Likumprojekts
Zemnieku un zvejnieku
saimniecību likums
1.pants.
Likuma mērķis
Likuma mērķis ir nodrošināt zemnieku un zvejnieku
saimniecību statusa, dibināšanas un darbības pamatnoteikumu tiesisko
regulējumu.
2.pants.
Zemnieka un zvejnieka saimniecības jēdziens
(1) Zemnieka saimniecība ir sabiedrība ar
ierobežotu atbildību, kuras komercdarbības joma galvenokārt ir lauksaimniecība
un ar to saistītie pakalpojumi un kura ierakstīta komercreģistrā kā zemnieka
saimniecība.
(2) Zvejnieka saimniecība ir sabiedrība ar
ierobežotu atbildību, kuras komercdarbības joma galvenokārt ir zvejniecība un
ar to saistītie pakalpojumi un kura ierakstīta komercreģistrā kā zvejnieka
saimniecība.
3.pants.
Zemnieka un zvejnieka saimniecības darbības tiesiskais regulējums
(1) Zemnieka un zvejnieka saimniecību (turpmāk
saimniecība) darbību regulē šis likums, Komerclikums un citi normatīvie akti,
kas regulē sabiedrības ar ierobežotu atbildību.
(2) Saimniecības darbībai Komerclikums un citi
normatīvie akti, kas regulē sabiedrības ar ierobežotu atbildību, tiek piemēroti
tiktāl, ciktāl šis likums nenosaka citādi.
4.pants.
Saimniecības dibinātāji un dalībnieki
(1) Saimniecību var dibināt viena vai vairākas
fiziskās personas.
(2) Par saimniecības dalībnieku (īpašnieku) var
būt viena vai vairākas fiziskās personas.
(3) Komercreģistrā ieraksta saimniecības
dalībnieka (īpašnieka) vārdu, uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietu.
5.pants.
Saimniecības dibināšanas dokumenti
(1) Saimniecība var neizstrādāt dibināšanas
līgumu un statūtus. Šādā gadījumā Komerclikuma 143. un 144.pantā noteikto
informāciju, kā arī citus dibināšanas un darbības noteikumus norāda
reģistrācijas pieteikumā.
(2) Šā panta pirmajā daļā noteiktajā gadījumā
attiecībā uz reģistrācijas pieteikumu un tā izmaiņām piemēro Komerclikuma noteikumus
par statūtiem.
6.pants.
Saimniecības pārvalde
Ja saimniecībai ir viens dalībnieks (īpašnieks), šī
persona pati var veikt arī izpildinstitūcijas pienākumus. To norāda
reģistrācijas pieteikumā un izdara attiecīgu ierakstu komercreģistrā. Šādā
gadījumā nepiemēro Komerclikuma 224.panta noteikumus.
7.pants.
Saimniecības nosaukums (firma)
(1) Zemnieka saimniecības nosaukumā (firmā)
ietver norādi "zemnieka saimniecība" vai tās saīsinājumu "ZS".
(2) Zvejnieka saimniecības nosaukumā (firmā) ietver
norādi "zvejnieka saimniecība" vai tās saīsinājumu "ZvS".
Pārejas noteikumi
1. Ar 2010.gada 1.jūliju spēku zaudē likums
"Par individuālo (ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai zvejnieka saimniecību un
individuālo darbu" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības
Ziņotājs, 1992, 6./7., 17., 49./50.nr.; Latvijas Vēstnesis, 1996, 177.nr.).
2. Ar šā likuma spēkā stāšanos jaunus
individuālos uzņēmumus, zemnieka vai zvejnieka saimniecības uzņēmumu reģistrā
nereģistrē.
3. Zemnieka vai zvejnieka saimniecība līdz 2010.gada
30.jūnijam veic kādu no šādām darbībām:
1) piesakās ierakstīšanai komercreģistrā;
2) pārveidojas par cita veida komercsabiedrību un
piesaka attiecīgo komercsabiedrību ierakstīšanai komercreģistrā;
3) piesaka zemnieka vai zvejnieka saimniecības
īpašnieku ierakstīšanai komercreģistrā kā individuālo komersantu;
4) veic zemnieka vai zvejnieka saimniecības
likvidāciju un piesaka zemnieka vai zvejnieka saimniecības likvidāciju
ierakstīšanai uzņēmumu reģistrā.
