Likumprojekts
Fizisko personu saimnieciskās darbības
likums
1.pants.
Likuma mērķis
Likuma mērķis ir noteikt fizisko personu
saimnieciskās darbības veikšanas un fizisko personu saimnieciskās darbības
veicēju tiesiskā statusa pamatnoteikumus.
2.pants. Fizisko personu saimnieciskā
darbība
Fizisko personu saimnieciskā darbība ir jebkura sistemātiska, patstāvīga darbība par atlīdzību.
3.pants.
Fizisko personu saimnieciskās darbības subjekts
(1) Fiziskā persona, kura veic
saimniecisko darbību, ir pašnodarbinātais.
(2) Pašnodarbinātais ir individuālais
komersants, profesionālās darbības veicējs vai sīkuzņēmējs (cita fiziskā
persona, kura veic saimniecisko darbību).
4.pants.
Fizisko personu saimniecisko darbību regulējošie normatīvie akti
Pašnodarbinātā
darbību regulē šis likums un citi normatīvie akti.
5.pants. Pašnodarbinātā pienākums reģistrēties
(1) Pašnodarbinātais, izņemot individuālo komersantu, piesaka sevi
reģistrācijai Valsts ieņēmumu dienestā atbilstoši kārtībai, kāda noteikta
nodokļu maksātāju reģistrācijai.
(2) Fizisko personu saimnieciskās darbības izbeigšanai
pašnodarbinātais, izņemot individuālo komersantu, iesniedz Valsts ieņēmumu
dienestā iesniegumu par izslēgšanu no nodokļu maksātāju reģistra.
6.pants. Fizisko personu saimnieciskās
darbības ierobežojumi
Normatīvajos aktos var būt noteikta
atsevišķu veidu saimnieciskā darbība, kuras veikšanai nepieciešama atļauja
(licence) vai arī kuru drīkst veikt pašnodarbinātais atbilstoši normatīvajos
aktos noteiktajām prasībām.
7.pants.
Pašnodarbinātā tiesības nodarbināt citas fiziskās personas
Pašnodarbinātais
ir tiesīgs nodarbināt citas fiziskās personas darba tiesiskās attiecības
regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
8.pants.
Atšķirīgas attieksmes aizliegums
(1) Aizliegta
atšķirīga attieksme pret fizisko personu, kura veic saimniecisko darbību kā
pašnodarbinātais, atkarībā no personas rases, ādas krāsas, dzimuma, vecuma,
invaliditātes, reliģiskās, politiskās vai citas pārliecības, nacionālās vai
sociālās izcelsmes, mantiskā vai ģimenes stāvokļa, seksuālās orientācijas vai citiem apstākļiem.
(2) Atšķirīga attieksme atkarībā no šā
panta pirmajā daļā minētajiem apstākļiem ir pieļaujama tikai tādā gadījumā, ja
tā ir objektīvi pamatota ar attiecīgās saimnieciskās darbības veikšanas
raksturu un samērīga ar tās rezultātā sasniedzamo tiesisko mērķi.
(3) Ja strīda gadījumā
pašnodarbinātais norāda uz apstākļiem, kas varētu būt par pamatu viņa tiešai
vai netiešai diskriminācijai atkarībā no šā panta otrajā daļā minētajiem
apstākļiem, atbildētājam ir pienākums pierādīt, ka atšķirīgas attieksmes pamatā
ir objektīvi apstākļi, kas nav saistīti ar kādu no šā panta otrajā daļā
minētajiem apstākļiem vai tie ir attiecīgās saimnieciskās darbības veikšanas
objektīvs un pamatots priekšnoteikums.
(4) Šajā likumā lietotais termins "diskriminācija"
un tās veidi atbilst Darba likuma 29.pantā lietotajiem terminiem.
(5) Ja tiek pārkāpts atšķirīgas
attieksmes aizliegums, pašnodarbinātajam ir tiesības prasīt zaudējumu atlīdzību
un atlīdzību par morālo kaitējumu. Strīda gadījumā atlīdzības par morālo
kaitējumu apmēru nosaka tiesa pēc sava ieskata.
Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Likumā iekļautas tiesību normas,
kas izriet no:
1) Padomes 2000.gada
29.jūnija Direktīvas 2000/43/EK, ar ko ievieš vienādas attieksmes principu pret
personām neatkarīgi no rasu vai etniskās piederības;
2) Padomes 2000.gada
27.novembra Direktīvas 2000/78/EK, kas nosaka kopēju sistēmu vienādai
attieksmei pret nodarbinātību un profesiju;
3) Eiropas Parlamenta un
Padomes 2002.gada 23.septembra Direktīvas 2002/73/EK, ar kuru groza Padomes
direktīvu 76/207/EEK par tāda principa īstenošanu, kas paredz vienlīdzīgu
attieksmi pret vīriešiem un sievietēm attiecībā uz darba iespējām, profesionālo
izglītību un paaugstināšanu amatā, kā arī darba nosacījumiem.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
Tieslietu
ministrs
G.Bērziņš
Likumprojekta
Fizisko personu
saimnieciskās darbības likums
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Šobrīd fizisko personu saimniecisko darbību
regulē likums Par individuālo (ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai zvejnieka
saimniecību un individuālo darbu un citi normatīvie akti, taču tajos
ietvertais normatīvais regulējums ir novecojis un neatbilst šā brīža tiesiskajai
un ekonomiskajai situācijai. Turklāt pašlaik normatīvajos aktos tiek lietota
plaša un neviennozīmīga terminoloģija attiecībā uz fiziskajām personām, kuras
veic sistemātisku, patstāvīgu darbību par atlīdzību, t.i., saimniecisko
darbību. Terminoloģijas pretrunu novēršanai likumprojektā tiek paredzēts
noteikt, ka visas fiziskās personas, kuras veic saimniecisko darbību, ir
pašnodarbinātie (individuālie komersanti, profesionālās darbības veicēji un
sīkuzņēmēji). Otrs likuma nepieciešamības iemesls ir
apstāklis, ka atbilstoši Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likuma pārejas
noteikumu 4.punktam Ministru kabinetam jāiesniedz Saeimai likumprojekts, kurā
noteikts individuālo uzņēmumu, zemnieku un zvejnieku saimniecību turpmākais
statuss. Šo uzdevumu iespējams izpildīt tikai vienlaikus sagatavojot arī
jaunu tiesisko regulējumu individuālā darba veicējiem, jo gan vienu, gan otru
jautājumu šobrīd regulē viens likums. Ņemot
vērā minēto, vienotā paketē ir sagatavots šis likumprojekts, Zemnieku un
zvejnieku saimniecību likuma projekts un citi likumprojekti, savukārt,
Zemnieku un zvejnieku saimniecību likuma projekta pārejas noteikumos
paredzēts, ka likums Par individuālo (ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai
zvejnieka saimniecību un individuālo darbu spēku zaudē 2010.gada 1.jūlijā . Vienlaikus
vēršam uzmanību uz to, ka likumprojekta ietvaros tiek risināti jautājumi
saistībā ar Eiropas Savienības tiesību aktu pārņemšanu, ieviešot efektīvu tiesību aizsardzības mehānismu
atšķirīgas attieksmes pārkāpuma gadījumā, nosakot vienādas iespējas un
vienlīdzīgu attieksmi pret vīriešiem un sievietēm nodarbinātības un profesiju
jautājumos, kā arī risinot citus jautājumus saistībā ar atšķirīgas attieksmes
aizliegumu. Saskaņā ar Eiropas Kopienu dibināšanas līguma 10. pantā noteikto
principu dalībvalstīm jāveic nepieciešamie pasākumi, lai nodrošinātu no šī
līguma izrietošo pienākumu izpildi. Kopienu tiesa šo normu tulkojusi
tādējādi, ka dalībvalstīm ir pienākums īstenot direktīvu efektīvu
ieviešanu. Eiropas Savienības tiesību aktu pārņemšana likumprojektā
nodrošinās Latvijas Republikas saistību izpildi pret Eiropas Savienību. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likumprojekts nosaka, ka
visas fiziskās personas, kuras veic saimniecisko darbību, ieņem
pašnodarbinātā statusu (kā individuālais komersants, profesionālās darbības
veicējs vai sīkuzņēmējs), kā arī paredz šīm personām reģistrācijas pienākumu
kā priekšnoteikumu, lai iegūtu pašnodarbinātā statusu. Tāpat likumprojekts
paredz atcelt patentmaksas, jo šobrīd normatīvajos aktos noteiktā patentmaksu
sistēma ir zaudējusi savu mērķi, un ieņēmumi, ko pašvaldības gūst no
individuālā darba veicēju patentmaksām, ir nenozīmīgi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.
Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts paredz
atteikties no patentmaksām, tādējādi samazināsies pašvaldību budžetu
ieņēmumi, taču būtiska ietekme uz makroekonomisko vidi nav sagaidāma, jo
fiziskās personas no saimnieciskās darbības gūtā ienākuma maksās iedzīvotāju
ienākuma nodokli. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts veicinās uzņēmējdarbības vides
sakārtošanu un vienkāršos administratīvās procedūras, padarot tās
vienlīdzīgākas visām fiziskām personām, kas vēlas veikt saimniecisko darbību
pašnodarbinātie tiks reģistrēti Valsts ieņēmumu dienestā
vai Uzņēmumu
reģistrā, vairs neiesaistot pašvaldības. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts netieši
ietekmēs iedzīvotāju dzīves līmeni, noteiks vienādas iespējas un vienlīdzīgu
attieksmi pret vīriešiem un sievietēm nodarbinātības un profesiju jautājumos,
kā arī nodrošinās efektīvu tiesību aizsardzības mehānismu
atšķirīgas attieksmes pārkāpuma gadījumā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Projekts
šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Projekts
šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
Projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
_______ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita
informācija |
Šobrīd patentmaksa tiek ieskaitīta tās
pašvaldības budžetā, kuras teritorijā individuālā darba veicējs veic savu
saimniecisko darbību. Informācija no Latvijas Pašvaldību savienības
par lielāko pašvaldību ieņēmumiem no patentmaksām
2003., 2004. un 2005. gada 1.pusgadā
Šis aprēķins neietver informāciju par
administratīvajām izmaksām, kas nepieciešamas patentu izsniegšanas
organizēšanai. Izvērtējot no pašvaldībām iegūto informāciju, redzams, ka kopējie
ieņēmumi no patentmaksām ik gadu sarūk. Fiziskajām personām, maksājot patentmaksu, visa
summa nonāk pašvaldības budžetā. Mainot kārtību un turpmāk patentmaksas
aizstājot ar iedzīvotāju ienākuma nodokli, pašvaldību budžetu ieņēmumi
samazināsies, jo pašvaldības saņems tikai daļu no kopējā saņemamā maksājuma
(informācijai 2006.gadā saskaņā ar likumu Par iedzīvotāju ienākuma
nodokli valsts budžeta daļa no iedzīvotāju ienākuma nodokļa bija 25%,
pašvaldību budžeta daļa 75%). Konkrētas izmaiņas pašvaldību budžeta
ieņēmumos tiks aprēķinātas, izstrādājot grozījumus likumā Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli un Iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozēs 2008.gadam. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienotā paketē ar šo likumu virzāms Zemnieku un
zvejnieku saimniecību likumprojekts, likumprojekts Grozījums likumā Par
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru, likumprojekts Grozījums
Autopārvadātāju likumā, likumprojekts Grozījums Ciltsdarba likumā,
likumprojekts Grozījums Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumā,
likumprojekts Grozījums Pārtikas aprites uzraudzības likumā un
likumprojekts Grozījumi likumā Par amatniecību. Nepieciešams veikt grozījumus: 1) likumā Par iedzīvotāju
ienākuma nodokli; 2) likumā Par valsts
sociālo apdrošināšanu; 3) Ministru kabineta 2006.gada
26.septembra noteikumos Nr.793 Likuma Par iedzīvotāju ienākuma nodokli
normu piemērošanas noteikumi; 4) Ministru kabineta
1998.gada 3.februāra noteikumos Nr.38 Iedzīvotāju ienākuma nodokļa avansa
maksājumu noteikšanas kārtība; 5) Ministru kabineta
2000.gada 14.novembra noteikumos Nr.397 Noteikumi par valsts sociālās
