31.01.2008.
9/8-
Saeimas
Prezidijam
Tautsaimniecības
komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā otrajam
lasījumam sagatavoto likumprojektu Grozījumi likumā Par aviāciju (Nr.560/Lp9) .
Pielikumā:
apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta otrajam lasījumam uz .... lpp.
Ar cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs
Guntis Blumbergs
Iesniedz Tautsaimniecības komisija
Likumprojekts otrajam
lasījumam
Grozījumi likumā Par aviāciju
( Reģ.
nr. 560/Lp9 )
Spēkā esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi (10) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
Likums Par aviāciju |
Grozījumi likumā Par
aviāciju |
|
|
|
Grozījumi
likumā Par aviāciju |
|
Izdarīt likumā "Par aviāciju" (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13., 23.nr.; 1998, 15.,
23.nr.; 1999, 23.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7., 10., 13., 20.nr.;
2005, 10., 15.nr.; 2006, 1., 12., 24.nr.; 2007, 10., 14.nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par aviāciju (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13.,
23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004,
7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.; 2006, 1., 12., 24.nr.; 2007, 10.,
14.nr.) šādus grozījumus: |
Likumā lietotie termini Lidlauks - noteikta zemes teritorija vai ūdens akvatorija, kā arī ēkas,
objekti un iekārtas, kas pilnīgi vai daļēji paredzētas, lai organizētu gaisa
kuģu pienākšanu un atiešanu (tas ir, gaisa kuģu pacelšanos, nosēšanos,
manevrēšanu un stāvēšanu, pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu, bagāžas, kravas
un pasta iekraušanu un izkraušanu, kā arī gaisa kuģu tehnisko apkopi,
degvielas uzpildi u.c.). |
|
1 |
Satiksmes
ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt sadaļas "Likumā lietotie termini" termina
"lidlauks skaidrojumu aiz vārdiem pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu ar
vārdiem tranzīta pasažieru apkalpošanu,. |
Atbalstīts |
1. Sadaļā Likumā lietotie termini: papildināt termina Lidlauks skaidrojumu
pēc vārdiem pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu ar vārdiem tranzīta pasažieru
apkalpošanu; |
Trešā valsts valsts, kas nav
Eiropas Savienības dalībvalsts vai Eiropas Ekonomikas zonas valsts. (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 15.12.2005. likumu, 11.05.2006. likumu un 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Satiksmes
ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Sadaļā "Likumā lietotie termini": papildināt sadaļu
pēc termina Trešā valsts ar terminu un valsts
nozīmes civilās aviācijas lidlauks šādā redakcijā: Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks -
stratēģiski svarīgs, civilās
aviācijas infrastruktūras attīstībai un sabiedrības interešu nodrošināšanai
nepieciešams lidlauks, kurā tiek nodrošināti nepieciešamie augstas kvalitātes un drošības standarti. |
Atbalstīts |
papildināt sadaļu ar terminu Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks šādā
redakcijā: Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks stratēģiski svarīgs, civilās aviācijas
infrastruktūras attīstībai un sabiedrības interešu nodrošināšanai
nepieciešams lidlauks, kurā tiek nodrošināti nepieciešamie augstas kvalitātes un drošības standarti. |
Ceturtā nodaļa 23.pants. Lidlauka izveidošana Civilās aviācijas lidlauka izveidošanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. (11.05.2006. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 26.10.2006. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Satiksmes
ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt likumu ar 23.1 pantu šādā redakcijā: 23.1 pants. Valsts
nozīmes civilās aviācijas lidlauki Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks var
būt valsts, pašvaldības vai arī
privātpersonas īpašums. Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka statusu
piešķir Ministru kabinets. Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka teritorijas, arī turpmākajai attīstībai nepieciešamās
teritorijas, robežas un teritorijas plānotās (atļautās) izmantošanas
tiesību aprobežojumus nosaka Ministru kabinets. Izstrādājot teritorijas
plānojumus vai to grozījumus, tajos attēlo noteiktās civilās aviācijas
lidlauku teritoriju robežas un ņem vērā noteiktos teritorijas plānotās
(atļautās) izmantošanas tiesību aprobežojumus. Ja īpašnieks atsavina nekustamo īpašumu, kas ir iekļauts šā panta
otrajā daļā minētajā valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka teritorijas,
arī turpmākajai attīstībai nepieciešamās teritorijas, robežās,
valstij ir pirmpirkuma tiesības. Kārtību, kādā valsts realizē pirmpirkuma
tiesības, nosaka Ministru kabinets." |
Atbalstīts |
2. Papildināt likumu ar 23.1 pantu
šādā redakcijā: 23.1 pants.
Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks Valsts nozīmes civilās
aviācijas lidlauks var būt valsts, pašvaldības vai arī privātpersonas īpašums. Valsts nozīmes
civilās aviācijas lidlauka statusu piešķir Ministru kabinets. Valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka
teritorijas, arī turpmākajai
attīstībai nepieciešamās teritorijas, robežas un teritorijas plānotās
(atļautās) izmantošanas tiesību aprobežojumus nosaka Ministru kabinets.
Izstrādājot teritorijas plānojumus vai to grozījumus, tajos attēlo noteiktās
civilās aviācijas lidlauka teritorijas robežas un ņem vērā noteiktos
teritorijas plānotās (atļautās) izmantošanas tiesību aprobežojumus. Ja īpašnieks atsavina nekustamo īpašumu, kas
ir iekļauts šā panta otrajā daļā minētajā valsts nozīmes civilās aviācijas
lidlauka teritorijas, arī turpmākajai
attīstībai nepieciešamās teritorijas, robežās, valstij ir pirmpirkuma
tiesības. Kārtību, kādā valsts realizē pirmpirkuma tiesības, nosaka Ministru
kabinets. |
27.pants. Prasības, kādām
jāatbilst lidlaukam, no kura veic gaisa pārvadājumus Civilās aviācijas lidlaukā, no kura veic gaisa pārvadājumus, jābūt
ēkām un citiem objektiem, lai nodrošinātu ar pasažieru, bagāžas, kravas un
pasta gaisa pārvadājumiem saistīto operāciju veikšanu un citu pakalpojumu
sniegšanu atbilstoši Latvijas Republikā noteiktajiem standartiem. |
|
|
|
|
|
Šā panta pirmajā daļā minētajā civilās aviācijas lidlaukā jābūt
attiecīgām iekārtām un sistēmām un īpaši sagatavotam personālam, lai
atbilstoši Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO)
izstrādātajiem standartiem un rekomendācijām novērstu nelikumīgas iejaukšanās
aktus civilās aviācijas darbībā. |
|
|
|
|
|
Civilās aviācijas lidlaukā, no kura veic starptautiskos lidojumus,
papildus jāveic pasākumu komplekss, lai nodrošinātu gaisa kuģu, to apkalpju
un pasažieru, kas ierodas Latvijas Republikā vai to atstāj, kā arī Latvijas
Republikā ar gaisa kuģiem ievestās un no tās izvedamās mantas sanitāro,
karantīnas, muitas un robežas (pasu) un citu kontroli atbilstoši Latvijas
Republikas likumdošanas aktu prasībām un to starptautisko līgumu prasībām,
kuru dalībniece ir Latvijas Republika. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā uz civilās aviācijas lidlauka veic ar pasažieru,
bagāžas, kravas un pasta pārvadājumiem saistītas operācijas, nosaka Ministru
kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 16.09.2004. likumu,
11.05.2006. likumu un 26.10.2006. likumu) |
|
4 |
Satiksmes
ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts 27.panta ceturto daļu izteikt šādā redakcijā: Pieeju
lidlauka sniegto pakalpojumu tirgum piešķir Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā. |
Atbalstīts |
3. Izteikt 27.panta ceturto daļu
šādā redakcijā: Pieeju lidlauka
sniegto pakalpojumu tirgum piešķir Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
Piektā nodaļa 30.pants. Civilās aviācijas
