Izdarīt Ieroču aprites likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2002, 14.nr.; 2003, 14.nr.; 2004, 10., 13.nr.; 2005, 24.nr.; 2006, 14.nr.) šādu
grozījumu:
Izteikt
19.panta trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:
"(3) Latvijas
pilsonim, Latvijas nepilsonim, Latvijas Republikā pastāvīgās uzturēšanās
atļauju saņēmušam ārvalstniekam, bezvalstniekam un bēglim (turpmāk Latvijā
pastāvīgi dzīvojoša persona), kas sasniedzis 18 gadu vecumu, ja uz viņu
neattiecas šā likuma 20.pantā minētie ierobežojumi, ir tiesības iegādāties vai
saņemt kā personisku apbalvojuma ieroci, glabāt un pārvadāt B, D un C
kategorijas garstobragludstobra medību, sporta un pašaizsardzības
šaujamieročus, lielas enerģijas pneimatiskos ieročus un to munīciju, izmantot
šos ieročus medībās, pašaizsardzībai, treniņšaušanai, šaušanas sporta
sacensībās, kā arī lai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nogalinātu
lauksaimniecības dzīvniekus.
(4) Latvijā
pastāvīgi dzīvojošai personai, kura sasniegusi 21 gada vecumu, kurai ir
mednieka apliecība un kura nokārtojusi praktisko eksāmenu šaušanā ar garstobravītņstobra
medību šaujamieroci (ja uz šo personu neattiecas šā likuma 20.pantā minētie
ierobežojumi), ir tiesības iegādāties vai saņemt kā personisku apbalvojuma
ieroci, glabāt un pārvadāt B un C kategorijas garstobravītņstobra medību
šaujamieročus un to munīciju, izmantot šos ieročus medībās, treniņšaušanai,
šaušanas sporta sacensībās, kā arī lai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nogalinātu
lauksaimniecības dzīvniekus."
Zemkopības ministra vietā
labklājības ministre
D.Staķe
Likumprojekta Grozījums
Ieroču aprites likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts izstrādāts, lai sakārtotu normatīvo
vidi attiecībā uz medību šaujamieroču izmantošanu kā lauksaimniecības
dzīvnieku nogalināšanas veidu. Spēkā esošās Ieroču
aprites likuma normas nenosaka iespēju šaujamieročus izmantot, lai nogalinātu lauksaimniecības dzīvniekus, kaut gan to
paredz normatīvie akti par kaušanai paredzēto lauksaimniecības dzīvnieku
aizsardzības prasībām. Šaujamieroču izmantošana, lai nogalinātu lauksaimniecības dzīvniekus nepakļauj
dzīvniekus nevajadzīgām sāpēm un ciešanām. Jānorāda, ka lauksaimniecības
dzīvnieku nogalināšana nav pielīdzināma medībām Medību likuma izpratnē. Spriežot pēc pieredzes,
spēkā esošais 3 gadu mednieka stāžs, kas nepieciešams, lai iegādātos
garstobra-vītņstobra ieroci, nav pietiekami efektīvs mehānisms, lai nodrošinātu
fizisko personu atbildīgu rīkošanos ar medību šaujamieročiem medībās, tādēļ
tas būtu aizvietojams ar jaunu likuma prasību, proti, praktisko iemaņu
pārbaudi vai eksāmenu. Daudzi mednieki, nokārtojot praktisko iemaņu pārbaudi
ar garstobra-gludstobra ieroci, to nemaz praktiski medībās neizmanto, bet pēc
trīs gadu stāža iegādājas garstobra-vītņstobra ieroci, nepārzinot šā ieroču
veida tehniskās un pielietošanas īpatnības, kas būtiski atšķiras no šaušanas
ar gludstobra ieroci. Eiropas Savienībā pārsvarā praktisko eksāmenu šaušanā
(Dānija, Beļģija, Somija, Spānija) uzskata par pietiekami efektīvu un
adekvātu instrumentu, lai pārliecinātos par attiecīgās personas prasmi
apieties ar šaujamieroci. Šajās valstīs praktiskajās pārbaudēs jāšauj gan ar
gludstobra, gan vītņstobra ieročiem. Esošajā normatīvo aktu redakcijā nav
noteikts, ka trīs gadu laikā kopš kļūšanas par mednieku personai būtu
jāapgūst iemaņas rīkoties ar attiecīgās kategorijas šaujamieroci. |
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz, ka medību šaujamieročus var izmantot, lai nogalinātu lauksaimniecības dzīvniekus, kā arī nosaka,
ka Latvijā pastāvīgi dzīvojoša persona, kura sasniegusi 21 gada vecumu un
kurai ir mednieka apliecība, var iegādāties garstobra-vītņstobra ieroci, ja
nokārtots praktiskais eksāmens šaušanā ar garstobra-vītņstobra ieroci. |
||||||||||||
3.
Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4.
Ietekme uz vidi |
Projekts šo jomu neskar, jo likumprojekts neparedz
palielināt to cilvēku loku, kas šaujamieročus var izmantot, bet nosaka
lauksaimniecības dzīvnieku nogalināšanas veidu. |
||||||||||||
5.
Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem (tūkst. Ls) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
4. Prognozējošie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
6.
Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru
kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Līdz
2008.gada 1.martam veikt grozījumus Ministru kabineta 2004.gada 23.decembra
noteikumu Nr.760 Medību noteikumi 51.punktā, nosakot prasību, ka medniekiem
medību laikā pie apģērba jābūt atstarojošiem elementiem. |
||||||||||||
2.
Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu
un publikāciju |
Projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
||||||||||
|
Projekts
šo jomu neskar. |
Projekts
šo jomu neskar. |
Projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||
5.
Cita informācija |
Nav. |
Nav. |
Nav. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir
notikušas konsultācijas |
Biedrība Latvijas Mednieku asociācija un
biedrība Savvaļas dzīvnieku audzētāju asociācija |
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Nevalstiskās organizācijas
projektu atbalsta. Projektā iestrādāti
biedrības Savvaļas dzīvnieku audzētāju asociācija iesniegtie priekšlikumi
noteikt medību šaujamieroču izmantošanu kā lauksaimniecības dzīvnieku
nogalināšanas veidu. Projektā iestrādāts biedrības Latvijas Mednieku asociācija
priekšlikums trīs gadu mednieka stāžu aizvietot ar praktisko šaušanas
eksāmenu, lai varētu iegādāties garstobra-vītņstobra ieroci. |
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
||||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas. |
||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likuma izpildei nav
nepieciešams radīt jaunas valsts institūcijas vai paplašināt esošo
institūciju funkcijas. Likuma normu ievērošanu un
izpildi nodrošinās Valsts meža dienests un citas normatīvajos aktos
pilnvarotas institūcijas atbilstoši savai kompetencei. |
||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likumprojekts tiks ievietots Ministru kabineta
mājas lapā, laikrakstā ''Latvijas Vēstnesis'', Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājā, kā arī Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS) un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Administratīvā procesa likumā un Valsts meža
dienesta likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
||||||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
D.Lucaua |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
L.Dombrovska |
12.10.2007. 14:07
889
L.Dombrovska
67027554, Linda.Dombrovska@zm.gov.lv