas ražošanai)
".
|
7) energoapgādes komersanta pienākumu
plānveidīgi attīstīt savu darbību un piedalīties koordinētas un efektīvas
energoapgādes plānošanā, nodrošināšanā un attīstīšanā; |
|
|
|
|
|
8) energoapgādes komersanta pienākumu periodiski
sniegt regulatoram informāciju par savu darbību un pārmaiņām energoapgādē. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 26.05.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
42.1 pants |
|
|
|
|
|
(1) Gāzes piegādi enerģijas lietotājiem
nodrošina dabasgāzes apgādes sistēmas energoapgādes komersanti un
sašķidrinātās gāzes apgādes uzņēmumi. Kārtību, kādā energoapgādes komersanti
piegādā un enerģijas lietotāji lieto gāzi, nosaka Ministru kabinets. |
5. 42.1 pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Kārtību, kādā energoapgādes
komersanti piegādā un enerģijas lietotāji lieto dabasgāzi, kā arī gadījumus,
kādos energoapgādes komersants var pārtraukt energoapgādes pakalpojumu
sniegšanu atsevišķiem enerģijas lietotājiem, nosaka Ministru kabinets."; |
|
|
|
5. 42.1 pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "(1) Kārtību, kādā energoapgādes
komersanti piegādā un enerģijas lietotāji lieto dabasgāzi, kā arī gadījumus,
kādos energoapgādes komersants var pārtraukt energoapgādes pakalpojumu
sniegšanu atsevišķiem enerģijas lietotājiem, nosaka Ministru kabinets."; |
|
|
2 |
Juridiskais birojs Papildināt 42 .1 pantu ar 1.1daļu
šādā redakcijā: “(1.1) Energoapgādes komersantam ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma
un pārtraukt dabasgāzes piegādi enerģijas lietotājam, ja tas vairs nav gazificētā objekta
īpašnieks, valdītājs vai lietotājs”. |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar 1.1daļu šādā
redakcijā: “(1.1) Energoapgādes komersantam ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma
un pārtraukt dabasgāzes piegādi enerģijas lietotājam, ja tas vairs nav gazificētā objekta īpašnieks,
valdītājs vai lietotājs.”; |
(2)
Dabasgāzes apgādes sistēmā ietilpst augsta spiediena gāzes pārvades sistēmas
vadi (ar darba spiedienu virs 1,6 megapaskāliem), palīgobjekti, priekšmeti un
cita manta, kas nepieciešama gāzes pārvadei, gāzes krātuves un gāzes sadales
sistēmas tīkli (ar darba spiedienu līdz 1,6 megapaskāliem), palīgobjekti,
priekšmeti un cita manta, kas nepieciešama gāzes sadalei līdz savstarpēji
noteiktai enerģijas lietotāju piederības robežai. |
papildināt otro daļu ar teikumu šādā redakcijā: “Energoapgādes komersants līgumā var
noteikt papildu tehniskās prasības norēķinu uzskaites mēraparātiem un
dabasgāzes patēriņa skaitītājiem, kurus izmanto dabasgāzes sistēmā, un
publiskot šīs prasības savā mājaslapā internetā.”; |
|
|
|
papildināt otro daļu ar teikumu šādā
redakcijā: “Energoapgādes komersants līgumā var
noteikt papildu tehniskās prasības norēķinu uzskaites mēraparātiem un
dabasgāzes patēriņa skaitītājiem, kurus izmanto dabasgāzes sistēmā, un
publiskot šīs prasības savā mājaslapā internetā.” |
(3) Dabasgāzes sadales, pārvades un
uzglabāšanas sistēmas operators nodrošina visiem sistēmas lietotājiem un
pretendentiem, kuri to pieprasa, vienlīdzīgu un atklātu pieeju attiecīgajai
sistēmai, sniedzot tiem dabasgāzes pārvades, sadales vai uzglabāšanas
pakalpojumus. |
|
|
|
|
|
(4) Dabasgāzes sistēmas operatoram ir
tiesības motivēti atteikt pieeju attiecīgajai sistēmai likumā “Par
sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” noteiktajā kārtībā šādos gadījumos: |