apdrošināšanas obligāto iemaksu veicēju reģistrāciju un ziņojumiem par valsts
sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un iedzīvotāju ienākuma
nodokli; 6) Ministru kabineta
2004.gada 20.aprīļa noteikumos Nr.327 Kārtība kādā veicami pasažieru un
kravas pašpārvadājumi. Nepieciešams izvērtēt grozījumu nepieciešamību: 1)
Ministru kabineta 1996.gada 9.jūlija noteikumos Nr.253 Noteikumi par
iedzīvotāju ienākuma nodokļa administrēšanas funkcijām; 2)
Ministru kabineta 1998.gada 6.oktobra noteikumos Nr.388 Noteikumi par
tirdzniecības kārtību tirgos, gadatirgos, ielu tirdzniecības vietās un
izbraukumos; 3)
Ministru kabineta 1999.gada 31.augusta noteikumos Nr.312
Vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības organizēšanas kārtība; 4)
Ministru kabineta 1999.gada 26.oktobra noteikumos Nr.363 Kārtība, kādā
apturama saimnieciskā darbība, ja nav nodrošināta ar nodokļiem un nodevām
apliekamo objektu pareiza un pilnīga uzskaite; 5)
Ministru kabineta 1999.gada 9.novembra noteikumos Nr.378 Noteikumi par
pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem; 6)
Ministru kabineta 2000.gada 9.maija noteikumi Nr.173 Dažādu sugu un
šķirņu sēklu maisījumu pārdošanas atļaujas saņemšanas kārtība; 7)
Ministru kabineta 2002.gada 2.jūlija noteikumos Nr.287 Cūku pārraudzības
kārtība; 8)
Ministru kabineta 2002.gada 20.augusta noteikumos Nr.367 Kārtība, kādā
reģistrējamas saimnieciskās darbības vietas darbam ar dārgmetāliem,
dārgakmeņiem un to izstrādājumiem, to obligātās provēšanas un marķēšanas
kārtība un neprovētu dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu uzglabāšanas
kārtība; 9)
Ministru kabineta 2003.gada 18.februāra noteikumos Nr.85 Aitu
pārraudzības kārtība; 10) Ministru kabineta
2003.gada 23.septembra noteikumos Nr.538 Ieroču, munīcijas, speciālo
līdzekļu, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu un pirotehnisko izstrādājumu
komerciālās aprites, pirotehnisko izstrādājumu klasificēšanas un izmantošanas
noteikumi; 11) Ministru kabineta
2004.gada 8.aprīļa noteikumos Nr.274 Noteikumi par zirgu pārraudzību, zirgu
darba spēju novērtēšanu un dalību zirgu sporta sacensībās; 12) Ministru kabineta
2004.gada 29.februāra noteikumos Nr.466 Noteikumi par transportlīdzekļu
valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem; 13) Ministru kabineta
2004.gada 9.novembra noteikumos Nr.914 Kārtība, kādā Latvijas Republikā
ieceļo un uzturas Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas Ekonomikas zonas
valstu pilsoņi un viņu ģimenes locekļi; 14) Ministru kabineta
2005.gada 8.marta noteikumos Nr.170 Noteikumi par ārstniecības iestāžu
reģistru; 15) Ministru kabineta
2005.gada 19.aprīļa noteikumos Nr.272Noteikumi par tekstilšķiedru sastāva
norādīšanu tekstilizstrādājumu marķējumā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita
informācija |
Līdz ar Fizisko personu saimnieciskās darbības
likuma spēkā stāšanās dienu spēkā jāstājas grozījumiem šīs anotācijas IV. sadaļā
minētajos normatīvajos aktos. Grozījumi normatīvajos aktos tiks veikti ar
mērķi, lai no normatīvajiem aktiem izslēgtu regulējumu, kas noteikts likumā
Par individuālo (ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai zvejnieka saimniecību un individuālo
darbu un paredzētu jaunu regulējumu saskaņā ar Fizisko personu saimnieciskās
darbības likumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts pārņem šādu Eiropas Savienības direktīvu