personālam izvirzāmās prasības Civilās aviācijas personālam ir jābūt speciāli sagatavotam un ar
ieņemamajam amatam noteiktu nepieciešamo darba stāžu, bet atsevišķu
kategoriju civilās aviācijas personāla veselības stāvoklim jāatbilst
noteiktām prasībām. |
|
|
|
|
|
Civilās aviācijas personālam izvirzāmās prasības nosaka Ministru
kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 15.12.2005. likumu) |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Satiksmes
ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt 30.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: Gaisa kuģu apkalpes
locekļu darba un atpūtas laika organizēšanas un ievērošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
Atbalstīts |
4. Papildināt 30.pantu ar trešo
daļu šādā redakcijā: Gaisa kuģu apkalpes locekļu darba un
atpūtas laika organizēšanas un ievērošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
38.pants. Gaisa kuģa kapteiņa
tiesības Lai pildītu šā likuma 37.pantā paredzētos gaisa kuģa kapteiņa
pienākumus, gaisa kuģa kapteinim ir tiesības: |
|
|
|
|
|
1) pieņemt galīgo lēmumu par gaisa kuģa pacelšanos, lidojuma
turpināšanu vai nosēšanos paredzētajā lidojuma galapunktā vai rezerves
lidlaukā; |
|
|
|
|
|
2) atlikt gaisa kuģa izlidošanu uz laiku vai atteikties no lidojuma,
ja gaisa kuģa tehniskā gatavība, lidojuma organizācija vai meteoroloģiskie
apstākļi negarantē lidojuma drošību; |
|
|
|
|
|
3) gadījumā, kad gaisa kuģa lidojuma drošība ir acīm redzami
apdraudēta, vai arī nolūkā glābt gaisa kuģī esošo cilvēku dzīvību pieņemt
šādus lēmumus: a) par lidojuma turpināšanu, atkāpjoties no lidojuma plāna un gaisa
satiksmes vadības dienesta dispečera norādījumiem, bet pēc iespējas saskaņā
ar lidojuma noteikumiem un informējot par to attiecīgo gaisa satiksmes
vadības dienesta dispečeru, b) par lidojuma turpināšanu vai nosēšanos sliktākos meteoroloģiskos
apstākļos, nekā paredz noteiktais meteoroloģiskais minimums, c) par lidojuma pārtraukšanu un piespiedu nosēšanos; |
|
|
|
|
|
4) gaisa kuģa lidojuma drošības interesēs savas kompetences ietvaros
dot jebkurai personai, kas atrodas gaisa kuģī, obligāti pildāmus norādījumus
un piemērot visus nepieciešamos līdzekļus, lai pārtrauktu jebkuru personas
rīcību, kura acīm redzami apdraud lidojuma drošību, un pēc gaisa kuģa
nosēšanās nodot šo personu kompetentām iestādēm, kā arī lūgt pasažieru
palīdzību, lai panāktu, ka šajā punktā minētā persona izpilda tai dotos
norādījumus; |
|
|
|
|
|
5) ja nepieciešams, organizēt pasažieru, viņiem klātesošo mantu un
bagāžas pārbaudi gaisa kuģa lidojuma laikā. |
|
|
|
|
|
Ārvalsts gaisa kuģa kapteinim ir šajā pantā paredzētās tiesības, ja
par gaisa kuģa derīgumu lidojumiem atbildīgās valsts likumdošanas akti
neparedz citādi. |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Deputāts
J. Tutins Papildināt likumu ar jaunu 38.1 pantu šādā redakcijā: 38.1 pants.
Civilās aviācijas personāla izdienas pensijas. Civilās aviācijas personālam ir tiesības uz izdienas pensiju.
