Rīgā
2008.gada
6.martā Nr. 9/10
Saeimas Prezidijam
Sociālo un darba lietu komisija lūdz iekļaut Saeimas kārtējās
sēdes darba kārtībā likumprojektu "Grozījumi
Ārstniecības likumā" (Reģ. nr.551/Lp9), izskatīšanai otrajā
lasījumā.
Pielikumā: likumprojekta
salīdzinošā tabula uz lpp.
Sociālo un darba lietu komisija
Likumprojekts
otrajam lasījumam
Grozījumi Ārstniecības likumā
(nr.551/Lp9)
Likuma attiecīgo pantu
spēkā esošā redakcija |
1.lasījumā nobalsotā
redakcija |
N.p.k. |
2.lasījumam iesniegtie
priekšlikumi(26) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt Ārstniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1997, 15.nr.; 1998, 7.nr.; 2000, 13.nr.; 2001, 15.nr.;
2004, 9., 13.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 8., 21.(
.) nr.) šādus grozījumus: |
1. |
Juridiskais
birojs
Papildināt
likumprojekta ievaddaļu pēc skaitļa 21 ar skaitli 24. |
Atbalstīts |
Izdarīt Ārstniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1997, 15.nr.; 1998, 7.nr.; 2000, 13.nr.; 2001, 15.nr.;
2004, 9., 13.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 14.nr.; 2007, 8., 21., 24.nr.) šādus
grozījumus: |
1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini: 1) ārstniecība - profesionāla
un individuāla slimību profilakse, diagnostika, ārstēšana, pacientu
rehabilitācija un aprūpe; 2) ārstniecības personas -
personas, kam ir medicīniskā izglītība un kas nodarbojas ar ārstniecību; 3)
23) psihiatriskā palīdzība bez pacienta
piekrišanas stacionāra diagnostika, ārstēšana, rehabilitācija un aprūpe
personai ar garīgās veselības traucējumiem bez šīs personas piekrišanas. |
|
|
|
|
|
|
1. Papildināt
1.pantu ar 22.punktu šādā redakcijā: "22) katastrofu medicīnas sistēma valsts
koordinētu pasākumu kopums, ko veic ārstniecības iestādes un citas veselības (
) nozares institūcijas neatkarīgi
no īpašuma formas, lai ārkārtas medicīniskajās un
ārkārtas sabiedrības veselības situācijās glābtu cilvēku dzīvības un mazinātu
postošu ietekmi uz sabiedrības veselību." |
2. 3. |
Juridiskais
birojs
Likumprojekta
1.pantā aizstāt skaitli 22 ar skaitli 24 Sociālo
un darba lietu komisija
Likumprojekta
1.pantā papildināt tekstu pēc vārdiem un citas veselības ar vārdu aprūpes |
Atbalstīts Atbalstīts |
1. Papildināt
1.pantu ar 24., 25. un 26.punktu šādā redakcijā: 24) katastrofu medicīnas sistēma valsts
koordinētu pasākumu kopums, ko veic ārstniecības iestādes un citas veselības aprūpes nozares institūcijas neatkarīgi
no īpašuma formas, lai ārkārtas medicīniskajās un
ārkārtas sabiedrības veselības situācijās glābtu cilvēku dzīvību un mazinātu
postošo ietekmi uz sabiedrības veselību; |
|
|
4. 5. |
Veselības
ministrs I.Eglītis
Papildināt 1.pantu ar 23.punktu šādā redakcijā: "23) veselības aprūpes speciālists persona,
kurai nav tiesību nodarboties ar ārstniecību, bet kura ir tieši iesaistīta
veselības aprūpes procesa nodrošināšanā un atrodas darba tiesiskajās
attiecībās ar ārstniecības iestādi." Sociālo un darba lietu
komisija Papildināt 1.pantu ar 25. un 26.punktu šādā redakcijā: "25) ārstniecības
atbalsta persona persona, kurai nav tiesību nodarboties ar ārstniecību,
bet kura ir tieši iesaistīta veselības aprūpes procesa nodrošināšanā; 26) ārstniecības atbalsta
personas sertifikāts
Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju savienības izsniegts
dokuments, kas apliecina attiecīgās personas profesionālo sagatavotību un
norāda, ka ārstniecības atbalsta persona ir kompetenta iesaistīties veselības
aprūpes procesa nodrošināšanā konkrētajā nozarē. |
Nav atbalstīts. Atbalstīts |
25) ārstniecības atbalsta
persona persona, kurai nav tiesību nodarboties ar ārstniecību, bet kura
ir tieši iesaistīta veselības aprūpes procesa nodrošināšanā; 26) ārstniecības atbalsta
personas sertifikāts
Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju savienības izsniegts
