LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA
UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 LV 1811 tālr. 708
7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2007.
gada 13.decembris
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz
iekļaut Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā likumprojekta "Grozījumi
likumā "Par nodokļiem un nodevām"" (Nr.543/Lp9) izskatīšanu 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 20
lpp.
Ar
cieņu,
komisijas
priekšsēdētājs K.Leiškalns
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Grozījumi likumā Par nodokļiem
un nodevām
(Nr.543/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 15 ) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt likumā Par nodokļiem un nodevām
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.,
1996, 15.nr., 1997, 24.nr., 1998, 2.nr.,18.nr., 22.nr., 24.nr., 1999, 24.nr.,
2000, 11.nr., 2001, 3.nr., 8.nr., 12.nr., 2002, 2.nr., 22.nr., 2003, 2.nr.,
6.nr., 8.nr., 15.nr., 22.nr., 2004, 9.nr., 2005, 2.nr., 11.nr., 2006, 1.nr,
9.nr., 13.nr.,154.nr.,183.nr, 2007, 3.nr., 40.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par nodokļiem un nodevām
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.,
1996, 15.nr., 1997, 24.nr., 1998, 2.nr.,18.nr., 22.nr., 24.nr., 1999, 24.nr.,
2000, 11.nr., 2001, 3.nr., 8.nr., 12.nr., 2002, 2.nr., 22.nr., 2003, 2.nr.,
6.nr., 8.nr., 15.nr., 22.nr., 2004, 9.nr., 2005, 2.nr., 11.nr., 2006, 1.nr,
9.nr., 13.nr.,154.nr.,183.nr, 2007, 3.nr., 40.nr.) šādus grozījumus: |
11.pants.
Valsts nodevu objekti (2) Valsts nodevas ir maksājamas par valsts
sniegto nodrošinājumu, šādiem juridiskajiem pakalpojumiem un likumos paredzētajiem
speciāliem mērķiem: |
|
1 |
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt 11.panta otro daļu ar 86.punktu šādā
redakcijā: 86) par
stratēģiskas nozīmes preču ekspertu izziņu, galīgā izlietojuma apliecinājumu,
importa sertifikātu, piegādes kontroles sertifikātu un stratēģiskas nozīmes
preču pārvietošanas, eksporta, importa un tranzīta licenču izsniegšanu. |
Atbalstīts |
1. Papildināt 11.panta otro daļu ar 86.punktu šādā
redakcijā: 86) par
stratēģiskas nozīmes preču ekspertu izziņu, galīgā izlietojuma apliecinājumu,
importa sertifikātu, piegādes kontroles sertifikātu un stratēģiskas nozīmes
preču pārvietošanas, eksporta, importa un tranzīta licenču izsniegšanu. |
15.pants.
Nodokļu maksātāju pienākumi (1) Nodokļu maksātāju vispārīgie pienākumi
ir šādi: 3) iesniegt nodokļu administrācijai
šajā likumā vai konkrēto nodokļu likumos paredzētās nodokļu un informatīvās
deklarācijas rakstveidā vai elektroniskā veidā nodokļu normatīvajos aktos
noteiktajos termiņos; |
1.
Izteikt 15.panta
pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) iesniegt nodokļu administrācijai šajā
likumā vai konkrēto nodokļu jomu regulējošajos normatīvajos aktos paredzētās
nodokļu un informatīvās deklarācijas elektroniskā veidā nodokļu jomu
regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajos termiņos. Nodokļu maksātāji,
kuriem nav pieejams interneta pieslēgums, nodokļu jomu regulējošajos
normatīvajos aktos paredzētās nodokļu un informatīvās deklarācijas iesniedz
papīra veidā; . |
2 |
Finanšu ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Izteikt 15.panta
pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) iesniegt
nodokļu administrācijai šajā likumā vai konkrēto nodokļu likumos paredzētās
nodokļu un informatīvās deklarācijas rakstiskā vai elektroniskā veidā nodokļu
normatīvajos aktos noteiktajos termiņos. Nodokļu maksātāji, izņemot fiziskās
personas, kas neveic saimniecisko darbību, nodokļu un informatīvās
deklarācijas Valsts ieņēmumu dienestā iesniedz elektroniski. Nodokļu
maksātāji, iesniedzot nodokļu un informatīvās deklarācijas elektroniski
Valsts ieņēmumu dienestā, izmanto Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās
deklarēšanas sistēmu;. |
Atbalstīts |
2. Izteikt
15.panta pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) iesniegt
nodokļu administrācijai šajā likumā vai konkrēto nodokļu likumos paredzētās
nodokļu un informatīvās deklarācijas rakstiskā vai elektroniskā veidā nodokļu
normatīvajos aktos noteiktajos termiņos. Nodokļu maksātāji, izņemot fiziskās
personas, kas neveic saimniecisko darbību, nodokļu un informatīvās
deklarācijas Valsts ieņēmumu dienestā iesniedz elektroniski. Nodokļu
maksātāji, iesniedzot nodokļu un informatīvās deklarācijas elektroniski
Valsts ieņēmumu dienestā, izmanto Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās
deklarēšanas sistēmu;. |
(3) Fiziskajām personām, ja tās ir darba
devēji, un komercsabiedrībām, kooperatīvajām sabiedrībām, individuālajiem
uzņēmumiem (arī zemnieku vai zvejnieku saimniecībām) un citām privāto tiesību
juridiskajām personām kā nodokļu maksātājiem ir šādi papildu pienākumi: |
|
3 |
Deputāts M.Mitrofanovs Aizstāt likuma 15. panta trešās
daļas ievaddaļā vārdus darba devēji ar vārdiem saimnieciskās darbības
veicēji. |
Neatbalstīts |
|
18.pants.
