Rīgā
12.12.2007. Nr.90/TA-2808
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto
likumprojektu "Grozījumi Nacionālās
drošības likumā".
Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Druvaskalns 67219517, kaspars.druvaskalns@iem.gov.lv).
Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.
2. Likumprojekta anotācija uz 5 lp.
3. Ministru kabineta 2007.gada 11.decembra sēdes
protokola Nr.69 8.§
izraksts uz 1 lp.
4. Diskete.
Ministru prezidents A.Kalvītis
Stafecka 67082931
Likumprojekts
Grozījumi
Nacionālās drošības likumā
Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1.,
12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.; 2006, 1., 14.,
24.nr.; 2007, 3., 9., 10., 16.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 10.panta pirmās daļas
7.punktu.
2. 22.pantā:
izslēgt pirmajā daļā vārdus
"nacionālās drošības
sistēmas ārkārtējo gatavību";
izslēgt otro daļu.
3. Izslēgt 23.panta sesto
daļu.
4. Izslēgt 23.3 panta 3.punktu.
Iekšlietu
ministrs
I.Godmanis
Likumprojekta Grozījumi Nacionālās drošības likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
2005.gada 17.maijā Iekšlietu ministrija saņēma Ministru prezidenta A.Kalvīša uzdevumu Nr.12/Jur-202 nodrošināt Nacionālās drošības likuma 10.panta 7.punktā Ministru kabinetam dotā uzdevuma izpildi. Iekšlietu ministrija izstrādāja ministru kabineta noteikumu Noteikumi par nacionālās drošības sistēmas ārkārtējās gatavības pakāpēm (TA-2245). Noteikumu projekts netika saskaņots ar Aizsardzības ministriju un pamatojoties uz Valsts kancelejas juriskonsulta atzinumu un Ministru prezidenta 2005.gada 12.decembra rezolūciju Nr.18/TA-2245/19478 projekts tika atsaukts. Atsaucot noteikumu projektu Iekšlietu ministrija 2005.gada 28.decembra vēstulē Nr.1/30-404v Par Ministru kabineta noteikumu Noteikumi par nacionālās drošības sistēmas ārkārtējās gatavības pakāpēm informēja Valsts kanceleju, ka nepieciešams veikt grozījumus Nacionālās drošības likumā, precizējot likuma 10.panta pirmās daļas 7.punkta redakciju. 2006.gada 24.maijā Iekšlietu
ministrija iesniedza Valsts kancelejā ar ministrijām un institūcijām
saskaņotu likumprojektu Grozījumi Nacionālās drošības likumā (TA-1454), par
kuru tika saņemts Valsts kancelejas juriskonsulta atzinums un attiecīga
Ministru prezidenta 2006.gada 9.jūnija rezolūcija Nr.18/TA-1454 ar uzdevumu
precizēt tiesību akta projektu.
Pamatojoties uz Ministru kabineta kārtības ruļļa 109.4 punktu, Iekšlietu ministrija neatjaunoja likumprojekta Grozījumi Nacionālās drošības likumā (TA-1454) likumprojekta virzību un ar Ministru prezidenta 2006. gada 18. decembra rezolūciju Nr. 90/TA-1454 tā kontrole tika izbeigta. Ņemot vērā
minēto, Iekšlietu ministrija, Nacionālās drošības likumā noteikto normu
izvērtēšanai un attiecīga tiesību aktu projekta izstrādei, kas saistīts ar
nacionālās drošības sistēmas ārkārtējās gatavības pakāpju noteikšanu, ar
2007.gada 24.jūlija rīkojumu izveidoja darba grupu, kuras uzdevums bija līdz
2007.gada 17.septembrim sagatavot nepieciešamos grozījumus spēkā esošajos
normatīvajos aktos un kārtību, kādā tiek noteiktas vienotas valsts un
pašvaldību iestāžu ārkārtējās trauksmes gatavības pakāpes. Ņemot vērā, ka
spēkā esošajos normatīvajos aktos jau pastāv tiesiski režīmi (piemēram,
ārkārtēja situācija, izņēmuma stāvoklis, mobilizācija), kā arī plānos
(piemēram, Valsts aizsardzības plāns, Valsts civilās aizsardzības plāns,
Valsts tautsaimniecības mobilizācijas plāns) ir atrunāta katras institūcijas
atbildība, rīcība un gatavība attiecīgajās situācijās, darba grupa
vienbalsīgi nolēma, ka nacionālās drošības sistēmas ārkārtējās gatavības
pakāpes noteikšana nav nepieciešama un ir nelietderīga. |
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts
paredz izslēgt normas, kuras ir tieši saistītas ar nacionālās
drošības sistēmas ārkārtējās gatavības pakāpju noteikšanu. |
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
|
||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
|
||||||
|
(tūkst.latu)
|
|||||
Rādītāji
|
Kārtējais gads
|
Nākamie trīs gadi
|
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā
gada
|
|||
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
|
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos
|
Likumprojekts
šo jomu neskar.
|
|||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos
|
Likumprojekts
šo jomu neskar.
|
|||||
3. Finanšu
ietekme
|
Likumprojekts
šo jomu neskar.
|
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumi
finansēšanai
|
Likumprojekts
šo jomu neskar.
|
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
Likumprojekts
šo jomu neskar.
|
|||||
6. Cita
informācija
|
Likumprojekts šo
jomu neskar.
|
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod
un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie
akti nav jāizdod |
2.
Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts
|
|
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
4. Atbilstības
izvērtējums
1. tabula |
|
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
2. tabula
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta,
punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|||
5.
Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas notikušas |
Konsultācijas nav
veiktas. |
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozī
cija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
veiktas. |
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas.
|
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde
|
|
1.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību
puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas
valsts institūcijas netiks radītas, esošo institūciju funkcijas netiek
paplašinātas. |
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts
tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī portālā www.likumi.lv. |
3.
Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts ierobežo |
Indivīds
savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Iekšlietu
ministrs I.Godmanis
Iekšlietu ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
I.Godmanis |
A. Straume |
M.Rāzna |
T.Stragova |
K.Druvaskalns |
|
|
|
|
|
12.10.2007 12:15
862
K.Druvaskalns
67219517, kaspars.druvaskalns@iem.gov.lv