|
|
|
|
|
1) sistēmas jauda nav pietiekama; |
|
|
|
|
|
2) netiks izpildīti regulatora noteiktie
pienākumi un saistības; |
|
|
|
|
|
3) netiks izpildītas ilgtermiņa (10 gadi un
vairāk) enerģijas piegādes līgumu saistības; |
|
|
|
|
|
4) regulators šā likuma 45.3 pantā
noteiktajos gadījumos pieņēmis lēmumu par pagaidu atkāpes piešķiršanu. |
|
|
|
|
|
|
papildināt pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā: "(5) Energoapgādes komersants var
vienpusēji atkāpties no līguma un pārtraukt dabasgāzes piegādi enerģijas
lietotājam, ja enerģijas lietotājs ir zaudējis gazificētā objekta īpašuma,
valdījuma vai lietošanas tiesības." |
3 |
Juridiskais birojs
Izslēgt 42.1panta piekto daļu. |
Atbalstīts |
|
|
6. Papildināt likumu ar 42.3
pantu šādā redakcijā: "42.3 pants |
|
|
|
6. Papildināt likumu ar 42.3
pantu šādā redakcijā: "42.3 pants |
|
(1)
Ja energoapgādes komersants konstatē, ka enerģijas lietotājs ir pārkāpis
Ministru kabineta noteikumu par dabasgāzes piegādi un lietošanu vai līguma
par dabasgāzes piegādi prasības, un tā rezultātā enerģijas lietotājam ir
samazināts uzskaitītais dabasgāzes patēriņa apjoms vai radīta iespēja
dabasgāzi patērēt bez maksas, enerģijas lietotājs samaksā energoapgādes
komersantam par izlietoto dabasgāzi, kā arī kompensāciju. Kārtību, kādā
energoapgādes komersants nosaka faktiski patērētās dabasgāzes daudzumu, kā
arī kompensācijas apmēru un tās aprēķināšanas kārtību, nosaka Ministru
kabinets. |
|
|
Redakc. precizēta |
(1) Ja energoapgādes komersants
konstatē, ka enerģijas lietotājs ir pārkāpis Ministru kabineta noteikumus par
dabasgāzes piegādi un lietošanu vai līgumu par dabasgāzes piegādi un tā rezultātā
enerģijas lietotājam ir samazināts uzskaitītais dabasgāzes patēriņa apjoms
vai radīta iespēja dabasgāzi patērēt bez maksas, enerģijas lietotājs samaksā
energoapgādes komersantam par izlietoto dabasgāzi, kā arī kompensāciju.
Kārtību, kādā energoapgādes komersants nosaka faktiski patērētās dabasgāzes
daudzumu, kā arī kompensācijas apmēru un aprēķināšanas kārtību, nosaka
Ministru kabinets.. |
|
(2) Par katru veicamā maksājuma kavējuma
dienu enerģijas lietotājs maksā energoapgādes komersantam nokavējuma
procentus. Nokavējuma procentu apmēru nosaka Ministru kabinets.” |
|
|
|
(2) Par katru veicamā maksājuma kavējuma
dienu enerģijas lietotājs maksā energoapgādes komersantam nokavējuma
procentus. Nokavējuma procentu apmēru nosaka Ministru kabinets.” |
46.pants |
|
|
|
|
|
(1) Siltumapgādi veic energoapgādes
komersanti enerģijas lietotāju nodrošināšanai ar siltumenerģiju ēku un būvju
apsildei, ventilācijai (vēdināšanai) un karstā ūdens sagatavošanai enerģijas
lietotājiem optimālākajā veidā, ievērojot ekonomiskos, sociālos, vides
aizsardzības un kultūras pieminekļu aizsardzības noteikumus. Kārtību, kādā
energoapgādes komersanti piegādā un enerģijas lietotāji lieto siltumenerģiju,
nosaka Ministru kabinets. |
7. Izteikt 46.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: "(1)
Siltumapgādi veic energoapgādes komersanti enerģijas lietotāju nodrošināšanai
ar siltumenerģiju ēku un būvju apsildei, ventilācijai (vēdināšanai) un karstā
ūdens sagatavošanai enerģijas lietotājiem optimālākajā veidā, ievērojot
ekonomiskos, sociālos, vides aizsardzības un kultūras pieminekļu aizsardzības
noteikumus. Kārtību, kādā energoapgādes komersanti piegādā un enerģijas
lietotāji lieto siltumenerģiju, un gadījumus, kādos energoapgādes komersants