Nodokļu administrācijas pienākumi 1) Nodokļu administrācijas pienākumi ir
šādi: 15) nodrošināt publiski pieejamu informāciju
par tiem nodokļu maksātājiem, par kuru izslēgšanu no Latvijas Republikas
Uzņēmumu reģistra nodokļu administrācija ir iesniegusi pieteikumu saskaņā ar
šā likuma 35.panta pirmo daļu; |
|
4 |
Finanšu ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Izslēgt 18.panta pirmās daļas
15.punktu. |
Atbalstīts |
3. Izslēgt 18.panta pirmās daļas
15.punktu. |
22.pants.
Konfidencialitāte (1) Nodokļu administrācijas ierēdnim
(darbiniekam), ja šā panta otrajā daļā nav noteikts citādi, aizliegts izpaust
par nodokļu maksātāju bez viņa piekrišanas jebkādu informāciju, kas šim
ierēdnim (darbiniekam) kļuvusi zināma, pildot dienesta (darba) pienākumus,
izņemot: 3) šā likuma 16.panta 8., 12., 14. un
15.punktā, 23.panta trīspadsmitajā daļā, 24.panta otrajā daļā un 25.panta
pirmajā daļā noteiktajos gadījumos. |
|
5 |
Finanšu ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Izteikt
22.panta pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) šā likuma 18.panta pirmās
daļas 8., 12. un 14.punktā, 23.panta trīspadsmitajā daļā, 24.panta otrajā
daļā un 25.panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos.. |
Atbalstīts |
4. 22.pantā: izteikt panta pirmās
daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) šā likuma 18.panta pirmās
daļas 8., 12. un 14.punktā, 23.panta trīspadsmitajā daļā, 24.panta otrajā
daļā un 25.panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos.; |
|
|
6 |
Finanšu ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Papildināt 22.pantu ar
2.1 daļu šādā redakcijā: (21) Nodokļu
administrācijas ierēdnim (darbiniekam) aizliegts izpaust nodokļu maksātājam
par viņu uzkrātos datus, kuru izpaušana ierobežo nodokļu administrācijas
funkciju veikšanu.. |
Atbalstīts |
papildināt pantu ar 2.1
daļu šādā redakcijā: (21) Nodokļu
administrācijas ierēdnim (darbiniekam) aizliegts izpaust nodokļu maksātājam
par viņu uzkrātos datus, kuru izpaušana ierobežo nodokļu administrācijas
funkciju veikšanu.. |
23.1
pants. Nodokļu iemaksāšana budžetā (4) Personas, kuras iekasē valsts nodevas
skaidrā naudā, iepriekšējā mēnesī iekasētās valsts nodevu summas ieskaita
valsts budžetā līdz nākamā mēneša 15.datumam, ja konkrētajos likumos vai
Ministru kabineta noteikumos nav noteikts citādi. |
2. Izteikt 23.1 panta
ceturto daļu šādā redakcijā: (4)
Persona, kura sniegusi pakalpojumu vai devusi nodrošinājumu, par kuru
maksājama valsts nodeva, iepriekšējā mēnesī skaidrā naudā iekasētās valsts
nodevu summas, neieskaitot tās savā norēķinu kontā, ieskaita valsts budžetā vai pašvaldības
budžetā līdz nākamā mēneša 15.datumam, ja konkrētajos likumos vai Ministru
kabineta noteikumos nav noteikts cits termiņš. |
7 |
Finanšu ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Aizstāt 23.1 panta
ceturtajā daļā vārdus konkrētajos likumos vai Ministru kabineta noteikumos
nav noteikts cits termiņš ar vārdiem normatīvajos aktos nav noteikts īsāks
termiņš.. |
Atbalstīts |
5. Izteikt 23.1 panta
ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Persona, kura sniegusi pakalpojumu vai devusi
nodrošinājumu, par kuru maksājama valsts nodeva, iepriekšējā mēnesī skaidrā
naudā iekasētās valsts nodevu summas, neieskaitot
tās savā norēķinu kontā, ieskaita
valsts budžetā vai pašvaldības budžetā līdz nākamā mēneša 15.datumam, ja normatīvajos
aktos nav noteikts īsāks termiņš. |
24.pants.
Nodokļu samaksas termiņu pagarināšana un nodokļu parādu kapitalizācija (1) Nodokļu administrācijai, kura atbilstoši
šā likuma 20.pantam administrē konkrētos nodokļus, uz nodokļu maksātāja
motivēta rakstveida iesnieguma pamata ir tiesības: 1) pagarināt kārtējo nodokļu un citu
budžetos ieskaitāmo maksājumu samaksas termiņus līdz trijiem mēnešiem.
