Rīgā
28.02.2008. Nr.90/TA-2636
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Enerģētikas likumā". Likumprojektu izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Sarma 67013169, Ugis.Sarma@em.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 5 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 8 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 12.februāra sēdes
protokola Nr.9 15.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidenta vietā
satiksmes ministrs A.Šlesers
Stafecka 67082931
Likumprojekts
Izdarīt Enerģētikas likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 20.nr.; 2000, 17.nr.; 2001,
12.nr.; 2005, 8., 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 1.panta 16.punktu šādā redakcijā:
"16) kurināmais nafta un naftas produkti,
dabasgāze, degakmens, degakmens gāze un eļļa, ogles, kūdra, kurināmā koksne un
cita biomasa, kuru sadedzina enerģijas iegūšanai;".
2. Izteikt 2., 3. un 4.pantu šādā
redakcijā:
"2.pants
Šis likums reglamentē
enerģētiku kā tautsaimniecības nozari, kas aptver energoresursu iegūšanu un izmantošanu dažāda veida
enerģijas ražošanai, enerģijas pārveidi, iegādi,
uzglabāšanu, pārvadi, sadali, tirdzniecību un izmantošanu.
3.pants
Likuma mērķis ir:
1) nodrošināt enerģijas
lietotāju efektīvu, drošu un kvalitatīvu apgādi ar enerģiju pieprasītajā
daudzumā un par pamatotām cenām, dažādojot izmantojamo energoresursu veidus,
palielinot energoapgādes drošumu un ievērojot vides aizsardzības prasības;
2) veicināt enerģijas
efektīvu izmantošanu un līdzsvarotu enerģijas patēriņu;
3) nodrošināt enerģijas
lietotāju tiesības izvēlēties patērējamās enerģijas veidu un tirgotāju, ievērojot
normatīvo aktu prasības;
4) veicināt ekonomiski
pamatotu konkurenci;
5) noteikt pārvaldes
kārtību enerģētikā un energoapgādes komersantu darbības organizēšanas un
regulēšanas principus;
6) veicināt vietējo,
atjaunojamo un sekundāro energoresursu izmantošanu;
7) veicināt enerģētikas saudzējošu ietekmi uz vidi un vidi saudzējošu efektīvu tehnoloģiju izmantošanu.
4.pants
Enerģētikas politika ir
valsts tautsaimniecības politikas sastāvdaļa, un tās pamatprincipus, mērķus un
rīcības virzienus nosaka Ministru kabinets politikas plānošanas dokumentos."
3. Papildināt 6.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
"(4) Energoapgādes
komersantu aktus un citus dokumentus, kas sastādīti, lai sagatavotu vai
pamatotu maksājuma dokumentus, var pārsūdzēt Civilprocesa likumā noteiktajā
kārtībā."
4. 8.pantā:
papildināt 4.punktu aiz
vārda "objektus" ar vārdiem "(izņemot licenci enerģijas
tirdzniecībai)";
izslēgt 5.punktu;
papildināt 6.punktu aiz
vārda "pieprasījuma" ar vārdiem "(licencē enerģijas ražošanai)
".
5. 42.1 pantā:
izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā:
"(1) Kārtību, kādā
energoapgādes komersanti piegādā un enerģijas lietotāji lieto dabasgāzi, kā arī
gadījumus, kādos energoapgādes komersants var pārtraukt energoapgādes
pakalpojumu sniegšanu atsevišķiem enerģijas lietotājiem, nosaka Ministru
kabinets.";
papildināt otro daļu ar
otro teikumu šādā redakcijā:
"Energoapgādes
komersants līgumā var noteikt papildu tehniskās prasības norēķinu uzskaites
mēraparātiem un dabasgāzes patēriņa skaitītājiem, kurus lieto dabasgāzes
sistēmā, un publisko šīs prasības savā mājaslapā internetā.";
papildināt pantu ar
piekto daļu šādā redakcijā:
"(5) Energoapgādes
komersants var vienpusēji atkāpties no līguma un pārtraukt dabasgāzes piegādi
enerģijas lietotājam, ja enerģijas lietotājs ir zaudējis gazificētā objekta
īpašuma, valdījuma vai lietošanas tiesības."
