2007. gada ____. oktobrī
Nr._________________
Saeimas Prezidijam
Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 51. panta pirmo daļu Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija lūdz izdarīt grozījumus saeimas š.g. 25. oktobra sēdes darba kārtībā, iekļaujot tajā jautājumu par Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas izstrādāto likumprojektu Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi, Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās un Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā nodošanu komisijai, nodot tos tikai Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai.
Tāpat Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija lūdz iekļaut Saeimas š.g. 25. oktobra sēdes darba kārtībā jautājumu par minēto likumprojektu pieņemšanu 1. lasījumā.
Komisija aicina minētos likumprojektus atzīt par steidzamiem.
Pielikumā:
1. Likumprojekta Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi teksts uz 1 lpp.;
2. Likumprojekta Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās teksts uz 1 lpp.;
3. Likumprojekta Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā teksts uz 1 lpp.;
4. Likumprojekta Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi anotācija uz 3 lpp.;
5. Likumprojekta Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās anotācija uz 1 lpp.;
6. Likumprojekta Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā anotācija uz 1 lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs J.Dalbiņš
Likumprojekta teksts
Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi
Izdarīt likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi (Latvijas
Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 16./17.nr.; Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13.nr.; 1995, 2.nr.;
1996, 14.nr.; 1997, 2., 8.nr.; 2000, 20.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 16.nr.; 2003,
22.nr.; 2004, 2.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus:
Papildināt 2. pantu ar 10. punktu šādā redakcija:
10) piedalās starptautiskajās operācijās likumos un
starptautiskajos līgumos noteiktajā kārtībā."
Izteikt 7. panta septīto daļu jaunā redakcijā:
(7) Zemessargs piedalās starptautiskajā operācijā, kā arī apgūst šā
likuma 17. panta trešajā daļā minēto apmācības kursu, pamatojoties uz
līgumu ar Zemessardzi, kuru slēdz ne ilgāk kā uz vienu gadu papildus šā panta pirmajā
daļā minētajam līgumam."
Papildināt 7. pantu ar astoto daļu šādā
redakcijā:
(8)
Zemessargam, kurš piedalās starptautiskajā operācijā, pēc atgriešanās no starptautiskās operācijas ir tiesības ieņemt
Zemessardzē to pašu vai līdzvērtīgu amatu."
Papildināt
17. pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
(3)
Zemessargs, pirms piedalīšanās starptautiskajā operācijā, apgūst apmācības
kursu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas
nosaka Nacionālo bruņoto spēku sagatavošanas kārtību dalībai
starptautiskajās operācijās."
Papildināt 47 .panta pirmo daļu ar jaunu teikumu šādā redakcijā:
Apgādes nosacījumus, normas un kartību, kādā zemessargs
nodrošināms ar finanšu un materiāltehniskajiem līdzekļiem, nosaka aizsardzības
ministrs."
Papildināt 47. pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
(6) Laikā, kad zemessargs apgūst šā likuma 17. panta
trešajā daļā minēto apmācības kursu, viņš saņem profesionālā dienesta karavīra
mēneša bāzes algu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas regulē karavīra dienesta
atalgojumu."
Papildināt
47. pantu ar septīto daļu šādā redakcijā:
(7) Laikā, kad zemessargs
piedalās starptautiskajā operācijā, viņš saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas regulē karavīra dienesta atalgojumu, saņem
profesionālā dienesta karavīra mēneša bāzes algu un piemaksu par dalību
starptautiskajā operācijā, kā arī normatīvajos
aktos karavīram noteiktās sociālās un citas ar dalību starptautiskajā operācijā
saistītas garantijas.
Likumprojekta Grozījumi likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Pašreizējā situācija |
2004. gadā, realizējot
vienu no galvenajiem Latvijas ārpolitikas un drošības politikas mērķiem,
Latvija kļuva par Ziemeļatlantijas līguma organizācijas un Eiropas Savienības
dalībvalsti, un tādējādi paplašinājās ne tikai Latvijas starptautiskās saistības,
bet arī tās iespējas sniegt praktisku ieguldījumu starptautisko drošības
problēmu risinājumā. Līdz ar to arvien nozīmīgāka loma Latvijā tiek piešķirta
Nacionālo bruņoto spēku (NBS) dalības starptautiskajās operācijās. Tā kā no
NBS karavīriem ne vienmēr ir iespējams nokomplektēt nepieciešamo karavīru
skaitu dalībai starptautiskajās operācijās un atbilstoši sagatavots personāls
ar vēlmi piedalīties starptautiskajās operācijās dien arī Zemessardzē,
nepieciešams nodrošināt tiesisko regulējumu zemessargu dalībai
starptautiskajās operācijās, izdarot grozījumus vairākos normatīvajos aktos,
kas regulē ar militārā personālsastāva nosūtīšanu dalībai starptautiskajās
operācijās saistītus jautājumus. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz noteikt tiesisko regulējumu zemessargu dalībai
starptautiskajās operācijās. |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžeta un
pašvaldības budžetiem |
|||||||||||
|
(tūkst.latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
4 |
6 |
||||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Finansu ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uzspēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
V. Kādam Latvijas starptautiskajām saistībāmatbilst normatīvais akts |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības Pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
||||||||
|
|
|
|
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, Sagatavojot normatīvā akta
projektu |
|||||||||||
1.Ar kurām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
2. Kādi ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti un sabiedriskās domas viedoklis nav noskaidrots. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldības puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas
|
Jaunas institūcijas netiks radītas, kā arī netiks paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS), bezmaksas datu bāze www.likumi.lv un citi plašsaziņas līdzekļi un sistēmas. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||