09.07.2008. 9/7-2-
Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz
Saeimai izskatīšanai trešajā lasījumā likumprojektu Grozījumi likumā Par
pašvaldībām
(Nr. 574/Lp9).
Pielikumā: likumprojekta priekšlikumu tabula uz 49
lpp.
Ar cieņu
Komisijas priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš
Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija Likumprojekts
trešajam lasījumam
Grozījumi
likumā Par pašvaldībām
(nr.574/Lp9)
Spēkā esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (43) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā trešā lasījuma redakcija |
|
Izdarīt likumā Par pašvaldībām
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.;
1995, 14.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 5., 23., 24.nr; 1998, 6., 15., 22.nr.;
2000, 2., 14.nr.; 2001, 3.nr.; 2002, 14.nr.; 2003, 9.,14.nr.; 2005, 6.nr.)
šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par pašvaldībām
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.;
1995, 14.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 5., 23., 24.nr; 1998, 6., 15., 22.nr.;
2000, 2., 14.nr.; 2001, 3.nr.; 2002, 14.nr.; 2003, 9.,14.nr.; 2005, 6.nr.)
šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt visā likumā vārdus dome (padome) (attiecīgā locījumā) ar
vārdu dome (attiecīgā locījumā). |
1. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt likumprojekta 1.pantu šādā redakcijā: 1. Aizstāt visā likumā, izņemot pārejas noteikumus, vārdus dome
(padome) (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdu dome (attiecīgā skaitlī
un locījumā). |
Atbalstīts |
1. Aizstāt visā likumā, izņemot pārejas noteikumus, vārdus dome
(padome) (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdu dome (attiecīgā skaitlī
un locījumā). |
|
2. Izslēgt visā likumā vārdus pagasta padome un rajona padome
(attiecīgā locījumā). |
2. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt likumprojekta 2.pantu šādā redakcijā: 2. Izslēgt visā likumā, izņemot pārejas noteikumus, vārdus
pagasta padome un rajona padome (attiecīgā locījumā). |
Atbalstīts |
2. Izslēgt visā likumā, izņemot pārejas noteikumus, vārdus pagasta
padome un rajona padome (attiecīgā locījumā). |
|
3. Aizstāt visā likumā vārdus sabiedriskā organizācija (attiecīgā
skaitlī un locījumā) ar vārdu biedrība (attiecīgā skaitlī un locījumā). |
|
|
|
3. Aizstāt visā likumā vārdus sabiedriskā organizācija (attiecīgā
skaitlī un locījumā) ar vārdu biedrība (attiecīgā skaitlī un locījumā). |
|
4. Aizstāt visā likumā vārdus pakalpojumu centrs (attiecīgā locījumā)
ar vārdiem pagasta vai pilsētas pārvalde (attiecīgā locījumā). |
3. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt likumprojekta 4.pantu šādā redakcijā: 4.Aizstāt visā likumā vārdus pakalpojumu centrs (attiecīgā skaitlī
un locījumā) ar vārdiem pagasta vai pilsētas pārvalde (attiecīgā skaitlī
un locījumā). |
Atbalstīts |
4. Aizstāt visā likumā vārdus pakalpojumu centrs (attiecīgā skaitlī un
locījumā) ar vārdiem pagasta vai pilsētas pārvalde (attiecīgā skaitlī un
locījumā). |
2.pants. Latvijā ir divu veidu pašvaldības: 1) vietējās pašvaldības - pilsētu, novadu un pagastu pašvaldības; 2) rajonu pašvaldības. |
5. Izslēgt 2.pantu. |
|
|
|
5. Izslēgt 2.pantu. |
3.pants. Vietējā pašvaldība ir vietējā pārvalde,
kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības - domes (padomes) - un tās izveidoto
institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā
arī šajā likumā paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un
pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās
administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses. Rajona pašvaldība ir rajonu (reģionālā)
pārvalde, kas ar vietējo pašvaldību deleģētās pārstāvniecības - padomes - un
tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto
funkciju un vietējo pašvaldību deleģēto funkciju izpildi, ievērojot valsts un
attiecīgā rajona administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses. Darba valoda pašvaldības domē (padomē)
[turpmāk dome (padome)] un tās izveidotajās institūcijās un iestādēs ir
latviešu valoda. |
6. Izslēgt 3.panta otro daļu. |
4. |
PCTVL frakcija Izteikt likuma 3.panta trešo daļu šādā redakcijā: Darba valoda pašvaldības domē un tās izveidotajās institūcijās un
iestādēs ir latviešu valoda. Līdztekus valsts valodai pašvaldības dome ir
tiesīga ar savu lēmumu noteikt kā darba valodu arī mazākumtautības valodu, ja
vairāk nekā puse no pašvaldības teritorijas iedzīvotājiem pieder pie
attiecīgās mazākumtautības. |
Neatbalstīts |
6. Izslēgt 3.panta otro daļu. |
4.pants. Realizējot vietējo un rajonu
(reģionālo) pārvaldi, pašvaldības likumā noteiktajos ietvaros ir publisko
tiesību subjekts, bet privāttiesību jomā pašvaldībām ir juridiskās personas
tiesības. |
7. Izslēgt 4.pantā vārdus un rajonu (reģionālo). |
|
|
|
7. Izslēgt 4.pantā vārdus un rajonu (reģionālo). |
10.pants. Pašvaldības pēc savstarpējas vienošanās
var nodot cita citai atsevišķu to kompetencē esošo funkciju izpildi. Lēmumu
par funkciju izpildes nodošanu pieņem attiecīgās pašvaldības dome (padome).
Pamatojoties uz šo lēmumu, tiek noslēgts rakstveida līgums, kurā paredzēti
funkciju izpildes finansēšanas avoti. Par šā panta pirmajā daļā minēto
funkciju izpildi ir atbildīga un to izpildi uzrauga tā dome (padome), kurai
ar likumu uzdots pildīt šīs funkcijas. Citām pašvaldībām nevar deleģēt funkcijas,
kas ir attiecīgās domes (padomes) ekskluzīvajā kompetencē un noteiktas šā
likuma 21.pantā, kā arī šā likuma 9.pantā noteiktajā kārtībā pašvaldībām
nodotās funkcijas. Vietējo pašvaldību domes (padomes) var
deleģēt rajona padomei un rajona padome var deleģēt vietējo pašvaldību domēm
(padomēm) funkciju izpildi, nosakot tās finansēšanas kārtību, ja par to
lēmumu pieņēmušas visas attiecīgā rajona pašvaldības. Pašvaldībām lēmums par
deleģētās funkcijas atsaukšanu jāpieņem ne vēlāk kā trīs mēnešus pirms saimnieciskā
gada sākuma, un tas stājas spēkā saimnieciskā gada sākumā. |
8. Izslēgt 10.panta ceturto daļu. |
|
|
|
8. Izslēgt 10.panta ceturto daļu. |
15.pants. Pašvaldībām ir šādas autonomās
funkcijas: (..) 6) nodrošināt veselības aprūpes pieejamību, kā arī veicināt iedzīvotāju
veselīgu dzīvesveidu; (..) 20) nodrošināt pašvaldības pārstāvību reģionālajā slimokasē; (..) Šā panta pirmās daļas 1. 18., 22. un
23.punktā noteiktās funkcijas pilda rajonu pilsētu, novadu un pagastu
pašvaldības, 18. 21.punktā noteiktās funkcijas rajonu pašvaldības, bet 1.