Izdienas pensiju piešķiršanas, aprēķināšanas un izmaksas kārtību, kā arī
civilās aviācijas personāla sarakstus, kam ir tiesības uz izdienas pensiju,
nosaka speciāls likums. |
Neatbalstīts |
|
41.pants. Gaisa kuģu
lidojumiem potenciāli bīstamu objektu būvniecības, ierīkošanas, izvietošanas
un apzīmēšanas kārtība Papildus citu normatīvo aktu prasību izpildei saņemama Civilās
aviācijas aģentūras atļauja būvēt, ierīkot un izvietot šādus gaisa kuģu
lidojumu drošībai potenciāli bīstamus objektus: |
|
|
|
|
|
1) kuri ir sprādzienbīstami un kuri ir redzamo lāzerstaru izstarotāji; |
|
|
|
|
|
2) kuri var radīt traucējumus gaisa kuģu lidojumu nodrošināšanai
nepieciešamo radiotehnisko līdzekļu darbā; |
|
|
|
|
|
3) kuru augstums virs to atrašanās vietas reljefa sasniedz 100 metrus
un vairāk un kuri neatradīsies šīs daļas 4. un 5.punktā minētajās vietās; |
|
|
|
|
|
4) kuru absolūtais augstums par 30 metriem un vairāk pārsniedz
lidlauka kontrolpunkta absolūto augstumu, piecu kilometru rādiusā no tā
vai kuri sasniedz vai pārsniedz jebkuru lidlauka šķēršļu ierobežošanas
virsmu; |
|
|
|
|
|
5) kuri neatkarīgi no to augstuma atradīsies gaisa kuģu pacelšanās
vai nosēšanās sektorā, divu kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā sliekšņa
(atļauja jāsaņem arī tad, ja šajās vietās stāda kokus); |
|
|
|
|
|
6) kuri samazina vai var samazināt redzamību gaisa kuģu pacelšanās
vai nosēšanās sektorā; |
|
|
|
|
|
7) jebkuru gaismas avotu, kurš netiek izmantots aeronavigācijai, ja
tas atradīsies gaisa kuģu pacelšanās vai nosēšanās sektorā un var apdraudēt
gaisa kuģu lidojumu drošību, piecu kilometru attālumā no skrejceļa tuvākā
sliekšņa; |
|
|
|
|
|
8) kuri veicina vai var veicināt putnu masveidīgu pulcēšanos
(pastāvīgs barības avots un ligzdošanas vietas), 15 kilometru rādiusā no
lidlauka kontrolpunkta. |
|
|
|
|
|
Gadījumos, kad atbilstoši normatīvajiem aktiem objektu būvniecību,
ierīkošanu vai izvietošanu nepieciešams saskaņot ar pašvaldību, Civilās
aviācijas aģentūras atļauju būvēt, ierīkot un izvietot gaisa kuģu lidojumu
drošībai potenciāli bīstamus objektus pieprasa attiecīgā pašvaldība. Pārējos
gadījumos Civilās aviācijas aģentūras atļauju pieprasa objekta īpašnieks vai
lietotājs. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā pieprasa un saņem Civilās aviācijas aģentūras atļauju
būvēt, ierīkot, izvietot gaisa kuģu lidojumu drošībai potenciāli bīstamus
objektus, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā tiek veikta gaisa kuģu lidojumiem bīstamu objektu
uzskaite, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Personas, kas Latvijas Republikas teritorijā uzbūvējušas, ierīkojušas
vai izvietojušas šā panta pirmajā daļā minētos objektus, pārkāpjot šā likuma
normas un Ministru kabineta noteikto kārtību, saskaņā ar attiecīgās
pašvaldības lēmumu noteiktajā termiņā par saviem līdzekļiem tos nojauc,
pārveido vai pārvieto uz citu vietu, bet attiecībā uz šā panta pirmās daļas
1., 2., 6., 7. un 8.punktā minētajiem objektiem nekavējoties pārtrauc gaisa
kuģu lidojumu drošību apdraudošo darbību. Ja pašvaldības lēmums līdz
noteiktajam laikam nav izpildīts, pašvaldība organizē objekta nojaukšanu,
pārveidošanu vai pārvietošanu. Visus izdevumus, kas saistīti ar minētajām darbībām,
sedz objekta īpašnieks. |
|
|
|
|
|
Objektu īpašnieki un valdītāji Ministru kabineta noteiktajā kārtībā
marķē un aprīko ar aizsarggaismām objektus, kuru augstums virs to atrašanās
vietas reljefa sasniedz 100 metrus un vairāk, kā arī šā panta pirmās daļas 4.