var pārtraukt energoapgādes pakalpojumu sniegšanu atsevišķiem enerģijas
lietotājiem, nosaka Ministru kabinets." |
|
|
|
7. Izteikt 46.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: "(1)
Siltumapgādi veic energoapgādes komersanti enerģijas lietotāju nodrošināšanai
ar siltumenerģiju ēku un būvju apsildei, ventilācijai (vēdināšanai) un karstā
ūdens sagatavošanai enerģijas lietotājiem optimālā veidā, ievērojot
ekonomiskos, sociālos, vides aizsardzības un kultūras pieminekļu aizsardzības
noteikumus. Kārtību, kādā energoapgādes komersanti piegādā un enerģijas
lietotāji lieto siltumenerģiju, un gadījumus, kādos energoapgādes komersants
var pārtraukt energoapgādes pakalpojumu sniegšanu atsevišķiem enerģijas
lietotājiem, nosaka Ministru kabinets." |
(2) Siltumapgādi var nodrošināt, izmantojot
centralizēto siltumapgādes sistēmu vai lokālo siltumapgādi, ko veic
autonomais ražotājs. |
|
|
|
|
|
(3) Centralizētās siltumapgādes sistēma ir
siltumavotu, siltumtīklu un siltumenerģijas lietotāju kopums, kas saskaņoti
ražo, pārveido, pārvada, sadala un patērē siltumenerģiju. |
|
|
|
|
|
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 26.05.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
8. Papildināt likumu ar 46.1
pantu šādā redakcijā: "46.1 pants
|
|
|
|
8. Papildināt likumu ar 46.1
pantu šādā redakcijā: "46.1 pants
|
|
(1) Siltumenerģiju
lietotājam piegādā šā likuma 46.panta pirmajā daļā paredzētajā kārtībā un
saskaņā ar energoapgādes komersanta un enerģijas lietotāja noslēgto līgumu
par siltumenerģijas piegādi (turpmāk — līgums). Ja līgums nav noslēgts,
siltumenerģiju lietot aizliegts.
|
|
|
|
(1) Siltumenerģiju
lietotājam piegādā šā likuma 46.panta pirmajā daļā paredzētajā kārtībā un
saskaņā ar energoapgādes komersanta un enerģijas lietotāja noslēgto līgumu
par siltumenerģijas piegādi (turpmāk — līgums). Ja līgums nav noslēgts,
siltumenerģiju lietot aizliegts.
|
|
(2)
Enerģijas lietotājs brīdina energoapgādes komersantu par līguma pārtraukšanu
vismaz 30 dienas iepriekš un norēķinās par izlietoto siltumenerģiju. |
|
|
|
(2)
Enerģijas lietotājs brīdina energoapgādes komersantu par līguma pārtraukšanu
vismaz 30 dienas iepriekš un norēķinās par izlietoto siltumenerģiju. |
|
(3) Ja energoapgādes komersants konstatē, ka enerģijas lietotājs
ir pārkāpis Ministru kabineta noteikumu par siltumenerģijas piegādi un
lietošanu vai līguma par siltumenerģijas piegādi prasības, bet energoapgādes
komersants uz piederības robežas ir nodrošinājis siltumnesēja parametrus,
enerģijas lietotājs samaksā energoapgādes komersantam kompensāciju.
Kompensācijas apmēru, tās aprēķināšanas kārtību, kā arī gadījumus, kādos
kompensācija aprēķināma, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
Redakc. precizēta |
(3) Ja energoapgādes komersants konstatē, ka enerģijas
lietotājs ir pārkāpis Ministru kabineta noteikumus par siltumenerģijas
piegādi un lietošanu vai līgumu par siltumenerģijas piegādi, bet
energoapgādes komersants uz piederības robežas ir nodrošinājis siltumnesēja
parametrus, enerģijas lietotājs samaksā energoapgādes komersantam
kompensāciju. Kompensācijas apmēru un aprēķināšanas kārtību, kā arī
gadījumus, kādos kompensācija aprēķināma, nosaka Ministru kabinets. |
|
(4) Energoapgādes komersants, kura vainas
dēļ nav piegādāts noteiktais siltumenerģijas daudzums, atlīdzina enerģijas
lietotājam nepiegādātās siltumenerģijas daudzuma vērtību.” |
