2007. gada ____. oktobrī
Nr._________________
Saeimas Prezidijam
Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 51. panta pirmo daļu Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija lūdz izdarīt grozījumus saeimas š.g. 25. oktobra sēdes darba kārtībā, iekļaujot tajā jautājumu par Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas izstrādāto likumprojektu Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi, Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās un Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā nodošanu komisijai, nodot tos tikai Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai.
Tāpat Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija lūdz iekļaut Saeimas š.g. 25. oktobra sēdes darba kārtībā jautājumu par minēto likumprojektu pieņemšanu 1. lasījumā.
Komisija aicina minētos likumprojektus atzīt par steidzamiem.
Pielikumā:
1. Likumprojekta Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi teksts uz 1 lpp.;
2. Likumprojekta Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās teksts uz 1 lpp.;
3. Likumprojekta Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā teksts uz 1 lpp.;
4. Likumprojekta Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi anotācija uz 3 lpp.;
5. Likumprojekta Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās anotācija uz 1 lpp.;
6. Likumprojekta Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā anotācija uz 1 lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs J.Dalbiņš
Iesniedz Aizsardzības, iekšlietu
un korupcijas novēršanas komisija
Likumprojekts
Izdarīt
likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās
operācijās (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs1995, 7.nr.;
1996, 6.nr.; 2001, 8.nr.; 2002, 5.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:
10.pants. Sociālās
garantijas to vienību personālsastāvam, kas piedalās starptautiskajās
operācijās
Sociālās garantijas to Latvijas Nacionālo
bruņoto spēku personālsastāvam, kas piedalās starptautiskajās operācijās, tiek
nodrošinātas atbilstoši Latvijas Republikai saistošiem starptautiskajiem
līgumiem un Latvijas Republikas likumiem.
Likumprojekta
ANOTĀCIJA
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?
2004. gadā, realizējot vienu no galvenajiem
Latvijas ārpolitikas un drošības politikas mērķiem, Latvija kļuva par Ziemeļatlantijas
līguma organizācijas un Eiropas Savienības dalībvalsti, un tādējādi
paplašinājās ne tikai Latvijas starptautiskās saistības, bet arī tās iespējas
sniegt praktisku ieguldījumu starptautisko drošības problēmu risinājumā. Līdz
ar to arvien nozīmīgāka loma Latvijā tiek piešķirta Nacionālo bruņoto spēku
(NBS) dalības starptautiskajās operācijās. Tā kā no NBS karavīriem ne vienmēr
ir iespējams nokomplektēt nepieciešamo karavīru skaitu dalībai starptautiskajās
operācijās un atbilstoši sagatavots personāls ar vēlmi piedalīties
starptautiskajās operācijās dien arī Zemessardzē, nepieciešams nodrošināt
tiesisko regulējumu zemessargu dalībai starptautiskajās operācijās, izdarot
grozījumus normatīvajos aktos, kas regulē ar militārā personālsastāva
nosūtīšanu dalībai starptautiskajās operācijās saistītus jautājumus.
2. Kāda var būt likuma iespējamā
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
Likumprojekts šo jomu neskar.
3. Kāda var būt likuma iespējamā
ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
Grozījumu īstenošanai papildus finanšu līdzekļi nebūs
nepieciešami, jo zemessargu dalību starptautiskajās operācijās plānots
nodrošināt Aizsardzības ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
4. Kāda var būt likuma iespējamā
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
Nepieciešami atbilstoši grozījumi likumā Par Latvijas
Republikas Zemessardzi un Nacionālo bruņoto spēku likumā.
5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
likumprojekts?
Likumprojekts šo jomu neskar.
6. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot likumprojektu?
Notikušas konsultācijas ar Aizsardzības ministrijas
atbildīgajām amatpersonām.
7. Kā tiks nodrošināta likuma
izpilde?
Normatīvā akta izpilde tiks
nodrošināta esošo valsts institūciju un to kompetences ietvaros likumdošanā
noteiktajā kārtībā.