07.02.2008.
9/8 -
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs
Iesniedz
Tautsaimniecības komisija
Grozījumi likumā Par
bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību
Izdarīt likumā Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 21.nr.; 2000, 9.nr.; 2004, 20.nr.; 2005, 24.nr.) šādus grozījumus:
1.
Papildināt 3.pantu ar ceturto daļu šādā
redakcijā:
(4)
Bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
2. Aizstāt 4., 12.pantā, 14.panta
6.punktā un 15.panta 2.punktā vārdus Valsts darba inspekcija (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem Valsts būvinspekcija (attiecīgā locījumā).
3. Izteikt 6.pantu šādā redakcijā:
6.pants.
Bīstamo iekārtu uzraudzību, kontroli un tehniskās uzraudzības normatīvo aktu
prasību ievērošanu veic Valsts būvinspekcija, saskaņā ar šo likumu, Valsts
būvinspekcijas nolikumu un citiem normatīvajiem aktiem un citas institūcijas
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
4. Izteikt 8.panta pirmās daļas
2.punktu šādā redakcijā:
2) jābūt Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā reģistrētām bīstamo iekārtu reģistrā;
5. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:
13.pants.
Inspicēšanas institūcijām ir pienākums reģistrēt bīstamās iekārtas bīstamo
iekārtu reģistrā un atjaunot datus par veiktajām bīstamo iekārtu pārbaudēm.
6. Izslēgt 14.panta 1.punktu.
Likums stājas spēkā 2008.gada
1.jūlijā.
Likumprojekta Grozījumi likumā Par bīstamo
iekārtu tehnisko uzraudzību anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ar Ministru kabineta 2007.gada 18.decembra rīkojumu Nr.818 tika reorganizēta Valsts darba inspekcija, nododot Valsts būvinspekcijai Valsts darba inspekcijas funkcijas, kas saistītas ar valsts uzraudzības un kontroles īstenošanu bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā, un pakļaujot Valsts būvinspekcijas uzraudzībai un kontrolei bīstamās iekārtas un to valdītājus. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz, ka Valsts būvinspekcija pārņem līdzšinējās Valsts darba inspekcijas funkcijas saistībā ar bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību un kontroli. Turpmāk Valsts būvinspekcija uzraudzīs un kontrolēs bīstamo iekārtu drošības ievērošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Likumprojekts paredz, ka bīstamo iekārtu reģistrāciju veiks inspicēšanas institūcijas. Papildus likumprojekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam saistībā ar bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas kārtību, kas līdz šim bija noteikts Valsts darba inspekcijas likumā. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiks vienkāršota bīstamo iekārtu reģistrēšanas procedūra - bīstamās iekārtas reģistrēšanu veiks inspicēšanas institūcijas, veicot sākotnējo un periodiskās pārbaudes. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts stāsies spēkā ar 2008.gada 1.jūliju. Līdz minētajam datumam Ministru kabinetam jāapstiprina nepieciešamie redakcionālie grozījumi attiecīgajos Ministru kabineta noteikumos. |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2.tabula |
|||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||
|
|
|
|
||
|
|||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas netika veiktas |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nav |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas netika veiktas |
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta īstenošanai netiks izveidotas jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas un netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. Likumprojekta izpildi nodrošinās Valsts būvinspekcija. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas Saeimā tiks publicēts likumā Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību noteiktajā kārtībā, kā arī tiks publicēts interneta bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv un Ekonomikas ministrijas mājas lapā. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |