Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Izteikt 41.pantu šādā redakcijā:
"41.pants.
Darba tiesiskās attiecības regulējošo normatīvo aktu pārkāpšana
Par darba tiesiskās
attiecības regulējošo normatīvo aktu pārkāpšanu, izņemot gadījumus, kas
noteikti šā panta otrajā un trešajā daļā,
izsaka brīdinājumu
vai uzliek naudas sodu darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no
divdesmit pieciem līdz divsimt piecdesmit latiem, juridiskai personai no
piecdesmit līdz septiņsimt piecdesmit latiem.
Par darba līguma nenoslēgšanu
rakstveida formā
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no simt līdz trīssimt
piecdesmit latiem, juridiskai personai no septiņsimt piecdesmit līdz
piectūkstoš latiem.
Par valsts noteiktās minimālās mēneša darba algas
vai minimālās stundas tarifa likmes nenodrošināšanu, ja persona nodarbināta
normālo darba laiku,
uzliek naudas sodu darba devējam fiziskai
personai vai amatpersonai no trīssimt līdz četrsimt latiem, juridiskai personai
no sešsimt līdz piectūkstoš latiem.
Par šā panta pirmajā
daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā
soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, juridiskai personai
no septiņsimt piecdesmit līdz divtūkstoš latiem.
Par šā panta otrajā
un trešajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā
pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu darba devējam
fiziskai personai vai amatpersonai no četrsimt līdz piecsimt latiem, juridiskai
personai no piectūkstoš līdz desmit tūkstoš latiem."
2. Izteikt 41.2 pantu šādā redakcijā:
"41.2 pants. Streikošanas
tiesību pārkāpšana
Par darbinieka, kas nepiedalās
streikā, piespiešanu uzņemties streikojošo darbinieku darbu, kā arī par
darbinieku pieņemšanu darbā streikojošo darbinieku vietā, lai novērstu vai
apturētu streiku vai kavētu streikojošo darbinieku prasību izpildi,
uzliek naudas sodu darba devējam
fiziskai personai vai amatpersonai no simt līdz divsimt piecdesmit latiem,
juridiskai personai no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem.
Par aicināšanu piedalīties
nelikumīgā streikā, kā rezultātā streiks notiek,
uzliek naudas sodu darbiniekiem
vai arodorganizāciju vadītājiem no simt līdz divsimt piecdesmit latiem.
Par nelikumīga streika
turpināšanu
uzliek naudas sodu arodorganizāciju
vadītājiem no simt līdz divsimt piecdesmit latiem."
3. Papildināt
kodeksu ar 41.4, 41.5
un 41.6 pantu šādā redakcijā:
"41.4
pants. Darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšana
Par darba
aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšanu, izņemot šā panta otrajā,
trešajā, ceturtajā, piektajā un sestajā daļā minētos pārkāpumus,
izsaka brīdinājumu
vai uzliek naudas sodu darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem,
juridiskai personai no simt līdz septiņsimt piecdesmit latiem.
Par darba vides
riska novērtējuma neveikšanu un darba aizsardzības pasākumu plāna nesastādīšanu
vai neatbilstību darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no piecdesmit līdz divsimt
piecdesmit latiem, juridiskai personai no divsimt piecdesmit līdz tūkstoš
latiem.
Par drošības zīmju
nelietošanu un to atbilstošu neizvietošanu darba vidē
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no simt līdz divsimt
piecdesmit latiem, juridiskai personai no divsimt piecdesmit līdz septiņsimt
piecdesmit latiem.
Par nodarbināto
nenosūtīšanu veikt obligātās veselības pārbaudes, ja tas noteikts normatīvajos
aktos,
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no simt līdz divsimt
piecdesmit latiem, juridiskai personai no piecsimt līdz septiņsimt piecdesmit
latiem.
Par darbā notikuša
nelaimes gadījuma neizmeklēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai slēpšanu
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no simt līdz trīssimt
piecdesmit latiem, juridiskai personai no divsimt piecdesmit līdz tūkstoš
latiem.
Par tāda darbā
notikuša nelaimes gadījuma neizmeklēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai
slēpšanu, kura rezultātā nodarbinātajam radušies smagi veselības traucējumi vai
iestājusies viņa nāve,
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no trīssimt piecdesmit līdz
piecsimt latiem, juridiskai personai no tūkstoš piecsimt līdz trīstūkstoš
latiem.
Par šā panta
pirmajā, otrajā, trešajā, ceturtajā un piektajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem,
ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no trīssimt piecdesmit līdz
piecsimt latiem, juridiskai personai no tūkstoš līdz trīstūkstoš latiem.
