2008.gada 24.aprīlī
Nr.9/10-
Sociālo un darba lietu komisija
lūdz iekļaut Saeimas nākamās sēdes darba kārtībā likumprojektu Grozījumi Ārstniecības likumā
(nr.551/Lp9) izskatīšanai trešajā lasījumā.
Pielikumā:
apkopoto priekšlikumu tabula uz 12 lpp.
Sociālo un darba lietu komisija
Likumprojekts
trešajam lasījumam
Grozījumi Ārstniecības likumā
(nr.551/Lp9)
Likuma attiecīgo pantu
spēkā esošā redakcija |
Otrajā lasījumā nobalsotā
redakcija |
N |
Priekšlikumi (5 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt Ārstniecības likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 15.nr.; 1998, 7.nr.; 2000,
13.nr.; 2001, 15.nr.; 2004, 9., 13.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 8.,
21., 24.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Ārstniecības likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 15.nr.; 1998, 7.nr.;
2000, 13.nr.; 2001, 15.nr.; 2004, 9., 13.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 14.nr.;
2007, 8., 21., 24.nr.) šādus grozījumus: |
Vispārīgie
noteikumi 1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
|
|
|
1. Papildināt 1.pantu ar 24., 25. un 26.punktu šādā redakcijā: 24) katastrofu medicīnas sistēma valsts koordinētu pasākumu kopums, ko veic ārstniecības
iestādes un citas veselības aprūpes nozares institūcijas neatkarīgi no
īpašuma formas, lai ārkārtas medicīniskajās un
ārkārtas sabiedrības veselības situācijās glābtu cilvēku dzīvību un mazinātu
postošo ietekmi uz sabiedrības veselību; |
|
|
|
1. Papildināt 1.pantu ar 24., 25. un 26.punktu
šādā redakcijā: 24) katastrofu medicīnas
sistēma valsts koordinētu pasākumu kopums, ko veic ārstniecības
iestādes un citas veselības aprūpes nozares institūcijas neatkarīgi no īpašuma
formas, lai ārkārtas medicīniskajās un ārkārtas sabiedrības veselības
situācijās glābtu cilvēku dzīvību un mazinātu postošo ietekmi uz sabiedrības
veselību; |
|
25) ārstniecības atbalsta persona
persona, kurai nav tiesību nodarboties ar ārstniecību, bet kura ir tieši
iesaistīta veselības aprūpes procesa nodrošināšanā; 26) ārstniecības
atbalsta personas sertifikāts
Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju savienības
izsniegts dokuments, kas apliecina attiecīgās personas profesionālo sagatavotību
un norāda, ka ārstniecības atbalsta persona ir kompetenta iesaistīties
veselības aprūpes procesa nodrošināšanā konkrētajā nozarē. |
|
|
|
25) ārstniecības atbalsta
persona persona, kurai nav tiesību nodarboties ar ārstniecību, bet kura
ir tieši iesaistīta veselības aprūpes procesa nodrošināšanā; 26) ārstniecības atbalsta personas sertifikāts Latvijas Ārstniecības personu
profesionālo organizāciju savienības izsniegts dokuments, kas apliecina
attiecīgās personas profesionālo sagatavotību un norāda, ka ārstniecības
atbalsta persona ir kompetenta iesaistīties veselības aprūpes procesa
nodrošināšanā konkrētajā nozarē. |
3.pants. Veselība ir fiziska, garīga un sociāla
labklājība, valsts un tautas pastāvēšanas un izdzīvošanas dabiskais pamats.
Veselības aprūpe ir pasākumu komplekss veselības nodrošināšanai un
uzturēšanai. |
2. Izteikt
3.pantu šādā redakcijā: 3.pants.
(1) Veselība ir fiziska, garīga un sociāla labklājība, valsts un tautas
pastāvēšanas un izdzīvošanas dabiskais pamats. Veselības aprūpe ir pasākumu
komplekss veselības nodrošināšanai un uzturēšanai. (2) Grūtnieces un bērna veselības aprūpe ir prioritāra.
