Rīgā
07.02.2008. Nr.90/TA-2653
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Lapiņš 67027202, Egils.Lapins@zm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts
uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija
uz 4 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 5.februāra sēdes
protokola Nr.7 7.§ izraksts
uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Grozījumi Ceļu satiksmes likumā
Izdarīt Ceļu satiksmes
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997,
22.nr.; 2000, 3., 14., 15.nr.; 2001, 6.nr.; 2003, 17.nr.; 2005, 13.nr.; 2006,
2.nr.; 2007, 3., 7., 21.nr.) šādus grozījumus:
1. 23.pantā:
izteikt piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Traktortehnikas vadītāja apliecību kategorijām
atbilstoša traktortehnika:
1) A – traktori, komunālā pašgājēja traktortehnika un universālās
pašgājējmašīnas ar pilnu masu līdz 7500
kilogramiem;
2) B – visi traktori, komunālā pašgājēja traktortehnika, buldozeri un
universālās pašgājējmašīnas;
3) C – ekskavatori un pašgājēji iekrāvēji;
4) D – lauksaimniecības pašgājējmašīnas;
5) E – autogreideri;
6) F – meža izstrādes un kopšanas mašīnas;
7) G – ceļu būves mašīnas;
8) H – cita speciālā pašgājējtehnika.";
izslēgt sesto daļu.
2. Izteikt 24.panta pirmās
daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) 16
gadus – A kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecības iegūšanai;".
3. Papildināt pārejas
noteikumus ar 13.punktu šādā redakcijā:
"13. Traktortehnikas
vadītāju apliecības un speciālās traktortehnikas vadītāju apliecības, kas
izsniegtas līdz 2009.gada 1.janvārim, ir derīgas līdz to derīguma termiņa
beigām."
Likums stājas spēkā
2009.gada 1.janvārī.
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta
”Grozījumi Ceļu satiksmes likumā”
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs
|
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ceļu satiksmes
likuma 23.panta piektajā un sestajā daļā ir noteikts, ka Latvijā ir divu
veidu traktortehnikas vadītāju apliecības – traktortehnikas vadītāja
apliecība (ietver 5 kategorijas) un speciālās traktortehnikas vadītāja
apliecība (ietver 6 kategorijas), kas rada neērtības un liekus izdevumus
traktortehnikas vadītājiem, kuriem nepieciešamas abas šīs apliecības.
Attīstoties mašīnbūvei, arvien vairāk parādās dažādi uz traktortehnikas bāzes
konstruēti transportlīdzekļi, kuru pielietojumu nosaka tam uzmontētie un
uzkarinātie agregāti, tāpēc no ceļu satiksmes drošības viedokļa galvenais ir
pārbaudīt šādu transportlīdzekļu vadītāju iemaņas, piedaloties ceļu satiksmē.
Līdz ar to radās nepieciešamība mainīt traktortehnikas vadīšanai
nepieciešamās kategorijas. Šobrīd gandrīz 10 tūkstošiem traktortehnikas
vadītāju ir iegūtas abas apliecības. Nepieciešamība mainīt traktortehnikas
vadītāja apliecībās minētajām kategorijām atbilstošos traktortehnikas veidus
tika apspriesta Zemkopības ministrijas 2006.gada 11.septembra vadības
apspriedē (prot. Nr.72-7/86-VAP), kurā nolēma sagatavot grozījumus Ceļu
satiksmes likumā, paredzot vienu traktortehnikas vadītāja apliecību
līdzšinējo divu vietā, attiecīgi samazinot kategoriju skaitu. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz turpmāk vienu traktortehnikas vadītāja apliecību, kurā būs ietvertas 8
kategorijas, un vairākas no jaunajām kategorijām būs paplašinātas tā, lai
indivīds varētu ar vienas kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecību
vadīt vairākus tehnikas veidus. |
||||||||||
3. Cita informācija |
Līdz šim
izsniegtās traktortehnikas vadītāju apliecības (gan traktortehnikas vadītāja
apliecības, gan speciālās traktortehnikas vadītāja apliecības) būs spēkā līdz
to derīguma termiņa beigām. Ja indivīds vēlēsies iegūt jaunā parauga
apliecību, to varēs izdarīt saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību. |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Tā kā iegūtās
kategorijas radīs indivīdam iespējas izmantot vairākus traktortehnikas
veidus, tad paplašināsies arī jomas, kurās attiecīgais vadītājs var
