LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA
UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba iela 10/12 , Rīga, LV 1811 Latvija tālr.7087318 fakss
7087317
.
.
2007.gada 15.novembrī
Nr. 9/2 -
Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu iesniedz Saeimai izskatīšanai
likumprojektu Grozījumi likumā Par nodokļiem
un nodevām.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz nodot
minēto likumprojektu tikai Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka
tā ir atbildīgā komisija.
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 86.pantu
komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu izskatīšanai pirmajā lasījumā bez
atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā 22.novembra Saeimas sēdē.
Pielikumā:
1) likumprojekts Grozījumi likumā Par nodokļiem un nodevām, 4 lapas.;
2) likumprojekta Grozījumi likumā Par nodokļiem un nodevām anotācija, 4 lapas.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs K.Leiškalns
Iesniedz Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
Grozījumi likumā Par
nodokļiem un nodevām
Izdarīt likumā Par nodokļiem un nodevām
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996,
15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.;
2001, 3., 8., 12.nr., 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004,
9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; 2006, 1., 9., 13., 20., 24.nr.; 2007, 3., 7.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 15.panta
pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3) iesniegt nodokļu
administrācijai šajā likumā vai konkrēto nodokļu jomu reglamentējošajos normatīvajos
aktos paredzētās nodokļu un informatīvās deklarācijas elektroniskā veidā
nodokļu jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajos termiņos. Nodokļu
maksātāji, kuriem nav pieejams interneta pieslēgums, nodokļu jomu reglamentējošajos
normatīvajos aktos paredzētās nodokļu un informatīvās deklarācijas iesniedz
papīra formātā; .
2. Izteikt 23.1 panta
ceturto daļu šādā redakcijā:
(4) Persona, kas
sniegusi pakalpojumu vai devusi nodrošinājumu, par kuru maksājama valsts
nodeva, iepriekšējā mēnesī skaidrā naudā iekasētās valsts nodevu summas, neieskaitot tās savā norēķinu kontā, ieskaita valsts budžetā vai pašvaldības budžetā līdz
nākamā mēneša 15.datumam, ja konkrētajos likumos vai Ministru kabineta
noteikumos nav noteikts cits termiņš.
3. 24.pantā:
papildināt pirmās daļas
3.punktu ar tekstu šādā redakcijā:
Nodokļu maksātājs
motivētu iesniegumu nodokļu administrācijai iesniedz trīs dienas pirms
maksājumu samaksas termiņa iestāšanās, pievienojot bilanci un peļņas vai
zaudējumu aprēķinu uz iesniegšanas mēneša pirmo datumu, kas sagatavots
atbilstoši attiecīgajiem gada pārskatu sagatavošanu reglamentējošajiem
normatīvajiem aktiem. Ja atliekamās vai sadalāmās summas apmērs vienā nodokļu
veidā pārsniedz 5000 latu, nodokļu administrācijai attiecībā uz šo nodokli ir
tiesības pieprasīt nodrošinājumu ar nodokļu maksātājam piederošo mantu vai
kredītiestādes izsniegto galvojumu;;
papildināt pantu ar 1.1
un 1.2 daļu šādā redakcijā:
(11) Nodokļu
administrācija, izskatot šā panta pirmās daļas 1. un 3.punktā minēto
iesniegumu, izvērtē nodokļu maksātāja faktisko finansiālo stāvokli, kā arī ņem
vērā šādus faktorus:
1) vai
nodokļu maksātājs ievēro konkrēto nodokli reglamentējošajos normatīvajos aktos
noteiktos kārtējo nodokļu maksājumu samaksas termiņus;
2) vai
nodokļu maksātājam agrāk ir ticis piešķirts nodokļu maksājumu samaksas termiņa pagarinājums
un vai nodokļu maksātājs ir ievērojis lēmumā par nodokļu maksājumu samaksas termiņa
pagarinājuma piešķiršanu noteiktos termiņus;
3) vai
nodokļu maksātājs ievēro nodokļu jomu regulējošajos normatīvajos aktos
noteiktos nodokļu un informatīvo deklarāciju iesniegšanas termiņus;
4) vai
nodokļu maksātājs sadarbojas ar nodokļu administrāciju;
5) vai
pēdējās nodokļu revīzijas (audita) laikā nodokļu maksātājam nav konstatēti
pārkāpumi;
6) vai
nodokļu maksātājs ievēro nodokļus un saimniecisko darbību reglamentējošos
normatīvos aktus.
(12) Ja
nodokļu maksātājs neievēro lēmumā par termiņa pagarinājuma piešķiršanu
noteiktos maksājumu samaksas termiņus, nav noteiktajā termiņā informējis
nodokļu administrāciju par iemesliem, kāpēc nevar veikt samaksu lēmumā
norādītās summas apmērā un noteiktajā laikā, nodokļu administrācijai ir
tiesības atcelt lēmumu par nodokļu maksājumu samaksas termiņa pagarinājuma
piešķiršanu.
4. 25.pantā:
papildināt pirmās daļas ievaddaļu
pēc vārdiem Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors ar vārdiem viņa
vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors;
papildināt piektās daļas 1.punktu
pēc vārdiem Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora ar vārdiem viņa vietnieka
vai teritoriālās iestādes direktora.
5. 32.pantā:
aizstāt ceturtajā daļā
skaitli 100 ar skaitli 70;
izslēgt piektās daļas
ievaddaļā vārdus Piemērojot šā panta ceturto daļu;
aizstāt piektās daļas
1.punktā vārdu pabeigta ar vārdiem ir pabeigta, un šis pārkāpums ir
izdarīts;
papildināt piektās daļas
2.punktu pēc vārdiem kļuvis neapstrīdams ar vārdiem vai ir pārsūdzēts
tiesā;
izslēgt sesto daļu;
aizstāt septītajā daļā
skaitli 150 ar skaitli 100.
6. Papildināt likumu ar
32.3 pantu šādā redakcijā:
32.3 pants. Atbildība par nodokļa, kas atmaksājams no
budžeta, apmēra nepamatotu palielināšanu
(1) Ja nodokļu
maksātājs, pārkāpdams nodokļu likumu prasības, nepamatoti palielinājis no
budžeta atmaksājamā nodokļa apmēru (no budžeta atmaksājamā nodokļa
palielinājums), nodokļu administrācija nodokļu revīzijas (audita) rezultātā
samazina nepamatoti palielināto no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēru, kā arī
aprēķina un par labu budžetam no nodokļu maksātāja iekasē soda naudu, kas
nosakāma saskaņā ar šo likumu, ja konkrēto nodokļu likumos nav paredzēts cits
soda naudas apmērs.
(2) Ja no budžeta atmaksājamā nodokļa palielinājums nepārsniedz 15
procentus no deklarētā pārmaksātā nodokļa summas, soda nauda tiek noteikta
30 procentu apmērā no nepamatoti palielinātā no budžeta atmaksājamā
nodokļa apmēra.
(3) Ja no budžeta atmaksājamā nodokļa palielinājums pārsniedz
15 procentus no deklarētā pārmaksātā nodokļa summas, soda nauda tiek
noteikta 50 procentu apmērā no nepamatoti palielinātā no budžeta
atmaksājamā nodokļa apmēra.
(4) Ja nodokļu
administrācija nodokļu revīzijas (audita) laikā konstatē, ka nodokļu maksātājs
ir nepamatoti palielinājis no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēru, tādējādi
izdarot atkārtotu nodokļu pārkāpumu, soda nauda tiek noteikta 70 procentu apmērā
no nepamatoti palielinātā no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra.
(5) Ja nodokļu
maksātājs, kurš jau ir izdarījis atkārtotu nodokļu pārkāpumu, triju gadu laikā
izdara vēl vienu vai vairākus tādus pašus nodokļu pārkāpumus, par katru no nodokļu
revīzijā (auditā) konstatētajiem šādiem nodokļu pārkāpumiem tiek uzlikta soda
nauda 100 procentu apmērā no nepamatoti palielinātā no budžeta atmaksājamā
nodokļa apmēra.
(6) Par atkārtotu
nodokļu pārkāpumu šā panta ceturtajā un piektajā daļā uzskatāms pārkāpums, kas
atbilst visām šā likuma 32.panta piektajā daļā minētajām pazīmēm.
(7) Soda nauda
nodokļu maksātājam jāsamaksā 30 dienu laikā no dienas, kad saņemts nodokļu
administrācijas lēmums par aprēķināto soda naudu.
(8) Ja triju mēnešu
laikā no dienas, kad saņemts nodokļu administrācijas lēmums par aprēķināto soda
naudu, nodokļu maksātājs neiemaksā minēto summu budžetā un soda naudas samaksas
termiņš nav pagarināts šā likuma 24.pantā noteiktajā kārtībā, nodokļu
administrācija var iesniegt tiesā maksātnespējas procesa pieteikumu par nodokļu
maksātāja maksātnespējas procesa pasludināšanu.
7. Papildināt 33.3 pantu
ar piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Nodokļu
administrācijas uzlikto (aprēķināto) atlikušo soda naudu samazina līdz 65
procentiem šādos gadījumos:
1) ja nodokļu
maksātājam ir aprēķināta soda nauda saskaņā ar šā likuma 34.pantu;
2) ja nodokļu
maksātājam ir aprēķināta soda nauda saskaņā ar likuma Par valsts sociālo
apdrošināšanu 16.1 panta pirmo daļu.
