12.12.2007.
9/8 -
Saskaņā ar Saeimas Kārtības
ruļļa 51. un 82.pantu komisija lūdz iekļaut minēto likumprojektu Saeimas š. g.
13.decembra sēdes darba kārtībā un nodot to Tautsaimniecības komisijai,
nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 86.pantu komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu izskatīšanai pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā un iekļaut to Saeimas š. g. 13.decembra sēdes darba kārtībā kā 14.punktu .
Komisija ierosina atzīt
minēto likumprojektu par steidzamu.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs
Likumprojekts
Grozījums Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā
Izdarīt Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 23.nr.; 2004, 23.nr.; 2005, 24.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 12.nr.) šādu grozījumu:
Aizstāt likuma Pārejas noteikumu 14.punkta pirmajā
teikumā vārdus un skaitļus 2008.gada 1.janvāri ar
vārdiem un skaitļiem 2010.gada 1.janvāri.
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Likumprojekta Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras
drošības likumā anotācija
I.
Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Saeima 2007.gada 10.maijā pieņēma grozījumus Jūrlietu pārvaldes un
jūras drošības likumā, kas stājās spēkā 2007.gada 13.jūnijā. Ar šiem
grozījumiem tika noteikts, ka Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas birojs (turpmāk izmeklēšanas birojs) no 2008.gada 1.janvāra
veiks jūras negadījumu izmeklēšanu. Līdz ar to izmeklēšanas birojam no nākamā
gada 1.janvāra šī funkcija ir jāpārņem no Latvijas Jūras administrācijas. Valsts budžeta līdzekļi tika pieprasīti, sagatavojot Ministru
kabineta noteikumu projektu Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 9.janvāra
noteikumos Nr.49 Jūras negadījumu izmeklēšanas kārtība, lai minētos
noteikumus saskaņotu ar Jūrlietu
pārvaldes un jūras drošības likumu, taču Finanšu ministrija noteikumu
projekta saskaņošanas procesā norādīja, ka nepieciešamos līdzekļus no valsts
budžeta nebūs iespējams piešķirt. Līdz ar to, lai nerastos situācija, kad izmeklēšanas birojam ar
likumu ir uzlikta jūras negadījumu izmeklēšanas funkcija, bet šīs funkcijas
veikšanai budžetā nav paredzēti nepieciešamie līdzekļi, kas padarīs par
neiespējamu šo funkciju veikt, ir izstrādāts šis likumprojekts par grozījumu
Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā, grozot normu, kas noteica, ka
Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam jūras
negadījumu izmeklēšanas funkcija ir jāpārņem no 2008.gada 1.janvāra. |
2. Tiesību akta projekta būtība |
Izstrādātais likumprojekts paredz aizstāt
likuma Pārejas noteikumu 14.punktā jūras negadījumu izmeklēšanas funkciju
pārņemšanas datumu 2008.gada
1.janvāri ar 2010.gada 1.janvāri. |
3. Cita informācija |
Nav |
II.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts
administratīvās procedūras nepadara sarežģītākas un tās arī nevienkāršo. |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav |
III.
Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem[1] |
||||||||
|
(tūkst. lati) |
|||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||
1 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
6 |
|||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Likum projekts šo jomu neskar |
Likum projekts šo jomu
neskar |
Likum projekts šo jomu neskar |
Likum projekts šo jomu neskar |
Likum projekts šo jomu neskar |
|||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Likum projekts šo jomu neskar |
9,2 |
128,0 |
119,4 |
121,4 |
|||
3. Finansiālā
ietekme |
Likum projekts šo jomu neskar |
-9,2 |
-128,0 |
-119,4 |
-121,4 |
|||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Papildu izdevumu finansēšanai nav iespējas rast kompensējošos
pasākums. |
|||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
||||||||
|
|
9,2 |
128,0 |
119,4 |
121,4 |
|||
1.Atalgojumi 3 štata vietām = Ls 40584 1)nodaļas vadītājs=Ls 1121( mēneša amatalga Ls 934+20% piemaksa par darbu paaugstinātas
intensivitātes apstākļos)x12+ atvaļinājuma pabalsts+prēmija pēc ikgadējās
ierēdņa novērtēšanas= Ls 15360; 2) 1 ierēdņa vietas =Ls936 (mēneša amatalga Ls 780+20% piemaksa par
darbu paaugstinātas intensivitātes apstākļos)x12+ atvaļinājuma
pabalsts+prēmija pēc ikgadējās ierēdņa novērtēšanas= Ls 12792; 3) 1ierēdņa vietas =Ls906 (mēneša amatalga Ls 755+20% piemaksa par
darbu paaugstinātas intensivitātes apstākļos)x12+ atvaļinājuma
pabalsts+prēmija pēc ikgadējās ierēdņa novērtēšanas= Ls 12432. (sākot ar 2010.gadu tiek pierēķināts 10% algu pieaugums gadā) |