dokuments, kas apliecina attiecīgās personas profesionālo sagatavotību un
norāda, ka ārstniecības atbalsta persona ir kompetenta iesaistīties veselības
aprūpes procesa nodrošināšanā konkrētajā nozarē. |
3.pants. Veselība
ir fiziska, garīga un sociāla labklājība, valsts un tautas pastāvēšanas un
izdzīvošanas dabiskais pamats. Veselības aprūpe ir pasākumu komplekss
veselības nodrošināšanai un uzturēšanai. |
|
6. 7. |
Deputāte
S.Ķikuste
Papildināt 3.pantu
ar vārdiem Grūtnieces un bērna veselības aprūpe ir prioritāra. Sociālo
un darba lietu komisija Papildināt
likumprojektu ar jaunu 2.pantu, mainot turpmāko pantu numerāciju, šādā
redakcijā: 2.Izteikt likuma
3.pantu šādā redakcijā: 3.pants. (1) Veselība ir fiziska, garīga un sociāla labklājība,
valsts un tautas pastāvēšanas un izdzīvošanas dabiskais pamats. Veselības
aprūpe ir pasākumu komplekss veselības nodrošināšanai un uzturēšanai. (2) Grūtnieces un
bērna veselības aprūpe ir prioritāra. Šīs prioritātes organizēšanas,
finansēšanas un cilvēkresursu nodrošināšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 7. Atbalstīts |
2. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā: 3.pants. (1) Veselība ir fiziska, garīga un sociāla labklājība,
valsts un tautas pastāvēšanas un izdzīvošanas dabiskais pamats. Veselības
aprūpe ir pasākumu komplekss veselības nodrošināšanai un uzturēšanai. (2) Grūtnieces un bērna veselības aprūpe ir prioritāra. Šīs prioritātes organizēšanas,
finansēšanas un cilvēkresursu nodrošināšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
9.pants. (1) Ārstniecības personu (
), ārstniecības iestāžu,
medicīnisko ierīču un ar noteiktām slimībām slimojošu pacientu, jaundzimušo
un bērnu slimību reģistru izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtību, kā
arī ārstniecībā izmantojamo medicīnisko tehnoloģiju apstiprināšanas un jaunu
medicīnisko tehnoloģiju ieviešanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
8. |
Veselības
ministrs I.Eglītis
Papildināt 9.panta
pirmo daļu pēc vārdiem "Ārstniecības personu" ar vārdiem
"veselības aprūpes speciālistu". |
Nav atbalstīts. |
|
(2) Kārtību, kādā koordinē un vada
neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu cietušajiem reģionāla un
valsts mēroga ārkārtējās situācijās, kā arī katastrofu medicīnas sistēmas
organizēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
2. Izteikt
9.panta otro daļu šādā redakcijā: "(2) Katastrofu medicīnas sistēmas organizēšanas kārtību nosaka
Ministru kabinets." |
9. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt likumprojekta 2.pantu (pēc jaunās numerācijas
3.pantu) šādā redakcijā: 3. 9.pantā: papildināt pirmo
daļu pēc vārdiem Ārstniecības personu ar
vārdiem ārstniecības atbalsta personu; izteikt
otro daļu šādā redakcijā: (2) Katastrofu
medicīnas sistēmas organizēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.; |
Atbalstīts |
3. 9.pantā: papildināt pirmo
daļu pēc vārdiem Ārstniecības personu ar
vārdiem ārstniecības atbalsta personu; izteikt
otro daļu šādā redakcijā: (2) Katastrofu
medicīnas sistēmas organizēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.; |
(3)
|
|
10. |
Veselības
ministrs I.Eglītis
Papildināt 9.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: "(3)
Ministru kabinets nosaka apmācības sistēmu pirmās palīdzības sniegšanā, pirmās
palīdzības apmācības programmu saturu un kārtību, kādā nodrošina apmācību
pirmās palīdzības sniegšanā." |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot. |
papildināt pantu
ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets nosaka apmācības
sistēmu pirmās palīdzības sniegšanā, pirmās palīdzības sniegšanas
apmācības programmu saturu un kārtību, kādā nodrošina šo apmācību. |
9.1 pants. (1) Ārstniecību veic atbilstoši klīniskajām vadlīnijām vai ārstniecībā
izmantojamo metožu un zāļu lietošanas drošības un ārstēšanas efektivitātes
novērtējumam, kas veikts, ievērojot uz pierādījumiem balstītas medicīnas
principus. (2) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā izstrādājamas klīniskās vadlīnijas. |
|
11. |
Veselības
ministrs I.Eglītis
Izteikt 9.1
panta otro daļu šādā redakcijā: "(2) Ministru kabinets nosaka
kārtību, kādā izstrādā, izvērtē, reģistrē un ievieš klīniskās
vadlīnijas." |
Atbalstīts |
4. Izteikt 9.1 panta otro daļu šādā
redakcijā: (2) Ministru kabinets
nosaka kārtību, kādā izstrādā, izvērtē, reģistrē un ievieš klīniskās
vadlīnijas. |
(3)
.. |
|
12. |
Deputāts
V.Orlovs
Papildināt
likuma 17.pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Latvijas
pilsoņu un Latvijas nepilsoņu laulātajiem, kuriem ir termiņuzturēšanās
atļauja Latvijā, no valsts pamatbudžeta un pakalpojumu saņēmēju līdzekļiem
apmaksāto grūtniecu aprūpi un dzemdību palīdzību ir tiesības saņemt bez
maksas. |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 15 |
|
(3) Šā panta pirmajā daļā minēto personu bērniem no valsts pamatbudžeta
un pakalpojumu saņēmēju līdzekļiem apmaksātos ārstniecības pakalpojumus ir
tiesības saņemt bez maksas. |
|
13. |
Deputāts V.Orlovs Uzskatīt līdzšinējo likuma 17.panta trešo daļu
par ceturto daļu. |
Atbalstīts. |
|
(4) Personas, kuras nav minētas
šā panta pirmajā un trešajā daļā, ārstniecības pakalpojumus saņem par maksu. |
|
14. |
Deputāts V.Orlovs Uzskatīt līdzšinējo
ceturto daļu par piekto daļu un izteikt to šādā redakcijā: (5) Personas, kuras
nav minētas šā panta pirmajā, trešajā un ceturtajā daļā, ārstniecības
pakalpojumus saņem par maksu. |
Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 15 |
(5) Personas, kuras nav minētas šā panta pirmajā,
trešajā un ceturtajā daļā, ārstniecības pakalpojumus saņem par maksu. |
|
|
15. |
Sociālo
un darba lietu komisija
Papildināt likumprojektu ar jaunu 5.pantu, mainot
turpmāko pantu numerāciju, šādā
redakcijā: 5.17.pantā
papildināt ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Latvijas pilsoņu un
Latvijas nepilsoņu laulātajiem, kuriem ir termiņuzturēšanās atļauja Latvijā,
no valsts pamatbudžeta un pakalpojumu saņēmēju līdzekļiem apmaksāto grūtnieču
aprūpi un dzemdību palīdzību ir tiesības saņemt bez maksas Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā.; uzskatīt līdzšinējo trešo daļu par panta
ceturto daļu; uzskatīt līdzšinējo ceturto daļu par
piekto daļu un izteikt to šādā redakcijā: (5) Personas, kuras
nav minētas šā panta pirmajā, trešajā un ceturtajā daļā, ārstniecības
pakalpojumus saņem par maksu. |
Atbalstīts. |
5.17.pantā
papildināt ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Latvijas pilsoņu un
Latvijas nepilsoņu laulātajiem, kuriem ir termiņuzturēšanās atļauja Latvijā,
no valsts pamatbudžeta un pakalpojumu saņēmēju līdzekļiem apmaksāto grūtnieču
aprūpi un dzemdību palīdzību ir tiesības saņemt bez maksas Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā.; uzskatīt līdzšinējo trešo daļu par panta ceturto
daļu; uzskatīt līdzšinējo ceturto daļu par
piekto daļu un izteikt to šādā redakcijā: (5) Personas, kuras nav minētas šā panta
pirmajā, trešajā un ceturtajā daļā, ārstniecības pakalpojumus saņem par
maksu. |
V nodaļa
|
|
16. |
Veselības
ministrs I.Eglītis
Papildināt
26.pantu ar jaunu pirmo un otro daļu šādā redakcijā: "(1)
Patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību attiecīgajā profesijā atbilstoši
Ministru kabineta noteiktajai kompetencei atļauts ārstniecības personām,
kuras ir reģistrētas ārstniecības personu reģistrā. (2)
Patstāvīgi nodarboties ar
ārstniecību konkrētā pamatspecialitātē, apakšspecialitātē vai
papildspecialitātē atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei
atļauts ārstniecības personām, kuras ir sertificētas un reģistrētas
ārstniecības personu reģistrā.".
|
Atbalstīts. Iestrādāts atbildīgās komisijas priekšlikumā Nr.18. |
|
(2) Tiesības pretendēt uz ārstniecības personas sertifikātu
noteiktā (
) specialitātē ir
reģistrētām ārstniecības personām, kuras apguvušas akreditētu tālākizglītības
programmu specializācijas vai profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanas
ietvaros. |
|
17. 18. |
Veselības ministrs I.Eglītis
Uzskatīt likuma 26.panta līdzšinējo otro
daļu par trešo daļu.
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 26.pantu šādā redakcijā: (1) Patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību attiecīgajā
profesijā atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei atļauts
ārstniecības personām, kuras ir reģistrētas ārstniecības personu reģistrā. (2) Patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību konkrētā pamatspecialitātē, apakšspecialitātē vai
papildspecialitātē atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei
atļauts ārstniecības personām, kuras ir sertificētas un reģistrētas
ārstniecības personu reģistrā. (3) Tiesības pretendēt uz ārstniecības personas
sertifikātu noteiktā profesijā vai specialitātē ir reģistrētām
ārstniecības personām, kuras apguvušas akreditētu tālākizglītības programmu
specializācijas vai profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanas ietvaros. |
Atbalstīts. Iestrādāts atbildīgās komisijas priekšlikumā Nr.18. Atbalstīts. |
6. Izteikt 26.pan
tu šādā redakcijā: (1) Patstāvīgi nodarboties
ar ārstniecību attiecīgajā profesijā atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai
kompetencei atļauts ārstniecības personām, kuras ir reģistrētas ārstniecības
personu reģistrā. (2) Patstāvīgi nodarboties ar ārstniecību konkrētā pamatspecialitātē, apakšspecialitātē vai
papildspecialitātē atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kompetencei
atļauts ārstniecības personām, kuras ir sertificētas un reģistrētas
ārstniecības personu reģistrā. (3) Tiesības pretendēt uz ārstniecības personas sertifikātu noteiktā profesijā
vai specialitātē ir reģistrētām ārstniecības personām, kuras apguvušas
akreditētu tālākizglītības programmu specializācijas vai profesionālās kvalifikācijas
pilnveidošanas ietvaros. |
29.pants. Speciālista prakses tiesības
apliecina ārstniecības personas sertifikāts un tās reģistrācija normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. Ārstniecības personu sertifikācijas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
|
19. |
Sociālo
un darba lietu komisija
Papildināt likumprojektu ar 7.pantu šādā redakcijā: 7.
. Papildināt 29.pantu ar otro un trešo daļu šādā
redakcijā: (2) Ārstniecības personu
sertifikāciju atbilstoši kompetencei veic: 1) Latvijas Ārstu biedrība ārstu un zobārstu sertifikāciju; 2) Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju
savienība funkcionālo speciālistu, funkcionālo speciālistu asistentu,
ārsta palīgu, kosmētiķu, laborantu un zobu tehniķu sertifikāciju; 3) Latvijas Māsu asociācija māsu, zobārstniecības māsu, vecmāšu un zobu
higiēnistu sertifikāciju. (3) Sertificējamo
ārstniecības atbalsta personu profesiju sarakstu un sertifikācijas kārtību
nosaka Ministru kabinets.; uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
Atbalstīts. |
7. Papildināt 29.pantu ar otro un trešo daļu šādā
redakcijā: (2) Ārstniecības personu
sertifikāciju atbilstoši kompetencei veic: 1) Latvijas Ārstu biedrība ārstu un zobārstu sertifikāciju; 2) Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju
savienība funkcionālo speciālistu, funkcionālo speciālistu asistentu,
ārsta palīgu, kosmētiķu, laborantu un zobu tehniķu sertifikāciju; 3) Latvijas Māsu asociācija māsu, zobārstniecības māsu, vecmāšu un zobu
higiēnistu sertifikāciju. (3) Sertificējamo
ārstniecības atbalsta personu profesiju sarakstu un sertifikācijas kārtību
nosaka Ministru kabinets.; uzskatīt līdzšinējo tekstu par panta pirmo daļu. |
33.pants. Medicīniskās izglītības iestādēs
izglītojamie izglītības programmas ietvaros var nodarboties ar ārstniecību
tikai tiešā sertificētas ārstniecības personas uzraudzībā. Kārtību, kādā
