Rīgā
03.01.2008. Nr.90/TA-2726
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā". Likumprojektu izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Agapovs 67878701, Janis.Agapovs@zm.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 3 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 3 lp.
3. Ministru kabineta 2008.gada 2.janvāra sēdes
protokola Nr.1 7.§
izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents I.Godmanis
Stafecka 67082931
Likumprojekts
Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Papildināt kodeksu ar 103.10, 103.11,
103.12 un 103.13 pantu šādā redakcijā:
"103.10
pants. Kultūraugu ar
augstu enerģētisko vērtību savācēju vai pirmo pārstrādātāju atteikšanās pieņemt kultūraugus ar
augstu enerģētisko vērtību Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros
Par atteikšanos pieņemt izaudzētos kultūraugus ar
augstu enerģētisko vērtību Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros, ja savācējs
vai pirmais pārstrādātājs nepieņem līdz trim procentiem no kopējā daudzuma, kas obligāti
jāpārstrādā,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu
fiziskajām personām līdz piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām līdz
simt latiem.
Par atteikšanos pieņemt izaudzētos kultūraugus ar
augstu enerģētisko vērtību Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros, ja savācējs vai pirmais pārstrādātājs nepieņem no trim līdz desmit procentiem no kopējā daudzuma, kas obligāti
jāpārstrādā,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz simt latiem, bet juridiskajām personām
no divsimt piecdesmit līdz tūkstoš latiem.
Par atteikšanos pieņemt izaudzētos kultūraugus ar
augstu enerģētisko vērtību Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros,
ja savācējs
vai pirmais pārstrādātājs nepieņem no desmit līdz divdesmit procentiem no kopējā daudzuma, kas obligāti
jāpārstrādā,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz divsimt latiem, bet juridiskajām
personām no tūkstoš līdz diviem tūkstošiem latu.
Par atteikšanos pieņemt izaudzētos kultūraugus ar
augstu enerģētisko vērtību Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros,
ja savācējs
vai pirmais pārstrādātājs nepieņem virs divdesmit procentiem no kopējā daudzuma, kas obligāti
jāpārstrādā,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz trīssimt latiem, bet juridiskajām
personām no divtūkstoš piecsimt līdz trīstūkstoš piecsimt latiem.
103.11 pants.
Kultūraugu
ar augstu enerģētisko vērtību savācēju vai pirmo pārstrādātāju
atteikšanās piegādāt vai pārstrādāt kultūraugus ar augstu enerģētisko vērtību Eiropas
Savienības atbalsta shēmas ietvaros
Par pārstrādei paredzēto kultūraugu ar augstu
enerģētisko vērtību nepiegādāšanu vai nepārstrādāšanu enerģētiskajos produktos
Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros, ja savācējs vai pirmais pārstrādātājs
atsakās piegādāt vai pārstrādāt līdz trim procentiem no kopējā apjoma, kas
obligāti jāpārstrādā,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu
fiziskajām personām līdz piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām līdz
simt latiem.
Par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti
atkārtoti triju gadu laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz divsimt latiem, bet juridiskajām
personām no trīssimt līdz piecsimt latiem.
Par pārstrādei paredzēto kultūraugu ar augstu
enerģētisko vērtību nepiegādāšanu vai nepārstrādāšanu enerģētiskajos produktos
Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros, ja savācējs vai pirmais pārstrādātājs
atsakās piegādāt vai pārstrādāt no trim līdz desmit procentiem no kopējā
apjoma, kas obligāti jāpārstrādā,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt
piecdesmit līdz trīssimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no
tūkstoš līdz trim tūkstošiem latu.
Par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti
atkārtoti triju gadu laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no trīssimt piecdesmit līdz četrsimt latiem, bet juridiskajām personām
no četrtūkstoš līdz piectūkstoš latiem.
Par pārstrādei paredzēto kultūraugu ar augstu
enerģētisko vērtību nepiegādāšanu vai nepārstrādāšanu enerģētiskajos produktos
Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros, ja savācējs vai pirmais pārstrādātājs
atsakās piegādāt vai pārstrādāt no desmit līdz divdesmit procentiem no kopējā
apjoma, kas obligāti jāpārstrādā,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no četrsimt
līdz četrsimt deviņdesmit latiem, bet juridiskajām personām no
trīstūkstoš līdz seštūkstoš latiem.
Par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti
atkārtoti triju gadu laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no četrsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām
personām no septiņtūkstoš līdz desmittūkstoš latiem.
Par pārstrādei paredzēto kultūraugu ar augstu
enerģētisko vērtību nepiegādāšanu vai nepārstrādāšanu enerģētiskajos produktos
Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros, ja savācējs vai pirmais pārstrādātājs
atsakās piegādāt vai pārstrādāt virs divdesmit procentiem no kopējā apjoma, kas
obligāti jāpārstrādā,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no četrsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām
personām no seštūkstoš piecsimt līdz desmittūkstoš latiem.
103.12 pants.
Kultūraugu
ar augstu enerģētisko vērtību savācēju un pirmo pārstrādātāju
atteikšanās sniegt informāciju vai nepatiesas informācijas sniegšana par kultūraugiem ar
augstu enerģētisko vērtību Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros
Par normatīvajos aktos, kas regulē Eiropas Savienības
atbalstu kultūraugiem ar augstu enerģētisko vērtību, minētās informācijas
nesniegšanu noteiktajos termiņos
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit
līdz divsimt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no simt līdz
tūkstoš latiem.
Par nepatiesas informācijas sniegšanu, kas neatbilst
normatīvajos aktos noteiktajam par Eiropas Savienības atbalstu
kultūraugiem ar augstu enerģētisko vērtību
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit
līdz divsimt latiem, bet juridiskajām personām no simt līdz tūkstoš
latiem.
