2007. gada ____. oktobrī
Nr._________________
Saeimas Prezidijam
Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 51. panta pirmo daļu Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija lūdz izdarīt grozījumus saeimas š.g. 25. oktobra sēdes darba kārtībā, iekļaujot tajā jautājumu par Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas izstrādāto likumprojektu Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi, Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās un Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā nodošanu komisijai, nodot tos tikai Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai.
Tāpat Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija lūdz iekļaut Saeimas š.g. 25. oktobra sēdes darba kārtībā jautājumu par minēto likumprojektu pieņemšanu 1. lasījumā.
Komisija aicina minētos likumprojektus atzīt par steidzamiem.
Pielikumā:
1. Likumprojekta Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi teksts uz 1 lpp.;
2. Likumprojekta Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās teksts uz 1 lpp.;
3. Likumprojekta Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā teksts uz 1 lpp.;
4. Likumprojekta Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi anotācija uz 3 lpp.;
5. Likumprojekta Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās anotācija uz 1 lpp.;
6. Likumprojekta Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā anotācija uz 1 lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs J.Dalbiņš
Iesniedz Aizsardzības, iekšlietu
un korupcijas novēršanas komisija
Likumprojekts
Izdarīt
Nacionālo bruņoto spēku likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1999, 24.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 3.nr.; 2004, 2.nr.; 2004, 8.
nr.; 2005, 7.nr.; 2005, 10.nr.; 2006, 24.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt 5.panta 2.1 daļu ar 3.punktu šādā redakcijā:
3)
zemessargi.
Likumprojekta
ANOTĀCIJA
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?
2004. gadā, realizējot vienu no galvenajiem
Latvijas ārpolitikas un drošības politikas mērķiem, Latvija kļuva par
Ziemeļatlantijas līguma organizācijas un Eiropas Savienības dalībvalsti, un
tādējādi paplašinājās ne tikai Latvijas starptautiskās saistības, bet arī tās
iespējas sniegt praktisku ieguldījumu starptautisko drošības problēmu
risinājumā. Līdz ar to arvien nozīmīgāka loma Latvijā tiek piešķirta Nacionālo
bruņoto spēku (NBS) dalības starptautiskajās operācijās. Tā kā no NBS
karavīriem ne vienmēr ir iespējams nokomplektēt nepieciešamo karavīru skaitu
dalībai starptautiskajās operācijās un atbilstoši sagatavots personāls ar vēlmi
piedalīties starptautiskajās operācijās dien arī Zemessardzē, nepieciešams
nodrošināt tiesisko regulējumu zemessargu dalībai starptautiskajās operācijās,
izdarot grozījumus normatīvajos aktos, kas regulē ar militārā personālsastāva
nosūtīšanu dalībai starptautiskajās operācijās saistītus jautājumus.
2. Kāda var būt likuma iespējamā
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
Likumprojekts šo jomu neskar.
3. Kāda var būt likuma iespējamā
ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
Grozījumu īstenošanai papildus finanšu līdzekļi nebūs
nepieciešami, jo zemessargu dalību starptautiskajās operācijās plānots nodrošināt
Aizsardzības ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
4. Kāda var būt likuma iespējamā
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
Nepieciešami atbilstoši grozījumi likumā Par Latvijas
Republikas Zemessardzi un likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku
piedalīšanās starptautiskajās operācijās.
5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
likumprojekts?
Likumprojekts šo jomu neskar.
6. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot likumprojektu?
Notikušas konsultācijas ar Aizsardzības ministrijas
atbildīgajām amatpersonām.
7. Kā tiks nodrošināta likuma
izpilde?
Normatīvā akta izpilde tiks
nodrošināta esošo valsts institūciju un to kompetences ietvaros likumdošanā
noteiktajā kārtībā.