Rīgā
12.02.2008. Nr.90/TA-226
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Latvijas Republikas Augstākās Padomes lēmumā "Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu"". Likumprojektu izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Zariņa 67114768, vaira.zarina@sp.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 5.februāra sēdes
protokola Nr.7 59.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums Latvijas Republikas
Augstākās Padomes lēmumā
"Par nacionālās sporta
bāzes statusa piešķiršanu"
Izdarīt
Latvijas Republikas Augstākās Padomes lēmumā "Par nacionālās sporta bāzes
statusa piešķiršanu" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības
Ziņotājs, 1992, 46.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1997, 6., 16.nr.; 1999, 2.nr.; 2001, 15.nr.; 2002, 22.nr.; 2004,
13.nr.; 2006, 15.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2007, 183.nr.) šādu grozījumu:
Izslēgt
1.punkta 4.apakšpunktu.
Izglītības un zinātnes ministre
T.Koķe
likumprojektam
Grozījums Latvijas Republikas
Augstākās Padomes lēmumā
Par nacionālās sporta bāzes
statusa piešķiršanu
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Latvijas Republikas Augstākās Padomes lēmumu Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu sporta bāzei Nacionālā sporta bāze Rīgas sporta pils, kas atrodas Rīgā, K.Barona ielā 75 (turpmāk sporta bāze), ir piešķirts nacionālās sporta bāzes statuss un līdz ar to arī tās īpašnieks saskaņā ar Ministru kabineta 1997.gada 2.decembra noteikumiem Nr.396 Noteikumi par masu aktīvās atpūtas centru, sporta būvju un ēku, kā arī to uzturēšanai nepieciešamās zemes neaplikšanu ar nekustamā īpašuma nodokli (turpmāk MK noteikumi) ir atbrīvots no nekustamā īpašuma nodokļa maksājumiem. Pašreiz sporta bāzes īpašnieks vairs nenodrošina sporta bāzes tehniskā stāvokļa atbilstību starptautisko sporta federāciju prasībām un iespēju sporta bāzi izmantot atbilstoši valsts interesēm, kā to nosaka noteikumi nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanai, jo ir paredzējis šo sporta bāzi veidojošo nekustamo īpašumu nojaukt un attiecīgi tā vietā izbūvēt daudzfunkcionālu darījumu un atpūtas centru, kā arī dzīvojamo māju korpusu. Attiecīgi par sporta bāzes tehnisko stāvokli savu atzinumu ir sniegušas Latvijas Slidošanas asociācija un Latvijas Hokeja federācija, kuras ir norādījušas, ka sporta bāzē atbilstoši tās tehniskajam stāvoklim vairs nav iespējams rīkot pasaules un Eiropas čempionātus, pasaules un Eiropas čempionātu kvalifikācijas sacensības, pasaules un Eiropas čempionātu posmu un kausu izcīņas sacensības. Saskaņā ar Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodaļā veiktajiem ierakstiem par sporta bāzi veidojošo nekustamo īpašumu Krišjāņa Barona ielā 75, Rīgā, īpašuma tiesības uz šī nekustamā īpašuma 9/10 domājamām daļām ir nostiprinātas SIA Centra attīstības uzņēmums, nodokļu maksātāja kods 40003860189, bet uz 1/10 domājamo daļu SIA Projekts DM, nodokļu maksātāja kods 50003639431. Sporta bāzes īpašnieki ir informēti par darbībām nacionālās sporta bāzes statusa atņemšanai un atbrīvojuma no nekustamā īpašuma nodokļa maksājumiem atcelšanai. Pretenzijas no viņu puses nav saņemtas. Jautājums par nacionālās sporta bāzes statusa atņemšanu sporta bāzei un ar to saistītā atbrīvojuma no nekustamā īpašuma nodokļa maksājumiem atcelšanu tika skatīts Latvijas Nacionālās sporta padomes 2007.gada 27.jūnija sēdē, kurā tika nolemts par likumprojekta Grozījums Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa piešķiršanu sagatavošanu tālākai virzībai. Tā kā sporta bāzē vairs nenotiek ar sportu saistītie pasākumi un tās īpašnieki plāno to nojaukt, Latvijas Nacionālā sporta padome vienlaikus nolēma sagatavot un virzīt Ministru kabineta noteikumu projektu Grozījums Ministru kabineta 1997.gada 2.decembra noteikumos Nr.396 Noteikumi par masu aktīvās atpūtas centru, sporta būvju un ēku, kā arī to uzturēšanai nepieciešamās zemes neaplikšanu ar nekustamā īpašuma nodokli, izslēdzot no ar nekustamā īpašuma nodokli neapliekamo saraksta Rīgas sporta pili. |
2. Normatīva akta projekta būtība |
Ar likumprojektu Grozījums Latvijas
Republikas Augstākās padomes lēmumā Par nacionālās sporta bāzes statusa
piešķiršanu sporta bāzei K.Barona ielā 75, Rīgā tiek atņemts nacionālās
sporta bāzes statuss. |
3. Cita informācija |
Šīs anotācijas III sadaļā norādītie nekustamā īpašuma nodokļa aprēķini ir veikti saskaņā ar 2007.gada 8.novembrī Saeimā pieņemtajiem grozījumiem likumā Par nekustamā īpašuma nodokli un VZD Lielrīgas reģionālās nodaļas informāciju par nekustamā īpašuma Rīgā, K.Barona ielā 75, sastāvu un tā kadastrālo novērtējumu uz 2008.gadu, ievērojot faktu par nekustamā īpašuma sastāvā esošo ēku un būvju nojaukšanu, par ko tiek norādīts nekustamā īpašuma nodokļa aprēķinā uz 2009., 2010., 2011., 2012. un 2013.gadu. |
Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Nav |
Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Attiecībā uz Rīgas pilsētas budžetu 1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. Normatīvā akta projekts neskar valsts budžetu. 1.2.Pašvaldību budžeta ieņēmumi palielināsies. |
|
24,41 |
24,41 |
9,76 |
15,62 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Finansiālā ietekme uz Rīgas pilsētas budžetu |
|
24,41 |
24,41 |
9,76 |
15,62 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: 5.1.
Attiecībā uz Rīgas pilsētas budžetu (5.1.1. +
5.1.2.): -2008.gads. 5.1.1. Nekustamā īpašuma nodoklis par zemi gadā (1% no zemes kadastrālās vērtības) 1%* Ls 2 440 944,- = 24 409,44 5.1.2. Nekustamā īpašuma nodoklis ēkām un būvēm(1% no ēku un būvju gada kadastrālās vērtības) 1%* Ls 2 300 795,- = 23007,95 1%* Ls 219 641,- = 2 196,41 Kopā: 1%* Ls 4 961 380,- = 49 613,80 Nekustamā
īpašuma nodoklis par zemi gadā( no zemes kadastrālās vērtības) -2009.gads
1% * Ls 2 440 944 ,- = 24409,44 -2010.gads 1% * Ls 2 440 944,- = 24409,44 -2011.gads 0,4% * Ls 2 440 944,- = 9763,78 -2012.gads 0,4% * Ls 2 440 944,- = 9763,78 -2013.gads 0,4% * Ls 2 440 944,- = 9763,78 Nekustamā īpašuma nodoklis par zemi vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada 1% * Ls 2 440 944 X 2 = 48818,88 0,4% * Ls 2 440 944 X3=29219,34 48818,88 + 29291,34 : 5 = 15622,04 ~ 15,62 |
|
24,41 |
24,41 |
9,76 |
15,62 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
6. Cita informācija Nekustamā īpašuma nodokļa maksājumu pienākums uz sporta bāzes īpašnieku attieksies ar 2008.gadu, t.i., ar laiku, kad stāsies spēkā attiecīgi grozījumi Ministru kabineta 1997.gada 2.decembra noteikumos Nr.396 Noteikumi par masu aktīvās atpūtas centru, sporta būvju un ēku, kā arī to uzturēšanai nepieciešamās zemes neaplikšanu ar nekustamā īpašuma nodokli. |
|
|
|
|
|
Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav |
2. Cita informācija |
Nav |
Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
4. Atbilstības izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|
|
|
|
5. Cita informācija |
Nav |
Nav |
Nav |
Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas |
5. Cita informācija |
Nav |
Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Netiek radītas jaunas valsts institūcijas, kā arī netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīda tiesības netiek ierobežotas |
4. Cita informācija |
Nav |
Izglītības un
zinātnes ministre T.Koķe
Izglītības un zinātnes ministre |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
T.Koķe |
M.Gruškevics |
E.Martinsons |
R.Ozola |
A.Liekniņš |
22.01.2008. 13:24
1274
V.Zariņa, 67114768
vaira.zarina@sp.gov.lv