Likumprojekts
Grozījumi
Autopārvadājumu likumā
Izdarīt Autopārvadājumu likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997,
8.nr.; 1998, 24.nr.; 1999, 21.nr.; 2001, 1., 12.nr.; 2002, 12.nr.; 2003,
23.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 2., 12.nr.; 2006, 1., 15.nr.; 2007, 10., 15.nr.)
šādus grozījumus:
1. Papildināt 4.pantu ar trešo daļu šādā
redakcijā:
"(3) Autopārvadājumu
kontroli robežkontroles punktos uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas
valsts robežas un Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts
robežas, kā arī ostās veic Valsts robežsardze un Valsts ieņēmumu dienesta
muitas iestādes Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
2. Izteikt 37.panta trešo daļu
šādā redakcijā:
"(3) Līgums par
pasažieru pārvadāšanu vieglajos taksometros tiek noslēgts mutvārdos saskaņā ar
Ministru kabineta noteikumiem par pasažieru pārvadāšanu vieglajos taksometros.
Vieglā taksometra vadītājs, norēķinoties ar pasažieri, izsniedz dokumentu
saskaņā ar normatīvajiem aktiem par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas
elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību."
3. Izteikt 38.1 pantu
šādā redakcijā:
"38.1 pants. Biļešu paraugi un obligātie rekvizīti
starptautiskajos pasažieru pārvadājumos
(1) Biļešu obligātos
rekvizītus pasažieru regulārajos starptautiskajos autopārvadājumos starp
Latviju un valstīm, kas nav Eiropas Savienības dalībvalstis, nosaka Ministru
kabinets.
(2) Starptautiskajos
maršrutos kursējošu autotransporta līdzekļu biļešu paraugus pārvadātājs
iesniedz Satiksmes ministrijā saskaņošanai."
Satiksmes
ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījumi Autopārvadājumu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādes un Valsts robežsardze uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežas, un uz Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas, kā arī ostās no 1996.gada veic autopārvadājumu kontroli atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai autopārvadājumu kontroles kārtībai. Augstāk minētajām institūcijām nav atbilstoša likuma pamatota deleģējuma autopārvadājumu kontroles veikšanai. Likumprojekts izstrādāts pamatojoties uz Ministru kabineta 2007.gada 24.jūlija sēdes protokolā Nr.42, 17§, 2.p. noteikto uzdevumu. Likumprojekts ir nepieciešams, lai būtu deleģējums arī Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādēm un Valsts robežsardzei veikt autopārvadājumu kontroles kārtību. Likumprojekts precizē arī Autopārvadājumu likuma 37.panta trešo daļu saskaņā ar Finanšu ministrijas iepriekš izteiktu ieteikumu aizvietot vārdu kvīts. Likumprojektā ir precizēta arī 38.1panta redakcija, kur neprecīzi norādīta norma un citu braukšanas dokumentu, jo starptautiskajos pasažieru pārvadājumos līgums starp pārvadātāju un pasažieri ir vienīgi biļete. Autopārvadājumu likuma 38.1panta projektā ir precizēts deleģējums Ministru kabinetam izdot noteikumus, kuri noteikts biļešu obligātos rekvizītus pasažieru regulārajos starptautiskajos autopārvadājumos starp Latviju un valstīm, kas nav Eiropas Savienības dalībvalstis, jo Eiropas Savienībā šo kārtību nosaka Padomes Regula 684/92 par kopējiem noteikumiem attiecībā uz starptautiskiem pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Pieņemot likumprojektu, tiek nodrošināts tiesisks deleģējums Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādēm un Valsts robežsardzei, organizēt autopārvadājumu kontroli atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 24.jūlija noteikumos Nr.517 Autopārvadājumu kontroles kārtība noteiktajai kārtībai un dots precīzs deleģējums Ministru kabinetam izdot noteikumus, kuri noteikts biļešu obligātos rekvizītus pasažieru regulārajos starptautiskajos autopārvadājumos starp Latviju un valstīm, kas nav Eiropas Savienības dalībvalstis, kā arī paredzēts, ka taksometra vadītājs norēķinos ar pasažieri izsniegs dokumentu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību. |
3. Cita informācija |
Nav citas
informācijas. |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz Sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||
6. Cita informācija |
Nav |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Līdz 2008.gada 1.martam jāizdod Ministru kabineta noteikumi saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 4.panta trešās daļas deleģējumu (noteikumu projekts ir izstrādāts) un līdz 2008.gada 1.janvārim jāizdod Ministru kabineta noteikumi saskaņā ar 38.1panta pirmās daļas deleģējumu. (noteikumu projekts ir sagatavots - VSS-1221). |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām Atbilst normatīvais akts |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav |
|||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Nav |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav |
|||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Nav |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta
un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
|
|
||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, Sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Notikušas
konsultācijas ar Latvijas pasažieru pārvadātāju asociāciju (LPAA) un Rīgas
taksometru parku (RTP). |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
LPAA un RTP atbalsta Grozījumus Autopārvadājumu likuma 37.panta trešajā daļā. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas, jo
Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādes un Valsts robežsardze no 1996.gada
veic autopārvadājumu kontroles funkcijas.. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Nav |
Satiksmes ministra vietā -
Bērnu un ģimenes lietu ministrs A.Baštiks
Valsts sekretāra
vietnieks
|
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Autosatiksmes departamenta direktora vietnieks, par projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
G.Mačs
|
L.Priedīte-Kanceviča |
I.Strauta |
J.Vaitužs |
12.10.2007. 10:00
884
I.Trupovniece,
7028331