|
|
40,6 |
49,1 |
49,6 |
|||
2.Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par 3 štata vietām (24,09%) |
|
|
9,8 |
11,8 |
11,9 |
|||
3. Veselības un dzīvības apdrošināšana 3 darbiniekiem |
|
|
0,9 |
0,9 |
0,9 |
|||
4. izdevumi darbinieku apmācībai un kvalifikācijas celšanai Ls 12801= 3 štata vietas x 4267(Cranfield Safety and Accident Investigation Centre UK= Ls 2300; World Maritine University in Malmo =Ls 600; IMO international Maritime Academu in Trieste =Ls 560; kvalifikācijas celšanai = Ls 807) |
|
|
12,8 |
11,1 |
11,5 |
|||
5.Komandējumiem |
|
|
11,0 |
11,0 |
11,0 |
|||
6.Pakalpojumu apmaksa |
|
4,2 |
41,7 |
31,3 |
31,6 |
|||
tajā skaitā: -telpu īre (Ls 6.17/1kv.m.) |
|
0,2 |
4,0 |
4,0 |
4,0 |
|||
-telpas kārtējais remonts= Ls4000 (sienu, griestu, grīdas logu un durvju kosmētiskais remonts) |
|
4,0 |
|
|
|
|||
- nomāto telpu uzturēšana- Ls 500= (41.66x12) |
|
|
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|||
-izdevumi par komunālajiem maksājumiem- Ls 5316= 443 (apkure, ūdens, elektroenerģija) x12 |
|
|
5,3 |
5,3 |
5,3 |
|||
- sakaru pakalpojumi Ls 2500=Ls 69,44x3 štata vietas x12 |
|
|
2,5 |
2,5 |
2,5 |
|||
- transporta līdzekļa noma- Ls 3900=Ls325x12 |
|
|
3,9 |
3,9 |
3,9 |
|||
- nomātā transporta līdzekļa uzturēšana Ls 4100=Ls 341,66(stāvvietu īre, degviela)x12 |
|
|
4,1 |
4,1 |
4,1 |
|||
-līdzekļi nelaimes gadījumu izmeklēšanai |
|
|
20,0 |
9,6 |
9,9 |
|||
-darbības nodrošināšanas izdevumi, iekārti inventāra, apraratūras remonts un apkope, pārējā noma Ls1448= 120.66x12 |
|
|
1,4 |
1,4 |
1,4 |
|||
7. Dalības maksa starptautiskās organizācijās |
|
|
0,5 |
0,5 |
0,5 |
|||
8. Biroja preces, inventārs Ls1570= 130,83x12 |
|
0,2 |
1,6 |
1,6 |
1,6 |
|||
9. Specapģērbs Ls1095= 365x3 štata vietas |
|
|
1,1 |
1,1 |
0,4 |
|||
10. 3 darba vietu iekārtošana Ls4800= 1600(monitors; 150 Ls+ dators
Ls990+ mēbeles 460Ls) x3štata vietas |
|
4,8 |
|
|
|
|||
11. Kapitālie ieguldījumi Ls 10100 (Klēpju dators, printeris klēpju datoram, lāzerprinteris, lāzerprinteris krāsainais, kopētājs, video kamera, foto aparāts, fakss, diktofons, skeneris, gāzu analizatori u.c.) |
|
|
8,0 |
1,0 |
2,4 |
|||
6. Cita informācija
|
Lai varētu
sagatavoties jūras negadījumu izmeklēšanas funkcijas pārņemšanai,
nepieciešamie 9200 lati tiks pieprasīti, izstrādājot likumprojektu Par
Valsts budžetu 2009.gadam kā Satiksmes ministrijas prioritātes.
Nepieciešamie līdzekļi 127959 lati
2010.gadā un 119 359 lati nākamajos gados tiks pieprasīti attiecīgā gada
budžeta likumprojekta veidošanā kā Satiksmes ministrijas prioritātes. Par
līdzekļu piešķiršanu jūras
negadījumu izmeklēšanas funkcijas nodrošināšanai no dotācijas no vispārējiem
ieņēmumiem lems valdība, gatavojot kārtējā gada valsts budžeta likumprojektu
vai grozījumus valsts budžeta likumā. |
|||||||
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un
Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura
galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Kad valsts budžetā tiks piešķirti
nepieciešamie līdzekļi un izmeklēšanas birojam būs jāpārņem jūras negadījumu
izmeklēšanas funkcija, tiks izstrādāti grozījumi Ministru kabineta 2007.gada
9.janvāra noteikumos Nr.49 Jūras negadījumu izmeklēšanas kārtība, lai
saskaņotu šos noteikumus atbilstoši Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības
likumā noteiktajam. |
2. Cita informācija
|
Nav |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām. |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||
4. Atbilstības
izvērtējuma tabula 1.tabula |
||||
Attiecīgie EK
tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi,
vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar. |
|
|
5. Cita informācija
|
Nav |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas
ar sabiedriskajām organizācijām nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
ar sabiedriskajām organizācijām nav notikušas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Konsultācijas
ar sabiedriskajām organizācijām nav notikušas. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija
|
Nav |
VII.
Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Nav nepieciešams
radīt jaunas institūcijas. Esošās institūcijas izmeklēšanas biroja
funkcijas tiek paplašinātas, palielinot darbinieku skaitu par 3 amata
vienībām. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds savas
tiesības var aizstāvēt vispārējā administratīvā procesa kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |