Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts trešajam
lasījumam
Grozījumi likumā Par aviāciju
( Reģ.
nr. 560/Lp9 )
Spēkā esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (15) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
Likums Par aviāciju |
Grozījumi likumā Par
aviāciju |
|
|
|
Grozījumi
likumā Par aviāciju |
|
Izdarīt likumā Par aviāciju (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13., 23.nr.; 1998, 15.,
23.nr.; 1999, 23.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7., 10., 13., 20.nr.;
2005, 10., 15.nr.; 2006, 1., 12., 24.nr.; 2007, 10., 14.nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par aviāciju (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13.,
23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004,
7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.; 2006, 1., 12., 24.nr.; 2007, 10.,
14.nr.) šādus grozījumus: |
Likumā lietotie termini Lidlauks - noteikta zemes teritorija vai ūdens akvatorija, kā arī ēkas,
objekti un iekārtas, kas pilnīgi vai daļēji paredzētas, lai organizētu gaisa
kuģu pienākšanu un atiešanu (tas ir, gaisa kuģu pacelšanos, nosēšanos,
manevrēšanu un stāvēšanu, pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu, bagāžas, kravas
un pasta iekraušanu un izkraušanu, kā arī gaisa kuģu tehnisko apkopi,
degvielas uzpildi u.c.). |
1. Sadaļā Likumā lietotie termini: papildināt termina Lidlauks skaidrojumu pēc vārdiem pasažieru
iekāpšanu un izkāpšanu ar vārdiem tranzīta pasažieru apkalpošanu; |
|
|
|
1. Sadaļā Likumā lietotie termini: papildināt termina Lidlauks skaidrojumu
pēc vārdiem pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu ar vārdiem tranzīta pasažieru
apkalpošanu; |
Trešā valsts valsts, kas nav
Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts. (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 15.12.2005. likumu, 11.05.2006. likumu un 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
papildināt sadaļu ar terminu Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks šādā
redakcijā: Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks stratēģiski svarīgs, civilās aviācijas
infrastruktūras attīstībai un sabiedrības interešu nodrošināšanai
nepieciešams lidlauks, kurā tiek nodrošināti nepieciešamie augstas kvalitātes un drošības standarti. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
papildināt sadaļu ar terminu Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks šādā
redakcijā: Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks stratēģiski svarīgs, civilās aviācijas
infrastruktūras attīstībai un sabiedrības interešu nodrošināšanai vajadzīgs
lidlauks, kurā tiek nodrošināti nepieciešamie
augstas kvalitātes un drošības standarti. |
Ceturtā nodaļa 23.pants. Lidlauka izveidošana Civilās aviācijas lidlauka izveidošanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. (11.05.2006. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
2. Papildināt likumu ar 23.1 pantu
šādā redakcijā: 23.1 pants.
Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks Valsts nozīmes civilās
aviācijas lidlauks var būt valsts, pašvaldības vai arī privātpersonas īpašums. Valsts nozīmes
civilās aviācijas lidlauka statusu piešķir Ministru kabinets. |
|
|
|
2. Papildināt likumu ar 23.1 pantu
šādā redakcijā: 23.1 pants.
Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks Valsts nozīmes civilās
aviācijas lidlauks var būt valsts, pašvaldības vai arī privātpersonas īpašums. Valsts nozīmes
civilās aviācijas lidlauka statusu piešķir Ministru kabinets. |
|
Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka
teritorijas, arī turpmākajai
attīstībai nepieciešamās teritorijas, robežas un teritorijas plānotās
(atļautās) izmantošanas tiesību aprobežojumus nosaka Ministru kabinets.
Izstrādājot teritorijas plānojumus vai to grozījumus, tajos attēlo noteiktās
civilās aviācijas lidlauka teritorijas robežas un ņem vērā noteiktos
teritorijas plānotās (atļautās) izmantošanas tiesību aprobežojumus. |
1 |
Juridiskais
birojs Iesakām izteikt likumprojekta 23.1panta otro daļu šādā redakcijā: Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka teritorijas, arī turpmākajai attīstībai nepieciešamās
teritorijas, robežas un teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu
nosaka Ministru kabinets. Vietējā pašvaldība izstrādājot teritorijas
plānojumus vai to grozījumus, tajos attēlo noteiktās valsts nozīmes civilās
aviācijas lidlauka teritorijas robežas un ņem vērā Ministru kabineta noteikto teritorijas plānoto (atļauto)
izmantošanu.. |
Atbalstīts |
Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka
teritorijas, arī turpmākajai
attīstībai nepieciešamās teritorijas, robežas un teritorijas plānoto
(atļauto) izmantošanu nosaka Ministru kabinets. Vietējā pašvaldība
izstrādājot teritorijas plānojumus vai to grozījumus, tajos attēlo noteiktās valsts
nozīmes civilās aviācijas lidlauka teritorijas robežas un ņem vērā Ministru
kabineta noteikto teritorijas plānoto
(atļauto) izmantošanu. |
|
Ja īpašnieks atsavina nekustamo īpašumu, kas ir iekļauts šā panta
otrajā daļā minētajā valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka teritorijas,
arī turpmākajai attīstībai
nepieciešamās teritorijas, robežās, valstij ir pirmpirkuma tiesības.