Šīs prioritātes organizēšanas, finansēšanas un cilvēkresursu nodrošināšanas
kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|
Redakc. precizēts. |
2. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā: 3.pants. (1) Veselība ir fiziska, garīga un sociāla labklājība,
valsts un tautas pastāvēšanas un izdzīvošanas dabiskais pamats. Veselības
aprūpe ir veselības nodrošināšanas un uzturēšanas pasākumu komplekss. (2) Grūtnieces un bērna veselības aprūpe ir
prioritāra. Šīs prioritātes organizēšanas, finansēšanas un cilvēkresursu
nodrošināšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
9.pants. (1) Ārstniecības personu, ārstniecības
iestāžu, medicīnisko ierīču un ar noteiktām slimībām slimojošu pacientu,
jaundzimušo un bērnu slimību reģistru izveides, papildināšanas un uzturēšanas
kārtību, kā arī ārstniecībā izmantojamo medicīnisko tehnoloģiju
apstiprināšanas un jaunu medicīnisko tehnoloģiju ieviešanas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
3. 9.pantā: papildināt pirmo daļu pēc vārdiem Ārstniecības personu ar vārdiem ārstniecības atbalsta personu; |
|
|
|
3. 9.pantā: papildināt pirmo daļu pēc
vārdiem Ārstniecības personu ar vārdiem ārstniecības atbalsta personu; |
(2) Kārtību, kādā koordinē un vada
neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu cietušajiem reģionāla un
valsts mēroga ārkārtējās situācijās, kā arī katastrofu medicīnas sistēmas
organizēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Katastrofu
medicīnas sistēmas organizēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.; |
|
|
|
izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Katastrofu
medicīnas sistēmas organizēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.; |
|
papildināt pantu ar trešo daļu šādā
redakcijā: (3) Ministru kabinets nosaka apmācības
sistēmu pirmās palīdzības sniegšanā,
pirmās palīdzības sniegšanas apmācības programmu saturu un kārtību, kādā
nodrošina šo apmācību. |
|
|
Redakc. precizēts. |
papildināt pantu ar trešo
daļu šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets nosaka pirmās
palīdzības sniegšanas apmācības sistēmu, pirmās palīdzības sniegšanas
apmācības programmu saturu un šīs apmācības nodrošināšanas kārtību. |
9.1
pants. (1) Ārstniecību veic atbilstoši klīniskajām vadlīnijām
vai ārstniecībā izmantojamo metožu un zāļu lietošanas drošības un ārstēšanas
efektivitātes novērtējumam, kas veikts, ievērojot uz pierādījumiem balstītas
medicīnas principus. (2) Ministru kabinets nosaka kārtību,
kādā izstrādājamas klīniskās vadlīnijas. |
4. Izteikt 9.1
panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā izstrādā, izvērtē, reģistrē un ievieš klīniskās
vadlīnijas. |
|
|
|
4. Izteikt 9.1 panta
otro daļu šādā redakcijā: (2) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā izstrādā, izvērtē,
reģistrē un ievieš klīniskās vadlīnijas. |
17.pants. (1) No valsts
pamatbudžeta un pakalpojumu saņēmēju līdzekļiem apmaksāto ārstniecības
pakalpojumu apjomu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā sniedz: 1) Latvijas pilsoņiem; 2) Latvijas nepilsoņiem; 3) Eiropas Savienības dalībvalstu, Eiropas Ekonomikas
zonas valstu un Šveices Konfederācijas pilsoņiem, kuri uzturas Latvijā sakarā
ar nodarbinātību vai kā pašnodarbinātas personas, kā arī viņu ģimenes
locekļiem; 4)
ārzemniekiem, kuriem ir pastāvīgās uzturēšanās atļauja Latvijā; 5) bēgļiem un personām, kurām piešķirts
alternatīvais statuss; 6)
aizturētajām, apcietinātajām un ar brīvības atņemšanu notiesātajām personām. (2)
Ārstniecības pakalpojumus šā panta pirmajā daļā minētajā apjomā sniedz tajā
laikā un vietā, kad un kur tas nepieciešams, atbilstoši ārstniecības personu
kvalifikācijai un attiecīgajā ārstniecības iestādē diagnostikā,
ārstnieciskajā un pacientu aprūpē izmantojamā aprīkojuma līmenim. |
|
|
|
|
|
(3) Šā panta pirmajā daļā minēto
personu bērniem no valsts pamatbudžeta un pakalpojumu saņēmēju līdzekļiem
apmaksātos ārstniecības pakalpojumus ir tiesības saņemt bez maksas. (4) Personas, kuras nav minētas šā
panta pirmajā un trešajā daļā, ārstniecības pakalpojumus saņem par maksu. |
5.17.pantā
papildināt ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Latvijas pilsoņu un Latvijas nepilsoņu laulātajiem, kuriem ir