darboties, tādējādi iespējams bezdarba līmeņa samazinājums lauku apvidos. Var
palielināties cenas atsevišķu kategoriju traktortehnikas vadītāju
sagatavošanas kursiem, jo, veicot praktisko apmācību, palielinās izmantojamās
tehnikas skaits un veidi. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts ietekmēs lauksaimniecības, mežsaimniecības, būvniecības, rūpniecības, ceļu būvniecības un ceļu kopšanas un citu nozaru darbiniekus. Ieguvēji būs tie
traktortehnikas vadītāji, kuriem šobrīd ir abas traktortehnikas vadītāju
apliecības, kā arī tie vadītāji, kuriem iegūtās kategorijas tiks
paplašinātas. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību būs netieša, iespējama atsevišķu
esošo traktortehnikas vadītāju darbības jomas maiņa, jo kategorijas
paplašinās izmantojamā
s traktortehnikas veidus. Vadītājiem, kuri
traktortehnikas vadītāja apliecību iegūs no jauna, paaugstināsies to
profesionālā sagatavotība un tiks paaugstināta to kvalifikācija. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Ieviešot jaunās traktortehnikas vadīšanas kategorijas, lietderīgi un nepieciešami ir arī nodrošināt attiecīgu aizsardzības līmeni pret datu viltošanu. Projektu paredzēts ieviest ar 2009.gadu, jo nepieciešams izstrādāt gan attiecīgos regulējošos normatīvos aktus, gan veikt sagatavošanās darbus projekta ieviešanai. |
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai t.sk. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||||||
6. Cita informācija |
Jaunā parauga vadītāju apliecībām papildus valsts budžeta līdzekļi nav nepieciešami, jauno apliecību izstrāde un izgatavošana tiks nodrošināta, optimizējot esošos līdzekļus, kuri tiek izmantoti divu veidu apliecību izgatavošanai. |
||||||||||
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Lai panāktu vienotu likumdošanu, saistībā ar šo likumprojektu būs jāgroza šādi Ministru kabineta noteikumi: 1. Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumu Nr.571 ”Ceļu satiksmes noteikumi” 1.pielikuma 4. un 5.punkts; 2. Ministru kabineta 2004.gada 27.jūlija noteikumi Nr.634 ”Traktortehnikas vadītāja kvalifikācijas iegūšanas un traktortehnikas vadītāja apliecības izsniegšanas kārtība”; 3. Ministru kabineta 2005.gada 7.jūnija noteikumi Nr.406 ”Kvalifikācijas prasības speciālistiem un prasības mācību iestādēm, kas sagatavo traktortehnikas vadītājus, un traktortehnikas vadītāju sagatavošanas programmas”. Lai sagatavotu grozījumus minētajos normatīvos
aktos, nepieciešami 6 mēneši no likumprojekta pieņemšanas brīža. Šāds termiņš
normatīvo aktu grozījumu izstrādei nepieciešams, jo pirms attiecīgo prasību
izstrādes nepieciešams skaidri zināt likuma redakciju. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
|||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Par likumprojektu
tika veiktas konsultācijas ar biedrību ”Lauksaimnieku organizāciju sadarbības
padome”, biedrību ”Zemnieku saeima”, biedrību ”Latvijas ceļu būvētājs”,
Latvijas Darba devēju konfederāciju un vairākiem traktortehnikas vadītāju
apmācības uzņēmumiem. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Minētās
nevalstiskās organizācijas un aptaujātie uzņēmēji atbalsta šo likumprojektu. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās valsts aģentūra ”Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra”, kas arī šobrīd veic traktortehnikas vadītāju atestāciju un izsniedz traktortehnikas vadītāja apliecības. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Publicējot
informāciju oficiālajā laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”, kā arī ievietojot
informāciju valsts aģentūras „Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra” un
Zemkopības ministrijas mājas lapā. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var
aizstāvēt savas tiesības Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||
Zemkopības ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
M.Roze |
D.Lucaua |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
E.Lapiņš |
13.11.2007. 11:16
1201
E.Lapiņš
67027202, Egils.Lapins@zm.gov.lv