Nodokļu maksātājam motivētais iesniegums nodokļu administrācijai jāiesniedz
ne vēlāk kā trīs dienas pirms maksājuma termiņa iestāšanās; 3) sadalīt termiņos vai atlikt uz
laiku līdz vienam gadam nodokļu administrācijas veiktās kontroles (pārbaudes,
revīzijas) rezultātā aprēķināto nodokļu maksājumu, nokavējuma naudu un soda
naudas samaksu; |
3. 24.pantā: papildināt pirmās daļas 3.punktu ar teikumu
šādā redakcijā: Nodokļu
maksātājs motivētu iesniegumu nodokļu administrācijai iesniedz trīs dienas
pirms maksājumu termiņa iestāšanās, pievienojot bilanci un peļņas vai
zaudējumu aprēķinu uz iesniegšanas mēneša pirmo datumu, kas sagatavots
atbilstoši attiecīgajiem gada pārskatu sagatavošanu reglamentējošajiem normatīvajiem
aktiem. Ja atliekamās vai sadalāmās summas apmērs vienā nodokļu veidā
pārsniedz Ls 5000, nodokļu administrācijai attiecībā uz šo nodokli ir
tiesības pieprasīt nodrošinājumu ar nodokļu maksātajam piederošo mantu vai
kredītiestādes izsniegto galvojumu.; |
8 |
Finanšu ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Izteikt 24.panta pirmās daļas 3.punkta
papildinājuma pirmo teikumu šādā redakcijā: Nodokļu maksātājs motivētu iesniegumu nodokļu administrācijai
iesniedz trīs dienas pirms maksājumu samaksas termiņa iestāšanās. Juridiskās
personas, kas sastāda gada pārskatu, pievieno bilanci un peļņas vai
zaudējumu aprēķinu uz iesniegšanas mēneša pirmo datumu, kas sagatavots
atbilstoši attiecīgajiem gada pārskatu sagatavošanu reglamentējošajiem
normatīvajiem aktiem.; |
Atbalstīts |
6. 24.pantā: papildināt pirmās daļas
3.punktu ar teikumu šādā redakcijā: Nodokļu maksātājs motivētu
iesniegumu nodokļu administrācijai iesniedz trīs dienas pirms maksājumu
samaksas termiņa iestāšanās. Juridiskās personas, kas
sastāda gada pārskatu, pievieno
bilanci un peļņas vai zaudējumu aprēķinu uz iesniegšanas mēneša pirmo datumu,
kas sagatavots atbilstoši attiecīgajiem gada pārskatu sagatavošanu
reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem. Ja atliekamās vai sadalāmās summas
apmērs vienā nodokļu veidā pārsniedz Ls 5000, nodokļu administrācijai
attiecībā uz šo nodokli ir tiesības pieprasīt nodrošinājumu ar nodokļu
maksātajam piederošo mantu vai kredītiestādes izsniegto galvojumu.; |
|
papildināt pantu ar 1.1 un 1.2
daļu šādā redakcijā: (11) Nodokļu administrācija,
izskatot šā panta pirmās daļas 1. un 3.punktā minēto iesniegumu, izvērtē
nodokļu maksātāja faktisko finansiālo stāvokli, kā arī ņem vērā šādus
faktorus: 1)
vai nodokļu
maksātājs ievēro konkrēto nodokli regulējošajos normatīvajos aktos noteiktos
kārtējo nodokļu samaksas termiņus; 2)
vai nodokļu
maksātājam agrāk ir ticis piešķirts nodokļu maksājumu pagarinājuma termiņš un
vai nodokļu maksātais ir ievērojis lēmuma par samaksas termiņa pagarinājuma
piešķiršanu noteiktos termiņus; 3)
vai nodokļu
maksātājs ievēro nodokļu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktos
nodokļu un informatīvo deklarāciju iesniegšanas termiņus; 4)
vai nodokļu
maksātājs sadarbojas ar nodokļu administrāciju; 5)
vai pēdējās
nodokļu revīzijas (audita) laikā nodokļu maksātājam nav konstatēti pārkāpumi; |
|
|
|
papildināt pantu ar 1.1 un 1.2
daļu šādā redakcijā: (11) Nodokļu administrācija,
izskatot šā panta pirmās daļas 1. un 3.punktā minēto iesniegumu, izvērtē
nodokļu maksātāja faktisko finansiālo stāvokli, kā arī ņem vērā šādus
faktorus: 1) vai nodokļu maksātājs ievēro konkrēto
nodokli regulējošajos normatīvajos aktos noteiktos kārtējo nodokļu samaksas
termiņus; 2) vai nodokļu maksātājam agrāk ir ticis
piešķirts nodokļu maksājumu pagarinājuma termiņš un vai nodokļu maksātais ir
ievērojis lēmuma par samaksas termiņa pagarinājuma piešķiršanu noteiktos
termiņus; 3) vai nodokļu maksātājs ievēro nodokļu jomu
regulējošajos normatīvajos aktos noteiktos nodokļu un informatīvo deklarāciju
iesniegšanas termiņus; 4) vai nodokļu maksātājs sadarbojas ar
nodokļu administrāciju; 5) vai pēdējās nodokļu revīzijas (audita)
laikā nodokļu maksātājam nav konstatēti pārkāpumi. |
|
6) vai nodokļu maksātājs
ievēro nodokļus un saimniecisko darbību reglamentējošos normatīvos aktus. |
9 |
Finanšu
ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Izslēgt 24.panta 1.1
daļā 6.punktu. |
Atbalstīts |
|
|
(12) Ja nodokļu
maksātājs neievēro lēmumā par termiņa pagarinājuma piešķiršanu noteiktos
samaksas termiņus, nav noteiktajā termiņā informējis nodokļu
administrāciju par iemesliem, kāpēc tas nevar veikt samaksu lēmumā norādītās
summas apmērā un noteiktajā laikā, nodokļu administrācijai ir tiesības
atcelt lēmumu par samaksas termiņa pagarinājuma piešķiršanu.. |
10 |
Finanšu ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Izslēgt 24.panta 1.2
daļā vārdus nav noteiktajā termiņā informējis nodokļu administrāciju par
iemesliem, kāpēc nevar veikt samaksu lēmumā norādītās summas apmērā un
noteiktajā laikā. |
Atbalstīts |
(12) Ja nodokļu
maksātājs neievēro lēmumā par termiņa pagarinājuma piešķiršanu noteiktos
samaksas termiņus, nodokļu administrācijai ir tiesības atcelt lēmumu par
samaksas termiņa pagarinājuma piešķiršanu.. |
25.pants.