|
|
|
(4) Energoapgādes komersants, kura vainas
dēļ nav piegādāts noteiktais siltumenerģijas daudzums, atlīdzina enerģijas
lietotājam nepiegādātās siltumenerģijas daudzuma vērtību.” |
50.pants |
|
|
|
|
|
Ēku un būvju īpašniekiem ir tiesības
izvēlēties izdevīgāko siltumapgādes veidu. (2001.gada 10.maija likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 01.06.2001.) |
|
|
|
|
|
51.pants |
9. Izteikt 51.un 52. pantu šādā redakcijā: “51.pants |
|
|
|
9. Izteikt 51.un 52. pantu šādā redakcijā: “51.pants |
(1) Pašvaldības, veicot likumā noteikto pastāvīgo
funkciju, organizē siltumapgādi savā administratīvajā teritorijā, kā arī
veicina konkurenci siltumapgādes un kurināmā tirgū. |
(1) Pašvaldības, veicot likumā noteikto pastāvīgo
funkciju, organizē siltumapgādi savā administratīvajā teritorijā, kā arī
veicina energoefektivitāti un konkurenci siltumapgādes un kurināmā tirgū. |
|
|
|
(1) Pašvaldības, veicot likumā noteikto pastāvīgo
funkciju, organizē siltumapgādi savā administratīvajā teritorijā, kā arī
veicina energoefektivitāti un konkurenci siltumapgādes un kurināmā tirgū. |
(2) Pašvaldības savas administratīvās
teritorijas attīstības plāna ietvaros, ņemot vērā vides aizsardzības un
kultūras pieminekļu aizsardzības noteikumus, kā arī vietējo energoresursu
izmantošanas iespējas un izvērtējot siltumapgādes drošumu un ilgtermiņa
robežizmaksas, var noteikt siltumapgādes attīstību, saskaņojot to ar
regulatoru |
(2) Pašvaldības savas administratīvās
teritorijas plānojuma ietvaros, ņemot vērā vides un kultūras pieminekļu
aizsardzības noteikumus, kā arī vietējo energoresursu izmantošanas un
koģenerācijas iespējas un izvērtējot siltumapgādes drošumu un ilgtermiņa
robežizmaksas, var noteikt siltumapgādes attīstību, saskaņojot to ar
regulatoru un izdodot saistošos noteikumus. |
|
|
|
(2) Pašvaldības savas administratīvās
teritorijas plānojuma ietvaros, ņemot vērā vides un kultūras pieminekļu
aizsardzības noteikumus, kā arī vietējo energoresursu izmantošanas un
koģenerācijas iespējas un izvērtējot siltumapgādes drošumu un ilgtermiņa
robežizmaksas, var noteikt siltumapgādes attīstību, saskaņojot to ar
regulatoru un izdodot saistošos noteikumus. |
(2001.gada 10.maija likuma redakcijā ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 26.05.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
52.pants |
52.pants |
|
|
|
52.pants |
Atslēgšanās no centralizētās siltumapgādes
sistēmas vai pieslēgšanās pie tās nedrīkst traucēt siltuma saņemšanu pārējiem
šīs sistēmas lietotājiem. (2001.gada 10.maija likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 01.06.2001.) |
Ēku un būvju pieslēgšana vai atslēgšana no
centralizētās siltumapgādes sistēmas nedrīkst traucēt siltuma saņemšanu
pārējiem šīs sistēmas lietotājiem.” |
|
|
Redakc. precizēts |
Ēku un būvju
pieslēgšana centralizētajai siltumapgādes sistēmai vai atslēgšana no tās
nedrīkst traucēt siltuma saņemšanu pārējiem šīs sistēmas lietotājiem.” |
72.1 pants |
10. Izteikt 72.1 pantu šādā
redakcijā: "72.1 pants
|
4 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Bergholcs Izteikt 72.1 pantu šādā
redakcijā: “72.1 pants |
Atbalstīts redakc. precizējot |
10. Izteikt 72.1 pantu šādā
redakcijā: "72.1 pants
|
Ministru kabinets nosaka valsts īpašumā
esošo naftas produktu rezervju apjomu un kārtību, kādā tās izveidojamas,
uzglabājamas un izmantojamas enerģētiskās krīzes periodā. (26.05.2005.