termiņuzturēšanās atļauja Latvijā, no valsts pamatbudžeta un pakalpojumu
saņēmēju līdzekļiem apmaksāto grūtnieču aprūpi un dzemdību palīdzību ir
tiesības saņemt bez maksas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.; uzskatīt līdzšinējo trešo daļu par panta ceturto daļu;
uzskatīt līdzšinējo ceturto daļu par piekto daļu un izteikt to šādā
redakcijā: (5) Personas, kuras nav
minētas šā panta pirmajā, trešajā un ceturtajā daļā, ārstniecības pakalpojumus
saņem par maksu. |
|
|
|
5.17.pantā:
papildināt pantu
ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Latvijas pilsoņu un Latvijas nepilsoņu laulātajiem, kuriem ir
termiņuzturēšanās atļauja Latvijā, no valsts pamatbudžeta un pakalpojumu
saņēmēju līdzekļiem apmaksāto grūtnieču aprūpi un dzemdību palīdzību ir
tiesības saņemt bez maksas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.; uzskatīt līdzšinējo trešo daļu par ceturto daļu; uzskatīt līdzšinējo
ceturto daļu par piekto daļu un izteikt šādā redakcijā: (5) Personas, kuras nav minētas šā panta
pirmajā, trešajā un ceturtajā daļā, ārstniecības pakalpojumus saņem par
maksu. |
26.pants. (1)
Patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību savas kompetences ietvaros atļauts
ārstniecības personām, kuras ir sertificētas un reģistrētas ārstniecības
personu reģistrā. (2) Tiesības pretendēt uz
ārstniecības personas sertifikātu noteiktā specialitātē ir reģistrētām
ārstniecības personām, kuras apguvušas akreditētu tālākizglītības programmu
specializācijas vai profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanas ietvaros. |
6. Izteikt
26.panta tekstu šādā redakcijā: (1) Patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību attiecīgajā profesijā
atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei atļauts ārstniecības
personām, kuras ir reģistrētas ārstniecības personu reģistrā. (2) Patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību konkrētā pamatspecialitātē, apakšspecialitātē vai
papildspecialitātē atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei
atļauts ārstniecības personām, kuras ir sertificētas un reģistrētas ārstniecības
personu reģistrā. (3) Tiesības pretendēt uz ārstniecības personas sertifikātu noteiktā
profesijā vai specialitātē ir reģistrētām ārstniecības personām, kuras
apguvušas akreditētu tālākizglītības programmu specializācijas vai
profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanas ietvaros. |
|
|
|
6. Izteikt
26.panta tekstu šādā redakcijā: (1) Patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību attiecīgajā profesijā
atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei atļauts ārstniecības
personām, kuras ir reģistrētas ārstniecības personu reģistrā. (2) Patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību konkrētā pamatspecialitātē, apakšspecialitātē vai
papildspecialitātē atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei
atļauts ārstniecības personām, kuras ir sertificētas un reģistrētas ārstniecības
personu reģistrā. (3) Tiesības pretendēt uz ārstniecības personas sertifikātu noteiktā
profesijā vai specialitātē ir reģistrētām ārstniecības personām, kuras
apguvušas akreditētu tālākizglītības programmu specializācijas vai
profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanas ietvaros. |
29.pants. Speciālista prakses tiesības apliecina
ārstniecības personas sertifikāts un tās reģistrācija normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā. Ārstniecības personu sertifikācijas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
7. Papildināt
29.pantu ar otro un trešo daļu šādā
redakcijā: (2) Ārstniecības personu sertifikāciju atbilstoši
kompetencei veic: 1) Latvijas Ārstu biedrība ārstu un zobārstu sertifikāciju; 2) Latvijas
Ārstniecības personu profesionālo organizāciju savienība funkcionālo
speciālistu, funkcionālo speciālistu asistentu, ārsta palīgu, kosmētiķu,
laborantu un zobu tehniķu sertifikāciju; 3)
Latvijas Māsu asociācija māsu, zobārstniecības māsu, vecmāšu un zobu
higiēnistu sertifikāciju. (3) Sertificējamo ārstniecības atbalsta personu profesiju sarakstu un
sertifikācijas kārtību nosaka Ministru kabinets.; uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo
daļu. |
|
|
|
7. Papildināt 29.pantu ar otro un trešo daļu šādā redakcijā: (2) Ārstniecības personu
