Likumprojekts
Grozījumi Epidemioloģiskās
drošības likumā
Izdarīt Epidemioloģiskās
drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1998, 3.nr.; 2000, 10.nr.; 2004, 5., 10.nr.; 2006, 10.nr.; 2007, 14., 21.nr.)
šādus grozījumus:
1. Papildināt
1.pantu ar 36.punktu šādā redakcijā:
"36) epidemioloģiskās kontroles objekts telpa,
ēka, tās daļa, būve, inženierkomunikācijas, kā arī iekārtas un iekārtu
sistēmas, kuras ir pakļautas epidemioloģisko drošību regulējošajos normatīvajos
aktos noteiktajām prasībām."
2. Izteikt
6.panta trešās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
"3) pieņemt
lēmumus par epidemioloģiskās kontroles objekta darbības apturēšanu;".
3. Papildināt
likumu ar VIII1 nodaļu šādā redakcijā:
"VIII1 nodaļa. Epidemioloģiskās kontroles objekta
darbības apturēšana
37.1 pants. Darbības apturēšanas
subjekti
Lēmumu par epidemioloģiskās
kontroles objekta darbības apturēšanu, ja pārkāpti epidemioloģiskās drošības
jomu regulējošie normatīvie akti, pieņem Veselības inspekcijas vadītājs un viņa
vietnieki, kā arī Veselības inspekcijas teritoriālo nodaļu vadītāji un viņu
vietnieki.
37.2 pants. Darbības
apturēšana
(1) Ja Veselības inspekcijas inspektors ir
konstatējis epidemioloģiskās drošības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu,
viņš izsaka rakstveida brīdinājumu epidemioloģiskās kontroles objekta
īpašniekam vai tā pilnvarotai personai, ja tāda ir. Brīdinājumā norāda visus konstatētos epidemioloģiskās drošības
jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumus, dodot rekomendācijas un nosakot
termiņu pārkāpumu novēršanai.
(2) Ņemot vērā
pārkāpuma faktiskās novēršanas iespējas, brīdinājumā ietverto pārkāpumu
novēršanas termiņu nosaka ne īsāku par:
1) diviem
gadiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama kapitālā celtniecība;
2) sešiem
mēnešiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama ēku daļēja pārbūve vai iekārtu
kapitālremonts.
(3) Pārējos
gadījumos, kas nav minēti šā panta otrajā daļā, Veselības inspekcijas
inspektors, ņemot vērā pārkāpuma faktiskās novēršanas iespējas, nosaka
pārkāpuma novēršanas termiņu no viena līdz trim mēnešiem.
(4) Ja
brīdinājumā norādītie pārkāpumi noteiktajā termiņā netiek novērsti, šā likuma 37.1 pantā minētās amatpersonas
pieņem lēmumu par epidemioloģiskās kontroles objekta darbības apturēšanu.
(5) Epidemioloģiskās
kontroles objekta darbības apturēšanu nodrošina īpašnieks vai īpašnieka
pārstāvis, ja tāds ir, piedaloties amatpersonai, kura pieņēmusi lēmumu par
darbības apturēšanu, vai tās pilnvarotai amatpersonai.
(6) Epidemioloģiskās
kontroles objekta darbības
apturēšanu veic tā, lai:
1) būtu iespēja
netraucēti novērst konstatētos pārkāpumus;
2) iespējami
samazinātu epidemioloģiskās kontroles objekta bojāšanos meteoroloģisko apstākļu vai korozijas ietekmē;
3) iespējami
mazāk tiktu traucēta citu inženierkomunikāciju, iekārtu un iekārtu sistēmu darbība.
(7) Darbības
apturēšanas kontroli nodrošina amatpersona, kura pieņēmusi lēmumu par darbības
apturēšanu, vai tās pilnvarota amatpersona.
(8) Epidemioloģiskās
kontroles objekta darbību var apturēt bez iepriekšēja brīdinājuma, ja
epidemioloģiskās drošības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpuma dēļ
produkcijā vai vidē var nonākt bīstamas vielas vai slimību izraisītāji vai
rodas draudi cilvēku un dzīvnieku veselībai vai dzīvībai.
(9) Amatpersona,
kurai ir tiesības pieņemt šā panta astotajā daļā minēto lēmumu par darbības
apturēšanu, šo lēmumu pieņem ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc tam, kad tai
kļuvis zināms par šā panta astotajā daļā minētajiem normatīvo aktu pārkāpumiem,
un to izpilda nekavējoties. Citu konstatēto epidemioloģiskās drošības jomu
regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu novēršanai nosaka termiņu saskaņā ar šā
panta otro un trešo daļu.
37.3 pants. Darbības atjaunošana
(1) Par normatīvo aktu
pārkāpumu novēršanu epidemioloģiskās kontroles objekta īpašnieks vai īpašnieka
pilnvarota persona, ja tāda ir, rakstveidā ziņo amatpersonai, kas pieņēmusi
lēmumu par darbības apturēšanu. Šī amatpersona piecu darbdienu laikā pēc
paziņojuma saņemšanas pārbauda, vai pārkāpumi ir novērsti.
(2) Ja visi
brīdinājumā vai lēmumā par darbības apturēšanu minētie pārkāpumi ir novērsti,
attiecīgā amatpersona triju darbdienu laikā pēc pārbaudes veikšanas dod
rakstveida atļauju darbības atjaunošanai.