likuma redakcijā) |
Ministru kabinets nosaka valsts īpašumā vai
valdījumā esošo naftas produktu rezervju apjomu, šo rezervju izveidošanai,
uzglabāšanai un atjaunošanai nepieciešamo pakalpojumu iepirkšanas kārtību, kā
arī kārtību, kādā naftas produktus iepērk, izveido to rezerves, kā arī
uzglabā un izmanto šos naftas produktus enerģētiskās krīzes periodā.” |
|
(1) Ministru
kabinets nosaka valsts īpašumā vai
valdījumā esošo naftas produktu rezervju apjomu un kārtību, kādā: |
|
(1) Ministru
kabinets nosaka valsts īpašumā vai
valdījumā esošo naftas produktu rezervju apjomu un kārtību, kādā: |
|
|
|
1) iepērk naftas produktus valsts īpašumā
vai valdījumā esošo naftas produktu rezervju izveidošanai; |
|
1) iepērk naftas produktus valsts īpašumā
vai valdījumā esošo naftas produktu rezervju izveidošanai; |
|
|
|
2) izveido un uzglabā valsts īpašumā vai
valdījumā esošās naftas produktu rezerves; |
|
2) izveido un uzglabā valsts īpašumā vai
valdījumā esošās naftas produktu rezerves; |
|
|
|
3) pērk valsts īpašumā vai valdījumā esošo naftas produktu rezervju
izveidošanas, uzglabāšanas un atjaunošanas pakalpojumus; |
|
3) iepērk valsts
īpašumā vai valdījumā esošo naftas produktu rezervju izveidošanas,
uzglabāšanas un atjaunošanas pakalpojumus |
|
|
|
4) aizstāj
daļu no izveidojamām valsts īpašumā vai valdījumā esošajām naftas produktu
rezervēm ar rezervju uzturēšanas pakalpojumu pirkšanu; |
|
4) aizstāj daļu no
izveidojamo valsts īpašumā vai valdījumā esošo naftas produktu rezervju
apjoma ar rezervju uzturēšanas pakalpojumu pirkšanu; |
|
|
|
5) pērk šīs daļas 4.punktā minētos
pakalpojumus; |
|
5) iepērk šā panta pirmās daļas 4. punktā
minētos pakalpojumus; |
|
|
|
6) izmanto valsts
īpašumā vai valdījumā esošās naftas produktu rezerves enerģētiskās krīzes
periodā. |
|
6) izmanto valsts
īpašumā vai valdījumā esošās naftas produktu rezerves enerģētiskās krīzes
periodā. |
|
|
|
(2) Šā panta pirmās
daļas 4. punktā minēto valsts īpašumā vai valdījumā esošo naftas produktu
rezervju apjoma daļu, ko aizstāj ar rezervju uzturēšanas pakalpojumu
pirkšanu, nosaka Ministru kabinets.” |
|
(2) Šā panta pirmās daļas
4.punktā minēto valsts īpašumā vai valdījumā esošo naftas produktu rezervju
daļu, ko aizstāj ar rezervju uzturēšanas pakalpojumu pirkšanu, nosaka
Ministru kabinets.” |
|
|
5 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Bergholcs Papildināt likumu
ar 72.2 pantu šādā redakcijā: “72.2 pants Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
komersanti, kam izsniegta speciāla atļauja (licence) degvielas
mazumtirdzniecībai, sniedz informāciju par degvielas mazumtirdzniecības
cenām.” |
Atbalstīts |
11. Papildināt likumu ar 72.2 pantu šādā redakcijā: “72.2 pants Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
komersanti, kam izsniegta speciāla atļauja (licence) degvielas
mazumtirdzniecībai, sniedz informāciju par degvielas mazumtirdzniecības
cenām.” |
82.pants |
|
|
|
|
|
(1) Energoapgādes komersantu, kā arī tādu
komersantu, kuri veic komercdarbību, kas ietver siltumenerģijas un
elektroenerģijas ražošanu, iepirkšanu, pārvadi, sadali vai realizāciju, bet
kuriem šīs komercdarbības veikšanai saskaņā ar normatīvajiem aktiem licence
nav nepieciešama, objektu un enerģijas lietošanas iekārtu un ietaišu valsts
tehnisko uzraudzību un kontroli veic Valsts energoinspekcija, kuras
pienākumi ir šādi: |
11. 82. pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus
“Valsts energoinspekcija” ar vārdiem ”Valsts būvinspekcija”;
|
|
|
|
12. 82. pantā: aizstāt pirmajā daļā vār
dus “Valsts
energoinspekcija” ar vārdiem ”Valsts būvinspekcija”; |
1) kontrolēt energoapgādes komersantu
objektu un enerģijas lietošanas iekārtu un ietaišu montāžas kvalitātes,
drošības un ekspluatācijas pārbaudes, to atbilstošu un savlaicīgu veikšanu; |
|
|
|
|
|
2) kontrolēt un uzraudzīt elektroenerģijas,
siltumenerģijas un gāzes apgādē izmantojamo iekārtu atbilstības novērtēšanas
kārtību un apliecinājumu energoapgādes komersantos; |
|
|
|
|
|
3) veikt elektroenerģijas, siltumenerģijas
un gāzes kvalitātes prasību izpildes un atbilstības kontroli un uzraudzību,
lai veicinātu elektroenerģijas, siltumenerģijas un gāzes efektīvu
izmantošanu; |
