Likumprojekts
Grozījumi Bērnu tiesību
aizsardzības likumā
Izdarīt Bērnu
tiesību aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 8., 12.nr.; 2001, 24.nr.; 2002, 23.nr.; 2003, 6.,
12.nr.; 2004, 12.nr.; 2005, 8.nr.; 2006, 22.nr.; 2007, 9.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 1.pantu ar 15.punktu šādā redakcijā:
"15) viesģimene
laulātie vai persona, kas uz laiku uzņem savā dzīvesvietā bērnu aprūpes
iestādē ievietotu bērnu vai sniedz atbalstu bērnu aprūpes iestādē ievietotam
bērnam, kuram ir problēmas mācībās vai saskarsmē ar vienaudžiem vai ir
nepieciešams cita veida atbalsts."
2. Izteikt 45.pantu šādā redakcijā:
(1) Par bērna ievietošanu citā ģimenē uz
laiku, kas ilgāks par trim mēnešiem, vecāki vai aizbildnis nekavējoties paziņo
šīs ģimenes dzīvesvietas bāriņtiesai.
(2) Saņēmusi minēto informāciju, bāriņtiesa
izvērtē, vai šajā ģimenē bērns tiks pietiekami labi aprūpēts un vai persona,
kura ir atbildīga par aprūpi, ir spējīga bērnu aprūpēt, un vai šāda ievietošana
atbilst bērna interesēm. Pēc ģimenes izvērtēšanas bāriņtiesa par to rakstveidā
informē pašvaldības sociālo dienestu.
(3) Ja tiek atzīts, ka bērns šajā ģimenē
netiek pienācīgi aprūpēts, bāriņtiesa sadarbībā ar pašvaldības sociālo dienestu
nodrošina bērna atgriešanos vecāku vai aizbildņa aprūpē. Ja bērna atgriešanās
pie vecākiem vai aizbildņa nav iespējama, vecāku dzīvesvietas bāriņtiesa vai
bāriņtiesa, kas lēmusi par aizbildņa iecelšanu, sadarbībā ar pašvaldības
sociālo dienestu lemj par bērna turpmāko ārpusģimenes aprūpi."
3. Papildināt VI nodaļu ar 45.1, 45.2
un 45.3 pantu
šādā redakcijā:
"45.1 pants.
Citā ģimenē ārvalstī ievietota bērna aprūpes uzraudzība
(1) Vecāki var ievietot bērnu citā ģimenē
ārvalstī uz laiku, kas ilgāks par trim mēnešiem, ar vecāku dzīvesvietas
bāriņtiesas piekrišanu, ja iepriekš šī ievietošana ir saskaņota ar attiecīgās
valsts bērnu tiesību aizsardzības iestādi un tā nodrošinās ievietotā bērna
dzīves apstākļu pārbaudi, ievērojot šajā valstī noteikto kārtību.
(2) Ārpusģimenes aprūpē esošu bērnu var ievietot citā
ģimenē ārvalstī uz laiku ar bāriņtiesas piekrišanu, ja šī ievietošana iepriekš ir
saskaņota ar attiecīgās valsts bērnu tiesību aizsardzības iestādi un tā
nodrošinās ievietotā bērna dzīves apstākļu regulāru pārbaudi, ievērojot šajā
valstī noteikto kārtību.
(3) Bērnu aprūpes iestāde, rakstiski vienojoties
ar ģimeni, nosaka ārpusģimenes aprūpes iestādē ievietota bērna uzturēšanās
ilgumu citā ģimenē ārvalstī, pušu tiesības un pienākumus, kā arī sedz ēdināšanas
izdevumus, kas nepārsniedz iestādes izdevumus bērna ēdināšanai.
(4) Laulātajiem vai personai, kas ārvalstī uzņēmusi
ārpusģimenes aprūpē esošu bērnu, nav prioritāru tiesību kļūt par bērna
adoptētāju.
45.2 pants.
Viesģimenes statuss
(1) Viesģimenes statusu piešķir viesģimenes
dzīvesvietas bāriņtiesa.
(2) Pirms lēmuma pieņemšanas bāriņtiesa izvērtē iespējamās
viesģimenes piemērotību viesģimenes statusa iegūšanai, tai skaitā:
1) izvērtē motivāciju kļūt par viesģimeni,
savstarpējās attiecības ģimenē un spējas aprūpēt bērnu;
2) pārbauda un izvērtē sadzīves un materiālos
apstākļus;
3) pieprasa ģimenes ārsta (kura aprūpē ģimene vai
persona atrodas vismaz sešus mēnešus) atzinumu par veselības stāvokli;
4) pieprasa psihiatra un narkologa atzinumu par
veselības stāvokli;
5) ja nepieciešams, nosūta ģimeni vai personu pie
psihologa atzinuma saņemšanai par piemērotību viesģimenes statusa iegūšanai;
6) pieprasa informāciju par Sodu reģistrā iekļautajām
ziņām.
(3) Bāriņtiesas lēmums par viesģimenes statusa
piešķiršanu ir spēkā vienu gadu.
(4) Laulātajiem vai personai, kas veikusi
viesģimenes pienākumus, nav prioritāru tiesību kļūt par bērna adoptētāju vai
aizbildni.
45.3 pants.
Bērnu aprūpes iestādē esoša bērna tikšanās ar viesģimeni un bērna uzturēšanās
viesģimenē Latvijā
(1) Bērnu aprūpes iestāde var atļaut bērnam
iestādē tikties ar viesģimeni, ja ir gūta pārliecība, ka viesģimene sniegs
bērnam nepieciešamo atbalstu.
(2) Bērnu aprūpes iestāde var atļaut bērnam
uzturēties viesģimenē uz laiku, ja ir gūta pārliecība, ka viesģimene spēs
atbilstoši bērna vajadzībām aprūpēt un uzraudzīt bērnu. Bērnu aprūpes iestāde,
rakstiski vienojoties ar viesģimeni, nosaka bērna uzturēšanās ilgumu viesģimenē,
pušu tiesības un pienākumus, kā arī sedz ēdināšanas izdevumus, kas nepārsniedz
iestādes izdevumus bērna ēdināšanai.
(3) Noslēgto vienošanos bērnu aprūpes iestāde
nosūta viesģimenes dzīvesvietas bāriņtiesai. Bāriņtiesa nodrošina regulāru viesģimenē
ievietotā bērna dzīves apstākļu pārbaudi."
4. Izslēgt 50.panta sesto daļu.
5. Izteikt 50.2 pantu šādā redakcijā:
"50.2 pants.
Bērna drošība publiskos pasākumos vai publisku vietu apmeklēšanas laikā
(1) Publiskos pasākumos, kuros piedalās
bērni, vai bērniem pieejamās publiskās izklaides, sporta vai atpūtas vietās
nodrošina bērna drošību.
(2) Par bērna drošību publiskos pasākumos un
publiskās vietās ir atbildīgi pasākuma organizatori."
6. Papildināt likumu ar 50.3 pantu šādā redakcijā:
"50.3 pants.
Drošības prasības, sniedzot bērna uzraudzības pakalpojumus
(1) Vecāki vai personas, kuras viņus aizstāj,
bērnu var atstāt īslaicīgai uzraudzīšanai bērna uzraudzības pakalpojumu
sniedzējam (piemēram, bērnu rotaļu un attīstības centros, rotaļu centros
tirdzniecības vietās).
(2) Bērna uzraudzības pakalpojumu sniedzējs
pakalpojuma sniegšanas vietā nodrošina bērnam atbilstošu vidi, kas nerada
draudus bērna drošībai, dzīvībai, veselībai, tikumībai un pilnvērtīgai
attīstībai.
(3) Bērna uzraudzības pakalpojumu sniedzējs
nodrošina, ka personām, kuru uzraudzībā atrodas bērni, ir nepieciešamās
prasmes. Šā likuma 72.pantā noteiktie ierobežojumi attiecināmi uz bērna
uzraudzības pakalpojumu
sniedzēju.