ārstniecības iestādes un ārstniecības personas iegūst tiesības veikt
ārstniecības personu apmācību, nosaka Ministru kabinets. |
|
20. |
Sociālo
un darba lietu komisija
Papildināt likumprojektu ar 8.pantu, mainot turpmāko pantu numerāciju,
šādā redakcijā: 8.Izteikt 33.pantu šādā redakcijā: 33.pants. (1) Medicīniskās izglītības
iestādēs izglītojamie izglītības programmas ietvaros var nodarboties ar ārstniecību tikai tiešā sertificētas ārstniecības personas
uzraudzībā. (2) To ārstniecības personu sarakstus, kurām ir tiesības ārstniecības
iestādēs veikt izglītojamo un ārstniecības personu apmācību, atbilstoši
kompetencei apstiprina Latvijas Ārstu biedrība, Latvijas Ārstniecības personu
profesionālo organizāciju savienība vai Latvijas Māsu asociācija. (3) Studējošie, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās
medicīniskās izglītības programmas un kuru zināšanu un prasmju apjoms atbilst
noteiktām kvalifikācijas un kompetences prasībām, var piedalīties
ārstniecībā. |
Atbalstīts. |
8. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā: 33.pants. (1) Medicīniskās izglītības
iestādēs izglītojamie izglītības programmas ietvaros var nodarboties ar ārstniecību tikai tiešā sertificētas ārstniecības personas
uzraudzībā. (2) To ārstniecības personu sarakstus, kurām ir tiesības ārstniecības
iestādēs veikt izglītojamo un ārstniecības personu apmācību, atbilstoši
kompetencei apstiprina Latvijas Ārstu biedrība, Latvijas Ārstniecības personu
profesionālo organizāciju savienība vai Latvijas Māsu asociācija. (3) Studējošie, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās
medicīniskās izglītības programmas un kuru zināšanu un prasmju apjoms atbilst
noteiktām kvalifikācijas un kompetences prasībām, var piedalīties
ārstniecībā. |
45.1 pants. (1) Funkcionālais speciālists
(fizioterapeits, ergoterapeits, reitterapeits, tehniskais ortopēds,
audiologopēds (
)) ir ārstniecības
persona, kas ieguvusi otrā līmeņa profesionālo augstāko medicīnisko izglītību
un darbojas atbilstoši savas specialitātes nolikumam. |
|
21. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt
likumprojektu ar 9.pantu šādā redakcijā: 9. Papildināt 45.1
panta pirmo daļu pēc vārda "audiologopēds" ar vārdiem
"uztura speciālists". |
Atbalstīts. |
9. Papildināt 45.1 panta
pirmo daļu pēc vārda audiologopēds ar
vārdiem uztura speciālists. |
52.pants. Ārstniecības personas regulāri sniedz Centrālajai statistikas
pārvaldei medicīnas statistisko informāciju likumos noteiktajā kārtībā. |
3. Aizstāt 52.pantā vārdus "Centrālajai
statistikas pārvaldei" ar
vārdiem "Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts
aģentūrai". |
|
|
|
10. Aizstāt 52.pantā
vārdus Centrālajai
statistikas pārvaldei ar vārdiem Veselības
statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūrai. |
68. pants. (1) Psihiatrisko
palīdzību bez pacienta piekrišanas sniedz, ja pacients: 1) ir draudējis vai draud, centies vai cenšas nodarīt sev vai citai
personai miesas bojājumus vai ir izturējies vai izturas varmācīgi pret citām
personām un ārstniecības persona konstatē, ka pacientam ir psihiskās
veselības traucējumi, kuru iespējamās sekas varētu būt nopietni miesas
bojājumi pacientam pašam vai citai personai; 2) ir izrādījis vai izrāda nespēju rūpēties par sevi vai savā aizbildnībā
esošām personām un ārstniecības persona konstatē, ka pacientam ir psihiskās
veselības traucējumi, kuru iespējamās sekas varētu būt nenovēršama un
nopietna personas veselības pasliktināšanās. (2)
(20) Pacientam, kurš ievietots
ārstēšanai psihiatriskajā ārstniecības iestādē šajā pantā noteiktajā kārtībā,
ir visas normatīvajos aktos personai noteiktās tiesības, izņemot tiesības,
kuru ierobežošana izriet no psihiatriskās palīdzības sniegšanas
psihiatriskajā ārstniecības iestādē bez pacienta piekrišanas. Par šīm
tiesībām ārstniecības persona pēc iespējas drīzāk informē pacientu, kas šā
panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos nogādāts psihiatriskajā ārstniecības
iestādē psihiatriskās palīdzības sniegšanai bez viņa piekrišanas.
