Rīgā
2008.gada 8.maijā
Sociālo un darba lietu komisija lūdz iekļaut kārtējās
sēdes darba kārtībā likumprojektu Valsts
darba inspekcijas likums (reģ.Nr.590 /Lp9)2.lasījumam
Pielikumā: Likumprojekta salīdzinošā tabula
uz 21lapas.
Patiesā cieņā,
Komisijas
sekretārs A.Bērziņš
Likumprojekts otrajam lasījumam
Valsts
darba inspekcijas likums
(reģ.Nr.590 /Lp9)
Pirmā lasījuma redakcija |
N.p.k. |
Priekšlikumi (25) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija
|
1.pants. Likuma mērķis |
|
|
|
1.pants. Likuma mērķis |
Likuma mērķis ir noteikt Valsts darba inspekcijas tiesisko statusu, funkciju un uzdevumus. |
1. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 1.pantu šādā redakcijā: Likuma mērķis
ir noteikt Valsts darba inspekcijas (turpmāk Darba inspekcija) tiesisko
statusu, funkciju, uzdevumus un darbības kārtību. |
Atbalstīts |
Likuma mērķis ir noteikt Valsts darba inspekcijas (turpmāk Darba
inspekcija) tiesisko statusu, funkciju, uzdevumus un darbības kārtību. |
2.pants. Valsts darba inspekcijas tiesiskais statuss |
2. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 2.panta nosaukumu šādā redakcijā:
2.pants. Darba inspekcijas tiesiskais statuss. |
Atbalstīts |
2.pants. Darba inspekcijas tiesiskais statuss |
(1) Valsts darba inspekcija (turpmāk Darba inspekcija) ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde. |
3. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 2.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Darba inspekcija ir Labklājības ministra
pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
|
Atbalstīts |
(1) Darba inspekcija ir labklājības ministra pārraudzībā esoša tiešās
pārvaldes iestāde. |
(2) Darba inspekcijai ir zīmogs ar papildinātā mazā Latvijas valsts ģerboņa attēlu un pilnu Darba inspekcijas nosaukumu. |
|
|
|
(2) Darba inspekcijai ir zīmogs ar papildinātā mazā Latvijas valsts
ģerboņa attēlu un pilnu Darba inspekcijas nosaukumu. |
3.pants. Darba inspekcijas funkcija un uzdevumi |
|
|
|
3.pants. Darba inspekcijas funkcija un uzdevumi |
(1) Darba inspekcijas funkcija ir valsts uzraudzības un kontroles īstenošana darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jomā. (2) Lai nodrošinātu šā panta
pirmajā daļā minētās funkcijas izpildi, Darba inspekcija veic šādus
uzdevumus: 1) uzrauga un kontrolē darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasību ievērošanu; 2) kontrolē, kā darba devēji un darbinieki savst arpēji pilda darba līgumos un darba koplīgumos noteiktos pienākumus; |
|
|
|
(1) Darba inspekcijas funkcija ir valsts uzraudzības un kontroles īstenošana darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jomā. (2) Lai nodrošinātu šā panta
pirmajā daļā minētās funkcijas izpildi, Darba inspekcija veic šādus
uzdevumus: 1) uzrauga un kontrolē darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasību ievērošanu; 2) kontrolē, kā darba devēji un darbinieki savstarpēji pilda darba līgumos un darba koplīgumos noteiktos pienākumus; |
3) veicina sociālo dialogu uzņēmumos; |
4. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 2.panta otrās daļas trešo punktu šādā redakcijā: 3) veicina sociālo dialogu
|
Atbalstīts |
3) veicina sociālo dialogu; |
4) veic pasākumus, lai sekmētu domstarpību novēršanu starp darba devēju un darbiniekiem; 5) analizē darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumus, lai sniegtu priekšlikumus normatīvo aktu pilnveidošanai; 6) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic darbā notikušo nelaimes gadījumu izmeklēšanu un vienotu reģistrāciju; 7) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalās arodsaslimšanas gadījumu izmeklēšanā; 8) kontrolē darba vietās esošo darba aprīkojumu, personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu, veselībai kaitīgo un bīstamo vielu izmantošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; |
|
|
|
4) veic pasākumus, lai sekmētu domstarpību novēršanu starp darba devēju un darbiniekiem; 5) analizē darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumus, lai sniegtu priekšlikumus par normatīvo aktu pilnveidošanu; 6) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic darbā notikušo nelaimes gadījumu izmeklēšanu un vienotu reģistrāciju; 7) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalās arodsaslimšanas gadījumu izmeklēšanā; 8) kontrolē darba vietās esošo darba aprīkojumu, kā arī personāla
individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu, veselībai kaitīgo un bīstamo
vielu izmantošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; |
9) sniedz
Labklājības ministrijas kompetento institūciju darba aizsardzības jautājumos
izvērtēšanas komisijai informāciju par darba aizsardzības jautājumos
kompetento institūciju un kompetento speciālistu darbību šā likuma 4.panta 3.punktā minētajos Darba inspekcijas __________ kontroles objektos darba aizsardzības jomā; |
5. |
Sociālo un darba lietu komisija Aizstāt 2.panta otrās daļas devītajā punktā skaitli 3. ar skaitli 2. papildināt otrās daļas devītajā punktā pēc vārda inspekcijas ar vārdiem
uzraudzībai un kontrolei pakļautajos objektos |
Atbalstīts |
9) sniedz Labklājības ministrijas kompetento institūciju darba aizsardzības
jautājumos izvērtēšanas komisijai informāciju par darba aizsardzības
jautājumos kompetento institūciju un kompetento speciālistu darbību aizsardzības
jomā šā likuma 4.panta 2.punktā minētajos Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei pakļautajos objektos; |