8. Aizstāt 34.panta
1.punktā vārdus iemaksājamo nodokļu summu ar vārdiem nodokli, kas aprēķināts
no dienas, kad personai bija jāreģistrējas kā nodokļu maksātājam.
9. 34.1 pantā:
aizstāt otrajā daļā
vārdus speciālu nodokļu auditu, vai gadījumos, par kuriem paredzēta
kriminālatbildība, saimnieciski finansiālās darbības revīziju ar vārdiem nodokļu
revīziju (auditu);
papildināt pantu ar ceturto un piekto daļu šādā
redakcijā:
(4) Ja speciālās pārbaudes
rezultātā tiek pieņemts lēmums par nodokļu revīzijas (audita) veikšanu
normatīvo aktu pārkāpējam, kurš ir reģistrēts kādā no Uzņēmumu reģistra pārziņā
esošajiem reģistriem, Valsts ieņēmumu dienests informē Uzņēmumu reģistru par
normatīvo aktu pārkāpēja darbības apturēšanu. Pēc tam, kad pieņemts lēmums par
nodokļu revīzijas (audita) rezultātiem, Valsts ieņēmumu dienests pieņem lēmumu
par normatīvo aktu pārkāpēja darbības atjaunošanu un informē par to Uzņēmumu
reģistru. Ja nodokļu revīzijas (audita) laikā konstatēts, ka normatīvo aktu
pārkāpējs faktiski saimniecisko darbību neveic, nav sasniedzams vai izvairās no
nodokļu revīzijas (audita) veikšanas, Valsts ieņēmumu dienests lēmumu par
normatīvo aktu pārkāpēja darbības atjaunošanu nepieņem.
(5) Lēmuma par tās normatīvo
aktu pārkāpēja struktūrvienības darbības apturēšanu, kurā noticis pārkāpums,
vai lēmuma par normatīvo aktu pārkāpēja (vai tā struktūrvienības, kurā noticis
pārkāpums) darbības apturēšanu apstrīdēšana vai pieteikuma iesniegšana tiesā
par lēmuma atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, neaptur
tā izpildi.
10. Pārejas noteikumos:
papildināt 22.punktu pēc vārdiem Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors ar vārdiem viņa vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors;
izteikt 34.punktu šādā
redakcijā:
34. Piemērojot šā likuma
15.panta pirmās daļas 3.punktu līdz 2011.gada 1.janvārim, elektroniskā veidā
iesniegta nodokļu un informatīvā deklarācija tiek uzskatīta par iesniegtu
termiņā, ja to saņēmusi Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde, kurā
nodokļu maksātājs ir reģistrēts, piecu dienu laikā pēc normatīvajos aktos
noteiktā termiņa.;
papildināt 88.punktu pēc vārdiem Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors ar vārdiem viņa vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors;
papildināt pārejas noteikumus ar
97.punktu šādā redakcijā:
97. Šā likuma 32.3 pants
stājas spēkā 2008.gada 1.janvārī.
Komisijas priekšsēdētājs K.Leiškalns
Likumprojekta
Grozījumi likumā
Par nodokļiem un nodevām
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likums Par
nodokļiem un nodevām šobrīd nosaka, ka
nodokļu un informatīvās deklarācijas arī tad, ja tās tiek iesniegtas
elektroniski, ir jāiesniedz arī papīra formā. Likumā nav
noregulēts jautājums par skaidrā naudā iekasēto valsts nodevu iemaksāšanas
termiņu budžetā. Likumā nav
noteikti kritēriji, kuri ir jāņem vērā nodokļu administrācijai, pieņemot
lēmumu par nodokļu un ar tiem saistīto maksājumu maksāšanas termiņa
pagarināšanu. Nodokļu
administrācijas lēmumu operatīvu pieņemšanu par nodokļu parādu dzēšanu kavē
likumā noteiktais, ka valsts budžetā pilnīgi vai daļēji ieskaitāmo nodokļu parādu
dzēšanu var pieņemt tikai Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors. Likumā par
atkārtoti izdarītu nodokļu pārkāpumu ir noteikta soda nauda 100% un 150%
apmērā no nodokļu summas, kas nav deklarēta, izdarot attiecīgo pārkāpumu. Likuma
32.panta piektā daļa šobrīd nepamatoti sašaurina iespēju nodokļu pārkāpuma
atkārtotības gadījumā samazināt piemērojamās soda naudas apmēru, kā arī
nosaka neadekvāti garu periodu, kurā var tikt konstatēts iepriekšējais
pārkāpums. Šajā likumā
nav noteikta atbildība par no budžeta atmaksājamās nodokļu summas nematotu
palielināšanu, tai pat laikā speciālajos likumos, piemēram, likumā Par
pievienotās vērtības nodokli paredzētā atbildība ir nesamērīga izdarītā
pārkāpuma smagumam. Likumā nav
paredzēts regulējums attiecībā uz soda naudas samazināšanu gadījumos, kad
soda nauda tiek noteikta 150% vai 300% apmērā no samazinātās budžetā
iemaksājamās nodokļu summas. Likumā nav
noteikta diena, no kuras aprēķināms nodoklis, ja konstatēts, ka persona
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nav reģistrējusies kā nodokļu maksātājs vai noteiktajā termiņā nav iesniegusi nodokļu deklarācijas. Likumā nav