Psihiatriskā ārstniecības iestāde pacienta sūdzību (iesniegumu) nekavējoties
nosūta adresātam. |
|
|
|
|
|
(21)
|
|
22. |
Deputāte
S.Ķikuste
Papildināt
likuma 68.pantu ar jaunu daļu šādā
redakcijā:
(21) Ārsts, kas
sniedz palīdzību psihiskiem slimniekiem, neatbild par šo pacientu sev
nodarītajiem bojājumiem. |
Nav atbalstīt. |
|
|
4. Papildināt likumu ar XIII
nodaļu šādā redakcijā: "XIII nodaļa Ārstniecības iestādes vai tās struktūrvienības darbības
apturēšana |
|
|
|
11. Papildināt likumu ar XIII
nodaļu šādā redakcijā: XIII nodaļa Ārstniecības iestādes vai tās struktūrvienības darbības
apturēšana |
|
74.pants. Lēmumu par ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu, ja pārkāpti
ārstniecības jomu regulējošie normatīvie akti, pieņem Veselības inspekcijas
vadītājs un viņa vietnieki, kā arī Veselības inspekcijas teritoriālo nodaļu
vadītāji un viņu vietnieki. |
|
|
Redakcionāli precizēts. |
74.pants. Lēmumu par ārstniecības iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu,
ja pārkāpti ārstniecības jomu regulējošie normatīvie akti, pieņem Veselības
inspekcijas vadītājs un viņa vietnieki, kā arī Veselības inspekcijas
teritoriālo nodaļu vadītāji un viņu vietnieki. |
|
75.pants. (1) Ja Veselības
inspekcijas inspektors ir konstatējis tādu ārstniecības jomu regulējošo
normatīvo aktu pārkāpumu, kas rada risku veiksmīgai ārstniecības procesa
norisei, viņš izsaka rakstveida brīdinājumu ārstniecības iestādei.
Brīdinājumā norāda visus konstatētos ārstniecības jomu regulējošo normatīvo
aktu pārkāpumus, dodot rekomendācijas un nosakot termiņu pārkāpumu
novēršanai. |
|
|
|
75.pants. (1) Ja Veselības inspekcijas
inspektors ir konstatējis tādu ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu
pārkāpumu, kas rada risku veiksmīgai ārstniecības procesa norisei, viņš
izsaka rakstveida brīdinājumu ārstniecības iestādei. Brīdinājumā norāda visus
konstatētos ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumus un sniedz ieteikumus, kā arī nosaka termiņu pārkāpumu
novēršanai. |
|
(2) Ņemot
vērā pārkāpuma ietekmi uz ārstniecības procesu un tā faktiskās novēršanas
iespējas, brīdinājumā ietverto pārkāpumu novēršanas termiņu nosaka ne īsāku
par: 1) diviem
gadiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama kapitālā celtniecība; 2) sešiem
mēnešiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama ēku daļēja pārbūve vai iekārtu
kapitālremonts. |
|
|
|
(2) Ņemot
vērā pārkāpuma ietekmi uz ārstniecības procesu un tā faktiskās novēršanas
iespējas, brīdinājumā ietverto pārkāpumu novēršanas termiņu nosaka ne īsāku
par: 1) diviem
gadiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama kapitālā celtniecība; 2) sešiem
mēnešiem, ja pārkāpuma novēršanai nepieciešama ēku daļēja pārbūve vai iekārtu
kapitālremonts. |
|
(3) Pārējos
gadījumos, kas nav minēti šā panta otrajā daļā, Veselības inspekcijas
inspektors, ņemot vērā pārkāpuma ietekmi uz ārstniecības procesu un tā
faktiskās novēršanas iespējas, nosaka pārkāpuma novēršanas termiņu no viena