sertifikāciju atbilstoši kompetencei veic: 1) Latvijas Ārstu biedrība
ārstu un zobārstu sertifikāciju; 2) Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju
savienība funkcionālo speciālistu, funkcionālo speciālistu asistentu,
ārsta palīgu, kosmētiķu, laborantu un zobu tehniķu sertifikāciju; 3) Latvijas Māsu asociācija
māsu, zobārstniecības māsu, vecmāšu un zobu higiēnistu sertifikāciju. (3) Sertificējamo
ārstniecības atbalsta personu profesiju sarakstu un sertifikācijas kārtību
nosaka Ministru kabinets.; uzskatīt panta līdzšinējo tekstu par pirmo daļu. |
33.pants. Medicīniskās izglītības iestādēs
izglītojamie izglītības programmas ietvaros var nodarboties ar ārstniecību
tikai tiešā sertificētas ārstniecības personas uzraudzībā. Kārtību, kādā
ārstniecības iestādes un ārstniecības personas iegūst tiesības veikt
ārstniecības personu apmācību, nosaka Ministru kabinets. |
8. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā: 33.pants. (1) Medicīniskās izglītības
iestādēs izglītojamie izglītības programmas ietvaros var nodarboties ar ārstniecību tikai tiešā sertificētas ārstniecības personas
uzraudzībā. (2) To ārstniecības personu sarakstus, kurām ir tiesības ārstniecības
iestādēs veikt izglītojamo un ārstniecības personu apmācību, atbilstoši
kompetencei apstiprina Latvijas Ārstu biedrība, Latvijas Ārstniecības personu
profesionālo organizāciju savienība vai Latvijas Māsu asociācija. |
|
|
|
8. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā: 33.pants.
(1) Medicīniskās izglītības iestādēs izglītojamie izglītības programmas
ietvaros var nodarboties ar ārstniecību
tikai tiešā sertificētas ārstniecības
personas uzraudzībā. (2) To ārstniecības personu sarakstus,
kurām ir tiesības ārstniecības iestādēs veikt izglītojamo un ārstniecības
personu apmācību, atbilstoši kompetencei apstiprina Latvijas Ārstu biedrība,
Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju savienība vai
Latvijas Māsu asociācija. |
|
(3) Studējošie, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās
medicīniskās izglītības programmas un kuru zināšanu un prasmju apjoms atbilst
noteiktām kvalifikācijas un kompetences prasībām, var piedalīties
ārstniecībā. |
1 |
Sociālo
un darba lietu komisija
Papildināt 8.pantā 33.panta trešo daļu ar
tekstu šādā redakcijā: Kvalifikācijas prasības un kompetences apjomu nosaka
Ministru kabinets. |
Atbalstīts. |
(3) Studējošie, kuri apgūst pirmā vai
otrā līmeņa profesionālās augstākās medicīniskās izglītības programmas un
kuru zināšanu un prasmju apjoms atbilst noteiktām kvalifikācijas un
kompetences prasībām, var piedalīties ārstniecībā. Kvalifikācijas prasības
un kompetences apjomu nosaka Ministru kabinets. |
VI nodaļa Ārsta profesija 37.pants. (1)
Ārsts ir ārstniecības persona, kura ieguvusi izglītību, kas atbilst likumā
"Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas
atzīšanu" noteiktajām prasībām, un kura ar zinātniski pamatotu
medicīnisko darbību tieši vai netieši iedarbojas uz cilvēku un savas profesionālās
darbības ietvaros: 1)
veic slimību profilaksi, diagnostiku, ārstēšanu un pacientu medicīnisko
rehabilitāciju; 2)
novērtē slimības un to izraisītos funkcionēšanas ierobežojumus ķermeņa,
aktivitātes un dalības līmenī; 3)
pēta slimības izcelsmi un profilakses iespējas. |
|
|
|
|
|
tr>
(2) Ārsts, kurš ir reģistrēts
ārstniecības personu reģistrā, bet nav sertificēts noteiktā ārstniecības
personas specialitātē, drīkst patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību
atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei. |
|
2 |
Veselības
ministrijas parlamentārā sekretāre Ž.Vasaraudze
Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā,
mainot turpmāko pantu numerāciju: Izslēgt 37.panta otro daļu. |
Atbalstīts. |
9. Izslēgt
37.panta otro daļu. |
45.1 pants. (1) Funkcionālais
speciālists (fizioterapeits, ergoterapeits, reitterapeits, tehniskais
ortopēds, audiologopēds) ir ārstniecības persona, kas ieguvusi otrā līmeņa
profesionālo augstāko medicīnisko izglītību un darbojas atbilstoši savas
specialitātes nolikumam. (2) Funkcionālā speciālista asistents (fizioterapeita
asistents, ergoterapeita asistents) ir ārstniecības persona, kas ieguvusi
pirmā līmeņa profesionālo augstāko vai arī vismaz trešā profesionālās
kvalifikācijas līmeņa medicīnisko izglītību un darbojas atbilstoši savas
specialitātes nolikumam. |
9. Papildināt 45.1 panta pirmo daļu pēc
vārda audiologopēds ar vārdiem uztura speciālists. |
|
|
|
10. Papildināt 45.1 panta
pirmo daļu pēc vārda audiologopēds ar vārdiem uztura speciālists. |
52.pants. Ārstniecības personas regulāri
sniedz Centrālajai statistikas pārvaldei medicīnas statistisko informāciju
likumos noteiktajā kārtībā. |
10. Aizstāt 52.pantā
vārdus Centrālajai
statistikas pārvaldei ar vārdiem Veselības
statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūrai. |
|
|
|
11. Aizstāt 52.pantā
vārdus Centrālajai statistikas pārvaldei ar vārdiem Veselības statistikas un medicīnas
tehnoloģiju valsts aģentūrai. |
|
11. Papildināt likumu ar XIII
nodaļu šādā redakcijā: XIII nodaļa Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšana 74.pants. Lēmumu par ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu, ja pārkāpti
ārstniecības jomu regulējošie normatīvie akti, pieņem Veselības inspekcijas
vadītājs un viņa vietnieki, kā arī Veselības inspekcijas teritoriālo nodaļu
vadītāji un viņu vietnieki. 75.pants. (1) Ja Veselības
inspekcijas inspektors ir konstatējis tādu ārstniecības jomu regulējošo
normatīvo aktu pārkāpumu, kas rada risku veiksmīgai ārstniecības procesa
norisei, viņš izsaka rakstveida brīdinājumu ārstniecības iestādei.
Brīdinājumā norāda visus konstatētos ārstniecības jomu regulējošo normatīvo
aktu pārkāpumus un sniedz ieteikumus, kā arī nosaka termiņu pārkāpumu
novēršanai. (2) Ņemot
vērā pārkāpuma ietekmi uz ārstniecības procesu un tā faktiskās novēršanas
iespējas, brīdinājumā ietverto pārkāpumu novēršanas termiņu nosaka ne īsāku
par: 1) diviem
gadiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama kapitālā celtniecība; 2) sešiem
mēnešiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama ēku daļēja pārbūve vai iekārtu
kapitālremonts. (3) Pārējos
gadījumos, kas nav minēti šā panta otrajā daļā, Veselības inspekcijas
inspektors, ņemot vērā pārkāpuma ietekmi uz ārstniecības procesu un tā
faktiskās novēršanas iespējas, nosaka pārkāpuma novēršanas termiņu no viena
mēneša līdz trim mēnešiem. (4) Ja
brīdinājumā norādītie pārkāpumi noteiktajā termiņā netiek novērsti, šā likuma
74.pantā minētās amatpersonas pieņem lēmumu par attiecīgās ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu. (5) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu nodrošina šīs iestādes
vadītājs, piedaloties amatpersonai, kura pieņēmusi lēmumu par darbības
apturēšanu, vai tās pilnvarotai amatpersonai. (6) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu veic tā, lai: 1) būtu iespēja
netraucēti novērst konstatētos pārkāpumus; 2) iespējami
samazinātu telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko apstākļu vai korozijas
ietekmē; 3) iespējami
mazāk tiktu traucēta citu struktūrvienību un iekārtu darbība. (7) Darbības
apturēšanas kontroli nodrošina amatpersona, kura pieņēmusi lēmumu par
darbības apturēšanu, vai tās pilnvarota amatpersona. (8) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbību var apturēt bez iepriekšēja
brīdinājuma, ja ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu dēļ
rodas draudi cilvēku veselībai un dzīvībai. (9) Amatpersona,
kurai ir tiesības pieņemt šā panta astotajā daļā minēto lēmumu par
ārstniecības iestādes darbības apturēšanu, šo lēmumu pieņem ne vēlāk kā triju
darbdienu laikā pēc tam, kad tai kļuvis zināms par šā panta astotajā daļā
minētajiem ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumiem, un tas
izpildāms nekavējoties. |
|
|
|
12. Papildināt
likumu ar XIII nodaļu šādā redakcijā: XIII nodaļa Ārstniecības iestādes vai tās
struktūrvienības darbības apturēšana 74.pants. Lēmumu
par ārstniecības iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu, ja
pārkāpti ārstniecības jomu regulējošie normatīvie akti, pieņem Veselības
inspekcijas vadītājs un viņa vietnieki, kā arī Veselības inspekcijas
teritoriālo nodaļu vadītāji un viņu vietnieki. 75.pants. (1) Ja
Veselības inspekcijas inspektors ir konstatējis tādu ārstniecības jomu
regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu, kas rada risku veiksmīgai ārstniecības
procesa norisei, viņš izsaka rakstveida brīdinājumu ārstniecības iestādei.
