Rīgā
12.02.2008. Nr.90/TA-3446
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zvērinātiem revidentiem"". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kalveršs 67774820, arnis.kalverss@fktk.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 4 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 29.janvāra sēdes
protokola Nr.6 5.§
izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Izdarīt likumā "Par zvērinātiem revidentiem"
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 12.nr.; 2004,
4.nr.; 2007, 10.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 1.panta 3.punktu šādā redakcijā:
"3) finanšu institūcija kredītiestāde,
ieguldījumu pārvaldes sabiedrība, apdrošināšanas sabiedrība, nedalībvalsts
apdrošinātāja filiāle, pārapdrošināšanas sabiedrība, nedalībvalsts
pārapdrošinātāja filiāle vai privātais pensiju fonds, kas sniedz finanšu,
apdrošināšanas vai pārapdrošināšanas pakalpojumus;".
2. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvām ar 5.punktu šādā redakcijā:
"5) Eiropas Parlamenta un Padomes 2005.gada
16.novembra Direktīvas 2005/68/EK par pārapdrošināšanu un Padomes Direktīvu
73/239/EEK un 92/49/EEK grozījumiem, kā arī Direktīvu 98/78/EK un 2002/83/EK
grozījumiem."
Finanšu ministra vietā
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs
E.Zalāns
"Grozījums likumā "Par zvērinātiem revidentiem""
anotācija
|
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||||
|
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
1. Likumprojekts
izstrādāts kopā ar Pārapdrošināšanas likumu, lai ieviestu Eiropas Parlamenta
un Padomes Direktīvu 2005/68/EK (2005. gada 16. novembris) par
pārapdrošināšanu un Padomes Direktīvu 73/239/EEK un 92/49/EEK grozījumiem, kā
arī Direktīvu 98/78/EK un 2002/83/EK grozījumiem (dokuments attiecas uz EEZ)
un nodrošinātu pienācīgu reglamentējošo noteikumu izveidošanu
pārapdrošināšanas darījumiem. 2. Šobrīd pārapdrošināšanas
darbība netiek reglamentēta, un specializētu pārapdrošināšanas uzņēmumu
papildu uzraudzība netiek veikta. Ņemot vērā to, ka pārapdrošināšana ir
nozīmīgs finanšu darbības veids, Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva
2005/68/EK (2005. gada 16. novembris) par pārapdrošināšanu un Padomes
Direktīvu 73/239/EEK un 92/49/EEK grozījumiem, kā arī Direktīvu 98/78/EK un 2002/83/EK
grozījumiem nodrošina vienotu normatīvo regulējumu pārapdrošināšanas
darījumiem Eiropas Kopienā. |
||||||||||||||||
|
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Izstrādātais likumprojekts nepieciešams, lai Latvijas normatīvajos aktos pilnībā ieviestu Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/68/EK (2005. gada 16. novembris) par pārapdrošināšanu un Padomes Direktīvu 73/239/EEK un 92/49/EEK grozījumiem, kā arī Direktīvu 98/78/EK un 2002/83/EK grozījumiem, precizējot termina finanšu institūcija skaidrojumu, tādējādi attiecinot zvērināta revidenta informācijas sniegšanas Finanšu un kapitāla tirgus komisijai pienākumu arī par pārapdrošināšanas sabiedrībām. |
||||||||||||||||
3. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
1. Pārapdrošināšanas
likums. 2. Grozījumi Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā. |
|||||||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Ar likumprojektu tiek ieviestas Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2005/68/EK (2005. gada 16. novembris) par pārapdrošināšanu un Padomes Direktīvu 73/239/EEK un 92/49/EEK grozījumiem, kā arī Direktīvu 98/78/EK un 2002/83/EK grozījumiem prasības. Direktīvas prasības tiek ieviestas pilnībā. Saskaņā ar direktīvas
2005/68/EK 64. pantu minētās direktīvas prasības jāievieš līdz 10.12.2007. |
|||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||||||
Grozījums likumā "Par
zvērinātiem revidentiem" |
Direktīva 2005/68/EK, 31. pants |
Atbilst
|
|
|||||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Apdrošinātāju asociācija |
|||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta.
|
|||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi notikuši, ievietojot likumprojektu FKTK mājas lapā www.fktk.lv. |
|||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
|||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||||||||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildei nav nepieciešams radīt jaunas
valsts institūcijas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās Finanšu un kapitāla
tirgus komisija. |
|||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Pēc normatīvā akta pieņemšanas tas tiks publicēts laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", kā arī likuma teksts ar visiem grozījumiem tiks ievietots Finanšu un kapitāla tirgus komisijas interneta mājas lapā www.fktk.lv. |
|||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||||||||
Finanšu ministra vietā -
iekšlietu ministrs M. Segliņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
I. Krūmane |
E. Strazdiņa |
M. Radeiko |
G.Romeiko |
25.01.2008
4:18
897
G.
Romeiko 6777 4816
gvido.romeiko@fktk.lv