līdz trim mēnešiem. |
|
|
|
(3) Pārējos
gadījumos, kas nav minēti šā panta otrajā daļā, Veselības inspekcijas
inspektors, ņemot vērā pārkāpuma ietekmi uz ārstniecības procesu un tā
faktiskās novēršanas iespējas, nosaka pārkāpuma novēršanas termiņu no viena
mēneša līdz trim mēnešiem. |
|
(4) Ja
brīdinājumā norādītie pārkāpumi noteiktajā termiņā netiek novērsti, šā likuma
74.pantā minētās amatpersonas pieņem lēmumu par attiecīgās ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības da
rbības apturēšanu. |
|
|
|
(4) Ja
brīdinājumā norādītie pārkāpumi noteiktajā termiņā netiek novērsti, šā likuma
74.pantā minētās amatpersonas pieņem lēmumu par attiecīgās ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu. |
|
(5) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu nodrošina tās vadītājs, piedaloties amatpersonai, kura
pieņēmusi lēmumu par darbības apturēšanu, vai tās pilnvarotai amatpersonai |
|
|
|
(5) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu nodrošina šīs iestādes vadītājs,
piedaloties amatpersonai, kura pieņēmusi lēmumu par darbības apturēšanu, vai
tās pilnvarotai amatpersonai. |
|
(6) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu veic tā, lai: 1) būtu iespēja
netraucēti novērst konstatētos pārkāpumus; 2) iespējami
samazinātu telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko apstākļu vai korozijas
ietekmē; 3) iespējami
mazāk tiktu traucēta citu struktūrvienību un iekārtu darbība. |
|
|
|
(6) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbības apturēšanu veic tā, lai: 1) būtu iespēja
netraucēti novērst konstatētos pārkāpumus; 2) iespējami
samazinātu telpu un iekārtu bojāšanos meteoroloģisko apstākļu vai korozijas
ietekmē; 3) iespējami
mazāk tiktu traucēta citu struktūrvienību un iekārtu darbība. |
|
(7) Darbības
apturēšanas kontroli nodrošina amatpersona, kura pieņēmusi lēmumu par
darbības apturēšanu, vai tās pilnvarota amatpersona. |
|
|
|
(7) Darbības
apturēšanas kontroli nodrošina amatpersona, kura pieņēmusi lēmumu par
darbības apturēšanu, vai tās pilnvarota amatpersona. |
|
(8) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbību var apturēt bez iepriekšēja
brīdinājuma, ja ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu dēļ
rodas draudi cilvēku veselībai un dzīvībai. |
|
|
|
(8) Ārstniecības
iestādes vai tās struktūrvienības darbību var apturēt bez iepriekšēja
brīdinājuma, ja ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu dēļ
rodas draudi cilvēku veselībai un dzīvībai. |
|
(9) Amatpersona, kurai ir tiesības pieņemt šā panta astotajā daļā
minēto lēmumu par darbības apturēšanu, šo lēmumu pieņem ne vēlāk kā triju
darbdienu laikā pēc tam, kad tai kļuvis zināms par šā panta astotajā daļā
minētajiem ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumiem, un to
izpilda nekavējoties. Citu konstatēto ārstniecības jomu regulējošo
normatīvo aktu pārkāpumu novēršanai nosaka termiņu saskaņā ar šā panta otro
un trešo daļu. |
23. |
Juridiskais
birojs
Izslēgt 75.panta devītās daļas pēdējo teikumu.
