Saeimas
Prezidijam
Agrārās, vides un reģionālās
politikas komisija, pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 51. un 87.pantu, lūdz
izdarīt izmaiņas Saeimas š.g. 31.janvāra sēdes darba kārtībā un iekļaut tajā šādu
likumprojektu izskatīšanu pirmajā lasījumā:
1. Likumprojekts Grozījums Aizsargjoslu
likumā (Reģ. nr. 555/Lp9) (Dok. Nr. 1728)
komisija minēto likumprojektu neatbalsta.
2. Saskaņā ar Kārtības ruļļa
85.panta pirmo daļu Agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas
izstrādātais alternatīvais likumprojekts
Grozījumi Aizsargjoslu likumā komisija minēto likumprojektu atbalsta.
Komisija ierosina atzīt minēto
likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: 1) Komisijas
izstrādātais alternatīvais likumprojekts Grozījumi Aizsargjoslu likumā uz
.
lpp.
2) anotācija
alternatīvajam likumprojektam Grozījumi Aizsargjoslu likumā uz
. lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētāja
Anna
Seile
Iesniedz Agrārās, vides un
reģionālās politikas komisija
Alternatīvais likumprojekts
Grozījumi Aizsargjoslu likumā
Izdarīt Aizsargjoslu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 2002, 7.nr.; 2003, 15.nr.; 2005, 15.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 7. panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Virszemes ūdensobjektu aizsargjoslas nosaka ūdenstilpēm,
ūdenstecēm un mākslīgiem ūdensobjektiem, lai samazinātu piesārņojuma negatīvo
ietekmi uz ūdens ekosistēmām, novērstu erozijas procesu attīstību, ierobežotu
saimniecisko darbību applūdināmajās zonās, kā arī saglabātu apvidum raksturīgo
ainavu. Ostu teritorijās virszemes
ūdensobjektu aizsargjoslas nosaka, lai ilgtspējīgas attīstības interesēs
līdzsvarotu vides aizsardzības prasības un ostu ekonomisko attīstību, kā arī
samazinātu piesārņojuma negatīvo ietekmi uz ūdens ekosistēmām, un novērstu
erozijas procesu attīstību.
2. Izteikt 37. panta pirmās daļas 4.
punktu šādā redakcijā:
4) aizliegts celt ēkas
un būves teritorijās ar applūdinājuma varbūtību vismaz reizi simt gados,
izņemot:
a) īslaicīgas lietošanas
būves, mazēkas lauku apvidū un īpaši paredzētās aizsargbūves esošās apbūves
aizsardzībai pret plūdiem;
b) hidrotehniskās būves
(arī teritorijas uzbēršanu), piestātnes, ar tām saistītos infrastruktūras
objektus ostu teritorijās, ja ir veikts paredzētās darbības ietekmes uz vidi
sākotnējais izvērtējums, saņemts Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par
noslēguma ziņojumu, novērtējuma ziņojumu vai izdoti tehniskie noteikumi saskaņā
ar likuma Par ietekmes uz vidi novērtējumu prasībām, kā arī attiecīgā apbūve
paredzēta vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā;
Likumprojekta
Grozījumi
Aizsargjoslu likumā
anotācija
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
|||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Aizsargjoslu likuma 7.panta pirmajā daļā ir noteikti vispārīgie virszemes ūdensobjektu aizsargjoslu izveidošanas mērķi samazināt piesārņojuma negatīvo ietekmi uz ūdens ekosistēmām, novērst erozijas procesu attīstību, ierobežotu saimniecisko darbību applūdināmajās zonās, kā arī saglabāt apvidum raksturīgo ainavu. Minētā likuma 37. panta pirmās daļas 4. punktā ir noteikts aizliegums celt ēkas un būves teritorijās ar appludinājuma varbūtību vismaz reizi simt gados, izņemot īslaicīgas lietošanas būves, mazēkas lauku apvidū un šim nolūkam īpaši paredzētās aizsargbūves vai teritorijas uzbēršanu. Ostām ir nozīmīga loma valsts ekonomiskajā attīstībā, tās sekmīga darbība nodrošina virkni citu komersantu darbību un valsts saimniecisko attīstību kopumā. Ostu darbības mērķis ir maksimāli attīstīt saimniecisko darbību teritoriāli ierobežotā teritorijā. Ņemot vērā to, ka ostu teritorijā nepieciešams būvēt hidrotehniskās būves (moli, straumes regulēšanas dambji, viļņlauži, krasta nostiprinājumi), piestātnes un arī infrastruktūras objektus, kas nepieciešami ostu funkcionēšanai, kā arī ņemot vērā ostu darbības specifiku, nepieciešams izdarīt grozījumus Aizsargjoslu likumā. |
