29.05.2008. 9/7-2-
Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie Saeimas Prezidija locekļi!
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz
Saeimai izskatīšanai otrajā lasījumā likumprojektu Grozījumi likumā Par
pašvaldībām
(Nr. 574/Lp9).
Pielikumā: likumprojekta priekšlikumu tabula uz 27
lpp.
Ar cieņu
Komisijas priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš
Iesniedz Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Likumprojekts
otrajam lasījumam
Grozījumi
likumā Par pašvaldībām
(reģ. nr.574/Lp9)
Spēkā esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi (25) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā otrā lasījuma redakcija |
|
Izdarīt likumā Par pašvaldībām
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.;
1995, 14.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 5., 23., 24.nr; 1998, 6., 15., 22.nr.;
2000, 2., 14.nr.; 2001, 3.nr.; 2002, 14.nr.; 2003, 9.,14.nr.; 2005. 6.nr.)
šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par pašvaldībām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1995, 14.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 5., 23.,
24.nr; 1998, 6., 15., 22.nr.; 2000, 2., 14.nr.; 2001, 3.nr.; 2002, 14.nr.;
2003, 9.,14.nr.; 2005. 6.nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt visā likumā vārdus dome (padome) (attiecīgā locījumā) ar
vārdu dome (attiecīgā locījumā). 2. Izslēgt visā likumā vārdus pagasta padome un rajona padome
(attiecīgā locījumā). |
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā vārdus dome (padome) (attiecīgā locījumā) ar
vārdu dome (attiecīgā locījumā). 2. Izslēgt visā likumā vārdus pagasta padome un rajona padome
(attiecīgā locījumā). |
|
|
1. |
Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Visā likuma tekstā vārdus sabiedriskā organizācija aizstāt
ar vārdiem biedrība attiecīgā skaitlī un locījumā. |
Atbalstīts redakcionāli precizēts |
3. Aizstāt visā likumā vārdus sabiedriskā organizācija (attiecīgā
skaitlī un locījumā) ar vārdu biedrība (attiecīgā skaitlī un
locījumā). |
|
|
2. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Aizstāt visā likumā vārdus pakalpojumu centrs (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem pagasta vai pilsētas pārvalde (attiecīgā locījumā). |
Atbalstīts |
4. Aizstāt visā likumā vārdus pakalpojumu centrs (attiecīgā locījumā)
ar vārdiem pagasta vai pilsētas pārvalde (attiecīgā locījumā). |
2.pants. Latvijā ir divu veidu pašvaldības: 1) vietējās pašvaldības - pilsētu, novadu un pagastu pašvaldības; 2) rajonu pašvaldības. |
3. Izslēgt 2.pantu. |
|
|
|
5. Izslēgt 2.pantu. |
3.pants. Vietējā pašvaldība ir vietējā pārvalde,
kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības - domes (padomes) - un tās izveidoto
institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto funkciju, kā
arī šajā likumā paredzētajā kārtībā Ministru kabineta doto uzdevumu un
pašvaldības brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot valsts un attiecīgās
administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses. Rajona pašvaldība ir rajonu (reģionālā)
pārvalde, kas ar vietējo pašvaldību deleģētās pārstāvniecības - padomes - un
tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumos noteikto
funkciju un vietējo pašvaldību deleģēto funkciju izpildi, ievērojot valsts un
attiecīgā rajona administratīvās teritorijas iedzīvotāju intereses. Darba valoda pašvaldības domē (padomē)
[turpmāk dome (padome)] un tās izveidotajās institūcijās un iestādēs ir
latviešu valoda. |
4. Izslēgt 3.panta otro daļu. |
3. |
PCTVL frakcija Izteikt 3.panta trešo daļu šādā redakcijā: Darba valoda pašvaldības domē un tās izveidotajās institūcijās un
iestādēs ir latviešu valoda. Pašvaldības dome ir tiesīga ar savu lēmumu
noteikt darba valodu līdztekus valsts valodai arī mazākumtautības valodu, ja
ne mazāk kā viena piektdaļa no pašvaldības teritorijas iedzīvotājiem pieder
pie attiecīgās mazākumtautības. |
Neatbalstīts |
6. Izslēgt 3.panta otro daļu. |
4.pants. Realizējot vietējo un rajonu
(reģionālo) pārvaldi, pašvaldības likumā noteiktajos ietvaros ir publisko
tiesību subjekts, bet privāttiesību jomā pašvaldībām ir juridiskās personas
tiesības. |
5. Izslēgt 4.pantā vārdus un rajonu (reģionālo). |
|
|
|
7. Izslēgt 4.pantā vārdus un rajonu (reģionālo). |
10.pants. Pašvaldības pēc savstarpējas vienošanās
var nodot cita citai atsevišķu to kompetencē esošo funkciju izpildi. Lēmumu
par funkciju izpildes nodošanu pieņem attiecīgās pašvaldības dome (padome).