Kārtību, kādā valsts realizē pirmpirkuma tiesības, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
Ja īpašnieks atsavina nekustamo īpašumu, kas
ir iekļauts šā panta otrajā daļā minētajā valsts nozīmes civilās aviācijas
lidlauka teritorijas, arī turpmākajai
attīstībai nepieciešamās teritorijas, robežās, valstij ir pirmpirkuma
tiesības. Kārtību, kādā valsts realizē pirmpirkuma tiesības, nosaka Ministru
kabinets. |
27.pants. Prasības, kādām
jāatbilst lidlaukam, no kura veic gaisa pārvadājumus Civilās aviācijas lidlaukā, no kura veic gaisa pārvadājumus, jābūt ēkām
un citiem objektiem, lai nodrošinātu ar pasažieru, bagāžas, kravas un pasta
gaisa pārvadājumiem saistīto operāciju veikšanu un citu pakalpojumu sniegšanu
atbilstoši Latvijas Republikā noteiktajiem standartiem. |
|
|
|
|
|
Šā panta pirmajā daļā minētajā civilās aviācijas lidlaukā jābūt
attiecīgām iekārtām un sistēmām un īpaši sagatavotam personālam, lai
atbilstoši Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO)
izstrādātajiem standartiem un rekomendācijām novērstu nelikumīgas iejaukšanās
aktus civilās aviācijas darbībā. |
|
|
|
|
|
Civilās aviācijas lidlaukā, no kura veic starptautiskos lidojumus,
papildus jāveic pasākumu komplekss, lai nodrošinātu gaisa kuģu, to apkalpju
un pasažieru, kas ierodas Latvijas Republikā vai to atstāj, kā arī Latvijas
Republikā ar gaisa kuģiem ievestās un no tās izvedamās mantas sanitāro,
karantīnas, muitas un robežas (pasu) un citu kontroli atbilstoši Latvijas
Republikas likumdošanas aktu prasībām un to starptautisko līgumu prasībām,
kuru dalībniece ir Latvijas Republika. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā uz civilās aviācijas lidlauka veic ar pasažieru,
bagāžas, kravas un pasta pārvadājumiem saistītas operācijas, nosaka Ministru
kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.09.2004. likumu,
11.05.2006. likumu un 26.10.2006. likumu) |
3. Izteikt 27.panta ceturto daļu
šādā redakcijā: Pieeju lidlauka sniegto pakalpojumu tirgum
piešķir Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
2 |
Atbildīgā komisija Kārtību, kādā piešķir pieeju lidlauka
sniegto pakalpojumu tirgum Latvijas Republikas lidostās, nosaka Ministru
kabinets. |
Atbalstīts |
3. Izteikt 27.panta ceturto daļu
šādā redakcijā: Kārtību, kādā piešķir pieeju lidlauka
sniegto pakalpojumu tirgum Latvijas Republikas lidostās, nosaka Ministru
kabinets. |
Piektā nodaļa 30.pants. Civilās aviācijas
personālam izvirzāmās prasības Civilās aviācijas personālam ir jābūt speciāli sagatavotam un ar
ieņemamajam amatam noteiktu nepieciešamo darba stāžu, bet atsevišķu
kategoriju civilās aviācijas personāla veselības stāvoklim jāatbilst
noteiktām prasībām. |
|
|
|
|
|
Civilās aviācijas personālam izvirzāmās prasības nosaka Ministru
kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
4. Papildināt 30.pantu ar trešo
daļu šādā redakcijā: Gaisa kuģu apkalpes locekļu darba un atpūtas laika organizēšanas un
ievērošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
4. Papildināt 30.pantu ar trešo
daļu šādā redakcijā: Gaisa kuģu apkalpes locekļu darba un
atpūtas laika organizēšanas un ievērošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
31.pants. Civilās aviācijas
personāla sagatavošana Civilās aviācijas personāla sagatavošanas, pārkvalifikācijas un
kvalifikācijas celšanas valsts uzraudzību veic Latvijas Republikas
Izglītības, kultūras un zinātnes ministrija un Civilās aviācijas aģentūra. |
|
|
|
|
|
Mācību programmas speciālajās aviācijas disciplīnās, kā arī aviācijas
sportistu sagatavošanas programmas apstiprina Civilās aviācijas aģentūra. |
|
|
|
|
|
Tiesības sagatavot un pārkvalificēt civilās aviācijas personālu, kā
arī celt tā kvalifikāciju ir fiziskajām un juridiskajām personām un iestādēm,
kas sertificētas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Satiksmes ministrijas
Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt
likumu ar 31.1 pantu šādā redakcijā: 31.1 pants. Profesionālās
izglītības un apmācības izdevumu apmaksa Darbiniekam,
kurš kā gaisa kuģa apkalpes loceklis ir darba tiesiskajās attiecībās ar gaisa
pārvadātāju un kurš nepārtraucot amata pienākumu pildīšanu, sekmīgi mācās
izglītības vai profesionālās apmācības iestādē, lai iegūtu amata pienākumu
izpildei nepieciešamās zināšanas vai iemaņas, gaisa pārvadātājs var segt daļu
no mācību maksas vai visu mācību maksu. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.4 |
|
|
|
|
Darbinieks,
kurš ir gaisa kuģa apkalpes loceklis un kuru atbrīvo pēc paša vēlēšanās, vai
kuram darba devējs sakarā ar koplīguma vai darba līguma noteikumu pārkāpumu
ir uzteicis darba līgumu, ja viņš nostrādājis pie pārvadātāja mazāk par pieciem
gadiem pēc mācību pabeigšanas, atmaksā to mācību maksas daļu, kuru sedzis
gaisa pārvadātājs. |
|
|
|
|
4 |
Atbildīgā komisija 5. Izteikt 31.1 pantu šādā
redakcijā: 31.1
pants. Profesionālās apmācības un kvalifikācijas paaugstināšanas izdevumu
apmaksa Civilās aviācijas gaisa kuģa
apkalpes loceklis (darbinieks) un gaisa pārvadātājs (darba devējs) ir tiesīgi
slēgt vienošanos par to izdevumu atmaksu darba devējam, kuri saistīti ar
profesionālo apmācību vai kvalifikācijas paaugstināšanu gadījumos, kad 5 gadu
laikā pēc šo izdevumu segšanas tiek pārtrauktas darba tiesiskās attiecības
saskaņā ar Darba likuma 100.pantu vai 101.panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4.