(4) Bērna uzraudzības pakalpojumu sniedzējs:
1) pakalpojuma sniegšanas vietā reģistrē
bērna saņemšanu un bērna atdošanu bērna vecākiem vai personai, kura viņus
aizstāj, norādot bērna saņemšanas un atdošanas laiku, kā arī personu, kura atstāj
un saņem bērnu;
2) nodrošina nelaimes gadījumā cietušajam
bērnam pirmās palīdzības sniegšanu;
3) ja nepieciešams, informē vecākus vai
personas, kas viņus aizstāj, par bērnu laikā, kad bērns atstāts īslaicīgai
uzraudzībai;
4) nodrošina drošu pakalpojumu sniegšanu
un brīdina bērnu, ja viņa uzvedība apdraud viņa vai citu bērnu drošību;
5) nodrošina bērna evakuēšanu, ja ir ārkārtas
situācija;
6) ir atbildīgs par bērna drošību laikā,
kad bērns ir atstāts pie bērna uzraudzības pakalpojuma sniedzēja īslaicīgai
uzraudzībai.
(5) Vecāki vai personas, kuras viņus aizstāj, informē
bērna uzraudzības pakalpojuma sniedzēju, ja bērnam ir nepieciešama īpaša aprūpe
vai uzraudzība."
7. Izslēgt pārejas noteikumu 12.punktu.
Bērnu un ģimenes lietu ministrs
A.Baštiks
Likumprojekta Grozījumi Bērnu tiesību
aizsardzības likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
I Bērnu un ģimenes lietu ministrija,
iepazīstoties ar publikācijām plašsaziņas līdzekļos un aptaujājot
speciālistus (bāriņtiesas, bērnu ārpusģimenes aprūpes iestāžu vadītājus
u.c.), ir konstatējusi nepieciešamību veikt grozījumus Bērnu tiesību
aizsardzības likuma 45.pantā, kas paredz citā ģimenē ievietota bērna aprūpes
uzraudzību. Minētā norma paredz tiesisko regulējumu tam: 1)
kādā kārtībā
bērnu citā ģimenē var ievietot vecāki vai aizbildnis; 2)
kādā kārtībā
bērnu aprūpes iestāde var atļaut bērnam ciemoties un uzturēties svešā ģimenē,
lai bērni, kas ievietoti aprūpes iestādē, arī gūtu ģimeniska dzīvesveida
pieredzi, kādu saņem tie bez vecāku gādības palikušie bērni, kam ārpusģimenes
aprūpe tiek nodrošināta ģimeniska veida formās (aizbildnībā un audžuģimenē) 3)  
;
kādā kārtībā
ārpusģimenes aprūpē esošu bērnu var ievietot uz laiku ģimenē vai bērnu
iestādē ārvalstī. Līdz šim praksē ir konstatētas
sekojošas problēmas: 1) bērna vecāki vai aizbildņi
pilnvaro ārvalstu ģimenes rūpēties par saviem bērniem (īpaši par mazā vecumā
esošiem bērniem) gadiem ilgi vai vispār uz neierobežotu laiku. Šajos
gadījumos bērni uz vecāku izdotās pilnvaras pamata tiek aizvesti uz ārzemēm.
Savukārt ārvalstu ģimene, tiklīdz bērns ierodas pie viņiem, nekavējoties sāk
interesēties par kārtību, kādā varētu šo bērnu adoptēt. Patreizējais
tiesiskais regulējums nosaka kārtību, kādā vecāki vai aizbildnis ievieto
bērnu citā ģimenē Latvijā, taču neregulē gadījumus, kad bērns tiek ievietots
citā ģimenē ārvalstī; 2) esošais tiesiskais regulējums neparedz
pietiekami stingras prasības tam, kādas personas var sniegt atbalstu bērnam,
kas ievietots bērnu aprūpes iestādē. Tāpat esošais tiesiskais regulējums
nepietiekami nodrošina to, lai tiktu pārbaudīti bērna dzīves apstākļi laikā,
kuru viņš pavada citā ģimenē. 3) bieži vien, īpaši ārvalstu ģimenes, vēlas
uzņemt uz laiku savā ģimenē ārpusģimenes aprūpē esošus mazus bērnus, lai ne
tikai sniegtu bērnam ģimeniska dzīvesveida pieredzi, bet arī paātrinātu
adopcijas procesu, cenšoties neievērot Latvijā spēkā esošo adopcijas kārtību.