un 5.punktā minētos objektos. |
|
|
|
|
|
Pilsētu un citu apdzīvoto vietu projektēšana, būvniecība un
attīstīšana, kā arī rūpniecības, lauksaimniecības un citu objektu būvniecība
un rekonstrukcija lidlaukam blakus esošajā teritorijā, virs kuras atrodas lidlauka
satiksmes zona, ir veicama, ievērojot gaisa kuģu lidojumu drošības prasības,
ņemot vērā iespējamo aviācijas kaitīgo iedarbību uz personu veselību un vidi. |
|
|
|
|
|
Lidlauka tuvumā aizliegts izvietot jebkādas zīmes, kas ir līdzīgas
lidlauka marķēšanas zīmēm un ierīcēm un var maldināt gaisa kuģa apkalpi
lidojuma laikā. (11.05.2006. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 26.10.2006. likumu un 29.03.2007. likumu) |
|
|
|
|
|
42.pants. Latvijas Republikas
gaisa telpas izmantošanas koordinācija un gaisa kuģu lidojumu vadība Darbību, kas saistīta ar Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu
civilajām un militārajām vajadzībām, koordinē un gaisa kuģu lidojumus vada
valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme", kas ir gaisa
satiksmes pakalpojumu sniedzējs Latvijas Republikā Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004.gada 10.marta regulas (EK) Nr.550/2004 par aeronavigācijas pakalpojumu
sniegšanu vienotajā Eiropas gaisa telpā (Pakalpojumu sniegšanas regula)
izpratnē. Gaisa kuģu lidojumus speciāli izveidotās gaisa satiksmes vadības
rajonos un zonās var vadīt gaisa satiksmes vadības dienesta dispečeri, kas
nav valsts akciju sabiedrības "Latvijas gaisa satiksme" dispečeri. |
|
|
|
|
|
Gaisa satiksmes vadības dienesta dispečeri savā darbā ievēro šā
likuma un uz tā pamata izdoto normatīvo aktu noteikumus. |
|
|
|
|
|
Aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanai Latvijas Republikā izmanto
tikai reģistrētas un sertificētas uz zemes izvietotas sakaru, navigācijas un
novērošanas iekārtas. Iekārtas reģistrē un iekārtu ekspluatācijas derīguma
apliecības izsniedz Civilās aviācijas aģentūra. |
|
|
|
|
|
Aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo uz zemes
izvietoto sakaru, navigācijas un novērošanas iekārtu drošuma prasības un
tehniskās ekspluatācijas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa
satiksme" sniedz aeronavigācijas pakalpojumus militārās aviācijas gaisa
kuģiem Latvijas Republikas gaisa telpā, nosaka Ministru kabinets. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 11.05.2006. likumu,
26.10.2006. likumu, 29.03.2007. likumu un 07.06.2007. likumu) |
1. Izslēgt 42.panta
piekto daļu. |
|
|
|
5. 42.pantā: izslēgt panta piekto daļu; |
|
|
7 |
Satiksmes
ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt 42. pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: Latvijas Republikas gaisa telpā gaisa kuģu lidojumus
vada atbilstoši sagatavoti un sertificēti gaisa satiksmes vadības dispečeri.