un 5. punktu. |
Atbalstīts |
5. Izteikt 31.1 pantu šādā
redakcijā: 31.1
pants. Profesionālās apmācības un kvalifikācijas paaugstināšanas izdevumu
apmaksa Civilās aviācijas gaisa kuģa apkalpes loceklis (darbinieks) un gaisa
pārvadātājs (darba devējs) ir tiesīgi slēgt vienošanos par to izdevumu
atmaksu darba devējam, kuri saistīti ar profesionālo apmācību vai
kvalifikācijas paaugstināšanu gadījumos, kad 5 gadu laikā pēc šo izdevumu
segšanas tiek pārtrauktas darba tiesiskās attiecības saskaņā ar Darba likuma
100.pantu vai 101.panta pirmās daļas 1., 2., 3., 4. un 5. punktu. |
41.pants. Gaisa kuģu
lidojumiem potenciāli bīstamu objektu būvniecības, ierīkošanas, izvietošanas
un apzīmēšanas kārtība Papildus citu normatīvo aktu prasību izpildei saņemama Civilās
aviācijas aģentūras atļauja būvēt, ierīkot un izvietot šādus gaisa kuģu
lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus: |
|
|
|
|
|
1) kuri ir sprādzienbīstami un kuri ir redzamo lāzerstaru
izstarotāji; |
|
|
|
|
|
2) kuri var radīt traucējumus gaisa kuģu lidojumu nodrošināšanai
nepieciešamo radiotehnisko līdzekļu darbā; |
|
|
|
|
|
3) kuru augstums virs to atrašanās vietas reljefa sasniedz 100 metrus
un vairāk un kuri neatradīsies šīs daļas 4. un 5.punktā minētajās vietās; |
|
|
|
|
|
4) kuru absolūtais augstums par 30 metriem un vairāk pārsniedz
lidlauka kontrolpunkta absolūto augstumu, piecu kilometru rādiusā no tā
vai kuri sasniedz vai pārsniedz jebkuru lidlauka šķēršļu ierobežošanas
virsmu; |
|
|
|
|
|
5) kuri neatkarīgi no to augstuma atradīsies gaisa kuģu pacelšanās
vai nosēšanās sektorā, divu kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa
(atļauja jāsaņem arī tad, ja šajās vietās stāda kokus); |
|
|
|
|
|
6) kuri samazina vai var samazināt redzamību gaisa kuģu pacelšanās
vai nosēšanās sektorā; |
|
|
|
|
|
7) jebkuru gaismas avotu, kurš netiek izmantots aeronavigācijai, ja
tas atradīsies gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā un var apdraudēt
gaisa kuģu lidojumu drošību, piecu kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā
sliekšņa; |
|
|
|
|
|
8) kuri veicina vai var veicināt putnu masveidīgu pulcēšanos
(pastāvīgs barības avots un ligzdošanas vietas), 15 kilometru rādiusā no lidlauka
kontrolpunkta. |
|
|
|
|
|
Gadījumos, kad atbilstoši normatīvajiem aktiem objektu būvniecību,
ierīkošanu vai izvietošanu nepieciešams saskaņot ar pašvaldību, Civilās
aviācijas aģentūras atļauju būvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu lidojumu
drošībai potenciāli bīstamus objektus pieprasa attiecīgā pašvaldība. Pārējos
gadījumos Civilās aviācijas aģentūras atļauju pieprasa objekta īpašnieks vai
lietotājs. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā pieprasa un saņem Civilās aviācijas aģentūras atļauju
būvēt, ierīkot, izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus
objektus, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā tiek veikta gaisa kuģu lidojumiem bīstamu objektu
uzskaite, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Personas, kas Latvijas Republikas teritorijā uzbūvējušas, ierīkojušas
vai izvietojušas šā panta pirmajā daļā minētos objektus, pārkāpjot šā likuma
normas un Ministru kabineta noteikto kārtību, saskaņā ar attiecīgās
pašvaldības lēmumu noteiktajā termiņā par saviem līdzekļiem tos nojauc,
pārveido vai pārvieto uz citu vietu, bet attiecībā uz šā panta pirmās daļas
1., 2., 6., 7. un 8.punktā minētajiem objektiem nekavējoties pārtrauc gaisa
kuģu lidojumu drošību apdraudošo darbību. Ja pašvaldības lēmums līdz
noteiktajam laikam nav izpildīts, pašvaldība organizē objekta nojaukšanu,
pārveidošanu vai pārvietošanu. Visus izdevumus, kas saistīti ar minētajām
darbībām, sedz objekta īpašnieks. |
|
|
|
|
|
Objektu īpašnieki un valdītāji Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
marķē un aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums virs to atrašanās
vietas reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk, kā arī šā panta pirmās daļas 4.