Pamatojoties uz šo lēmumu, tiek noslēgts rakstveida līgums, kurā paredzēti
funkciju izpildes finansēšanas avoti. Par šā panta pirmajā daļā minēto
funkciju izpildi ir atbildīga un to izpildi uzrauga tā dome (padome), kurai
ar likumu uzdots pildīt šīs funkcijas. Citām pašvaldībām nevar deleģēt
funkcijas, kas ir attiecīgās domes (padomes) ekskluzīvajā kompetencē un
noteiktas šā likuma 21.pantā, kā arī šā likuma 9.pantā noteiktajā kārtībā
pašvaldībām nodotās funkcijas. Vietējo pašvaldību domes (padomes) var
deleģēt rajona padomei un rajona padome var deleģēt vietējo pašvaldību domēm
(padomēm) funkciju izpildi, nosakot tās finansēšanas kārtību, ja par to
lēmumu pieņēmušas visas attiecīgā rajona pašvaldības. Pašvaldībām lēmums par
deleģētās funkcijas atsaukšanu jāpieņem ne vēlāk kā trīs mēnešus pirms
saimnieciskā gada sākuma, un tas stājas spēkā saimnieciskā gada sākumā. |
6. Izslēgt 10.panta ceturto daļu. |
|
|
|
8. Izslēgt 10.panta ceturto daļu. |
15.pants. Pašvaldībām ir šādas autonomās
funkcijas: (..) 5) rūpēties par kultūru un sekmēt tradicionālo kultūras vērtību
saglabāšanu un tautas jaunrades attīstību (organizatoriska un finansiāla
palīdzība kultūras iestādēm un pasākumiem, atbalsts kultūras pieminekļu
saglabāšanai u.c.); 6) nodrošināt veselības aprūpes pieejamību, kā arī veicināt
iedzīvotāju veselīgu dzīvesveidu; 7) nodrošināt iedzīvotājiem sociālo palīdzību (sociālo aprūpi) (sociālā
palīdzība maznodrošinātām ģimenēm un sociāli mazaizsargātām personām,
veco ļaužu nodrošināšana ar vietām pansionātos, bāreņu un bez vecāku gādības
palikušo bērnu nodrošināšana ar vietām mācību un audzināšanas iestādēs,
bezpajumtnieku nodrošināšana ar naktsmītni u.c.);19)... 20) nodrošināt pašvaldības pārstāvību reģionālajā
slimokasē; (..) Šā panta pirmās daļas 1. 18., 22. un
23.punktā noteiktās funkcijas pilda rajonu pilsētu, novadu un pagastu
pašvaldības, 18. 21.punktā noteiktās funkcijas rajonu pašvaldības, bet 1.
23.punktā noteiktās funkcijas republikas pilsētu pašvaldības. Starptautiskajos līgumos, likumos vai
Ministru kabineta noteikumos paredzētajos gadījumos un kārtībā atsevišķu
autonomo funkciju īstenošanā un finansēšanā piedalās valsts. |
7. Izslēgt 15.panta otro daļu. |
4. 5. 6. 7. 8. |
Deputāti J.Pliners, V.Buhvalovs Papildināt likuma 15.panta 5. punktu ar otru teikumu šādā redakcijā: Sadarbībā ar mazākumtautību kultūras biedrībām veidot un finansēt
dotajai teritorijai tradicionālu mazākumtautību kultūras pasākumu
programmas;. Deputāts V.Buhvalovs Papildināt likuma 15.panta 6.punktu pēc vārdiem aprūpes pieejamību ar
vārdiem pēc komata tajā skaitā nodrošinot vientuļos invalīdus ar
transporta pakalpojumiem, kas nepieciešami nokļušanai medicīnas iestādēs. Deputāts V.Buhvalovs Papildināt likuma 15.panta 7.punktu pēc vārdiem maznodrošinātām ģimenēm
ar vārdiem pēc komata kas, sevī ietver palīdzību bērna nodrošināšanai ar
atbilstošu uzturu, apģērbu un pajumti. Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Izslēgt 15.panta pirmās daļas 20.punktu. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt 15.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: No autonomajām funkcijām izrietošus pārvaldes uzdevumus, ievērojot likumos
noteiktos ierobežojumus un kārtību, pašvaldības var deleģēt privātpersonām. |
Neatbalstīts Neatbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
9. 15.pantā: izslēgt pirmās daļas 20.punktu. izslēgt otro daļu. papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: No autonomajām funkcijām izrietošus pārvaldes uzdevumus, ievērojot
likumos noteiktos ierobežojumus un kārtību, pašvaldības var deleģēt
privātpersonām. |
18.pants. Domi (padomi) veido vēlēti deputāti. Domē (padomē) ievēlējamo deputātu skaitu
nosaka Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likums. Domes (padomes) deputātu tiesības un
pienākumus nosaka šis likums un likums "Par pilsētas domes, rajona
padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu". Par piedalīšanos domes (padomes) un
komiteju sēdēs un par citu deputāta pienākumu pildīšanu domes (padomes)
deputāti saņem atlīdzību. |
8. 18.pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: Domē
ievēlējamo deputātu skaitu nosaka Pilsētas domes, novada domes un pagasta
padomes vēlēšanu likums.; izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
Domes deputātu tiesības un pienākumus nosaka šis likums un likums "Par
pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta
statusu". |
|
|
redakcionāli precizēts |
10. Izteikt 18.panta otro un trešo daļu šādā redakcijā: Domē ievēlējamo deputātu skaitu nosaka
Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likums. Domes deputātu tiesības un pienākumus
nosaka šis likums un likums "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada
domes un pagasta padomes deputāta statusu". |
21.pants. Dome (padome) var izskatīt jebkuru
jautājumu, kas ir attiecīgās pašvaldības pārziņā, turklāt tikai dome (padome)
var: 1)... 8)... 9) iecelt amatā un atbrīvot no amata pašvaldības
iestāžu vadītājus, kā arī citas amatpersonas
likumā un pašvaldības nolikumā paredzētajos gadījumos; 10)...13)... 14) noteikt, ja tas nav aizliegts vai noteikts ar likumiem vai Ministru
kabineta noteikumiem, maksu par: a) pašvaldības zemes, cita nekustamā un kustamā īpašuma lietošanu
(iznomāšanu), b) pašvaldības dzīvojamā un nedzīvojamā fonda īri (nomu), c) pašvaldības ūdensvada un kanalizācijas lietošanu, d) pašvaldības piegādāto siltumenerģiju, e) sadzīves atkritumu savākšanu, f) licenču (atļauju) izsniegšanu, g) citiem pakalpojumiem, ko sniedz pašvaldības iestādes; 17)... 18) lemt par pirmpirkuma tiesību izmantošanu uz attiecīgajā
administratīvajā teritorijā pārdodamo nekustamo īpašumu; 19)... 20)... 21) apturēt un atcelt pašvaldības iestāžu vadītāju lēmumus; 22)... 23)... 24) ievēlēt pašvaldības pārstāvjus un locekļus pašvaldības vai
valsts komitejās, komisijās, valdēs un darba grupās; 25)... 26)... 27) pieņemt lēmumus citos likumā paredzētajos gadījumos. Domes (padomes) darbībai un lēmumiem
jābūt maksimāli lietderīgiem. Šā panta pirmās daļas 9., 18., 21., 24.