4. Individuālais uzņēmums līdz 2010.gada 30.jūnijam
veic kādu no šādām darbībām:
1) pārveidojas par komercsabiedrību un piesakās
ierakstīšanai komercreģistrā;
2) piesaka individuālā uzņēmuma īpašnieku
ierakstīšanai komercreģistrā kā individuālo komersantu;
3) veic individuālā uzņēmuma likvidāciju un
piesaka individuālā uzņēmuma likvidāciju ierakstīšanai uzņēmumu reģistrā.
5. Zemnieka vai zvejnieka saimniecības
ierakstīšanai komercreģistrā piemēro Komerclikuma noteikumus par pārveidošanu,
ņemot vērā šādas īpatnības:
1) reorganizācijas lēmuma vietā pieņem lēmumu par
zemnieka vai zvejnieka saimniecības ierakstīšanu komercreģistrā un lēmumā norāda
arī visu zemnieka vai zvejnieka saimniecībai nošķiramo mantu;
2) negatavo reorganizācijas prospektu;
3) neieceļ revidentu reorganizācijas lēmuma pārbaudei;
4) ja pamatkapitālu nosaka 2000 latu apmērā,
pārveidojamās zemnieka vai zvejnieka saimniecības īpašnieks pats pieteikumā
apliecina līdzekļu pietiekamību pamatkapitāla izveidošanai (faktu, ka, no
pārveidojamās zemnieka vai zvejnieka saimniecības pamatlīdzekļu, nemateriālo
ieguldījumu, krājumu un naudas kopsummas atskaitot kreditoriem maksājamo parādu
kopsummu, paliek pozitīva starpība, k
ura pārsniedz 2000 latu);
5) ja pamatkapitālu nosaka lielāku par 2000
latiem, pārveidojamās zemnieka vai zvejnieka saimniecības īpašnieka
pieaicināts zvērināts revidents sastāda rakstisku atzinumu par līdzekļu
pietiekamību pamatkapitāla izveidošanai un, piesakot reorganizāciju, minēto
atzinumu pievieno pieteikumam;
6) ja no pārveidojamās zemnieka vai zvejnieka
saimniecības pamatlīdzekļu, nemateriālo ieguldījumu, krājumu un naudas
kopsummas līdzekļu pamatkapitāla izveidošanai nepietiek, pamatkapitālu
iespējams apmaksāt ar jauniem ieguldījumiem trūkstošās summas apmērā,
piemērojot Komerclikuma noteikumus pamatkapitāla apmaksai kapitālsabiedrību
dibināšanas gadījumā;
7) ar zemnieka vai zvejnieka saimniecības
ierakstīšanu komercreģistrā to izslēdz no uzņēmumu reģistra un izdara attiecīgu
ierakstu;
8) zemnieka vai zvejnieka saimniecība
komercreģistrā tiek ierakstīta ar uzņēmumu reģistrā ierakstīto reģistrācijas
numuru.
6. Individuālā uzņēmuma, zemnieka vai zvejnieka
saimniecības reorganizācijai par komercsabiedrību piemēro Komerclikuma
noteikumus par pārveidošanu, ņemot vērā šā likuma pārejas noteikumu 5.punkta
2., 3., 4., 5., 6., 7. un 8.apakšpunktā noteiktās īpatnības.
7. Par individuālā uzņēmuma, zemnieka vai
zvejnieka saimniecības nodokļu saistībām, kas radušās līdz individuālā
uzņēmuma, zemnieka vai zvejnieka saimniecības pārveidošanas ierakstīšanai
komercreģistrā, atbild solidāri pārveidojamā individuālā uzņēmuma, zemnieka vai
zvejnieka saimniecības īpašnieks un iegūstošā komercsabiedrība. Nodokļu
maksājumu aprēķināšana un piedziņa notiek nodokļu jomu regulējošajos normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā, piedziņu vispirms vēršot pret iegūstošo
komercsabiedrību.
8. Lai individuālā uzņēmuma, zemnieka vai
zvejnieka saimniecības īpašnieku ierakstītu komercreģistrā kā individuālo
komersantu, attiecīgā uzņēmuma, zemnieka vai zvejnieka saimniecības īpašnieks
iesniedz pieteikumu atbilstoši Komerclikuma 75.panta trešās daļas noteikumiem,
papildus norādot reģistrācijas numuru uzņēmumu reģistrā. Ierakstot
komercreģistrā individuālo komersantu, no uzņēmumu reģistra tiek izslēgts
attiecīgais uzņēmums vai zemnieka vai zvejnieka saimniecība. Individuālā
uzņēmuma, zemnieka vai zvejnieka saimniecības tiesības un saistības pāriet
individuālajam komersantam.
9. Individuālā uzņēmuma, zemnieka vai zvejnieka
saimniecības filiāli piesaka ierakstīšanai komercreģistrā vienlaikus ar
pieteikumu par komersanta ierakstīšanu komercreģistrā vai ar tās īpašnieka
lēmumu minēto filiāli slēdz.
10. Ja līdz 2010.gada
30.jūnijam individuālais uzņēmums vai zemnieka vai zvejnieka saimniecība nav
veikusi šā likuma pārejas noteikumu 3. vai 4.punktā paredzētās darbības, ar
2010.gada 1.jūliju individuālo uzņēmumu un zemnieka vai zvejnieka saimniecību uzskata par
darbību izbeigušu, un Uzņēmumu reģistra amatpersona izdara ierakstu uzņēmumu
reģistrā par individuālā uzņēmuma, zemnieka vai zvejnieka saimniecības izslēgšanu
no uzņēmumu reģistra. Individuālā uzņēmuma, zemnieka vai zvejnieka saimniecības
īpašnieks šādā gadījumā kā fiziskā persona pārņem uzņēmuma tiesības un
pienākumus.
11. Piemērojot šā likuma 7.panta un Komerclikuma
28.panta noteikumus, nedrīkst aizskart tiesības uz nosaukumu (firmu), kas ir
iegūtas pirms šā likuma spēkā stāšanās dienas.
12. Par individuālā uzņēmuma pārveidošanas
ierakstīšanu komercreģistrā, kā arī zemnieka vai zvejnieka saimniecības
ierakstīšanu komercreģistrā maksājama valsts nodeva, kuras apmēru, samaksas
kārtību un atvieglojumus nosaka Ministru kabinets.
13. Pieteikumus par pārveidoto individuālo
uzņēmumu un zemnieka vai zvejnieka saimniecību ierakstīšanu komercreģistrā
komercreģistra iestāde izskata 30 dienu laikā.
14. Individuālais uzņēmums, zemnieka vai
zvejnieka saimniecība līdz ierakstīšanai komercreģistrā piemēro normatīvos
aktus, kuri regulē to darbību līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai, ja šajā
likumā nav noteikts citādi.
15. Šā likuma pārejas noteikumi ir attiecināmi arī
uz gadījumiem, ja individuālajam uzņēmumam, zemnieka vai zvejnieka saimniecībai
ir uzsākts likvidācijas process līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai.
16. Attiecībā uz individuālo uzņēmumu, zemnieka vai
zvejnieka saimniecību, kura reģistrēta līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai un
kurai iestājusies maksātnespēja līdz 2010.gada 30.jūnijam, ņem vērā šādas
īpatnības:
1) nepiemēro šā likuma pārejas
noteikumu 3., 4. un 10.punkta noteikumus, izņemot gadījumu, ja individuālajam
uzņēmumam, zemnieku vai zvejnieku saimniecībai tiek piemērota sanācijas vai izlīguma procedūra;
2) visu maksātnespējas procesa laiku individuālais
uzņēmums, zemnieka vai zvejnieka saimniecība ir tiesīgi atrasties līdzšinējā
tiesiskajā statusā;
3) par parādnieka mantu maksātnespējas procesa
ietvaros atzīst arī individuālā uzņēmuma, zemnieka vai zvejnieka saimniecības
īpašniekam piederošo mantu, izņemot to mantu, uz kuru saskaņā ar Civilprocesa
likumu nevar vērst piedziņu.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.janvārī.
Tieslietu ministra vietā
zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta
Zemnieku un zvejnieku
saimniecību likums
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Komerclikuma
spēkā stāšanās kārtības likuma pārejas noteikumu 4.punkts nosaka, ka Ministru
kabinets līdz 2005.gada 1.septembrim iesniedz Saeimai likumprojektu, kurā
noteikts individuālo uzņēmumu, zemnieku un zvejnieku saimniecību turpmākais
statuss. Šobrīd
zemnieku un zvejnieku saimniecību darbību regulē likums Par individuālo
(ģimenes) uzņēmumu, zemnieka vai zvejnieka saimniecību un individuālo darbu
un citi normatīvie akti, taču tajos ietvertais normatīvais regulējums ir
novecojis, tādējādi, jārisina vēl palikušo uzņēmējdarbības subjektu
turpmākais statuss. No teorētiskā un praktiskā viedokļa individuālo uzņēmumu,
zemnieka un zvejnieka saimniecību tiesiskais statuss nav pareizs, jo šiem
veidojumiem ir juridiskas personas statuss, taču tajā pat laikā īpašnieki par
saistībām atbild ar visu savu mantu. Zemnieku
un zvejnieku saimniecību reformas gaitā 2006.gada 19.septembrī Ministru
kabinets izdeva rīkojumu Nr.711 Par Koncepcijas par zemnieku un zvejnieku
saimniecību turpmāko statusu (turpmāk rīkojums Nr.711). Saskaņā ar
rīkojuma Nr.711 1.punktu tika atbalstīts
Koncepcijas par zemnieku un zvejnieku saimniecību turpmāko statusu (turpmāk
koncepcija) kopsavilkumā ietvertais III risinājuma variants. Minētais
risinājuma variants paredz zemnieku un zvejnieku saimniecību formas
saglabāšanu, pielīdzinot to juridiskai personai. Zemnieku vai zvejnieku
saimniecības īpašniekam šajā gadījumā ir jāveic reorganizācija (tādā pašā
kārtībā kā reorganizējoties par sabiedrību ar ierobežotu atbildību). Tajā
pašā laikā tiek piedāvāta brīvprātīga iespēja zemnieku un zvejnieku saimniecībai
pārveidoties par komercsabiedrību, veicot reorganizāciju, vai iesniegt
iesniegumu par zemnieku un zvejnieku saimniecības likvidāciju un darboties kā
fiziskai personai saimnieciskās darbības veicējam. Izvērtējot faktiskos apstākļus un pastāvošo
tiesisko regulējumu attiecībā uz zemnieku un zvejnieku saimniecībām, tika
konstatēts, ka normatīvo aktu pārskatāmībai un skaidrībai, ir lietderīgāk
izstrādāt atsevišķu normatīvo aktu, kas regulētu pamatjautājumus attiecībā uz
zemnieku un zvejnieku saimniecību tiesisko reglamentāciju, nevis iestrādāt
nepieciešamos grozījumus šobrīd Komerclikumā pastāvošajā sistēmā. Zemnieku un
zvejnieku saimniecību reglamentācijas ietveršana Komerclikumā pēc būtības
nozīmētu, ka zemnieku un zvejnieku saimniecības nevis saglabā savu īpašo
statusu, bet gan ar atsevišķiem izņēmuma noteikumiem tiek pielīdzinātas
Komerclikumā regulētajām kapitālsabiedrībām, kas neatbilstu koncepcijā
noteiktajam. Tāpat
tika konstatēts, ka no tiesību normu lietotāja viedokļa lietderīgāk un
pārskatāmāk ir pārejas perioda normas attiecībā uz zemnieku un zvejnieku
saimniecību pārveidošanu iestrādāt normatīvajā aktā, kas regulē zemnieku un
zvejnieku saimniecību pamatjautājumus, nevis ietvert attiecīgos noteikumus
kādā no šobrīd spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Vienlaikus respektējot
vēsturiski izveidojušos tiesisko situāciju, kad individuālie uzņēmumi un
zemnieku un zvejnieku saimniecības (kā specifiski individuālie uzņēmumi) ir
tikuši regulēti kopīgi, veicot visu individuālo uzņēmumu reformu, lietderīgāk,
pārskatāmāk un tiesību normas lietotājam saprotamāk ir visus šīs reformas
noteikumus ietvert vienkopus vienā normatīvajā aktā. Ņemot