6. Papildināt likumu ar 42.3 pantu šādā
redakcijā:
"42.3 pants
(1) Ja energoapgādes
komersants konstatē patvaļīgi pievienotas dabasgāzes iekārtas vai aparatūru,
tīšus uzskaites mēraparātu vai dabasgāzes patēriņa skaitītāju bojājumus, kā arī
bojātas, viltotas vai norautas plombas vai citus pārkāpumus, kuru dēļ ir
samazināts uzskaitītais dabasgāzes patēriņa apjoms vai radīta iespēja dabasgāzi
patērēt bez maksas, energoapgādes komersants aprēķina nelikumīgi izlietotās
dabasgāzes daudzumu, ņemot vērā lietotāja (izņemot mājsaimniecības lietotāju)
faktiski patērēto dabasgāzi līdzīgā laika posmā vai pamatojoties uz enerģijas
lietotājam atļauto maksimālo dabasgāzes patēriņu stundā, ja faktiski patērētās
dabasgāzes daudzumu līdzīgā laika posmā noteikt nav iespējams. Energoapgādes
komersants var aprēķināt līgumsodu, reizinot aprēķināto dabasgāzes daudzumu ar
dabasgāzes tirdzniecības gala tarifu divkāršā apmērā.
(2) Enerģijas lietotājs par katru nokavēto
maksājuma dienu maksā nokavējuma procentus energoapgādes komersanta noteiktajā
apmērā, bet ne vairāk kā 0,15 % no parāda summas.
(3) Ja mājsaimniecības lietotājam konstatē šā panta
pirmajā daļā minēto pārkāpumu, energoapgādes komersants var aprēķināt
līgumsodu, reizinot nelikumīgi izlietotās dabasgāzes daudzumu ar dabasgāzes
tirdzniecības gala tarifu divkāršā apmērā. Nelikumīgi izlietotās dabasgāzes
daudzumu aprēķina saskaņā ar sistēmas
operatora noteiktajām dabasgāzes diferencētā patēriņa normām par laika posmu no
pēdējās energoapgādes komersanta izdarītās
pārbaudes vai dabasgāzes patēriņa skaitītāja vai norēķinu uzskaites
mēraparāta uzstādīšanas dienas līdz
dabasgāzes padeves pārtraukšanai, bet ne ilgāku par diviem gadiem."
7. Izteikt 46.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Siltumapgādi
veic energoapgādes komersanti enerģijas lietotāju nodrošināšanai ar
siltumenerģiju ēku un būvju apsildei, ventilācijai (vēdināšanai) un karstā
ūdens sagatavošanai enerģijas lietotājiem optimālākajā veidā, ievērojot
ekonomiskos, sociālos, vides aizsardzības un kultūras pieminekļu aizsardzības
noteikumus. Kārtību, kādā energoapgādes komersanti piegādā un enerģijas
lietotāji lieto siltumenerģiju, un gadījumus, kādos energoapgādes komersants
var pārtraukt energoapgādes pakalpojumu sniegšanu atsevišķiem enerģijas
lietotājiem, nosaka Ministru kabinets."
8. Papildināt likumu ar 46.1 pantu šādā
redakcijā:
"46.1 pants
(1) Siltumenerģiju
lietotājam piegādā saskaņā ar šā likuma 46.panta pirmajā daļā paredzēto kārtību
un energoapgādes komersanta un enerģijas lietotāja noslēgto līgumu par
siltumenerģijas piegādi (turpmāk līgums). Ja līgums nav noslēgts,
siltumenerģiju lietot aizliegts.
(2) Enerģijas lietotājs
brīdina energoapgādes komersantu par līguma pārtraukšanu vismaz 30 dienas
iepriekš un norēķinās par izlietoto siltumenerģiju.
(3) Ja enerģijas
lietotājs neizpilda līgumsaistības, bet energoapgādes komersants uz piederības
robežas ir nodrošinājis siltumnesēja parametrus, energoapgādes komersants ir
tiesīgs iekasēt līgumsodu:
1) par patvaļīgu
atļautās maksimālās slodzes un siltumnesēja caurplūdes pārsniegšanu
atbilstoši trīskāršam tarifam par enerģijas daudzumu, kas patērēts, pārsniedzot
līgumā noteikto daudzumu;
2) par atgaitas
siltumnesēja temperatūras paaugstināšanu vairāk nekā par trim grādiem pēc
Celsija salīdzinājumā ar līgumā noteikto temperatūras grafiku papildu
maksu atbilstoši tarifam par siltumenerģijas daudzumu, ko aprēķina, reizinot
siltumnesēja caurplūdes daudzumu ar temperatūras starpību starp faktisko
atgaitas temperatūru un atgaitas temperatūru, kas noteikta saskaņā ar grafiku;
3) par siltumnesēja
zudumiem, kas pārsniedz līgumā noteikto daudzumu, kā arī par siltumnesēja
patvaļīgu lietošanu atbilstoši trīskāršai maksai par siltumnesēja
piebarošanu, lai segtu siltuma zudumus, kas radušies, piegādājot šo
siltumnesēju;
4) par kondensāta
daudzumu, ko enerģijas lietotājs nav atdevis energoapgādes komersantam saskaņā
ar līgumā noteikto apjomu un kvalitāti, atbilstoši trīskāršai maksai par
siltumnesēja piebarošanu.
