Rīgā
2008.gada
23.janvārī
LR Saeimas Prezidijam
Sociālo un darba lietu komisija ir
izskatījusi un lūdz iekļaut kārtējās Saeimas sēdēs darba kārtībā izskatīšanai
otrajā lasījumā likumprojektu Grozījumi
likumā Par sociālo drošību (reģ.530/Lp9).
Pielikumā: Likumprojekta salīdzinošā tabula uz 3 lapām
Patiesā cieņā,
priekšsēdētāja
A.Barča
Sociālo un
darba lietu komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Likuma attiecīgo pantu spēkā esošā redakcija |
1.lasījumā nobalsotā redakcija |
N.p.k. |
2.lasījumam iesniegtie priekšlikumi (2) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Grozījums likumā Par sociālo drošību |
1. |
Sociālo
un darba lietu komisija Aizstāt likumprojekta nosaukumā vārdu grozījums ar vārdu
grozījumi. |
Atbalstīts |
Grozījumi likumā Par sociālo drošību |
|
Izdarīt likumā "Par sociālo
drošību" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1995, 21.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2005, 205.nr.) šādu grozījumu: |
|
|
|
Izdarīt likumā "Par sociālo
drošību" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1995, 21.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2005, 205.nr.) šādus grozījumus: |
2.1 pants.
Atšķirīgas attieksmes aizliegums (1) Nodrošinot sociālos
pakalpojumus, aizliegta atšķirīga attieksme atkarībā no personas rases (
), ādas krāsas, dzimuma, vecuma,
invaliditātes, veselības stāvokļa, reliģiskās, politiskās vai citas
pārliecības, nacionālās vai sociālās izcelsmes, mantiskā vai ģimenes stāvokļa
vai citiem apstākļiem. |
Papildināt 2.1 panta
pirmo daļu aiz vārda "rases" ar vārdiem "etniskās
piederības". |
|
|
|
1. Papildināt 2.1 panta
pirmo daļu pēc vārda "rases" ar vārdiem "etniskās
piederības". |
(2) Atšķirīga
attieksme ietver personas tiešu vai netiešu diskrimināciju, personas
aizskaršanu vai norādījumu to diskriminēt. (3)
Tieša diskriminācija pastāv, ja salīdzināmā situācijā attieksme pret personu
saistībā ar kādu no šā panta pirmajā daļā minētajiem apstākļiem ir, bija vai
var būt mazāk labvēlīga nekā pret citu personu. (4)
Netieša diskriminācija pastāv, ja salīdzināmā situācijā šķietami neitrāls
noteikums, kritērijs vai prakse rada vai var radīt nelabvēlīgas sekas
personai saistībā ar kādu no šā panta pirmajā daļā minētajiem apstākļiem. (5)
Personas aizskaršana šā likuma izpratnē ir personas pakļaušana tādai no šīs
personas viedokļa nevēlamai rīcībai, kas saistīta ar kādu no šā panta pirmajā
daļā minētajiem apstākļiem, ja šādas rīcības mērķis vai rezultāts ir personas
cieņas aizskaršana un iebiedējošas, naidīgas, pazemojošas, degradējošas vai
aizskarošas vides radīšana. (6)
Atšķirīga attieksme (izņemot personas aizskaršanu) saistībā ar kādu no šā
panta pirmajā daļā minētajiem apstākļiem pieļaujama tikai gadījumā, ja šāda
attieksme ir objektīvi pamatota ar tiesisku mērķi, kura sasniegšanai
izraudzītie līdzekļi ir samērīgi. |
|
|
|
|
|
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību
normas, kas izriet no: 1) Padomes 2000.gada
29.jūnija direktīvas 2000/43/EK, ar ko ievieš vienādas
attieksmes principu pret personām neatkarīgi no rasu vai etniskās piederības; 2) Padomes 1997.ga
da
15.decembra direktīvas 97/80/EK par pierādīšanas pienākumu
diskriminācijas gadījumos, kas pamatojas uz dzimumu. |
|
2. |
Labklājības ministre
Iveta Purne
Papildināt likumprojektu ar 2.pantu šādā redakcijā: 2. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvām ar 3.punktu šādā redakcijā: 3) Padomes 2004.gada 13.decembra direktīvas 2004/113/EK, ar kuru īsteno principu, kas paredz vienlīdzīgu attieksmi pret vīriešiem un sievietēm, attiecībā uz pieeju precēm un pakalpojumiem, preču piegādi un pakalpojumu sniegšanu. |
Atbalstīts |
2. Papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības
direktīvām ar 3.punktu šādā redakcijā: 3) Padomes 2004.gada 13.decembra direktīvas
2004/113/EK, ar kuru īsteno principu, kas paredz vienlīdzīgu attieksmi pret
vīriešiem un sievietēm, attiecībā uz pieeju precēm un pakalpojumiem, preču
piegādi un pakalpojumu sniegšanu. |