10) sniedz darba devējiem un darbiniekiem bezmaksas konsultācijas par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām; 11) organizē
Eiropas Darba drošības un veselības aģentūras nacionālā kontaktpunkta izveidi
un nodrošina tā darbību. |
|
|
|
10) sniedz darba devējiem un darbiniekiem bezmaksas konsultācijas par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām; 11) organizē
Eiropas Darba drošības un veselības aģentūras nacionālā kontaktpunkta izveidi
un nodrošina tā darbību. |
(3) Darba
inspekcija sniedz Labklājības ministrijai informāciju par šā panta pirmajā daļā minētās funkcijas izpildi
labklājības ministra noteiktā kārtībā. |
6. |
Sociālo un darba lietu komisija izslēgt
trešo daļu |
Atbalstīts |
|
4.pants. Darba inspekcijas
uzraudzības un kontroles joma Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei ir pakļauti: 1) komersanti, valsts un pašvaldību iestādes, reliģiskās un sabiedriskās organizācijas, biedrības un nodibinājumi; 2) darba devēji un to pilnvarotās personas atbilstoši tām uzticētajiem pienākumiem un pilnvarām; 3) uzņēmumu (organizatoriskas
vienības, kurās darba devēji nodarbina nodarbinātos) darba vietas,
privātpersonai piederošie būvobjekti būvdarbu veikšanas laikā, kā arī
jebkuras citas vietas uzņēmumā, kas nodarbinātajam ir pieejamas darba laikā
(turpmāk uzraudzības un kontroles objekts). |
7. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 4.pantu šādā redakcijā:
4.pants. Darba inspekcijas
uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas un objekti Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei ir pakļauti: 1) darba devēji, jebkuras citas personas, kas faktiskos apstākļos uzskatāmas par darba devējiem, kā arī komersanti un to pilnvarotas personas (turpmāk uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas); 2) uzņēmumi(organizatoriskas vienības, kurās strādā nodarbinātie), darba
vietas, kurās nodarbinātais vai jebkura cita persona, kas faktiskos apstākļos
uzskatāma par nodarbināto, veic darbu, kā arī jebkura cita vieta uzņēmuma
ietvaros, kura nodarbinātajam ir pieejama darba gaitā vai kurā nodarbinātais
strādā ar darba devēja atļauju vai rīkojumu, un darba aprīkojums, arī
būvobjekti, tajā skaitā privātpersonai piederošie būvobjekti būvdarbu laikā
(turpmāk uzraudzībai un kontrolei pakļautie objekti). |
Atbalstīts |
4.pants. Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas un objekti Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei ir pakļauti: 1) darba devēji, jebkuras citas personas, kas faktiskos apstākļos uzskatāmas par darba devējiem, kā arī komersanti un to pilnvarotas personas (turpmāk uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas); 2) uzņēmumi(organizatoriskas vienības, kurās strādā nodarbinātie), darba
vietas, kurās nodarbinātais vai jebkura cita persona, kas faktiskos apstākļos
uzskatāma par nodarbināto, veic darbu, kā arī jebkura cita vieta uzņēmuma
ietvaros, kura nodarbinātajam ir pieejama darba gaitā vai kurā nodarbinātais
strādā ar darba devēja atļauju vai rīkojumu, un darba aprīkojums, arī
būvobjekti, tajā skaitā privātpersonai piederošie būvobjekti būvdarbu laikā (turpmāk
uzraudzībai un kontrolei pakļautie objekti). |
5.pants. Darba inspekcijas amatpersonas |
|
|
|
5.pants. Darba inspekcijas amatpersonas |
(1) Darba inspekcijas amatpersonas ir Darba inspekcijas direktors, Darba inspekcijas direktora vietnieks, visu līmeņu inspektori un citi valsts civildienesta ierēdņi. |
8. 9. |
Deputāts V.Buzajevs
Papildināt likuma 5.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: Uz Valsts darba inspekcijā strādājoša
civildienesta ierēdņa amatu var pretendēt Latvijas Republikas pilsonis un
Latvijas nepilsonis. Labklājības ministrijas parlamentārais sekretārs U.Augulis Izteikt 5.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Darba inspekcijas amatpersonas ir Darba inspekcijas direktors,
direktora vietnieks, visu līmeņu inspektori un citi Darba inspekcijas valsts
civildienesta ierēdņi, kas realizē šajā likumā noteikto uzraudzības un
kontroles funkciju un uzdevumus. |
Neatbalstīts Atbalstīts |
(1) Darba inspekcijas amatpersonas ir Darba inspekcijas direktors,
direktora vietnieks, visu līmeņu inspektori un citi Darba inspekcijas valsts
civildienesta ierēdņi, kas realizē šajā likumā noteikto uzraudzības un
kontroles funkciju un uzdevumus. |
(2) Darba inspekcijas amatpersonām ir tiesības: |
|
|
|
(2) Darba inspekcijas
amatpersonām ir tiesības: |
1) uzrādot dienesta apliecību, bez iepriekšējas paziņošanas vai atļaujas saņemšanas jebkurā diennakts laikā, kad uzņēmums veic darbību (arī darba devēja prombūtnē) |
10. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 5.panta otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
1)uzrādot dienesta apliecību,
bez iepriekšējas paziņošanas vai atļaujas saņemšanas jebkurā diennakts laikā,
kad uzņēmums veic darbību, arī darba devēja prombūtnes laikā: |
Atbalstīts |
1) uzrādot dienesta apliecību, bez iepriekšējas paziņošanas vai
atļaujas saņemšanas jebkurā diennakts laikā, kad uzņēmums veic darbību, arī
darba devēja prombūtnes laikā: |
a) apmeklēt un apskatīt Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei p akļautos objektus, |
11. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 5.panta otrās daļas 1.punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā: a)
apmeklēt un apsekot uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas un objektus,
|
Atbalstīts |
a) apmeklēt un apsekot uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas un