Brīdinājumā norāda visus konstatētos ārstniecības jomu regulējošo normatīvo
aktu pārkāpumus un sniedz ieteikumus, kā arī nosaka pārkāpumu novēršanas
termiņu. (2) Ņemot
vērā pārkāpuma ietekmi uz ārstniecības procesu un tā faktiskās novēršanas
iespējas, brīdinājumā ietverto pārkāpumu novēršanas termiņu nosaka ne īsāku
par: 1) diviem
gadiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama kapitālā celtniecība; 2) sešiem
mēnešiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama ēku daļēja pārbūve vai iekārtu
kapitālremonts. (3) Pārējos
gadījumos, kas nav minēti šā panta otrajā daļā, Veselības inspekcijas
inspektors, ņemot vērā pārkāpuma ietekmi uz ārstniecības procesu un tā
faktiskās novēršanas iespējas, nosaka pārkāpuma novēršanas termiņu no viena
mēneša līdz trim mēnešiem. (4) Ja
brīdinājumā norādītie pārkāpumi noteiktajā termiņā netiek novērsti, šā likuma
74.pantā minētās amatpersonas pieņem lēmumu par attiecīgās ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu. (5) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu nodrošina iestādes
vadītājs, piedaloties amatpersonai, kura pieņēmusi lēmumu par darbības
apturēšanu, vai tās pilnvarotai amatpersonai. (6) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu veic tā, lai: 1)
varētu netraucēti novērst konstatētos pārkāpumus; 2) iespējami
samazinātu telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko apstākļu vai korozijas
dēļ; 3) iespējami
mazāk tiktu traucēta citu struktūrvienību un iekārtu darbība. (7) Darbības
apturēšanas kontroli nodrošina amatpersona, kura pieņēmusi lēmumu par
darbības apturēšanu, vai tās pilnvarota amatpersona. (8) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbību var apturēt bez iepriekšēja
brīdinājuma, ja ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu dēļ
rodas draudi cilvēku veselībai un dzīvībai. (9) Amatpersona, kurai ir tiesības pieņemt šā panta astotajā daļā
minēto lēmumu par ārstniecības iestādes darbības apturēšanu, šo lēmumu pieņem
ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc tam, kad tai kļuvis zināms par šā panta
astotajā daļā minētajiem ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu
pārkāpumiem, un tas izpildāms nekavējoties. |
|
76.pants. (1) Par
konstatēto ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu novēršanu
attiecīgā ārstniecības iestāde rakstveidā ziņo amatpersonai, kura pieņēmusi
lēmumu par darbības apturēšanu. Šī amatpersona piecu darbdienu laikā pēc
paziņojuma saņemšanas pārbauda, vai attiecīgie pārkāpumi ir novērsti. |
|
|
|
76.pants. (1) Par konstatēto ārstniecības jomu regulējošo normatīvo
aktu pārkāpumu novēršanu attiecīgā ārstniecības iestāde rakstveidā ziņo
amatpersonai, kura pieņēmusi lēmumu par darbības apturēšanu. Šī amatpersona
piecu darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas pārbauda, vai attiecīgie
pārkāpumi ir novērsti. |
|
(2) Ja
visi brīdinājumā vai lēmumā par darbības apturēšanu minētie pārkāpumi ir
novērsti, attiecīgā amatpersona ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc
pārbaudes veikšanas dod rakstveida atļauju darbības atjaunošanai. |
|
|
|
(2) Ja
visi rakstveida brīdinājumā vai lēmumā par darbības apturēšanu minētie
pārkāpumi ir novērsti, attiecīgā amatpersona ne vēlāk kā triju darbdienu