vērā minēto, ir nepieciešams izstrādāt normatīvo aktu, kas regulē zemnieku un
zvejnieku saimniecību statusa, dibināšanas un darbības pamatnoteikumus, kā
arī satur pārejas perioda normas gan attiecībā uz zemnieku un zvejnieku
saimniecību pārveidošanu, gan attiecībā uz individuālo uzņēmumu pārveidošanu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Zemnieku un zvejnieku saimniecību
likumprojekts nosaka zemnieku un zvejnieku saimniecību turpmāko statusu,
dibināšanas un darbības pamatnoteikumus. Citi jautājumi, kas skar zemnieku un
zvejnieku saimniecību darbību (piemēram, nodokļu likmes, valsts atbalsta
instrumenti u.c.), tiks regulēti ar citiem likumiem. Atšķirībā no pašreizējā regulējuma,
likumprojektā ir noteikts, ka zemnieku un zvejnieku saimniecības ir
sabiedrības ar ierobežotu atbildību paveids, tādējādi zemnieka un zvejnieka
saimniecības īpašnieks par saimniecības saistībām vairs neatbildēs ar savu
mantu. Likumprojekts paredz, ka zemnieka un
zvejnieka saimniecības no parastajām sabiedrībām ar ierobežotu atbildību
atšķirsies pamatā ar to, ka: 1) zemnieku saimniecību deklarētā
komercdarbības joma galvenokārt ir lauksaimniecība un ar to saistītie
pakalpojumi, bet zvejnieku saimniecībām zvejniecība un ar to saistītie
pakalpojumi. Par šo darbības specifiku liecinās arī saimniecības nosaukums.
Tai pat laikā likumprojekts neparedz valstisku kontroli pār to, vai
saimniecības faktiski darbojas šajās jomās; 2) saimniecībām paredzēti vienkāršāki
noteikumi dibināšanai un darbībai salīdzinot ar parastajām sabiedrībām ar
ierobežotu atbildību (piemēram, var nebūt dibināšanas līgums un statūti). Saskaņā ar likumprojektu tiek likvidēta
uzņēmējdarbības forma - individuālais uzņēmums. Likumprojektā ietverti pārejas noteikumi,
kas paredz kārtību, kādā 18 mēnešu laikā (no 2009.gada 1.janvāra līdz 2010.gada
30.jūnijam) individuālie uzņēmumi, zemnieku un zvejnieku saimniecības tiek
vai nu ierakstītas komercreģistrā vai izbeidz savu darbību un tiek izslēgtas
no uzņēmumu reģistra. Gadījumos, kad jāveic reorganizācija, kārtība ir
būtiski vienkāršota. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts makroekonomisko vidi būtiski neietekmē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts veicinās uzņēmējdarbības vides
sakārtošanu, nosakot vēl pēc Komerclikuma reformas palikušo uzņēmējdarbības
subjektu individuālo uzņēmumu, zemnieku un zvejnieku saimniecību juridiski precīzāku turpmāko statusu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Likumprojekts tūlītējas sociālās sekas
neradīs, tomēr ilgtermiņā tam var būt labvēlīgas sekas, ņemot vērā visai
lielo zemnieku saimniecību īpatsvaru un to, ka atbilstoši likumprojektam
zemnieka vai zvejnieka saimniecības neveiksmīgas darbības rezultātā kreditoru
prasījumiem nav pakļauta saimniecības īpašnieka personiskā manta. Likumprojektam ir neitrāla ietekme uz
sieviešu un vīriešu vienādo tiesību un iespēju ievērošanu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 2007 |
3 2008 |
4 2009 |
5 2010 |
6 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
86,9 |
233,3 |
75,7 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
-86,9 |
-233,3 |
-75,7 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
Valsts nodeva par pārreģistrāciju, taču Ministru
kabineta 2006.gada 12.septembra sēdes protokola Nr. 47 4.§ 3.punkts paredz
Zemkopības ministrijai kopīgi ar Finanšu ministriju izveidot darba grupu, lai
izvērtētu iespēju atbrīvot zemnieku un zvejnieku saimniecību īpašniekus no