un 27.punktā minēto jautājumu izskatīšanu Rīgas Dome var deleģēt Rīgas
Domes izveidotai pašvaldības institūcijai. Pašvaldības kapitālsabiedrības izveidošanu, pārvaldi, reorganizāciju un
likvidāciju regulē likums Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un
kapitālsabiedrībām un Komerclikums. Pašvaldības biedrību un nodibinājumu
izveidošanu, pārvaldi, reorganizāciju un likvidāciju regulē Biedrību un
nodibinājumu likums. |
|
9. 10. |
Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns 21.panta pirmās daļas 14.punkta g apakšpunktā svītrot vārdus ko sniedz
pašvaldības iestādes. Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Izteikt 21.panta trešo daļu šādā redakcijā: Šā panta pirmās daļas 9., 18., 21., 24. un 27.punktā minēto jautājumu
izskatīšanu pašvaldības dome var deleģēt domes izveidotai
pašvaldības institūcijai. |
Atbalstīts Neatbalstīts |
11. Izslēgt 21.panta pirmās daļas 14.punkta g apakšpunktā vārdus ko
sniedz pašvaldības iestādes. |
33.pants. Domes (padomes) sēdē izskata lēmumu
projektus, kurus iesniedz: 1) domes (padomes) priekšsēdētājs; 2) domes (padomes) komitejas; 3) domes (padomes) deputāti; 4) ārkārtas sēdes ierosinātājs. Lēmumu projekti iesniedzami domes (padomes) priekšsēdētājam. Lēmumu projektu iesniegšanu reglamentē pašvaldības nolikums, kurā
jāparedz kārtība, kādā lēmumu projekti izskatāmi domes (padomes) pastāvīgajās
komitejās un saskaņojami ar pašvaldības iestādēm vai to darbiniekiem. Domes (padomes) priekšsēdētājs, saņemot
lēmuma projektu, nosaka komiteju, kurā tas izskatāms. |
|
11. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt 33.panta pirmo daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) šā likuma 69.1 panta pirmajā daļā minētās pārvaldes
vadītājs. |
Atbalstīts |
12. Papildināt 33.panta pirmo daļu ar 5.punktu šādā redakcijā: 5) šā likuma 69.1 panta pirmajā daļā minētās pārvaldes
vadītājs. |
38.pants. Domju (padomju) priekšsēdētāju, viņu
vietnieku, deputātu un izpilddirektoru komercdarbības, ienākumu gūšanas,
amatu savienošanas, darbu pildīšanas, kā arī ar tiem saistītos citus
ierobežojumus un pienākumus nosaka likums Par interešu konfliktu novēršanu
valsts amatpersonu darbībā. Rajona pilsētas domes, novada domes un
pagasta padomes priekšsēdētāja amatu ir atļauts savienot ar rajona padomes
priekšsēdētāja amatu vai viņa vietnieka vai rajona padomes pastāvīgās
komitejas priekšsēdētāja pienākumu pildīšanu. |
9. Izslēgt 38.panta otro daļu. |
|
|
|
13. Izslēgt 38.panta otro daļu. |
43.pants. Dome (padome) ir tiesīga izdot
saistošus noteikumus paredzot administratīvo atbildību par to pārkāpšanu, ja
tas nav paredzēts likumos, šādos jautājumos: 1) par pilsētas, novada vai pagasta teritorijas apbūvi; 2) par publiskā lietošanā esošo mežu un ūdeņu, kā arī par pagasta, novada
vai pilsētas īpaši aizsargājamo dabas un kultūras objektu aizsardzību un
uzturēšanu; 3) par tirdzniecību publiskajās vietās, kā arī par alkoholisko dzērienu
mazumtirdzniecības laika un vietas ierobežojumiem; 4) par sabiedrisko kārtību; 5) par namu un to teritoriju un būvju uzturēšanu; 6) par sanitārās tīrības uzturēšanu un īpašumam piegulošās publiskā
lietošanā esošās teritorijas (gājēju ietves, izņemot sabiedriskā transporta
pieturvietas, grāvji, caurtekas vai zālāji līdz brauktuves malai) kopšanu; 7) par reklāmas materiālu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo
materiālu izvietošanu publiskās vietās; 8) par sabiedriskā transporta lietošanu; 9) par pilsētas, novada vai pagasta teritorijas labiekārtošanu,
zaļumstādījumu uzturēšanu un aizsardzību; 10) par mājdzīvnieku uzturēšanu; 11) par pilsētas, novada vai pagasta inženierkomunikāciju aizsardzību; 12) par dzīvojamo māju (dzīvokļu) pārveidošanu par nedzīvojamām mājām
(nedzīvojamām telpām) atbilstoši pašvaldības teritoriālās attīstības plānam; 13) par citiem likumos un Ministru kabineta noteikumos paredzētajiem
jautājumiem. Novada dome un pagasta padome ir tiesīga izdot saistošus noteikumus arī
par nezāļu apkarošanu, ķimikāliju un minerālmēslu lietošanu un glabāšanu un
paredzēt administratīvo atbildību par to pārkāpšanu. Dome (padome) var pieņemt saistošos noteikumus arī, lai nodrošinātu
pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi. Pildot deleģētās valsts pārvaldes funkcijas un pārvaldes uzdevumus, dome
(padome) var pieņemt saistošos noteikumus tikai tad, ja tas paredzēts likumā