laikā pēc pārbaudes veikšanas dod rakstveida atļauju darbības atjaunošanai. |
|
(3) Ja visi rakstveida brīdinājumā
vai lēmumā par darbības apturēšanu minētie pārkāpumi nav novērsti, attiecīgā
amatpersona sniedz atteikumu darbības atjaunošanai. |
|
|
|
(3) Ja visi rakstveida brīdinājumā vai lēmumā par darbības apturēšanu
minētie pārkāpumi nav novērsti, attiecīgā amatpersona atsaka darbības
atjaunošanu. |
|
77.pants. (1) Iesniegumu par Veselības
inspekcijas lēmuma apstrīdēšanu par darbības apturēšanu bez iepriekšēja
brīdinājuma izteikšanas izskata un lēmumu pieņem 10 darbdienu laikā pēc
iesnieguma saņemšanas. |
|
|
|
77.pants. (1) Iesniegumu par Veselības
inspekcijas lēmuma par darbības apturēšanu bez iepriekšēja brīdinājuma
apstrīdēšanu izskata un lēmumu pieņem 10 darbdienu laikā pēc iesnieguma
saņemšanas. |
|
(2) Šajā nodaļā minēto Veselības inspekcijas
lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur to darbību un izpildi. |
3 |
Sociālo
un darba lietu komisija
Izslēgt likumprojekta 11.pantā vārdus un izpildi
|
Atbalstīts. |
(2) Šajā nodaļā minēto Veselības
inspekcijas lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur to darbību. |
|
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumi:
.. 7. Ministru kabinets līdz 2005.gada 1.oktobrim izdod šā likuma
9.panta otrajā daļā un 34.panta trešajā daļā minētos noteikumus. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.Papildināt pārejas noteikumus ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā: 13. Šā likuma 17.panta trešās daļas jaunā redakcija
stājas spēkā 2008.gada 1.jūlijā. |
|
|
|
|
|
14. Šā likuma
29.panta otrā un trešā daļa un 33.panta trešā daļa stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī. |
4 |
Veselības
ministrijas parlamentārā sekretāre Ž.Vasaraudze
Izteikt pārejas
noteikumu 14.punktu šādā redakcijā:
14. Šā likuma 26.panta pirmā un otrā daļa, 29.panta otrā un
trešā daļa un 33.panta trešā daļa stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. |
Atbalstīts, komisijas priekšli-kumā Nr. 6. |
|
|
|
5 |
Sociālo
un darba lietu komisija
Izteikt likumprojekta 12.pantu (pēc jaunās numerācijas
13.pantu) šādā redakcijā 13. Pārejas noteikumos:
papildināt 7.punktu pēc skaitļa un vārdiem 34.panta
trešajā daļā ar skaitļiem un vārdiem 2005.gada 16.jūnija redakcijā; papildināt 8.punktu
pēc skaitļa un vārda 33.pantā ar skaitļiem un
vārdiem 2006.gada 8.jūnija redakcijā;
papildināt pārejas noteikumus ar
13. un 14.punktu šādā redakcijā:
13. Šā likuma 17.panta trešās daļas jaunā redakcija stājas spēkā
2008.gada 1.jūlijā. 14. Šā
likuma 26.panta jaunās redakcijas
pirmā un otrā daļa, 29.panta otrā un trešā daļa un 33.panta trešā daļa stājas
spēkā 2009.gada 1.janvārī. |
Atbalstīts. |
13. Pārejas noteikumos:
papildināt 7.punktu pēc skaitļa un vārdiem 34.panta
trešajā daļā ar skaitļiem un vārdiem 2005.gada 16.jūnija redakcijā; papildināt 8.punktu pēc skaitļa un vārda 33.pantā ar skaitļiem un
vārdiem 2006.gada 8.jūnija
redakcijā;
papildināt pārejas noteikumus ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā: 13. Šā likuma 17.panta trešās daļas jaunā redakcija
stājas spēkā 2008.gada 1.jūlijā. 14. Šā likuma 26.panta jaunās redakcijas pirmā un otrā daļa, 29.panta otrā un trešā daļa un
33.panta trešā daļa stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī. |