LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS
Rīgā
12.02.2008. Nr.90/TA-3504
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par Konvenciju, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K.3 pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā (Neapoles II Konvencija)"". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tomiņa 67095566, irita.tomina@fm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 6 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 11.februāra sēdes
protokola Nr.8 10.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījums likumā "Par Konvenciju, kas
izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K.3 pantu, par
savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā (Neapoles II
Konvencija)"
Izdarīt likumā
"Par Konvenciju, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas
Savienību K.3 pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu
starpā (Neapoles II Konvencija)" (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 3.1 pantu šādā
redakcijā:
"3.1 pants.
Saskaņā ar Konvencijas 32.panta ceturto daļu Latvijas Republika paziņo,
ka piemēro Konvenciju (izņemot tās 23.pantu) attiecībās ar dalībvalstīm, kas ir
sniegušas tāda paša veida paziņojumu."
Finanšu ministrs
A.Slakteris
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
|
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2004.gada 22.aprīlī Saeimā tika pieņemts likums Par pievienošanos
Konvencijai, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību K.3
pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu starpā
(Neapoles II Konvencija) (turpmāk - Konvencija). Minētā Konvencija vēl nav stājusies spēkā, jo to nav ratificējusi
Itālija, līdz ar to nav izpildītas Konvencijas 33.panta prasības. Vairākums Eiropas Savienības dalībvalstu, ieskaitot Lietuvu un
Igauniju, saskaņā ar Konvencijas 32.panta 2.daļu ir sniegušas ziņojumu
depozitārijam par konstitucionālo noteikumu izpildi, kas nepieciešams
Konvencijas pieņemšanai, un saskaņā ar 32.panta ceturto daļu deklarējušas, ka
piemēro Konvenciju attiecībām ar dalībvalstīm, kas nākušas klajā ar tādu pašu
deklarāciju. Konvencijā ir paredzēti noteikumi, kas būtiski atvieglo muitas
dienestu sadarbību. Ņemot vērā to, ka Valsts ieņēmumu dienestam šobrīd nav
iespēju tos izmantot, ir nepieciešams izdarīt grozījumus likumā par
pievienošanos Konvencijai, lai nodrošinātu Konvencijas piemērošanu starp
Eiropas Savienības dalībvalstīm. |
|
|
|
Ar likumprojektu Grozījums
likumā Par Konvenciju, kas izstrādāta, pamatojoties uz Līguma par Eiropas
Savienību K.3 pantu, par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas pārvalžu
starpā (Neapoles II Konvencija) tiks nodrošināta Konvencijas piemērošana attiecībām ar dalībvalstīm,
kas nākušas klajā ar tādu pašu deklarāciju. Konvencija pieļauj īpašus
sadarbības veidus, kas paredz novērst, izmeklēt un sodīt dalībvalstu tiesību
aktu un Kopienas muitas noteikumu pārkāpumus. Veicot šos pasākumus, jāpiemēro
likumības, subsidiaritātes un proporcionalitātes principi. Konvencija nosaka
arī, ko dalībvalstis var sagaidīt no citām dalībvalstīm un kas tiks prasīts
no tām, piemēram, palīdzība pēc pieprasījuma un spontāna palīdzība starp
muitas pārvaldēm; tūlītēja pakaļdzīšanās; novērošana citas valsts teritorijā;
kontrolēta piegāde; vienotas īpašas izmeklēšanas vienības; datu apmaiņas
nosacījumi. Piemērojot Konvencijas IV sadaļas Īpašas sadarbības formas tiks
ietekmētas indivīda tiesības. Likumprojekts neietekmēs sadarbību ar Eiropas Savienības valstīm,
kuras nav pievienojušās konvencijai. Piemērojot Konvenciju saskaņā ar Konvencijas 32.panta ceturto daļu
tiek izslēgta Konvencijas 23.panta, kas regulē slepenu izmeklēšanu,
piemērošana. |
|
|
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekta
pieņemšana nodrošinās visu veidu muitas pārkāpumu un nelikumīgas
tirdzniecības samazināšanu Eiropas Savienībā, uzlabojot muitas pārvalžu
sadarbību. |
|
|
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekta
pieņemšana veicinās muitas pārvalžu sadarbību, kas nodrošinās ātrāku
dalībvalstu un Kopienas noteikumu pārkāpumu konstatēšanu, novēršanu un
sodīšanu. Likumprojekta
pieņemšana uzņēmējiem neradīs papildus izdevumus. Likumprojekts
neietekmē administratīvo procedūru vienkāršošanu, jo Konvencija neaptver šo
sfēru. |
|
|
|
|
||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|
5. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|
III. Kāda var būt
tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Piezīmes |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
6.Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar.
|
||||||
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
||||||
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Likumprojekta pieņemšana neprasa grozījumu izdarīšanu citos
normatīvajos aktos. |
|||||
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|
|
Pievienošanās Konvencijai ir paredzēta Aktā par Čehijas Republikas,
Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas
Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas,
Slovēnijas Republikas un Slovākijas Republikas pievienošanās nosacījumiem un
pielāgojumiem Līgumos, kas ir
Eiropas Savienības pamatā, 3.panta ceturtajā daļā. |
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
|
|
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Padomes 1997.gada
18.decembra akts, ar ko, pamatojoties uz Līguma par Eiropas Savienību
K3.pantu, izstrādā Konvenciju par savstarpēju palīdzību un sadarbību muitas
pārvalžu starpā; 98/C 24/01, OJ C 024 , 23/01/1998 |
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri
|
|
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|
Konsultācijas nav
notikušas. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar.
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
Nav notikušas. |
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Lai nodrošinātu
likuma izpildi, nav nepieciešama jaunu institūciju izveide vai esošo
institūciju funkciju paplašināšana. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Tiesību akts
tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs ievietots
normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīdam ir
tiesības apstrīdēt augstāk stāvošā institūcijā vai pārsūdzēt tiesā
amatpersonu lēmumus, kas pieņemti Konvencijas regulētajā sfērā. |
4.Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Finanšu ministra vietā
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
I.Krūmane
|
E.Strazdiņa
|
M.Radeiko
|
I.Tomiņa
|
29.01.2008. 10:30
1103
I.Tomiņa
67095566, irita.tomina@fm.gov.lv