23.punktā noteiktās funkcijas republikas pilsētu pašvaldības. Starptautiskajos līgumos, likumos vai
Ministru kabineta noteikumos paredzētajos gadījumos un kārtībā atsevišķu
autonomo funkciju īstenošanā un finansēšanā piedalās valsts. |
9. 15.pantā: izslēgt pirmās daļas 20.punktu. izslēgt otro daļu. papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: No autonomajām funkcijām izrietošus pārvaldes uzdevumus, ievērojot
likumos noteiktos ierobežojumus un kārtību, pašvaldības var deleģēt
privātpersonām. |
5. 6. |
Deputāts Dz.Ābiķis Izteikt likuma 15.panta pirmās daļas 6.punktu šādā redakcijā: 6) nodrošināt veselības aprūpes pieejamību, kā arī veicināt iedzīvotāju
veselīgu dzīvesveidu un sportu; Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt 15.panta ceturto daļu šādā redakcijā: No katras autonomās funkcijas izrietošu pārvaldes uzdevumu pašvaldība
var deleģēt privātpersonai vai citai publiskai personai. Pārvaldes
uzdevuma deleģēšanas kārtību, veidus un ierobežojumus nosaka Valsts pārvaldes
iekārtas likums. |
Atbalstīts Atbalstīts |
9. 15.pantā: izteikt pirmās daļas 6.punktu šādā redakcijā: 6) nodrošināt veselības aprūpes pieejamību, kā arī veicināt iedzīvotāju
veselīgu dzīvesveidu un sportu;; izslēgt pirmās daļas 20.punktu; izslēgt otro daļu. 10. Papildināt 15.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: No katras autonomās funkcijas izrietošu pārvaldes uzdevumu pašvaldība
var deleģēt privātpersonai vai citai publiskai personai. Pārvaldes uzdevuma
deleģēšanas kārtību, veidus un ierobežojumus nosaka Valsts pārvaldes iekārtas
likums. |
18.pants. Domi (padomi) veido vēlēti deputāti. Domē (padomē) ievēlējamo deputātu skaitu
nosaka Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likums. Domes (padomes) deputātu tiesības un
pienākumus nosaka šis likums un likums "Par pilsētas domes, rajona
padomes, novada domes un pagasta
padomes deputāta statusu". Par piedalīšanos domes (padomes) un
komiteju sēdēs un par citu deputāta pienākumu pildīšanu domes (padomes)
deputāti saņem atlīdzību. |
10. Izteikt 18.panta otro un trešo daļu šādā redakcijā: Domē ievēlējamo deputātu skaitu nosaka
Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likums. Domes deputātu tiesības un pienākumus
nosaka šis likums un likums "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada
domes un pagasta padomes deputāta statusu". |
7. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt 18.panta otro un trešo daļu šādā redakcijā: Domē ievēlējamo deputātu skaitu nosaka Republikas pilsētas domes un
novada domes vēlēšanu likums. Domes deputātu tiesības un pienākumus nosaka šis likums un Republikas
pilsētas domes un novada domes deputāta statusa likums. |
Atbalstīts |
11. Izteikt 18.panta otro un trešo daļu šādā redakcijā: Domē ievēlējamo deputātu skaitu nosaka Republikas pilsētas domes un
novada domes vēlēšanu likums. Domes deputātu tiesības un pienākumus nosaka šis likums un Republikas pilsētas
domes un novada domes deputāta statusa likums. |
19.pants. Jaunievēlētās domes (padomes) pirmo
sēdi sasauc pilsētas, novada vai pagasta vēlēšanu komisijas
priekšsēdētājs ne vēlāk kā desmit dienu laikā pēc vēlēšanu rezultātu
paziņošanas. Ar jaunievēlētās domes (padomes) pirmo sēdi izbeidzas
iepriekšējās domes (padomes) pilnvaras. (..) |
|
8. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt 19.panta pirmo daļu šādā redakcijā: Jaunievēlētās domes pirmo sēdi sasauc republikas pilsētas vai novada
vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs ne vēlāk kā desmit dienu laikā pēc vēlēšanu
rezultātu paziņošanas. Ar jaunievēlētās domes pirmo sēdi izbeidzas
iepriekšējās domes pilnvaras. |
Atbalstīts |
12. Izteikt 19.panta pirmo daļu šādā redakcijā: Jaunievēlētās domes pirmo sēdi sasauc republikas pilsētas vai novada
vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs ne vēlāk kā desmit dienu laikā pēc vēlēšanu
rezultātu paziņošanas. Ar jaunievēlētās domes pirmo sēdi izbeidzas
iepriekšējās domes pilnvaras. |
21.pants. Dome (padome) var izskatīt jebkuru
jautājumu, kas ir attiecīgās pašvaldības pārziņā, turklāt tikai dome (padome)
var: 1)...(..) 14) noteikt, ja tas nav aizliegts vai noteikts ar likumiem vai Ministru
kabineta noteikumiem, maksu par: a) pašvaldības zemes, cita nekustamā un kustamā īpašuma lietošanu
(iznomāšanu), b) pašvaldības dzīvojamā un nedzīvojamā fonda īri (nomu), c) pašvaldības ūdensvada un kanalizācijas lietošanu, d) pašvaldības piegādāto siltumenerģiju, e) sadzīves atkritumu savākšanu, f) licenču (atļauju) izsniegšanu, g) citiem pakalpojumiem, ko sniedz pašvaldības iestādes; (..) 26) ievēlēt un atbrīvot (atcelt) tiesu piesēdētājus, pagasttiesu,
bāriņtiesu priekšsēdētājus un locekļus; (..) |
11. Izslēgt 21.panta pirmās daļas 14.punkta g apakšpunktā vārdus ko
sniedz pašvaldības iestādes. |
9. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izslēgt likuma 21.panta pirmās daļas 26.punktā vārdu pagasttiesu. |
Atbalstīts |
13. 21.pnatā: izslēgt pirmās daļas 14.punkta g apakšpunktā vārdus ko sniedz
pašvaldības iestādes; izslēgt pirmās daļas 26.punktā vārdu pagasttiesu. |
33.pants. Domes (padomes) sēdē izskata lēmumu
projektus, kurus iesniedz: 1) domes (padomes) priekšsēdētājs; 2) domes (padomes) komitejas; 3) domes (padomes) deputāti; 4) ārkārtas sēdes ierosinātājs. Lēmumu projekti iesniedzami domes (padomes) priekšsēdētājam. Lēmumu projektu iesniegšanu reglamentē pašvaldības nolikums, kurā
jāparedz kārtība, kādā lēmumu projekti izskatāmi domes (padomes) pastāvīgajās
komitejās un saskaņojami ar pašvaldības iestādēm vai to darbiniekiem. Domes (padomes) priekšsēdētājs, saņemot
lēmuma projektu, nosaka komiteju, kurā tas izskatāms. |
12. Papildināt 33.panta pirmo daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) šā likuma 69.1 panta pirmajā daļā minētās pārvaldes
vadītājs. |
|
|
|
14. Papildināt 33.panta pirmo daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) šā likuma 69.1 panta pirmajā daļā minētās pārvaldes
vadītājs. |
38.pants. Domju (padomju) priekšsēdētāju, viņu
vietnieku, deputātu un izpilddirektoru komercdarbības, ienākumu gūšanas,
amatu savienošanas, darbu pildīšanas, kā arī ar tiem saistītos citus
ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par interešu konfliktu novēršanu
valsts amatpersonu darbībā. Rajona pilsētas domes, novada domes un
pagasta padomes priekšsēdētāja amatu ir atļauts savienot ar rajona padomes
priekšsēdētāja amatu vai viņa vietnieka vai rajona padomes pastāvīgās
komitejas priekšsēdētāja pienākumu pildīšanu. |
13. Izslēgt 38.panta otro daļu. |
|
|
|
15. Izslēgt 38.panta otro daļu. |
42.pants. Domes (padomes) lēmumiem, kuru izpilde
ir saistīta ar izdevumiem, jābūt nodrošinātiem ar pašvaldības materiālu un
finanšu resursiem. Nelikumīgu domes (padomes) lēmumu rezultātā nodarītie zaudējumi
jāatlīdzina no pašvaldības budžeta. |
|
10. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likuma 42.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: Domes priekšsēdētājs par domes lēmumu lietderību un tiesiskumu atbild kā
koleģiālas institūcijas loceklis. |
Atbalstīts, redakcionāli precizēts |
16. Papildināt 42.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: Domes (padomes) priekšsēdētājs par domes (padomes) lēmumu
lietderību un tiesiskumu atbild kā koleģiālas institūcijas loceklis. |
43.pants. Dome (padome) ir tiesīga izdot saistošus
noteikumus paredzot administratīvo atbildību par to pārkāpšanu, ja tas nav
paredzēts likumos, šādos jautājumos: 1) par pilsētas, novada vai pagasta teritorijas apbūvi; 2) par publiskā lietošanā esošo mežu un ūdeņu, kā arī par pagasta,
novada vai pilsētas īpaši aizsargājamo dabas un kultūras objektu
aizsardzību un uzturēšanu; (..) 9) par pilsētas, novada vai pagasta teritorijas labiekārtošanu,
zaļumstādījumu uzturēšanu un aizsardzību; (..) |
|
11. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija 43.panta pirmajā daļā: aizstāt pirmās daļas 1. un 9.punktā vārdus pilsētas, novada vai pagasta
ar vārdiem republikas pilsētas vai novada; aizstāt pirmās daļas 2.punktā vārdus pagasta, novada vai pilsētas ar
vārdiem republikas pilsētas vai novada. |
Atbalstīts |
17. 43.panta pirmajā daļā: aizstāt 1. un 9.punktā vārdus pilsētas, novada vai pagasta ar vārdiem republikas
pilsētas vai novada; aizstāt 2.punktā vārdus pagasta, novada vai pilsētas ar vārdiem
republikas pilsētas vai novada. |
45.pants. Spēkā esošie saistošie noteikumi ir
saistoši jebkurai fiziskajai un juridiskajai personai attiecīgajā
administratīvajā teritorijā. Republikas pilsētas domes izdotie saistošie noteikumi ne agrāk kā četras
nedēļas un ne vēlāk kā sešas nedēļas pēc to pieņemšanas publicējami
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Rajona padomes, pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes izdotie
saistošie noteikumi ne agrāk kā četras nedēļas un ne vēlāk kā sešas nedēļas
pēc to pieņemšanas publicējami vietējā laikrakstā vai bezmaksas izdevumā, kā
arī izliekami redzamā vietā pašvaldības domes (padomes) ēkā un pakalpojumu
centros. Rajona padome, pilsētas dome, novada dome un pagastu padome ne agrāk
kā četras nedēļas un ne vēlāk kā sešas nedēļas pēc saistošo noteikumu
pieņemšanas publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis informāciju par šo
noteikumu pieņemšanu, norādot to nosaukumu, pieņemšanas datumu un numuru,
informāciju par iespēju iepazīties ar pilnu saistošo noteikumu tekstu,
papildus var norādīt citu informāciju, lai nodrošinātu saistošo noteikumu
publisko pieejamību. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja
šajos noteikumos nav noteikts cits spēkā stāšanās laiks. Saistošie noteikumi triju dienu laikā pēc to parakstīšanas rakstveidā un
elektroniskā veidā nosūtāmi Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijai, kas nodrošina šo noteikumu reģistrāciju un publicēšanu
internetā. |
|
12. 13. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Izteikt 45.pantu šādā redakcijā: 45.pants. Spēkā esošie
saistošie noteikumi ir saistoši jebkurai fiziskajai un juridiskajai personai
attiecīgajā administratīvajā teritorijā. Dome saistošos noteikumus trīs darba dienu laikā pēc to parakstīšanas
rakstveidā un elektroniski nosūta atzinuma sniegšanai Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrijai, kurai ir pienākums ne vēlāk kā 30 dienu
laikā nosūtīt pašvaldībai atzinumu par tās pieņemto saistošo noteikumu
tiesiskumu. Ja saņemts atzinums, kurā pausts viedoklis par saistošo noteikumu vai to
daļas prettiesiskumu, pašvaldības dome var: 1) precizēt saistošos noteikumus atbilstoši atzinumā norādītajam. Tad
šajā pantā noteiktie saistošo noteikumu izvērtēšanas un spēkā stāšanās
termiņi tiek skaitīti no jaunās saistošo noteikumu redakcijas pieņemšanas
dienas; 2) izskatīt Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas
atzinumu domes sēdē un pieņemt lēmumu saistošos noteikumus publicēt
atbilstoši šī panta ceturtajā vai piektajā daļā noteiktajam. Šādā lēmumā
norāda Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas atzinumā
norādītos prettiesiskuma iemeslus, to vērā neņemšanas iemeslus un argumentus,
un to nosūta Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai, kurai ir
pienākums pašvaldības argumentus izvērtēt. Ja Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrija nepiekrīt pašvaldības domes norādītiem
argumentiem, tad saskaņā ar šī likuma 49.pantu sagatavo reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministra rīkojumu saistošo noteikumu vai atsevišķu to
punktu darbības apturēšanai. Dome pēc atzinuma par saistošajiem noteikumiem saņemšanas, bet ne vēlāk
kā sešas nedēļas pēc to pieņemšanas publicē saistošos noteikumus vietējā
laikrakstā vai bezmaksas izdevumā, izliek redzamā vietā pašvaldības domes ēkā
un pakalpojumu centros, kā arī publicē laikrakstā Latvijas Vēstnesis
informāciju par šo noteikumu pieņemšanu, norādot to nosaukumu, pieņemšanas
datumu un numuru, informāciju par iespēju iepazīties ar pilnu saistošo
noteikumu tekstu. Republikas pilsētas dome pēc atzinuma par saistošajiem noteikumiem
saņemšanas, bet ne vēlāk kā sešas nedēļas pēc to pieņemšanas publicē
saistošos noteikumus laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija publicē pašvaldības
saistošos noteikumus internetā. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to pilna teksta
publicēšanas, ja saistošajos noteikumos nav noteikts vēlāks spēkā stāšanās laiks. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt 45.pantu šādā redakcijā: 45.pants. Spēkā esošie
saistošie noteikumi ir saistoši jebkurai fiziskajai un juridiskajai personai
attiecīgajā administratīvajā teritorijā. Dome (padome) saistošos noteikumus triju darba dienu laikā pēc to
parakstīšanas rakstveidā un elektroniskā veidā nosūta atzinuma sniegšanai
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai, kura ne vēlāk kā
mēneša laikā no saistošo noteikumu saņemšanas izvērtē pašvaldības pieņemto
saistošo noteikumu tiesiskumu un nosūta pašvaldībai attiecīgu atzinumu. Ja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas atzinumā nav
izteikti iebildumi par pieņemto saistošo noteikumu tiesiskumu vai pašvaldībai
likumā noteiktajā termiņā atzinums nav nosūtīts, pašvaldība publicē pieņemtos
saistošos noteikumus. Ja saņemts Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas
atzinums, kurā pamatots saistošo noteikumu vai to daļas prettiesiskums,
pašvaldības dome (padome) precizē saistošos noteikumus atbilstoši atzinumā
norādītajam un publicē precizētos saistošos noteikumus. Ja pašvaldības dome
(padome) nepiekrīt atzinumam pilnībā vai kādā tā daļā, dome (padome) savā
lēmumā sniedz atbilstošu pamatojumu, kā arī publicē saistošos noteikumus.
Saistošos noteikumus triju darba dienu laikā pēc to parakstīšanas rakstveidā
un elektroniskā veidā nosūta Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijai. Dome (padome) saistošos noteikumus publicē vietējā laikrakstā vai
bezmaksas izdevumā, izliek redzamā vietā pašvaldības domes ēkā un pakalpojumu
centros. Republikas pilsētas dome saistošos noteikumus publicē laikrakstā
Latvijas Vēstnesis. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija pašvaldības
saistošos noteikumus publicē ministrijas mājaslapā internetā. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to pilna teksta
publicēšanas laikrakstā, ja saistošajos noteikumos nav noteikts vēlāks spēkā
stāšanās laiks. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 13 Atbalstīts |
18. Izteikt 45.pantu šādā redakcijā: 45.pants. Spēkā esošie
saistošie noteikumi ir saistoši jebkurai fiziskajai un juridiskajai personai
attiecīgajā administratīvajā teritorijā. Dome (padome) saistošos noteikumus triju darba dienu laikā pēc to
parakstīšanas rakstveidā un elektroniskā veidā nosūta atzinuma sniegšanai
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai, kura ne vēlāk kā
mēneša laikā no saistošo noteikumu saņemšanas izvērtē pašvaldības pieņemto
saistošo noteikumu tiesiskumu un nosūta pašvaldībai attiecīgu atzinumu. Ja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas atzinumā nav
izteikti iebildumi par pieņemto saistošo noteikumu tiesiskumu vai pašvaldībai
likumā noteiktajā termiņā atzinums nav nosūtīts, pašvaldība publicē pieņemtos
saistošos noteikumus. Ja saņemts Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas
atzinums, kurā pamatots saistošo noteikumu vai to daļas prettiesiskums,
pašvaldības dome (padome) precizē saistošos noteikumus atbilstoši atzinumā
norādītajam un publicē precizētos saistošos noteikumus. Ja pašvaldības dome
(padome) nepiekrīt atzinumam pilnībā vai kādā tā daļā, dome (padome) savā
lēmumā sniedz atbilstošu pamatojumu, kā arī publicē saistošos noteikumus.
Saistošos noteikumus triju darba dienu laikā pēc to parakstīšanas rakstveidā
un elektroniskā veidā nosūta Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijai. Dome (padome) saistošos noteikumus publicē vietējā laikrakstā vai
bezmaksas izdevumā, izliek redzamā vietā pašvaldības domes ēkā un pakalpojumu
centros. Republikas pilsētas dome saistošos noteikumus publicē laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija pašvaldības
saistošos noteikumus publicē ministrijas mājaslapā internetā. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to pilna teksta
publicēšanas laikrakstā, ja saistošajos noteikumos nav noteikts vēlāks spēkā
stāšanās laiks. |
45.1 pants. Šā likuma 45.panta otrās, trešās,
ceturtās un piektās daļas noteikumi nav attiecināmi uz pašvaldības
saistošajiem noteikumiem teritorijas plānošanas jautājumos, kuri stājās spēkā
saskaņā ar Teritorijas plānošanas likuma noteikumiem. |
|
14. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Aizstāt 45.1 pantā vārdus un piektās ar vārdiem piektās, sestās,
septītās un astotās. |
Atbalstīts |
19. Aizstāt 45.1 pantā vārdus un piektās ar vārdiem piektās,
sestās, septītās un astotās. |
46.pants. (..) Uz saistošajiem noteikumiem par pašvaldības budžeta apstiprināšanu un
budžeta grozījumiem nav attiecināmi šā likuma 45.panta otrās, trešās,
ceturtās un piektās daļas noteikumi. |
|
15. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Aizstāt 46.pantā vārdus un piektās ar vārdiem piektās, sestās,
septītās un astotās. |
Atbalstīts |
20. Aizstāt 46.pantā vārdus un piektās ar vārdiem piektās, sestās,
septītās un astotās. |
48.pants. Domes (padomes) lēmumi priekšsēdētājam
jāparaksta piecu dienu laikā no to pieņemšanas dienas. Ja domes (padomes) priekšsēdētājs atsakās šajā termiņā lēmumus parakstīt,
viņam ir pienākums sasaukt domes (padomes) ārkārtas sēdi, kurā attiecīgais
lēmums tiek atkārtoti izskatīts. Tiesības neparakstīt domes (padomes) lēmumus un šā jautājuma atkārtotai
izskatīšanai sasaukt domes (padomes) ārkārtas sēdi ir tikai domes (padomes)
priekšsēdētājam. Šīs tiesības domes (padomes) priekšsēdētājs nevar izmantot
attiecībā uz domes (padomes) lēmumu, ar kuru tiek atcelts domes (padomes)
priekšsēdētāja rīkojums vai arī ar kuru domes (padomes) priekšsēdētājs tiek
atbrīvots no amata šā likuma 65.pantā noteiktajā kārtībā. |
|
16. 17. |
Reģionālas attīstības un
pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likuma 48.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: Par šajā pantā noteikto tiesību neizmantošanu domes priekšsēdētāju nevar
saukt pie atbildības. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt 48.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: Par šā panta trešajā daļā noteikto tiesību izmantošanu domes (padomes)
priekšsēdētāju nevar saukt pie atbildības. |
Atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.17 Atbalstīts |
21. Papildināt 48.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: Par šā panta trešajā daļā noteikto tiesību izmantošanu domes (padomes)
priekšsēdētāju nevar saukt pie atbildības. |
51.pants. Pašvaldība izveido finanšu komiteju un
sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komiteju. |
14. Papildināt 51.pantu ar teikumu šādā redakcijā: Novada pašvaldība var
izveidot teritoriālo komiteju. |
|
|
|
22. Papildināt 51.pantu ar teikumu šādā redakcijā: Novada pašvaldība var
izveidot teritoriālo komiteju. |
54.pants. Katras politiskās organizācijas vai
vēlētāju apvienības pārstāvju skaitu komitejā nosaka iespēju robežās
proporcionāli no katras politiskās organizācijas vai vēlētāju
apvienības ievēlēto deputātu skaitam. Komitejas locekļu skaits nedrīkst būt mazāks par trijiem. Komitejas
locekļu skaits nedrīkst pārsniegt pusi no domes (padomes) deputātu kopskaita,
izņemot finanšu komiteju. |
|
18. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Aizstāt 54.panta pirmajā daļā vārdus politiskās organizācijas ar
vārdiem politiskās partijas. |
Atbalstīts |
23. Aizstāt 54.panta pirmajā daļā vārdus politiskās organizācijas ar
vārdiem politiskās partijas. |
55.pants. Katram deputātam jābūt vismaz vienas
domes (padomes) komitejas loceklim. Komitejas loceklis var izbeigt savu darbību komitejā tikai tad, ja dome
(padome) pieņēmusi lēmumu par viņa atbrīvošanu no pienākumu pildīšanas pēc
minētā komitejas locekļa rakstveida iesnieguma saņemšanas. Ja pilnvaru laikā kāds no deputātiem tiek atbrīvots no darbības komitejā,
attiecīgās politiskās organizācijas vai vēlētāju apvienības deputāti
var izvirzīt jaunu komitejas locekli. |
|
19. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Aizstāt 55.panta otrajā daļā vārdus politiskās organizācijas ar vārdiem
politiskās partijas. |
Atbalstīts |
24. Aizstāt 55.panta otrajā daļā vārdus politiskās organizācijas ar
vārdiem politiskās partijas. |
|
15. Papildināt likumu ar 60.1pantu šādā redakcijā: 60.1 pants.
Novada pašvaldības dome pakalpojumu centru darbības koordinēšanai var
izveidot teritoriālo komiteju. Teritoriālā komiteja sagatavo
izskatīšanai domes sēdē lēmumu projektus par: 1) jautājumiem, kas saistīti ar atsevišķu novada teritoriālo vienību
pārvaldi; 2) pakalpojumu centru darbības jautājumiem, to skaitā finanšu,
materiāltehniskajiem un personāla politikas jautājumiem; 3) novada teritoriālajās vienībās sniegto pašvaldības pakalpojumu
kvalitātes uzlabošanu; 4) jaunu pašvaldības struktūrvienību vai štata vietu izveidošanu
pakalpojumu centros; 5) pakalpojumu centru darbības gada plānu izstrādi; 6) citiem ar pakalpojumu centru darbību saistītiem jautājumiem. |
20. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt 60.1pantu šādā redakcijā: 60.1pants. Novada
pašvaldības dome pagasta vai pilsētas pārvaldes darbības koordinēšanai
var izveidot teritoriālo komiteju. Teritoriālā komiteja sagatavo izskatīšanai domes sēdē lēmumu projektus
par: 1) jautājumiem, kas saistīti ar atsevišķu novada teritoriālo vienību
pārvaldi; 2) pagastu vai pilsētu pārvalžu darbības jautājumiem, to skaitā
finanšu un personāla politikas, kā arī materiāltehniskajiem jautājumiem; 3) novada teritoriālajās vienībās sniegto pašvaldības pakalpojumu
kvalitātes uzlabošanu; 4) jaunu pašvaldības struktūrvienību vai amata vietu izveidošanu pagastu
vai pilsētu pārvaldēs; 5) pagastu vai pilsētu pārvalžu darbības gada plānu izstrādi; 6) citiem ar pagastu vai pilsētu pārvalžu darbību saistītiem
jautājumiem. |
Atbalstīts |
25. Papildināt likumu ar 60.1pantu šādā redakcijā: 60.1pants. Novada
pašvaldības dome pagasta vai pilsētas pārvaldes darbības koordinēšanai var
izveidot teritoriālo komiteju. Teritoriālā komiteja sagatavo izskatīšanai domes sēdē lēmumu projektus
par: 1) jautājumiem, kas saistīti ar atsevišķu novada teritoriālo vienību
pārvaldi; 2) pagastu vai pilsētu pārvalžu darbības jautājumiem, to skaitā finanšu
un personāla politikas, kā arī materiāltehniskajiem jautājumiem; 3) novada teritoriālajās vienībās sniegto pašvaldības pakalpojumu
kvalitātes uzlabošanu; 4) jaunu pašvaldības struktūrvienību vai amata vietu izveidošanu pagastu
vai pilsētu pārvaldēs; 5) pagastu vai pilsētu pārvalžu darbības gada plānu izstrādi; 6) citiem ar pagastu vai pilsētu pārvalžu darbību saistītiem
jautājumiem. |
61.pants. Atsevišķu pašvaldības funkciju
pildīšanai vai pašvaldības administratīvās teritorijas pārvaldīšanai dome
(padome) no domes (padomes) deputātiem un attiecīgās pašvaldības
iedzīvotājiem var izveidot valdes, komisijas vai darba grupas. Šo valžu, komisiju un darba grupu
izveidošanas nepieciešamību nosaka atsevišķi likumi vai domes (padomes)
lēmumi, un darbam tajās var pieaicināt speciālistus, kuriem par darbu maksā
no pašvaldības ieņēmumiem. Valdes, komisijas un darba grupas
darbojas saskaņā ar domes (padomes) apstiprinātajiem nolikumiem. |
16. Papildināt 61.panta pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā: Lai
sekmētu visas pašvaldības teritorijas ilgtspējīgu un līdzsvarotu attīstību,
novada pašvaldības dome var izveidot novada valdi, kuru vada novada domes
priekšsēdētājs un kurā ietilpst novada domes priekšsēdētāja vietnieki un visu
domes pastāvīgo komiteju priekšsēdētāji, kas atbilstoši pašvaldības nolikumam
saskaņo komiteju viedokļus un sagatavo priekšlikumus novada domes lēmumu
pieņemšanai. |
|
|
redakcionāli precizēts |
26. Papildināt 61.panta pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā: Lai
sekmētu visas pašvaldības teritorijas ilgtspējīgu un līdzsvarotu attīstību,
novada pašvaldības dome var izveidot novada valdi, kuru vada novada domes
priekšsēdētājs un kurā ietilpst novada domes priekšsēdētāja vietnieki un visu
domes pastāvīgo komiteju priekšsēdētāji. Valde atbilstoši pašvaldības
nolikumam saskaņo komiteju viedokļus un sagatavo priekšlikumus novada domes
lēmumu pieņemšanai. |
|
17. Papildināt likumu ar 69.2 pantu šādā redakcijā: 69.2 pants.
Pagasta vai pilsētas pārvaldi vada pagasta vai pilsētas pārvaldes vadītājs
(turpmāk pārvaldes vadītājs). Pārvaldes vadītāja padotību nosaka
pašvaldības nolikums. Pārvaldes vadītājs: 1) atbild par pārvaldē izvietoto pašvaldības institūciju darba
organizēšanu un pašvaldības struktūrvienību nolikumu apstiprināšanu novada
pašvaldības domē, kā arī, ja tas paredzēts pašvaldības nolikumā, pieņem un
atlaiž no darba pārvaldes darbiniekus; 2) atbild par pārvaldē sniegto pašvaldības pakalpojumu un
informācijas pieejamību un kvalitāti; 3) iesniedz izpilddirektoram tālākai virzībai ikgadējo pārvaldes
funkcionēšanai nepieciešamo finanšu līdzekļu pieprasījumu; 4) noteiktās kompetences ietvaros rīkojas un atbild par piešķirto
finanšu līdzekļu izlietojumu; 5) veic citus pienākumus, kas paredzēti attiecīgās pašvaldības
nolikumā un domes lēmumos. Pārvaldes vadītājs nedrīkst būt attiecīgās novada pašvaldības domes
deputāts. |
|
|
redakcionāli precizēts |
27. Papildināt likumu ar 69.2pantu šādā redakcijā: 69.2 pants.
Pagasta vai pilsētas pārvaldi vada pagasta vai pilsētas pārvaldes vadītājs
(turpmāk pārvaldes vadītājs). Pārvaldes vadītāja padotību nosaka
pašvaldības nolikums. Pārvaldes vadītājs: 1) atbild par pārvaldē ietilpstošo pašvaldības institūciju darba
organizēšanu un pašvaldības struktūrvienību nolikumu apstiprināšanu novada
pašvaldības domē, kā arī, ja tas paredzēts pašvaldības nolikumā, pieņem un
atlaiž no darba pārvaldes darbiniekus; 2) atbild par pārvaldē sniedzamo pašvaldības pakalpojumu un
informācijas pieejamību un kvalitāti; 3) iesniedz izpilddirektoram tālākai virzīšanai ikgadējo pārvaldes
funkcionēšanai nepieciešamo finanšu līdzekļu pieprasījumu; 4) noteiktās kompetences ietvaros rīkojas ar piešķirtajiem finanšu
līdzekļiem un atbild par to izlietojumu; 5) veic citus attiecīgās pašvaldības nolikumā un domes lēmumos paredzētos
pienākumus. Pārvaldes vadītājs nedrīkst būt attiecīgās novada pašvaldības domes
deputāts. |
|
|
21. |
PCTVL frakcija Papildināt likumu ar 61.3, 61.4, 61.5,
61.6, 61.7 , 61.8, 61.9, 61.10
un 61.11 pantu šādā redakcijā: 61.3pants. Par jautājumiem, kas ir pašvaldības
kompetencē var notikt pašvaldības referendums. Referendums nevar tikt organizēts par šā likuma 61.1panta
trešajā daļā minētajiem jautājumiem. Citos likumos var būt noteikti
jautājumi, par kuriem pašvaldībai ir pienākums rīkot referendumu. Pašvaldību referendumi var būt lemjoši referendumi un konsultatīvi
referendumi. Pašvaldību referendumus sagatavo un vada attiecīgās pašvaldības vēlēšanu
komisija. Centrālā vēlēšanu komisija nodrošina pašvaldību referendumu
metodisku vadību un izdod instrukcijas pašvaldības referendumu organizēšanas
regulēšanai. Ar pašvaldību referendumu sagatavošanu un norisi saistītos izdevumus sedz
no attiecīgās pašvaldības budžeta. Pašvaldību referendumu var ierosināt, ja līdz pašvaldības vēlēšanām ir
palicis ne mazāk kā gads. 61.4pants. Referenduma ierosināšanā, parakstu
vākšanā par referenduma ierosināšanu un referendumā var piedalīties visas
attiecīgās pašvaldības teritorijā pastāvīgi dzīvojošas personas, kurām ir
pastāvīgās uzturēšanās atļauja un kuras atbilst Pilsētas domes, novada domes
un pagasta padomes vēlēšanu likuma 5. un 6.pantā Latvijas pilsoņiem un
Eiropas Savienības pilsoņiem izvirzītajiem nosacījumiem (turpmāk -
pašvaldības iedzīvotāji). 61.5pants. Referendumu var ierosināt: 1) dome; 2) ne mazāk kā viena trešdaļa no domē ievēlētiem deputātiem; 3)viens procents no attiecīgās domes vēlēšanās piedalījušos vēlētāju
skaita, bet ne mazāk kā 100 pašvaldības iedzīvotāji. 61.6pants. Dome referendumu ierosina ar domes
lēmumu. Domes lēmumam pievieno domes lēmuma projektu, par kuru paredzēts
ierosināt lemjošu referendumu vai norāda jautājumu, par kuru paredzēts
konsultēties ar pašvaldības iedzīvotājiem. Pašvaldības vēlēšanu komisija ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā no domes
lēmuma saņemšanas dienas pārbauda, vai domes lēmums atbilst šajā likumā
noteiktajām prasībām. Ja domes lēmums neatbilst šā likuma prasībām, tad
vēlēšanu komisija uzdod referenduma ierosinātājiem piecu darba dienu laikā
novērst pieļautās nepilnības. Ja referenduma ierosinātāji domes lēmumā
pieļautās nepilnības nenovērš vai tās nav iespējams novērst, tad vēlēšanu
komisija iesniegumu atdod iesniedzējiem. Ja domes lēmums atbilst šā likuma prasībām, tad vēlēšanu komisija domes
lēmumu reģistrē un pieņem lēmumu par referenduma ierosināšanu, kurā norāda
domes lēmuma projektu par kuru paredzēts ierosināt referendumu vai jautājumu,
par kuru paredzēts konsultēties ar pašvaldības iedzīvotājiem, referenduma
dienu, kā arī var papildus norādīt citu informāciju, lai veicinātu
iedzīvotāju izpratni par izskatāmo jautājumu Lēmumu par referenduma ierosināšanu Republikas pilsētās publicē
laikrakstā ,,Latvijas Vēstnesis" un novados publicē vietējā laikrakstā
vai bezmaksas izdevumā, pašvaldības interneta mājas lapā (ja tāda ir), kā arī
izliek redzamā vietā domes ēkā un pašvaldības administrācijas telpās. 61.7pants. Likuma 61.5panta 2. un 3.punktā
minētie referenduma ierosinātāji iesniedz Pašvaldības vēlēšanu komisijā
iesniegumu par referenduma ierosināšanu (turpmāk - iesniegums), kuram
pievieno domes lēmuma projektu, par kuru paredzēts ierosināt lemjošu
referendumu vai norāda jautājumu, par kuru paredzēts konsultēties ar
pašvaldības iedzīvotājiem. Iesniegumu paraksta visi ierosinātāji. Pašvaldības vēlēšanu komisija ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā no
iesnieguma saņemšanas dienas pārbauda, vai iesniegums atbilst šajā likumā
noteiktajām prasībām. Ja iesniegums neatbilst šā likuma prasībām, tad
vēlēšanu komisija uzdod referenduma ierosinātājiem piecu darba dienu laikā
novērst iesniegumā pieļautās nepilnības. Ja referenduma ierosinātāji
iesniegumā pieļautās nepilnības nenovērš vai tās nav iespējams novērst, tad
vēlēšanu komisija iesniegumu atdod iesniedzējiem. Ja iesniegums atbilst šā likuma prasībām, tad vēlēšanu komisija
iesniegumu reģistrē un pieņem lēmumu par parakstu vākšanas uzsākšanu
referenduma ierosināšanai, kurā norāda domes lēmuma projektu vai jautājumu,
par kuru paredzēta parakstu vākšana, dienu, kurā sākas parakstu vākšana, kā
arī var papildus norādīt citu informāciju, lai veicinātu iedzīvotāju izpratni
par izskatāmo jautājumu. Lēmumu par parakstu vākšanas uzsākšanu referenduma ierosināšanai
Republikas pilsētās publicē laikrakstā ,,Latvijas Vēstnesis" un novados
publicē vietējā laikrakstā vai bezmaksas izdevumā, pašvaldības interneta
mājas lapā (ja tāda ir), kā arī izliek redzamā vietā domes ēkā un pašvaldības
administrācijas telpās. 61.8pants. Parakstu vākšana referenduma
ierosināšanai notiek trīsdesmit dienas pēc pašvaldības vēlēšanu komisijas
lēmuma publicēšanas. Attiecīgās pašvaldības vēlēšanu komisija ne vēlāk, ka trīs darba dienu
laikā pēc parakstu vākšanas termiņa izbeigšanās pārbauda, vai parakstu
vākšana notikusi šajā likumā un Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktā kārtībā
un pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 1) par referenduma ierosināšanu, ja par to parakstījušies pašvaldības
iedzīvotāji sastāda ne mazāk kā vienu desmito daļu no attiecīgās domes
vēlēšanās piedalījušos vēlētāju skaita; 2) par referenduma neierosināšanu, ja par referenduma ierosināšanu
parakstījušies pašvaldības iedzīvotāji sastāda mazāk kā vienu desmito daļu no
attiecīgās domes vēlēšanās piedalījušos vēlētāju skaita. Lēmumu par referenduma ierosināšanu vai neierosināšanu pašvaldības
iedzīvotājiem dara zināmu, to publicējot likuma 61.7panta piektajā
daļā noteiktajā kārtībā. 61.9pants. Balsošana par referendumā nodoto domes
lēmuma projektu vai jautājumu notiek sestdienā, ne vēlāk kā trīsdesmit dienas
pēc lēmuma par referenduma ierosināšanu publicēšanas. Lemjošais referendums uzskatāms par notikušu, ja tajā piedalījušos
pašvaldības iedzīvotāju skaits ir ne mazāks kā puse no attiecīgās domes
vēlēšanās piedalījušos vēlētāju skaita. Lēmuma projekts, par kuru noticis lemjošs referendums, uzskatāms par
pieņemtu, ja ne mazāk kā puse no tajā piedalījušos pašvaldības iedzīvotāju