Par šā panta otrajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja
tie izdarīti atkārtoti triju gadu laikā pēc administratīvā soda
uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divsimt
piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no divtūkstoš
piecsimt līdz piectūkstoš latiem.
103.13 pants.
Kultūraugu
ar augstu enerģētisko vērtību savācēju un pirmo pārstrādātāju
atteikšanās no
pārbaudēm vai atteikšanās veicināt pārbaudes atbilstības noteikšanai kultūraugiem
ar augstu enerģētisko vērtību Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros
Par atteikšanos no pārbaudēm vai atteikšanos veicināt pārbaudes, lai
noteiktu atbilstību normatīvajiem aktiem, kas regulē Eiropas Savienības
atbalstu kultūraugiem ar augstu enerģētisko vērtību,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no četrsimt līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām
personām no deviņtūkstoš līdz
desmittūkstoš latiem."
2. Aizstāt 2
30.6 panta pirmajā daļā
skaitli un vārdu "66.1 pantā" ar skaitļiem un vārdiem
"66.1, 103.10, 103.11, 103.12 un
103.13 pantā".
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Lai veicinātu
enerģijas ražošanu no atjaunojamiem energoresursiem, Eiropas Savienībā ir
izveidota atbalsta shēma, kura paredz
45 EUR/ha atbalsta maksājumu lauksaimniekiem, kuri audzē kultūraugus ar augstu enerģētisko
vērtību
(turpmāk enerģētiskie kultūraugi). Ieviešot Latvijā minēto atbalsta shēmu, ir pieņemti Ministru kabineta
2007.gada 13.marta noteikumi Nr.180 Kārtība, kādā administrē un uzrauga
Eiropas Savienības atbalstu par kultūraugiem ar augstu enerģētisko vērtību
(turpmāk Ministru kabineta noteikumi Nr.180), kuri nosaka kārtību,
kādā tiek atzīti enerģētisko kultūraugu savācēji un pirmie pārstrādātāji. Atzīšana nepieciešama, lai nodrošinātu, ka visas izejvielas, kuras ir izaudzējis lauksaimnieks
enerģētisko kultūraugu atbalstam, tiktu tiešām pārstrādātas enerģētiskajos
produktos. Eiropas Komisijas 2007.gada 13.marta Regulas (EK) Nr.270/2007, ar ko
groza Regulu (EK) Nr.1973/2004, ar kuru nosaka sīki izstrādātus noteikumus
Padomes Regulas (EK) Nr. 1782/2003 piemērošanai attiecībā uz šīs Regulas IV
un IV a) sadaļā minētajām atbalsta shēmām un atmata atstātas zemes
izmantošanu izejvielu ražošanai (turpmāk Komisijas regula
Nr.270/2007), 37.panta 4.punkts nosaka dalībvalstīm ieviest soda sankcijas. Lai noteiktu sodus par pārkāpumiem, kas saistīti ar normatīvajos aktos par enerģētisko
kultūraugu pieņemšanu, piegādāšanu vai pārstrādāšanu noteikto prasību neievērošanu, ir nepieciešami grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts izstrādāts, lai noteiktu sodus par normatīvajos aktos noteikto enerģētisko kultūraugu Eiropas Savienības atbalsta shēmas nosacījumu neievērošanu. Sodi paredzēti enerģētisko kultūraugu atzītajiem savācējiem un pirmajiem pārstrādātājiem par: atteikšanos pieņemt Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros kultūraugus ar augstu enerģētisko vērtību; atteikšanos piegādāt vai pārstrādāt Eiropas Savienības atbalsta shēmas ietvaros kultūraugus ar augstu enerģētisko vērtību; atteikšanos
sniegt informāciju vai nepatiesas informācijas sniegšanu saistībā ar Eiropas
Savienības atbalsta shēmu kultūraugiem ar augstu enerģētisko vērtību; atteikšanos pieņemt
vai veicināt
pārbaudes saistībā ar Eiropas Savienības atbalsta shēmu kultūraugiem ar
augstu enerģētisko vērtību. |
||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais 2007.gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
2008. |
2009. |
2010. |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Prognozējama finansiāla ietekme. (Precīzu finansiālo ietekmi šobrīd nav iespējams noteikt) |
|||||||||
6. Cita informācija |
Soda naudas valsts budžeta ieņēmumus un izdevumus principā neskar, jo šīs soda naudas ir attiecināmas uz Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu. Eiropas Savienības atbalsta shēmas saistību nepildīšanas gadījumā soda naudas apmērs tiek ieskaitīts Eiropas Savienības budžetā un nepaliek dalībvalsts budžetā. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Komisijas regulas Nr.270/2007 37.panta 4.punkts nosaka dalībvalstīm pienākumu noteikt soda sankcijas 37.panta 4.punktā minētajiem pārkāpumiem. |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||||
1.pants |
Komisijas regulas Nr.270/2007 37.panta 4.punkts |
Atbilst |
|
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Iebildumu nav. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Ir notikušas sanāksmes ar lauksaimniecības nevalstiskajām organizācijām, un nav saņemti iebildumi. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde
|
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses nav vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Izpildi nodrošinās Lauku atbalsta dienests esošo funkciju ietvaros. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa grozījumi pēc to pieņemšanas tiks publicēti Latvijas Vēstnesī, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un portālā www.likumi.lv. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Savas tiesības
indivīds var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību nosaka Lauku atbalsta dienesta
nolikums. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
D.Lucaua |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
J.Agapovs |
28.09.2007. 11:34
918
J.Agapovs
67878701, Janis.Agapovs@zm.gov.lv