(4) ja energoapgādes
komersanta vainas dēļ nav piegādāts noteiktais siltumenerģijas daudzums,
energoapgādes komersants atlīdzina enerģijas lietotājam nepiegādātās siltumenerģijas
daudzuma vērtību."
9. Izteikt 72.1 pantu šādā redakcijā:
"72.1 pants
Ministru kabinets nosaka valsts īpašumā
vai valdījumā esošo naftas produktu rezervju apjomu, pakalpojumu iepirkšanas
kārtību, kas nepieciešami šo rezervju izveidošanai, uzglabāšanai un
atjaunošanai, kā arī kārtību, kādā naftas produktus iepērk, izveido rezerves,
uzglabā un izmanto enerģētiskās krīzes periodā."
10. Izteikt 82.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"(2) Valsts būvinspekcija
savas kompetences ietvaros saskaņā ar likumiem un enerģētikas nozares
normatīvajiem aktiem sastāda administratīvo pārkāpumu protokolus, uzliek
administratīvos sodus, kā arī pilnīgi vai daļēji aptur energoapgādes komersantu
objektos izvietoto iekārtu un ietaišu darbību."
11. Aizstāt pārejas
noteikumu 10.punktā skaitļus un vārdus "46.panta pirmajā daļā un 72.1 pantā"
ar vārdiem un skaitļiem "un 46.panta pirmajā daļā".
12. Papildināt pārejas noteikumus ar 16.punktu šādā
redakcijā:
"16. Ministru
kabinets izdod šā likuma 72.1 pantā paredzētos noteikumus līdz
2008.gada 1.jūlijam."
Ekonomikas ministrs
K.Gerhards
Grozījumi Enerģētikas likumā
anotācija
I.
Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs
|
||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Enerģētikas likuma izstrādes laikā pastāvēja
atšķirīgi priekšstati par turpmākajiem enerģētikas nozares attīstības
virzieniem. Šobrīd vairākās enerģētikas jomās (elektroenerģijas tirgus,
sašķidrinātās naftas gāzes tirdzniecība, primāro energoresursu iepirkuma
cenas energoapgādes komersantiem, energoresursu un kurināmā definīcijas un
klasifikācija) beidzamo desmit gadu laikā ir notikušas būtiskas izmaiņas.
Parādoties konkurences un tirgus elementiem enerģētikas nozarē, ir
samazinājusies valsts iejaukšanās nepieciešamība. Vienlaikus ir izstrādāta
virkne jaunu politikas plānošanas dokumentu un normatīvo aktu
energoefektivitātes, izmantojamo energoresursu dažādošanas un atjaunojamo
energoresursu izmantošanas jomā, kā arī notikušas izmaiņas gāzes apgādes un
siltumapgādes nozaru darbībā, tādēļ pašreizējie likuma mērķi nepilnīgi
atbilst likuma saturam. Viena no būtiskākajām izmaiņām enerģētikas nozarē ir
nozares uzņēmumu privatizācijas nepieciešamības pārskatīšana. Likumprojektā paredzēts arī noteikt tiesvedības kārtību strīdos par
energoapgādes komersantu sastādītajiem rēķiniem, kas nākotnē novērstu atšķirīgu
pieeju šo jautājumu risināšanā un ne siltumapgādes, ne dabasgāzes apgādes
jomā netiktu atkārtota elektroenerģijas jomā izveidojusies prakse, kad AT
Senāta Administratīvo lietu departaments vairākās lietās ar lēmumu,
atsaucoties uz administratīvo tiesību speciālistu publikācijām, it īpaši uz
Vācijas administratīvo tiesību doktrīnu, ir atzinis energoapgādes komersantu
sastādītos aktus un uz tā pamata veiktos pārrēķinus par nelikumīgi patērēto
elektroenerģiju par administratīvu aktu un administratīvā procesa ietvaros
skata personu sūdzības par tiem. Šāda prakse neatbilst Administratīvā procesa
likumam (APL), jo tā mērķis ir pakļaut tiesu varas kontrolei izpildvaras
darbības, kuras attiecas uz konkrētām publiski tiesiskām attiecībām starp
valsti un privātpersonu. Administratīvais akts, saskaņā ar APL 1.panta trešo
daļu ir uz āru vērsts tiesību akts, ko izdod iestāde publisko tiesību jomā. Attīstoties izpratnei par Ministru kabineta
noteikumu vietu normatīvo aktu hierarhijā, nepieciešams likumā ietvert
papildu regulējumu, kas attiecas uz līgumsodu apjomu, kas tiek piemēroti
energoapgādes komersantu un enerģijas lietotāju attiecībās un veido speciālās
tiesību normas, kas atšķiras no Civillikumā noteiktā regulējuma. Šāds
regulējums ir nepieciešams no energoapgādes sistēmu efektīvas un operatīvas