Lai izstrādātu likumprojektu Grozījumi
Bērnu tiesību aizsardzības likumā par jautājumiem, kas skar viesģimeņu
tiesisko regulējumu, ministrija izveidoja darba grupu, kurā bija pārstāvji no
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas, Nodibinājuma Centrs
Dardedze, Latvijas Bāriņtiesu darbinieku asociācijas, kā arī Latvijas bērnu
sociālās aprūpes iestāžu vadītāju asociācijas. II Pašreiz spēkā esošā Bērnu tiesību
aizsardzības likuma 50.2panta otra daļa 2006.gadā 19.oktobra
redakcijā, paredz, ka Ministru kabinets nosaka drošības prasības, kuras
jāievēro publiskās izklaides, sporta un atpūtas vietās. Pamatojoties uz minēto deleģējumu Bērnu un
ģimenes lietu ministrija izstrādāja Ministru kabineta noteikumu Bērna
drošības prasības, kuras jāievēro publiskās izklaides, sporta vai atpūtas
vietās projektu. Apspriežot izstrādāto projektu 2007.gada 28.maija
starpinstitūciju sanāksmē, tika secināts, ka atbilstoši esošajam deleģējumam
nav iespējams izstrādāt vienotus, vispārīgus noteikumus par bērna drošības
prasību ievērošanu publiskās izklaides, sporta vai atpūtas vietās, jo dažādās
jomās attiecīgas drošības prasības ir jau noteiktas citos normatīvajos aktos
Bērnu tiesību aizsardzības likumā, Publisko izklaides un svētku pasākumu
drošības likumā, Sporta likumā un Ministru kabineta 2001.gada 23.oktobra
noteikumos Nr.447 Bērnu nometņu organizēšanas un darbības kārtība, Ministru
kabineta 2007.gada 8.maija noteikumos Noteikumi par publiska pasākuma organizatora civiltiesiskās atbildības obligāto
apdrošināšanu, Ministru kabineta 2003.gada 12.augusta noteikumos
Nr.451 Publisko atrakciju iekārtu drošības prasības un tehniskās uzraudzības
kārtība, Ministru kabineta 2001.gada 20.novembra noteikumos Nr.492 Kārtība,
kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādēs un to organizētajos
pasākumos un citos Ministru kabineta noteikumos. |
|
|||||||||||||
|
Likumprojektam ir vairāki mērķi: I Attiecībā uz citā ģimenē ievietota bērna
aprūpes uzraudzības pilnveidošanu likumprojekts paredz: 1) ja bērna vecāki vai
aizbildnis vēlas bērnu ievietot uz laiku, kas ilgāks par trim mēnešiem,
ievietot ģimenē ārvalstīs, to var darīt ar bāriņtiesas piekrišanu, ja
iepriekš šī ievietošana saskaņota ar attiecīgās valsts kompetento iestādi un
tā nodrošinās bērna dzīves apstākļu pārbaudi ģimenē. 2) ieviest jaunu jēdzienu viesģimene, kā
arī paredz kārtību, kā persona vai laulātie tiek atzīti par piemērotiem veikt
viesģimenes pienākumus, sniedzot atbalstu bērnam, kas ievietots aprūpes
iestādē. Tāpat likumprojektā ir noteiktas skaidrākās prasības tam kā laulātie
(persona) tiek atzīti par piemērotiem veikt viesģimenes funkcijas, kādas
pārbaudes (ieraksti par personām Sodu reģistrā, veselības pārbaudes u.c.)
