Latvijas Republikas
9.Saeimas Prezidijam
2008.gada 6.februārī
Nr._______________
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījums Latvijas Republikas Satversmē.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija
(uz 3 lp.).
9.
Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījums Latvijas Republikas Satversmē
Izdarīt
Latvijas Republikas Satversmē šādu grozījumu:
Izteikt Latvijas Republikas Satversmes 1. pantu šādā redakcijā:
1. Latvija ir neatkarīga demokrātiska un sociāla republika.
9.Saeimas
deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Pašreiz Latvijas Republikas Satversmē nav nostiprināts sociālas valsts
princips. Sociāla valsts ir demokrātiska
valsts, kura realizē efektīvu sociālo politiku, kas vērsta uz stabilu augsta
dzīves līmeņa nodrošināšanu, iedzīvotāju nodarbinātību, reālu iedzīvotāju
tiesību un brīvību nodrošināšanu. Sociālā valstī tiek nodrošinātas mūsdienīgas
un visiem iedzīvotājiem pieejamas izglītības, veselības aizsardzības,
kultūras un sociālās nodrošināšanas sistēmas, tiek atbalstīti mazturīgie
iedzīvotāju slāņi. Sociālas valsts jēdziens radās vēl 19. gadsimtā un pēc 2. Pasaules kara
sociāla valsts kā konstitucionāls princips tika nostiprināts Vācijas un
Francijas konstitūcijās. Šis princips ir nostiprināts arī Itālijas, Spānijas,
Polijas un citu pasaules valstu pamatlikumos. |
|
||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Iesniedzēji piedāvā nostiprināt Latvijas Republikas Satversmē sociālas
valsts principu, lai arī mūsu pamatlikumā tiktu definēta Latvijas valsts
sociālā virzība. |
|
||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Nav |
|
||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Sociālas valsts principa nostiprināšana Satversmē un konsekventa šī
principa realizācija visās valsts jomās nodrošinās visiem Latvijas
iedzīvotājiem cilvēka cienīgus dzīves un attīstības apstākļus. |
|
||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|
||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
||||||||||
6. Cita
informācija |
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Jāpārskata un jāgroza virkne LR normatīvo aktu izglītības, sociālajā,
medicīnas, dzīvokļu un citās jomās ar mērķi tuvināt LR normatīvo sistēmu sociālas valsts
izpratnei. |
|||||||||||
2. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
- |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|||||||||||