Par šā panta sestajā
daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai piecsimt latu apmērā,
juridiskai personai no četrtūkstoš līdz desmit tūkstoš latiem.
41.5
pants. Darba aizsardzību
regulējošo normatīvo aktu pārkāpšana, kas rada tiešus draudus nodarbināto
drošībai un veselībai
Par darba
aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpumiem, kas rada tiešus draudus
nodarbināto drošībai un veselībai, izņemot šā panta otrajā, trešajā un ceturtajā
daļā minētos pārkāpumus,
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no
trīssimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, juridiskai personai no tūkstoš līdz
divtūkstoš latiem.
Par nodarbināto
nenodrošināšanu ar darbam nepieciešamajiem individuālajiem aizsardzības
līdzekļiem
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai
amatpersonai no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, juridiskai personai
no tūkstoš līdz divtūkstoš latiem.
Par darba aizsardzību
regulējošo normatīvo aktu prasībām neatbilstoša darba aprīkojuma lietošanu vai
drošības prasību neievērošanu
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no divsimt piecdesmit līdz
piecsimt latiem, juridiskai personai no tūkstoš līdz divtūkstoš latiem.
Par nodarbināto
neinstruēšanu vai apmācības neveikšanu jautājumos par nodarbinātā drošību un
veselību darbā
uzliek naudas sodu
darba devējam fiziskai personai vai amatpersonai no divsimt piecdesmit līdz
piecsimt latiem, juridiskai personai no tūkstoš līdz divtūkstoš latiem.
Par šā panta
pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā daļā paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie
izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu darba devējam
fiziskai personai vai amatpersonai piecsimt
latu apmērā, juridiskai personai no trīstūkstoš līdz desmit tūkstoš latiem.
41.6 pants.
Darba aizsardzības pakalpojumu sniegšana, pārkāpjot darba aizsardzību
regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības kompetentiem speciālistiem un
kompetentām institūcijām
Par darba aizsardzības pakalpojumu
sniegšanu, tajā skaitā riska novērtēšanu, pārkāpjot normatīvajos aktos
noteiktās prasības kompetentiem speciālistiem un kompetentām institūcijām, vai
par darba aizsardzības pakalpojumu sniegšanu bez kompetenta speciālista
sertifikāta vai kompetentas institūcijas kvalitātes sistēmas sertifikāta
uzliek naudas sodu fiziskai personai no divsimt
piecdesmit līdz piecsimt latiem, juridiskai personai no tūkstoš līdz
trīstūkstoš latiem.
Par darba aizsardzību regulējošajiem
normatīvajiem aktiem neatbilstošu darba vides iekšējās uzraudzības veikšanu,
tajā skaitā riska novērtēšanu, vai par normatīvajos aktos par prasībām
kompetentiem speciālistiem un kompetentām institūcijām noteikto prasību
pārkāpšanu
uzliek naudas sodu fiziskai personai no simt
līdz divsimt piecdesmit latiem, juridiskai personai no piecsimt līdz tūkstoš
latiem.
Par darba aizsardzību regulējošajiem normatīvajiem aktiem
neatbilstošu darba vides iekšējās uzraudzības veikšanu, tajā skaitā riska novērtēšanu, vai par normatīvajos aktos par prasībām
kompetentiem speciālistiem un kompetentām institūcijām noteikto prasību
pārkāpšanu, kas rada tiešus draudus nodarbināto drošībai un veselībai,
uzliek naudas sodu fiziskai personai no trīssimt
piecdesmit līdz piecsimt latiem, juridiskai personai
no tūkstoš līdz trīstūkstoš latiem.
Par šajā pantā
paredzētajiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc
administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskai personai piecsimt
latu apmērā, juridiskai
personai no trīstūkstoš līdz
piectūkstoš latiem."
4. 215.3
pantā:
papildināt pirmo
daļu aiz vārdiem un skaitļiem "Valsts darba inspekcija izskata šā kodeksa
41., 41.2, 41.3" ar skaitļiem "41.4,
41.5, 41.6";
izteikt otrās daļas 2.punktu
šādā redakcijā:
"2) Valsts
darba inspekcijas amatpersonas izteikt brīdinājumu vai uzlikt naudas sodu
līdz piectūkstoš latiem."