objektus, |
b) pārbaudīt darba procesu, darba vidi un darba aizsardzības pasākumus; 2) veikt pārbaudi, kontroli un izmeklēšanu vai pieprasīt informāciju, kas nepieciešama, lai pārliecinātos, ka normatīvo aktu prasības tiek ievērotas, un šai nolūkā: a) iztaujāt darba devējus, darbiniekus un citas personas par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumiem, b) pieprasīt uzskaites, reģistrācijas un citus dokumentus, kas nepieciešami saskaņā ar normatīvajiem aktiem par darba tiesiskajām attiecībām un darba aizsardzību, lai pārliecinātos, ka šie dokumenti atbilst normatīvajiem aktiem, kā arī pieprasīt to kopijas un izrakstus, c) pieprasīt informāciju, kas Darba inspekcijai nepieciešama, lai risinātu darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumus, d) veikt darba vides faktoru mērījumus, fotografēt, veikt audioierakstus un videoierakstus, kā arī ņemt materiālu un vielu paraugus analīzei, e) pieaicināt speciālistus atsevišķu uzdevumu veikšanai; |
|
|
|
b) pārbaudīt darba procesu, darba vidi un darba aizsardzības pasākumus; 2) veikt pārbaudi, kontroli un izmeklēšanu vai pieprasīt informāciju, kas nepieciešama, lai pārliecinātos, ka normatīvo aktu prasības tiek ievērotas, un šai nolūkā: a) iztaujāt darba devējus, darbiniekus un citas personas par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumiem, b) pieprasīt uzskaites, reģistrācijas un citus dokumentus, kas nepieciešami saskaņā ar normatīvajiem aktiem par darba tiesiskajām attiecībām un darba aizsardzību, lai pārliecinātos, ka šie dokumenti atbilst normatīvajiem aktiem, kā arī pieprasīt to kopijas un izrakstus, c) pieprasīt informāciju, kas nepieciešama, lai risinātu darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumus, d) veikt darba vides faktoru mērījumus, fotografēt, veikt audioierakstus un videoierakstus, kā arī ņemt materiālu un vielu paraugus analīzei, e) pieaicināt speciālistus atsevišķu uzdevumu veikšanai, |
f) . |
12. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 5.panta otrās daļas 2.punktu ar jaunu
apakšpunktu šādā redakcijā:
f) pieprasīt,
lai darba devēji un darbinieki uzrāda personu apliecinošus dokumentus vai
transportlīdzekļa vadītāja apliecību, vai nodarbinātā apliecību; |
Atbalstīts |
f) pieprasīt, lai darba devēji un darbinieki uzrāda personu apliecinošus
dokumentus vai transportlīdzekļa vadītāja apliecību, vai nodarbinātā
apliecību; |
3) uzaicināt ierasties Darba inspekcijā darba devējus, darbiniekus un citas fiziskās personas vai juridisko personu pārstāvjus, lai no viņiem iegūtu informāciju par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumiem vai sniegtu viņiem informāciju, paskaidrojumus un cita veida palīdzību šajos jautājumos; |
|
|
|
3) uzaicināt ierasties Darba inspekcijā darba devējus, darbiniekus
un citas fiziskās personas vai juridisko personu pārstāvjus, lai no viņiem
iegūtu informāciju par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības
jautājumiem vai sniegtu viņiem informāciju, paskaidrojumus un cita veida
palīdzību šajos jautājumos; |
4) organizēt darba devēju, darba devēju un darbinieku
organizāciju pārstāvju un citu juridisko personu pārstāvju un fizisko personu
tikšanos, lai apspriestu darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības
jautājumus; |
13. |
Sociālo un darba lietu komisija Izslēgt 5.panta 4.punktā vārdus juridisko personu pārstāvju un
fizisko. |
Atbalstīts |
4) organizēt darba devēju, kā arī darba devēju un darbinieku
organizāciju pārstāvju un citu personu tikšanos, lai apspriestu darba
tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumus; |
5) saņemt no darba devējiem tādu ar inspicējamā objekta specifiku, atrašanās vietu, veicamās pārbaudes raksturu un ilgumu samērojamu apstākļu nodrošinājumu, kāds nepieciešams Darba inspekcijas uzdevumu izpildei; 6) pieņemt lēmumus darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumos, kā arī izteikt brīdinājumus un dot rīkojumus darba devējiem, lai nodrošinātu darba tiesiskās attiecības un darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu; |
|
|
|
5) saņemt no darba devējiem tādu ar inspicējamā objekta specifiku, atrašanās vietu, veicamās pārbaudes raksturu un ilgumu samērojamu apstākļu nodrošinājumu, kāds Darba inspekcijai nepieciešams tās uzdevumu izpildei; 6) pieņemt lēmumus darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jautājumos, kā arī izteikt brīdinājumus un dot rīkojumus darba devējiem, lai nodrošinātu darba tiesiskās attiecības un darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu; |
7) apturēt komersantu,
iestāžu, organizāciju, uzņēmumu, iekārtu un citu objektu darbību, ēku un būvju celtniecību un ekspluatāciju, kā arī apturēt vai
ierobežot produkcijas izlaidi (turpmāk
uzņēmuma darbības apturēšana); |
14. |
Sociālo un darba lietu komisija izteikt 5.panta otrās daļas 7.punktu šādā redakcijā: 7) pilnīgi
vai daļēji apturēt uzraudzībai un kontrolei pakļauto personu vai objektu
darbību (turpmāk arī personas vai objekta darbības apturēšana); |
Atbalstīts |
7) pilnīgi vai daļēji apturēt uzraudzībai un kontrolei
pakļauto personu vai objektu darbību (turpmāk arī personas vai objekta
darbības apturēšana);
|
8) kontrolēt darba
aizsardzības jautājumos kompetento institūciju un kompetento speciālistu darbību šā likuma 4.panta
pirmās daļas 3.punktā minētajos Darba inspekcijas uzraudzības un kontroles