Gaisa satiksmes vadības dispečeru sertifikāciju, uzraudzību un to apliecību
izsniegšanu un atzīšanu veic Civilās aviācijas aģentūra. Ministru kabinets
nosaka: 1) kārtību, kādā sertificē un uzrauga gaisa satiksmes vadības
dispečeru apmācību sniedzēju un kādā izsniedz gaisa satiksmes vadības
dispečeru-studentu un dispečeru apliecības; 2) kārtību, kādā Latvijas Republikā atzīst Eiropas Ekonomikas zonas
valstu izsniegtas gaisa satiksmes vadības dispečeru apliecības; 3) prasības gaisa satiksmes vadības dispečeru apliecības derīguma
uzturēšanai. |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar sesto daļu šādā
redakcijā: Latvijas
Republikas gaisa telpā gaisa kuģu lidojumus vada atbilstoši sagatavoti un
sertificēti gaisa satiksmes vadības dispečeri. Gaisa satiksmes vadības dispečeru
sertifikāciju, uzraudzību un dispečeru apliecību izsniegšanu un atzīšanu veic
Civilās aviācijas aģentūra. Ministru kabinets nosaka: 1) kārtību, kādā sertificē un uzrauga gaisa
satiksmes vadības dispečeru apmācību sniedzēju un kādā izsniedz gaisa satiksmes
vadības dispečeru-studentu un dispečeru apliecības; 2) kārtību, kādā Latvijas Republikā atzīst
Eiropas Ekonomikas zonas valstu izsniegtas gaisa satiksmes vadības dispečeru
apliecības; 3) prasības gaisa satiksmes vadības
dispečeru apliecības derīguma uzturēšanai. |
84.pants. Gaisa pārvadājumu regulēšana Pasažieru, bagāžas
un kravas gaisa pārvadājumus regulē šā likuma normas un Ministru kabineta
noteikumi par pasažieru, bagāžas un kravas gaisa pārvadājumiem. |
|
|
|
|
|
Kārtību, kādā
veicami bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumi, nosaka
Ministru kabinets. (15.12.2005.
likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 11.05.2006. likumu un
29.03.2007. likumu) |
|
|
|
|
|
97.pants. Atbildība par
lidojumā esoša gaisa kuģa nodarīto kaitējumu trešajai personai vai tās mantai Gaisa kuģa īpašnieks vai ekspluatants, ja gaisa kuģi ekspluatē cita
persona, atbild par kaitējumu, kuru Latvijas Republikas teritorijā trešajai
personai nodarījis lidojumā esošs gaisa kuģis vai no tā atdalījies priekšmets
un kurš izpaužas kā trešās personas nāve vai tās veselībai nodarīti bojājumi,
vai kaitējums šīs personas mantai, ja gaisa kuģa īpašnieks vai ekspluatants
Latvijas Republikas likumdošanas aktos paredzētajā kārtībā nepierāda, ka
kaitējums radies ar paša cietušā nodomu. |
2. Papildināt 97.panta pirmo daļu ar otro teikumu šādā
redakcijā: "Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā trešajai personai vai
tās mantai atlīdzina kaitējumu, ja to nodarījis Latvijas Republikas militārās
aviācijas gaisa kuģis vai civilās aviācijas gaisa kuģis (vai no tā atdalījies
priekšmets), kuru Latvijas Nacionālie bruņotie spēki izmanto militārajām
vajadzībām." |
|
|
Redakcionāli precizēts |
6. Papildināt 97.panta pirmo daļu ar
teikumu šādā redakcijā: Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā
atlīdzina par kaitējumu trešajai personai vai tās mantai, ja to nodarījis
Latvijas Republikas militārās aviācijas gaisa kuģis vai civilās aviācijas
gaisa kuģis (vai no tā atdalījies priekšmets), kuru Latvijas Nacionālie
bruņotie spēki izmanto militārajām vajadzībām. |
Šajā pantā par lidojumā esošu gaisa kuģi uzskatāms gaisa kuģis no
brīža, kad iedarbināti gaisa kuģa dzinēji pirms tā pacelšanās, līdz brīdim,
kad beidzies gaisa kuģa skrējiens pēc tā nosēšanās. |
|
|
|
|
|
115.pants. Civilās aviācijas
gaisa kuģu izmantošana militārajām vajadzībām Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus Latvijas Nacionālie bruņotie
spēki izmanto militārajām vajadzībām, ir pielīdzināmi militārās aviācijas