|
|
|
|
|
4) piedalīties elektroenerģijas,
siltumenerģijas un gāzes apgādes sistēmu avāriju cēloņu noskaidrošanā un
nelaimes gadījumu izmeklēšanas komisiju darbā. |
|
|
|
|
|
(2) Valsts energoinspekcija savas
kompetences ietvaros sastāda administratīvo pārkāpumu protokolus un uzliek
administratīvos sodus saskaņā ar likumu. |
izteikt otro daļu šādā redakcijā: “(2) Valsts būvinspekcija savas kompetences
ietvaros saskaņā ar likumiem un enerģētikas nozares normatīvajiem aktiem
sastāda administratīvo pārkāpumu protokolus, uzliek administratīvos sodus, kā
arī pilnīgi vai daļēji aptur energoapgādes komersantu objektos izvietoto
iekārtu un ietaišu darbību.”; |
|
|
|
izteikt otro daļu šādā redakcijā: “(2) Valsts būvinspekcija savas kompetences
ietvaros saskaņā ar likumiem un enerģētikas nozares normatīvajiem aktiem
sastāda administratīvo pārkāpumu protokolus, uzliek administratīvos sodus, kā
arī pilnīgi vai daļēji aptur energoapgādes komersantu objektos izvietoto
iekārtu un ietaišu darbību.”; |
(3) Valsts energoinspekciju izveido
Ministru kabinets. Valsts energoinspekcija ir civiliestāde, un tās darbību
pārrauga par enerģētiku atbildīgais ministrs. |
izslēgt trešo daļu. |
|
|
|
izslēgt trešo daļu. |
91.pants |
|
|
|
|
|
Komercdarbībai siltumenerģijas apgādē ir
nepieciešama licence: |
|
|
|
|
|
1) siltumenerģijas ražošanai iekārtās ar
maksimālo slodzi, kas lielāka par vienu megavatu; |
|
|
|
|
|
2) siltumenerģijas pārvadei pa
cauruļvadiem, kuru diametrs ir lielāks par 200 milimetriem; |
|
|
|
|
|
3) siltumenerģijas sadalei un
tirdzniecībai jebkuriem enerģijas lietotājiem, ja tirdzniecības apjoms
pārsniedz 20 000 megavatstundu gadā. |
|
6 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Bergholcs Izteikt 91. panta
3. punktu šādā redakcijā: “3) siltumenerģijas sadalei
jebkuriem enerģijas lietotājiem, ja tirdzniecības apjoms pārsniedz
20 000 megavatstundu gadā.” |
Atbalstīts |
13. 91. pantā: izteikt 3. punktu
šādā redakcijā: “3) siltumenerģijas sadalei jebkuriem
enerģijas lietotājiem, ja tirdzniecības apjoms pārsniedz 20 000
megavatstundu gadā;”; |
|
|
7 |
Ekonomikas
ministrijas parlamentārais sekretārs A.Bergholcs Papildināt 91.
pantu ar 4. punktu šādā redakcijā: “4) siltumenerģijas tirdzniecībai
jebkuriem enerģijas lietotājiem, ja tirdzniecības apjoms pārsniedz
20 000 megavatstundu gadā.” |
Atbalstīts |
papildināt pantu
ar 4. punktu šādā redakcijā: “4) siltumenerģijas tirdzniecībai jebkuriem
enerģijas lietotājiem, ja tirdzniecības apjoms pārsniedz 20 000
megavatstundu gadā.” |
Pārejas noteikumi |
|
|
|
|
|
1. Ministru kabinets: |
|
|
|
|
|
1) līdz 2001.gada 1.decembrim nosaka šā
likuma 40.panta ceturtajā daļā paredzēto apjomu un teritoriālo izvietojumu,
bet līdz 2001.gada 31.decembrim — šā likuma 41.pantā paredzēto kārtību un
prasības koģenerācijas stacijām; |
|
|
|
|
|
2) līdz 2003.gada 1.janvārim nosaka kārtību, kādā
uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kuriem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir
izsniegtas licences uzņēmējdarbībai ar naftas produktiem (degvielu), izveido
un uzglabā naftas un naftas produktu rezerves; |
|
|
|
|
|
3) līdz 1999.gada 30.jūnijam nosaka
kvalificēto elektroenerģijas lietotāju definēšanas kritērijus un kārtību,
kādā kvalificētie elektroenerģijas lietotāji iepērk elektroenerģiju ārpus
pārvades sistēmas, kā arī izstrādā ar to saistītos nepieciešamos normatīvos
aktus (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 10.05.2001. likumu,
kas stājas spēkā no 01.06.2001.) |
|
|
|
|
|
2. Energoapgādes uzņēmumu licences, kas
izsniegtas pirms šā likuma spēkā stāšanās, ir spēkā līdz attiecīgās licences
noteiktā darbības termiņa beigām, un nepieciešamos grozījumus energoapgādes
uzņēmumu licences nosacījumos var izdarīt vienīgi likumā noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
3. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē
likums "Par uzņēmējdarbības regulēšanu enerģētikā" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995., 21.nr.; 1997., 1.,
14.nr.). |
|
|
|
|
|
4. Likums stājas spēkā tā pieņemšanas dienā, un Ministru kabinets izslēdz akciju sabiedrību "Latvenergo" no privatizējamo uzņēmumu saraksta. (2000.gada