objektos darba aizsardzības jomā; 9) kārtībā, kāda noteikta administratīvo pārkāpumu izskatīšanai, administratīvi sodīt darba devējus, kā arī citas personas; 10) kontrolēt, vai darba devēji veic efektīvus pasākumus, lai nodrošinātu Darba inspekcijas rīkojumu izpildi, un ņem vērā izteiktos brīdinājumus; 11) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt tiesībaizsardzības iestādēm materiālus par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpumiem; |
|
|
|
8) kontrolēt darba
aizsardzības jautājumos kompetento institūciju un kompetento speciālistu darbību šā likuma 4.panta
pirmās daļas 3.punktā minētajos uzraudzībai un kontrolei pakļautajos
objektos; 9) administratīvo pārkāpumu izskatīšanai noteiktajā kārtībā administratīvi sodīt darba devējus, kā arī citas personas; 10) kontrolēt, vai darba devēji veic efektīvus pasākumus, lai nodrošinātu Darba inspekcijas rīkojumu izpildi, un ņem vērā izteiktos brīdinājumus; 11) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt tiesībaizsardzības iestādēm materiālus par darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpumiem; |
12) pēc uzņēmuma darbības pilnīgas vai daļējas apturēšanas: a) noplombēt vai aizzīmogot vadības un komunikāciju ierīces, kas iedarbina apturamās iekārtas vai piegādā tām enerģiju, kā arī par to sastādīt noplombēšanas aktu, b) kontrolēt, vai tiek izpildīts lēmums par personas vai objekta
darbības apturēšanu. |
15. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 5.panta otrās daļas 12.punktu
šādā redakcijā : 12) pēc personas vai objekta darbības pilnīgas vai daļējas apturēšanas: a) noplombēt vai aizzīmogot vadības un komunikāciju ierīces, kas iedarbina apturamās iekārtas vai piegādā tām enerģiju, kā arī par to sastādīt noplombēšanas aktu, b) kontrolēt,
vai tiek izpildīts lēmums par personas vai objekta darbības apturēšanu. |
Atbalstīts |
12) pēc personas vai objekta darbības pilnīgas vai daļējas apturēšanas: a) noplombēt vai aizzīmogot vadības un komunikāciju ierīces, kas iedarbina apturamās iekārtas vai piegādā tām enerģiju, kā arī sastādīt noplombēšanas aktu, b) kontrolēt, vai tiek izpildīts lēmums par personas vai objekta darbības
apturēšanu. |
6.pants. Darba inspekcijas direktors (1) Darba inspekcijas direktora (turpmāk direktors) kandidatūru pēc labklājības ministra ieteikuma apstiprina Ministru kabinets. Labklājības ministrs direktoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata, ievērojot Valsts civildienesta likumā noteiktās prasības. (2) Direktors: 1) vada Darba inspekciju un ir atbildīgs par Darba inspekcijas uzdevumu izpildi; 2) apstiprina Darba inspekcijas ikgadējo darbības programmu un kalendāra plānu; 3) nosaka Darba inspekcijas struktūru; 4) nosaka Darba inspekcijas amatpersonu un darbinieku pienākumus un pārrauga viņu darbību; 5) izskata sūdzības un pieņem lēmumus par Darba inspekcijas amatpersonu rīcību; 6) ir tiesīgs pagarināt rakstveida brīdinājumā par uzņēmuma apturēšanu noteikto termiņu normatīvo aktu pārkāpumu novēršanai un atcelt Darba inspekcijas amatpersonu lēmumus par uzņēmuma darbības apturēšanu; 7) ir tiesīgs ar pamatotu lēmumu pagarināt administratīvā akta izdošanas termiņu no četriem mēnešiem līdz vienam gadam, ja administratīvā akta izdošanai objektīvu iemeslu dēļ nepieciešama ilgstoša faktu konstatācija; 8) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Darba inspekciju. |
16. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. Darba inspekcijas direktors (1) Darba
inspekcijas direktora (turpmāk direktors) kandidatūru pēc labklājības
ministra ieteikuma apstiprina Ministru kabinets. Labklājības ministrs
direktoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata, ievērojot Valsts civildienesta
likuma prasības. (2) Direktors
veic Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes
vadītāja funkcijas un bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Darba inspekciju. (3)
Direktors ir tiesīgs: 1) pagarināt rakstveida brīdinājumā par personas
vai objekta apturēšanu noteikto normatīvo aktu pārkāpumu novēršanas termiņu; 2) ar pamatotu lēmumu pagarināt administratīvā
akta izdošanas termiņu no četriem mēnešiem līdz vienam gadam, ja
administratīvā akta izdošanai objektīvu iemeslu dēļ nepieciešama ilgstoša
faktu konstatācija. |
Atbalstīts |
6.pants. Darba inspekcijas
direktors (1) Darba inspekcijas direktora (turpmāk
direktors) kandidatūru pēc labklājības ministra ieteikuma apstiprina Ministru
kabinets. Labklājības ministrs direktoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata,
ievērojot Valsts civildienesta likuma prasības. (2) Direktors veic Valsts pārvaldes iekārtas
likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas un bez īpaša
pilnvarojuma pārstāv Darba inspekciju. (3) Direktors ir tiesīgs: 1) pagarināt rakstveida brīdinājumā par personas
vai objekta apturēšanu noteikto normatīvo aktu pārkāpumu novēršanas termiņu; 2) ar pamatotu lēmumu pagarināt administratīvā
akta izdošanas termiņu no četriem mēnešiem līdz vienam gadam, ja administratīvā
akta izdošanai objektīvu iemeslu dēļ nepieciešama ilgstoša faktu
konstatācija. |
7.pants. Uzņēmuma darbības apturēšanas kārtība (1) Darba inspekcijas amatpersonas ir tiesīgas pieņemt lēmumu par uzņēmuma darbības pilnīgu vai daļēju apturēšanu, ja konstatē, ka ir pārkāpti darba aizsardzības normatīvie akti vai darba tiesiskās attiecības regulējošie normatīvie akti. (2) Pirms lēmuma pieņemšanas par uzņēmuma darbības pilnīgu vai daļēju apturēšanu Darba inspekcijas amatpersonai ir pienākums rakstveidā brīdināt Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas, minot visus konstatētos normatīvo aktu pārkāpumus un nosakot termiņu pārkāpumu novēršanai, izņemot šā panta devītajā daļā minētos gadījumus. (3) Šā panta otrajā daļā minētais rakstveida brīdinājumā noteiktais pārkāpuma novēršanas termiņš nedrīkst būt īsāks par: 1) diviem gadiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama kapitālā celtniecība; 2) sešiem mēnešiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama ēku daļēja pārbūve vai iekārtu kapitālremonts; 3) no viena mēneša līdz trim mēnešiem pārējos gadījumos, ja puses nevienojas par īsāku termiņu pārkāpuma novēršanai. (4) Šā panta trešajā daļā minētie pārkāpuma novēršanas termiņi neattiecas uz atkārtotiem brīdinājumiem, kad Darba inspekcija var uzdot novērst pārkāpumu īsākā termiņā vai nekavējoties. (5) Ja brīdinājumā noteiktajā termiņā nav novērsti visi brīdinājumā minētie pārkāpumi, Darba inspekcijas amatpersona, ņemot vērā izdarītā pārkāpuma smagumu un samērīguma principu, var pieņemt rakstveida lēmumu par uzņēmuma darbības pilnīgu vai daļēju apturēšanu. (6) Uzņēmuma darbības pilnīgu vai daļēju apturēšanu nodrošina darba devējs vai viņa pilnvarota persona, piedaloties Darba inspekcijas amatpersonai. (7) Uzņēmuma darbības pilnīga apturēšana izdarāma tā, lai: 1) uzņēmums varētu netraucēti novērst pārkāpumus; 2) iespējami samazinātu uzņēmuma telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko apstākļu vai korozijas dēļ. (8) Uzņēmuma darbības daļēja apturēšana izdarāma tā, lai: 1) uzņēmums varētu netraucēti novērst pārkāpumus; 2) iespējami samazinātu uzņēmuma telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko apstākļu vai korozijas dēļ; 3) iespējami mazāk tiktu traucēta pārējo struktūrvienību un iekārtu darbība. (9) Darba inspekcijas amatpersonai ir pienākums nekavējoties pieņemt lēmumu par uzņēmuma darbības apturēšanu bez iepriekšēja brīdinājuma, izdodot rakstveida rīkojumu, ja, apsekojot uzņēmumu, konstatēts kāds no šādiem apstākļiem: 1) darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpums rada draudus cilvēka dzīvībai, var notikt ugunsgrēks, eksplozija, bīstamu vielu noplūde vai neprognozēta radiācijas paaugstināšanās; 2) 50 % vai vairāk no uzņēmumā nodarbinātajiem ir nelegāli nodarbinātas personas. (10) Ja uzņēmuma darbība tiek turpināta pēc tam, kad saņemts lēmums par uzņēmuma darbības pilnīgu vai daļēju apturēšanu, vai tiek bojātas vai noņemtas plombas vai aizzīmogojumi, vainīgās personas atbilstoši nodarījumam saucamas pie disciplinārās atbildības, administratīvās atbildības vai kriminālatbildības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (11) Ja uzņēmuma darbība tiek apturēta, uzņēmumam ir pienākums rakstveidā ziņot Darba inspekcijai par normatīvo aktu pārkāpumu novēršanu. (12) .. |
17. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:
7.pants. Personas vai objekta darbības
apturēšanas kārtība (1) Darba inspekcijas amatpersonas ir tiesīgas
pieņemt lēmumu par personas vai objekta darbības apturēšanu, ja konstatē, ka
ir pārkāpti darba aizsardzības normatīvie akti vai darba tiesiskās attiecības
regulējošie normatīvie akti.
(2) Pirms tiek pieņemts lēmums par personas vai objekta darbības
apturēšanu, attiecīgajai Darba inspekcijas amatpersonai ir pienākums
rakstveidā brīdināt uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas, minot visus
konstatētos normatīvo aktu pārkāpumus un nosakot to novēršanas termiņu,
izņemot šā panta devītajā un desmitajā daļā minētos gadījumus. (3) Šā panta otrajā daļā minētais rakstveida brīdinājumā noteiktais pārkāpuma novēršanas termiņš nedrīkst būt īsāks par: 1) diviem gadiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama kapitālā celtniecība; 2) sešiem mēnešiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama ēku daļēja pārbūve vai iekārtu kapitālremonts; 3) vienu līdz trim mēnešiem pārējos gadījumos, ja puses nevienojas par īsāku pārkāpuma novēršanas termiņu. (4) Šā panta trešajā daļā minētie pārkāpumu novēršanas termiņi neattiecas uz atkārtotiem brīdinājumiem, kad Darba inspekcija var uzdot novērst pārkāpumu īsākā termiņā vai nekavējoties. (5) Ja
brīdinājumā noteiktajā termiņā nav novērsti visi brīdinājumā minētie
pārkāpumi, Darba inspekcijas amatpersona,
ievērojot izdarītā pārkāpuma smagumu un samērīguma principu, var pieņemt
rakstveida lēmumu par personas vai objekta darbības apturēšanu. (6) Personas vai objekta darbības apturēšanu nodrošina uzraudzībai un kontrolei pakļautā persona, piedaloties Darba inspekcijas amatpersonai. (7) Personas vai objekta darbības pilnīga apturēšana veicama tā, lai: 1) uzraudzībai un kontrolei pakļautā persona varētu netraucēti novērst pārkāpumus; 2) iespējami samazinātu
telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko apstākļu vai korozijas dēļ. (8) Personas vai objekta darbības daļēja apturēšana veicama tā, lai: 1) uzraudzībai un kontrolei pakļautā persona varētu netraucēti novērst pārkāpumus; 2) iespējami
samazinātu telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko apstākļu vai korozijas
dēļ; 3) iespējami mazāk tiktu traucēta pārējo struktūrvienību un iekārtu darbība. (9) Darba inspekcijas amatpersonai ir pienākums nekavējoties pieņemt lēmumu par personas vai objekta darbības apturēšanu bez iepriekšēja brīdinājuma, izdodot rakstveida rīkojumu, ja uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas vai objekta pārbaudē konstatēts darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpums, kas rada draudus cilvēka dzīvībai vai var izraisīt ugunsgrēku, eksploziju, bīstamu vielu noplūdi vai neprognozētu radiācijas paaugstināšanos. (10) Darba inspekcijas amatpersonai ir pienākums nekavējoties
