Rīgā
17.01.2008. Nr.90/TA-3361
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Nacionālās drošības likumā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Druvaskalns 67219517, kaspars.druvaskalns@iem.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 4
lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 15.janvāra sēdes
protokola Nr.3 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Likumprojekts
Grozījumi
Nacionālās drošības likumā
Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1.,
12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.; 2006, 1., 14.,
24.nr.; 2007, 9., 10., 16.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 10.panta pirmās
daļas 3.punktu šādā redakcijā:
"3) apstiprina nacionālajai drošībai svarīgu
objektu kopumu un nosaka drošības pasākumu plānošanas un īstenošanas kārtību;".
2. Papildināt likumu ar 22.2 pantu šādā
redakcijā:
"22.2 pants.
Nacionālajai drošībai svarīgi objekti
(1) Nacionālajai drošībai svarīgi objekti ir:
1) valsts līmeņa sevišķi svarīgie objekti
(A kategorijas objekti), kuru iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana
būtiski apdraud valsts pārvaldīšanu un drošību;
2) valsts līmeņa svarīgie objekti (B
kategorijas objekti), kuru iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana
apgrūtina valsts pārvaldīšanu un apdraud sabiedrības un valsts drošību;
3) pašvaldību un nozaru objekti (C kategorijas
objekti), kuru iznīcināšana vai darbības spēju samazināšana apgrūtina
pašvaldību darbību vai nozaru pārvaldīšanu, kā arī apdraud sabiedrības drošību.
(2) Nacionālajai drošībai svarīga objekta īpašnieks
vai tiesiskais valdītājs nodrošina drošības pasākumu plānošanu un īstenošanu."
3. Izslēgt 23.3 panta 5.punktā vārdu "valsts".
Likums stājas spēkā
2008.gada 1.martā.
Iekšlietu ministrs
M.Segliņš
Likumprojekta Grozījumi Nacionālās drošības likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Nacionālās drošības likuma 10.panta pirmās daļas 3.punktā noteikts, ka Ministru kabinets apstiprina nacionālajai drošībai svarīgu valsts objektu kopumu, nosaka un realizē drošības pasākumus, savukārt šī likuma 23.3 panta 5.punkts nosaka, ka Krīzes vadības padome sagatavo un iesniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par nacionālajai drošībai svarīgu valsts objektu kopumu un veicamajiem drošības pasākumiem. Nacionālās drošības starpinstitūciju
komisija strādājot pie nacionālai drošībai svarīgu valsts objektu kopuma
izstrādes secināja, ka lielākā daļa objektu, kas būtu svarīgi nacionālai
drošībai nav valsts īpašumā, bet drošību tajos ir nepieciešams nodrošināt. Savukārt,
nacionālai drošībai svarīgiem objektiem nav noteiktas definīcijas, kas tos
sadalītu nozīmīguma pakāpēs. |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts paredz
precizēt Ministru kabineta un Krīzes vadības padomes kompetenci, kā arī
precizēt objektu statusu atbilstoši mūsdienu situācijai un starptautiskajai
praksei. Likumprojekts paredz,
ka Ministru kabinets apstiprina nacionālai drošībai svarīgu objektu
kopumu un nosaka drošības pasākumu plānošanas un īstenošanas kārtību,
savukārt Krīzes vadības padome sagatavo un iesniedz Ministru kabinetam
priekšlikumus par nacionālai drošībai svarīgu objektu kopumu un veicamajiem
drošības pasākumiem. Likumprojekts nosaka nacionālai drošībai svarīgu objektu
klasifikāciju 3 kategorijās un to, ka īpašnieks vai tiesiskais valdītājs
nodrošina drošības pasākumu plānošanu un īstenošanu. Vides aizsardzības
nozares nacionālai drošībai svarīgie objekti šī likumprojekta izpratnē ir
objekti, kuri apdraud nozares pārvaldīšanu. |
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts uzlabos drošības līmeni Nacionālai drošībai svarīgos objektos (kuri tiks noteikti pēc likumprojekta un MK noteikumu stāšanās spēkā) un veicinās uzņēmēju sadarbību drošības jomā ar Valsts atbildīgajām institūcijām. |
|||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
(tūkst.latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
3. Finanšu ietekme |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumi finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā
pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus jāizdod Ministru kabineta noteikumi Nacionālajai drošībai svarīgu objektu drošības pasākumu plānošanas un īstenošanas kārtība, kuru projekts ir jau sagatavots un saskaņots ar attiecīgajām institūcijām un tiks iesniegts apstiprināšanai Ministru kabinetā viena mēneša laikā pēc likumprojekta apstiprināšanas Saeimā. Pēc likumprojekta un Ministru kabineta
noteikumu stāšanās spēkā viena mēneša laikā tiks sagatavots un noteiktā
kārtībā iesniegts apstiprināšanai Ministru kabineta rīkojuma projekts
Nacionālai drošībai svarīgu objektu kopums |
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
2. Saistības pret citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
3. Saistības, kas izriet
no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
4. Atbilstības
izvērtējums
1. tabula |
|
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
2. tabula
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
|||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas notikušas |
Konsultācijas nav
veiktas. |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
veiktas. |
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas veiktas ar
Eiropas Komisiju. |
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts
institūcijas netiks radītas, esošo institūciju funkcijas netiek paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks
iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, kā arī portālā www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt Administratīvā procesa likuma
noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
Iekšlietu
ministrs M.Segliņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktors |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
<
![if !supportEmptyParas]> |
A. Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
K.Druvaskalns |
|
|
|
|
21.01.2008. 12:15
832
K.Druvaskalns
67219517, kaspars.druvaskalns@iem.gov.lv