||||
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izdarīt grozījumu Aizsargjoslu likuma 7. pantā un 37. pantā. Likumprojekta 7. pants tiek papildināts ar normu, kas nosaka, ka ostu teritorijās virszemes ūdensobjektu aizsargjoslas nosaka, lai ilgtspējīgas attīstības interesēs līdzsvarotu vides aizsardzības prasības un ostu ekonomisko attīstību, kā arī samazinātu piesārņojuma negatīvo ietekmi uz ūdens ekosistēmām, un novērstu erozijas procesu attīstību. Lai līdzsvarotu vides aizsardzības prasības un ostu ekonomisko attīstību, likumprojekta 37. panta 4. punkts tiek papildināts ar normu, ka teritorijās ar appludinājuma varbūtību vismaz reizi simts gados kā izņēmumu var būvēt hidrotehniskās būves (arī teritorijas uzbēršanu), piestātnes, ar tām saistītos infrastruktūras objektus ostu teritorijās, ja ir veikts paredzētās darbības ietekmes uz vidi sākotnējais izvērtējums, saņemts Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par noslēguma ziņojumu, novērtējuma ziņojumu vai izdoti tehniskie noteikumi saskaņā ar likuma Par ietekmes uz vidi novērtējumu prasībām, kā arī attiecīgā apbūve paredzēta vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā. Tiek redakcionāli precizēta arī 37. panta spēkā esošā redakcija, ka aizliegts celt ēkas un būves teritorijās ar applūdinājuma varbūtību vismaz reizi simt gados, izņemot: a) īslaicīgas lietošanas būves, mazēkas lauku apvidū un īpaši paredzētās aizsargbūves esošās apbūves aizsardzībai pret plūdiem; |
||||
3.
Cita informācija |
Nav. |
||||
II. Kāda var būt likuma ietekme uz |
|||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts uzlabos uzņēmējdarbības vidi ostu teritorijās, jo, paredzot, ka tiks radīti priekšnosacījumi sekmīgai ostu saimnieciskās darbības attīstībai, ievērojot arī vides aizsardzības prasības. Tiks samazināti apgrūtinājumi attiecībā uz ostu ikdienas darbu un attīstības projektiem. |
||||
3.
Ietekme uz vidi |
Ietekme uz vidi tiks izvērtēta, izstrādājot konkrētus investīcijas projektus ostā. |
||||
4.
Cita informācija |
Nav. |
||||
III. Kāda var būt likuma
ietekme uz |
|||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
IV. Kāda var būt likuma ietekme
uz |
|||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2.
Cita informācija |
|
||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts atbilst Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām, kas izriet no Latvijas Republikas noslēgtajiem divpusējiem līgumiem un daudzpusējiem līgumiem, kuros Latvijas Republika ir dalībvalsts Likumprojekts nepārkāpj 1992. gada 9.aprīļa Helsinku Konvenciju par Baltijas jūras reģiona vides aizsardzību. |
||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu |
||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Latvijas ostu asociācija, Mazo ostu asociācija, Latvijas Pašvaldību savienība. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks
radītas. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis. |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt, vēršoties Satversmes tiesā ar konstitucionālo sūdzību Satversmes tiesas likumā noteiktā kārtībā. |
|
4.
Cita informācija |
Nav. |
|