Nodokļu parādu dzēšana (1) Valsts budžetā pilnīgi vai daļēji
ieskaitāmo nodokļu parādus, kā arī ar tiem saistītās nokavējuma naudas un
soda naudas dzēš Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors šādos
gadījumos: |
4. 25.pantā: papildināt pirmo daļu aiz vārdiem
"Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors" ar vārdiem viņa
vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors; |
|
|
|
7. 25.pantā: papildināt pirmo daļu aiz
vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors" ar vārdiem
viņa vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors; |
(5) Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistram
nosūta: 1) Valsts ieņēmumu dienests - Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora rīkojumu par to komercsabiedrību, kooperatīvo sabiedrību, individuālo uzņēmumu (arī zemnieku vai zvejnieku saimniecību) un citu privāto tiesību juridisko personu valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu parādu dzēšanu, kuriem ar tiesas nolēmumu ir pabeigta bankrota procedūra un izbeigta maksātnespējas lieta; |
papildināt piektās daļas 1.punktu aiz
vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora" ar vārdiem
viņa vietnieka vai teritoriālās iestādes direktora. |
|
|
|
papildināt piektās daļas 1.punktu aiz
vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora" ar vārdiem
viņa vietnieka vai teritoriālās iestādes direktora. |
32.pants.
Atbildība par budžetā iemaksājamās nodokļu summas samazināšanu 4) Ja nodokļu administrācija nodokļu
revīzijas (audita) laikā konstatē, ka nodokļu maksātājs ir samazinājis
budžetā iemaksājamo nodokļu summu par periodu, par kuru tiek veikta nodokļu
revīzija (audits), tādējādi izdarot atkārtotu nodokļu pārkāpumu, soda nauda
tiek noteikta 100 procentu apmērā no attiecīgās nedeklarētās nodokļu
summas. |
5. 32.pantā: aizstāt ceturtajā daļā skaitli 100 ar
skaitli 70; |
|
|
|
8. 32.pantā: aizstāt ceturtajā daļā
skaitli 100 ar skaitli 70; |
(5) Piemērojot šā panta ceturto daļu,
par atkārtotu ir uzskatāms pārkāpums, kas atbilst visām turpmāk minētajām
pazīmēm: |
izslēgt piektās daļas ievaddaļā vārdus
Piemērojot šā panta ceturto daļu; |
|
|
|
izslēgt piektās daļas ievaddaļā vārdus
Piemērojot šā panta ceturto daļu; |
1) iepriekšējais pārkāpums ir
konstatēts nodokļu revīzijā (auditā), kas pabeigta ne vēlāk kā triju
gadu laikā no atkārtota pārkāpuma izdarīšanas brīža; |
aizstāt piektās daļas 1.punktā vārdu
pabeigta ar vārdiem ir pabeigta, un šis pārkāpums ir izdarīts; |
|
|
|
aizstāt piektās daļas 1.punktā vārdu
pabeigta ar vārdiem ir pabeigta, un šis pārkāpums ir izdarīts; |
2) lēmums, ar kuru nodokļu maksātājs
saukts pie šajā pantā noteiktās atbildības par iepriekšējo pārkāpumu, ir
stājies spēkā un kļuvis neapstrīdams; |
papildināt piektās daļas 2.punktu aiz
vārdiem kļuvis neapstrīdams ar vārdiem vai ir pārsūdzēts tiesā; |
|
|
|
papildināt piektās daļas 2.punktu aiz
vārdiem kļuvis neapstrīdams ar vārdiem vai ir pārsūdzēts tiesā; |
(6) Šā panta ceturtās daļas nosacījumus
nepiemēro tiem nodokļu pārkāpumiem, kuri konstatēti nodokļu revīzijā
(auditā), ko veic pēc nodokļu maksātāja nodokļa pārmaksas atmaksas
pieprasījuma. |
izslēgt sesto daļu; |
|
|
|
izslēgt sesto daļu; |
(7) Ja nodokļu maksātājs, kurš jau
izdarījis atkārtotu nodokļu pārkāpumu, triju gadu laikā izdara vēl vienu vai
vairākus tādus pašus nodokļu pārkāpumus, par katru no šiem turpmākajiem
nodokļu pārkāpumiem tiek uzlikta soda nauda 150 procentu apmērā no
nodokļu summas, kas nav deklarēta, izdarot attiecīgo pārkāpumu. |
aizstāt septītajā daļā skaitli 150 ar
skaitli 100. |
|
|
|
aizstāt septītajā daļā skaitli 150 ar
skaitli 100. |
|
6. Papildināt
likumu ar 32.3 pantu šādā redakcijā: 32.3pants. Atbildība par no
budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra nepamatotu palielināšanu (1) Ja nodokļu maksātājs, pārkāpdams
nodokļu likumu prasības, nepamatoti palielinājis no budžeta atmaksājamo
nodokļu apmēru (no budžeta atmaksājamā nodokļa palielinājums), nodokļu
administrācija nodokļu revīzijas (audita) rezultātā samazina nepamatoti
palielināto no budžeta atmaksājamo nodokļu apmēru, kā arī aprēķina un par
labu budžetam no nodokļu maksātāja iekasē soda naudu, kas nosakāma saskaņā ar
šo likumu, ja konkrēto nodokļu likumos nav paredzēts cits soda naudas apmērs. (2) Ja no budžeta atmaksājamā nodokļa
palielinājums nepārsniedz 15 procentus no deklarētās pārmaksātās nodokļu
summas, soda nauda tiek noteikta 30 procentu apmērā no nepamatoti
palielinātā no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra. (3) Ja no budžeta atmaksājamā nodokļa
palielinājums pārsniedz 15 procentus no deklarētās pārmaksātās nodokļu
summas, soda nauda tiek noteikta 50 procentu apmērā no nepamatoti
palielinātā no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra. (4) Ja nodokļu administrācija nodokļu
revīzijas (audita) laikā konstatē, ka nodokļu maksātājs ir nepamatoti
palielinājis no budžeta atmaksājamo nodokļa apmēru, tādējādi izdarot
atkārtotu nodokļu pārkāpumu, soda nauda tiek noteikta 70 procentu apmērā no
nepamatoti palielinātā no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra. (5) Ja nodokļu maksātājs, kurš jau ir
izdarījis atkārtotu nodokļu pārkāpumu, triju gadu laikā izdara vēl vienu vai
vairākus tādus pašus nodokļu pārkāpumus, par katru no nodokļu revīzijā
(auditā) konstatētajiem šādiem nodokļu pārkāpumiem tiek uzlikta soda nauda
100 procentu apmērā no nepamatoti palielinātā no budžeta atmaksājamā nodokļa
apmēra. (6) Par atkārtotu nodokļu pārkāpumu šā panta