3.augusta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.08.2000.) |
|
|
|
|
|
5. Energoapgādi valsts regulējamās nozarēs
regulē Energoapgādes regulēšanas padome līdz 2001.gada 1.oktobrim, kad tās
funkcijas pārņem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija saskaņā ar
likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem". (2001.gada 10.maija likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 01.06.2001.) |
|
|
|
|
|
6. Energoapgādi pašvaldību regulējamās
nozarēs regulē Energoapgādes regulēšanas padome līdz 2001.gada 1.septembrim,
kad tās funkcijas pārņem pašvaldību regulatori saskaņā ar likumu "Par sabiedrisko
pakalpojumu regulatoriem". (2001.gada 10.maija likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 01.06.2001.) |
|
|
|
|
|
7. Energoapgādes regulēšanas padomes
saistību pārņēmēja ar 2001.gada 1.oktobri ir Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisija. (2001.gada 10.maija likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 01.06.2001.) |
|
|
|
|
|
8. Energoapgādes regulēšanas padomes
Licenču birojs līdz 2001.gada 1.oktobrim tiek reorganizēts par Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisijas izpildinstitūcijas attiecīgām
struktūrvienībām saskaņā ar likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu
regulatoriem". (2001.gada 10.maija likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 01.06.2001.) |
|
|
|
|
|
9. Šā likuma grozījumi, kas attiecas
uz vārda “reģeneratīvie” aizstāšanu ar vārdu “atjaunojamie”; grozījumi
attiecībā uz 1.panta 7. un 15.punkta, 5.panta otrās daļas, IV, V, VI, VII
nodaļas, 77.panta pirmās daļas 2. un 3.punkta, 79. un 80.panta izslēgšanu, kā
arī 1.panta 11. un 12.punkta jaunā redakcija (par terminiem “enerģijas
pārvade” un “enerģijas sadale”) un grozījums attiecībā uz 1.panta
papildināšanu ar 24.punktu stājas spēkā vienlaikus ar elektroenerģijas tirgus
likuma spēkā stāšanos. (2005.gada 17.marta likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
10. Ministru kabinets izdod šā likuma
24.panta 1.2 daļā, 42.1 panta pirmajā daļā, 43.1 panta
otrajā daļā, 46.panta pirmajā daļā un 72.1 pantā paredzētos
noteikumus līdz 2006.gada 1.janvārim. (2005.gada 26.maija likuma redakcijā) |
12. Pārejas noteikumos: aizstāt 10.punktā skaitļus un vārdus
"46.panta pirmajā daļā un 72.1 pantā" ar vārdiem un
skaitļiem "un 46.panta pirmajā daļā"; |
|
|
|
14. Pārejas noteikumos: aizstāt 10.punktā skaitļus un vārdus
"46.panta pirmajā daļā un 72.1 pantā" ar vārdiem un
skaitļiem "un 46.panta pirmajā daļā"; |
11. Regulators izdod šā likuma 12.panta
ceturtajā daļā paredzētos noteikumus līdz 2006.gada 1.janvārim. (2005.gada 26.maija likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
12. Regulators izdod šā likuma 42.2 panta
otrajā daļā paredzētos noteikumus sešu mēnešu laikā no šā panta spēkā
stāšanās dienas. (2005.gada 26.maija likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
13. Šā likuma 84.1 panta
pirmajā daļā minētie pieslēguma noteikumi iesniedzami regulatoram
apstiprināšanai piecu mēnešu laikā no šā panta spēkā stāšanās dienas. (2005.gada 26.maija likuma redakcijā |
|
|
|
|
|
14. Šā likuma 15.panta septītajā daļā minētie
sistēmas lietošanas noteikumi un dabasgāzes krātuves lietošanas noteikumi,
45.2 panta trešajā un sestajā daļā minētie balansēšanas aprēķinu
noteikumi un garantiju pieprasīšanas kritēriji un kārtība iesniedzami
regulatoram apstiprināšanai piecu mēnešu laikā no attiecīgo tiesību normu
spēkā stāšanās dienas. (2005.gada 26.maija likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
15. Šā likuma 15.panta piektās un septītās
daļas, 42.panta, 42.1 panta trešās un ceturtās daļas, 42.2 panta,
43.panta otrās un trešās daļas, 45.panta otrās, trešās un ceturtās daļas, 45.1
panta, 45.2 panta otrās, trešās, ceturtās, piektās un sestās
daļas, 45.3 panta spēkā stāšanās laiku un kārtību nosaka ar īpašu
likumu. (2005.gada 26.maija likuma redakcijā)\ |
|
|
|
|
|
|
Papildināt
pārejas noteikumus ar 16.punktu šādā redakcijā: “16. Ministru kabinets līdz
2008.gada 1.jūlijam izdod šā likuma 42.3 panta pirmajā un
otrajā daļā, 46.1 panta trešajā daļā un 72.1 pantā
paredzētos noteikumus.”