valsts nodevas par pārreģistrāciju un ar to saistītu grozījumu izdarīšanu
citos valsts reģistros. |
normatīvā akta projekts šo jomu
neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Izdevumi informatīvajiem pasākumiem
Kopā: 36 008, - Ls, no tiem: 33 862,- Ls
2009.gadā; 2 146,- Ls 2010.gadā 2009.gads 2009.gada janvāris
(sagatavošanās, pārreģistrācijas uzsākšana):
Atlīdzība kopā 2009.gada janvārī: 2 299,-Ls * Alga noteikta saskaņā ar MK
2005.gada 20.decembra noteikumiem Nr.995 Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu,
darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas un Centrālās zemes
komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī
ierēdņu pabalstiem un kompensāciju: 6.mēnešalgu grupa pārvaldes vecākais
referents; 8.mēnešalgu grupa valsts notārs (ierēdnis). Izmaksas darba vietu
iekārtošanai pirmajam gadam 5 darbiniekiem
Uzturēšanas izmaksas 5 darbiniekiem 1
mēnesim
Kopā 2009.gada janvārī: 11 749,-Ls
2009.gada februāris decembris (11 mēneši)
Atlīdzība kopā 2009.gada februāris decembris: 34 146,-
Ls Uzturēšanas izmaksas
Kopā 2009.gada februāris decembris: 41 296,-
Ls Kopā 2009.gadā:
86 907,- Ls (tajā skaitā 33 862,- Ls izdevumi
informatīvajiem pasākumiem) 2010.gada janvāris oktobris (10 mēneši) Atlīdzība esošajiem darbiniekiem:
Atlīdzība kopā 2010.gada 10 mēnešiem 5 esošajiem
darbiniekiem: 31 041,- Ls Uzturēšanas izmaksas esošajiem
darbiniekiem
Papildus izmaksas 2010.gada 10 mēnešos Atlīdzība
papildus 23 darbiniekiem:
Atlīdzība kopā 2010.gada 10 mēnešiem papildus 23 darbiniekiem:
137 122,- Ls Izmaksas darba vietu
iekārtošanai papildus 23 darbiniekiem:
Uzturēšanas izmaksas papildus 23 darbiniekiem:
* ņemot vērā, ka 23 darbinieki tiek pieņemti uz noteiktu laiku,
datortehnika 23 darba vietām tiks nomāta Kopā 2010.gada
10 mēnešos: 219 513,- Ls 2010.gada novembris decembris (2 mēneši) Atlīdzība 8 darbiniekiem 2 mēnešos:
Atlīdzība kopā 2010.gada 2
mēnešos: 9608, - Ls Uzturēšanas izmaksas 8 darbiniekiem 2
mēnešos:
Kopā 2010.gada 2 mēnešos:11 688,- Ls
Kopā 2010.gadā:
233 347, -Ls (tajā
skaitā 2 146,- Ls izdevumi informatīvajiem pasākumiem) 2011.gads (10 mēneši)
Atlīdzība kopā 2011.gadā: 48 045,- Ls Uzturēšanas izmaksas 8
darbiniekiem
Kopā 2011. gadā: 58 445,- Ls
Izdevumi kopā: 378 699,-Ls |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Cita
informācija |
Normatīvā akta finansiālā ietekme 2011.gadā: -58 tūkst. Ls Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu
likumprojekta normu nodrošināšanai 2009.gadā un turpmākajos gados jāizskata
Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju budžeta prioritāšu
pieteikumiem kārtējā gada valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas un
izskatīšanas procesā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vienotā
paketē tiek virzīts likumprojekts Fizisko personu saimnieciskās darbības
likums, likumprojekts Grozījums likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistru, likumprojekts Grozījums Autopārvadātāju likumā, likumprojekts
Grozījums Ciltsdarba likumā, likumprojekts Grozījums Komerclikuma spēkā
stāšanās kārtības likumā, likumprojekts Grozījums Pārtikas aprites
uzraudzības likumā un likumprojekts Grozījumi likumā Par amatniecību. Nepieciešams izvērtēt grozījumu nepieciešamību: 1)
likumā Par
nodokļiem un nodevām; 2)
likumā Par
iedzīvotāju ienākuma nodokli; 3)
likumā Par
uzņēmuma ienākumu nodokli; 4)
likumā Par
pievienotās vērtības nodokli; 5)
likumā Par
valsts sociālo apdrošināšanu; 6)
likumā Par