ceturtajā un piektajā daļā uzskatāms pārkāpums, kas atbilst visām šā likuma
32.panta piektajā daļā minētajām pazīmēm. (7) Soda nauda nodokļu maksātājam jāsamaksā
30 dienu laikā no dienas, kad saņemts nodokļu administrācijas lēmums par
aprēķināto soda naudu. (8) Ja triju mēnešu laikā no dienas, kad
saņemts nodokļu administrācijas lēmums par aprēķināto soda naudu, nodokļu
maksātājs neiemaksā minēto summu budžetā, un soda naudai nav pagarināts
samaksas termiņš šā likuma 24.pantā noteiktajā kārtībā, nodokļu
administrācija var iesniegt tiesā maksātnespējas procesa pieteikumu par
nodokļa maksātāja maksātnespējas procesa pasludināšanu. |
|
|
|
9. Papildināt
likumu ar 32.3 pantu šādā redakcijā: 32.3pants. Atbildība par no
budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra nepamatotu palielināšanu (1) Ja nodokļu maksātājs, pārkāpdams
nodokļu likumu prasības, nepamatoti palielinājis no budžeta atmaksājamo
nodokļu apmēru (no budžeta atmaksājamā nodokļa palielinājums), nodokļu
administrācija nodokļu revīzijas (audita) rezultātā samazina nepamatoti
palielināto no budžeta atmaksājamo nodokļu apmēru, kā arī aprēķina un par
labu budžetam no nodokļu maksātāja iekasē soda naudu, kas nosakāma saskaņā ar
šo likumu, ja konkrēto nodokļu likumos nav paredzēts cits soda naudas apmērs. (2) Ja no budžeta atmaksājamā nodokļa
palielinājums nepārsniedz 15 procentus no deklarētās pārmaksātās nodokļu
summas, soda nauda tiek noteikta 30 procentu apmērā no nepamatoti
palielinātā no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra. (3) Ja no budžeta atmaksājamā nodokļa
palielinājums pārsniedz 15 procentus no deklarētās pārmaksātās nodokļu
summas, soda nauda tiek noteikta 50 procentu apmērā no nepamatoti
palielinātā no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra. (4) Ja nodokļu administrācija nodokļu
revīzijas (audita) laikā konstatē, ka nodokļu maksātājs ir nepamatoti
palielinājis no budžeta atmaksājamo nodokļa apmēru, tādējādi izdarot
atkārtotu nodokļu pārkāpumu, soda nauda tiek noteikta 70 procentu apmērā no
nepamatoti palielinātā no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra. (5) Ja nodokļu maksātājs, kurš jau ir
izdarījis atkārtotu nodokļu pārkāpumu, triju gadu laikā izdara vēl vienu vai
vairākus tādus pašus nodokļu pārkāpumus, par katru no nodokļu revīzijā
(auditā) konstatētajiem šādiem nodokļu pārkāpumiem tiek uzlikta soda nauda
100 procentu apmērā no nepamatoti palielinātā no budžeta atmaksājamā nodokļa
apmēra. (6) Par atkārtotu nodokļu pārkāpumu šā panta
ceturtajā un piektajā daļā uzskatāms pārkāpums, kas atbilst visām šā likuma
32.panta piektajā daļā minētajām pazīmēm. (7) Soda nauda nodokļu maksātājam jāsamaksā
30 dienu laikā no dienas, kad saņemts nodokļu administrācijas lēmums par
aprēķināto soda naudu. (8) Ja triju
mēnešu laikā no dienas, kad saņemts nodokļu administrācijas lēmums par
aprēķināto soda naudu, nodokļu maksātājs neiemaksā minēto summu budžetā, un
soda naudai nav pagarināts samaksas termiņš šā likuma 24.pantā noteiktajā
kārtībā, nodokļu administrācija var iesniegt tiesā maksātnespējas procesa
pieteikumu par nodokļa maksātāja maksātnespējas procesa pasludināšanu. |
33.3 pants. Nodokļu
administrācijas uzliktās (aprēķinātās) soda naudas samazināšana (1) Nodokļu administrācijas augstākā
amatpersona pieņem lēmumu samazināt nodokļu maksātājiem nodokļu revīzijas
(audita) rezultātā uzlikto (aprēķināto) soda naudu šajā pantā noteiktajā
apmērā, ja nodokļu maksātājs piekrīt papildus aprēķinātā nodokļa, nodevas vai
cita valsts noteiktā maksājuma apmēram [ieskaitot nokavējuma naudu, kas
aprēķināta par nodokļa maksājuma kavējuma periodu no nākamās dienas pēc
konkrētā nodokļa maksāšanas termiņa līdz nodokļu revīzijas (audita)
uzsākšanas dienai] un 30 dienu laikā no dienas, kad saņemts nodokļu
administrācijas lēmums par nodokļu revīzijas (audita) rezultātiem, iemaksā
budžetā papildus aprēķināto nodokļa, nodevas vai cita valsts noteiktā
maksājuma summu kopā ar soda naudu 15 procentu apmērā no nodokļa
pamatparāda. (2) Ja nodokļu pārkāpums (budžetā
iemaksājamās nodokļa summas samazināšana) triju gadu laikā ir izdarīts pirmo
reizi, nodokļu administrācijas uzlikto (aprēķināto) atlikušo soda naudu
samazina pilnā apmērā. (3) Ja nodokļu pārkāpums triju gadu laikā ir
izdarīts atkārtoti un abos gadījumos budžetā iemaksājamā nodokļa summa ir
samazināta ne vairāk kā par 15 procentiem, nodokļu administrācijas
uzlikto (aprēķināto) atlikušo soda naudu samazina līdz 35 procentiem. (4) Ja nodokļu pārkāpums triju gadu laikā ir
izdarīts atkārtoti un vienā no abiem gadījumiem budžetā iemaksājamā nodokļa
summa ir samazināta ne vairāk kā par 15 procentiem, nodokļu administrācijas
uzlikto (aprēķināto) atlikušo soda naudu samazina līdz 50 procentiem. |
7. Papildināt 33.3pantu
ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Nodokļu administrācijas uzlikto (aprēķināto)
atlikušo soda naudu samazina līdz 65 procentiem šādos gadījumos: 1) ja nodokļu maksātājam ir aprēķināta soda
nauda saskaņā ar šā likuma 34.pantu; 2) ja nodokļu maksātājam ir aprēķināta soda
nauda saskaņā ar likuma Par valsts sociālo apdrošināšanu 16.1panta
pirmo daļu.. |
|
|
|
10. Papildināt 33.3pantu
ar piekto daļu šādā redakcijā: (5) Nodokļu administrācijas uzlikto (aprēķināto)
atlikušo soda naudu samazina līdz 65 procentiem šādos gadījumos: 1) ja nodokļu maksātājam ir aprēķināta soda
nauda saskaņā ar šā likuma 34.pantu; 2) ja nodokļu
maksātājam ir aprēķināta soda nauda saskaņā ar likuma Par valsts sociālo
apdrošināšanu 16.1panta pirmo daļu.. |
34.pants.
