Izdarīt Aizsargjoslu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 6.nr.; 2002,
7.nr.; 2003, 15.nr.; 2005, 15.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 7.panta pirmo daļu ar otro
teikumu šādā redakcijā:
"Virszemes ūdensobjektu
aizsargjoslas nenosaka ostu teritorijās."
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta
Grozījums
Aizsargjoslu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Aizsargjoslu likuma 7.panta pirmajā daļā ir
noteikti vispārīgie virszemes ūdensobjektu aizsargjoslu izveidošanas mērķi
samazināt piesārņojuma negatīvo ietekmi uz ūdens ekosistēmām, novērst
erozijas procesu attīstību, ierobežotu saimniecisko darbību applūdināmajās
zonās, kā arī saglabāt apvidum raksturīgo ainavu. Ostām ir nozīmīga loma valsts ekonomiskajā
attīstībā, tās sekmīga darbība nodrošina virkni citu komersantu darbību un
valsts saimniecisko attīstību kopumā. Ostu darbības mērķis ir maksimāli attīstīt
saimniecisko darbību teritoriāli ierobežotā teritorijā. Ņemot vērā to, ka
ostu teritoriju sauszemes daļas vairumā gadījumu ir mākslīgi pārveidotas,
izveidojot mākslīgi izveidotos uzbērumus un hidrotehniskās būves (moli,
straumes regulēšanas dambji, viļņlauži, krasta nostiprinājumi), kas
nepieciešamas ostu funkcionēšanai, kā arī ņemot vērā ostu darbības specifiku,
nepieciešams izdarīt grozījumus Aizsargjoslu likumā. |
|
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz izdarīt grozījumu
Aizsargjoslu likuma 7. panta pirmajās daļā, paredzot, ka virszemes
ūdensobjektu aizsargjoslas nenosaka ostu teritorijās. |
|
3.
Cita informācija |
Nav. |
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts uzlabos uzņēmējdarbības vidi ostu teritorijās, jo,
paredzot, ka virszemes ūdensobjektu aizsargjoslas nenosaka ostu teritorijās,
tiks radīti priekšnosacījumi sekmīgai ostu saimnieciskās darbības attīstībai.
Tiks samazināti apgrūtinājumi attiecībā uz ostu ikdienas darbu un attīstības
projektiem. |
|
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts ir neitrāls attiecībā uz sieviešu un vīriešu vienādo
tiesību un iespēju ievērošanu. |
|
4.
Ietekme uz vidi |
Ietekme uz vidi tiks izvērtēta, izstrādājot konkrētus investīcijas
projektus ostā. |
|
5.
Cita informācija |
Nav. |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
3.
Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
6.
Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2.
Cita informācija |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām |
|
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts atbilst Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām, kas
izriet no Latvijas Republikas noslēgtajiem divpusējiem līgumiem un
daudzpusējiem līgumiem, kuros Latvijas Republika ir dalībvalsts Likumprojekts
nepārkāpj 1992.gada 9.aprīļa Helsinku Konvenciju par Baltijas jūras reģiona
vides aizsardzību. |
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
|
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||
5.
Cita informācija |
Nav. |
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Ostu padome |
|
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
2007.g. 26.septembrī Latvijas Ostu padome izskatīja jautājumu Par
likumprojektu Grozījumi Aizsargjoslu likumā un ir aicinājusi Satiksmes
ministriju iesniegt likumprojektu Grozījumi Aizsargjoslu likumā
izskatīšanai Ministru kabineta sēdē kā Ministru kabineta lietu. |
|
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi notiks katrā atsevišķā gadījumā,
izstrādājot vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu vai teritorijas
plānojuma grozījumus, kuru izstrādē atbilstoši Ministru kabineta 2004.gada
19.oktobra noteikumiem Nr.883 Vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas
noteikumi jārīko divas sabiedriskās apspriešanas. |
|
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
5.
Cita informācija |
Nav. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses -
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. |
|
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis. |
|
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt, vēršoties Satversmes tiesā
ar konstitucionālo sūdzību Satversmes tiesas likumā noteiktā kārtībā. |
|
4.
Cita informācija |
Nav. |
|
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Maršāns |
L.Priedīte-Kancēviča |
I.Strauta |
A.Maldups
|
15.10.2007. 13:40
897
A.Butuzova
67028347, anna.butuzova@sam.gov.lv