un 5.punktā minētos objektos. |
|
|
|
|
|
Pilsētu un citu apdzīvoto vietu projektēšana, būvniecība un
attīstīšana, kā arī rūpniecības, lauksaimniecības un citu objektu būvniecība
un rekonstrukcija lidlaukam blakus esošajā teritorijā, virs kuras atrodas
lidlauka satiksmes zona, ir veicama, ievērojot gaisa kuģu lidojumu drošības
prasības, ņemot vērā iespējamo aviācijas kaitīgo iedarbību uz personu
veselību un vidi. |
|
|
|
|
|
Lidlauka tuvumā aizliegts izvietot jebkādas zīmes, kas ir līdzīgas
lidlauka marķēšanas zīmēm un ierīcēm un var maldināt gaisa kuģa apkalpi
lidojuma laikā. (11.05.2006. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 26.10.2006. likumu un 29.03.2007. likumu) |
|
|
|
|
|
42.pants. Latvijas Republikas
gaisa telpas izmantošanas koordinācija un gaisa kuģu lidojumu vadība Darbību, kas saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu
civilajām un militārajām vajadzībām, koordinē un gaisa kuģu lidojumus vada
valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme", kas ir gaisa
satiksmes pakalpojumu sniedzējs Latvijas Republikā Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004.gada 10.marta regulas (EK) Nr.550/2004
par aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu vienotajā Eiropas gaisa telpā
(Pakalpojumu sniegšanas regula) izpratnē. Gaisa kuģu lidojumus speciāli
izveidotās gaisa satiksmes vadības rajonos un zonās var vadīt gaisa satiksmes
vadības dienesta dispečeri, kas nav valsts akciju sabiedrības "Latvijas
gaisa satiksme" dispečeri. |
|
|
|
|
|
Gaisa satiksmes vadības dienesta dispečeri savā darbā ievēro šā
likuma un uz tā pamata izdoto normatīvo aktu noteikumus. |
|
|
|
|
|
Aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanai Latvijas Republikā izmanto
tikai reģistrētas un sertificētas uz zemes izvietotas sakaru, navigācijas un
novērošanas iekārtas. Iekārtas reģistrē un iekārtu ekspluatācijas derīguma
apliecības izsniedz Civilās aviācijas aģentūra. |
|
|
|
|
|
Aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo uz zemes
izvietoto sakaru, navigācijas un novērošanas iekārtu drošuma prasības un
tehniskās ekspluatācijas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme"
sniedz aeronavigācijas pakalpojumus militārās aviācijas gaisa kuģiem
Latvijas Republikas gaisa telpā, nosaka Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 11.05.2006. likumu,
26.10.2006. likumu, 29.03.2007. likumu un 07.06.2007. likumu) |
5. 42.pantā: izslēgt panta piekto daļu; |
|
|
|
6. 42.pantā: izslēgt panta piekto daļu; |
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā
redakcijā: Latvijas
Republikas gaisa telpā gaisa kuģu lidojumus vada atbilstoši sagatavoti un
sertificēti gaisa satiksmes vadības dispečeri. Gaisa satiksmes vadības
dispečeru sertifikāciju, uzraudzību un dispečeru apliecību izsniegšanu un
atzīšanu veic Civilās aviācijas aģentūra. Ministru kabinets nosaka: 1) kārtību, kādā sertificē un uzrauga gaisa
satiksmes vadības dispečeru apmācību sniedzēju un kādā izsniedz gaisa
satiksmes vadības dispečeru-studentu un dispečeru apliecības; 2) kārtību, kādā Latvijas Republikā atzīst
Eiropas Ekonomikas zonas valstu izsniegtas gaisa satiksmes vadības dispečeru
apliecības; 3) prasības gaisa satiksmes vadības dispečeru apliecības derīguma
uzturēšanai. |
|
|
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā
redakcijā: Latvijas
Republikas gaisa telpā gaisa kuģu lidojumus vada atbilstoši sagatavoti un
sertificēti gaisa satiksmes vadības dispečeri. Gaisa satiksmes vadības
dispečeru sertifikāciju, uzraudzību un dispečeru apliecību izsniegšanu un
atzīšanu veic Civilās aviācijas aģentūra. Ministru kabinets nosaka: 1) kārtību, kādā sertificē un uzrauga gaisa
satiksmes vadības dispečeru apmācību sniedzēju un kādā izsniedz gaisa
satiksmes vadības dispečeru-studentu un dispečeru apliecības; 2) kārtību, kādā Latvijas Republikā atzīst
Eiropas Ekonomikas zonas valstu izsniegtas gaisa satiksmes vadības dispečeru
apliecības; 3) prasības gaisa satiksmes vadības
dispečeru apliecības derīguma uzturēšanai. |
72.pants.
Citu valstu ieinteresēto institūciju piedalīšanās aviācijas nelaimes gadījuma
vai incidenta izmeklēšanā Gaisa kuģa reģistrētājvalsts,
ekspluatantvalsts vai izgatavotājvalsts institūcijas, kā arī tās valsts
institūcijas, kuras pilsoņi ir cietuši aviācijas nelaimes gadījumā, vai to
pilnvarotās personas aviācijas nelaimes gadījuma vai incidenta izmeklēšanā
var piedalīties kā novērotājas, ja starptautiskie līgumi, kuru dalībniece ir
Latvijas Republika, neparedz citādi. |
|
5 |
Satiksmes ministrijas
Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt likuma 72.pantu pirmo daļu šādā
redakcijā: 72.pants. Citu valstu
ieinteresēto institūciju piedalīšanās aviācijas nelaimes gadījuma vai
incidenta izmeklēšanā Latvijas Republikas teritorijā Gaisa kuģa reģistrētājvalsts, ekspluatantvalsts, projektētājvalsts
vai izgatavotājvalsts, kā arī to valstu, kuras saistībā ar aviācijas nelaimes gadījuma vai incidenta