pieņemt lēmumu par objekta darbības apturēšanu bez iepriekšēja brīdinājuma,
izdodot rakstveida rīkojumu, ja uzraudzībai un kontrolei pakļautā objekta
apsekojumā konstatēts, ka no tajā nodarbinātajiem 50 procenti vai vairāk
ir nelegāli nodarbinātas personas. (11) Ja pēc tam, kad pieņemts lēmums par personas vai objekta darbības
apturēšanu attiecīgās personas vai objekta darbība tiek turpināta, vai tiek
bojātas vai noņemtas plombas vai aizzīmogojumi, vainīgās personas atbilstoši
nodarījumam saucamas pie likumā noteiktās atbildības. (12) Personas vai objekta darbības
apturēšanas gadījumā uzraudzībai un kontrolei pakļautajai personai ir
pienākums rakstveidā ziņot Darba inspekcijai par normatīvo aktu pārkāpumu
novēršanu. |
Atbalstīts |
7.pants. Personas vai objekta darbības
apturēšanas kārtība (1) Darba inspekcijas amatpersonas ir tiesīgas pieņemt lēmumu par
personas vai objekta darbības apturēšanu, ja konstatē, ka ir pārkāpti darba
aizsardzības normatīvie akti vai darba tiesiskās attiecības regulējošie
normatīvie akti. (2) Pirms tiek pieņemts lēmums par personas vai objekta darbības
apturēšanu, attiecīgajai Darba inspekcijas amatpersonai ir pienākums
rakstveidā brīdināt uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas, minot visus
konstatētos normatīvo aktu pārkāpumus un nosakot to novēršanas termiņu,
izņemot šā panta devītajā un desmitajā daļā minētos gadījumus. (3) Šā panta otrajā daļā minētais rakstveida brīdinājumā noteiktais pārkāpuma novēršanas termiņš nedrīkst būt īsāks par: 1) diviem gadiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama kapitālā celtniecība; 2) sešiem mēnešiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama ēku daļēja pārbūve vai iekārtu kapitālremonts; 3) vienu līdz trim mēnešiem pārējos gadījumos, ja puses nevienojas par īsāku pārkāpuma novēršanas termiņu. (4) Šā panta trešajā daļā minētie pārkāpumu novēršanas termiņi neattiecas uz atkārtotiem brīdinājumiem, kad Darba inspekcija var uzdot novērst pārkāpumu īsākā termiņā vai nekavējoties. (5) Ja brīdinājumā noteiktajā termiņā nav novērsti visi brīdinājumā
minētie pārkāpumi, Darba inspekcijas amatpersona, ievērojot izdarītā
pārkāpuma smagumu un samērīguma principu, var pieņemt rakstveida lēmumu par
personas vai objekta darbības apturēšanu. (6) Personas vai objekta darbības apturēšanu nodrošina uzraudzībai un kontrolei pakļautā persona, piedaloties Darba inspekcijas amatpersonai. (7) Personas vai objekta darbības pilnīga apturēšana veicama tā, lai: 1) uzraudzībai un kontrolei pakļautā persona varētu netraucēti novērst pārkāpumus; 2) iespējami samazinātu telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko
apstākļu vai korozijas dēļ. (8) Personas vai objekta darbības daļēja apturēšana veicama tā, lai: 1) uzraudzībai un kontrolei pakļautā persona varētu netraucēti novērst pārkāpumus; 2) iespējami samazinātu telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko
apstākļu vai korozijas dēļ; 3) iespējami mazāk tiktu traucēta pārējo struktūrvienību un iekārtu darbība. (9) Darba inspekcijas amatpersonai ir pienākums nekavējoties pieņemt lēmumu par personas vai objekta darbības apturēšanu bez iepriekšēja brīdinājuma, izdodot rakstveida rīkojumu, ja uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas vai objekta pārbaudē konstatēts darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpums, kas rada draudus cilvēka dzīvībai vai var izraisīt ugunsgrēku, eksploziju, bīstamu vielu noplūdi vai neprognozētu radiācijas paaugstināšanos. (10) Darba inspekcijas amatpersonai ir pienākums nekavējoties
pieņemt lēmumu par objekta darbības apturēšanu bez iepriekšēja brīdinājuma,
izdodot rakstveida rīkojumu, ja uzraudzībai un kontrolei pakļautā objekta
apsekojumā konstatēts, ka no tajā nodarbinātajiem 50 procenti vai vairāk
ir nelegāli nodarbinātas personas. (11) Ja pēc tam, kad pieņemts lēmums par personas vai objekta darbības
apturēšanu attiecīgās personas vai objekta darbība tiek turpināta, vai tiek
bojātas vai noņemtas plombas vai aizzīmogojumi, vainīgās personas atbilstoši
nodarījumam saucamas pie likumā noteiktās atbildības. (12) Personas vai objekta darbības
apturēšanas gadījumā uzraudzībai un kontrolei pakļautajai personai ir
pienākums rakstveidā ziņot Darba inspekcijai par normatīvo aktu pārkāpumu
novēršanu. |
8.pants. Uzņēmuma darbības atjaunošana (1) Darba inspekcija ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas par pārkāpumu novēršanu pārbauda, vai normatīvo aktu pārkāpumi ir novērsti, un: 1) ja pārbaudes rezultāti liecina, ka visi brīdinājumā vai lēmumā par uzņēmuma darbības apturēšanu minētie normatīvo aktu pārkāpumi ir novērsti, dod rakstveida atļauju atjaunot uzņēmuma darbību; 2) ja uzņēmumā bija noplombētas vai aizzīmogotas iekārtu vadības un komunikāciju ierīces, Darba inspekcijas amatpersona atplombē attiecīgās ierīces un noņem aizzīmogojumus, par ko sastāda aktu. |
18. 19. |
Sociālo un darba lietu komisija Aizstāt panta
nosaukumā un tekstā vārdus uzņēmuma darbība (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
uzraudzībai un kontrolei pakļautās personas vai objekta (attiecīgā
locījumā); Sociālo un darba lietu komisija Izslēgt 8.panta pirmās daļas 2.punktā vārdu uzņēmumā |
Atbalstīts Atbalstīts |
8.pants. Uzraudzībai un kontrolei pakļauto personu vai objektu darbības atjaunošana (1) Darba inspekcija ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc tam, kad saņemts paziņojums par normatīvo aktu pārkāpumu novēršanu, pārbauda, vai tie ir novērsti, un: 1) ja pārbaudes rezultāti liecina, ka visi brīdinājumā vai lēmumā
par uzraudzībai un kontrolei pakļauto personu vai objektu darbības apturēšanu minētie normatīvo aktu
pārkāpumi ir novērsti, dod rakstveida atļauju atjaunot uzraudzībai un
kontrolei pakļauto personu vai objektu darbību; 2) ja bija noplombētas vai aizzīmogotas iekārtu vadības un komunikāciju
ierīces, Darba inspekcijas amatpersona atplombē attiecīgās ierīces un noņem
aizzīmogojumus, par to sastādot aktu. |
(2) Ja visi rakstveida
brīdinājumā vai lēmumā par uzņēmuma darbības pilnīgu vai daļēju
apturēšanu minētie normatīvo aktu pārkāpumi nav novērsti, Darba inspekcija ne
vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas sniedz pamatotu
rakstveida atteikumu atjaunot uzņēmuma darbību. |
|
|
|
(2) Ja visi rakstveida brīdinājumā
vai lēmumā par uzraudzībai un kontrolei pakļauto personu vai objektu pilnīgu vai daļēju apturēšanu
minētie normatīvo aktu pārkāpumi nav novērsti, Darba inspekcija ne vēlāk kā
septiņu darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas sniedz pamatotu rakstveida
atteikumu atjaunot šo personu vai objektu darbību. |
9.pants. Darba inspekcijas finansēšanas kārtība |
|
|
|
9.pants. Darba inspekcijas finansēšanas kārtība |
(1) Darba inspekciju finansē no valsts budžeta, un tai ir valsts budžeta konts Valsts kasē. (2) Darba inspekcijas uzliktie administratīvie naudas sodi tiek
ieskaitīti valsts pamatbudžeta ieņēmumos. |
|
|
|
(1) Darba inspekciju finansē no valsts budžeta, un tai ir valsts budžeta konts Valsts kasē. (2) Darba inspekcijas uzliktie administratīvie naudas sodi tiek
ieskaitīti valsts pamatbudžeta ieņēmumos. |
10.pants. Aizliegums izpaust informāciju |
|
|
|
10.pants. Aizliegums izpaust informāciju |
Darba inspekcijas amatpersonām un darbiniekiem, pildot dienesta vai
darba pienākumus, kā arī pēc valsts civildienesta atstāšanas vai tad, ja tiek
izbeigtas vai pārtrauktas darba attiecības
ar Darba inspekciju, aizliegts nelikumīgi izpaust šādu ierobežotas
pieejamības informāciju: 1) informāciju, kas saistīta ar Darba inspekcijas izskatāmo iesniegumu un sūdzību lietas materiāliem; 2) komercnoslēpumus par darba procesiem, kuri kļuvuši zināmi, pildot darba vai dienesta pienākumus; 3) ziņas par personām, kuras
iesniegušas sūdzības par normatīvo aktu pārkāpumiem, kā arī informāciju par
to, ka pārbaude veikta sakarā ar šādas sūdzības saņemšanu. |
|
|
|
Darba inspekcijas amatpersonām un darbiniekiem, pildot dienesta vai
darba pienākumus, kā arī pēc valsts civildienesta atstāšanas vai tad, ja darba attiecības ar Darba inspekciju tiek
izbeigtas vai pārtrauktas, aizliegts
nelikumīgi izpaust šādu ierobežotas pieejamības informāciju: 1) ar Darba inspekcijas izskatāmo iesniegumu un sūdzību lietas materiāliem saistītu informāciju; 2) ar darba procesiem saistītus komercnoslēpumus, kas kļuvuši zināmi, pildot darba vai dienesta pienākumus; 3) ziņas par personām, kas
iesniegušas sūdzības par normatīvo aktu pārkāpumiem, kā arī informāciju par
to, ka pārbaude veikta sakarā ar šādas sūdzības saņemšanu. |
11.pants. Informācijas sniegšana citām personām |
|
|
|
11.pants. Informācijas sniegšana citām personām |
(1) Darba inspekcijas amatpersonas nodrošina to rīcībā esošās informācijas pieejamību sabiedrībai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par informācijas atklātību. (2) Darba inspekcija sadarbojas ar
Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām institūcijām, kas uzrauga un
kontrolē normatīvo aktu ievērošanu darba tiesisko attiecību un darba
aizsardzības jomā. Šāda sadarbība īpaši attiecas uz informācijas sniegšanu
saistībā ar darbinieku nosūtīšanu uz attiecīgo Eiropas Savienības
dalībvalsti. Minētā informācija sniedzama bez maksas. |
|
|
|
(1) Darba inspekcijas amatpersonas nodrošina to rīcībā esošās informācijas pieejamību sabiedrībai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par informācijas atklātību. (2) Darba inspekcija sadarbojas ar Eiropas Savienības dalībvalstu
kompetentajām institūcijām, kas uzrauga un kontrolē normatīvo aktu ievērošanu
darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jomā. Šāda sadarbība īpaši
attiecas uz informācijas sniegšanu sakarā ar darbinieku nosūtīšanu uz
konkrētu Eiropas Savienības dalībvalsti. Minētā informācija sniedzama bez
maksas. |
12.pants. Darba inspekcijas nodrošināšana ar informāciju |
|
|
|
12.pants. Darba inspekcijas nodrošināšana ar informāciju |
(1) Tiešās un pastarpinātās pārvaldes iestādes bez maksas sniedz Darba inspekcijai informāciju, kas nepieciešama tās funkcijas un uzdevumu veikšanai. (2) Ārstniecības iestādes un tiesībaizsardzības iestādes pēc Darba inspekcijas pieprasījuma bez maksas sniedz to rīcībā esošo informāciju, kas nepieciešama darbā notikušo nelaimes un arodsaslimšanas gadījumu izmeklēšanai un uzskaitei. |
|
|
|
(1) Tiešās un pastarpinātās pārvaldes iestādes bez maksas sniedz Darba inspekcijai tās funkcijas un uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju. (2) Ārstniecības iestādes un tiesībaizsardzības iestādes pēc Darba
inspekcijas pieprasījuma bez maksas sniedz to rīcībā esošo informāciju, kas
nepieciešama darbā notikušo nelaimes gadījumu un arodsaslimšanas gadījumu
izmeklēšanai un uzskaitei. |
(3) Informācijas operatīvas apmaiņas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