vai Ministru kabineta noteikumos. |
|
12. 13. |
Vides ministrs R.Vējonis Papildināt 43.pantu ar 14.punktu šādā redakcijā: 14) par ūdensapgādes un kanalizācijas komunālajiem pakalpojumiem, kā arī
par norēķinu kārtību par šiem pakalpojumiem. Vides ministrs
R.Vējonis Papildināt 43.panta pēdējo rindkopu ar teikumu šādā redakcijā: Ministru kabinets izdod ieteikumus pašvaldību saistošajiem noteikumiem,
kas reglamentē ūdensapgādes un kanalizācijas komunālos pakalpojumus un
norēķinu kārtību par šiem pakalpojumiem. |
Neatbalstīts Neatbalstīts |
|
51.pants. Pašvaldība izveido finanšu komiteju un
sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komiteju. |
10. Papildināt 51.pantu ar teikumu šādā redakcijā: Novada pašvaldība var
izveidot teritoriālo komiteju. |
|
|
|
14. Papildināt 51.pantu ar teikumu šādā redakcijā: Novada pašvaldība var
izveidot teritoriālo komiteju. |
52.pants. Ja ne mazāk kā viena ceturtdaļa no
attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētajiem
iedzīvotājiem ir ārvalstnieki un bezvalstnieki, dome (padome) var izveidot
ārvalstnieku un bezvalstnieku lietu komiteju. Citas pastāvīgās komitejas dome (padome)
izveido atbilstoši pašvaldības nolikumam. |
|
14. |
PCTVL frakcija Izteikt likuma 52.pantu šādā redakcijā: 52.pants. Ja nemazāk kā viena
ceturdaļa no attiecīgās pašvaldības administratīvajā teritorijā
reģistrētajiem iedzīvotājiem ir ārvalstnieki un bezvalstnieki, vietējās
pašvaldības dome var izveidot ārvalstnieku un bezvalstnieku lietu komiteju. Ja ne mazāk kā viena ceturdaļa no attiecīgās
pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētajiem iedzīvotājiem pieder
pie mazākumtautībām, vietējās pašvaldības dome var izveidot mazākumtautību
lietu komisiju, kuras sastāvā tiek iekļauti mazākumtautību pārstāvji. Citas pastāvīgās komitejas vietējās
pašvaldības dome (padome) izveido atbilstoši pašvaldības nolikumam. |
Neatbalstīts |
|
|
11. Papildināt likumu ar 60.1 pantu šādā redakcijā: 60.1 pants.
Novada pašvaldības dome pakalpojumu centru darbības koordinācijai var
izveidot teritoriālo komiteju. Teritoriālā komiteja sagatavo
izskatīšanai domes sēdē lēmumu projektus par: 1) jautājumiem, kas saistīti ar atsevišķu novada teritoriālo vienību
pārvaldi; 2) pakalpojumu centru darbības jautājumiem, to skaitā, finanšu,
materiāltehniskajiem, personāla politikas jautājumiem; 3) pašvaldības sniegto pakalpojumu kvalitātes novada teritoriālajās
vienībās uzlabošanu; 4) jaunu pašvaldības struktūrvienību vai štata vietu izveidošanu
pakalpojumu centros; 5) pakalpojumu centru darbības gada plānu izstrādi; 6) citiem ar pakalpojumu centru darbību saistītiem jautājumiem. |
|
|
redakcionāli precizēts |
15. Papildināt likumu ar 60.1 pantu šādā redakcijā: 60.1 pants.
Novada pašvaldības dome pakalpojumu centru darbības koordinēšanai var
izveidot teritoriālo komiteju. Teritoriālā komiteja sagatavo
izskatīšanai domes sēdē lēmumu projektus par: 1) jautājumiem, kas saistīti ar atsevišķu novada teritoriālo vienību
pārvaldi; 2) pakalpojumu centru darbības jautājumiem, to skaitā finanšu,
materiāltehniskajiem un personāla politikas jautājumiem; 3) novada teritoriālajās vienībās sniegto pašvaldības pakalpojumu
kvalitātes uzlabošanu; 4) jaunu pašvaldības struktūrvienību vai štata vietu izveidošanu
pakalpojumu centros; 5) pakalpojumu centru darbības gada plānu izstrādi; 6) citiem ar pakalpojumu centru darbību saistītiem jautājumiem. |
61.pants. Atsevišķu pašvaldības funkciju
pildīšanai vai pašvaldības administratīvās teritorijas pārvaldīšanai dome
(padome) no domes (padomes) deputātiem un attiecīgās pašvaldības
iedzīvotājiem var izveidot valdes, komisijas vai darba grupas. Šo valžu, komisiju un darba grupu
izveidošanas nepieciešamību nosaka atsevišķi likumi vai domes (padomes)
lēmumi, un darbam tajās var pieaicināt speciālistus, kuriem par darbu maksā
no pašvaldības ieņēmumiem. Valdes, komisijas un darba grupas
darbojas saskaņā ar domes (padomes) apstiprinātajiem nolikumiem. |
12. Papildināt 61.panta pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā: Lai
sekmētu visas pašvaldības teritorijas ilgtspējīgu un līdzsvarotu attīstību,
novada pašvaldības dome var izveidot novada valdi, kuru vada domes
priekšsēdētājs un kurā ietilpst novada domes priekšsēdētāja vietnieki un visu
domes pastāvīgo komiteju priekšsēdētāji, kas atbilstoši pašvaldības nolikumam
saskaņo komiteju viedokļus un sagatavo priekšlikumus novada domes lēmumu
pieņemšanai. |
|
|
redakcionāli precizēts |
16. Papildināt 61.panta pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā: Lai
sekmētu visas pašvaldības teritorijas ilgtspējīgu un līdzsvarotu attīstību,
novada pašvaldības dome var izveidot novada valdi, kuru vada novada domes
priekšsēdētājs un kurā ietilpst novada domes priekšsēdētāja vietnieki un visu
domes pastāvīgo komiteju priekšsēdētāji, kas atbilstoši pašvaldības nolikumam
saskaņo komiteju viedokļus un sagatavo priekšlikumus novada domes lēmumu
pieņemšanai. |
67.pants. Pašvaldībās, kurās iedzīvotāju skaits
ir mazāks par pieciem tūkstošiem, domes (padomes) priekšsēdētājs var veikt
arī izpilddirektora pienākumus. |
|
15. |
Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Svītrot 67.pantu. |
Neatbalstīts |
|
68.pants. Pēc domes (padomes) priekšsēdētāja
priekšlikuma dome (padome) ieceļ izpilddirektoru, kas pašvaldības nolikumā
noteiktajā kārtībā ir atbildīgs par pašvaldības iestāžu un pašvaldības
kapitālsabiedrību darbu. Izpilddirektors nedrīkst būt domes (padomes)
deputāts, izņemot šā likuma 67.pantā paredzēto gadījumu. Izpilddirektors nodrošina pašvaldības iestāžu un pašvaldības
kapitālsabiedrību darba nepārtrauktību domes (padomes) nomaiņas gadījumā. |
|
16. |
Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Svītrot 68.panta pirmās daļas otrajā teikumā vārdus izņemot šā likuma
67.pantā paredzēto gadījumu. |
Neatbalstīts |
|
69.1 pants. Lai nodrošinātu pašvaldības
sniegto pakalpojumu pieejamību novada pagastos un novada pilsētās, kurās
neatrodas pašvaldības administratīvais centrs, pašvaldības dome izveido pakalpojumu
centru. Pakalpojumu centrs: 1) nodrošina pašvaldības kompetencē esošo izziņu izsniegšanu un sniedz
informāciju par pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem; 2) pieņem valsts noteikto nodokļu un nodevu maksājumus, kuru iekasēšana
ir uzdota pašvaldībai, kā arī novada domes noteikto nodevu maksājumus un
maksājumus par pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem; 3) nodrošina pašvaldības sociālo pabalstu izmaksas Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likumā noteiktajā kārtībā; 4) pieņem iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus no attiecīgajā
teritorijā dzīvojošajiem iedzīvotājiem un tajā reģistrētajām juridiskajām
personām, organizē atbildes sagatavošanu iesniedzējiem; 5) reģistrē civilstāvokļa aktus, atjauno un groza civilstāvokļa aktu reģistru
un atkārtoti izniedz laulības, dzimšanas vai miršanas apliecības likumā Par
civilstāvokļa aktiem noteiktajā kārtībā; 6) nodrošina pieejamību informācijai par domes pieņemtajiem lēmumiem. Pašvaldības dome var izveidot vienā novada pagastā vai novada pilsētā
vairākus pakalpojumu centrus. Ar reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministra atļauju attiecīgās pašvaldības novada pilsētā un novada pagastā vai
divos novada pagastos izveido kopīgu pakalpojumu centru. |
|
17. |
Deputāts V.Aizbalts Izteikt likuma 69.1panta pirmo daļu šādā redakcijā: Lai nodrošinātu pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību novada
pagastos un novada pilsētās, kurās neatrodas pašvaldības administratīvais
centrs, pašvaldības dome izveido pagastu (pilsētu) pārvaldes, kuras var
veikt pakalpojumu centra funkcijas. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.2 |
|
|
|
18. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Papildināt likumu ar 69.2 pantu šādā redakcijā: 69.2 pants.
Pagasta vai pilsētas pārvaldi vada pagasta vai pilsētas pārvaldes vadītājs
(turpmāk pārvaldes vadītājs). Pārvaldes vadītāja padotību nosaka
pašvaldības nolikums. Pārvaldes vadītājs: 1) atbild par pārvaldē izvietoto pašvaldības institūciju darba
organizēšanu un pašvaldības struktūrvienību nolikumu apstiprināšanu novada
pašvaldības domē, kā arī, ja tas paredzēts pašvaldības nolikumā, pieņem un
atlaiž no darba pārvaldes darbiniekus; 2) atbild par pārvaldē sniegto pašvaldības pakalpojumu un
informācijas pieejamību un kvalitāti; 3) iesniedz izpilddirektoram tālākai virzībai ikgadējo pārvaldes
funkcionēšanai nepieciešamo finanšu līdzekļu pieprasījumu; 4) noteiktās kompetences ietvaros rīkojas un atbild par piešķirto
finanšu līdzekļu izlietojumu; 5) veic citus pienākumus, kas paredzēti attiecīgās pašvaldības nolikumā
un domes lēmumos. Pārvaldes vadītājs nedrīkst būt attiecīgās novada pašvaldības domes
