Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2008.gada 6.februārī
Nr._______________
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījums Latvijas Republikas Satversmē.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija
(uz 3 lp.).
9.
Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījums Latvijas Republikas Satversmē
Izdarīt
Latvijas Republikas Satversmē šādu grozījumu:
Izteikt 109.pantu šādā
redakcijā:
109. Ikvienam ir tiesības uz sociālo
nodrošinājumu vecuma, darbnespējas, bezdarba un citos likumā noteiktajos
gadījumos. Ikvienam ir tiesības uz mājokli.
9.Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Latvijas Republikas Satversmes pamattiesību katalogā vēl joprojām nav
nostiprinātas tiesības uz mājokli. Ir pagājuši gandrīz divi gadi kopš tika
pasludināts LR Satversmes tiesas spriedums, kas paredzēja no 2007. gada
1.janvāra atcelt īres maksas griestus. No visiem īres dzīvokļiem lielākā
daļa jeb 87% atrodas denacionalizētās, likumīgajiem īpašniekiem atdotajās
mājās. Balstoties uz Centrālās statistikas pārvaldes un Iedzīvotāju reģistra
datiem, Rīgā īres griestu atcelšana ir skārusi 63 298 denacionalizēto
namu iedzīvotājus jeb 25 319 ģimenes. Arvien pieaugošās inflācijas
un komunālo izmaksu paaugstināšanās apstākļos denacionalizēto namu
iedzīvotāji atrodas kritiskā situācijā. |
|
||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Iesniedzēji piedāvā iekļaut Latvijas Republikas Satversmes pamattiesību
katalogā tiesības uz mājokli, tādējādi garantējot šo tiesību aizsardzību
Latvijā. |
|
||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Nav |
|
||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
- |
|
||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|
||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
||||||||||
6. Cita
informācija |
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Normatīvie akti nav jāizdod |
|||||||||||
2. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita informācija
|
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
- |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|||||||||||