Atbildība par saimnieciskās darbības veikšanu, nereģistrējoties kā nodokļu maksātājam,
un citiem nodokļu pārkāpumiem Ja fiziskā vai juridiskā persona, kas veic
saimniecisko darbību, nereģistrējas kā nodokļu maksātājs vai 30 dienu
laikā pēc noteiktā termiņa neiesniedz nodokļu likumos paredzētās nodokļu
deklarācijas, kā arī saimnieciskās darbības un grāmatvedības dokumentus, bez
kuriem nodokļu administrācijas ierēdņi (darbinieki) nevar noteikt maksājamo
nodokļu summu, tad: 1) par labu budžetam no nodokļu
maksātāja piedzen iemaksājamo nodokļu summu un soda naudu 150 procentu
apmērā no budžetā iemaksājamās nodokļu summas. Ja nav iespējams noteikt
nodokļa lielumu, nodokli iekasē par iepriekšējo periodu aprēķinātās nodokļa
summas apmērā, bet, ja tāda perioda nav, nodokļa lielumu nosaka, pamatojoties
uz nodokļu administrācijas rīcībā esošo informāciju par analogiem nodokļu
maksātājiem. Kopā ar aprēķināto nodokļa summu piedzen soda naudu 150 procentu
apmērā no minētās budžetā iemaksājamās nodokļu summas; |
8. Aizstāt 34.panta 1.punktā vārdus
iemaksājamo nodokļu summu ar vārdiem nodokli, kas aprēķināts no dienas,
kad personai bija jāreģistrējas kā nodokļu maksātājam. |
|
|
|
11. Aizstāt 34.panta 1.punktā vārdus
iemaksājamo nodokļu summu ar vārdiem nodokli, kas aprēķināts no dienas,
kad personai bija jāreģistrējas kā nodokļu maksātājam. |
34.1
pants. Saimnieciskās darbības apturēšana normatīvo aktu pārkāpumu
gadījumos (1) Ja fiziskā vai juridiskā persona vai
šādu personu grupa, veicot saimniecisko darbību, pārkāpj normatīvajos aktos
paredzēto kārtību, kas nodrošina ar nodokļiem un nodevām apliekamo objektu
pareizu un pilnīgu uzskaiti, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā Valsts
ieņēmumu dienests ir tiesīgs speciālās pārbaudes veikšanai apturēt normatīvo
aktu pārkāpēja (vai tā struktūrvienības, kurā noticis pārkāpums) darbību uz
laiku, kas nav ilgāks par 10 dienām, skaitot no Valsts ieņēmumu dienesta
institūcijas lēmuma (rīkojuma) pieņemšanas dienas. Speciālās pārbaudes laikā
Valsts ieņēmumu dienests kontrolē, kā tiek ievērotas atsevišķas normatīvo
aktu prasības, kas nosaka ar nodokļiem un nodevām apliekamo objektu pareizu
un pilnīgu uzskaiti, un veic krājumu atlikumu inventarizāciju, lai
salīdzinātu faktiski esošos krājumus ar grāmatvedības uzrādītajiem. Attiecīgo
lēmumu (rīkojumu) Valsts ieņēmumu dienests pieņem triju darbdienu laikā pēc
pārbaužu materiālu saņemšanas no kontrolējošām institūcijām. Attiecīgo
lēmumu (rīkojumu) Valsts ieņēmumu dienests pieņem triju darbadienu laikā pēc
pārbaužu materiālu saņemšanas no kontrolējošām institūcijām. |
|
11 |
Finanšu ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Izslēgt 34.1 panta
pirmās daļas ceturto teikumu. |
Atbalstīts |
12. 34.1pantā: izslēgt pirmās daļas
ceturto teikumu; |
(2)
Šā panta pirmajā daļā noteiktais speciālās pārbaudes veikšanas laika
ierobežojums nav piemērojams gadījumos, kad šādā pārbaudē ir konstatēts, ka
nepieciešams veikt speciālu nodokļu auditu, vai gadījumos, par kuriem
paredzēta kriminālatbildība, - saimnieciski finansiālās darbības revīziju. |
9. 34.1pantā: aizstāt 34.1panta otrajā daļā
vārdus speciālu nodokļu auditu, vai gadījumos, par kuriem paredzēta
kriminālatbildība, - saimnieciski finansiālās darbības revīziju ar vārdiem
nodokļu revīziju (auditu); |
|
|
|
aizstāt panta otrajā
daļā vārdus speciālu nodokļu auditu, vai gadījumos, par kuriem paredzēta
kriminālatbildība, - saimnieciski finansiālās darbības revīziju ar vārdiem
nodokļu revīziju (auditu); |
(3) Ja šā panta pirmajā daļā paredzētā
normatīvo aktu pārkāpēja (vai tā struktūrvienības, kurā noticis pārkāpums)
darbība apturēta uz laiku, tad darbības apturēšanas rezultātā radušies
materiālie zaudējumi tiek segti no pārkāpēja (fiziskās vai juridiskās
personas vai šādu personu grupas) līdzekļiem. |
papildināt
pantu ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Ja speciālās pārbaudes rezultātā tiek
pieņemts lēmums par nodokļu revīzijas (audita) veikšanu normatīvo aktu
pārkāpējam, kurš ir reģistrēts kādā no Uzņēmumu reģistra pārziņā esošajiem
reģistriem, Valsts ieņēmumu dienests informē Uzņēmumu reģistru par normatīvo
aktu pārkāpēja darbības apturēšanu. Pēc lēmuma par nodokļu revīzijas (audita)
rezultātiem pieņemšanas, Valsts ieņēmumu dienests pieņem lēmumu par normatīvo
aktu pārkāpēja darbības atjaunošanu un informē Uzņēmumu
reģistru. Ja nodokļu revīzijas (audita) laikā konstatēts, ka normatīvo aktu pārkāpējs
faktiski saimniecisko darbību neveic, nav sasniedzams vai izvairās no nodokļu
revīzijas (audita) veikšanas, Valsts ieņēmumu dienests lēmumu par normatīvo
aktu pārkāpēja darbības atjaunošanu nepieņem. (5) Lēmuma par normatīvo aktu
pārkāpēja struktūrvienības, kurā noticis pārkāpums, darbības apturēšanu, vai
lēmuma par normatīvo aktu pārkāpēja (vai tā struktūrvienības, kurā noticis
pārkāpums) darbības apturēšanu apstrīdēšana vai pieteikuma iesniegšana tiesā
par lēmuma atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, neaptur
tā izpildi.. |
|
|
|
papildināt
pantu ar ceturto un piekto daļu šādā redakcijā: (4) Ja speciālās pārbaudes rezultātā tiek
pieņemts lēmums par nodokļu revīzijas (audita) veikšanu normatīvo aktu
pārkāpējam, kurš ir reģistrēts kādā no Uzņēmumu reģistra pārziņā esošajiem
reģistriem, Valsts ieņēmumu dienests informē Uzņēmumu reģistru par normatīvo
aktu pārkāpēja darbības apturēšanu. Pēc lēmuma par nodokļu revīzijas (audita)
rezultātiem pieņemšanas, Valsts ieņēmumu dienests pieņem lēmumu par normatīvo
aktu pārkāpēja darbības atjaunošanu un informē Uzņēmumu
reģistru. Ja nodokļu revīzijas (audita) laikā konstatēts, ka normatīvo aktu
pārkāpējs faktiski saimniecisko darbību neveic, nav sasniedzams vai izvairās
no nodokļu revīzijas (audita) veikšanas, Valsts ieņēmumu dienests lēmumu par
normatīvo aktu pārkāpēja darbības atjaunošanu nepieņem. (5)
Lēmuma par normatīvo aktu pārkāpēja struktūrvienības, kurā noticis
pārkāpums, darbības apturēšanu, vai lēmuma par normatīvo aktu pārkāpēja (vai
tā struktūrvienības, kurā noticis pārkāpums) darbības apturēšanu apstrīdēšana
vai pieteikuma iesniegšana tiesā par lēmuma atcelšanu, atzīšanu par spēku
zaudējušu vai spēkā neesošu, neaptur tā izpildi.. |
Pārejas
noteikumi 22. Uzņēmējsabiedrībām, kuru pamatkapitāls
neatbilst likuma "Par sabiedrībām ar ierobežotu atbildību" prasībām
un pret kurām savus kreditoru prasījumus Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistrā ir pieteikušas tikai nodokļu administrācijas un šo prasījumu
kopsumma nepārsniedz 5000 latus, nodokļu parādi tiek dzēsti, pamatojoties uz
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra iesniegumu un tam pievienoto nodokļu
administrācijas izziņu par nodokļu parādiem, norādot katra nodokļu veida
pamatparādu, pamatparāda palielinājuma naudu, nokavējuma naudu un soda naudu.
Valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu parādus dzēš Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektors, bet pašvaldību budžetos ieskaitāmo nodokļu parādus -
attiecīgās pašvaldības. |
10. Pārejas noteikumos: papildināt 22.punktu aiz vārdiem
"Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors" ar vārdiem viņa
vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors; |
|
|
|
13. Pārejas noteikumos: papildināt 22.punktu aiz vārdiem "Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors" ar vārdiem viņa vietnieks vai
teritoriālās iestādes direktors; |
34. Piemērojot šā likuma 15.panta pirmās
daļas 3.punktu, līdz normatīvā akta par elektroniskā paraksta izmantošanas
kārtību spēkā stāšanās dienai nodokļu maksātāji, kuri iesniedz deklarācijas
elektroniskā veidā, iesniedz arī rakstveida deklarācijas. Elektroniskā deklarācija
tiek uzskatīta par iesniegtu termiņā, ja: 1) tā ir iesniegta normatīvajos aktos
noteiktajā termiņā; 2) iesniegtajā rakstveida deklarācijā
iekļautā informācija atbilst elektroniskā veidā iesniegtajai; 3) rakstveida deklarācija ir iesniegta ne
vēlāk kā 15 dienu laikā pēc deklarācijas iesniegšanas elektroniskā veidā. |
izteikt 34.punktu šādā redakcijā: 34. Piemērojot šā likuma 15.panta pirmās
daļas 3.punktu līdz 2011.gada 1.janvārim, elektroniskā veidā iesniegta
nodokļu un informatīvā deklarācija tiek uzskatīta par iesniegtu termiņā, ja
tā saņemta Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē, kurā nodokļu
maksātājs ir reģistrēts, piecu dienu laikā pēc normatīvajos aktos noteiktā
termiņa.; |
12 |
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izslēgt likuma Pārejas noteikumu 34.punktu. |
Atbalstīts |
izslēgt 34.punktu; |
88. Ja pret uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību),
filiāli, nodaļu vai pārstāvniecību, kura atbilstoši Komerclikuma spēkā
stāšanās kārtības likuma II nodaļas noteikumiem attiecīgajā termiņā nav
pieteikta ierakstīšanai komercreģistrā un par kuras likvidāciju nav pieņemts
lēmums, savus prasījumus komercreģistra iestādei - Latvijas Republikas
Uzņēmumu reģistram - ir pieteikušas tikai nodokļu administrācijas un šo
prasījumu kopsumma nepārsniedz 5000 latu, nodokļu parādi tiek dzēsti,
pamatojoties uz komercreģistra iestādes - Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistra - iesniegumu un tam pievienoto nodokļu administrācijas izziņu par
nodokļu parādiem, norādot katra nodokļu veida pamatparādu, pamatparāda palielinājuma
naudu, nokavējuma naudu un soda naudu. Valsts budžetā pilnīgi vai daļēji
ieskaitāmos nodokļu parādus dzēš Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors,
bet pašvaldību budžetos ieskaitāmo nodokļu parādus - attiecīgās pašvaldības. |
papildināt 88.punktu aiz vārdiem
"Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors" ar vārdiem viņa
vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors. |
|
|
|
papildināt 88.punktu aiz vārdiem
"Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors" ar vārdiem viņa
vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors. |
|
papildināt pārejas noteikumus ar 97.punktu
šādā redakcijā: 97. Šā likuma 32.3pants stājas
spēkā 2008.gada 1.janvārī.. |
13 |
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Izslēgt likumprojekta tekstā vārdus papildināt
pārejas noteikumus ar 97.punktu šādā redakcijā: 97. Šā likuma 32.3pants stājas
spēkā 2008.gada 1.janvārī... |
Atbalstīts |
|
|
|
14 15 |
Finanšu
ministrijas parlamentārā sekretāre E.Šņepste Papildināt pārejas noteikumus ar
97. un 98.punktu šādā redakcijā: 97. Grozījums šā likuma 15.panta pirmās
daļas 3.punktā stājas spēkā 2008.gada 1.jūlijā. 98. Nodokļu maksātājiem, kuru juridiskā
adrese vai deklarētā dzīvesvieta atrodas administratīvajā teritorijā, kurā
nav interneta pieejas infrastruktūras teritoriālā seguma, ir tiesības
iesniegt nodokļu un informatīvās deklarācijas papīra veidā līdz 2011.gada
1.janvārim.. Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt ar 97., 98. un 99.punktu šādā
redakcijā: 97. Piemērojot šā likuma 15.panta pirmās
daļas 3.punktu līdz 2011.gada 1.janvārim, elektroniskā veidā iesniegta
nodokļu un informatīvā deklarācija tiek uzskatīta par iesniegtu termiņā, ja
tā saņemta Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē, kurā nodokļu
maksātājs ir reģistrēts, piecu dienu laikā pēc normatīvajos aktos noteiktā
termiņa. 98. Grozījums šā likuma 15.panta pirmās
daļas 3.punktā attiecībā uz pienākumu iesniegt nodokļu un informatīvās
deklarācijas elektroniskā veidā attiecībā uz budžeta iestādēm un
kapitālsabiedrībām, kurās kapitāla daļas pieder valstij vai pašvaldībai vai
valstij un pašvaldībai, stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī un attiecībā uz
pārējiem nodokļu maksātājiem, izņemot fiziskās personas, kas neveic
saimniecisko darbību, stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī. 99. Nodokļu maksātājiem, kuru juridiskā
adrese vai deklarētā dzīvesvieta atrodas administratīvajā teritorijā, kurā
nav interneta pieejas infrastruktūras teritoriālā seguma, ir tiesības
iesniegt nodokļu un informatīvās deklarācijas papīra veidā līdz 2011.gada
1.janvārim.. |
Daļēji
atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr. 15 Atbalstīts |
papildināt ar 97., 98. un 99.punktu šādā
redakcijā: 97. Piemērojot šā likuma 15.panta pirmās
daļas 3.punktu līdz 2011.gada 1.janvārim, elektroniskā veidā iesniegta
nodokļu un informatīvā deklarācija tiek uzskatīta par iesniegtu termiņā, ja
tā saņemta Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajā iestādē, kurā nodokļu
maksātājs ir reģistrēts, piecu dienu laikā pēc normatīvajos aktos noteiktā
termiņa. 98. Grozījums šā likuma 15.panta pirmās
daļas 3.punktā attiecībā uz pienākumu iesniegt nodokļu un informatīvās
deklarācijas elektroniskā veidā attiecībā uz budžeta iestādēm un
kapitālsabiedrībām, kurās kapitāla daļas pieder valstij vai pašvaldībai vai
valstij un pašvaldībai, stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī un attiecībā uz
pārējiem nodokļu maksātājiem, izņemot fiziskās personas, kas neveic
saimniecisko darbību, stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī. 99. Nodokļu maksātājiem, kuru juridiskā
adrese vai deklarētā dzīvesvieta atrodas administratīvajā teritorijā, kurā
nav interneta pieejas infrastruktūras teritoriālā seguma, ir tiesības
iesniegt nodokļu un informatīvās deklarācijas papīra veidā līdz 2011.gada
1.janvārim.. |