deputāts. |
Atbalstīts |
17. Papildināt likumu ar 69.2 pantu šādā redakcijā: 69.2 pants.
Pagasta vai pilsētas pārvaldi vada pagasta vai pilsētas pārvaldes vadītājs (turpmāk
pārvaldes vadītājs). Pārvaldes vadītāja padotību nosaka pašvaldības
nolikums. Pārvaldes vadītājs: 1) atbild par pārvaldē izvietoto pašvaldības institūciju darba
organizēšanu un pašvaldības struktūrvienību nolikumu apstiprināšanu novada
pašvaldības domē, kā arī, ja tas paredzēts pašvaldības nolikumā, pieņem un
atlaiž no darba pārvaldes darbiniekus; 2) atbild par pārvaldē sniegto pašvaldības pakalpojumu un
informācijas pieejamību un kvalitāti; 3) iesniedz izpilddirektoram tālākai virzībai ikgadējo pārvaldes
funkcionēšanai nepieciešamo finanšu līdzekļu pieprasījumu; 4) noteiktās kompetences ietvaros rīkojas un atbild par piešķirto
finanšu līdzekļu izlietojumu; 5) veic citus pienākumus, kas paredzēti attiecīgās pašvaldības
nolikumā un domes lēmumos. Pārvaldes vadītājs nedrīkst būt attiecīgās novada pašvaldības domes
deputāts. |
X nodaļa RAJONA PADOME (sk. tabulas beigas) |
13. Izslēgt X nodaļu. |
|
|
|
18. Izslēgt X nodaļu. |
87.pants. Jautājumi, kas skar atsevišķas
pašvaldības intereses un nav izskatāmi šā likuma 86.panta kārtībā, tiek
izskatīti Ministru kabinetā saskaņā ar Ministru kabineta kārtības rulli. Šajos jautājumos attiecīgo pašvaldību
pārstāv tās domes (padomes) priekšsēdētājs vai viņa pilnvarota persona. |
|
19. |
Deputāts M.Grīnblats Papildināt likuma 87.pantu ar jaunu otro daļu šādā redakcijā un uzskatīt
par līdzšinējo otro daļu par trešo daļu: Valsts budžeta likumprojektam pievienojama Ministru kabineta un Rīgas
domes vienošanās par galavaspilsētas funkciju veikšanai un Rīgas
starptautiskās konkurētspējas nodrošināšaanai nepieciešamo finasējuma apjomu
un tā avotiem. |
Netabalstīts |
|
93.pants. Ja domes (padomes) priekšsēdētājs
nepilda vai pārkāpj Satversmi, likumus, Ministru kabineta noteikumus vai
nepilda tiesas spriedumus, reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
pēc tam, kad ir saņemts attiecīgā domes (padomes) priekšsēdētāja
paskaidrojums, ar motivētu rīkojumu var atstādināt viņu no amata pienākumu
pildīšanas. Rīkojums triju dienu laikā pēc tā pieņemšanas publicējams
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Domes (padomes) priekšsēdētājs
uzskatāms par atstādinātu no amata pienākumu pildīšanas ar dienu, kad
laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicēts reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministra rīkojums par domes (padomes) priekšsēdētāja atstādināšanu
no amata. Domes (padomes) priekšsēdētājam triju dienu laikā pēc tam, kad saņemts
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra pieprasījums, ir pienākums
sniegt rakstveida paskaidrojumu par pieļautajiem Satversmes, likumu un
Ministru kabineta noteikumu pārkāpumiem vai arī par tiesas sprieduma
nepildīšanas iemesliem. Paskaidrojuma neiesniegšana noteiktā termiņā
atzīstama par atteikšanos sniegt paskaidrojumu. Domes (padomes) priekšsēdētājam 30 dienu laikā pēc reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministra rīkojuma publicēšanas ir tiesības griezties
tiesā ar iesniegumu par reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra
rīkojuma atcelšanu. Ja domes (padomes) priekšsēdētājs nav izmantojis šīs
tiesības, viņš pēc 30 dienu termiņa izbeigšanās uzskatāms par atlaistu. Ja
tiesa noraida domes (padomes) priekšsēdētāja iesniegumu, domes (padomes)
priekšsēdētājs uzskatāms par atlaistu ar dienu, kad stājas spēkā tiesas
spriedums. Ja ar tiesas spriedumu reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra
rīkojums tiek atcelts, domes (padomes) priekšsēdētājs par laika posmu, kurā
viņš bija atstādināts no amata pienākumu pildīšanas, saņem domes (padomes)
priekšsēdētāja amatalgu. |
|
20. |
Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Izteikt 93.panta pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: Ja domes priekšsēdētājs nepilda likumos noteiktos pienākumus, reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrs pēc tam, kad ir saņemts attiecīgā
domes priekšsēdētāja paskaidrojums, ar motivētu rīkojumu var atstādināt viņu no
amata pienākumu pildīšanas. |
Atbalstīts |
19. Izteikt 93.panta pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: Ja domes priekšsēdētājs nepilda likumos noteiktos pienākumus, reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrs pēc tam, kad ir saņemts attiecīgā
domes priekšsēdētāja paskaidrojums, ar motivētu rīkojumu var atstādināt viņu
no amata pienākumu pildīšanas. |
96.pants. Pašvaldību sabiedriskā organizācija,
kurā likumā un tās statūtos noteiktajā kārtībā par biedriem ir iestājusies
vairāk nekā puse no visām pilsētu pašvaldībām, vairāk nekā puse no visām
rajonu pašvaldībām, vairāk nekā puse no visām novadu pašvaldībām, kā arī
vairāk nekā puse no visām pagastu pašvaldībām, ir tiesīga pārstāvēt
pašvaldības to sarunās ar Ministru kabinetu. |
14. Izteikt 96.pantu šādā redakcijā: 96.pants. Pašvaldību
biedrība, kurā likumā un tās statūtos noteiktajā kārtībā par biedriem ir
iestājusies vairāk nekā puse no visām republikas pilsētu pašvaldībām, kā arī
vairāk nekā puse no visām novadu pašvaldībām, ir tiesīga pārstāvēt
pašvaldības to sarunās ar Ministru kabinetu. |
|
|
|
20. Izteikt 96.pantu šādā redakcijā: 96.pants. Pašvaldību
biedrība, kurā likumā un tās statūtos noteiktajā kārtībā par biedriem ir
iestājusies vairāk nekā puse no visām republikas pilsētu pašvaldībām, kā arī
vairāk nekā puse no visām novadu pašvaldībām, ir tiesīga pārstāvēt
pašvaldības to sarunās ar Ministru kabinetu. |
|
15. Papildināt pārejas noteikumus ar 22. un 23.punktu šādā redakcijā: 22. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.martam izstrādā un iesniedz
Saeimai likumprojektu par rajonu pašvaldību darbību līdz 2009.gada vietējo
pašvaldību vēlēšanām un kārtību, kādā vietējām pašvaldībām nodod rajona
pašvaldību kompetenci, mantu un saistības. 23. Ministru kabinets līdz 2009.gada 18.martam nodrošina grozījumu
sagatavošanu normatīvajos aktos, lai tos saskaņotu ar šo likumu. |
21. 22. 23. |
Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs E.Zalāns Papildināt pārejas noteikumus ar 22.punktu šādā redakcijā: 22. Ministru kabinets līdz 2008.gada 31.decembrim izstrādā un iesniedz
Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos, lai
tos saskaņotu ar šo likumu. Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izteikt Pārejas noteikumu 22.punktu šādā redakcijā: 22. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.novembrim izstrādā un iesniedz
Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos, lai
tos saskaņotu ar šo likumu. Juridiskais birojs Izslēgt pārejas noteikumu 23.punktu. |
Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.22 Atbalstīts Atbalstīts |
21. Papildināt pārejas noteikumus ar 22. šādā redakcijā: 22. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.novembrim izstrādā un iesniedz
Saeimai likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos, lai
tos saskaņotu ar šo likumu. |
|
|
24. |
Deputāts M.Grīnblats Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar 24.punktu šādā redakcijā: 24. 2009.gadā pašvaldību iemaksas pašvaldību finanšu izlīdzināšanas
fondā nedrīkst pārsniegt 2008.gada līmeni un dotācijas no izlīdzināšnas fonda
pašvaldībām nedrīkst būt mazākas kā 2008.gadā. |
Neatbalstīts |
|
|
Likums stājas spēkā 2009.gada 18.martā. |
25. |
Valsts pārvaldes un
pašvaldības komisija Izslēgt norādi par likuma spēkā stāšanos. |
Atbalstīts |
|
X nodaļa
RAJONA PADOME
81.pants. Visi attiecīgā rajona pagastu padomju
priekšsēdētāji, novadu domju priekšsēdētāji un rajona pilsētu domju
priekšsēdētāji veido rajona padomi.