veic bāriņtiesa pirms pieņem lēmumu par statusa piešķiršanu. Savukārt lēmumu
par to, kuru bērnu uzticēt viesģimenei pieņem aprūpes iestādes vadītājs,
vienojoties ar viesģimeni par savstarpējām tiesībām un pienākumiem, kā arī
laika periodu, kuru bērns pie viesģimenes pavadīs. Šī savstarpējā vienošanās tiks
nosūtīta viesģimenes dzīvesvietas bāriņtiesai, kura veiks regulāras pārbaudes
par bērna dzīves apstākļiem ģimenē; 3) ka laulātajiem (personai), kas veikusi
viesģimenes pienākumus nav prioritāras tiesības kļūt par bērna aizbildni vai
adoptētājiem, kā arī laulātajiem (personai), kas uzņēmusi ārvalstī
ārpusģimenes aprūpē esošu bērnu, nav prioritāras tiesības kļūt par bērna
adoptētājiem. II Attiecībā uz bērna uzraudzības
pakalpojumu sniedzējiem, kuri sniedz īslaicīgus bērnu uzraudzības
pakalpojumus, likumprojekta mērķis ir noteikt vispārīgas drošības prasības,
kuras jāievēro minētajām personām. Grozījumi paredzēs bērnu drošības prasībām
atbilstošas vides nodrošināšanu un bērnam drošu pakalpojumu sniegšanu, kā arī
noteiks prasības personālam, kuras sniedz bērna uzraudzīšanas pakalpojumus. Līdz ar to ir paredzēts izslēgt no Bērnu
tiesību aizsardzības likuma deleģējumu, kurā ir noteikts uzdevums Ministru
kabinetam noteikt bērnu drošības prasības, kuras jāievēro publiskās
izklaides, sporta un atpūtas vietās. |
|
|||||||||||||
Nav. |
|
||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Paredzot vispārīgas drošības
prasības bērnu uzraudzīšanas pakalpojuma sniegšanā, netiek radīti nepamatoti
administratīvi ierobežojumi rotaļu istabu un bērnu rotaļu un attīstības
centru darbībā. Pēc grozījumu spēkā stāšanās uz bērna uzraudzības pakalpojuma
sniedzēju būs attiecināmi 72.pantā noteiktie ierobežojumi. Līdz ar to bērna
uzraudzības pakalpojumus nevarēs sniegt persona, kas ir bijusi sodīta par
72.pantā norādītajiem pārkāpumiem un noziedzīgiem nodarījumiem. Vienlaikus
bērna uzraudzības pakalpojuma sniedzējam ir noteikts pienākums pārbaudīt darbinieku atbilstību
darbam ar bērniem un pieprasīt no Sodu reģistra izziņu par šo personu
sodāmību. Šāda izziņa nepieciešama,
lai nodrošinātu, ka personas, kuras strādā ar bērniem neapdraudētu viņu
drošību. Šobrīd valsts nodeva par izziņas izsniegšanu no sodu reģistra
ir noteikta trīs latu apmērā. Ja persona izziņu vēlas saņemt nākamajā
darbadienā, tad valsts nodeva jāmaksā trīskāršā apmērā (Ministru kabineta
2006.gada 25.aprīļa noteikumi Nr. 323 Noteikumi par valsts nodevu par
izziņas izsniegšanu no Sodu reģistra). Tādējādi bērna uzraudzības pakalpojuma
sniedzējiem, pieņemot darbā darbinieku, kas strādās ar bērniem, iespējams var
rasties papildus izdevumi trīs latu apmērā, bet izņēmuma gadījumos deviņu
latu apmērā. |
|
|||||||||||||
|
Likumprojekts nodrošinās to, ka abu dzimumu bērniem, kas atrodas
bērnu aprūpes iestādēs, tiks atrastas piemērotas viesģimenes, kas pirms
statusa iegūšanas būs pienācīgi pārbaudītas, kā arī bērna dzīves apstākļi
tiks pārbaudīti arī laika periodā, kamēr bērns atradīsies viesģimenē. Grozījumos noteiktās
bērnu drošības prasības, kuras būs jāievēro bērna uzraudzības pakalpojumu
sniedzējiem, nodrošinās atbilstošas vides un kvalitatīva pakalpojuma
sniegšanu. Rezultātā bērnam atrodoties rotaļu istabā vai bērnu rotaļu un
attīstības centrā, viņam tiks sniegts drošs un kvalitatīvs pakalpojums. Bērna uzraudzības
pakalpojuma sniedzējam sniedzot alternatīvus bērna uzraudzīšanas
pakalpojumus, tiek veicināta dzimumu līdztiesība, jo bērna mātei vai tēvam,
kas aprūpē bērnu, ir papildus iespēja atstāt bērnu īslaicīgai uzraudzīšanai,
kas atvieglo ģimenes dzīves savienošanu ar darbu vai studijām. Likumā noteikto
prasību ievērošanu nodrošinās paredzētā bērna uzraudzības pakalpojuma
sniedzēja atbildība par bērna veselībai un dzīvībai droša pakalpojuma
sniegšanu. Atbildību par bērnu drošības prasību neievērošanu, ir paredzēts
noteikt Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksā. |
|
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
|
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
|
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
||||||||||||||
|
|
|
tūkst. latu |
|
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||||||||||
2008 |
2009 |
2010 |
|