Labklājības ministre
I.Purne
Likumprojekta Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa
41.pants jau paredz atbildību par
darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības regulējošo normatīvo aktu
pārkāpšanu. Tomēr šīs normas šobrīd ir pārāk vispārīgas un paredzētās
sankcijas nepietiekami veic preventīvu funkciju. To apliecina arī Eiropas Savienības struktūrfondu
nacionālās programmas Darba tirgus pētījumi ietvaros veiktā pētījuma Darba
apstākļi un riski Latvijā rezultāti un Valsts darba inspekcijas apsekojumos
iegūtā informācija. Joprojām daudzos uzņēmumos netiek ievērotas darba
tiesiskās attiecības un darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasības,
līdz ar to nodarbinātajiem netiek nodrošināta pietiekami droša un veselībai
nekaitīga darba vide. Uz to norāda arī darba vietās bojā gājušo skaits
(2006.gadā 53 letāli nelaimes gadījumi), kas, salīdzinot ar citām Eiropas
Savienības dalībvalstīm, ir ļoti augsts rādītājs. Ministru kabineta 2005. gada 8. februāra
noteikumu Nr. 101 Noteikumi par prasībām kompetentām institūcijām un
kompetentiem speciālistiem darba aizsardzības jautājumos un kompetences
novērtēšanas kārtība 6. punkts noteic, ka darba vides iekšējo uzraudzību un
citus darba aizsardzības pakalpojumus uzņēmumiem drīkst sniegt speciālisti un
institūcijas, kas atbilst šajos noteikumos kompetentiem speciālistiem un
kompetentām institūcijām paredzētajām prasībām. Kodeksā nav paredzēta komersantu - darba aizsardzības
pakalpojumu sniedzēju atbildība par neatbilstību normatīvos aktos noteiktajām
prasībām. |
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Grozījumi likumā paredz detalizētāku pārkāpumu
darba tiesisko attiecību un darba aizsardzības jomā uzskaitījumu, kā arī tiek
palielināts sodu apmērs par pārkāpumiem. Grozījumi paredz, ka turpmāk darba devējus varēs
sodīt par valsts noteiktās minimālās mēneša darba algas vai minimālās stundas
tarifa likmes nenodrošināšanu darbiniekiem, kas tiek nodarbināti normālā
darba laika ietvaros. Tiek palielināts arī sodu apmērs par darba
tiesiskās attiecības regulējošo normatīvo aktu pārkāpumiem. Likumprojekts precizē 41.2 pantu,
paredzot lielākus sodus par streikošanas tiesību pārkāpumiem. Ņemot vērā salīdzinoši augstu pārkāpumu līmeni
darba aizsardzības jomā, likums papildināts ar 41.4 un 41.5 pantu,
kas paredzēs sodus par darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšanu
un darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu pārkāpšanu, kas rada tiešus
draudus nodarbināto drošībai un veselībai. Abos minētajos pantos detalizēti
tiek uzskaitīti pārkāpumi, kā arī paredzēts ne tikai maksimālais, bet arī
minimālais soda apmērs, kas veicinās vienveidīgu sodu piemērošanas
praksi. Palielinot sodu apmēru par
darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpumiem, darba devējiem tiks radīta
papildus motivācija ievērot darba aizsardzības prasības un tiks noteikts
adekvāts sods par šo prasību neievērošanu. Lai nodrošinātu noteikumu efektīvu ievērošanu,
likums papildināts ar jaunu 41.6
pantu, kas paredz komersantu - darba aizsardzības pakalpojumu sniedzēju
atbildību par neatbilstību normatīvos aktos noteiktajām prasībām. Īpaši
svarīgi tas ir gadījumos, kad kompetento institūciju un kompetento
speciālistu darba aizsardzības jautājumos neatbilstība normatīvo aktu
prasībām var radīt tiešus draudus nodarbināto dzīvībai un veselībai. 215.3 pants tiek papildināts ar
norādi, ka likumā ietvertās darba
tiesību jomā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas izskatīs Valsts darba
inspekcija. Pants tiek precizēts, palielinot maksimāli uzliekamā soda apmēru,
kā arī paredzot visām Valsts darba inspekcijas amatpersonām tiesības izteikt
brīdinājumus vai uzlikt naudas sodus līdz piectūkstoš latiem. |
||||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Paredzot smagākus sodus par darba
tiesiskās attiecības un darba aizsardzību regulējošo normatīvo aktu
pārkāpumiem, darba devēji būs vairāk motivēti ievērot normatīvo aktu prasības
un sakārtot darba vidi, nodrošinot darbinieku tiesības, drošību un veselības
aizsardzību darbā. Savukārt, sakārtota un droša darba vide veicina darbinieku
apmierinātību ar darbu un līdz ar to pozitīvi ietekmē arī veiktā darba
kvalitāti, darba ražīgumu un efektivitāti. Likumprojekts paredz arī sodīt
kompetentos speciālistus un kompetentās institūcijas, ja tiek sniegti darba
aizsardzības normatīviem aktiem neatbilstoši pakalpojumi, līdz ar to papildus