prasības: 1) Padomes 2000.gada 29.jūnija Direktīva 2000/43/EK, ar ko ievieš
vienādas attieksmes principu pret personām neatkarīgi no rasu vai etniskās
piederības; 2) Padomes 2000. gada 27. novembra Direktīva 2000/78/EK, kas nosaka
kopēju sistēmu vienādai attieksmei pret nodarbinātību un profesiju. Tās
mērķis ir izveidot vispārēju sistēmu par vienlīdzīgu attieksmi nodarbinātības
un profesiju jautājumos; 3) Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2002/73/EK, ar kuru groza
Padomes Direktīvu 76/207/EEK par tāda principa īstenošanu, kas paredz
vienlīdzīgu attieksmi pret vīriešiem un sievietēm attiecībā uz darba
iespējām, profesionālo sagatavošanu un izaugsmi, kā arī darba apstākļiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts ir
izstrādāts, ievērojot 2003.gada 10.decembra ANO Rasu diskriminācijas
izskaušanas komitejas rekomendācijas Latvijai (CERD/C/63/CO/7, 8.§). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts atbilst 1965.gada 2.decembra
Starptautiskajai konvencijai par jebkuras rasu diskriminācijas izskaušanu,
kurai Latvija pievienojās 1990.gada 4.maijā. Likumprojekts garantē šīs
konvencijas 5. pantā paredzēto saistību izpildi. Konvencija neparedz īpašu
formu tajā ietverto saistību izpildei, līdz ar to Latvijas Republikai ir
tiesības izvēlēties tās tiesību sistēmai atbilstošāko formu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Likumprojekta 8.pants |
- Padomes 2000/43/EK Direktīvas 7. pants; - Padomes 2000. gada 27.novembra Direktīvas
2000/78/EK 9.pants; - Padomes Direktīva
2002/73/EK, ar kuru groza Padomes Direktīvu 76/207/EEK par tāda principa
īstenošanu, kas paredz vienlīdzīgu attieksmi pret vīriešiem un sievietēm
attiecībā uz darba iespējām, profesionālo sagatavošanu un izaugsmi, kā arī
darba apstākļiem 6.pants. |
Atbilst Atbilst Atbilst |
- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas ar Latvijas Pašvaldību
savienību, Latvijas Amatniecības kameru, Tirdzniecības un rūpniecības kameru,
biedrību Līdere, Tautsaimniecības padomi, Mazo un vidējo uzņēmumu un
amatniecības padomi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nevalstiskās organizācijas atbalsta jauna likuma
nepieciešamību, kas ieviestu skaidrību fizisko personu saimnieciskās darbības
regulējumā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Likumprojekts ievietots Uzņēmumu reģistra mājas
lapā www.ur.gov.lv un Ministru kabineta
mājas lapā www.mk.gov.lv |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas. |
Likumprojekts neparedz veidot jaunas valsts
institūcijas. Uzņēmumu reģistrs veiks individuālo komersantu, savukārt,
Valsts ieņēmumu dienests pārējo pašnodarbināto reģistrāciju. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis, kā arī ievietots Uzņēmumu reģistra mājas lapā internetā
www.ur.gov.lv. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds pieņemtos lēmumus varēs apstrīdēt
likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru un Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā, apstrīdot Uzņēmumu reģistra valsts notāru lēmumus
Uzņēmumu reģistra galvenajam valsts notāram, savukārt, Uzņēmumu reģistra galvenā
valsts notāra lēmumus pārsūdzot tiesā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tieslietu ministrs |
G.Bērziņš |
28.09.2007 9:45
1920
B.Lielkalne, 67036951
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
V.Jarkina |