darbības viedokļa, kā arī aizsargā enerģijas lietotājus, neļaujot dominējošā
stāvoklī esošiem energoapgādes komersantiem piemērot nepamatotus atšķirīgus
līgumu nosacījumus dažādiem enerģijas lietotājiem. Likumā ietvertais deleģējums Ministru kabinetam
noteikt valsts īpašumā esošo naftas produktu rezervju apjomu un kārtību, kādā
tās izveidojamas, uzglabājamas un izmantojamas enerģētiskās krīzes periodā,
nav pietiekams, lai Ministru kabinets varētu lemt arī par naftas rezervju
iepirkšanas kārtību. Tādēļ nepieciešams papildināt attiecīgo deleģējumu Valsts būvinspekcija (turpmāk VBI) veic
energoapgādes komersantu, t.i. dabasgāzes apgādes komersantu,
siltumenerģijas apgādes komersantu un elektroenerģijas apgādes komersantu,
valsts tehnisko kontroli un uzraudzību. Veicot uzraudzību, nereti tiek
konstatēti normatīvo aktu un normatīvtehnisko dokumentu pārkāpumi
energoapgādes objektu izbūvē, ekspluatācijā, energodrošībā un
elektroenerģijas, gāzes vai siltuma enerģijas apgādē. VBI ir tiesības
piemērot administratīvos sodus, bet dažkārt noteikto prasību pārkāpšana var
ietekmēt vides un objektu ekspluatācijas drošību, kā arī cilvēku drošību,
tādēļ, lai novērstu iespējamo apdraudējumu, VBI nepieciešamas tiesības arī
apturēt energoapgādes komersantu objektos izvietoto iekārtu un ietaišu
darbību. Pašreiz normatīvajos aktos šādas tiesības VBI nav noteiktas. Ar
minēto grozījumu likumā tiek izpildīts arī Ministru kabineta 2006. gada 10.
janvāra protokola Nr.2 9.§ 2. punktā dotais uzdevums attiecībā uz energoapgādes
komersantu darbības apturēšanu. |
|||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
No likumprojekta I nodaļas izslēgtas normas, kas ir deklaratīvas un
kurās noteiktais neatspoguļojas tālākajā likuma tekstā Enerģētikas likuma pieņemšanas
brīdī tajā esošais regulējums šobrīd ir ietverts citos likumos, piemēram,
likumā Par ietekmes uz vidi novērtējumu, likumā Par sabiedrisko
pakalpojumu regulatoriem, Elektroenerģijas tirgus likumā un citos. Likumprojektā paredzēta
Enerģētikas likuma 2. 4. panta izteikšana jaunā redakcijā, kas paredz
precizēt likuma mērķus un jomu, ko reglamentē šis likums. Paredzēts noteikt,
ka energoapgādes komersantu sastādītos rēķinus iespējams pārsūdzēt
Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā. Līdz šim tas normatīvajos aktos nav
noteikts. Satversmes tiesa 2006. gada 14. marta spriedumā lietā Nr.2005-18-01
ir secinājusi, ka Satversmes 92. panta pirmais teikums nekādā veidā
nereglamentē to, kura procesa (administratīvā procesa, civilprocesa vai
kriminālprocesa) kārtībā izskatīt kādu lietu. Likumdevējam ir rīcības brīvība noteikt gan procesa veidu vispār, gan
arī to, kādas lietas izskatīs konkrētā procesa kārtībā. Noteiktajai
kārtībai ir jānodrošina iespēja, ka procesa dalībnieki var efektīvi īstenot
savas tiesības un pienākumus. Likumprojektu paredzēts
papildināt ar jaunām normām, kas nosaka enerģijas lietotāja un energoapgādes
komersanta tiesības piemērot līgumsodu, energoapgādes komersanta tiesības
vienpusēji atkāpties no dabasgāzes piegādes līguma un pārtraukt dabasgāzes
piegādi enerģijas lietotājam, ja enerģijas lietotājs ir zaudējis gazificētā
objekta īpašuma, valdījuma vai lietošanas tiesības. Tas nepieciešams
enerģijas lietotāju disciplinēšanai, lai, atstājot nekustamo īpašumu, tiktu
veikti norēķini par patērēto dabasgāzi, un jaunie dabasgāzes lietotāji
pārslēgtu līgumus ar energoapgādes komersantiem, atbilstoši faktiskajai
situācijai. Paredzēts likumu papildināt ar
normu, kas ļauj energoapgādes komersantam noteikt papildus tehniskās prasības
norēķinu uzskaites mēraparātiem un dabasgāzes patēriņa skaitītājiem, kurus
lieto dabasgāzes sistēmā. Grozījums Enerģētikas likuma
72.1 pantā nepieciešams, lai noteiktu valsts naftas produktu
rezervju iepirkšanas kārtību, kā arī atļautu valsts vajadzībām iegādāties
