Likumprojekts
Grozījumi Militārā dienesta likumā
Izdarīt
Militārā dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 2., 15.nr.; 2004, 14.nr.; 2005, 8.nr.; 2006,
14.nr.; 2007, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt
38.panta 2.1 daļu šādā redakcijā:
"(21) Karavīram var piešķirt
apmaksātu papildatvaļinājumu starptautiskās operācijas laikā, ja viņa atrašanās
tajā ir ilgāka par četriem mēnešiem. Papildatvaļinājums nedrīkst pārsniegt 15 kalendāra
dienas, un tā laikā karavīrs saņem mēneša algu. Karavīram tiek segti ceļa
izdevumi uz Latviju vai dienesta vietu ārvalstī un atpakaļ uz starptautiskās
operācijas rajonu, kā arī, atrodoties ceļā, izdevumi par viesnīcu (naktsmītni),
ja tādi radušies. Karavīram ceļa un viesnīcas (naktsmītnes) izdevumi tiek segti
atbilstoši normatīvajam aktam par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un
darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi."
2. Papildināt
38.pantu ar 2.2 daļu šādā redakcijā:
"(22) Pēc atgriešanās no
starptautiskās operācijas pastāvīgajā dienesta vietā karavīram piešķir 20
kalendāra dienas ilgu apmaksātu papildatvaļinājumu, un tā laikā karavīrs saņem
mēneša algu. Papildatvaļinājumu piešķir ne vēlāk kā mēneša laikā pēc karavīra
atgriešanās no starptautiskās operācijas. Laikā, kurā piešķirams
papildatvaļinājums, neieskaita laiku, kas tiek pavadīts, ārstējoties no
starptautiskās operācijas laikā gūtajiem ievainojumiem vai slimības, kā arī
rehabilitācijas periodu."
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta
Grozījumi Militārā dienesta likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Militārā dienesta likuma 38.panta otrajā prim
daļā šobrīd ir noteikts, ka karavīram var piešķirt apmaksātu papildatvaļinājumu,
kas nedrīkst pārsniegt 15 kalendāra dienām vienas starptautiskās operācijas
laikā, sedzot ceļa izdevumus uz Latviju un atpakaļ uz starptautiskās
operācijas rajonu. Minētais likuma pants neparedz iespēju, dodoties
papildatvaļinājumā, izmantot viesnīcu (naktsmītni), ja tāda nepieciešamība ir
radusies kādu neparedzētu apstākļu dēļ. Saskaņā ar Militārā dienesta likuma 50.pantu
karavīri tiek sūtīti starptautiskajās operācijās no Ziemeļatlantijas līguma
organizācijas štābiem, Eiropas Savienības militārajiem štābiem un šo
organizāciju dalībvalstu daudznacionālajiem štābiem. Šie karavīri
papildatvaļinājuma starptautiskās operācijas laikā vēlas dodoties atpakaļ uz
savu dienesta vietu ārvalstī, nevis Latviju, kā tas ir paredzēts šobrīd spēkā
esošajā normā. Patreiz spēkā esošās tiesību normas neparedz
atvaļinājumu pēc atgriešanās pēc starptautiskās operācijas. Dalība
starptautiskajās operācijās ir ar ievērojami lielu riska pakāpi karavīru
veselībai un dzīvībai, dienests ir intensīvs un ilgst 6 mēnešus. Citu valstu prakse ir dažāda atvaļinājuma
piešķiršanā pēc atgriešanās no starptautiskās operācijas - Igaunijā 14
dienas, Luksemburgā 5 dienas, Rumānijā - 8 dienas, Kanādā 15 dienas. |
||||||||||||
2.Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts paredz to, ka karavīram tiks segti
ne tikai ceļa izdevumi, dodoties papildatvaļinājumā starptautiskās operācijas
laikā, bet arī izdevumi par viesnīcu (naktsmītni), ja tādi radīsies, kā arī
karavīri, kas nosūtīti uz starptautiskajām operācijām no Ziemeļatlantijas
līguma organizācijas štābiem, Eiropas Savienības militārajiem štābiem un šo
organizāciju dalībvalstu daudznacionālajiem štābiem, papildatvaļinājuma laikā
varēs doties atpakaļ uz savu dienesta vietu ārvalstī. Likumprojekts paredz, ka pēc atgriešanās no
starptautiskajām operācijām, karavīram tiek piešķirts papildatvaļinājums,
kura ilgums ir 20 kalendāra dienas. Atvaļinājuma, starptautiskās operācijas laikā,
piešķiršana ir komandiera kompetencē, kas, ņemot vērā situāciju operācijas
rajonā (veicamos uzdevumus, nepieciešamos personāla resursus), izlemj vai
atvaļinājums ir piešķirams, vai nē. Minētā atvaļinājuma ilgums nedrīkst
pārsniegt 15 kalendāra dienas vienas starptautiskas operācijas laikā,
attiecīgi vienam operācijā pavadītajam kalendārajam mēnesim piemērojot 2,5
atvaļinājuma dienas. Atvaļinājumu piešķir, ja operācijā pavadītais laiks ir
ilgāks par četriem mēnešiem. |
||||||||||||
3. Cita informācija. |
Nav. |
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību? |
|||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Cita informācija. |
Nav. |
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem? |
|||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||
|
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
20,0 |
<
p class=MsoNormal>Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
20,0 |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
71,0 |
71,0 |
71,0 |
||||||||
3. Finansiālā ietekme. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- 71,0 |
- 71,0 |
- 71,0 |
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. 110 karavīriem viesnīcas izdevumi, ieskaitot brokastis (Ls 91 par nakti)
ceļā uz un no Latvijas: 110×2×Ls91. Sākot ar 2008.gadu papildus 390 karavīriem viesnīcas izdevumi,
ieskaitot brokastis (Ls 91 par nakti) ceļā uz un no Latvijas: 390×2×Ls91. |
20,0 |
|
71,0 |
||||||||||
6. Cita informācija. |
Likumprojekta īstenošanu 2007.gadā un
turpmākajos gados Aizsardzības ministrija nodrošinās atbilstoši piešķirtajiem
valsts budžeta līdzekļiem programmas Valsts aizsardzība, drošība un
integrācija NATO ietvaros. |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu? |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Cita informācija. |
Nav. |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts? |
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||||||
LR Satversme 112.pants |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu? |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām
nav notikušas. |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām
nav notikušas. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem
nav notikušas. Analizējot citu valstu pieredzi saistībā ar atvaļinājumu pēc
starptautiskajām operācijām, konstatēts, ka dažās valstīs tiek piešķirts
atvaļinājums atgriežoties no starptautiskajām operācijām, to ilgums ir
dažāds, piemēram, Igaunijā 14 dienas, Luksemburgā 5 dienas, Rumānijā - 8
dienas, Kanādā 15 dienas. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde? |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Jaunas papildu funkcijas valsts pārvaldes
iestādēm neradīsies. Normatīvā akta izpildi nodrošinās Latvijas Republikas
Nacionālie bruņotie spēki. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts
oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, kā arī tiks iekļauts Normatīvo
aktu informācijas sistēmā. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo? |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Lēmuma apstrīdēšana
pirmstiesas strīda izskatīšanas stadijā ir iespējama Latvijas Republikas
Aizsardzības ministrijai. |
||||||||||||
4. Cita informācija. |
Nav. |
||||||||||||
Aizsardzības
ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
A.Slakteris |
E.Rinkēvičs |
S.
Araslanova |
I.Kalna |
V.Savickis
|
18.10.2007 13:07
1008
V.Savickis
67071900, valdis.savickis@mil.lv