||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||
2. Izmaiņas b
udžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
|
|||||||||
3.Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||||||||||
6. Cita informācija |
Viesģimeņu institūta ieviešana neradīs papildus izdevumus
ārpusģimenes aprūpes iestādēm, jo viesģimenei tiks segti tikai ēdināšanas
izdevumi, kas nepārsniedz pašas iestādes izdevumus. Šādu izdevumu kompensēšana
ir paredzēta jau patlaban spēkā esošajā Bērnu tiesību aizsardzības likuma
redakcijā. |
|
|||||||||||||
IV. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai
ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Vienlaikus tiek gatavoti grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā, kuros paredzēts noteikt atbildību par drošības prasību neievērošanu
publiskos pasākumos un publiskās vietās, tajā skaitā bērna uzraudzības
pakalpojumu sniedzējiem, kuri sniedz īslaicīgus bērnu uzraudzīšanas
pakalpojumus. |
||||||||||||||
2. Cita
informācija |
Nav. |
||||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||
|
|
|
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
||||||||||||
|
|||||||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav. |
||||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Centrs pret vardarbību Dardedze Latvijas Bāriņtiesu darbinieku asociācija Latvijas bērnu sociālās aprūpes iestāžu vadītāju
asociācija Latvijas Olimpiskā komiteja, Biedrība Latvijas Sporta federāciju padome Latvijas Darba devēju konfederāciju |
||||||||||||||
2. Kāda
ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Attiecībā uz grozījumu veikšanu Bērnu tiesību aizsardzības likumā,
paredzot viesģimenes institūtu ar attiecīgo regulējumu, nodibinājums Centrs
Dardedze, Latvijas Bāriņtiesu darbinieku asociācija un Latvijas bērnu sociālās
aprūpes iestāžu vadītāju asociāciju pilnībā atbalsta likumprojektu. Attiecībā uz grozījumu veikšanu Bērnu tiesību aizsardzības likumā,
paredzot drošības prasības bērna uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem, Latvijas Darba
devēju konfederācija, Latvijas
Olimpiskā komiteja, Biedrība Latvijas Sporta federāciju padome atbalsta
likumprojekta grozījumus. |
||||||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Sabiedrība par normatīvā akta projekta ieceri attiecībā uz
viesģimenes institūta regulējumu, tika informēta ar plašsaziņas līdzekļu
starpniecību. |
||||||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav. |
||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|||||||||||||||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses -
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likumprojekta
izpildei nav nepieciešams radīt jaunas institūcijas, netiek paplašinātas
esošo institūciju funkcijas. |
||||||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis,
normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un portālā www.likumi.lv. Turklāt
sabiedrība papildus tiks informēta ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību,
publikācijām Bērnu un ģimenes lietu ministrijas mājas lapā. Pēc grozījumu likumā stāšanās spēkā tiks sagatavoti metodiskie
ieteikumi bāriņtiesām un bērnu aprūpes iestādēm par turpmāko darbu ar
viesģimenēm. Pēc grozījumu likumā stāšanās spēkā tiks sagatavoti metodiskie
ieteikumi bērna uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem par drošības prasībām
rotaļu istabās un bērnu rotaļu un attīstības centros. |
||||||||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Ja normatīvais akts ierobežo indivīda tiesības, indivīds var
Satversmes tiesas likuma noteiktajā kārtībā iesniegt Satversmes tiesā
pieteikumu par lietas ierosināšanu par normatīvā akta atbilstību Satversmei
(Satversmē noteikto pamattiesību aizskāruma gadījumā). Persona savas tiesības var aizstāvēt administratīvā procesa ietvaros,
ja normatīvā akta piemērošanas rezultātā tiek aizskartas personas tiesības. |
||||||||||||||
4. Cita
informācija |
Nav. |
||||||||||||||
Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
Valsts sekretāre |
Juridiskā un Eiropas lietu departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
I.Zalpētere |
S.Rāgs |
M.Dzērve |
E.Drobiševska |
02.10.2007. 15:00
1946
E.Drobiševska
67356494, evita.drobisevska@bm.gov.lv