Rīgā

VALSTS  KANCELEJA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

17.01.2008.                   Nr.90/TA-3361

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Nacionālās drošības likumā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Druvaskalns 67219517, kaspars.druvaskalns@iem.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 4 lp.

3. Ministru kabineta 2008.gada 15.janvāra sēdes protokola Nr.3  8.§ izraksts uz 1 lp.

4. Diskete.

 

 

 

Ministru prezidents                   I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījumi Nacionālās drošības likumā

 

Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.; 2006, 1., 14., 24.nr.; 2007, 9., 10., 16.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izteikt 10.panta pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā:

 

"3) apstiprina nacionālajai drošībai svarīgu objektu kopumu un nosaka drošības pasākumu plānošanas un īstenošanas kārtību;".

 

2. Papildināt likumu ar 22.2 pantu šādā redakcijā:

 

"22.2 pants. Nacionālajai drošībai svarīgi objekti

(1) Nacionālajai drošībai svarīgi objekti ir:

1) valsts līmeņa sevišķi svarīgie objekti (A kategorijas objekti), kuru iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana būtiski apdraud valsts pārvaldīšanu un drošību;

2) valsts līmeņa svarīgie objekti (B kategorijas objekti), kuru iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana apgrūtina valsts pārvaldīšanu un apdraud sabiedrības un valsts drošību;

3) pašvaldību un nozaru objekti (C kategorijas objekti), kuru iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana apgrūtina pašvaldību darbību vai nozaru pārvaldīšanu, kā arī apdraud sabiedrības drošību.

(2) Nacionālajai drošībai svarīga objekta īpašnieks vai tiesiskais valdītājs nodrošina drošības pasākumu plānošanu un īstenošanu."

 

3. Izslēgt 23.3 panta 5.punktā vārdu "valsts".

 

Likums stājas spēkā 2008.gada 1.martā.

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

M.Segliņš


 

Likumprojekta “Grozījumi Nacionālās drošības likumā” anotācija

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Nacionālās drošības likuma 10.panta pirmās daļas 3.punktā noteikts, ka Ministru kabinets apstiprina nacionālajai drošībai svarīgu valsts objektu kopumu, nosaka un realizē drošības pasākumus, savukārt šī likuma 23.3 panta 5.punkts nosaka, ka Krīzes vadības padome sagatavo un iesniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par nacionālajai drošībai svarīgu valsts objektu kopumu un veicamajiem drošības pasākumiem.

Nacionālās drošības starpinstitūciju komisija strādājot pie nacionālai drošībai svarīgu valsts objektu kopuma izstrādes secināja, ka lielākā daļa objektu, kas būtu svarīgi nacionālai drošībai nav valsts īpašumā, bet drošību tajos ir nepieciešams nodrošināt. Savukārt, nacionālai drošībai svarīgiem objektiem nav noteiktas definīcijas, kas tos sadalītu nozīmīguma pakāpēs. 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz precizēt Ministru kabineta un Krīzes vadības padomes kompetenci, kā arī precizēt objektu statusu atbilstoši mūsdienu situācijai un starptautiskajai praksei. Likumprojekts paredz, ka Ministru kabinets apstiprina nacionālai drošībai svarīgu objektu kopumu un nosaka drošības pasākumu plānošanas un īstenošanas kārtību, savukārt Krīzes vadības padome sagatavo un iesniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par nacionālai drošībai svarīgu objektu kopumu un veicamajiem drošības pasākumiem. Likumprojekts nosaka nacionālai drošībai svarīgu objektu klasifikāciju 3 kategorijās un to, ka īpašnieks vai tiesiskais valdītājs nodrošina drošības pasākumu plānošanu un īstenošanu. Vides aizsardzības nozares nacionālai drošībai svarīgie objekti šī likumprojekta izpratnē ir objekti, kuri apdraud nozares pārvaldīšanu.

3. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts uzlabos drošības līmeni Nacionālai drošībai svarīgos objektos (kuri tiks noteikti pēc likumprojekta un MK noteikumu stāšanās spēkā) un veicinās uzņēmēju sadarbību drošības jomā ar Valsts atbildīgajām institūcijām.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1.

2.

3.

4.

5.

6.

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Finanšu ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumi finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus jāizdod Ministru kabineta noteikumi „Nacionālajai drošībai svarīgu objektu drošības pasākumu plānošanas un īstenošanas kārtība”, kuru projekts ir jau sagatavots un saskaņots ar attiecīgajām institūcijām un tiks iesniegts apstiprināšanai Ministru kabinetā viena mēneša laikā pēc likumprojekta apstiprināšanas Saeimā.

Pēc likumprojekta un Ministru kabineta noteikumu stāšanās spēkā viena mēneša laikā tiks sagatavots un noteiktā kārtībā iesniegts apstiprināšanai Ministru kabineta rīkojuma projekts „Nacionālai drošībai svarīgu objektu kopums”  

2. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

4. Atbilstības izvērtējums                                                                                                 1. tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

2. tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumprojekts šo jomu neskar.

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas notikušas

Konsultācijas nav veiktas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav veiktas.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas veiktas ar Eiropas Komisiju.

5. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, kā arī portālā www.likumi.lv.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts ierobežo

Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

          Iekšlietu ministrs          M.Segliņš

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

< ![if !supportEmptyParas]> 

A. Straume

M.Rāzna

T.Stragova

K.Druvaskalns

 

 

 

 

 

 

21.01.2008. 12:15

832     

K.Druvaskalns

67219517, kaspars.druvaskalns@iem.gov.lv