gaisa kuģiem, ja Latvijas Republikai saistoši starptautiskie līgumi neparedz
citādi. Uz šādiem gaisa kuģiem neattiecas šā likuma 114.pants. |
3. Izteikt 115.panta pirmo daļu šādā redakcijā: "Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus Latvijas Nacionālie
bruņotie spēki izmanto militārajām vajadzībām, ir pielīdzināmi militārās
aviācijas gaisa kuģiem, ja Latvijas Republikai saistoši starptautiskie līgumi
neparedz citādi. Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus Latvijas Nacionālie
bruņotie spēki izmanto militārajām vajadzībām bez civilās aviācijas gaisa
kuģa apkalpes, reģistrējami Latvijas Republikas militārās aviācijas gaisa
kuģu reģistrā." |
|
|
|
7. Izteikt 115.panta pirmo daļu šādā
redakcijā: Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus
Latvijas Nacionālie bruņotie spēki izmanto militārajām vajadzībām, ir
pielīdzināmi militārās aviācijas gaisa kuģiem, ja Latvijas Republikai saistoši
starptautiskie līgumi neparedz citādi. Civilās aviācijas gaisa kuģi, kurus
Latvijas Nacionālie bruņotie spēki izmanto militārajām vajadzībām bez civilās
aviācijas gaisa kuģa apkalpes, reģistrējami Latvijas Republikas militārās
aviācijas gaisa kuģu reģistrā. |
Kārtību, kādā civilās aviācijas gaisa kuģus izmanto militārajām
vajadzībām, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
Pārejas noteikums 1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē 1993.gada 23.februāra
likums "Par aviāciju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un
Valdības Ziņotājs, 1993, 12./13.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1994, 10.nr.) un Ministru kabineta noteikumi nr.78
"Par grozījumiem un papildinājumiem likumā "Par
aviāciju"" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 10.nr.). |
|
|
|
|
|
2. (Izslēgts ar 22.06.2005. likumu). |
|
|
|
|
|
3. Šā likuma 73.panta trešā un ceturtā daļa un 76.panta trešā daļa
stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. (2004.gada 4.marta likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
4. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet
ne ilgāk kā līdz 2005.gada 30.novembrim piemērojami Ministru kabineta
2004.gada 19.oktobra noteikumi Nr.882 "Kārtība, kādā starptautisko
publisko tiesību subjektiem piešķir atļauju izmantot Latvijas gaisa telpu
lidojumiem ar militārajām vajadzībām paredzētajiem ārvalstu gaisa
kuģiem". (22.06.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
5. Līdz šā likuma 57.panta pirmajā daļā minēto noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 30.novembrim ir spēkā
Ministru kabineta 2005.gada 29.marta noteikumi Nr.210 "Noteikumi par
civilās aviācijas drošības garantēšanai nepieciešamo pasākumu
kompleksu", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. (22.06.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
6. Līdz šā likuma 49.panta otrajā daļā minēto noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.februārim ir spēkā Ministru
kabineta 1995.gada 11.jūlija noteikumi Nr.195 Noteikumi par apstākļiem un
kārtību, kādā Nacionālo bruņoto spēku dienesti var pieprasīt civilās
aviācijas gaisa kuģa piespiedu nosēšanos, ciktāl tie nav pretrunā ar šo
likumu. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
7. Līdz dienai, kad stāsies spēkā Eiropas Savienības regula par
gaisa kuģu ekspluatāciju lidojumā un aviācijas personāla licencēšanu, piemēro
saskaņā ar Eiropas Padomes 1991.gada 16.decembra regulu (EEK) Nr.3922/91 par tehnisko prasību un
administratīvo procedūru saskaņošanu civilās aviācijas jomā Eiropas Apvienoto