noteikti gadījumi, kad nodokļu
administrācija pēc nodokļu revīzijas (audita), kas veikta, apturot nodokļu
maksātāja saimniecisko darbību sakarā ar normatīvo aktu pārkāpumiem, nodokļu
maksātāja saimniecisko darbību vairs neatjauno, kā arī nav noteikts nodokļu
administrācijas pienākums informēt Uzņēmumu reģistru par nodokļa maksātāja
saimnieciskās darbības apturēšanu un atjaunošanu. Likumā nav paredzēta
lēmuma par normatīvo aktu pārkāpēja struktūrvienības darbības apturēšanu
izpilde. |
|||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par nodokļiem un nodevām ir izstrādāts, lai pilnveidotu
nodokļu administrācijas darbību un paredz: §
izslēgt normu, kas nosaka pienākumu nodokļu maksātājam
paralēli elektroniski iesniegtajai deklarācijai sniegt deklarāciju arī papīra
veidā, vienlaikus tiek noteikts izņēmums, kad nodokļu maksātājs var iesniegt
nodokļu un informatīvās deklarācijas rakstiski; §&n
bsp;
noteikt termiņu, kādā skaidrā naudā iekasētās valsts
nodevas ieskaitāmas valsts vai pašvaldības budžetā; §
noteikt vienotus kritērijus lēmumu pieņemšanai par
nodokļu un ar tiem saistīto maksājumu maksāšanas termiņu pagarināšanu; §
paplašināt
Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu loku, kam ir tiesības dzēst valsts
budžetā pilnīgi vai daļēji ieskaitāmos nodokļu un ar tiem saistītos
maksājumus; §
precizēt soda naudas apmērus, samērojot ar konkrēto
nodokļu pārkāpumu smagumu; §
precizēt regulējumu attiecībā uz atkārtotības pazīmes
konstatēšanu soda naudas noteikšanas un samazināšanas gadījumos; §
precizēt periodu, kas ir jāizvērtē nodokļu
administrācijai, lai konstatētu iepriekšējā nodokļu pārkāpuma izdarīšanas
brīdi; §
paredzēt
nodokļu administrācijai pienākumu, nosakot atkārtotības pazīmi, ņemt vērā
lēmumus par revīzijas (audita) rezultātiem, ja ir pabeigts lēmuma
apstrīdēšanas process iestādē; §
noteikt atbildību par no budžeta atmaksājamās nodokļu
summas nematotu palielināšanu; §
noteikt soda naudas samazināšanas kārtību gadījumos,
kad soda nauda ir noteikta 150% vai 300% apmērā; §
noteikt dienu, no kuras aprēķināms nodoklis, ja
konstatēts, ka persona normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nav
reģistrējusies kā nodokļu maksātājs vai noteiktajā
termiņā nav iesniegusi nodokļu deklarācijas; §
noteikt nodokļu administrācijas pienākumu informēt
Uzņēmumu reģistru par nodokļa maksātāja saimnieciskās darbības apturēšanu un
atjaunošanu; §
noteikt gadījumus, kad saimnieciskā darbība nodokļu
maksātājam netiek atjaunota; §
noteikt lēmuma par normatīvo aktu pārkāpēja
struktūrvienības darbības apturēšanu izpildi gadījumos, kad lēmums tiek
apstrīdēts vai pārsūdzēts tiesā. |
|||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||
|
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likuma grozījumiem būs pozitīva ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi. Likumprojekts paredz ieviest atbildību par no
budžeta atmaksājamā nodokļa apmēra nepamatotu palielināšanu, ievērojot
samērīguma principu. Līdz ar to grozījumi paredz veicināt labprātīgu pakļaušanos nodokļu likumu
prasību ievērošanai. |
|||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|||||||||||
4. Ietekme
uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||
|
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1.Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||
2.Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
Cita
informācija: |
Nav |
|||||||||||
|
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus,
kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||
|
||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu
neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||
|
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav |
|||||||||||
2. Kāda ir
šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nav |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||
|
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcija |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās Valsts
ieņēmumu dienests noteiktās kompetences ietvaros. |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības
likumā Par nodokļiem un nodevām un Administratīvā procesa likumā
paredzētajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||
Komisijas
priekšsēdētājs
K.Leiškalns