skaita ir nobalsojuši par lēmuma projekta pieņemšanu. Konsultatīvs referendums uzskatāms par notikušu neatkarīgi no tajā
piedalījušos pašvaldības iedzīvotāju skaita. Attiecīgās pašvaldības vēlēšanu komisija ne vēlāk kā trīs darba dienu
laikā pēc referenduma dienas pārbauda, vai balsošana notikusi šajā likumā un
Centrālās vēlēšanu komisijas noteiktā kārtībā, un pasl
udina referenduma
rezultātus, tos publicējot šā likuma 61.7panta piektajā daļā
noteiktajā kārtībā Domei ne vēlāk kā trīsdesmit dienu laikā no referenduma rezultātu
pasludināšanas dienas ir pienākums izskatīt lemjošā referendumā nobalsoto
lēmuma projektu. Domei ir tiesības, pieņemot lemjošā referendumā nobalsoto
lēmuma projektu, izdarīt lēmuma projektā grozījumus, nemainot nobalsotā lēmuma
projekta būtību. Konsultatīva referenduma rezultātiem ir informatīva nozīme. 61.10pants. Lemjošu vai konsultatīvu referendumu
par to pašu lēmuma projektu vai jautājumu atkārtoti var ierosināt pēc gada,
ja ir iestājies viens no šādiem nosacījumiem: 1) ja par lemjoša vai konsultatīva referenduma ierosināšanu nav
parakstījušies šajā likumā noteiktais pašvaldības iedzīvotāju skaits; 2) ja lemjoša vai konsultatīva referenduma balsošanā nav piedalījušies
šajā likumā noteiktais pašvaldības iedzīvotāju skaits. 61.11pants. Šajā likumā minētos vēlēšanu komisijas
lēmumus piecu darba dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas attiecīgā
lemjoša vai konsultatīva referenduma ierosinātāji var apstrīdēt Centrālajā
vēlēšanu komisijā. Centrālā vēlēšanu komisija lēmumu pieņem piecu darba dienu
laikā. Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu piecu darba dienu laikā var pārsūdzēt
Administratīvā rajona tiesā, kuras spriedums ir galīgs un nepārsūdzams. Ja Centrālā vēlēšanu komisija vai tiesa konstatē, ka lemjoša vai
konsultatīva referenduma sagatavošanā, norisē vai rezultātu aprēķināšanā
notikuši tādi pārkāpumi, kas ietekmējuši lemjoša vai konsultatīva referenduma
rezultātus pēc būtības, tad Centrālā vēlēšanu komisija vai tiesa attiecīgās
pašvaldības vēlēšanu komisijai uzdod rīkot atkārtotu lemjošu vai konsultatīvu
referendumu šajā likumā noteiktā kārtība ne vēlāk kā trīsdesmit dienu laikā
no šāda lēmuma vai sprieduma spēkā stāšanās dienas. |
Netabalstīts |
|
|
|
22. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt likumu ar 61.3pantu šādā redakcijā: 61.3pants. Pašvaldības
likumā noteiktajā kārtībā ir tiesīgas rīkot pašvaldības referendumu. |
Atbalstīts |
28. Papildināt likumu ar 61.3pantu šādā redakcijā: 61.3pants. Pašvaldības
likumā noteiktajā kārtībā ir tiesīgas rīkot pašvaldības referendumu. |
X nodaļa RAJONA PADOME (..) |
18. Izslēgt X nodaļu. |
|
|
|
29. Izslēgt X nodaļu. |
93.pants. Ja domes (padomes) priekšsēdētājs
nepilda vai pārkāpj Satversmi, likumus, Ministru kabineta noteikumus vai
nepilda tiesas spriedumus, reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
pēc tam, kad ir saņemts attiecīgā domes (padomes) priekšsēdētāja
paskaidrojums, ar motivētu rīkojumu var atstādināt viņu no amata pienākumu
pildīšanas. Rīkojums triju dienu laikā pēc tā pieņemšanas publicējams laikrakstā
"Latvijas Vēstnesis". (..) |
19. Izteikt 93.panta pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: Ja domes priekšsēdētājs nepilda likumos noteiktos pienākumus, reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrs pēc tam, kad ir saņemts attiecīgā
domes priekšsēdētāja paskaidrojums, ar motivētu rīkojumu var atstādināt viņu
no amata pienākumu pildīšanas. |
|
|
|
30. Izteikt 93.panta pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: Ja domes priekšsēdētājs nepilda likumos noteiktos pienākumus, reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrs pēc tam, kad ir saņemts attiecīgā
domes priekšsēdētāja paskaidrojums, ar motivētu rīkojumu var atstādināt viņu
no amata pienākumu pildīšanas. |
95.pants. Lai risinātu uzdevumus, kuros ir
ieinteresētas visas vai vairākas pašvaldības, tām ir tiesības sadarboties, kā
arī dibināt pašvaldību sabiedriskās organizācijas vai iestāties šādās
organizācijās. Pašvaldību sadarbības līgumi slēdzami pašvaldības budžeta ietvaros, ja ir
pieņemts attiecīgs domes (padomes) lēmums vai arī to noslēgšanas kārtība
paredzēta pašvaldības nolikumā. Pašvaldības var veidot sabiedriskās organizācijas, kuru dibināšanas,
reģistrācijas, darbības un likvidēšanas noteikumus nosaka šis likums un likums
"Par sabiedriskajām organizācijām un to apvienībām". Lēmumu par pašvaldību sabiedriskās organizācijas dibināšanu vai
iestāšanos tajā, kā arī par izstāšanos no pašvaldību sabiedriskās
organizācijas pieņem attiecīgās pašvaldības dome (padome). Pašvaldības to dibinātajās sabiedriskajās organizācijās pārstāv
attiecīgās domes (padomes) priekšsēdētājs vai viņa pilnvarota persona. |
|
23. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija 95.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus šādās organizācijās ar vārdiem šādās
biedrībās. aizstāt trešajā daļā vārdus likums Par sabiedriskajām organizācijām un
to apvienībām ar vārdiem Biedrību un nodibinājumu likums. |
Atbalstīts |
31. 95.pantā: aizstāt pirmajā daļā vārdus šādās organizācijās ar vārdiem šādās
biedrībās; aizstāt trešajā daļā vārdus likums Par sabiedriskajām organizācijām un
to apvienībām ar vārdiem Biedrību un nodibinājumu likums. |
96.pants. Pašvaldību sabiedriskā organizācija,
kurā likumā un tās statūtos noteiktajā kārtībā par biedriem ir iestājusies
vairāk nekā puse no visām pilsētu pašvaldībām, vairāk nekā puse no visām rajonu
pašvaldībām, vairāk nekā puse no visām novadu pašvaldībām, kā arī vairāk nekā
puse no visām pagastu pašvaldībām, ir tiesīga pārstāvēt pašvaldības to
sarunās ar Ministru kabinetu. |
20. Izteikt 96.pantu šādā redakcijā: 96.pants. Pašvaldību
biedrība, kurā likumā un tās statūtos noteiktajā kārtībā par biedriem ir
iestājusies vairāk nekā puse no visām republikas pilsētu pašvaldībām, kā arī
vairāk nekā puse no visām novadu pašvaldībām, ir tiesīga pārstāvēt
pašvaldības to sarunās ar Ministru kabinetu. |
|
|
|
32. Izteikt 96.pantu šādā redakcijā: 96.pants. Pašvaldību
biedrība, kurā likumā un tās statūtos noteiktajā kārtībā par biedriem ir
iestājusies vairāk nekā puse no visām republikas pilsētu pašvaldībām, kā arī
vairāk nekā puse no visām novadu pašvaldībām, ir tiesīga pārstāvēt
pašvaldības to sarunās ar Ministru kabinetu. |
99.pants. Kopīgu uzdevumu risināšanai
pašvaldības, savstarpēji vienojoties, var izveidot kopīgas iestādes. Šādas
iestādes darbojas uz attiecīgo domju (padomju) apstiprināta nolikuma pamata.
Nolikums nosaka pašvaldību kopīgās iestādes kompetenci, tās finansēšanas un
uzraudzības kārtību, kā arī citus pašvaldību kopīgās iestādes darbības
jautājumus. |
|
24. 25. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Izteikt likuma 99.pantu šādā redakcijā: 99.pants. Kopīgu uzdevumu
risināšanai pašvaldības, savstarpēji vienojoties, var izveidot kopīgas
iestādes. Šādas iestādes darbojas uz attiecīgo domju apstiprināta nolikuma
pamata. Nolikums nosaka kopīgās iestādes kompetenci, finansēšanas kārtību, kā
arī citus pašvaldību kopīgās iestādes darbības jautājumus. Kopīgas iestādes uzraudzībai attiecīgās
pašvaldības izveido uzraudzības padomi ne mazāk kā trīs locekļu sastāvā.
Uzraudzības padome darbojas saskaņā ar attiecīgo pašvaldību domju
apstiprinātu reglamentu, kurā nosaka uzraudzības padomes darba organizāciju. Pašvaldība dalībai uzraudzības padomē deleģē
pašvaldības priekšsēdētāja vietnieku. Papildus pašvaldības priekšsēdētāja
vietniekam, pašvaldības domes dalībai uzraudzības padomē ir tiesīgas deleģēt
ne vairāk kā divus citus attiecīgās pašvaldības deputātus, izņemot
pašvaldības domes priekšsēdētāju. Ja pašvaldības izveido vairākas kopīgās
iestādes, tad kopīgo iestāžu uzraudzībai var izveidot vienu uzraudzības
padomi. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt 99.pantu šādā redakcijā: 99.pants. Kopīgu uzdevumu
risināšanai pašvaldības, savstarpēji vienojoties, var izveidot kopīgas
iestādes. Šādas iestādes darbojas uz attiecīgo domju apstiprināta nolikuma
pamata. Nolikums nosaka pašvaldību kopīgās iestādes (turpmāk kopīgās
iestādes) kompetenci, tās finansēšanas, uzraudzības, likvidēšanas kārtību, kā
arī kārtību, kādā notiek izstāšanās no kopīgās iestādes, un citus pašvaldību
kopīgās iestādes darbības jautājumus. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumos Nr. 25, 27 Atbalstīts |
33. Izteikt 99.pantu šādā redakcijā: 99.pants. Kopīgu uzdevumu
risināšanai pašvaldības, savstarpēji vienojoties, var izveidot kopīgas
iestādes. Šādas iestādes darbojas uz attiecīgo domju apstiprināta nolikuma
pamata. Nolikums nosaka pašvaldību kopīgās iestādes (turpmāk kopīgās
iestādes) kompetenci, tās finansēšanas, uzraudzības, likvidēšanas kārtību, kā
arī kārtību, kādā notiek izstāšanās no kopīgās iestādes, un citus pašvaldību
kopīgās iestādes darbības jautājumus. |
|
|
26. 27. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likumu ar 99.1pantu šādā redakcijā: 99.1pants. Kopīgas
iestādes uzraudzības padomes darbu vada uzraudzības padomes priekšsēdētājs.
Uzraudzības padomes priekšsēdētaja pienākumus pilda pēc iedzīvotāju skaita
lielākās pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks, ja pašvaldības
nevienojas citādāk. Uzraudzības padome no sava vidus ievēl uzraudzības padomes priekšsēdētāja
vietnieku, kas pilda uzraudzības padomes priekšsēdētāja pienākumus
uzraudzības padomes priekšsēdētāja prombūtnes laikā vai laikā, kad
uzraudzības padomes priekšsēdētājs pilda pašvaldības domes priekšsēdētāja
pienākumus. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt likumu ar 99.1pantu šādā redakcijā: 99.1pants. Kopīgās
iestādes pārraudzību šo iestādi izveidojušās pašvaldības īsteno ar uzraudzības
padomes starpniecību. Ja pašvaldības izveido vairākas kopīgās iestādes, to
pārraudzībai var izveidot vienu uzraudzības padomi. Uzraudzības padomes sastāvā ir vismaz trīs locekļi, bet ne mazāk par
kopīgo iestādi veidojošo pašvaldību skaitu. Katra pašvaldība darbam
uzraudzības padomē deleģē domes priekšsēdētāja vietnieku, kā arī pēc saviem
ieskatiem citas amatpersonas. Kopīgās iestādes uzraudzības padomes darbu vada uzraudzības padomes
priekšsēdētājs. Uzraudzības padomes priekšsēdētāja pienākumus pilda pēc
iedzīvotāju skaita lielākās pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks, ja
pašvaldības nevienojas citādi. Uzraudzības padome darbojas saskaņā ar attiecīgo pašvaldību domju
apstiprinātu nolikumu, kurā reglamentē uzraudzības padomes kompetenci un
darbības kārtību, kā arī padomes priekšsēdētāja izraudzīšanās kārtību,
padomes locekļu tiesības, pienākumus un aizvietošanas kārtību. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 27 Atbalstīts |
34. Papildināt likumu ar 99.1pantu šādā redakcijā: 99.1pants. Kopīgās
iestādes pārraudzību šo iestādi izveidojušās pašvaldības īsteno ar
uzraudzības padomes starpniecību. Ja pašvaldības izveido vairākas kopīgās
iestādes, to pārraudzībai var izveidot vienu uzraudzības padomi. Uzraudzības padomes sastāvā ir vismaz trīs locekļi, bet ne mazāk par
kopīgo iestādi veidojošo pašvaldību skaitu. Katra pašvaldība darbam
uzraudzības padomē deleģē domes priekšsēdētāja vietnieku, kā arī pēc saviem
ieskatiem citas amatpersonas. Kopīgās iestādes uzraudzības padomes darbu vada uzraudzības padomes
priekšsēdētājs. Uzraudzības padomes priekšsēdētāja pienākumus pilda pēc
iedzīvotāju skaita lielākās pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks, ja
pašvaldības nevienojas citādi. Uzraudzības padome darbojas saskaņā ar attiecīgo pašvaldību domju
apstiprinātu nolikumu, kurā reglamentē uzraudzības padomes kompetenci un
darbības kārtību, kā arī padomes priekšsēdētāja izraudzīšanās kārtību,
padomes locekļu tiesības, pienākumus un aizvietošanas kārtību. |
|
|
28. 29. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likumu ar 99.2pantu šādā redakcijā: 99.2pants.
Pašvaldību kopīgā iestāde atrodas uzraudzības padomes pārraudzībā. Uzraudzības padome: 1) apstiprina kopīgās iestādes darbības plānu un kopējo gada budžeta
apjomu; 2) pieņem darbā, atlaiž no darba un disciplināri soda kopīgās iestādes
vadītāju, kā arī nosaka viņa amatalgu; 3) novērtē pašvaldību kopīgās iestādes darbības rezultātus; 4) veic citas likumos noteiktās darbības kopīgās iestādes darbības
uzraudzībai. Uzraudzības padome ir tiesīga pieprasīt un saņemt informāciju par kopīgās
iestādes darbību. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt likumu ar 99.2pantu šādā redakcijā: 99.2pants. Uzraudzības
padome: 1) apstiprina kopīgās iestādes darbības plānu un gada budžetu; 2) nosaka kopīgās iestādes vadītāja mēnešalgu; 3) pieņem darbā un atbrīvo no darba, kā arī disciplināri soda kopīgās
iestādes vadītāju; 4) novērtē kopīgās iestādes darbības rezultātus; 5) veic citus normatīvajos aktos noteiktos pienākumus. Uzraudzības padome ir tiesīga pieprasīt un saņemt informāciju par kopīgās
iestādes darbību. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.29 Atbalstīts |
35. Papildināt likumu ar 99.2pantu šādā redakcijā: 99.2pants. Uzraudzības
padome: 1) apstiprina kopīgās iestādes darbības plānu un gada budžetu; 2) nosaka kopīgās iestādes vadītāja mēnešalgu; 3) pieņem darbā un atbrīvo no darba, kā arī disciplināri soda kopīgās
iestādes vadītāju; 4) novērtē kopīgās iestādes darbības rezultātus; 5) veic citus normatīvajos aktos noteiktos pienākumus. Uzraudzības padome ir tiesīga pieprasīt un saņemt informāciju par kopīgās
iestādes darbību. |
|
|
30. 31. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likumu ar 99.3pantu šādā redakcijā: 99.3pants. Par
kopīgās iestādes darbu atbild kopīgās iestādes vadītājs. Uzraudzības padomes priekšsēdētājs atbild par uzraudzības padomes darbu
un kopīgās iestādes pārraudzības īstenošanu. Par kopīgās iestādes pieņemtiem administratīvajiem aktiem un faktisko
rīcību atbild pašvaldība, uz kuru attiecas kopīgās iestādes pieņemtais administratīvais
akts vai faktiskā rīcība. Attiecīgā pašvaldība ir kopīgās iestādes pieņemto
administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšanas iestāde, ja likums
neparedz citu kārtību. Par kopīgās iestādes pieņemtajiem administratīvajiem aktiem un faktisko
rīcību, kas nav vērsta ne uz vienu no kopīgo iestādi veidojošo pašvaldību,
attiecīgās pašvaldības atbild proporcionāli kopīgai iestādei piešķirtajam
finansējuma apjomam kalendārā gadā, kad pieņemts administratīvais akts vai
veikta faktiskā rīcība. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt likumu ar 99.3pantu šādā redakcijā: 99.3pants.
Publisko un privāto tiesību jomā kopīgā iestāde darbojas attiecīgo publisko
tiesību juridisko personu vārdā. Kopīgajai iestādei īpašumā, valdījumā vai lietošanā var būt kustama
manta. Nekustamais īpašums kopīgai iestādei var būt valdījumā vai lietošanā. Kopīgajai iestādei ir patstāvīgs budžets. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 32 Atbalstīts |
&
nbsp; 36. Papildināt likumu ar 99.3pantu šādā redakcijā: 99.3pants.
Publisko un privāto tiesību jomā kopīgā iestāde darbojas attiecīgo publisko
tiesību juridisko personu vārdā. Kopīgajai iestādei īpašumā, valdījumā vai lietošanā var būt kustama
manta. Nekustamais īpašums kopīgai iestādei var būt valdījumā vai lietošanā. Kopīgajai iestādei ir patstāvīgs budžets. |
|
|
32. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt likumu ar 99.4pantu šādā redakcijā: 99.4pants. Ja
pašvaldības nolikumā vai citā ārējā normatīvajā aktā nav noteikts kopīgās
iestādes administratīvā akta vai faktiskās rīcības apstrīdēšanas pienākums,
kopīgās iestādes administratīvos aktus un faktisko rīcību var pārsūdzēt
tiesā. Par kopīgās iestādes nodarītajiem zaudējumiem publisko vai privāto
tiesību jomā atbild kopīgo iestādi veidojošās pašvaldības proporcionāli to
skaitam, ja pašvaldības nevienojas citādi. |
Atbalstīts |
37. Papildināt likumu ar 99.4pantu šādā redakcijā: 99.4pants. Ja
pašvaldības nolikumā vai citā ārējā normatīvajā aktā nav noteikts kopīgās
iestādes administratīvā akta vai faktiskās rīcības apstrīdēšanas pienākums,
kopīgās iestādes administratīvos aktus un faktisko rīcību var pārsūdzēt
tiesā. Par kopīgās iestādes nodarītajiem zaudējumiem publisko vai privāto
tiesību jomā atbild kopīgo iestādi veidojošās pašvaldības proporcionāli to
skaitam, ja pašvaldības nevienojas citādi. |
|
21. Papildināt pārejas noteikumus ar 22.punktu šādā redakcijā: 22. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.novembrim izstrādā un iesniedz
Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos, lai
tos saskaņotu ar šo likumu. |
33. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt pārejas noteikumu 22.punktu ar otro teikumu šādā redakcijā: Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.decembrim izstrādā un iesniedz Saeimā
likumprojektu par pašvaldību referendumiem. |
Atbalstīts |
38. Papildināt pārejas noteikumus ar 22.punktu šādā redakcijā: 22. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.novembrim izstrādā un iesniedz
Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos, lai
tos saskaņotu ar šo likumu. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.decembrim
izstrādā un iesniedz Saeimā likumprojektu par pašvaldību referendumiem. |
|
|
34. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 23.punktu šādā redakcijā: 23. Šā likuma 61.3pants stājas spēkā vienlaikus ar likumu par
pašvaldību referendumiem. |
Atbalstīts |
39. Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 23.punktu šādā redakcijā: 23. Šā likuma 61.3pants stājas spēkā vienlaikus ar likumu par
pašvaldību referendumiem. |
|
|
35. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 24.punktu šādā redakcijā: 24. Ja administratīvi teritoriālās reformas laikā rajona pašvaldības
teritorijā izveido vienu novadu, tad attiecīgais novads nodrošina rajona
padomes kompetences izpildi, ievērojot šajā likumā noteikto vietējo
pašvaldību darba organizāciju. |
Atbalstīts |
40. Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 24.punktu šādā redakcijā: 24. Ja administratīvi teritoriālās reformas laikā rajona pašvaldības
teritorijā izveido vienu novadu, tad attiecīgais novads nodrošina rajona
padomes kompetences izpildi, ievērojot šajā likumā noteikto vietējo
pašvaldību darba organizāciju. |
|
|
36. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 25.punktu šādā redakcijā: 25. Ja administratīvi teritoriālās reformas laikā rajona pašvaldības
teritorijā izveido divus novadus, tad rajona padome līdz 2009.gada 1.jūlijam
turpina strādāt sastāvā, kāds bija pirms novadu izveidošanas. |
Atbalstīts |
41. Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 25.punktu šādā redakcijā: 25. Ja administratīvi teritoriālās reformas laikā rajona pašvaldības
teritorijā izveido divus novadus, tad rajona padome līdz 2009.gada 1.jūlijam
turpina strādāt sastāvā, kāds bija pirms novadu izveidošanas. |
|
|
37. 38. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 26.punktu šādā redakcijā: 26. Sešu mēnešu laikā pēc jaunizveidotās novada domes pirmās sēdes
novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo vietējo pašvaldību pieņemtos
saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. Līdz
novada saistošo noteikumu pieņemšanai ir spēkā novadu veidojošo bijušo
vietējo pašvaldību saistošie noteikumi. Šajā punktā noteiktais neattiecas uz
pašvaldības saistošajiem noteikumiem teritorijas plānošanas jautājumos un
saistošajiem noteikumiem par pašvaldības budžeta apstiprināšanu un budžeta
grozījumiem. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 26.punktu šādā redakcijā: 26. Gada laikā pēc jaunizveidotās novada domes pirmās sēdes novada dome
izvērtē novadu veidojošo bijušo vietējo pašvaldību pieņemtos saistošos
noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. Līdz novada saistošo
noteikumu spēkā stāšanās dienai ir spēkā novadu veidojošo bijušo vietējo
pašvaldību saistošie noteikumi, izņemot saistošos noteikumus teritorijas
plānošanas jautājumos un saistošos noteikumus par pašvaldību budžeta
apstiprināšanu un budžeta grozījumiem. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.36 Atbalstīts |
42. Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 26.punktu šādā redakcijā: 26. Gada laikā pēc jaunizveidotās novada domes pirmās sēdes novada dome
izvērtē novadu veidojošo bijušo vietējo pašvaldību pieņemtos saistošos
noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. Līdz novada saistošo
noteikumu spēkā stāšanās dienai ir spēkā novadu veidojošo bijušo vietējo
pašvaldību saistošie noteikumi, izņemot saistošos noteikumus teritorijas
plānošanas jautājumos un saistošos noteikumus par pašvaldību budžeta
apstiprināšanu un budžeta grozījumiem. |
|
|
39. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 27.punktu šādā redakcijā: 27. Rajona pašvaldību saistošie noteikumi, izņemot rajona pašvaldības
saistošie noteikumi teritorijas plānošanas jautājumos un saistošie noteikumi
par pašvaldības budžeta apstiprināšanu un budžeta grozījumiem, zaudē spēku
2009.gada 1.jūlijā. |
Atbalstīts redakcionāli precizēts |
43. Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 27.punktu šādā redakcijā: 27. Rajonu pašvaldību saistošie noteikumi, izņemot saistošos noteikumus
teritorijas plānošanas jautājumos un saistošos noteikumus par pašvaldību
budžeta apstiprināšanu un budžeta grozījumiem, zaudē spēku 2009.gada
1.jūlijā. |
|
|
40. 41. |
Reģionālas attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 28.punktu šādā redakcijā: 28. Domes līdz 2009.gada 31.decembrim nodrošina kopīgu iestāžu darbību
atbilstoši likuma 99., 99.1, 99.2 un 99.3
panta noteikumiem. Valsts pārvaldes un
pašaldības komisija Papildināt pārejas noteikumus ar 28.punktu šādā redakcijā: 28. Pašvaldības, kurās pirms 2009.gada 1.jūlija ir izveidotas un
darbojas kopīgās iestādes, nodrošina šo iestāžu darbības atbilstību šā likuma
99., 99.1, 99.2, 99.3 un 99.4
panta noteikumiem līdz 2009.gada 1.novembrim. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.41 Atbalstīts |
44. Papildināt pārejas noteikumus ar 28.punktu šādā redakcijā: 28. Pašvaldības, kurās pirms 2009.gada 1.jūlija ir izveidotas un
darbojas kopīgās iestādes, nodrošina šo iestāžu darbības atbilstību šā likuma
99., 99.1, 99.2, 99.3 un 99.4
panta noteikumiem līdz 2009.gada 1.novembrim. |
|
|
42. |
Valsts pārvaldes un
pašvladības komisija Papildināt pārejas noteikumus ar 29.punktu šādā redakcijā: 29. 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanās ievēlētās vietējo pašvaldību
domes uz pirmajām sēdēm sanāk 2009.gada 1.jūlijā. Jaunievēlētās domes pirmo
sēdi sasauc novada vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs. |
Atbalstīts |
45. Papildināt pārejas noteikumus ar 29.punktu šādā redakcijā: 29. 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanās ievēlētās vietējo pašvaldību
domes uz pirmo sēdi sanāk 2009.gada 1.jūlijā. Jaunievēlētās domes pirmo sēdi
sasauc novada vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs. |
|
|
43. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt likumprojektu ar norādi par likuma spēkā stāšanos šādā
redakcijā: Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā, bet šā likuma 3., 10., 13., 16.,
18., 19., 20., 21., 23., 24., 31., 38., 40., 41. un 45.pants stājas spēkā
2008.gada 1.septembrī. |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā, bet šā likuma 3., 10., 13., 16.,
18., 19., 20., 21., 23., 24., 31., 38., 40., 41. un 45.pants stājas spēkā
2008.gada 1.septembrī. |