aviācijas institūciju izstrādātās Vienotās aviācijas prasības. (15.12.2005. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
8. Ministru kabinets līdz 2007.gada 1.oktobrim izdod šā likuma
41.panta trešajā, ceturtajā un sestajā daļā, 42.panta piektajā daļā, 48.panta
otrajā daļā, 84.panta otrajā daļā un 115.panta otrajā daļā minētos
noteikumus. (29.03.2007. likuma redakcijā) |
4. Pārejas noteikumos: izteikt 8.punktu šādā redakcijā: "8. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.februārim izdod šā likuma 41.panta trešajā, ceturtajā un sestajā daļā minētos noteikumus."; |
|
|
|
8. Pārejas noteikumos: izteikt 8.punktu šādā redakcijā: 8. Ministru kabinets līdz 2008.gada
1.februārim izdod šā likuma 41.panta trešajā, ceturtajā un sestajā daļā
minētos noteikumus.; |
9. Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.decembrim izdod šā likuma
117.pantā minētos noteikumus. (26.10.2006. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
10. Grozījumi attiecībā uz vārdu "Aviācijas nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas birojs" aizstāšanu visā likumā ar vārdiem
"Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs"
stājas spēkā 2007.gada 1.jūlijā. (29.03.2007. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
11. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.februārim izdod šā likuma
54.panta trešajā daļā minētos noteikumus. (07.06.2007. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
12. Ministru kabinets līdz 2007.gada 30.novembrim izdod šā likuma
40.panta otrajā daļā minētos noteikumus. (07.06.2007. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
13. Līdz šā likuma 40.panta otrajā daļā minēto noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2007.gada 30.novembrim piemērojami
Ministru kabineta 2007.gada 24.aprīļa noteikumi Nr.273 "Gaisa kuģu
akrobātisko lidojumu noteikumi", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. (07.06.2007. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu šādā redakcijā: "14. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.martam izdod šā likuma
97.panta otrajā daļā un 115.panta otrajā daļā minētos noteikumus." |
8 |
Juridiskais
birojs Izteikt likumprojekta 4.panta otro daļu attiecībā par pārejas
noteikumu papildināšanu ar 14.punktu šādā redakcijā: papildināt pārejas noteikumus ar 14.punktu šādā redakcijā: 14. Ministru kabinets līdz 2008.gada 1.martam izdod šā likuma 97.panta pirmajā daļā un 115.panta otrajā daļā minētos noteikumus.. |
Atbalstīts |
papildināt pārejas noteikumus ar 14. un
15.punktu šādā redakcijā: 14. Ministru kabinets līdz 2008.gada
1.martam izdod šā likuma 97.panta pirmajā daļā un 115.panta otrajā daļā
minētos noteikumus. |
|
|
9 |
Satiksmes
ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt pārejas noteikumus ar 15.punktu šādā redakcijā: 15. Ministru kabinets līdz 2008.gada 30. decembrim izdod šā likuma
23.1 pantā minētos noteikumus. |
Atbalstīts |
15. Ministru kabinets līdz 2008.gada
30.decembrim izdod šā likuma 23.1 pantā minētos noteikumus. |
|
|
10 |
Satiksmes
ministrijas Parlamentārais sekretārs V.Aizbalts Papildināt sadaļu Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības
direktīvām ar 3.punktu šādā redakcijā: 3) Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2006/23/EK par
Kopienas gaisa satiksmes vadības dispečera licenci. |
Atbalstīts |
9. Papildināt Informatīvo atsauci uz Eiropas
Savienības direktīvām ar 3.punktu šādā
redakcijā: 3) Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas
2006/23/EK par Kopienas gaisa satiksmes vadības dispečera licenci. |