|
8 |
Atbildīgā komisija Izteikt pārejas noteikumu 16.punktu šādā redakcijā: “16. Ministru kabinets: |
Atbalstīts |
Papildināt pārejas noteikumus ar 16., 17., 18.un
19.punktu šādā redakcijā: “16. Ministru kabinets: |
|
|
|
1) līdz 2008.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 46. panta pirmajā daļā
un 46.1 panta trešajā daļā paredzētos noteikumus; |
|
1) līdz 2008.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 46. panta pirmajā daļā
un 46.1 panta trešajā daļā paredzētos noteikumus; |
|
|
|
2) līdz 2008.gada 30.decembrim izdod šā
likuma 42.1 panta pirmajā daļā, 42.3 panta pirmajā un
otrajā daļā, 72.1 panta pirmajā un otrajā daļā un 72.2
pantā paredzētos noteikumus.” |
|
2) līdz 2008.gada 30.decembrim izdod šā
likuma 42.1 panta pirmajā daļā, 42.3 panta pirmajā un
otrajā daļā, 72.1 panta pirmajā un otrajā daļā un 72.2
pantā paredzētos noteikumus. |
|
|
9 |
Atbildīgā komisija Papildināt pārejas noteikumus
ar 17.un 18.punktu šādā redakcijā: |
Atbalstīts |
|
|
|
|
“17. Līdz jaunu šā likuma 46.panta pirmajā daļā paredzēto Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.oktobrim
piemērojami Ministru kabineta 2006.gada 30.novembra noteikumi Nr.971
„Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi”, ciktāl tie nav pretrunā ar
šo likumu. |
|
17. Līdz jaunu šā likuma 46.panta pirmajā daļā paredzēto Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.oktobrim
piemērojami Ministru kabineta 2006.gada 30.novembra noteikumi Nr.971
„Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi”, ciktāl tie nav pretrunā ar
šo likumu. |
|
|
|
18. Līdz jaunu šā likuma 42.1
panta pirmajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 30.decembrim piemērojami Ministru
kabineta 2008.gada 12.februāra noteikumi Nr.99 „Dabasgāzes piegādes un
lietošanas noteikumi”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.”. |
|
18. Līdz jaunu šā likuma 42.1
panta pirmajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 30.decembrim piemērojami Ministru
kabineta 2008.gada 12.februāra noteikumi Nr.99 „Dabasgāzes piegādes un
lietošanas noteikumi”, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
10 |
Juridiskais birojs Papildināt pārejas
noteikumus ar 19.punktu šādā redakcijā: “19. Administratīvās lietas, kuras par maksājuma dokumentiem, energoapgādes komersantu aktiem un citiem dokumentiem, kas sastādīti, lai sagatavotu un pamatotu maksājumu dokumentus administratīvajā tiesā ierosinātas līdz dienai, kad stājas spēkā šā likuma 6.panta ceturtā daļa, administratīvā tiesa pabeidz izskatīt saskaņā ar Administratīvā procesa likumu.”. |
Atbalstīts |
19.
Administratīvās lietas, kuras par maksājuma dokumentiem, energoapgādes
komersantu aktiem un citiem dokumentiem, kas sastādīti, lai sagatavotu un
pamatotu maksājumu dokumentus administratīvajā tiesā ierosinātas līdz dienai,
kad stājas spēkā šā likuma 6.panta ceturtā daļa, administratīvā tiesa pabeidz
izskatīt saskaņā ar Administratīvā procesa likumu.” |