izmeklēšanu sniedz informāciju, aprīkojumu vai nosūta ekspertus,
institūciju pilnvarotie pārstāvji un viņu padomnieki var piedalīties
aviācijas nelaimes gadījuma vai incidenta izmeklēšanā Latvijas Republikas
teritorijā, ja starptautiskie līgumi, kuru dalībniece ir Latvijas Republika,
neparedz citādi. |
Atbalstīts redakcionāli precizēts |
7. Izteikt 72.pantu šādā redakcijā: 72.pants. Citu valstu
ieinteresēto institūciju piedalīšanās aviācijas nelaimes gadījuma vai
incidenta izmeklēšanā Latvijas Republikas teritorijā Gaisa kuģa reģistrētājvalsts,
ekspluatantvalsts, projektētājvalsts vai izgatavotājvalsts institūciju
pilnvarotie pārstāvji un viņu padomnieki, kā arī to valstu institūciju
pilnvarotie pārstāvji un viņu padomnieki, kuras saistībā ar aviācijas nelaimes gadījuma vai incidenta
izmeklēšanu sniedz informāciju, aprīkojumu vai nosūta ekspertus, var
piedalīties aviācijas nelaimes gadījuma vai incidenta izmeklēšanā Latvijas
Republikas teritorijā, ja starptautiskie līgumi, kuru dalībniece ir Latvijas
Republika, neparedz citādi. |
|
|
6 |
Satiksmes ministrijas
Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt likuma 72.pantu otro daļu šādā
redakcijā: Citas valsts, kuras pilsonis ir gājis bojā vai guvis nopietnus
ievainojumus aviācijas nelaimes gadījumā, institūciju pilnvarotie eksperti
var piedalīties aviācijas nelaimes gadījuma izmeklēšanā Latvijas Republikas
teritorijā, ja starptautiskie līgumi, kuru dalībniece ir Latvijas Republika,
neparedz citādi. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.7 |
|
|
|
7 |
Atbildīgā komisija Izteikt 72.panta otro
daļu šādā redakcijā: Ja citas valsts pilsonis
ir gājis bojā vai guvis nopietnus ievainojumus aviācijas nelaimes gadījumā
Latvijas Republikas teritorijā, šīs valsts institūciju pilnvarotie eksperti
var piedalīties aviācijas nelaimes gadījuma izmeklēšanā, ja starptautiskie
līgumi, kuru dalībniece ir Latvijas Republika, neparedz citādi. |
Atbalstīts |
Ja citas valsts pilsonis ir gājis bojā vai
guvis nopietnus ievainojumus aviācijas nelaimes gadījumā Latvijas Republikas
teritorijā, šīs valsts institūciju pilnvarotie eksperti var piedalīties
aviācijas nelaimes gadījuma izmeklēšanā, ja starptautiskie līgumi, kuru
dalībniece ir Latvijas Republika, neparedz citādi. |
73.pants. Aviācijas nelaimes
gadījuma vai incidenta izmeklēšana ārpus Latvijas Republikas teritorijas Citas valsts teritorijā notikuša Latvijas Republikas Civilās
aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrētā gaisa kuģa aviācijas nelaimes
gadījuma vai incidenta izmeklēšanā Latvijas Republikas valsts institūcijas
piedalās kā novērotājas, ja tās valsts likumdošanas akti, kuras teritorijā
nelaimes gadījums vai incidents noticis, un starptautiskie līgumi, kuru
dalībniece ir Latvijas Republika, neparedz citādi. |
|
8 |
Satiksmes ministrijas
Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Izteikt likuma 73.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: Latvijas Republikas institūciju pilnvarotie
pārstāvji un viņu padomnieki piedalās citas valsts teritorijā notikuša gaisa
kuģa aviācijas nelaimes gadījuma vai incidenta izmeklēšanā, ja šis gaisa
kuģis ir reģistrēts Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā
vai ja šā gaisa kuģa ekspluatants ir reģistrēts Latvijas Republikā un ja
starptautiskie līgumi, kuru dalībniece ir Latvijas Republika, neparedz
citādi. Ja Latvijas Republikas pilsonis ir gājis
bojā vai guvis nopietnus ievainojumus aviācijas nelaimes gadījumā citas
valsts teritorijā, Latvijas Republikas institūciju pilnvarotie eksperti
piedalās aviācijas nelaimes gadījuma izmeklēšanā, ja starptautiskie līgumi,
kuru dalībniece ir Latvijas Republika, neparedz citādi. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.9 |
|
|
|
9 |
Atbildīgā komisija Izteikt 73.panta pirmo daļu kā
šā panta pirmo un otro daļu, attiecīgi mainot līdzšinējo numerāciju, šādā
redakcijā: Latvijas Republikas
institūciju pilnvarotie pārstāvji un viņu padomnieki piedalās citas valsts
teritorijā notikuša aviācijas nelaimes gadījuma vai incidenta izmeklēšanā, ja
gaisa kuģis ir reģistrēts Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu
reģistrā vai ja šā gaisa kuģa ekspluatants ir reģistrēts Latvijas Republikā
un ja starptautiskie līgumi, kuru dalībniece ir Latvijas Republika, neparedz
citādi. Ja Latvijas pilsonis vai nepilsonis ir gājis
bojā vai guvis nopietnus ievainojumus aviācijas nelaimes gadījumā citas
valsts teritorijā, Latvijas Republikas institūciju pilnvarotie eksperti
piedalās aviācijas nelaimes gadījuma izmeklēšanā, ja starptautiskie līgumi,
kuru dalībniece ir Latvijas Republika, neparedz citādi. |
Atbalstīts |
8. 73.pantā: izteikt panta pirmo daļu kā šā panta pirmo un otro daļu
šādā redakcijā: Latvijas Republikas
institūciju pilnvarotie pārstāvji un viņu padomnieki piedalās citas valsts
teritorijā notikuša aviācijas nelaimes gadījuma vai incidenta izmeklēšanā, ja
gaisa kuģis ir reģistrēts Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu
reģistrā vai ja šā gaisa kuģa ekspluatants ir reģistrēts Latvijas Republikā
un ja starptautiskie līgumi, kuru dalībniece ir Latvijas Republika, neparedz
citādi. Ja Latvijas pilsonis vai nepilsonis ir gājis
bojā vai guvis nopietnus ievainojumus aviācijas nelaimes gadījumā citas
valsts teritorijā, Latvijas Republikas institūciju pilnvarotie eksperti
piedalās aviācijas nelaimes gadījuma izmeklēšanā, ja starptautiskie līgumi,
kuru dalībniece ir Latvijas Republika, neparedz citādi.; uzskatīt līdzšinējo otro, trešo un ceturto
daļu attiecīgi par panta trešo, ceturto un piekto daļu. |
Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu, kas noticis gaisa telpā,
kura atrodas ārpus Latvijas Republikas teritorijas, bet kurā gaisa satiksmi kontrolē
valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme", izmeklē
starptautiskajos līgumos noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs veic
izmeklēšanu, ja to neīsteno cita valsts un ja ārpus Eiropas Savienības
teritorijas noticis aviācijas nelaimes gadījums, kurā iesaistīts Latvijas
Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā reģistrēts gaisa kuģis, vai
nopietns incidents, kurā iesaistīts Latvijas Republikas Civilās aviācijas
gaisa kuģu reģistrā reģistrēts gaisa kuģis vai tāds gaisa kuģis, ko ekspluatē
fiziskā vai juridiskā persona, kuras domicils ir Latvijas Republikā. |
|
|
|
|
|
Izmeklēšana notiek Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 04.03.2004. likumu
un 22.06.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
74.pants. Transporta nelaimes
gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja izmeklētāju tiesības Veicot izmeklēšanu, Transporta nelaimes gadījumu un incidentu
izmeklēšanas biroja izmeklētājiem ir tiesības: |
|
|
|
|
|
1) brīvi piekļūt aviācijas nelaimes gadījuma vai incidenta vietai, kā
arī gaisa kuģim, tā saturam vai atliekā
m; |
|
|
|
|
|
2) nekavējoties nodrošināt pierādījumu uzskaiti un kontrolētu atlūzu
vai sastāvdaļu savākšanu, lai veiktu pārbaudi vai analīzes; |
|
|
|
|
|
3) nekavējoties piekļūt lidojuma ieraksta aparātiem, iepazīties ar
visu attiecīgo ierakstu saturu un tos izmantot izmeklēšanā; |
|
|
|
|
|
4) iepazīties ar aviācijas nelaimes gadījuma upuru mirstīgo atlieku
apskates un laboratorisko analīžu rezultātiem; |
|
|
|
|
|
5) iepazīties ar ārstniecības iestāžu atzinumiem un saņemt no tām
informāciju par aviācijas nelaimes gadījumā vai incidentā cietušo personu
veselības stāvokli; |
|
|
|
|
|
6) nekavējoties iepazīties ar gaisa kuģi vadījušo personu apskates un
laboratorisko analīžu rezultātiem; |
|
|
|
|
|
7) izjautāt lieciniekus; |
|
|
|
|
|
8) brīvi piekļūt jebkādai attiecīgajai informācijai vai ierakstiem,
kas atrodas pie gaisa kuģa īpašnieka, ekspluatanta vai ražotāja, kā arī pie
institūcijām, kuras ir atbildīgas par civilo aviāciju, lidostu vai gaisa
satiksmes vadību; |
|
|
|
|
|
9) pieprasīt, lai valsts un pašvaldību institūcijas, kā arī, ja
nepieciešams, citas juridiskās personas, kuru darbības rajonā noticis
aviācijas nelaimes gadījums, savu iespēju robežās apsargātu gaisa kuģi, tā
atlūzas un citus pierādījumus un sniegtu palīdzību darbietilpīgu un citu
nepieciešamo pasākumu veikšanā, kā arī ierādītu Transporta nelaimes gadījumu
un incidentu izmeklēšanas birojam telpas darbam un atpūtai; |
|
|
|
|
|
10) noteikt, kad gaisa kuģi, tā saturu, atlūzas un citus pierādījumus
var aizvākt no notikuma vietas, kā arī iznīcināt normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Satiksmes ministrijas
Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt likuma 74.panta pirmo
daļu ar 11. punktu šādā redakcijā: 11) pieaicināt policijas
darbinieku, lai aviācijas nelaimes gadījumā vai incidentā iesaistītajām
personām veiktu alkoholisko, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu
apreibinošo vielu ietekmes konstatēšanu vai nogādātu šīs personas jebkurā
ārstniecības iestādē minēto vielu ietekmes noteikšanai. |
Atbalstīts |
9. Papildināt
74.panta pirmo daļu ar 11.punktu šādā redakcijā: 11) pieaicināt
policijas darbinieku, lai aviācijas nelaimes gadījumā vai incidentā
iesaistītajām personām veiktu alkoholisko, narkotisko, psihotropo, toksisko
vai citu apreibinošo vielu ietekmes konstatēšanu vai nogādātu šīs personas
jebkurā ārstniecības iestādē minēto vielu ietekmes noteikšanai. |
Transporta nelaim
es gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam ir arī
citas tiesības, kas nepieciešamas efektīvai izmeklēšanas mērķa sasniegšanai
pēc iespējas īsākā laika posmā. (2003.gada 12.jūnija likuma redakcijā ar
grozījumiem, kas izdarīti ar 04.03.2004. likumu un 22.06.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
84.pants. Gaisa pārvadājumu regulēšana Pasažieru, bagāžas
un kravas gaisa pārvadājumus regulē šā likuma normas un Ministru kabineta
noteikumi par pasažieru, bagāžas un kravas gaisa pārvadājumiem. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā
veicami bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumi, nosaka
Ministru kabinets. (15.12.2005.
likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 11.05.2006. likumu un
29.03.2007. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Satiksmes ministrijas
Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt likumu
ar 84.5 pantu šādā redakcijā: 84.5
pants. Valodu lietošana starptautiskajos gaisa pārvadājumos Latvijas Republikā reģistrētais gaisa
pārvadātājs informāciju sabiedrībai var sniegt arī vismaz vienā valodā no
likuma Par 1977.gada Protokolu par Čikāgas 1944.gada Konvencijas par
starptautisko civilo aviāciju četrvalodīgā teksta autentiskumu noteiktajām
valodām angļu valodā. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.12 |
|
|
|
12 |
Atbildīgā komisija Papildināt likumu ar 84.5 pantu šādā
redakcijā: 84.5 pants. Valodu
lietošana starptautiskajos gaisa pārvadājumos Latvijas
Republikā reģistrētais gaisa pārvadātājs informāciju sabiedrībai var sniegt
arī vismaz vienā no likuma Par 1977.gada Protokolu par Čikāgas 1944.gada
Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju četrvalodīgā teksta
autentiskumu noteiktajām valodām angļu valodā, ja tas nav pretrunā ar
Valsts valodas likumu. |
Atbalstīts |
10. Papildināt likumu ar 84.5 pantu
šādā redakcijā: 84.5 pants. Valodu
lietošana starptautiskajos gaisa pārvadājumos Latvijas Republikā
reģistrētais gaisa pārvadātājs informāciju sabiedrībai var sniegt arī vismaz
vienā no likuma Par 1977.gada Protokolu par Čikāgas 1944.gada Konvencijas
par starptautisko civilo aviāciju četrvalodīgā teksta autentiskumu
noteiktajām valodām angļu valodā, ja tas nav pretrunā ar Valsts valodas
likumu. |
97.pants. Atbildība par
lidojumā esoša gaisa kuģa nodarīto kaitējumu trešajai personai vai tās mantai Gaisa kuģa īpašnieks vai ekspluatants, ja gaisa kuģi ekspluatē cita
persona, atbild par kaitējumu, kuru Latvijas Republikas teritorijā trešajai
personai nodarījis lidojumā esošs gaisa kuģis vai no tā atdalījies priekšmets
un kurš izpaužas kā trešās personas nāve vai tās veselībai nodarīti bojājumi,
vai kaitējums šīs personas mantai, ja gaisa kuģa īpašnieks vai ekspluatants
Latvijas Republikas likumdošanas aktos paredzētajā kārtībā nepierāda, ka
kaitējums radies ar paša cietušā nodomu. |
6. Papildināt 97.panta pirmo daļu ar
teikumu šādā redakcijā: Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā atlīdzina par kaitējumu
trešajai personai vai tās mantai, ja to nodarījis Latvijas Republikas
militārās aviācijas gaisa kuģis vai civilās aviācijas gaisa kuģis (vai no tā
atdalījies priekšmets), kuru Latvijas Nacionālie bruņotie spēki izmanto
militārajām vajadzībām. |
|
|
|
11. Papildināt 97.panta pirmo daļu ar
teikumu šādā redakcijā: Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
atlīdzina par kaitējumu trešajai personai vai tās mantai, ja to nodarījis
Latvijas Republikas militārās aviācijas gaisa kuģis vai civilās aviācijas
gaisa kuģis (vai no tā atdalījies priekšmets), kuru Latvijas Nacionālie
bruņotie spēki izmanto militārajām vajadzībām. |
Šajā pantā par lidojumā esošu gaisa kuģi uzskatāms gaisa kuģis no
brīža, kad iedarbināti gaisa kuģa dzinēji pirms tā pacelšanās, līdz brīdim,
kad beidzies gaisa kuģa skrējiens pēc tā nosēšanās. |
|
|
|
|
|
115.pants. Civilās aviācijas
gaisa kuģu izmantošana militārajām vajadzībām Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus Latvijas Nacionālie bruņotie
spēki izmanto militārajām vajadzībām, ir pielīdzināmi militārās aviācijas
gaisa kuģiem, ja Latvijas Republikai saistoši starptautiskie līgumi neparedz
citādi. Uz šādiem gaisa kuģiem neattiecas šā likuma 114.pants. |
7. Izteikt 115.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus Latvijas Nacionālie bruņotie
spēki izmanto militārajām vajadzībām, ir pielīdzināmi militārās aviācijas
gaisa kuģiem, ja Latvijas Republikai saistoši starptautiskie līgumi neparedz
citādi. Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus Latvijas Nacionālie bruņotie
spēki izmanto militārajām vajadzībām bez civilās aviācijas gaisa kuģa
apkalpes, reģistrējami Latvijas Republikas militārās aviācijas gaisa kuģu
reģistrā. |
|
|
|
12. Izteikt 115.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus
Latvijas Nacionālie bruņotie spēki izmanto militārajām vajadzībām, ir pielīdzināmi
militārās aviācijas gaisa kuģiem, ja Latvijas Republikai saistoši
starptautiskie līgumi neparedz citādi. Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus
Latvijas Nacionālie bruņotie spēki izmanto militārajām vajadzībām bez civilās
aviācijas gaisa kuģa apkalpes, reģistrējami Latvijas Republikas militārās
aviācijas gaisa kuģu reģistrā. |
Kārtību, kādā civilās aviācijas gaisa kuģus izmanto militārajām
vajadzībām, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Pārejas noteikums 1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē 1993.gada 23.februāra
likums "Par aviāciju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un
Valdības Ziņotājs, 1993, 12./13.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 10.nr.) un Ministru kabineta noteikumi nr.78
"Par grozījumiem un papildinājumiem likumā "Par
aviāciju"" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 10.nr.). |
|
|
|
|
|
2. (Izslēgts ar 22.06.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
3. Šā likuma 73.panta trešā un ceturtā daļa un 76.panta trešā daļa
stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. (2004.gada 4.marta likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
4. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet
ne ilgāk kā līdz 2005.gada 30.novembrim piemērojami Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumi Nr.882 "Kārtība, kādā starptautisko
publisko tiesību subjektiem piešķir atļauju izmantot Latvijas gaisa telpu