Republikas pilsētas domes priekšsēdētāju var
iekļaut rajona padomes sastāvā, ja par to lēmumu ir pieņēmusi republikas
pilsētas dome un attiecīgā rajona padome. Republikas pilsētas domes
priekšsēdētājam rajona padomē, kad tā lemj par funkciju veikšanu, ir tādas
pašas tiesības kā rajona pilsētu domju, novadu domju un pagastu padomju
priekšsēdētājiem. Republikas pilsētas domes priekšsēdētāju var iekļaut rajona
padomes sastāvā vai izslēgt no tās, ja republikas pilsētas dome un attiecīgā
rajona padome lēmumu par to ir pieņēmusi ne vēlāk kā trīs mēnešus pirms budžeta
gada sākuma. Minētais lēmums triju dienu laikā paziņojams reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministram.
Attiecīgo vietējo pašvaldību rajona padomē pārstāv
domes (padomes) priekšsēdētājs vai - viņa prombūtnes laikā - domes (padomes)
priekšsēdētāja vietnieks.
82.pants. Rajona padome organizē rajona
pašvaldības pastāvīgo funkciju un vietējo pašvaldību deleģēto funkciju izpildi,
kā arī likumos noteiktajos gadījumos veic pienākumus, kas saistīti ar rajona
pilsētu, novadu un pagastu izglītības, veselības aprūpes, sociālās palīdzības
un kultūras iestāžu darbību, un sniedz šīm iestādēm metodisku palīdzību.
Rajona pašvaldības funkciju izpildi un rajona
padomes darbību atbilstoši rajona padomes lēmumiem, kā arī gada publiskā
pārskata sagatavošanu un ziņojuma par to publicēšanu, nodrošina padomes iecelts
izpilddirektors, kas padomes nolikumā noteiktajā kārtībā ir atbildīgs par
pašvaldības iestāžu un pašvaldības kapitālsabiedrību darbu.
82.1 pants. Rajona padome var izskatīt
jebkuru jautājumu, kas ir rajona pašvaldības pārziņā, turklāt tikai padome var:
1) apstiprināt padomes nolikumu;
2) apstiprināt padomes budžetu, budžeta
grozījumus, pārskatus par budžeta izpildi un gada publisko pārskatu;
3) apstiprināt rajona sociālās un ekonomiskās
attīstības plānu un teritorijas attīstības plānu;
4) izteikt priekšlikumus un dot atzinumus par
attiecīgās administratīvās teritorijas likvidēšanu, tās robežu grozīšanu vai
nosaukuma maiņu;
5) apstiprināt rajona sociālās un ekonomiskās
attīstības un vides aizsardzības perspektīvās programmas;
6) noteikt rajona simboliku, saskaņojot to ar
Latvijas valsts heraldikas komisiju;
7) izveidot, reorganizēt un likvidēt pašvaldības
iestādes, pašvaldības kapitālsabiedrības, biedrības un nodibinājumus,
apstiprināt pašvaldības iestāžu nolikumus;
8) iecelt amatā un atbrīvot no amata rajona
padomes izveidoto iestāžu vadītājus, kā arī citas amatpersonas likumā un
padomes nolikumā paredzētajos gadījumos;
9) ievēlēt vai atlaist (atbrīvot no pienākumiem)
padomes priekšsēdētāju, priekšsēdētāja vietnieku, komiteju locekļus un
revīzijas komisijas locekļus;
10) iecelt amatā un atbrīvot no amata
izpilddirektoru;
11) noteikt atlīdzību par deputāta pienākumu
pildīšanu, kā arī šīs atlīdzības izmaksāšanas un ar deputāta darbību saistīto
izdevumu atlīdzināšanas kārtību;
12) noteikt padomes priekšsēdētāja, viņa vietnieka
un izpilddirektora algu likmes;
13) uzlikt pašvaldību nodevas likumos paredzētajos
gadījumos, kā arī noteikt, ja tas nav aizliegts vai noteikts ar likumiem vai
Ministru kabineta noteikumiem, maksu par rajona padomes izveidoto iestāžu un
uzņēmumu sniegtajiem pakalpojumiem.
