Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu, Juridiskā komisija iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu Grozījumi likumā Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu.
Juridiskā komisija lūdz minēto
likumprojektu nodot tikai Juridiskajai komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā
komisija.
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 86.pantu, Juridiskā komisija lūdz minēto
likumprojektu izskatīt pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas komisijā un
izskatīt to Saeimas šā gada 6.decembra sēdē.
Pielikumā:
likumprojekts uz 1.lpp. un anotācija uz 1.lpp.
Ar
cieņu,
Juridiskās komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Grozījumi
likumā Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu
Izdarīt likumā Par tautas nobalsošanu un
likumu ierosināšanu šādus grozījumus:
1. Aizstāt 6. pantā vārdu astotajā ar skaitli 11.
2. Papildināt likumu ar 7.1
pantu šādā redakcijā:
71. pants.
(1) Ja kāds vēlētājs vēlas parakstīties parakstu vākšanas lapās, bet veselības
stāvokļa dēļ nevar ierasties pilsētas domes, novada domes vai pagasta padomes
noteiktajās vietās, kur pieejamas parakstu vākšanas lapas, viņš ne vēlāk kā 15
dienas pirms parakstu termiņa beigām nosūta attiecīgajai vēlēšanu komisijai
rakstveida iesniegumu par parakstu vākšanas organizēšanu šā vēlētāja atrašanās
vietā.
(2) Attiecīgā vēlēšanu
komisija apkopo iesniegumus un rakstveidā paziņo katram vēlētajam konkrētu
datumu, kad parakstu vākšana tiks organizēta šī vēlētāja atrašanās vietā.
3. Papildināt 8. pantu ar
otro daļu šādā redakcijā:
(2) Ja persona fizisku
trūkumu dēļ pats nespēj parakstīties parakstu vākšanas lapā, vēlētāja klātbūtnē
pēc viņa mutvārdu norādījuma sarakstā parakstās vēlētāja ģimenes loceklis vai
kāda cita persona, kurai vēlētājs uzticas. Par to sarakstā tiek izdarīta
attiecīga atzīme.
Likumprojekta
Grozījumi
likumā Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu
anotācija
1. Kādēļ
likums ir vajadzīgs? |
Likuma
Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu normas šobrīd neparedz
procedūru, kā nodrošināt visām personām, piemēram personām ar invaliditāti,
tiesības piedalīties parakstu vākšanā tautas nobalsošanas ierosināšanai. Šis
likums gan paredz procedūru, kā šādas personas var piedalīties tautas
nobalsošanā, taču neparedz līdzīgas procedūras attiecībā uz parakstu vākšanu,
līdz ar to nepieciešami grozījumi likumā Par tautas nobalsošanu un likumu
ierosināšanu. Grozījumi likumā
nepieciešami, lai personas neatkarīgi no veselības stāvokļa varētu īstenot
savas Satversmes 72., 80., 91. un 101.pantā noteiktās tiesības, tādējādi
realizējot iespēju piedalīties politiskajos procesos un izsakot savu viedokli
par tautai nozīmīgiem jautājumiem. |
2. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? |
Likumprojektā ietvertās normas veicina sabiedrības interešu ievērošanu. |
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu? |
Iespējams nenozīmīgs budžeta izdevuma palielinājums. |
4. Kāda var
būt likuma ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu? |
Likumprojekts
tiešā veidā šo jomu neskar. |
5. Kāda ir
likumprojekta atbilstība Latvijas starptautiskajām saistībām? |
Likumprojekts
tiešā veidā šo jomu neskar. |
6. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu? |
Sagatavojot likumprojektu notika konsultācijas ar Tiesībsarga biroja, Saeimas Juridiskā biroja un Centrālās vēlēšanu komisijas pārstāvjiem. |
7. Kā tiks
nodrošināta likuma izpilde? |
Likuma izpilde tiks nodrošināta pastāvošo institūciju kompetences ietvaros. Jaunu institūciju dibināšana nav nepieciešama. |