lidojumiem ar militārajām vajadzībām paredzētajiem ārvalstu gaisa
kuģiem". (22.06.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
5. Līdz šā likuma 57.panta pirmajā daļā minēto noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 30.novembrim ir spēkā
Ministru kabineta 2005.gada 29.marta noteikumi Nr.210 "Noteikumi par
civilās aviācijas drošības garantēšanai nepieciešamo pasākumu
kompleksu", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. (22.06.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
6. Līdz šā likuma 49.panta otrajā daļā minēto noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.februārim ir spēkā Ministru
kabineta 1995.gada 11.jūlija noteikumi Nr.195 Noteikumi par apstākļiem un
kārtību, kādā Nacionālo bruņoto spēku dienesti var pieprasīt civilās
aviācijas gaisa kuģa piespiedu nosēšanos, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
7. Līdz dienai, kad stāsies spēkā Eiropas Savienības regula par
gaisa kuģu ekspluatāciju lidojumā un aviācijas personāla licencēšanu, piemēro
saskaņā ar Eiropas Padomes 1991.gada 16.decembra regulu (EEK) Nr.3922/91 par tehnisko prasību un
administratīvo procedūru saskaņošanu civilās aviācijas jomā Eiropas Apvienoto
aviācijas institūciju izstrādātās Vienotās aviācijas prasības. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
8. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.oktobrim izdod šā likuma
41.panta trešajā, ceturtajā un sestajā daļā, 42.panta piektajā daļā, 48.panta
otrajā daļā, 84.panta otrajā daļā un 115.panta otrajā daļā minētos
noteikumus. (29.03.2007. likuma redakcijā) |
8. Pārejas noteikumos: izteikt 8.punktu šādā redakcijā: 8. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.februārim izdod šā likuma 41.panta trešajā, ceturtajā un sestajā daļā minētos noteikumus.; |
13 |
Atbildīgā komisija Izteikt Pārejas noteikumu 8.punktu šādā
redakcijā: 8. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.jūnijam izdod šā likuma
41.panta trešajā, ceturtajā un sestajā daļā minētos noteikumus.; |
Atbalstīts |
13. Pārejas noteikumos: izteikt 8.punktu šādā redakcijā: 8. Ministru kabinets līdz 2008.gada
1.jūnijam izdod šā likuma 41.panta trešajā, ceturtajā un sestajā daļā minētos
noteikumus.; |
9. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.decembrim izdod šā likuma
117.pantā minētos noteikumus. (26.10.2006. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
10. Grozījumi attiecībā uz vārdu "Aviācijas nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojs" aizstāšanu visā likumā ar vārdiem
"Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs"
stājas spēkā 2007.gada 1.jūlijā. (29.03.2007. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
11. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.februārim izdod šā likuma
54.panta trešajā daļā minētos noteikumus. (07.06.2007. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
12. Ministru kabinets līdz 2007.gada 30.novembrim izdod šā likuma
40.panta otrajā daļā minētos noteikumus. (07.06.2007. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
13. Līdz šā likuma 40.panta otrajā daļā minēto noteikumu spēkā stāšanās
dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada 30.novembrim piemērojami Ministru
kabineta 2007.gada 24.aprīļa noteikumi Nr.273 "Gaisa kuģu akrobātisko
lidojumu noteikumi", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. (07.06.2007. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 14. un
15.punktu šādā redakcijā: 14. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.martam izdod šā likuma
97.panta pirmajā daļā un 115.panta otrajā daļā minētos noteikumus. |
14 |
Aizsardzības
ministrs V. Veldre papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu šādā redakcijā: 14. Ministru kabinets: 14.1. līdz 2008.gada 1.martam izdod šā likuma 115.panta otrajā daļā
minētos noteikumus; 14.2. līdz 2008.gada 1.jūnijam izdod šā likuma 97.panta pirmajā daļā
minētos noteikumus. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts priekšlikumā Nr.15 |
|
|
|
15 |
Atbildīgā komisija Papildināt pārejas noteikumus ar 14. un 15. punktu šādā redakcijā: 14. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.jūnijam izdod šā likuma
97.panta pirmajā daļā minētos noteikumus. |
Atbalstīts |
papildināt pārejas noteikumus ar 14. un 15.punktu šādā redakcijā: 14. Ministru kabinets līdz 2008.gada
1.jūnijam izdod šā likuma 97.panta pirmajā daļā minētos noteikumus. |
|
15. Ministru kabinets līdz 2008.gada 30.decembrim izdod šā likuma 23.1 pantā
minētos noteikumus. |
|
15. Ministru kabinets līdz 2008.gada 30.decembrim izdod šā likuma 23.1 pantā
minētos noteikumus. |
|
15. Ministru kabinets līdz 2008.gada
30.decembrim izdod šā likuma 23.1 pantā minētos noteikumus. |
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām (Atsauce 11.05.2006. likuma redakcijā) Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no: 1) Padomes 1994.gada 21.novembra
direktīvas 94/56/EK, ar ko nosaka civilās aviācijas
nelaimes gadījumu un starpgadījumu izmeklēšanas pamatprincipus; |
|
|
|
|
|
2) Padomes 2004.gada 29.aprīļa
direktīvas 2004/82/EK par pārvadātāju pienākumu
paziņot datus par pasažieriem. |
|
|
|
|
|
|
9. Papildināt Informatīvo atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvām ar 3.punktu šādā
redakcijā: 3) Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2006/23/EK par Kopienas
gaisa satiksmes vadības dispečera licenci. |
|
|
|
14. Papildināt informatīvo atsauci uz
Eiropas Savienības direktīvām ar 3.punktu šādā
redakcijā: 3) Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas
2006/23/EK par Kopienas gaisa satiksmes vadības dispečera licenci. |