14) apstiprināt saistošos noteikumus un noteikt
administratīvo atbildību par to pārkāpšanu;
15) lemt par rajona pašvaldības nekustamā īpašuma
atsavināšanu, kā arī par nekustamā īpašuma iegūšanu;
16) noteikt kārtību, kādā veicami darījumi ar
rajona pašvaldības kustamo mantu, kā arī kārtību, kādā notiek dāvinājumu un
novēlējumu pieņemšana un pārzināšana, aizdevumu, aizņēmumu un citu ekonomisko
saistību uzņemšanās rajona pašvaldību vārdā;
17) apturēt un atcelt rajona padomes izveidoto
iestāžu vadītāju lēmumus;
18) atcelt padomes priekšsēdētāja un
izpilddirektora rīkojumus;
19) lemt par kārtību, kādā izpildāmas šā likuma
82.pantā minētās funkcijas un nosakāmas par to izpildi atbildīgās amatpersonas,
kā arī sniedzami pārskati par šo funkciju izpildi;
20) pieņemt Centrālās vēlēšanu komisijas
noteiktajā kārtībā lēmumus, kas saistīti ar vēlēšanu un tautas nobalsošanas
organizēšanu;
21) pieņemt lēmumus citos likumā paredzētajos
gadījumos.
Padomes darbībai un lēmumiem jābūt maksimāli
lietderīgiem.
Rajona padome ir tiesīga izdot saistošos
noteikumus šā likuma 44.pantā noteiktajos jautājumos. Uz rajona padomes
izdotajiem saistošajiem noteikumiem attiecas arī šā likuma 45.panta noteikumi.
Pašvaldības kapitālsabiedrības izveidošanu,
pārvaldi, reorganizāciju un likvidāciju regulē likums Par valsts un pašvaldību
kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām un Komerclikums. Pašvaldības biedrību un
nodibinājumu izveidošanu, pārvaldi, reorganizāciju un likvidāciju regulē
Biedrību un nodibinājumu likums.
83.pants. Rajona padomes pirmo sēdi sasauc
iepriekšējais rajona padomes priekšsēdētājs ne vēlāk kā mēnesi pēc kārtējām
pašvaldību vēlēšanām. Ar jaunās rajona padomes pirmo sēdi izbeidzas
iepriekšējās rajona padomes pilnvaras. Iepriekšējais rajona padomes
priekšsēdētājs līdz jaunā rajona padomes priekšsēdētāja ievēlēšanai vada rajona
padomes sēdi un paraksta padomes lēmumu par priekšsēdētāja ievēlēšanu.
Padomes priekšsēdētāja kandidatūras no vietējo
pašvaldību domju (padomju) priekšsēdētāju vidus var izvirzīt jebkurš padomes
loceklis. Padomes priekšsēdētāju ievēlē, aizklāti balsojot, šā likuma 19.pantā
noteiktajā kārtībā.
Ja rajona padomes priekšsēdētājs nepilda likumā,
rajona padomes nolikumā vai lēmumā noteiktos pienākumus, rajona padome var
atbrīvot viņu no rajona padomes priekšsēdētāja pienākumiem. Priekšsēdētājs ir
atbrīvots, ja par to nobalso vairāk nekā puse no rajona padomes locekļiem.
Priekšsēdētājs ir atbrīvots arī tad, ja rajona padome trīs sēdes pēc kārtas
neapstiprina priekšsēdētāja iesniegto gadskārtējo pašvaldības budžeta projektu.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministram ir tie
sības atstādināt
rajona padomes priekšsēdētāju no amata pienākumu pildīšanas šā likuma 93.pantā
noteiktajos gadījumos un kārtībā.
Rajona padomes priekšsēdētājs:
1) vada rajona padomes darbu un sēdes;
2) pārstāv rajona padomi attiecībās ar valsti un
pašvaldībām, iestādēm, kā arī starptautiskajām organizācijām un ārvalstu
pašvaldībām;
3) veic citus rajona padomes nolikumā noteiktos
pienākumus.
Rajona padomes priekšsēdētāja vietnieku ievēlē
amatā un var atbrīvot no amata tādā pašā kārtībā kā rajona padomes
priekšsēdētāju.
Rajona padomes priekšsēdētāja un viņa vietnieka
amatalgu nosaka padome.
84.pants. Rajona padomes sēde var notikt, ja tajā
piedalās vairāk nekā puse no padomes locekļiem.
Rajona padomes sēdes ne retāk kā reizi 2 mēnešos
sasauc un vada tās priekšsēdētājs, bet viņa prombūtnes laikā - priekšsēdētāja
vietnieks. Par rajona padomes sēdes norises vietu, laiku un darba kārtību ir
jāpaziņo ne vēlāk kā vienu nedēļu pirms sēdes. Pēc rajona padomes
priekšsēdētāja uzaicinājuma rajona padomes sēdēs var piedalīties arī citas
amatpersonas.
Uz rajona padomes darba organizāciju attiecināmi
šā likuma 22.panta, 24.panta 1., 3. 7.punkta, 25.panta, 26.panta pirmās,
otrās, ceturtās, piektās un sestās daļas, 27.panta trešās daļas, 28. 33.,
37., 41., 42., 45. 50., 61., 93. un 94.1 panta noteikumi,
paredzot, ka šajos pantos noteiktais deputāta statuss attiecināms uz rajona padomes
locekļiem.
Rajona padome darbojas saskaņā ar padomes
apstiprinātu nolikumu, kas izstrādāts, ievērojot šo likumu.
85.pants. Rajona padomes sēdēs, ja vien šajā
likumā nav noteikts citādi, lēmumu pieņemšanas kārtība ir šāda:
1) ja neviens no padomes locekļiem neiebilst,
lēmums tiek pieņemts bez balsošanas, vienojoties;
2) gadījumos, kad iebilst kaut viens no padomes
locekļiem, lēmums tiek pieņemts balsojot, ja par to ir nobalsojusi vairāk nekā
puse no padomes locekļiem, kuri pārstāv ne mazāk par 50% no rajona pašvaldību
iedzīvotāju kopskaita (iedzīvotāju skaits tiek noteikts atbilstoši Valsts
statistikas komitejas datiem).
85.1 pants. Uz rajona pašvaldības
darbību attiecināmi arī šā likuma VIII nodaļas noteikumi.