motivējot šo pakalpojumu sniedzējus darbu veikt kvalitatīvāk. Tādējādi darba
devēji, piesaistot kompetentu institūciju vai kompetentu speciālistu darba
aizsardzības jautājumu risināšanā uzņēmumā, būs aizsargātāki pret
nekvalitatīviem pakalpojumiem. Likumprojekts paredz pāreju no
vispārīgām pantu dispozīcijām, uz detalizētākiem pārkāpumiem darba tiesību un
darba aizsardzības jomās, precizējot par kādiem pārkāpumiem kādi konkrēti
sodi piemērojami, tas mazinās arī spriedzi starp darba devējiem un Valsts
darba inspekciju, jo tiek samazinātas normas interpretācijas iespējas. Ņemot vērā iepriekš minēto, tiks
veicināta arī godīga konkurence, jo tiks mazināta vēlme ekonomēt līdzekļus uz
darba tiesību un darba aizsardzības prasību neievērošanas rēķina. |
||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts ir neitrāls attiecībā uz sieviešu
un vīriešu vienādo tiesību un iespēju ievērošanu. |
||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais 2007.gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||||||||
2008. |
2009. |
2010. |
|||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
- |
398,5 |
398,5 |
398,5 |
398,5 |
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
398,5 |
398,5 |
398,5 |
398,5 |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
Prognozējamie papildu ieņēmumi no uzliktajiem naudas
sodiem par administratīvajiem pārkāpumiem (ik gadu): 219 sodi x Ls 50 (minimālais sankcijas apmērs; LAPK 41.panta 1.d.) =
Ls 10950 631 sodi x Ls 750 (minimālais sankcijas apmērs; LAPK 41.panta 2.d.) =
Ls 473 250; 224 sodi x Ls 100 (minimālais sankcijas apmērs; LAPK 41.4
panta 1.d.) = Ls 22400; Kopā: Ls 506 600 2006.gadā VDI uzliktie administratīvie sodi par
darba tiesību un darba aizsardzības normatīvo aktu pārkāpumiem sastādīja Ls
108087. Papildus ieņēmumi valsts budžetā: Ls 506 600 (prognozējamie minimālie
ieņēmumi pēc jauno administratīvo sodu spēkā stāšanās) - Ls 108087 (2006.gadā uzlikto naudas sodu
apmērs) = Ls 398513 |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekta 4.pantā paredzēto pasākumu īstenošanu Valsts darba
inspekcija nodrošinās piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu Neskar. |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar.
|
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta
norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||||||
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Projekts atzinuma sniegšanai tika nosūtīts gan
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai, gan Latvijas Darba devēju
konfederācijai. |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un
Latvijas Dabra devēju konfederācijas priekšlikumi ietverti normatīvā akta
projektā. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Pirms projekta pieteikšanas tika informēti masu
mediji ar preses relīzes starpniecību 2007.gada 28.jūnijā. Informācija par projektu tika ievietota arī
Eiropas Darba drošības un veselības aizsardzības aģentūras nacionālā
kontaktpunkta mājas lapā www.osha.lv. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde
|
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses nav vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta projekta normu izpildei netiek
radītas jaunas valsts institūcijas. Normatīvā akta projekta normu ievērošanu
uzraudzīs Valsts darba inspekcija esošā Valsts darba inspekcijas likuma
ietvaros. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Normatīvā akta projekts pēc tā pieņemšanas
Saeimā tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un periodiskajā
izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, kā arī
portālā www.likumi.lv. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
likums viņu ierobežo |
Ikviens savas aizskartās tiesības un intereses
var aizstāvēt saskaņā ar Valsts darba inspekcijas likuma 11.panta pirmā daļu,
kas paredz, ka persona, kura uzskata, ka attiecīgais administratīvais akts
ierobežo tās tiesiskās intereses, ir tiesīga, iesniedzot iesniegumu Valsts
darba inspekcijas direktoram, apstrīdēt visu līmeņu valsts darba inspektoru
lēmumus, rīkojumus vai brīdinājumus. Direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā. |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
Labklājības ministra vietā
zemkopības ministrs M. Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
B.Paševica |
E.Korčagins |
Z.Uzuliņa |
I.Vjakse |
27.08.2007 16:57
1428
I.Vjakse
67021570, Ineta.Vjakse@lm.gov.lv