|
Atbalstīts. |
(9) Amatpersona, kurai ir tiesības pieņemt šā panta astotajā daļā
minēto lēmumu par ārstniecības iestādes darbības apturēšanu, šo lēmumu pieņem
ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc tam, kad tai kļuvis zināms par šā panta
astotajā daļā minētajiem ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu
pārkāpumiem, un tas izpildāms nekavējoties. |
|
76.pants. (1) Par
konstatēto ārstniecības jomu regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu novēršanu
attiecīgā ārstniecības iestāde rakstveidā ziņo amatpersonai, kas pieņēmusi
lēmumu par darbības apturēšanu. Šī amatpersona piecu darbdienu laikā pēc
paziņojuma saņemšanas pārbauda, vai attiecīgie pārkāpumi ir novērsti. |
|
|
|
76.pants. (1) Par konstatēto ārstniecības jomu regulējošo normatīvo
aktu pārkāpumu novēršanu attiecīgā ārstniecības iestāde rakstveidā ziņo
amatpersonai, kura pieņēmusi lēmumu par darbības apturēšanu. Šī amatpersona
piecu darbdienu laikā pēc paziņojuma saņemšanas pārbauda, vai attiecīgie
pārkāpumi ir novērsti. |
|
(2) Ja visi
brīdinājumā vai lēmumā par darbības apturēšanu minētie pārkāpumi ir novērsti,
attiecīgā amatpersona ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc pārbaudes
veikšanas dod rakstveida atļauju darbības atjaunošanai. |
|
|
|
(2) Ja visi
brīdinājumā vai lēmumā par darbības apturēšanu minētie pārkāpumi ir novērsti,
attiecīgā amatpersona ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc pārbaudes
veikšanas dod rakstveida atļauju darbības atjaunošanai. |
|
(3) Ja
visi rakstveida brīdinājumā vai lēmumā par darbības apturēšanu minētie
pārkāpumi nav novērsti, attiecīgā amatpersona sniedz atteikumu darbības
atjaunošanai. |
|
|
|
(3) Ja visi rakstveida
brīdinājumā vai lēmumā par darbības apturēšanu minētie pārkāpumi nav
novērsti, attiecīgā amatpersona sniedz atteikumu darbības atjaunošanai. |
|
77.pants. (1) Iesniegumu par lēmuma apstrīdēšanu par darbības apturēšanu
bez iepriekšēja brīdinājuma izteikšanas izskata un lēmumu pieņem 10 darbdienu
laikā pēc iesnieguma saņemšanas. |
|
|
|
77.pants. (1) Iesniegumu par Veselības inspekcijas lēmuma apstrīdēšanu
par darbības apturēšanu bez iepriekšēja brīdinājuma izteikšanas izskata un
lēmumu pieņem 10 darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas. |
|
(2) Šajā nodaļā minēto Veselības
inspekcijas lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur to darbību un izpildi." |
|
|
|
(2) Šajā nodaļā minēto Veselības inspekcijas
lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana neaptur to darbību un izpildi. |
Pārejas noteikumi
1. Ārstniecības personas, kuras ieguvušas kvalifikācijas kategoriju
vai sertifikātu kādā no apakšspecialitātēm vai papildspecialitātēm un
praktizējušas tajā vairāk nekā piecus gadus, drīkst turpināt savu praksi bez
pamatspecialitātes sertifikāta iegūšanas. Sertifikācija šiem speciālistiem
notiek iegūtajā apakšspecialitātē vai papildspecialitātē. 2.
|
|
|
|
|
|
7. Ministru kabinets līdz
2005.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 9.panta otrajā daļā un 34.panta trešajā
daļā minētos noteikumus. |
5. Izslēgt pārejas noteikumu 7.punktu. |
24. |
Juridiskais
birojs
Izslēgt likumprojekta 5.pantu. |
Atbalstīts. |
Izslēgts. |
11
12. Lai saņemtu
samaksu par pacientu pārstāvību, kas lietā veikta līdz 2007.gada
31.decembrim, Latvijas Zvērinātu advokātu padomes norīkotie advokāti līdz
2008.gada 1.martam iesniedz Juridiskās palīdzības administrācijai šā likuma
68.1 panta ceturtajā un piektajā daļā noteiktajā kārtībā
noformētu paziņojumu, pievienojot dokumentus, kas apliecina citus
atlīdzināmos izdevumus. |
|
|
|
|
|
|
|
25. |
Sociālo
un darba lietu komisija
Papildināt likumprojektu ar 12.pantu šādā redakcijā: Papildināt pārejas noteikumus ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā: 13. Šā likuma
17.panta trešās daļas jaunā redakcija stājas spēkā 2008.gada 1.jūlijā. 14. Šā likuma
29.panta otrā un trešā daļa un 33.panta trešā daļa stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī. |
Atbalstīts. |
Papildināt pārejas noteikumus ar 13. un 14.punktu šādā redakcijā: 13. Šā likuma
17.panta trešās daļas jaunā redakcija stājas spēkā 2008.gada 1.jūlijā. 14. Šā likuma
29.panta otrā un trešā daļa un 33.panta trešā daļa stājas spēkā 2009.gada
1.janvārī. |
|
Likums stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī |
26. |
Sociālo
un darba lietu komisija
Izslēgt noteikumu par likuma spēkā stāšanos.
|
Atbalstīts. |
|