20. |
Sociālo un darba lietu komisija
Izteikt12.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajos gadījumos
informācija sniedzama ne vēlāk kā trīsdesmit dienu laikā no Darba inspekcijas
pieprasījuma saņemšanas dienas. |
Atbalstīts |
(3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajos gadījumos informācija
sniedzama ne vēlāk kā trīsdesmit dienu laikā no Darba inspekcijas
pieprasījuma saņemšanas dienas. |
(4)
|
21. |
Sociālo un darba lietu komisija
Papildināt 12.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Darba devēji, darbinieki, citas fiziskās personas un juridisko
personu pārstāvji pēc Darba inspekcijas amatpersonu pieprasījuma sniedz Darba
inspekcijai tās uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju. Fiziskās personas
uzrāda personu apliecinošu dokumentu vai transportlīdzekļa vadītāja apliecību,
vai nodarbinātā apliecību. |
Atbalstīts |
(4) Darba devēji, darbinieki, citas fiziskās personas un juridisko
personu pārstāvji pēc Darba inspekcijas amatpersonu pieprasījuma sniedz Darba
inspekcijai tās uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju. Fiziskās personas
uzrāda personu apliecinošu dokumentu vai transportlīdzekļa vadītāja
apliecību, vai nodarbinātā apliecību. |
(5)
. |
22. |
Labklājības ministrijas parlamentārais sekretārs U.Augulis Papildināt 12. pantu ar piekto daļu šādā
redakcijā: (5)Informācijas operatīvas apmaiņas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīts |
(5) Informācijas operatīvas
apmaiņas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
13.pants. Tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt Darba inspekcijas amatpersonu izdotos administratīvos aktus (1) Persona, kura uzskata, ka attiecīgais administratīvais akts vai faktiskā rīcība ierobežo tās tiesiskās intereses, ir tiesīga likumā noteiktajā kārtībā apstrīdēt Darba inspekcijas amatpersonu lēmumus, rīkojumus vai brīdinājumus, iesniedzot iesniegumu Darba inspekcijas direktoram. Direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā likumā noteiktajā kārtībā. (2) Iesnieguma iesniegšana Darba inspekcijas direktoram vai pieteikuma iesniegšana tiesai neaptur Darba inspekcijas amatpersonas lēmuma izpildi, izņemot gadījumus, ja tā tiek apturēta ar iesnieguma vai pieteikuma izskatītāja rakstveida lēmumu. |
23. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 13.pantu šādā redakcijā: 13.pants Tiesības apstrīdēt vai pārsūdzēt Darba
inspekcijas amatpersonu izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību (1) Darba inspekcijas amatpersonas izdoto administratīvo
aktu vai faktisko rīcību var apstrīdēt Darba inspekcijas direktoram. Direktora
izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību, kā arī lēmumu par apstrīdēto
administratīvo aktu vai faktisko rīcību, var pārsūdzēt tiesā likumā
noteiktajā kārtībā. (2) Administratīvā akta vai faktiskās rīcības
apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur to darbību, izņemot
gadījumus, kad tā tiek apturēta ar iesnieguma vai pieteikuma izskatītāja
lēmumu.
|
Atbalstīts |
13.pants.
Tiesības apstrīdēt vai pārsūdzēt Darba inspekcijas amatpersonu izdotos
administratīvos aktus un faktisko rīcību (1) Darba inspekcijas amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai
faktisko rīcību var apstrīdēt Darba inspekcijas direktoram. Direktora izdoto
administratīvo aktu vai faktisko rīcību, kā arī lēmumu par apstrīdēto
administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā likumā noteiktajā
kārtībā. (2) Administratīvā akta vai faktiskās rīcības apstrīdēšana vai
pārsūdzēšana neaptur to darbību, izņemot gadījumus,
kad tā tiek apturēta ar iesnieguma vai pieteikuma izskatītāja lēmumu. |
Pārejas noteikumi |
|
|
|
Pārejas noteikumi |
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Valsts darba inspekcijas likums (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 2.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 22.nr.). |
|
|
|
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Valsts darba inspekcijas likums (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 2.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 22.nr.). |
2. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.jūlijam piemērojami Ministru kabineta 2005.gada 21.jūnija noteikumi Nr.431 "Informācijas operatīvas apmaiņas kārtība", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
|
2. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.jūlijam piemērojami Ministru kabineta 2005.gada 21.jūnija noteikumi Nr.431 Informācijas operatīvas apmaiņas kārtība, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
3 .. |
24. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt Pārejas noteikumus ar 3.punktu šādā redakcijā: 3. Līdz jaunu Ministru
kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2008.gada 1.oktobrim
piemērojami Ministru kabineta 2002.gada 25.jūnija noteikumi Nr.258 "Bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas kārtība. |
Atbalstīts |
3. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne
ilgāk kā līdz 2008.gada 1.oktobrim piemērojami Ministru kabineta 2002.gada
25.jūnija noteikumi Nr.258 Bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas kārtība. |
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī. |
25. |
Labklājības ministrijas parlamentārais sekretārs U.Augulis Izteikt noteikumu par spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |
Sociālo un darba
lietu komisijas konsultante