Rīgā
12.02.2008. Nr.90/TA-2724
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Par Stabilizācijas un asociācijas nolīguma noslēgšanu starp Eiropas Kopienām un to dalībvalstīm, no vienas puses, un Melnkalnes Republiku, no otras puses". Likumprojektu izstrādāja Ārlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Straumane 67015926, linda.straumane@mfa.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 5 lp.
3. Stabilizācijas un asociācijas nolīguma starp Eiropas Kopienām un to
dalībvalstīm, no vienas puses, un Melnkalnes Republiku, no otras puses, un
nolīguma nobeiguma akta apliecināta kopija uz 702 lp.
4. Ministru kabineta 2007.gada 9.oktobra sēdes
protokola Nr.57 46.§ izraksts uz 1 lp.
5. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Par Stabilizācijas un asociācijas nolīgumu starp
Eiropas Kopienām un to dalībvalstīm, no vienas puses, un
Melnkalnes Republiku, no otras puses
1.pants. 2007.gada 15.oktobrī
parakstītais Stabilizācijas un asociācijas nolīgums starp Eiropas Kopienām un
to dalībvalstīm, no vienas puses, un Melnkalnes Republiku, no otras puses
(turpmāk nolīgums), ar šo likumu tiek pieņemts un apstiprināts.
2.pants. Nolīgums stājas spēkā tā 138.panta
noteiktajā laikā un kārtībā, un Ārlietu ministrija par to paziņo laikrakstā "Latvijas
Vēstnesis".
3.pants. Likums stājas spēkā nākamajā dienā
pēc tā izsludināšanas. Līdz ar likumu izsludināms nolīgums latviešu valodā.
Ārlietu ministrs
M.Riekstiņš
Likumprojekta
Par Stabilizācijas un asociācijas nolīguma
noslēgšanu starp Eiropas Kopienām un to dalībvalstīm, no vienas
puses,
un Melnkalnes Republiku, no otras puses anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Eiropas
Savienības (turpmāk ES) attiecības ar Melnkalni, tāpat kā ar pārējām
Rietumbalkānu valstīm, tiek veidotas Stabilizācijas un asociācijas procesa
(turpmāk SAP) ietvaros. Būtisks solis ir Stabilizācijas un asociācijas
nolīguma (turpmāk SAN) ar ES noslēgšana un parakstīšana. Eiropas Komisija
sarunas ar Melnkalni par SAN slēgšanu oficiāli uzsāka 2005.gada 10.oktobrī
vēl esot Serbijas un Melnkalnes valstu savienības sastāvā. Pēc 2006.gada
maija referenduma 2006.gada 3.jūnijā Melnkalnes parlaments pieņēma
Neatkarības deklarāciju, un Melnkalnes Republika izstājās no Serbijas un
Melnkalnes valstu savienības. 2006.gada 24.jūlijā tika pieņemtas jaunas
Sarunu vešanas direktīvas, un sarunas atsākās 2006.gada 25.septembrī. SAN
sarunas starp EK un Melnkalni tika pabeigtas 2006.gada 1.decembrī, un pēc
konsultācijām ar ES dalībvalstīm 2007.gada 15.maijā tika parafēts SAN. Līgums tika
parakstīts 2007.gada 15.oktobrī Vispārējo lietu un ārējo attiecību padomes
ārlietu ministru sanāksmē Briselē. Tas stāsies spēkā pēc ratifikācijas visās
ES dalībvalstīs un Melnkalnes Republikā. Latvija atbalstīja SAN slēgšanu ar Melnkalni, uzskatot, ka integrācija Eiropā
ir vienīgais veids, kā nodrošināt nākamo kandidātvalstu sekmīgu demokrātisko
un ekonomisko attīstību. Tālāka paplašināšanās ir ES un Latvijas interesēs. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Ārlietu ministrijas sagatavotais likumprojekts paredz apstiprināt Stabilizācijas un asociācijas nolīgumu starp Eiropas Kopienām un to dalībvalstīm un Melnkalnes Republiku. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Laikā, kamēr vēl nav pabeigtas procedūras, lai šis nolīgums stātos spēkā, dažu SAN daļu noteikumi, īpaši par preču brīvu apriti, kā arī attiecīgie noteikumi par transportu, stājas spēkā ar pagaidu nolīgumiem starp Kopienu un Melnkalni, saskaņā ar SAN 139.pantu. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
SAN
iekļautie nosacījumi rada abpusēji labvēlīgus priekšnoteikumus
makroekonomiskās vides uzlabošanai un tirdzniecībai starp ES un Melnkalni. |
|||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
||||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Negatīvas sociālās sekas nav paredzamas, jo nolīgumā paredzēta iespēju līdztiesība. Likumprojektam nebūs tiešas ietekmes uz Latvijas iedzīvotāju dzīves līmeni un darba tirgu. Puses paredz sociālo sadarbību, lai veicinātu reformas Melnkalnes nodarbinātības politikā, ekonomikas stiprināšanā un integrācijas kontekstā, kā arī paredz atbalstu Melnkalnes sociālās sistēmas pielāgošanai jaunajām ekonomiskajām un sociālajām prasībām, par standartu ņemot Kopienas sociālās aizsardzības līmeni. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Ietekme uz vidi vērtējama
pozitīvi, jo nolīgumā paredzēta sadarbība vides degradācijas novēršanā,
sekmējot tās ilgtspējību. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
- |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Šobrīd ietekme uz budžetu nav. Tā tiks atkārtoti izvērtēta pēc brīvās tirdzniecības zonas izveidošanas starp Eiropas Kopienu un Melnkalni. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Latvijai likumprojekta apstiprināšana neprasa papildus tiesību aktu pieņemšanu vai grozījumu veikšanu citos jau esošajos aktos. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Likumprojekts
atbilst saistībām pret Eiropas Savienību.
|
|||||||||||
2.Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Nav.
|
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet
no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Likumprojekts
atbilst saistībām, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem.
|
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums - |
||||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti
un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas
u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Nav.
|
|||||||||||
Latvijas tiesību
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nolīguma X sadaļa paredz ES Padomes un Komisijas locekļiem, no vienas puses, un Melnkalnes valdības locekļiem, no otras puses, izveidot Stabilizācijas un asociācijas padomi, kas pārraudzīs šī nolīguma piemērošanu un īstenošanu. Stabilizācijas un asociācijas padomei tās darbā palīdzēs Stabilizācijas un asociācijas komiteja, kas var veidot apakškomitejas un nolemt izveidot citas īpašas komitejas vai struktūras, kas tai var palīdzēt veikt tās pienākumus. Latvijā jaunas institūcijas netiek
izveidotas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Par likumprojektu
sabiedrība tiks informēta, to publicējot oficiālajā laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
- |
|||||||||||
Ārlietu ministrs M. Riekstiņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
N.Penke |
I. Mangule |
E.Vijupe |
A.Orčarda |
28.01.2008 10:00
1051
L. Straumane
linda.straumane@mfa.gov.lv, 70159