naftas produktus atlikto piegāžu statusā. Likumprojekts paredz VBI
tiesības apturēt energoapgādes komersantu objektos izvietoto iekārtu un
ietaišu darbību, ja pārkāpti normatīvie akti vai normatīvtehniskie dokumenti
energoapgādes izbūves, ekspluatācijas vai energoapgādes drošības jomā. |
|||||||
3.
Cita informācija
|
||||||||
II. Kāda var būt tiesību akta
ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Likumprojektā paredzēts noteikt kādā procesuālā kārtībā piemērojama
izskatot strīdus par energoapgādes komersantu sastādītajiem rēķiniem. Tas
veicinās efektīvu tiesu sistēmas darbību, atslogojot tiesas. Ministru
kabinetam dotais deleģējums noteikt vienādus līgumsodu apjomus saistībās, kas
izriet no enerģijas piegādātāju un enerģijas lietotāju attiecībām, vienkāršos
enerģijas piegādes līgumu slēgšanas procesu. |
|||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4. Ietekme uz vidi |
Pastiprinot energoapgādes komersantu
objektu drošības kontroli, tiks paaugstināta arī vides drošība. |
|||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz Likumprojekts neskar
valsts budžetu un pašvaldību budžetus |
|||||||
|
|
(tūkst. latu) |
||||||
|
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
|
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
|
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
|
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
|
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
|
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
IV.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
||||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabinetu noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos
punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Saistībā ar grozījumiem Enerģētikas likuma
42.1 panta pirmajā daļā un 46. panta pirmajā daļā no jauna jāizdod
Ministru kabineta noteikumi siltumenerģijas un dabasgāzes piegādes un
lietošanas jomā. |
|||||
2. Cita informācija |
|
|||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts
|
||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||
2.tabula |
||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||
5. Cita informācija |
||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Akciju sabiedrība Latvenergo, akciju sabiedrība
Latvijas gāze, Latvijas Siltumuzņēmumu asociācija.
|
|||||
2.Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsts, iestrādāti to iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi.
|
|||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav veikti.
|
|||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskiem konsultantiem |
Nav notikušas.
|
|||||
5. Cita informācija |
|
|||||
VII.
Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde
|
||||||
1. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses un (vai) pašvaldību puses
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas valsts
institūcijas netiek radītas. Šā likuma 8. pantā (Enerģētikas likuma 82. panta
otrā daļa) noteikto funkciju izpildi nodrošinās
Valsts būvinspekcija.
|
|||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta
publikācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis, NAIS un www.likumi.lv.
|
|||||
3. Kā indivīds vai uzņēmums var aizstāvēt savas tiesības, ja likums
viņu ierobežo |
No šā
likuma 8. panta (Enerģētikas likuma 82. panta otrā daļa) izrietošos
administratīvos aktus iespējams pārsūdzēt Latvijas Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā. Atbilstoši LAPK 280.pantā noteiktajam, lēmumu var
pārsūdzēt administratīvajā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|||||
Ekonomikas ministrs K.
Gerhards
Valsts sekretāra vietā-valsts sekretāra vietnieks |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
A. Matīss |
Dž.Innusa |
I.Vanaga |
U.Sarma
|
24.01.2008 08:37
1576
I. Freimane
67013229, ina.freimane@em.gov.lv;