(3) Ja visi
rakstveida brīdinājumā vai lēmumā par darbības apturēšanu minētie pārkāpumi nav
novērsti, attiecīgā amatpersona sniedz atteikumu darbības atjaunošanai.
37.4 pants. Lēmumu apstrīdēšana
un pārsūdzēšana
(1) Iesniegumu
par lēmuma apstrīdēšanu par darbības apturēšanu bez iepriekšēja brīdinājuma
izteikšanas izskata un lēmumu pieņem 10 darbdienu laikā pēc iesnieguma
saņemšanas.
(2) Šajā nodaļā
minēto Veselības inspekcijas lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur to
darbību un izpildi."
4. Izslēgt
38.panta otro un trešo daļu.
Likums stājas spēkā
2008.gada 1.janvārī.
Veselības ministrs
V.Veldre
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd fiziskajām un juridiskajām personām
piederošo uzņēmumu un citu tiesību objektu, to struktūrvienību un iekārtu
darbības vai produkcijas izlaides apturēšanas vai ierobežošanas kārtību
nosaka likums Par uzņēmumu, iestāžu un
organizāciju darbības apturēšanas kārtību. Saskaņā ar likumu Par
likuma Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību
atzīšanu par spēku zaudējušu tas zaudēs spēku ar 2008.gada 1.janvāri. Līdz
ar to ir nepieciešams likuma Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības
apturēšanas kārtību normas, kas attiecas uz epidemioloģisko drošību, ietvert
Epidemioloģiskās drošības likumā. Epidemioloģiskās drošības likuma 38.panta
otrā daļa nosaka, ka asins, audu, orgānu, spermas un citu bioloģisko
substrātu donori ir pakļauti obligātai laboratoriskajai pārbaudei Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā. Savukārt, šī paša panta trešā daļa nosaka, ka
bioloģisko materiālu kvalitātes laboratorisko pārbaužu un kontroles kārtību,
kā arī attiecīgās informācijas izmantošanu nosaka Ministru kabinets. Tomēr
minētos jautājumus šobrīd regulē Ministru kabineta
2005.gada 27.decembra noteikumi Nr.1037 "Noteikumi par cilvēka asiņu un
asins komponentu savākšanas, testēšanas, apstrādes, uzglabāšanas un
izplatīšanas kvalitātes un drošības standartiem" un Ministru kabineta
2007.gada 27.marta noteikumi Nr.208 "Cilvēka audu un orgānu uzkrāšanas,
uzglabāšanas un izmantošanas kārtība", kas izdoti attiecīgi uz
Ārstniecības likumā un likumā "Par miruša cilvēka ķermeņa aizsardzību un
cilvēka audu un orgānu izmantošanu medicīnā" Ministru kabinetam dotā
deleģējuma pamata. Līdz ar to Epidemioloģiskās drošības likuma 38.panta
otrajā un trešajā daļā ietverto deleģējumu nav nepieciešamības saglabāt un
šīs normas no likuma ir jāizslēdz. |
||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz izdarīt grozījumus Epidemioloģiskās drošības likumā, to papildinot ar
normām par uzņēmumu un citu tiesību objektu darbības apturēšanu nosakot
subjektus, kas ir tiesīgi pieņemt šādu lēmumu, apturēšanas kārtību, lēmumu
apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā notiek uzņēmumu
un citu tiesību objekta darbības atjaunošana. Likumprojekts paredz svītrot Epidemioloģiskās drošības
likuma 38.panta otro un trešo daļu. |
||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts stājas spēkā 2008.gada
1.janvārī. |
||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts uzlabos uzņēmējdarbības vidi,
jo tiks uzlabota kontrole reklāmas jomā un tiks ierobežota negodīga
konkurence. |
||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||
5. Cita informācija |
-------------- |
||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads
|
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gadā |
||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||
3.
Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||
4.Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||
5.Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.
|
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
6.Cita
informācija |
---------
|
------- |
------------- |
||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
Normatīvie akti papildus
nav jāizdod. |
||||
2. Cita informācija |
------------------- |
||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvais
akts šo jomu neskar. |
||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgie Eiropas Savienības tiesību akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||||
2.tabula |
|||||
|
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
||
5. Cita informācija |
----------------- |
||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||
1. Ar kurām nevalstiskām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekta izstrādes
laikā nav notikušas konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām. |
||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojektā nav iekļauts
nevalstisko organizāciju viedoklis. |
||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||
5. Cita informācija |
------------------ |
||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde |
|||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts institūciju radīšana nav nepieciešama, visas darbības
tiks veiktas esošo institūciju kompetences ietvaros. |
||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS),
kā arī bezmaksas elektroniskajā datu bāzē www.likumi.lv. |
||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas
tiesības varēs aizstāvēt Epidemioloģiskās drošības likumā un Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||
4.Cita informācija |
-------------------- |
||||
Veselības ministrs V.Veldre
Veselības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja v.i. |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
V.Veldre |
A.Ploriņš |
E.Strautiņš |
E.Zorgevica-Prāma |
E.Strautiņš |
14.11.2007. 18:15
925
E.Strautiņš, 67876063
Edgars_Strautiņš@vm.gov.lv