grāmatvedību; 7)
Gada pārskatu
likumā. Pēc
likuma pieņemšanas jāizstrādā Ministru kabineta noteikumu projekts Grozījumi
Ministru ka
bineta 2001.gada 27.decembra noteikumos Nr. 562 Noteikumi par
uzņēmējdarbības reģistrēšanas, ierakstu izdarīšanas komercreģistrā un
iesniedzamo dokumentu reģistrēšanas valsts nodevu, paredzot valsts nodevu
likmes ierakstiem komercreģistrā, kā arī Ministru kabineta noteikumu projekts
Grozījumi Ministru kabineta 2001.gada 27.decembra noteikumos Nr. 567
Noteikumi par pieteikumu veidlapām ierakstiem komercreģistrā, paredzot
jaunu pieteikuma veidlapu zemnieka un zvejnieka saimniecības ierakstīšanai
komercreģistrā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Cita
informācija |
Nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos
aktos jāstājas spēkā vienlaikus ar Likumprojektu - 2009.gada 1.janvārī. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- |
- |
- |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas notikušas ar Lauksaimnieku
organizāciju sadarbības padomi un biedrību Zemnieku saeima, virzot
iesniegšanai Ministru kabinetā Koncepciju par zemnieku un zvejnieku
saimniecību turpmāko statusu. Likumprojekts izstrādāts, ievērojot minētajā
koncepcijā ietverto III risinājuma variantu, kas tika atbalstīts Ministru
kabinetā 2006.gada 12.septembrī. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Minētās nevalstiskās organizācijas atbalsta
jauna likuma un zemnieku un zvejnieku saimniecības kā vēsturiskas formas
saglabāšanas nepieciešamību, kā arī juridiskās personas statusa piešķiršanu zemnieku
un zvejnieku saimniecībām. Tāpat minētās organizācijas uzstāj uz tādu pārejas
noteikumu sagatavošanu, kuri radītu iespējami maz izmaksas saimniecībām un jo
īpaši lai varētu saglabāt esošos numurus un nosaukumu. Šos visus jautājumus
likumprojekts risina atbilstoši norādītajām vēlmēm. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Tā kā likumprojekts ir sagatavots atbilstoši
Ministru kabinetā 2006.gada 12.septembrī apstiprinātajai Koncepcijai par
zemnieku un zvejnieku saimniecību turpmāko statusu, sabiedrība par
likumprojekta pamatprincipiem jau ir informēta. Viedokļi ir bijuši dažādi,
taču likumprojektā ietvertie pamatprincipi ir vairākuma atbalstīti. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas. |
Likumprojekts neparedz veidot jaunas valsts
institūcijas. Zemnieku un zvejnieku saimniecību reģistrāciju arī turpmāk
veiks Uzņēmumu reģistrs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis. Visa nepieciešamā informācija būs pieejama Uzņēmumu
reģistrā un Uzņēmumu reģistra mājas lapā internetā www.ur.gov.lv. Individuālos uzņēmumu, zemnieku un zvejnieku
saimniecības papildus paredzēts informēt gan ar plašsaziņas līdzekļu
starpniecību, gan nosūtot informatīvas vēstules par veicamajām darbībām un
termiņiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds pieņemtos lēmumus varēs apstrīdēt
likumā Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru un Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā, apstrīdot Uzņēmumu reģistra valsts notāru lēmumus
Uzņēmumu reģistra galvenajam valsts notāram, savukārt, Uzņēmumu reģistra
galvenā valsts notāra lēmumus pārsūdzot tiesā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Cita
informācija |
Nav |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tieslietu ministrs |
G.Bērziņš |
28.09.2007 10:57
2841
B.Lielkalne
67036951,
baiba.lielkalne@tm.gov.lv
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
V.Jarkina |